38.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دفاع حماسی از حجاب 🌀این جوان عزیز و حزباللهی میتونه اینچنین شجاعانه و منطقی از انقلاب دفاع کنه، چون جایی کارمند و حقوقبگیر نیست(بهخصوص در نهادهای دینی نیست)
⏪ وابستگی لکنت زبان میآورد
هدایت شده از 🇱🇧🚩 دختــران چــادری 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام
این مورد کلا کشف حجاب کرده بود و اصلا شالی هم نداشت
و مردم هر چی تذکر دادن فایده نداشته
۳ مورد خانم و ۴ مورد آقا تذکر دادن ولی انگار ایشون از قبل برای خودش تعیین کرده بود که چجور رفتار کنه
دنبالش هم کردیم شروع به داد و بی داد کرد که فلان و بهمان مزاحم نشو
در حالی که من راه خودم رو داشتم میرفتم
قم صفاییه ساعت17:48 ۳۰ آذر
پرسشگری و مطالبات امام و امت
بسم رب الشهداء
معمولا درصدی چند ‼️ از مردم شهیدپرور به وظیفه امربمعروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی عمل نموده و به فرمایش ولی امر ایمان دارند که فرموده اند:
گفتن گناه به گناهکار با زبان خوش و با لحن مناسب و در جایی هم با زبان تند _در مواردی که مفسده ای به وجود نیاید_، گناه را در جامعه کم خواهد کرد... چرا ما از این موضوع غافلیم⁉️. همه ی آحاد مردم، در محیط کسب و خانه و جمع دوستان و در محیط درس و دانشگاه و کلاً در هر جایی که هستند، اگر خلافی را دیدند، به خلاف کار بگویند: این، از نظر اسلام خلاف است؛ چرا انجام می دهی❓گفتنِ همین یک کلمه مؤثر است. اگر زبان های گوناگون و نفَس های مختلف گناه را تذکر بدهند، گناهکار به طور غالب از گناه و تخلف دست خواهد کشید؛ چه این تخلف، تخلف شرعی و چه تخلف از قوانین باشد...
۱۳۶۸/۱۰/۱۹
👈اما مشکل، بیشتر از ناحیه ی دیگرست _که عموم مردم نیز بی اعتنا شده اند_.
مشکلات واضح:
_عدم اجرایی شدن مستمر قوانین مربوط به هنجارشکنی و تجاهر به فسق(همچون اجرای قوانین دیگر)
_مصلحت اندیشی، توجیهات و بهانه تراشی برای تعطیل یا تاخیر انداختن اجرای احکام و قوانین اسلام و نظام اسلامی
_دردسر ساز شدن کار برای اغلب آمرین بمعروف همچون:
*ترتیب اثر دادن به شکایت متجاهران به فسق و متخلفان از حدود الهی در محاکم قضایی و دادسرای ویژه روحانیت
*هزینه های بالای شکایت و معطلی و دوندگی های مختلف که معمولا با منع تعقیب، یا صلح و یا رسیدگی عادی به پرونده (نه بعنوان آمربمعروف) همراهست‼️
*اهمال و معطل ساختن آمربمعروف در برخی کلانتری ها و حتی بعضا رفتار نامناسب با آمربمعروف (با آنکه رهبر معظم بر حمایت از آمربمعروف تاکید دارند)
*سیاست های دوگانه و بعضا متضاد در دولتهای مختلف نسبت به مصادیق جرم و ضد ارزشها
و...
خادم کانال پرسشگری
و مطالبات امام و امت
☎️تماس با
_قوه قضائیه
_هیات رئیسه مجلس
_ریاست جمهوری
و نهادهای مختلف فرهنگی، دینی
👇 👇 👇
✍ کانال عمومی پرسشگری و مطالبات امام و امت https://eitaa.com/PORSASHGARIMOTALEBHTAMAMVOMAT
#تخلفات_خودرویی
بر اساس گزارشات رسیده از شبکه مردمی طی مدت ده روز مبنی بر کشف حجاب عمدی در خودروها و بعضاً ایجاد آلودگی صوتی در سطح معابر ، موضوع در دستور کار شبکه امنیت اجتماعی سجاد قرار گرفت و با نظر مقام قضایی و توسط مقام مسئول برای بیش از هفتاد خودرو اخطار توقیف و تذکر صادر تا در صورت بروز تخلف مشابه ، خودرو توقیف گردد.
#سامانه_گزارشات_مردمی_سجاد
ارتباط و ارسال گزارش :
@Admin_Sajjad_Qom
🌱 سامانه جامع سجاد 🌱
@Sajjad_Qom
🔴 قابل توجه مسئولانی که میگن وضعیت فروشگاه سرای ایرانی بهتر شده و بی حجابی در آن وجود نداره!!
🔻 سرای ایرانی امروز!!
🔹 آقایون میگن مسئول سرای ایرانی تعهد داده که حراستش بی حجاب راه ندهند و تذکر بدهند ولی تا امروز که هیچ فرقی نکرده و وضع بدتر شده که بهتر نشده
🔹 ظاهراً تا سرای ایرانی هم مثل مهر و ماه پلمپ نشه نمیفهمن که باید در این زمینه با قاطعیت عمل کنند.
🔹 آقایون با قاطعیت عمل کنید و تعارفات را کنار بگذارید، واقعاً دیگه جای مماشات نیست.
☝️گزارش جمعه ۹ دیماه ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #دوربین_مخفی / کارمند ثبتاحوال: هر اسمی دوست داری رو دخترت بذار الا یک اسم....
༺ @romaysa_girl
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
:
مسخ شدن انسانهادرآخرالزمان🔥
با چهره های عجیب و غریب
🛑14 قرن پیش، قرآن فرموده: شیطان پیروانش را امر به تغییر آفرینش می کند!⚠️‼️
📚و لاضلنهم و لامنینهم و لامرنهم فلیبتکن اذان الانعام و لامرنهم فلیغیرن خلق الله (نساء/119)
🍃
📑«(شیطان)و حتماً آنان را گمراه میكنم و قطعاً به آرزوها سرگرمشان میسازم و دستورشان میدهم كه گوش چهارپايان را بشكافند و به آنان" فرمان میدهم كه #آفرينش_خدا را تغییر بدهند! و هركس بجاى خدا، شيطان را دوست و سرپرست خود بگيرد، بی گمان زيان كرده است زیانی آشکار.⚠️‼️
🔺اگر میدانیم که در قرآنکریم «اخبار غیبى بسیارى» بوده، در قرآن عصر خود نیز میبینیم که بسیارى از آیات آن بطور صریح و یا تلویح از حوادث آینده جهان 🌎 خبر میدهد .
اینهاهمه ازپوچی انسان ودورشدن ازدرک حقیقت دین وبی هدفی وناامیدی واحساس یآس درزندگی نشآت میگیره ☝️
📓المیزان ج:12 ص:151
🔻 بیاعتقادی و قانونمداری
🖊 مهدی جمشیدی
۱. با فلان "مجموعۀ تجاری" در میانۀ بزرگراه تهران و قم، "گفتگو" میکنند و "تذکّر" میدهند که نباید در فضای داخلیات، "کشف حجاب" صورت بگیرد. اما این مجموعه، زیر بار نمیرود و "گردن کلفتی" و "قلدری" میکند. در نهایت، مجموعه را مسدود میکنند و در این حال، قبول میکند که به "قانون"، متعهد باشد، امّا در تابلوی ورودیاش اینطور مینویسد که با حفظ حجاب، به "ماندگاری ما" کمک کنید.
۲. در حقیقت با این جمله، با مشتریِ بیحجاب، "همذاتپنداری" میکند و نشان میدهد با رفتار او "موافق" است و کشف حجاب، "مسألۀ خودش" نیست، بلکه از بیرون به او "تحمیل" شده است. یعنی برای او، تفاوتی میان "مشتریِ باحجاب" و "مشتریِ بیحجاب" نیست و او تنها به "سود خویش" میاندیشد. آری، منطق "سرمایهسالاری"، جز سود نمیشناسد و جز بر پول، سجده نمیکند.
۳. در مقابل، شخصی که ادعای فهمِ جامعهشناسانه از دینداری دارد، "اجرای قانون" را نسبت به یک مجموعۀ تجاریِ گردنکلفت، "نفرتپراکنی" میخواند! نه میگوید پیش از این، مجریِ قانون به این مجموعۀ تجاری، "تذکّر" و "هشدار" داد و مراتب را رعایت کرده است، و نه میگوید قانونشکنی، جُرم است و این مجموعۀ تجاری، مرتکب "جُرم مشهود" شده است. هیچ. او "پیشاپیش"، تصمیم خویش را گرفته است که چه روایتِ معوج و دروغینی از واقعیّت به مخاطب عرضه کند. شکارچیِ مسألههای دینی، نه به "دینداری" رحم میکند و نه به "واقعیّت".
۴. و ناشیانهتر اینکه "تقیّد به قانون" را حمل بر "تظاهر" و "ریاکاری" میکند؛ درحالیکه این امور، معطوف به قلمرو "اخلاق" هستند نه "حقوق". هنوز نمیداند که قلمرو حقوق و قانون، تابع "اعتقاد" نیست و "بااعتقاد" و "بیاعتقاد"، باید به مفاد آن "ملتزم" بود و گردنکشی و زورگویی نکرد. نمیگوید در "حریم عمومی"، باید حتّی با وجود بیاعتقادی، التزام و تعهد به قانون داشت و قانونشکنی نکرد، بلکه جانب فردِ کشف حجاب کرده را میگیرد و دلش برای وادار شدن او به ریاکاری و تظاهر میسوزد. وقتی فرد، اعتقاد ندارد و به سبب فشار قانون، وادار به رعایتِ شرعِ قانونی میشود، دیگر ریاکاری معنا ندارد؛ او یک "بیاعتقادِ قانونمدار" است، نه یک "دیندارِ ریاکار".
۵. مدّعیِ مناظرهگریز، نمیداند که اگرچه التزام ظاهری و غیراعتقادی به شرعِ قانونشده، "سعادت فرد" را در پی ندارد و هیچ اجر و ثوابی برای فردِ منکر و مخالف ندارد، امّا موجباتِ "سعادت جامعه" را فراهم میکند؛ چراکه "جامعه" از شرِ تظاهر به فسق و آشکارسازیِ ابتذال و نمایاندنِ فضیلتسوزی، در امان میماند و به این واسطه، "مصالحِ معنویِ دیگران"، تضییع نمیشود. جامعه یعنی دیگران، و همواره "حقوقِ جمع" بر "حقوق فرد"، تقدّم و ترجیح دارد. آری، او به ظاهر و در عنوان، "جامعهشناس" است، امّا فقط "فرد" را تحلیل میکند نه "جامعه" را!
۶. از این جامعهنشناسِ آغشته به کدورتِ علّت و فروافتاده در مردابِ غرض درگذریم، امّا آن مجموعۀ تجاریِ نیرنگباز و طعنهزن را تحریم کنیم تا دیگر نسبت به احکام اسلام، تعرضِ زبانی نکند.
هدایت شده از سرباز ولی فقیه
✨﷽✨
بازخوانی برگی از تاریخ، در آستانه ی رحلت علامه مصباح یزدی
🔸پاسخ امام به تسلیتنامه آیتالله مصباح
بعد از شهادت آیتالله سیدمصطفی خمینی، سیل تلگرافها و تسلیتنامههای جمعی و فردی به سمت نجف سرازیر شد. این اتفاق در کنار برگزاری مراسمات بزرگداشت، علاوه بر ابراز همدردی، کارکرد سیاسی نیز داشت و نشانهای از بیعت با امام و همراهی با نهضت ایشان نیز تلقی میشد. مسأله تأملبرانگیز در این میان آنکه نام آیتالله مصباح در میان تسلیتنامههای جمعی، به چشم نمیخورد. این مسئله تا پیش از این، یکی از ابهامات تاریخی بود که برای نخستینبار در کتاب «عمار انقلاب» به تفصیل بدان پرداخته میشود.
ماجرا از این قرار است که آیتالله مصباح پیام تسلیت فضلای حوزه قم را امضاء میکند، اما یکی از بانیانِ تجمیعِ امضاءها، نامِ ایشان را خط میزند. بعد از این، ایشان تسلیتنامهای خصوصی و انفرادی به امام مینویسند و امام به این عرض تسلیت پاسخ میدهند. دستخط مبارک امام خمینی (ره) در پاسخ به آیتالله مصباح برای نخستینبار در این مجموعه منتشر میگردد.
در گفتگوی نگارنده کتاب «عمار انقلاب» با جناب حجتالاسلام والمسلمین علی مصباح، جزئیات جالبی از این ماجرا به دست آمد. ایشان در این باره چنین میگوید: «پیامهای تسلیتی از طرف علما و طلاب و حوزه امضا میکردند و پیام تسلیتی را آورده بودند خدمت آیتالله مصباح و ایشان آن را امضاء کرده بودند اما بعد شنیدم یکی از کسانی که دستاندرکار جمعآوری امضاء بود، امضای ایشان را خط زده بود! من پرس و جو نکردم جهتش چی بوده [اما] بعد از آن، آیتالله مصباح یک تسلیت جداگانهای نوشته بودند و داده بودند کسی که به عراق میرفته، ببرد خدمت امام. یادم نیست آن فرد که پیام را برد چه کسی بود اما بعد، جوابِ امام را، دستخط شان را دیدم، در جواب تسلیتی که داده بودند».
آقای سیدصادق شمسالدین واعظ از دوستان دوران طلبگی آیتالله مصباح در خاطرات خود به تقدیم تسلیتنامه آیتالله مصباح به امام خمینی اشاره کرده، چنین میگوید: «در سال 1398ه.ق. بنده به عتبات مشرّف شدم که سال آخر تبعید آن حضرت بود. نجف اشرف مشرّف شدم. نیمه شعبان در حرم اباعبدالله (ع) ساعت نُه صبح امام را دیدم که بعد از زیارت برای نماز زیارت به قسمت بالاسر آمدند؛ جا نبود من جای خود را تقدیم کردم؛ یک رکعت ایستاده و یک رکعت نشسته خواندند سپس از من احوالپرسی نمودند. وقت گرفتم و پس از ساعتی به منزل امام در کربلا که یک مرید کویتی ایشان در اختیارشان گذاشته بود، رفتم. نامه تسلیت آیتالله مصباح یزدی را در فقدان و رحلت مرحوم آیتالله حاج آقا مصطفی رحمة الله علیه تقدیم کردم و از اوضاع و احوال جویا شدند و خبرها را تقدیم نمودم».
متن دستخط مبارک امام خمینی(ره) در پاسخ به تسلیتنامه آیتالله مصباح به قرار ذیل است:
خدمت جناب مستطاب عمادالأعلام و ثقةالاسلام آقای شیخ محمدتقی مصباح یزدی دامت افاضاته
2 محرم 98 [برابر با 22 آذر 1356]
بسمه تعالی
پس از اهداء سلام و تحیت
مرقوم شریف که حاکی از سلامت مزاج محترم و حاوی تفقد در این حادثه بود، موجب تشکر گردید.
سلامت و توفیق جنابعالی را از خدای تعالی خواستار، امید است در این راه خطرناک با سلامت نفس و خدمت به اسلام و مسلمین، عبور کنیم.
والسلام علیکم
روحالله الموسوی الخمینی