eitaa logo
پابرهنگان||محمد زارع
428 دنبال‌کننده
206 عکس
92 ویدیو
4 فایل
🌾موضوع انشاهایم: اسلامِ پابرهنگان؛ اسلامِ همان هایی که بیش از طبقه ای اقتصادی، عمیقا بازتاب بینشی اجتماعی اند؛ برپادارندگان و صاحب انقلاب ها؛ رنج کشیدگان تاریخ ؛ و سرانجام وارثان زمین🌱 ✍️محمد زارع ارتباط: @paberehnegi
مشاهده در ایتا
دانلود
"دین بی‌ارتباط با مردم، مردم بی‌ارتباط با دین" یک مدل دین‌داری وجود دارد که هر از گاهی در مناسبات مذهبی مخصوصا عزاداری‌ها از اماکن مذهبی خارج می‌شود و رخت عزا بر تن می‌کند و مثلا احیای شعائر دینی می‌کند. در فاصله زمانی دو مناسبت هم مسائل مردم مسئله‌اش نیست مگر هرازگاهی غُرزدنی. طبیعی هم هست که از دل این مکتب سخن گوهربار همان مرجع جوان بیرون بیاید که "اسلام‌ مکتب اقتصادی ندارد." حقیقتا اسلام مناسکی شما نه تنها مکتب اقتصادی ندارد بلکه مکتب سیاسی، مکتب حکمرانی، مکتب مدیریت جوامع و حتی مکتب فرهنگی و هیچ مکتب اجتماعی دیگر هم ندارد! سکولاریزم یک استدلال علمی نیست، عمل شماست. آقایان احیای شعائر یعنی این رژه جعفری شما بتواند مسائل متعدد اقتصادی و فرهنگی مردم را هم حل کند و گرنه صرف اظهار خشک و خالی، بی‌مایه فطیر است. پ.ن: عکس از بنر دسته عزاداری یکی از مراجع معظم تقلید در ایام عزاداری اهل‌بیت است که این بنر برای قمی‌ها بسی آشناست. @kookh_neshinan
☑️ امام صادق ع: العَدلُ أحلى مِنَ الماءِ يُصيبُهُ الظَّمآنُ، ما أوسَعَ العَدلَ إذا عُدِلَ فيهِ و إن قَلَّ! . عدالت، از آبى كه انسانِ تشنه به آن مى رسد شيرين تر است . چقدر [دامنه] عدالت گسترده است اگر در كار عدالت ورزند، هر چند آن كار اندك باشد. (الكافي ج۲ص۱۴۶) 🔻۱:آب مایه حیات( وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَاء كُلَّ شَيْءٍ حَيٍّ) و حیات عامل حرکت و رشد است 🔻۲: در لغت عرب به انسان ندار فقیر گفته میشود چون ستون فقراتش آسیب دیده و نمیتواند حرکت کند. جامعه فقیر جامعه ای است که به سکون و قعود مبتلا شده و امکان قیام و حرکت ندارد. 🔻۳: عطش فرد را از پا در می آورد و بی آبی شهر و روستاها(جامعه) را به هلاکت میرساند. در این روایت امام ع فقر و تبعیض را از جنس عطش دانسته اند و عدالت را به چونان آبی تشبیه کردند که حتی اندکش فرد و جامعه را سیراب و موجبات قیام و حرکت را فراهم میکند 🔻۴: عدالت و در نقطه مقابل آن فقر و تبعیض علاوه بر وضعیت سبب نیز هست؛ عدالت در منابع موجب عدالت در درآمدها میشود و... در سمت مقابل فقر و تبعیض نیز مجددا فقر و جهل خلق میکند و این موجب ناعادلانه تر شدن جامعه و در نتیجه مرگ تدریجی جامعه میشود! 🔸در این مورد پادکست "چرا فقیرها فقیرتر میشوند؟"و "فقر احمق میکند" را گوش کنید b2n.ir/u13761 b2n.ir/d75352 @m_amin_rezai
🔹 امام صادق علیه‌السلام: إنَّ من أعظم الناس حسرةً یوم القیامه، مَن وصف عدلاً ثم خالفه الى غیره. 🔹 از پشیمان‌ترین مردم در روز قیامت كسى است از بگوید، اما نسبت به دیگران عدالت روا ندارد. وسائل الشیعه ج ۱۵، ص ۲۹۵ 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ کسی فقیر نمی‌شود مگر با ثروت‌اندوزی سرمایه‌داران! 🎙 : ◀️ امام صادق (ع) فرمودند اگر در جامعه اقشاری می‌بینید که هرچه کار و زحمت می‌کشند باز هم گرسنه هستند بدانید آن جامعه حق این‌ها را خورده‌اند. 🔹 عین عبارت امام صادق (ع) این است: کسی که بیش از نیازش دارد مصرف می‌کند، چیزی را می‌خورد که مال او نیست. 🎬 @Mostazafin_TV
🔶🔷🔶پیکارِ عِلم مردی از دیار پارس پس از خواندن نسخه های خطی پدر داروسازش مشتاق آموختن شد و عزم کرد مشقت ها را به جان خریده، دوری و خطر های سفر که حتی جانش را دزدان و راهزنان تهدید می‌کنند، تحمل کند اما خود را به مکتب استاد عزیزش برساند. استاد او را به شاگردی خود پذیرفت. نه فقط او را؛ کلاس درسش گاهی پذیرای چهار هزار شاگرد بود؛ شاگردانی که هر کدام مدتی پس از شاگردی استاد، خود از بزرگترین و نام آورترین اساتید دارای مکتب در دنیا شدند. مرد ایرانی در نهایت به عنوان اولین ایرانی شیمی دان، اولین کسی بود که باعث شهرت علم شیمی شد و پدر علم شیمی نام گرفت. او جابربن حیان، شاگرد امام صادق(علیه السلام) بود. شاگردی که قرنها پس از حیاتش توجه کیمیاگران اروپایی را به خود جلب کرد و به اقرار خودشان کتاب های او تاثیر عمیقی بر تصحیح دیدگاه کیمیا گران غربی گذاشته است. 〰〰〰🌱〰〰〰 امام صادق فقط یک استاد آموزشی نیست. یعنی آنچه را که به‌ عنوان علم به شاگردان خود می آموزد تنها به منزله باسواد شدن آنان نیست؛ بلکه علم در مکتب او آن است که شاگردانش هم چون جابربن حیان آن را، عَلَمی برای معرفی قدرت اسلام به دنیا می کنند. و او در جهت احیا و آموزش دیگر ارزش‌های اسلامی از جمله نفی طاغوت نیز استاد قهاری است. 〰〰〰🌱〰〰〰 تاریخ را باید عمیق مطالعه کرد. روزی باید مقابل طاغوت ایستاد حتی اگر بهای آن ریخته شدن خون باشد. اما روز دیگر در مقابل همان طاغوت باید روشی دیگر انتخاب کرد. هر دو به یک نتیجه ختم می شوند: فلج شدن ساختار نظام ظلم و درنهایت فروپاشی آن مهم بصیرت سیاسی است که باید در هر دوره ای به تناسب شرایط آن را به کار گرفت که موفقیت آمیز باشد‌ و تشخیص آن به عهده‌ی هرکسی نیست. اما پیشوایانی داریم که می توانیم از الگوی رفتاری‌شان بفهمیم امروز وقت کدام عمل است. امام صادق علیه‌السلام می دید که حاکمیت برای مشروع جلوه دادن خود به مبانی معرفتی خودساخته ای تکیه داده او در یک مجاهده مستمر علمی می کوشید مکتب تشیع که همیشه علمدار تقابل با ظالمین بوده را بازخوانی و انسجام ببخشید و از این رهگذر آن تکیه گاه معرفتی و درباری را با کرسی درس خود در هم می کوبید. و این حادترین مبارزه ی سازنده و ممکن در آن زمانه بود.هم مکتب جعفری را بنیان نهاد و هم دشمنان جریان حکومت علوی را رسوا. 〰〰〰🌱〰〰〰 امام صادق علیه السلام با درک اوضاع و شرایط زمان خود به منظور تحقق یافتن اصل توحید و برپایی نظام توحیدی نه تنها در جامعه بلکه در فراتر از مرزهای سیاسی اسلام در ادامه ی روشی که جدشان امام سجاد و پدرشان امام باقر آغازگر آن بودند، به تربیت شاگردان در عرصه های علمی بلکه به تربیت سربازان و فرماندهان مبارز علیه نظام ظلم وتربیت مبلغان نظام توحیدی در سراسر سرزمین اسلامی و ورای آن سازماندهی یک تشکیلات عظیم پرداختند. @mim_moalem
امام خمینی ره: همچو نبود که اینها(ائمه اطهار ع) یک مردم عادی باشند که همین بنشینند و و و و خدا را بکنند و در جوار رسول خدا عبادت کنند. اگر آنها هم این بود؛این مذهب یک مذهبی که در در طول تاریخ واقع شده است،نبود. ۶۰/۴/۸ 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت پروژه ای نیست؛ پروسه ای است. 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
ایشونم دو تا کتاب به آقا هدیه دادند ولی خب رسانه ای نداشتند که بگن اقا ازشون کتاب خریده تا کتابای ایشونم نایاب بشه😉
❤️ درگوشی‌های عاشقانه ✅ ترجمه روان مناجات خمس‌عشر یکی دو سال پیش بی‌ادبی کردم و به پیشنهاد و همت و البته صبر دوستان موسسه جوانان آستان قدس رضوی، به خودم جرات ترجمه ادبی دعاهای پانزده‌گانه مشهور به خَمس‌َعَشَر که منسوب به امام سجاد (علیه السلام) است را دادم. در ترجمه، تلاشم این بود که نه سادگی را فدای ادبیّت متن کنم، نه لحن موجز و عاطفی دعا را فدای سادگی‌اش، و نه دقت در ترجمه و معادل‌یابی را فدای آن دو دیگر. نتیجه صد البته متنی است پر از عیب و نقص‌های ناشی از خام‌طمعی من. حسنی اگر دارد، از اصل کلام و در مرتبه بعد دقت و همت ویراستاران علمی و ادبی کار است. «درگوشی‌های عاشقانه» این روزها در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در غرفه‌های آستان قدس رضوی در دو سالن اصلی و کودک‌ونوجوان عرضه شده است. همچنین امکان خرید مجازی آن (با تخفیف و ارسال رایگان) تا ۳۰ شهریور از این لینک فراهم است: https://b2n.ir/h38665 اما بعد... | یادداشت‌های محمدجواد میری eitaa.com/smjmiry
🔹فَجَعَلَ اللَّهُ... الْعَدْلَ تَنْسیقاً لِلْقُلُوبِ 🔸اولین دوره آموزش مبانی عدالت اجتماعی مبتنی بر اندیشه‌ی متفکرین انقلاب اسلامی جنبش عدالت‌خواه دانشجویی استان قم 🔹ویژه خواهران(دانشجویان و طلاب) 🔸مکان:دانشگاه حضرت معصومه(س)قم 🔸زمان : ۴و ۵ خرداد ماه 🔹راه ارتباطی و ثبت نام : ٠٩٠۴۶٧٢٢٨٩١ @Fatemehfiroozi_ir @Edalatkhah_hmu @edalatkhah_kh_qom
💠سلسله همایش‌های جهان فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی 🔸️همایش دوم 🔷️اندیشه امام خمینی (ره) با ارائه پژوهشگران علوم انسانی: مهدی امامی، سیدعلی موسوی، محسن قنبریان، علی فرحانی، امین اسدپور، علی محمدی، محمد جواد تاکی، مجتبی نامخواه 📌 زمان:پنج‌شنبه ۴ خرداد‌ماه -ساعت ۱۰ صبح 📍مکان:مصلی قم-پژوهشکده باقرالعلوم 🔰جشنواره مردمی علوم انسانی عمار 🆔️ @ammar_ensani
همه دوستانی که در قم هستند و یا ممکن است که به قم مشرف شوند این همایش مهم رو از دست ندهند.
توجه مکان جلسه به آدرس زیر تغییر کرد: 📍 قم، خیابان معلم جنب بوستان کتاب مرکز همایشهای غدیر طبقه منفی ۲ سالن کنفرانس علامه طباطبایی لینک حضور مجازی
⚪️🔵 مجمع دانشجویان عدالت‌خواه باهنر کرمان برگزار می‌کند: 💠 ششمین نشست تخصصی آموزشی "" 🔹سر فصل های دوره : ✓جمـهـوریت مــردم و عـــدالت ✓عــدالت در اســلام و قــانـــون اساسی ✓راه مــا ✓ بایسته های تشکیلاتی و... 💢ویژه برنامه دوره: راهیان فــقــر و غــنــا در شهر کرمـــان با حضور شورای شهر کرمان 🔹مکان:  حسینه شهدای گمنام 🔹 زمان: ۴م و ۵م خردادماه ۱۴۰۲ 🔷 جهت کسب اطلاعات بیشتر: 09906027495 @bahonaruk_edalatkhahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بالای سرِ کشاورز زاده یِ دهاتی؛ سربازِ روح الله خمینی و خار چشم ستمگران جهانی،به گِردش حلقه زده اند مردم با ملیت ها و تیپ های مختلفی که اگر در خیابان با عینک برخی حزب اللهی ها به آنها نگاه کنی احساس تکلیف می کنی تا بروی و آنها را هدایت کنی! سربازْ قاسم،اما آنها را دختر و پسر خودش میدانست. سربازْ قاسم می گفت اگر به من بگویند پُل تحت تصرفی که قله های اطرافش را هم دشمن تصرف کرده، آزاد کن؛نمي كنم!چون این پل دوباره سقوط می‌کند؛چون تصرف پل فایده ای ندارد وقتی علت سقوطش هنوز فراهم است. لابد اگر قرار بود امروز لایحه حجاب بنویسد جای کلمه «پل» را می گذاشت «حجاب»؛ وقتی سرمایه داری ریشو برای طبقاتی تر شدن جامعه رنجور ایران هنوز دارد تصمیم می سازد و می گیرد و همزمان ستاد های پرطمطراق فلان و بهمان مشغول منکر کردن معروف هاست... سلام بر او که با همین نگاهش می دانست قاچاقچی چون شغل ندارد مشغول شرارت شده لذا اول برایش زمین و زراعت و خانه آماده کرد بعد از رفع علت، اتمام حجت کرد و اکثر اشرار قبل از اتمام مهلت سربازْقاسم سلاحشان را آوردند تحویل دادند از همان اول تیغش را نشان نداد. سلام بر او باد. دوست داشتم حالا که برای اولین بار می آیم زیارت مرقد سربازْقاسم همه ی در و دیوار پر باشد از مضامینی از این دست«حامی مستضعفان» «شهید جبهه جهانی فقر و غنا»اما زهی خیال باطل داشتم... پیرزن عینکی روبروی من نشسته و بدون دندان دارد چیزی می خورد و با دست دیگرش که تسبیح ندارد به سینه اش می زند.هر از گاهی هم چادرش را درست می کند؛شاید بجای مادرِقاسم. 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| ▫️این زمین کج است! 🔹امروز وقتی از فقه گفته می‌شود منظورشان فقه قبل از امام خمینی است و این یعنی ارتجاع به گذشته. فقه قبل از امام، تفاوتش به این نیست که این مکتب آقای خویی است یا مکتب امام خمینی؟! دعوا سر این زمین کجی است که باید صاف شود. 🔸این زمین کج است که سرمایه‌داران، ثروتمندتر و فقرا، فقیرتر می‌شوند. فقه امام خمینی(ره) آمده بود تا این زمین را صاف کند. امام(ره)، انقلاب کرد که این زمین کج را صاف کند؛ چون منافع محرومان مهم است. ✅ ششمین محفل گفتگومحور فکرت، به «بازخوانی ایده‌ی سیاسی و فرهنگی امام(ره) در مواجهه با تحجر و تجدد» 👤 حجت‌الاسلام محسن قنبریان؛ استاد حوزه و دانشگاه 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🏴داغ بی تسلی داغ های همه تاریخ را ما به یکباره دیدیم،چرا که ما امت آخرالزمانیم، و خمینی، این ماه بنی هاشم، میراث دار همه صاحبان عهد بود در شب یلدای تاریخ. در عصر ادبار عقل و فلک زدگی بشر،در زمانه غربت حق، در عصری که دیگر هیچ پیامبری مبعوث نمی شد و هیچ منذری نمی آمد خمینی میراث دار همه انبیا و اسباط ایشان بود و داغ او بر دل ما ، داغ همه اعصار ، داغی بی تسلی. ما را این گمان نبود هرگز که بی او بمانیم. آخر او آیتی بود که«ثقلین» را در وجود خود معنا می کرد، همه «ماتَرَک رسول الله» را، و ما می دانستیم که زمین و زمان می گردند تا انسان هایی چون او، هر هزار سال یکی، پای به دنیای گذارند. آخر آدم هایی چون او، قطب سنگ آسیاب افلاکند،مصداق حدیث «لو لاک» اند و غایت الغایات وجود……و حق است اگر با رفتن زمین از رفتن باز ماند آسمان نیز ،خورشید سرد شود و ماه بشکافد و دریا ها طغیان کنند و باران خون از آسمان ببارد و مومنین از شدت ماتم دق مرگ شوند، و اگر نبود آن حجت غایب، تو بدان، بی تردید که همان میشد . ما را این گمان نبود که بعد از او بمانیم، اما او رفت و زمین ماند و ما نیز بر زمین، در این پهنه بی منتهایی که عقل راه به جایی نمی برد. دریاها و زمین و آسمان و ماه و خورشید بر جای ماندند تا خمینی«ره» محقق شود، آن سان که بعد از رحلت آخرین فرستاده خدا نیز دور فلک بر جای ماند تا حقیقت وجود او را در جهان تحقق بخشد. آخر انسان هایی چون او که یک فرد نیستند ،یک امت اند و یک تاریخ. ...داغ های همه تاریخ را ما به یکباره دیده ایم. یک بار دیگر این رسول اکرم است که در دنیا رفته است، یک بار دیگر این علی است که به شهادت رسیده است، یک بار دیگر این فاطمه است وحسن است وحسین است که ما را داغدار کرده اند، یک بار دیگر این مهدی است که در حجاب غیبت رفته است. دست ما اگر به نخل بلند وجود او نمی رسد، دست خمینی که می رسید. او آمد تا معنای «انتظار» را به این امت بیا موزد، در آینه وجود خود که اسوه مصادیق منتظران بود، و اکنون دیگر دور افلاک را مرادی نیست جز آنکه منتظر مهدی باشد. امام «ره» به ما آموخت که «انتظار در مبارزه است» و این ، و پس از او، اگر باز هم امیدی ما را زنده میدارد همین است که برای ظهور آخرین حجت حق کنیم. امام «ره» ما را آموخت که « عرفان را با مبارزه جمع کنیم»و خود بهترین شاهد بود که بر این مدعا که عرفان عین مبارزه است، و از این پس دیگر چه داعیه ای می ماند برای آنان که عرفان را به مثابه امری کاملآ شخصی بهانه واماندگی خویش می گر فتند؟ او کتاب و سنت را در وجود خویش تفسیر کرد و مجهولات شریعت و طریقت را با مفتاح مبارک حیات خویش گشود و ما می دانستیم که جهاد اصغر شرط لازم جهاد اکبر است و اولیای مقرب خدا در تمام طول تاریخ همواره بر همین شیوه زیسته اند. دیگر چه داعیه ای می ماند برای آنان که حکم بر ظاهر اشعار عرفانی می راندند و با چشمی ظاهربین چهره افیونی خویش را در آینه صیافی وجود عرفا می دیدند و حتی این اواخر ،دیگر افعال و اقوال منصور حلاج را هم با عقل کج اندیش ماتریالیسم دیالکتیک معنا می کردند و حافظ را شرابخواره و زنبازه ای از سلک خویش می گرفتند؟ آیا ندیدند او را که از این سوی پنجه ارباب جور انداخته بود و از آن سوی «سجاده به می رنگین» داشته بود و «دلق مرتع را گرو جامی شراب مرد افکن» نهاده بود؟ آیا ندیدند که در «خلوت ان کار دیگر کردن» و «صراحی پنهان کشیدن » یعنی چه؟ مگر این مردترین مردان میدان مبارزه و زاهدترین زُهاد زمانه نبود که دم از خال لب چشم بیمار و می و میخانه بتکده و رند می آلود خرقه پیر خراباتی میزد ؟ امام رفت و زمین ماند و ما نیز بر زمین ماندیم.با داغ جراحتی سخت بر دل و سنگین بر دوش . امام رفت تا بار تکلیف ما برگرده عقل واختیارمان بار شود و همان سان که سنت لا یتغیر خلقت بوده است، چرخه بلیات ما را نیز به میدان کشد و آزموده شویم و این آیت ربانی درست درآید که " لنبلونکم حتی نعلم المجاهدین منکم و الصابرین". اکنون ،این ماییم و امانت او . دست بیعت از آستین اخلاص برآریم و در کف فرزند و برادرش و اش بگذاریم که اگر بعد از رحلت رسول الله ظهر حکومت اسلام به غروب خونین شهادت حسین بن علی و «شب بی قمر غیبت » انجامید ، این بار امام فرصت یافت تا وثیقه حکومت را به معتمدین خویش بسپارد و این خود نشانه ای است بر این بار بشارت که خداوند اراده کرده است تا حزب الله و مستضعفین را به امامت و وراثت زمین برساند. 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پیوستن روحانیون به اعتراضات هفت‌تپه! 🔺روایت حجت‌الاسلام محسن ریسمان سنج فعال مردمی استان خوزستان از ماجرای ورود طلاب به اعتراضات کارگران @sorayatv
«پدر مهربانم،امیدم،روح و روانم! کجا رفتی؟اماما!گرچه از داغت کمرم شکست اما همچون کوهی استوار در برابر دشمنانت می ایستم و مبارزه می کنم و راهت را ادامه میدهم.» روزگاری رحلت امام برای عزادارش، مبارزه تعریف می کرد؛«می ایستم»«مبارزه میکنم» «راهت ادامه میدهم» اما امروز این کلمات با ذهن، زبان و عمل ما غریبه اند چون از نظر تا عمل مسلمان ِاسلامِ خمینی نیستیم. 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
...به قیمت زر و زیور نگرفتیمش که بدیمش ضرر کنیم به قیمت خون به قیمت شیره ی جُونمون ،ما امام رو بدست آوردیم... 🔶تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا و متدینین بی‌بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلابها هستند. امام خمینی ره 67/4/29 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
📢 🔶 مجلس هفتگی خیمه تبیین 🔹امامِ آشنا و اسلام غریبش! 🔸سخنران: حجت‌الاسلام محمد زارع (فعال عدالتخواهی) 🔹همراه با: حدیث کساء سوره واقعه کلام رهبری مرثیه و حماسه و نامه ۲۷ نهج‌البلاغه 🗓 زمان: شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲؛ ساعت ۲۰:۳۰ 📍مکان: شهرک ولیّ عصر عجل‌الله‌‌تعالی‌فرجه، خیابان شهید به‌خیال، مسجد ولیّ عصر عجل‌الله‌‌تعالی‌فرجه، پایگاه مقاومت بسیج شهید رجایی، حسینیه شهید حاج بهرام مهرداد 🔵 ویژه برادران محفل اشک و اندیشه، عهد و حماسه 🚩 @kheyme_tabyeen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ روحانی تراز اسلام ناب ➖ به مناسبت سالگرد شهادت ◀️ سید محمد رضا سعیدی (۱۳۰۸ - ۱۳۴۹ ش) از مبارزین انقلابی بود که درک عمیق او از مسیر مبارزه و سخنرانی‌‌های تند و روشنگرش بار‌ها ساواک را به واکنش واداشت. آیت الله سعیدی در جریان مخالفت امام با «لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی»، «انقلاب سفید» و لایحه مصونیت قضایی مستشاران نظامی آمریکا (کاپیتولاسیون) از حامیان سرسخت امام بود. 🔸 ایشان در نهایت به دلیل مخالفت با کنسرسیوم سرمایه‌گذاری آمریکا در ایران در اردیبهشت ۴۹ و تلاش برای همراه کردن مراجع با این اقدام، دستگیر و پس از شکنجه به شهادت رسید. 💬 به خدا سوگند، اگر مرا بکشید و خونم را بر زمین بریزید، در هر قطره ی خونم، نام مقدس خمینی را خواهید یافت. 🎬 @Mostazafin_TV
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تکنوکرات ها ۳۰سال علیه جهاد سازندگي مستبدانه و عامدانه کار کردند 🔰ما بايد به مردم مسئوليت بدهيم، در جمهوري اسلامي مردم تماشاچي نيستند! 🆔@dr_izadkhah
🔷سوگنامه شهید چمران در رثای دکتر علی شریعتی 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan