eitaa logo
کانال سخنرانی سیاسی
3.6هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
3هزار ویدیو
437 فایل
لینک کانال‌‌سخنرانی‌سیاسی: https://eitaa.com/joinchat/567345168Ce3301f68f1 لینک کانال تحلیل سیاسی: https://eitaa.com/joinchat/3832938513C10428c852e
مشاهده در ایتا
دانلود
AUD-20191218-WA0012.mp3
3.3M
صوت آیت الله جوادی آملی:👆🏻👆🏻 کسی که نمی‎داند دکارت و هايدگر چه گفته، کانت چه گفته، این چگونه می‎تواند شاگرد امام زمان (عج) باشد؟ کسی که فکرش از حرم تا جمکران است نمی‌تواند جهانی فکر کند و منتظر حضرت باشد @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺استاد رحیم پور ازغدی: می گویند مسئله نقد حوزه را مطرح نکنید حیثیت روحانیت به باد می رود!/ آقاجان معلوم هست شما در چه عالمی سیر می کنید؟! @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبرانقلاب: بنده به دستور امام خمینی مانع دیوار کشیدن بین دختر و پسرها در دانشگاه شدم! شبکه «من و تو» اخیرا با تحریف سخنرانی امام خمینی(س)، مدعی شده که امام، دانشگاه را منشاء فساد می‌دانند @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
🌀سوء استفاده رسانه منحوس ملکه انگلیس از اظهارات آقای پیرامون @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi جوابیه آقای اکبر نژاد در پست بعدی👇👇👇
⏺گزارشی از شبکه BBC پیرامون نظریه مطرح شده لباس روحانیت که نگرانی برخی از طلاب انقلابی را در برداشت. 🔷توضیحاتی تکمیلی کانال فقاهت را در این رابطه در پست بعدی دنبال نمایید. ▪️محمّدتقی اکبرنژاد، مدیر «مؤسسه فقاهت و تمدن سازی اسلامی» در قم، اخیرا در مصاحبه‌ای‌ با خبرگزاری ایکنا استدلال فقهی کرد که لباس روحانیّت «لباس پیامبر» نیست. استدلال اصلی اکبرنژاد، که خود در لباس روحانیّت است، این بود که پیامبر لباس متفاوتی از مردم زمان خود نمی‌پوشید و از آن‌جا که لباس روحانیان امروزه متفاوت از دیگر مردم است این لباس، هر چه که باشد، «لباس پیامبر» نیست. ▪️از نظر او لباس روحانیّت اگر «لباس شهرت» نباشد دست‌کم لباسی متمایز از دیگران است و پوشیدن لباس متمایز، اگر «حرام» نباشد، از نظر شرعی توصیه هم نشده است. «لباس شهرت» اصطلاحی فقهی در باب لباس «نامشروع» است و به لباس‌هایی اشاره دارد که موجب انگشت‌نما شدن فرد در جامعه می‌شود و از این رو پوشیدن آن از نظر فقهی «حرام» قلمداد می‌شود. ▪️رأی اکبرنژاد در حلقه‌های حوزوی اعتراض به پا کرد. اکبرنژاد اما از رأی خود عقب ننشست و در مناظره‌ای با یکی دیگر از روحانیان از رأی خود دفاع کرد. او بعد از مصاحبه و مناظره‌اش‌ در یادداشتی به این نکته اشاره کرد که پس از طرح نظریه «لباس روحانیت لباس پیامبر نیست» پیام‌های هم‌دلانه‌ بسیاری از سوی خانواده‌ روحانیان دریافت کرده است. ▪️با این حال اکبرنژاد با این پرسش مکرّر مواجه شد که اگر از نظر او «لباس روحانیّت لباس پیامبر نیست» چرا خود او همچنان در این لباس است. در پاسخ به این پرسش او در یادداشت دیگری توضیح داد که تغییرات در جامعه مذهبی باید به تدریج رخ دهد. او پیشنهاد کرد که در میان روحانیان «در آغاز باید دو لباسه بودن را جا بیندازیم» و اشاره کرد که او خود نیز گاهی بدون لباس روحانیّت بیرون می‌رود ▪️بحث شرعی در باب لباس روحانیّت گرچه بحثی رایج در میان روحانیان نیست و در گذشته هم نبوده اما کاملا هم بی سابقه نیست. پیشتر احمد قابل، مجتهدی که خود روزگاری در لباس روحانیّت بود، پوشیدن آن را «مکروه» می‌دانست. رسول جعفریان استاد تاریخ دانشگاه تهران، که خود روحانی است، نیز از یک روحانیِ از-لباس-در-آمده در دوره «متحد الشکل کردن لباس» در عصر رضا شاه یاد می‌کند که در کتابی استدلال کرده بود لباس روحانیت «لباس پیامبر» نیست و بهتر است روحانیان آن را کنار بگذارند ــــ کاری که البته رضا شاه در مورد اکثر روحانیان با اجبار انجام داد. ▪️از این گذشته، در گذشته نه چندان دور مجتهدان ناموری وجود داشتند که خود مختارانه هیچ گاه به لباس روحانیّت در نیامدند و با این حال جایگاهی برجسته در میان روحانیان یافتند، مانند میرزا جهانگیرخان قشقایی (استادِ سید حسن مدرّس، آقا ضیاء عراقی، آیت‌الله بروجردی، رحیم ارباب و حسنعلی نخودکی) و نیز رحیم ارباب (استادِ جلال‌الدین همایی، بهشتی، مفتح و عبدالجواد فلاطوری). میرزا جهانگیرخان و شاگردش رحیم ارباب هر دو تا آخر عمر کلاه پوستی به سر می‌گذاشتند و نه عمّامه. ▪️صرف نظر از بحث نظری در باب مشروعیّت یا عدم مشروعیّت پوشیدن لباس روحانیّت و نیز صرف نظر از نمایندگی یا عدم نمایندگی این لباس از «لباس پیامبر»، در عمل به ویژه پس از انقلاب روحانیان بسیاری برای زندگی عادی و کم دردسر در میان مردم، فقط در مکان‌های مذهبی و رسمی لباس ویژه صنف خود را می‌پوشند و در باقی ایام با لباس عادی در میان مردم ظاهر می‌شوند. ▪️به این عدّه در اصطلاح غیر رسمی حوزوی «دو زیست» می‌گویند و یا به تعبیر اکبرنژاد «دو لباسه». حوزه‌های علمیّه در ایران اما این وضعیت را به رسمیّت نمی‌شناسند و برخی امتیازهای حوزوی را صرفاً به کسانی اختصاص می‌دهند که به اصطلاح رسمی «تلبّس دائم» داشته باشند، یعنی لباس صنف خود را همیشه حتی در مکان‌های عمومی نیز بپوشند. ⏺توضیحات «کانال فقاهت» پیرامون گزارش خبرگزاری معاند نظام در رابطه با لباس روحانیت. 🔹در روزهای گذشته برخی رسانه های معاند نظام، گزارشی از نظرات استاد اکبرنژاد نسبت به لباس روحانیت را پوشش داده اند که در همین زمینه برخی دلسوزان و طلاب انقلابی نیز در ارتباط با کانال فقاهت، نسبت به این مسئله ابراز نگرانی کرده اند که لازم است نکاتی را خدمت برادران عزیز به اطلاع برسانیم: 🔹 اولاً؛ آنچه در شبکه خبری بی بی سی مطرح شده است صرفا گزارشی از نظریه لباس روحانیت است و از آنجا که نظرات استاد اکبرنژاد علمی و مستدل مطرح شده بود، عملاً امکان سوء استفاده در جهت تخریب روحانیت برای این شبکه معاند فراهم نشده است. 🔹ثانیاً:نباید فراموش کنیم که معاندین همیشه به دنبال سوء استفاده از هر حرکت اصلاحی هستند و تلاششان بر تخریب نیروهای انقلابی است و اگر قرار باشد نیروهای انقلابی نیز نقد درون گفتمانی را، به عدم سوء
استفاده دشمنان منوط کنند، لازم است زبان خود را ببرند و هیچگاه به نقد و نظریه پردازی دست نزنند. 🔹 نقد درونی از جمله مسائل ضروری است که گرچه ممکن است در کوتاه مدت با سوء استفاده هایی همراه باشد؛ اما بی شک در طولانی مدت برکات موثری را در اصلاح جریان حق به همراه خواهد داشت. 🔹 فراموش نکنیم دشمنان نظام از برخی بیانات امام راحل و رهبری معظم که در انتقاد از عملکرد نظام و دولت ها مطرح شده است نیز سوء استفاده کرده اند. شهید مطهری(ره) و شهید بهشتی(ره) نیز بیانات مهمی را در نقد حوزه در کتب و سخنرانی های خود مطرح کرده اند که بارها مورد سوء استفاده جریانهای مختلف قرار گرفته است. طبیعی است در تمامی این موارد به جای متهم کردن ناقد، باید با قدرت و جدیت در رفع اشکالات بکوشیم. 🔹طبیعت عصر رسانه باعث شده است که رسانه های خارجی با شیطنت از آیات قرآن و روایات و فتاوای فقها نیز در جهت تخریب شیعه و اسلام بهره برداری کنند؛ حال آیا رواست که به بهانه هر سوء استفاده ای، باب بیان حق و حقیقت را ببندیم؟ @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
☑️وقتی حوزه علمیه «قالی‌شوییِ» مستضعفین می‌شود 🔸بعد از گذشت ۴ روزازبارندگی‌های سیل‌آسا آب فروکش کرده و وقتش رسیده تا مردم به زندگی خودسر وسامان دهند؛جمعی از طلاب جهادی تعدادی فرش ازاهالی منطقه جمع‌آوری کردند تا آن ها را بشورند و پس از خشک شدن،در منزل خانواده های آسیب‌دیده پهن کنند.اهواز @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
حمید روحانی: تمامی خصلت‌های کثیف بنی امیه وبنی عباس درحسن روحانی جمع شده است. ببینید👇👇👇👇 در @khabarsyasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶چرا حوزه علمیه بر استقلال خود از حکومت اصرار می ورزد و سعی می کند مرزهای خود را حتی با نظام اسلامی نیز جدا نماید؟ 🔶آیا استقلال مالی حوزه حتی از حکومت اسلامی صحیح است؟ 🔷تحلیل مهم و راهبردی از "استاد اکبرنژاد" ◾️قسمت1⃣ @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
💢‏اینجا یک قالیشویی مذهبی نیست، اینجا حوزه علمیه امام خمینی (ره) ‎ است. فرش و موکت های مردم را آورده اند در حیاط حوزه و با افتخار می شورند... @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵تحلیل بسیار مهم و راهبردی استاد اکبرنژاد از اختصاص بودجه های دولتی به حوزه های علمیه: 🔺گرفتن بودجه از دولت ها عیب نیست اما وقتی حوزه هیچ فایده محسوسی برای جامعه اش ندارد و خود را مشغول کتب 600 سال پیش کرده، چرا باید توقع بودجه داشته باشد؟! 🔺آیا حوزه توانست جلوی شبیخون فرهنگی بایستد؟! آیا توانست اخلاق مردم را اسلامی کند؟! آیا توانست حداقل شهر قم را به درستی اداره کند؟! 🔺اگر حوزه برای جامعه اش مفید بود مردم هیچ مشکلی با اختصاص بودجه به حوزه نداشتند. @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
📽 بخش دیدنی از مستند جنجالی قائم مقام آیت الله منتظری در دیدار آیت الله حکیم از ادبیات عجیبی استفاده میکند😳👇 🔘 http://roshangari.ir/video/61182 قائم مقام، روایتی بدون سانسور از زندگی آیت الله منتظری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸🔹🔸🔹 💠 سخنان حضرت آیت الله تبریزیان در مورد لزوم پرداختن به علوم مختلف روایات اهل بیت (علیهم السلام) مانند طب و فیزیک و نجوم و زمین شناسی و اقتصاد و ... @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 ببینید| ماموریت خانم مروا در حوزه علمیه ◽️شبهایی که رهبری از شدت ناراحتی تا صبح قدم می‌زند! @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
⭕️گریه کنید تا سموم بدنتان دفع شود! 🔹شاید باورتان نشود اما طبق نتایج به دست آمده از تحقیقات گریه کردن موجب دفع بسیاری از سموم بدن می‌شود. جزئیات بیشتر را در لینک زیر بخوانید https://www.yjc.ir/00U7jQ قابل توجه اونایی که با توهین به مراسمات اهل بیت علیهم السلام میگن گریه باعث افسردگی ، خودکوشی...میشود!! @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
🔺نظر در باب شب یلدا « از سنت های شب یلدا ، شب نشینی و دید و بازدید و است ، چنان که بهره گیری علمی از فرصت آن با طرح مسائل علمی و تاریخی ، خواندن اشعار به ویژه شعر حافظ و تفال به اشعار حافظ و ...سنت دیگر آن است ، مناسب است مومنان در چنین فرصت هایی با زوایای زندگی و سیره معصومان در جهت رشد و کمال معنوی و علمی آشنا شوند» 📚مفاتیح الحیاه ، ص758 ♦️در بخش دوم این کتاب، در مورد تعامل انسان با همنوعان ، آیت الله جوادی آملی به اهمیت مساله پرداخته اند: « پيوند با و نيكي به آنان به ويژه و ، از راه‌هاي مهم رشد و تعالي [در همه زمينه‌ها] و تقرب به خداي سبحان است كه پس از ايمان به خدا از با فضيلت ترين اعمال ديني به شمار مي‌آيد و اجر و پاداش مادي و معنوي فراواني دارد.» ✍️پ.ن:کتاب مفاتیح الحیاه ، کتابی غنی است که پر فروش شدن آن در این سالهای اخیر خشم رسانه های غربی را در پی داشته است و با تبلیغات گسترده سعی در بی ارزش نشان دادن محتوا و نویسنده آن بر آمده اند که همین امر مهر تأییدی بر محتوا و موفقیت آن در خانواده های مذهبی ایرانی بوده است. 🔰مطالعه بیشتر👇 https://b2n.ir/025306 @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
🔹نقد درون گفتمانی از مسائل ضروری انقلاب اسلامی است که لازم است نخبگان جامعه به آن توجه ویژه داشته باشند تا ثمراتش را در آینده ای نه چندان دور مشاهده کنند و در این بین نیز از هجمه و سوء استفاده های رسانه های خارجی هراسی نداشته باشند. 🔹در تصویر فوق نمونه هایی از مواضع دلسوزانه رهبر معظم انقلاب را شاهدیم که برای اصلاح وضعیت موجود بوده است، اما در عین حال دست مایه ای برای موج سواری رسانه های خارجی گردیده است. @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دفاع قاطع آیت الله از اصل در خبرگان قانون‌اساسی «اگر تمام ملت هم به رئيس جمهورى رأى بدهند اما فقيه روى حكمش صحه نگذارد، حكومت جائرانه است و بر طبق آن عمل نخواهم کرد» او ده سال بعد و در یک قدمی مقام ولایت استعفا داد و بزرگترین مرجع تقلید منتقد حکومت اسلامی شد. ✍️ حسین رزاق @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️🎥 دروغ خبرآنلاین علیه امام خمینی(ره) و حجت‌الاسلام پناهیان 🔺خبرآنلاین کدام سخنان امام را رسماً انکار کرد؟👆 @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
4_346951332231381056.apk
26.27M
📱 آموزش سوره های کوچک به کودکان 👌 آموزشی با حالت بازی گونه و جالب @TollabEnghelabi https://eitaa.com/TollabEnghelabi
خطبه‌های رهبری در نماز جمعه-اختیارات ولایت فقیه-اعتراض امام خمینی(ره) ماجرای مخالفت امام خمینی با تفسیر آقای خامنه ای از ولایت فقیه در نماز جمعه چه بود؟ مقام معظم رهبری در دوران ریاست جمهوری خویش سال ۶۶ در یکی از خطبه های نماز جمعه ،در مورد نظر حضرت امام (ره) پیرامون قانون کار و روابط کارگر و کارفرما فرمودند: امام که می فرمایند دولت می تواند در مقابل خدماتی که انجام می دهد شروط الزامی برقرار کند یعنی کارفرما که در شرایط عادی و بدون نظارت دولت می تواند با کارگر یک روابط غیر عادلانه برقرار کند دولت می تواند کارفرما را اجبارو الزام کند به رعایت یک سلسله از الزامات و وظایف که برعهده کارفرما گذاشته شود و این در اختیار دولت اسلامی است اینکه هم در سوال و هم در پاسخ حضرت امام اشاره روشنی به آن شده است و آن اینکه این اقدام دولت اسلامی به معنای برهم زدن قوانین پذیرفته شده و احکام پذیرفته شده اسلامی نیست ، امام که فرمودند دولت می تواند شرطی را بر دوش کار فرما بگذارد این هر شرطی نیست آن شرطی است که در چارچوب احکام پذیرفته شده اسلامی است و نه فراتر از آن . ( روزنامه اطلاعات ، ۱۲/۱۰/۱۳۶۶) حضرت امام (ره) در نامه ای به ایشان فرمودند: از بیانات جناب عالی در نماز جمعه این طور ظاهر می شود که شما حکومت را به معنای ولایت مطلقه ای که از جانب خدا به نبی اکرم ( ص ) واگذار شده و اهم احکام الهی است و بر جمیع احکام فرعیه تقدم دارد ، صحیح نمی دانید و تعبیر به آن که این جانب گفته ام حکومت در چارچوب احکام الهی دارای اختیار است بکلی بر خلاف گفته های این جانب است اگر اختیارات حکومت در چارچوب احکام فرعیه الهیه است باید عرض حکومت الهیه و ولایت مطلقه مفوضه به نبی اسلام ( ص) یک پدیده بی معنی و محتوا باشد اشاره می کنم به پیامدهای آن که هیچ کس نمی تواند ملتزم به آنها باشد مثلا خیابان کشی ها که مستلزم تصرف در منزلی است یا حریم آن است در چارچوب احکام فرعیه نیست نظام وظیفه و اعزام الزامی به جبهه ها و جلوگیری از ورود و خروج ارز و جلوگیری از ورود یا خروج هر نحو کالا و منع احتکار در غیر دو سه مورد و گمرکات و مالیات و جلوگیری از گرانفروشی ، قیمت گذاری و جلوگیری از پخش مواد مخدر و منع اعتیاد به هر نحو غیر از مشروبات الکلی ، حمل اسلحه به هر نوع که باشد وصدها امثال آن که از اختیارات دولت است بنا بر تفسیر شما خارج است و صدها امثال اینها باید عرض کنم حکومت که شعبه ای از ولایت مطلقه رسول الله ( ص) است یکی از احکام اولیه اسلام است و مقدم برتمام احکام فرعیه حتی نماز وروزه و حج است حاکم می تواند مسجد یا منزلی را که در مسیر خیابان است خراب کند و پول منزل را به صاحبش رد کند حاکم می تواند مساجد را در موقع لزوم تعطیل کند و مسجدی که ضرار باشد در صورتی که رفع بدون تخریب نشود ، خراب کند حکومت می تواند قراردادهای شرعی را که خود با مردم بسته است در موقعی که آن قرار داد مخالف مصالح کشور واسلام باشد یک جانبه لغو کند و می تواند هر امری را چه عبادی و یا غیر عبادی که جریان آن مخالف مصالح اسلام است مادامی که چنین است جلوگیری کند حکومت می تواند از حج که از فرایض مهم الهی است در مواقعی که مخالف صلاح کشور اسلامی دانست موقتا جلوگیری کند .آنچه گفته شد ه است تاکنون و یا گفته می شود ، ناشی از عدم شناخت ولایت مطلقه الهی است . آنچه گفته شده است که شایع است ، مزارعه و مضاربه و امثال آنها را با اختیارات از بین خواهد رفت ، صریحا عرض می کنم که فرضا چنین باشد ، این از اختیارات حکومت است و بالاتر از آن هم مسائلی است .( صحیفه نور ، ج۲۰ ، ص ۱۷۰و ۱۷۱، ۱۶/۱۰/۶۶)اساسا تذکر امام ره به اصل گفتار مقام معظم رهبری نبود ، بلکه به برداشتی بود که برخی فرصت طلبان در صدد سوء استفاده بر آمده بودند مقصود مقام معظم رهبری از چارچوب شرع ، همان ضوابط و اصول ثابته شرع است که مصالح و پیش امدها را نیز شامل می شود و خود ضوابطی دارد که در اختیار فقیه قرار دارد ، تا بر اساس آن ضوابط ، حکم شرعی هر یک را استنباط کند . برخی گمان کرده بودند که مقصود ایشان صرفا احکام اولیه که مصالح آنها از قبل پیش بینی شده و زمان و مکان هیچ تغییری در آن نمی دهد ، می باشد . لذا پنداشتند که این گونه امور باید به کارشناسان مربوطه واگذار شود . امام راحل بر این برداشت اعتراض فرمود که دست فقیه باز است و در پرتو ضوابط شرعی می تواند در تمامی ابعاد زندگی و همه شئون سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و غیره ، برابر مصالح روز نظر دهد و دیدگاههای شرع را درتمامی جزئیات روشن سازد .( محمد هادی معرفت ، ولایت فقیه ، قم: موسسه فرهنگی انتشاراتی التمهید ، ص ۷۸و۷۹) ✅ https://eitaa.com/ResistanceApproach ✅کانال‌مقاومت ۱ در واتساپ:  https://chat.whatsapp.com/E1B35lhNQN65sGrOiYu6Us *گروه چت نیست کانالی است برای محت