🔶🔷🔶 مردی در منا، عرفه و کربلا
امامی که در عرفه اینگونه در محضر خدایش خضوع می کند همان مردی است که در منا بر خدایگان تزویر و جاده صاف کن های سرمایه داری می آشوبد و در کربلا همه هستیش را در راه مبارزه با اتحاد تیغ و طلا و تسبیح فدا کرد.
امید که قعود مناجات و روضه ما را به قیام علیه اسلام سرمایه داری وا دارد.
جمکران دعاگو هستم و ملتمس دعای خیر همه دوستان.
16.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 همه خُمینی میخوانیم...!
🔰 پویش #تعقیباتِ_خُمینی برای این است که آرمانها و کلام امام را تعقیب کنیم و در عَقَبِ هر نماز و منبر و هیات در حد یک یا دو جمله #صحیفه_خوانی را به بدنه مردم برسانیم!
🔰 از همه سروران و دوستداران بزرگمرد خمین میخواهیم به این پویش بپویندند!
⁉️ اما چگونه؟
🔥 با قالبهای متعدد اعم از کلیپ و صوت و مصاحبه بامردم و درخواست از آنها برای خواندن صحیفه امام و سخنرانیِ کوتاهِ بین نماز و پیش منبرِ هیات و...
میتوانیم به این پویش کمک کنیم و محصول رسانه ای آن را انتشار دهیم!
📚 مجموعه صحیفه آفتاب که گزیده 22 جلد صحیفه نور است کار را آسان کرده و گام خوبی را درین زمینه برداشته تا مطالب مهم امام راحت تر در اختیارمان باشد.
🔰 مسجدمان همه خمینی میخوانند!
🌸@ali_samimi71
🔶🔷🔶تاریخ دو خطی
امام خمینی ره به مناسبت شهادت شهید بهشتی در ۸ تیر ۶۰سخنرانی بسیار مهمی دارند که در ادامه بخشی از آن بیانات را مرور میکنیم:
....از صدر اسلام تا کنون دو طریقه، دو خط بوده است:
👈یک خط، خط اشخاص راحت طلب که تمام همّشان به این است که یک طعمهای پیدا بکنند و بخورند و بخوابند و عبادت خدا هم آنهایی که مسلمان بودند، میکردند، اما مقدم بر هر چیزی در نظر آنها راحت طلبی بود.
... #از_اول_نهضت_اسلامی، ما شاهد اشخاصی که به این وضع بودهاند، راحت را بر هر چیزی مقدم میداشتهاند، تکلیف را این میدانستند که نمازی بخوانند و روزهای بگیرند و بنشینند در منزلشان ذکری بگویند و فکری بکنند و چنانچه یک اشخاص انحرافی هم باشند غیبت بکنند، بروند عبادتشان را بکنند و بنشینند و در مجالسشان غیبت بکنند، تهمت بزنند، [بودهایم.] این یک راهی بود که یک دستهای از مردم داشتند که تمام آمال آنها این بود که آدم اینجا این چند روزی که هست، خوب استراحت بکند و بنشیند در خانهاش عبادت بکند. اسلام را خلاصه کرده بودند در عبادات؛ مثلًا، نماز و روزه و امثال اینها. برای اسلام هم غیر از این، خیلی، نه اطلاعات صحیح داشتند و نه ارزشی قائل بودند.
همان باید در منزلها بنشینند و نگاه کنند و به دیگران اشکال کنند.
در آن وقتی که اول نهضت بود، یک شخص #سرشناس از این اشخاص گفته بود که ایرانیها دیوانه شدهاند! قیام در مقابل محمد رضا را و ایستادگی در مقابل ظلم را، با تعبیر دیوانگی، یکی از اشخاص سرشناس معرفی کردند. آن کاسب یا تاجری که در منزل او بود و از او شنید این را، گفته بود که آقا، بعضی از اینها مردم کذا و کذا هستند و اینها بعضیشان هم شهید شدهاند. آن آقای سرشناس گفته بود: این از خریّتشان بوده است! آدم که نمیرود در توی خیابان مقابل مسلسل بایستد! و همان آقای سرشناس پروندهاش از ساواک بیرون آمده و آن وقتی که جوانهای ما در خیابانها کشته میشدند، انگشتر برای سلامت محمد رضا فرستاده بود. یک دسته این طورند که حضرت امیر- سلام الله علیه- از اینها تعبیر میکند که اینها همّشان علفشان است «5»؛ مثل حیواناتی که همّشان این است که شکمشان سیر بشود، شهواتشان را بر همه چیز مقدم میدارند؛ نماز هم میخوانند و روزه هم میگیرند و عبادات شرعی را هم بجا میآورند، لکن این طور است وضع تفکر که انسان نباید خودش را در معرض یک خطری، در معرض یک چیزی قرار بدهد و این کاری که این ملت شریف اسلام کردند، این کار یک کار جنونآمیز بوده است!
👈یک دسته دیگر هم انبیا بودهاند و اولیای بزرگ. آن هم یک مکتبی بود و یک خطی بود؛ تمام عمرشان را صرف میکردند در اینکه با ظلمها و با چیزهایی که در ممالک دنیا واقع میشود، همّشان را اینها صرف میکردند در مقابله با اینها.
#جدال_دو_اسلام
متن کامل +
🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان
@paberahnegan
🔶🔷🔶هنر دردمند
درباره نسبت هنر و مسأله هایی نظیرتغییر اجتماعی،اعتراض،مبارزه،عدالت،آزادی و معنویت ، ساعت ها می توان سخن گفت؛ اما وزین و عمیق تر از پیام امام نه.
توصیف فاصله موجود با آنچه را که امام در این پیام ترسیم می کند را بنا به بداهت وا می نهم و از این پس سعی میکنم در حد توان در میان آثار هنری، آنهایی که ما را به گلستان زیبای هنر متعهد می برد را منعکس کنم.
ابتدا پیام امام و سپس با یک نمونه زیبا شروع میکنیم.
بسم اللَّه الرحمن الرحيم
خون پاك صدها هنرمند فرزانه در جبهههاى عشق و شهادت و شرف و عزتْ سرمايه زوال ناپذير آن گونه هنرى است كه بايد، به تناسب عظمت و زيبايى انقلاب اسلامى، هميشه مشام جان زيبا پسندِ طالبانِ جمال حق را معطر كند.
تنها هنرى مورد قبول قرآن است كه صيقل دهنده اسلام ناب محمدى- صلى اللَّه عليه و آله و سلم- اسلام ائمه هدى- عليهم السلام- اسلام فقراى دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازيانه خوردگانِ تاريخِ تلخ و شرمآور محروميتها باشد. هنرى زيبا و پاك است كه كوبنده سرمايه دارى مدرن و كمونيسم خونآشام و نابودكننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومايگى، اسلام مرفهين بىدرد، و در يك كلمه «اسلام امريكايى» باشد.
هنر در مدرسه عشق نشان دهنده نقاط كور و مبهم معضلات اجتماعى، اقتصادى، سياسى، نظامى است. هنر در عرفان اسلامى ترسيمِ روشن عدالت و شرافت و انصاف، و تجسيم تلخكامى گرسنگانِ مغضوبِ قدرت و پول است.
هنر در جايگاه واقعى خود تصوير زالوصفتانى است كه از مكيدن خون فرهنگ اصيل اسلامى، فرهنگ عدالت و صفا، لذت مىبرند. تنها به هنرى بايد پرداخت كه راه ستيز با جهانخواران شرق و غرب، و در رأس آنان امريكا و شوروى، را بياموزد.
هنرمندان ما تنها زمانى مىتوانند بىدغدغه كوله بار مسئوليت و امانتشان را زمين بگذارند كه مطمئن باشند مردمشان بدون اتكا به غير، تنها و تنها در چهارچوب مكتبشان، به حيات جاويدان رسيدهاند.
و هنرمندان ما در جبهههاى دفاع مقدسمان اين گونه بودند، تا به ملأ اعلا شتافتند. و براى خدا و عزت و سعادت مردمشان جنگيدند؛ و در راه پيروزى اسلام عزيز تمام مدعيان هنر بىدرد را رسوا نمودند.
خدايشان در جوار رحمت خويش محشورشان گرداند.
30/ 6/ 67
روح اللَّه الموسوي الخمينى
🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان
@paberahnegan
33.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶🔷🔶هفت تیر
حامد زمانی که خلأش در عرصه ی موسیقی انقلاب به خوبی حس می شود در این اثر با تصویرگری آینده ای آرمانی و با اعتراضی عدالتخواهانه، عرفان مبارزه جو را به زیبایی به زبان موسیقی ترجمه و به نبرد اسلام مناسک میان تهی و آمریکایی می رود.
او که تا انتهای این قطعه از انتقاد و توصیف فاصله ی وضع موجود تا مطلوب دست نمی کشد؛ به خوبی از خجالت سلطه جویی و تکاثرخواهی قبیله های چپ و راستی در می آید.
دین فروشی،اتحاد قدرت و ثروت،آقازادگی از دیگر مضامینی است که قاسم صرافان آنها را دردمندانه مترنم کرده و حامد زمانی به زیبایی آنها را به #نوای_ناب بدل کرده است.
متن شعر +
🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان
@paberahnegan
پابرهنگان||محمد زارع
🔶🔷🔶هفت تیر حامد زمانی که خلأش در عرصه ی موسیقی انقلاب به خوبی حس می شود در این اثر با تصویرگری آین
یه دنیایی رو ما میخوایم بسازیم
که کودک گرسنه ای نداره
یه دنیایی که یه نفر نتونه
رو شونه ی بقیه پا بذاره
یه دنیایی رو ما میخوایم بسازیم
که هر نمازش یه درو وا کنه
که عارفش تو خنده ی یتیما
تو زاغه ها خدا رو پیدا کنه
دین دین دین دیدی دین دیدین
دینداری آسونه تا رو زبونه
یه امتحان از هممون بگیرید!
تا ببینیم کی مرده و می مونه
بیا ببین چه ضربه هایی خوردیم
از چپ و راست برای بار چندم
نو کیسه ها چه بُرجایی که ساختن
رویه خرابه ی امید مردم
حرفاتو انگار واسه ی ماها نه
واسه یه ملت دیگه نوشتی
وای ببین چه خبره جهنم
دین اگه حرفایه توئه بهشتی
با وعده ها مردمو بازی دادن
راه شهیدا رو کجا کشوندن
زدن زمین حرف بزرگترا رو
دله همه دلسوزا رو سوزوندن
دله همه دلسوزا رو سوزوندن
دین دین دین دیدی دین دیدین
دینداری آسونه تا رو زبونه
یه امتحان از هممون بگیرید!
تا ببینیم کی مرده و می مونه
تویه مسیر سلطه و تکاثر
فرعون و قارون به هم رسیدن
ببین که دشمنای عدل علی
شمشیرا رو از رو به رو کشیدن
نیستی ببینی آقا زاده هامون
پا روی حرفات میذارن چه راحت
عینه تجارته دیانت
انگار یارای غار زدن تو کار غارت
یه هفت تیره هفت تیر
که باید گذاشت رو اشرافیت لعنتی
اگر چه خیلی سخته پیدا کنیم
خطتو تو تقویمای خط خطی
خطتو تو تقویمای خط خطی
خطتو تو تقویمای خط خطی
شاعر:قاسم صرافان
#نوای_ناب
🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان
@paberahnegan
هدایت شده از بازگشت || محمدامین رضایی
21.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️ موفقیت دولت در دیپلماسی اقتصادی، چرا به بهبود اوضاع معیشتی منجر نشده است؟
✅ #دیپلماسی_اقتصادی یکی از نقاط قوت دولت سیزدهم بوده و توانسته با حرکتهای تحول آفرین در این بخش توفیقات خوبی داشته باشد،
اما #سوال_مردم این است که چرا تاثیر این نقاط مثبت، بر وضعیت اقتصادی مشخص نیست، ما کجای راه را اشتباه میرویم و کجاها به ما آدرس غلط میدهند؟
❗️برخی از اندیشکدهها و همچنین مرکز پژوهشهای مجلس، دلیل تورم را #کسری_بودجه دولت قلمداد میکنند!
▫️میانگین کسری بودجه ایران درطول 10سال گذشته 1.5درصدِ تولید ناخالص داخلی، در انگلستان 5/5 درصد، ژاپن 5/5درصد، هند 7/7درصد و فرانسه 4/4درصد بوده است اما در آن کشورها از تورمهای سرسامآور خبری نیست!
🔻بیش از 85درصد واردات کشور #مواد_اولیه_تولید و کالاهای واسطهای و سرمایهای است لذا افزایش نرخ ارز به افزایش #هزینه_تولید منجر میشود.
از سوی دیگر با افزایش نرخ ارز، حقوق ورودی گمرک، مزیت دلار برای حفظ ذخیره ارزش و هزینههای عمرانی دولت نیز افزایش پیدا میکند که خود یکی از عوامل کسری بودجه میشود.
🔻بانکهای خصوصی 160 هزار میلیارد تومان #تسهیلات تکلیفی داشتند که تنها 6.5 هزار میلیارد آن را عملی کردند، یعنی فقط 4درصد از تعهداتشان!
⚠️ این درحالیست که سهم #بانک_آینده به تنهایی برابر 22 درصد رشد پایه پولی کشور در 9ماه ابتدای سال 1401 بوده است!
حال محاسبه کنید تأثیر این تخلفات در تورم چیست؟
▫️انتظار داشتیم دولت در برنامه هفتم به این گلوگاههای اصلی بپردازد تا این امر پیشران تحول درکشور شود.
#مهدی_عسگری🇮🇷
#نماینده_مردم کرج، اشتهارد و فردیس
🔗 @MahdiAsgari133
🔶🔷🔶یک جنگ؛ دو روایت
۱۲تیر ۶۷ هواپیمای حامل ۲۹۰ مسافر بر اثر اصابت دو فروند موشک ناو آمریکایی وینسنس سقوط و همه سرنشینان شهید می شوند. امام در پاسخ به پیام تسلیت آیت الله منتظری پیامی میدهند که حاوی نگاه ایشان به ماهیت جنگ است در ادامه بخشی از این پیام را ده ها بار مطالعه بفرمایید:
مردم شریف ایران باید توجه کنند که امروز، روز #مبارزه و #جنگیدن با تمام شیاطینی است که حقوق حقۀ تمامی #پابرهنگان جهان را صرف عیش و نوش و تهیۀ سلاحهایی می نمایند که برای همیشه #حاکم_دنیای_گرسنگان باشند.
👈 جنگ امروز ما، جنگ با عراق و اسرائیل نیست؛ جنگ ما، جنگ با عربستان و شیوخ خلیج فارس نیست؛ جنگ ما، جنگ با مصر و اردن و مراکش نیست؛ جنگ ما، جنگ با ابرقدرتهای شرق و غرب نیست؛
جنگ ما، جنگ مکتب ماست علیه تمامی ظلم و جور؛ جنگ ما جنگ اسلام است علیه تمامی نابرابریهای دنیای سرمایه داری و کمونیزم؛ جنگ ما جنگ پابرهنگی علیه خوشگذرانیهای مرفهین و حاکمان بی درد کشورهای اسلامی است.
این جنگ سلاح نمی شناسد، این جنگ محصور در مرز و بوم نیست، این جنگ، خانه و کاشانه و شکست و تلخی کمبود و فقر و گرسنگی نمی داند.
این جنگ، جنگ اعتقاد است، جنگ ارزشهای اعتقادی ـ انقلابی #علیه دنیای کثیف زور و پول وخوشگذرانی است.جنگ ما جنگ قداست،عزت و شرف و استقامت علیه نامرمیهاست.
رزمندگان ما در دنیای پاکِ اعتقاد و در جهان ایمان تنفس می کنند و مسلمین جهان هم که می دانند جنگ بین استکبار و اسلام است، جهانخواران را آرام نخواهند گذاشت و ضربه های خود را بر همۀ کاخ نشینان وارد می کنند.
۱۳/۴/۶۷
🔴 سردار یا آخوندِ راوی را می شناسید که جنگ را اینچنین روایت کرده و برای مخاطب امروز بر مبنای«جنگِ بر سر عدالت»رفتارسازی کرده باشد؟
#جنگ_فقر_و_غنا
🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان
@paberahnegan
🔶🔷🔶مسأله ی غدیر
خداى تبارک و تعالى که ملاحظه فرموده است که در بشر بعد از رسول اللَّه کسى نیست که بتواند عدالت را به آن طورى که باید انجام بدهد، آن طورى که دلخواه است انجام بدهد مأمور مى کند رسول اللَّه را که این شخص را که قدرت این معنا را دارد که عدالت را به تمام معنا در جامعه ایجاد کند و یک حکومت الهى داشته باشد، این را نصب کن.
نصب حضرت امیر به خلافت این طور نیست که از مقامات معنوى حضرت باشد؛ مقامات معنوى حضرت و مقامات جامع او این است که غدیر پیدا بشود.
و اینکه در روایات ما و از آن زمان تا حالا این #غدیر را آن قدر ازش تجلیل کرده اند، نه از باب اینکه حکومت یک مسئله اى است، حکومت آن است که حضرت امیر به ابن عباس مى گوید که «به قدر این کفش بى قیمت هم پیش من نیست» #آنکه_هست_اقامه_عدل_است. آن چیزى که حضرت امیر- سلام اللَّه علیه- و اولاد او مى توانستند در صورتى که فرصت بهشان بدهند، #اقامه_عدل را به آن طورى که خداى تبارک و تعالى رضا دارد انجام بدهند، اینها هستند، لکن فرصت نیافتند.
زنده نگه داشتن این عید نه براى این است که چراغانى بشود و قصیده خوانى بشود و مداحى بشود، اینها خوب است، اما #مسأله_این_نیست. مسأله این است که به ما یاد بدهند که چطور باید تبعیت کنیم، به ما یاد بدهند که غدیر منحصر به آن زمان نیست، غدیر در همه اعصار باید باشد و روشى که حضرت امیر در این حکومت پیش گرفته است باید روش ملتها و دست اندرکاران باشد.
صحیفه امام، ج20، ص: ۱۱۲
🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان
@paberahnegan
🔶🔷🔶خون آوردهای فراموش شده
در نبرد حق و باطل فردایِ مرحله ی خون، درگیری دیگری در عرصه ی پیامِ مرحله ی قبل در می گیرد. جبهه حق اگر در مرحله خون، شکست خورده یا پیروز شده باشد؛ می تواند در این مرحله ی تعیین کننده، فاتح یا شکست خورده ی نهایی شود؛جایی که دقیقاً ذهن و عمل آیندگان را می سازد؛ نبرد پیام است. شمشیرِ مرحله ی پیام، تبیین است و اُسوه اش؛زینب س.
تلاشهایی آگاهانه یا ناآگاهانه منجر به سانسور برخی وصایای شهدای دفاع مقدس شده و از همین رو متاسفانه پیروزی غرور انگیز مرحله خون دفاع مقدس ما، در مرحله پیام بقدر متوقع تکرار نمی شود؛ بچه بسیجی ما وقتی پای روایت شهدا می نشیند برای ادامه "جنگ فقر و غنا"ی شهدا آماده نمی شود.چرا؟ چون پیامی که به او منتقل می شود کم ربط و بیشتر بی ربط به جنگ فقر و غناست.
راه کار چیست؟بازخوانی هر چه بیشتر و بی واسطه ترِ کلمات امام و شهدای نبرد حق و باطل است.
از این پس تلاش میکنم بقدر توفیق با هشتگ #خون_آورد برخی از این وصایای شهدا را با هم مرور کنیم.
🔴اولین وصیت پست بعد👇👇
🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان
@paberahnegan
🔶🔷🔶وصیت شهید حسن عضدی
علیِ من....علت اینکه نام علی را برایت انتخاب کردم این است که من #همواره از #بی_عدالتی رنج می بردم و میبرم؛ قربانی بیعدالتیهای بسیاری شده ام؛ دیدم که علی تجسم عدالت است و مظهر حق به این ترتیب علی پیشوای بزرگ خود را به عنوان نمونه و الگو برایت انتخاب کردم.
#خون_آورد
🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان
@paberahnegan
🔶🔷🔶سرود بر سر دوراهی
«"رود" یا "مرداب" اجتماعی»
اهل فن می گویند #سرود با ترانه فرقش در این است که سرود دشواری آوایی خاصی ندارد؛ به طوری که عموم مردم با صدای های خوب و بدشان می توانند آن را همخوانی کنند و این خود تازه شروع پروژه سرود است؛سرود میخواهد به بواسطه این سهولت، ذهن و بعد عمل عموم مردم را به مفاهیم و محتوایش گره بزند.
از این منظر سرود می تواند مردم را به کاری دعوت کند؛هنجاری و یا نابهنجاری را معرفی کند.غالبا مردم بخاطر مئانست آوایی با سرود و بعد هم همخوانی آن، برای پذیرش و یا رد آن ارزش و ضد ارزش ها انگیزه درونی بیشتری می یابند و این پدیده از آن جهت که جمعی صورت می پذیرد در رفتارسازی و جامعه پذیری مسائل اجتماعی اهمیت بسیاری می یابد.
شاید از همین رو است که سرود در کنش های معطوف به انقلاب اسلامی هم در دوران مبارزات و هم پس از آن اهمیت بسزایی دارد. به عنوان مثال مداحی های آهنگران در دوران دفاع مقدس یک سرود جمعی است. او در مقام یک تک خوان با تکرار فراوان، رزمندگان را در خواندن شعر شرکت می دهد. گواه رزمندگان بر این است که مثلا «ای لشکر صاحب زمان آماده باش»عزم،انگیزه و توان همه را برای مقابله بعثی ها چند برابر میکرد.
متاسفانه بعد از دوران جنگ سرود نیز مثل خیلی غالب های هنری دیگر از چگالی مفاهیم انقلابیش کاسته شد.۲_۳سال اخیر خصوصاً پس از سرود «سلام فرمانده» بلحاظ کمی سرودهای تولیدی چند برابر شده است. قیاس این سرودها با سرود های دهه اول انقلاب گواهی خوبی بر فقر مفاهیم جامعه ساز و انقلابی سرودهای امروزی است.(حرف بسیار است می گذرم)
سرود انقلاب صرفاً متکفل بیان نام حاج قاسم ور رهبر انقلاب و همت و باکری نیست.جریان انقلاب اگر بخواهد ظرفیت سرود را به نشاط و سرگرمی مذهبی فرونکاهد و از آن برای اصلاح اجتماعی بهره بگیرد؛ شاعرانش باید سراغ مفاهیم زنده ی انقلابی بروند؛مفاهیمی همچون عدالتخواهی،آزادی خواهی،کرامت انسانی،عرفان مبارزه جو،استثمار ستیزی،تقبیح ظلم و جهل،نوع دوستی،بیداری،نقد،اعتراض،حمایت و پیشنهاد و... را با استفاده از آیات و روایات و گنجینه ی سخنان متفکرین انقلاب در زبان شاعرانه ی خود تعبیه کنند.اگر اینگونه شد گام موثری در تعهد هنر سرود نسبت به آرمان های انقلاب انقلاب برداشته شده است.
بخشی از کار جدید ابوذر روحی حرکت رو به جلوتری نسبت به سرود های قبلی اوست که در پست بعد به آن می پردازم.
#نوای_ناب
✍ #محمد_زارع
🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان
@paberahnegan