💎 اولین همایش ملی؛ تقریب مذاهب اسلامی و تمدن سازی نوین اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی
🔵 محورهای همایش:
🔺 محور اول: مبانی نظری تقریب مذاهب و تمدن سازی نوین اسلامی
🔺 محور دوم: الزامات تقریب مذاهب و تمدن سازی نوین اسلامی
🔺 محور سوم: نقش ها و ظرفیت های موثر در تقریب مذاهب و تمدن سازی نوین اسلامی
🔺 محور چهارم: راهبردهای تقریب مذاهب و تحقق تمدن نوین اسلامی
🔺 محور ویژه: مکتب شهید سلیمانی؛ الگوی تقریب مذاهب و تحقق تمدن نوین اسلامی
⏳ مهلت ارسال مقالات: 30 آبان 1401
📆 اعلام نتایج: 30 دی 1401
📆 زمان برگزاری: بهمن ماه 1401
🔷 جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس:
🌐 taghrib.ihu.ac.ir
و یا به کانال های اطلاع رسانی در شبکه های اجتماعی زیر مراجعه نمایید:
https://eitaa.com/PISICSR
https://t.me/PISICSR
https://rubika.ir/PISICSR
شماره تماس دبیرخانه:
02174188991 ، 09102249489
♦️ #اهداف_همایش:
• گفتمان سازی ادبیات تقریب بین مذاهب با قرائت امامین انقلاب
• تبیین و ارتقای علمی جایگاه و اهمیت سواد تقریب بین مذاهب اسلامی و نقش آن در ایجاد تمدن نوین اسلامی؛
• بسط و گسترش علمی فرهنگ تقریب بین مذاهب اسلامی در بین نخبگان و آحاد جامعه اسلامی؛
• معرفی تقریب بین مذاهب اسلامی و وحدت اسلامی متاثر از آن به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی و ضرورت پاسداری و گسترش آن در گام دوم انقلاب اسلامی؛
• تجربه نگاری دانشی مدیریت تقریبی متناسب با تحقق تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی
♦️ #محورهای_همایش:
🔺 #محور_اول: مبانی نظری تقریب مذاهب و تمدن سازی نوین اسلامی
• مبانی فقهی و کلامی تقریب مذاهب اسلامی در آیات، احادیث و سیره معصومین
• مبانی فقهی و کلامی تقریب مذاهب اسلامی از منظر اهل سنت
• بررسی دیدگاه تمدنی امامین انقلاب با تاکید بر تقریب مذاهب اسلامی
• مبانی نظری امت واحده اسلامی و نسبت آن با تمدن نوین اسلامی
• آموزه های اخلاقی و فقهی مذاهب اربعه و کاربست آن در تمدن سازی نوین اسلامی
• بررسی تطبیقی اشتراکات دیدگاه امامیه و اهل سنت در تقریب مذاهب اسلامی
• ظرفیت های تمدن ساز در فقه سیاسی اهل سنت
• نسبت جهاد با تقریب مذاهب اسلامی
• نسبت ولایت با تقریب مذاهب اسلامی
• نسبت حکمت با تقریب مذاهب اسلامی
🔺 #محور_دوم: الزامات تقریب مذاهب و تمدن سازی نوین اسلامی
• عوامل موثر در احیاء تمدن نوین اسلامی با تاکید بر تقریب بین مذاهب اسلامی
• شناسایی موانع و چالش های تقریب بین مذاهب اسلامی از دیدگاه امامین انقلاب
• بررسی تجارب و دستاوردهای گام اول انقلاب در تقریب مذاهب اسلامی
• آسیبشناسی وحدت اقوام و مذاهب در تحقق تمدن نوین اسلامی
• مدیریت تنوع قومی با تکیه بر نظریه نظام انقلابی تمدن ساز در گام دوم انقلاب
• نقش گفتگوی بین مذاهب در تحقق تمدن نوین اسلامی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب
🔺 #محور_سوم: نقش ها و ظرفیت های موثر در تقریب مذاهب و تمدن سازی نوین اسلامی
• جایگاه و نقش انقلاب اسلامی در تقریب مذاهب و تحقق تمدن نوین اسلامی
• رسالت نهادهای انقلاب اسلامی در حفظ و پاسداری از تقریب بین مذاهب و احیای تمدن نوین اسلامی
• جایگاه و نقش هنر و رسانه در تقریب بین مذاهب و تمدن سازی نوین اسلامی
• جایگاه و نقش بانوان تقریبی در تحقق تمدن نوین اسلامی
• نقش رسانه های ضد تقریبی در تفرقه و اختلاف افکنی بین مذاهب اسلامی
• نقش وهابیت و جریان های تکفیری در عدم تقریب بین مذاهب و تحقق تمدن نوین اسلامی
🔺 #محور_چهارم: راهبردهای تقریب مذاهب و تحقق تمدن نوین اسلامی
• الگوی حکمرانی تقریب مذاهب اسلامی در تمدن سازی نوین اسلامی
• ظرفیت های دیپلماسی وحدت اسلامی در پایه گذاری تشکیل امت واحد اسلامی
• تجارب و الگوهای موفق تقریبی در تحقق تمدن نوین اسلامی
• نظریه ها، اندیشه ها و دکترین تقریبی تحقق تمدن نوین اسلامی
• الگوهای تقریبی منادیان و حدت و تقریب مذاهب در جهان اسلام
• تبیین الگوهای نظریه پردازی، گفتمان سازی و اجتماعی سازی تقریب بین مذاهب اسلامی
• نقشه راه تقریب مذاهب و کاربست عملیاتی آن در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فضای مجازی و ...
🔺 #محور_ویژه: مکتب شهید سلیمانی؛ الگوی تقریب مذاهب و تحقق تمدن نوین اسلامی
• سیره تقریبی شهید سلیمانی در تحقق تمدن نوین اسلامی
• ظرفیت های تقریبی مکتب شهید سلیمانی در تحقق تمدن نوین اسلامی
• جایگاه و نقش شهید سلیمانی در تقویت گفتمان تقریب و مقابله با جریان های افراطی و تکفیری
• الگوی تقریب مذاهب اسلامی در سیره شهیدان سلیمانی، بروجردی، ماموستا شیخ الاسلام، مولوی جنگی زهی و سایر شهدای وحدت و مقاومت
• جایگاه و نقش شهدای مقاومت و تقریب در فرایند تحقق تمدن نوین اسلامی
• شاخص های تمدن نوین اسلامی در مکتب شهید سلیمانی
🔴همایش ملی تقریب مذاهب اسلامی و تمدن سازی نوین اسلامی در گام دوم انقلاب
🔸 https://eitaa.com/PISICSR
🔸 https://t.me/PISICSR
🔸 https://rubika.ir/PISICSR
🔸 http://taghrib.ihu.ac.ir/fa/
8.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 #نماهنگ | وحدت یک امر اصولی است نه تاکتیکی
🔸وحدت و اتّحاد مسلمانها یک امر تاکتیکی نیست که حالا بعضی خیال کنند به خاطر شرایط خاصّی ما بایستی با همدیگر متّحد باشیم؛ نه، یک امر اصولی است؛ همافزایی مسلمانها لازم است؛ اگر مسلمانها متّحد باشند، همافزایی میکنند و همه قوی میشوند؛ وقتی که این همافزایی وجود داشته باشد، حتّی آنهایی که مایلند ــ و مانعی هم نیست ــ که تعامل با غیر مسلمانها داشته باشند، با دست پُر وارد این تعامل میشوند.
🔺 بیانات در دیدار میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى و جمعی از مسئولان نظام
📆 1400/02/08
🔸 https://eitaa.com/PISICSR
🔸 https://t.me/PISICSR
🔸 https://rubika.ir/PISICSR
💠 #اطلاعنگاشت | چهرههای پُرتلاش وحدت اسلامی
🔸رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی (۱۴۰۰/۸/۲) از چند چهرهی برجسته و پُرتلاش در عرصهی اتّحاد اسلامی یاد کردند.
🔺 بیانات در دیدار میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى و جمعی از مسئولان نظام
📆 1400/02/08
🔸 https://eitaa.com/PISICSR
🔸 https://t.me/PISICSR
🔸 https://rubika.ir/PISICSR
📹 #دیدارنگار | بیانات در دیدار میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى و جمعی از مسئولان نظام
📆 1400/02/08
🔸 https://eitaa.com/PISICSR
🔸 https://t.me/PISICSR
🔸 https://rubika.ir/PISICSR
📹 #دیدارنگار | بیانات در دیدار میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى و جمعی از مسئولان نظام
📆 1400/02/08
🔸 https://eitaa.com/PISICSR
🔸 https://t.me/PISICSR
🔸 https://rubika.ir/PISICSR
86.pdf
2.81M
📹 #دیدارنگار | بیانات در دیدار میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى و جمعی از مسئولان نظام
📆 1400/02/08
🔸 https://eitaa.com/PISICSR
🔸 https://t.me/PISICSR
🔸 https://rubika.ir/PISICSR
🔰 خسروپناه: تمدن اسلامی بدون تقریب بین مذاهب و تعامل بین ملتها و دولتهای اسلامی میسر نخواهد بود.
متن پیش رو، سخنرانی دکتر خسروپناه، دبیر علمی همایش در نشست «ایران و جهان عرب در مواجهه با چالشهای منطقهای» است که متن کامل آن از نظر می گذرد؛
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی رسول الله و آله الطیبین الطاهرین و اصحابه المنتخبین، قال الله تبارک و تعالی فی محکمه کتابه: «و اطیعواالله و رسوله و لاتنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم واصبروا ان الله مع الصابرین» صدق الله العلی العظیم
🔻در آغاز سخن از همه دستاندرکاران این همایش نخبگانی و همچنین از رئیس جلسه و حضار محترم تشکر میکنم. موضوع این همایش عبارت است از: بررسی فرصتهای همکاری اعراب و ایران برای مقابله با چالشهای منطقهای. مقصود از همکاری عرب و ایران چیست؟ آیا مقصود تبدیل ملتهای متعدد عرب و ملت ایران به ملت واحده است؟ آیا مقصود تبدیل دولتهای عربی و دولت ایرانی به دولت واحده است؟ آیا مقصود حاکمیت و سلطه دولت ایرانی بر دولتهای عربی یا سلطه دولتهای عربی بر دولت ایرانی است؟ بدون شک، هیچ یک از این معانی، مقصود این همایش نیست. مقصود، تعامل ایران و عرب برای رسیدن به هدف مشترک یعنی حل مشکلات منطقه و در نهایت رسیدن به امت اسلامی و تمدن نوین اسلامی است «و کذلک جعلناکم امه وسطاً لتکونوا شهداء علی الناس» (بقره ۱۴۳) پس میتوان با وجود دولتهای مختلف و ملتهای متعدد و اقوام گوناگون از امت اسلامی معتدل که بهترین امت است؛ برخوردار بود.
🔻تاریخ اسلام نشان میدهد هرگاه مذاهب و اقوام گوناگون مسلمان با یکدیگر تعامل داشتند و دشمنی را کنار گذاشتند؛ توانستند به رشد و بالندگی و موفقیت برسند؛ مانند: دولت سامانیان از اهل سنت و دولت آلبویه از شیعه که با همکاری مشترک بین مذاهب مختلف توانستند در تمدن اسلامی نقش داشته باشند. تعامل بین حکومت زنگیان و حکومت فاطمیان در مقابله با مهاجمان مسیحی نیز باعث پیروزی مسلمانان در مصر شد و همچنین دشمنی سلجوقیان و فاطمیان با یکدیگر، باعث شکست سلجوقیان روم در گام اول و سپس شکست فاطمیان در قدس گردید.
🔻خداوند متعال با صراحت در سوره انفال به اطاعت از خدا و رسول الله دعوت میکند و از نزاع با یکدیگر پرهیز میدارد و نتیجه نزاع را ناتوانی و زوال قوت و صلابت مسلمانان میخواند.
🔻سخن بنده این است؛ امروز نه تنها تعامل ایران و عرب، بلکه تعامل همه ادیان ابراهیمی در برابر دنیای مادی استکبارگر معاصر لازم است. خدای سبحان میفرماید: «قل یا اهل الکتاب تعالوا الی کلمه سواء بیننا و بینکم الا نعبد الا الله و لانشرک به شیئاً»
🔻دنیای مادی معاصر که نه تنها از خداوند فاصله میگیرد؛ بلکه با شعار اومانیسم تا نابودی انسان نیز پیش میرود. جنگ جهانی اول و دوم و صدها جنایت بعد از تشکیل سازمان ملل، دستاورد اومانیسم مدرن است.
🔻ممکن است برخی از دولتهای اسلامی گمان کنند که با تعامل با دولتهای اروپایی یا آمریکایی یا رژیم صهیونیستی هم میتوان به توسعه و تمدن رسید؛ ولی این گمان باطلی است؛ چون ماهیت غرب، استکبارگری و ثروتاندوزی و استعمارگری بر مبنای عقلانیت ابزاری است. غرب مدرن تا جنگ جهانی دوم به کشورها و ملتهای خود هم رحم نکرد و اگر اینک به اتحادیه اروپا یا همکاری اروپا و امریکا رسیدهاند؛ برای هدف مشترک یعنی سود بیشتر خود و استعمارگری مشترک نسبت به کشورهای اسلامی است. همچنین غرب با استراتژی دولت حداقلی و بخش خصوصی حداقلی، قدرت دولتهای اسلامی را برای مدیریت کشورهای خود، ضعیف ساخته است؛ به همین جهت، کشوری مثل لبنان در روز، تنها سه ساعت برق دارد و مردم برای استفاده از آب باید هزینه سه آب شرب و آّب شستشو و آب دولتی غیرقابل استفاده، هزینه کنند؛ رازش این است که دولت توان مدیریت کلان را ندارد و نمیتواند دست مافیای آب و برق را از کشور لبنان کوتاه کند. وضعیت کشور پاکستان و عربستان و تونس و مصر و غیره بهتر از لبنان نیست.
🔻حال سؤال این است که چرا توهم ایران هراسی و شیعه هراسی به جای واقعیت دیگر یعنی دشمنی رژیم صهیونیستی نشسته است و چرا این توهم در رسانههای غربی دنبال میشود و برخی از کشورهای اسلامی، آن را باور میکنند؟! چرا دولتهای اسلامی، مقاومت در فلسطین و لبنان را فراموش ساختهاند و نسبت به کشتار جمعی زنان و کودکان و مردم بیگناه توسط رژیم صهیونیستی و جنایتهای جریانهای تکفیری، بی تفاوت شدهاند و گاهی هم کمک میکنند؟
🔻جمهوری اسلامی ایران در جنگ هشت ساله عراق بر ضد ایران نشان داد که با ملتهای عرب، دشمنی ندارد و به همین جهت، با وجود محکوم شدن دولت عراق، ایران از این کشور غرامت نگرفت و حتی با هم پیمانان حزب بعث عراق هم دشمنی نورزید.
🔻شعار رهبر فقید انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی و رهبر حکیم ایران، آیت الله خامنه ای، اتحاد بین مسلمانان جهان و توجه به...
دشمن مشترک یعنی رژیم صهیونیستی در راستای تمدن نوین اسلامی است. بنده از این شعار به نظریه کثرت در وحدت یاد میکنم؛ کثرت یعنی دولتها و قومیتهای مختلف و وحدت یعنی در مسیر تمدن واحد اسلامی قرار گرفتن است.
🔻پروژه اصلی ایران علاوه بر دفاع از مظلوم، تعامل با جهان عرب برای رسیدن به تمدن اسلامی است. این پروژه، بدون تقریب بین مذاهب و تعامل بین ملتها و دولتهای اسلامی با یکدیگر میسر نخواهد بود.
اما آسیبها و موانع این پروژه در جهان معاصر عبارتند از: ۱- فرقهگرایی مذهبی و سیاسی و قومیتی ۲- تکفیر
🔻وقتی همه علمای اسلام بر این باورند که هر شخصی بر توحید و رسالت رسول الله شهادت دهد؛ مسلمان است؛ پس تکفیر چه توجیهی دارد؟ این دو مانع، معلول چیست؟ به نظر بنده، معلول جهل مسلمانان است اما جهل مسلمانان به چه چیزی؟ جهل مسلمانان به سه چیز یعنی جهل مسلمانان به آموزههای اسلامی، جهل مسلمانان به مبانی دنیای استکبار و جهل مسلمانان نسبت به یکدیگر. پس باید جهل را کنار گذاشت و به عقلانیت رو آورد.
🔻پروژه بنده برای تحقق همکاری بین ایران و عرب، پیوند بین عقلانیت و ایمان است تا هم جهل برطرف شود و هم بیایمانی به حاشیه رانده شود. ایمان منهای عقلانیت، باعث تحجر و عقلانیت منهای ایمان، باعث نابودی بشریت میشود. پس بحران جهان اسلام، بحران عقلانیت و بحران استعمارپذیری است. عقلانیت ایمانی در جهان اسلام میتواند زمینهای برای تعامل مسلمانان با یکدیگر و در نهایت رسیدن به تمدن انسانی و اسلامی فراهم سازد.
🔻اما چگونه به این زمینهسازی میتوان رسید؟ اجازه بدهید راه کار کوتاه مدت و میان مدتی پیشنهاد بدهم. راه کار کوتاه مدت، گفتگوی نخبگانی و دفاع از حفظ مرزهای اسلامی است و راه کار میان مدت، نقش نخبگان برای توقف جنگهای خانمان سوز در منطقه و تبادل علمی میان مراکز علمی و پژوهشی در ایران و کشورهای عربی است. ارتباط حِکمی و معرفتی و علمی و صنعتی و انجام پروژههای مشترک در حوزه علوم پایه و صنعتی با رویکرد اسلامی و انتقال تجارب علمی به یکدیگر میتوانند به عنوان راه کارهای میان مدت برای تقویت رابطه ایران و عرب، معرفی شوند.
🔻دو نکته پایانی: اول، باید مسلمانان از حکمت بهره ببرد و فقه خود را کارآمد سازند و فقهالاحکام را با رویکرد نظامات اجتماعی و با رهیافت مقاصد شریعت یا رهیافت مصلحت مسلمین تدوین کنند. دوم، باید نخبگان ایران و عرب، محافظهکاری را کنار گذاشته و با جهاد کبیر در راستای تعامل حکمی و معرفتی و علمی و فرهنگی تلاش نمایند. «فلاتطع الکافرین و جاهدهم به جهاداً کبیراً»
شکراً لاستماعکم و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
🔸 https://eitaa.com/PISICSR
🔸 https://t.me/PISICSR
🔸 https://rubika.ir/PISICSR
همایش ملی تقریب مذاهب اسلامی و تمدن سازی نوین اسلامی در گام دوم انقلاب
💠 نشست دبیر کمیته اجرایی همایش ملی تقریب مذاهب اسلامی با دبیر شورای معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای منطقه ۲ کشور/ دانشگاه های منطقه ۲ وزارت عتف پیشگام نهضت تقریب و تمدن سازی هستند.
🔰 در نشست دکتر بیارجمندی سرپرست دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی شعبه گنبد کاووس و دبیر کمیته اجرایی همایش ملی تقریب مذاهب اسلامی و تمدن سازی نوین اسلامی در گام دوم انقلاب با دکتر مرتضی علویان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران و دبیر شورای معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای منطقه ۲ کشور مطرح شد: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی منطقه ۲ وزارت علوم تحقیقات و فناوری پیشگام نهضت علمی و عملی تقریب بین مذاهب اسلامی و تمدن سازی نوین اسلامی هستند و این پیشگامی باید به نحو شایسته ای ارائه گردد.
🔰 دکتر بیارجمندی سرپرست دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی شعبه گنبد کاووس در ابتدا با اشاره به اولین نشست شورای معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای منطقه ۲ کشور در دانشگاه مازندران، برگزاری اولین همایش ملی تقریب مذاهب اسلامی و تمدن سازی نوین اسلامی در گام دوم را با توجه به رسالت دانشگاه ها و دانشگاهیان در سایه وحدت با حوزه های علمیه برای ایجاد تمدن نوین اسلامی دانستند و افزودند: این همایش بعنوان اولین همایش ترکیبی علمی، فرهنگی و شناختی با جامعه هدف متنوع و یک پیوست رسانه ای به اقتضای فضای دو حکمرانی (فیزیکی و مجازی) و در راستای اوامر و انتظار رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین علمی و پیاده سازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی دانشگاهیان متعهد و انقلابی است.
🔰 دبیر کمیته اجرایی همایش ملی تقریب در ادامه افزودند: این همایش ملی دارای سه بخش هم پوشان و هم افزا می باشد:
1️⃣ بخش علمی آن که با مشارکت دانشگاهیان و نخبگان علمی حوزه و دانشگاه و در قالب فراخوان مقاله علمی برگزار میگردد.
2️⃣ بخش فرهنگی آن که در واقع پیوست نگاری فرهنگی همایش در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است و در قالب برنامه های فرهنگی متنوع براساس تقویم مناسبت ها از ۲۳ مرداد «روز مقاومت اسلامی» که مجموعه «همایش های تقریب و مقاومت اسلامی در مکتب شهید سلیمانی» منطبق با محور ویژه همایش و با حضور مهمانان خارجی آغاز و در مناسبت های پیشرو و منطبق با محورهای همایش ادامه خواهد یافت و جامع هدف این بخش متنوع است و توسط دستگاه های اجرایی و نهادها و مدارس علوم دینی اجرا می گردد، به عنوان یک جریان تبیینی و گفتمان فراگیر تقریب.
3️⃣ بخش شناختی و ادراکی آن متناسب با «عصر مفهومی» کنونی که در قالب یک نمایشگاه تحت عنوان روایت تحول رو به سوی تمدن سازی نوین اسلامی در دهه فجر انقلاب اسلامی و در یکی از دانشگاه های گرگان برگزار میگردد.
🔰 دستیار استاندار گلستان در امور اقوام در ادامه افزودند: برای اجرای این همایش از مدیریت و مشارکت چند وجهی هم افزا با حضور دانشگاه های ملی و استانی وزرات عتف و نهادهای انقلابی و دستگاه های اجرایی و مدارس علمیه اهل سنت و تشیع برادران و خواهران و... بهرهگیری شده است که به نحوی پیاده سازی عملی مدل «اقلیت خلاق در ظهور تمدنها» است که یک تیم دارای تخصص تجربه نگاری دانشی در دل این همایش، تجربه نگاری آن را به اقتضای بوم منطقهای، ملی و حتی بین المللی جهت بسط و گسترش الگوی کشوری آن انجام خواهد داد.
🔰 در پایان دکتر بیارجمندی تاکید نمودند با توجه به اینکه این همایش ملی با مشارکت و همکاری بعضی دانشگاههای منطقه ۲ کشور و به میزبانی این منطقه برگزار میگردد لازم است مشارکت سایر دبیرخانه های مناطق وزارت عتف نیز جلب و در این نهضت علمی و عملی نقش و رسالت جهاد تبیینی خود را ایفا نمایند.
🔰 در این نشست دکتر مرتضی علویان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران و دبیر محترم شورای معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای منطقه ۲ کشور بر ضرورت هماهنگی بین دانشگاه های منطقه ۲ برای اجرای این همایش ملی تاکید نمودند و دستوراتی جهت پیگیری هماهنگی با دبیرخانه های مناطق ده گانه وزارت عتف جهت مشارکت در این همایش ارایه نمودند.
🔸 https://eitaa.com/PISICSR
🔸 https://t.me/PISICSR
🔸 https://rubika.ir/PISICSR