eitaa logo
پابرهنگان||محمد زارع
411 دنبال‌کننده
278 عکس
150 ویدیو
8 فایل
🌾موضوع انشاهایم: اسلامِ پابرهنگان؛ اسلامِ همان هایی که بیش از طبقه ای اقتصادی، عمیقا بازتاب بینشی اجتماعی اند؛ برپادارندگان و صاحب انقلاب ها؛ رنج کشیدگان تاریخ ؛ و سرانجام وارثان زمین🌱 ✍️محمد زارع ارتباط: @paberehnegi
مشاهده در ایتا
دانلود
33.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶🔷🔶هفت تیر حامد زمانی که خلأش در عرصه ی موسیقی انقلاب به خوبی حس می شود در این اثر با تصویرگری آینده ای آرمانی و با اعتراضی عدالت‌خواهانه، عرفان مبارزه جو را به زیبایی به زبان موسیقی ترجمه و به نبرد اسلام مناسک میان تهی و آمریکایی می رود. او که تا انتهای این قطعه از انتقاد و توصیف فاصله ی وضع موجود تا مطلوب دست نمی کشد؛ به خوبی از خجالت سلطه جویی و تکاثرخواهی قبیله های چپ و راستی در می آید. دین فروشی،اتحاد قدرت و ثروت،آقازادگی از دیگر مضامینی است که قاسم صرافان آنها را دردمندانه مترنم کرده و حامد زمانی به زیبایی آنها را به بدل کرده است. متن شعر + 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
پابرهنگان||محمد زارع
🔶🔷🔶هفت تیر حامد زمانی که خلأش در عرصه ی موسیقی انقلاب به خوبی حس می شود در این اثر با تصویرگری آین
یه دنیایی رو ما میخوایم بسازیم که کودک گرسنه ای نداره یه دنیایی که یه نفر نتونه رو شونه ی بقیه پا بذاره یه دنیایی رو ما میخوایم بسازیم که هر نمازش یه درو وا کنه که عارفش تو خنده ی یتیما تو زاغه ها خدا رو پیدا کنه دین دین دین دیدی دین دیدین دینداری آسونه تا رو زبونه یه امتحان از هممون بگیرید! تا ببینیم کی مرده و می مونه بیا ببین چه ضربه هایی خوردیم از چپ و راست برای بار چندم نو کیسه ها چه بُرجایی که ساختن رویه خرابه ی امید مردم حرفاتو انگار واسه ی ماها نه واسه یه ملت دیگه نوشتی وای ببین چه خبره جهنم دین اگه حرفایه توئه بهشتی با وعده ها مردمو بازی دادن راه شهیدا رو کجا کشوندن زدن زمین حرف بزرگترا رو دله همه دلسوزا رو سوزوندن دله همه دلسوزا رو سوزوندن دین دین دین دیدی دین دیدین دینداری آسونه تا رو زبونه یه امتحان از هممون بگیرید! تا ببینیم کی مرده و می مونه تویه مسیر سلطه و تکاثر فرعون و قارون به هم رسیدن ببین که دشمنای عدل علی شمشیرا رو از رو به رو کشیدن نیستی ببینی آقا زاده هامون پا روی حرفات میذارن چه راحت عینه تجارته دیانت انگار یارای غار زدن تو کار غارت یه هفت تیره هفت تیر که باید گذاشت رو اشرافیت لعنتی اگر چه خیلی سخته پیدا کنیم خطتو تو تقویمای خط خطی خطتو تو تقویمای خط خطی خطتو تو تقویمای خط خطی شاعر:قاسم صرافان 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
21.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️ موفقیت دولت در دیپلماسی اقتصادی، چرا به بهبود اوضاع معیشتی منجر نشده است؟ یکی از نقاط قوت دولت سیزدهم بوده و توانسته با حرکت‌های تحول آفرین در این بخش توفیقات خوبی داشته باشد، اما این است که چرا تاثیر این نقاط مثبت، بر وضعیت اقتصادی مشخص نیست، ما کجای راه را اشتباه می‌رویم و کجاها به ما آدرس غلط می‌دهند؟ ❗️برخی از اندیشکده‌ها و همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس، دلیل تورم را دولت قلمداد می‌کنند! ▫️میانگین کسری بودجه ایران درطول 10سال گذشته 1.5درصدِ تولید ناخالص داخلی، در انگلستان 5/5 درصد، ژاپن 5/5درصد، هند 7/7درصد و فرانسه 4/4درصد بوده است اما در آن کشورها از تورم‌های سرسام‌آور خبری نیست! 🔻بیش از 85درصد واردات کشور و کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای است لذا افزایش نرخ ارز به افزایش منجر می‌شود. از سوی دیگر با افزایش نرخ ارز، حقوق ورودی گمرک، مزیت دلار برای حفظ ذخیره ارزش و هزینه‌های عمرانی دولت نیز افزایش پیدا می‌کند که خود یکی از عوامل کسری بودجه می‌شود. 🔻بانک‌های خصوصی 160 هزار میلیارد تومان تکلیفی داشتند که تنها 6.5 هزار میلیارد آن را عملی کردند، یعنی فقط 4درصد از تعهداتشان! ⚠️ این درحالیست که سهم به تنهایی برابر 22 درصد رشد پایه پولی کشور در 9ماه ابتدای سال 1401 بوده است! حال محاسبه کنید تأثیر این تخلفات در تورم چیست؟ ▫️انتظار داشتیم دولت در برنامه هفتم به این گلوگاه‌های اصلی بپردازد تا این امر پیشران تحول درکشور شود. 🇮🇷 کرج، اشتهارد و فردیس 🔗 @MahdiAsgari133
🔶🔷🔶یک جنگ؛ دو روایت ۱۲تیر ۶۷ هواپیمای حامل ۲۹۰ مسافر بر اثر اصابت دو فروند موشک ناو آمریکایی وینسنس سقوط و همه سرنشینان شهید می شوند. امام در پاسخ به پیام تسلیت آیت الله منتظری پیامی میدهند که حاوی نگاه ایشان به ماهیت جنگ است در ادامه بخشی از این پیام را ده ها بار مطالعه بفرمایید: مردم شریف ایران باید توجه کنند که امروز، روز و با تمام شیاطینی‏‎ ‎‏است که حقوق حقۀ تمامی جهان را صرف عیش و نوش و تهیۀ سلاحهایی‏‎ ‎‏می نمایند که برای همیشه باشند.‏ ‏‏ 👈 جنگ امروز ما، جنگ با عراق و اسرائیل نیست؛ جنگ ما، جنگ با عربستان و شیوخ‏‎ ‎‏خلیج فارس نیست؛ جنگ ما، جنگ با مصر و اردن و مراکش نیست؛ جنگ ما، جنگ با‏‎ ‎‏ابرقدرتهای شرق و غرب نیست؛ جنگ ما، جنگ مکتب ماست علیه تمامی ظلم و جور؛‏‎ ‎‏جنگ ما جنگ اسلام است علیه تمامی نابرابریهای دنیای سرمایه داری و کمونیزم؛‏‎ ‎‏جنگ ما جنگ پابرهنگی علیه خوشگذرانیهای مرفهین و حاکمان بی درد کشورهای‏‎ ‎‏اسلامی است. این جنگ سلاح نمی شناسد، این جنگ محصور در مرز و بوم نیست، این‏‎ ‎‏جنگ، خانه و کاشانه و شکست و تلخی کمبود و فقر و گرسنگی نمی داند. این جنگ،‏ ‎‏جنگ اعتقاد است، جنگ ارزشهای اعتقادی ـ انقلابی دنیای کثیف زور و پول و‏خوشگذرانی است.جنگ ما جنگ قداست،عزت و شرف و استقامت علیه نامرمیهاست. رزمندگان ما در دنیای پاکِ اعتقاد و در جهان ایمان تنفس می کنند و مسلمین جهان‏‎ ‎‏هم که می دانند جنگ بین استکبار و اسلام است، جهانخواران را آرام نخواهند گذاشت‏‎ ‎‏و ضربه های خود را بر همۀ کاخ نشینان وارد می کنند.‏ ۱۳/۴/۶۷ 🔴 سردار یا آخوندِ راوی را می شناسید که جنگ را اینچنین روایت کرده و برای مخاطب امروز بر مبنای«جنگِ بر سر عدالت»رفتارسازی کرده باشد؟ 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
🔶🔷🔶مسأله ی غدیر خداى تبارک و تعالى که ملاحظه فرموده است که در بشر بعد از رسول اللَّه کسى نیست که بتواند عدالت را به آن طورى که باید انجام بدهد، آن طورى که دلخواه است انجام بدهد مأمور مى ‏کند رسول اللَّه را که این شخص را که قدرت این معنا را دارد که عدالت را به تمام معنا در جامعه ایجاد کند و یک حکومت الهى داشته باشد، این را نصب کن. نصب حضرت امیر به خلافت این طور نیست که از مقامات معنوى حضرت باشد؛ مقامات معنوى حضرت و مقامات جامع او این است که غدیر پیدا بشود. و اینکه در روایات ما و از آن زمان تا حالا این را آن قدر ازش تجلیل کرده ‏اند، نه از باب اینکه حکومت یک مسئله ‏اى است، حکومت آن است که حضرت امیر به ابن عباس مى ‏گوید که «به قدر این کفش بى‏ قیمت هم پیش من نیست» . آن چیزى که حضرت امیر- سلام اللَّه علیه- و اولاد او مى‏ توانستند در صورتى که فرصت بهشان بدهند، را به آن طورى که خداى تبارک و تعالى رضا دارد انجام بدهند، اینها هستند، لکن فرصت نیافتند. زنده نگه داشتن این عید نه براى این است که چراغانى بشود و قصیده‏ خوانى بشود و مداحى بشود، اینها خوب است، اما . مسأله این است که به ما یاد بدهند که چطور باید تبعیت کنیم، به ما یاد بدهند که غدیر منحصر به آن زمان نیست، غدیر در همه اعصار باید باشد و روشى که حضرت امیر در این حکومت پیش گرفته است باید روش ملتها و دست ‏اندرکاران باشد. صحیفه امام، ج‏20، ص: ۱۱۲ 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
🔶🔷🔶خون آوردهای فراموش شده در نبرد حق و باطل فردایِ مرحله ی خون، درگیری دیگری در عرصه ی پیامِ مرحله ی قبل در می گیرد. جبهه حق اگر در مرحله خون، شکست خورده یا پیروز شده باشد؛ می تواند در این مرحله ی تعیین کننده، فاتح یا شکست خورده ی نهایی شود؛جایی که دقیقاً ذهن و عمل آیندگان را می سازد؛ نبرد پیام است. شمشیرِ مرحله ی پیام، تبیین است و اُسوه اش؛زینب س. تلاشهایی آگاهانه یا ناآگاهانه منجر به سانسور برخی وصایای شهدای دفاع مقدس شده و از همین رو متاسفانه پیروزی غرور انگیز مرحله خون دفاع مقدس ما، در مرحله پیام بقدر متوقع تکرار نمی شود؛ بچه بسیجی ما وقتی پای روایت شهدا می نشیند برای ادامه "جنگ فقر و غنا"ی شهدا آماده نمی شود.چرا؟ چون پیامی که به او منتقل می شود کم ربط و بیشتر بی ربط به جنگ فقر و غناست. راه کار چیست؟بازخوانی هر چه بیشتر و بی واسطه ترِ کلمات امام و شهدای نبرد حق و باطل است. از این پس تلاش میکنم بقدر توفیق با هشتگ برخی از این وصایای شهدا را با هم مرور کنیم. 🔴اولین وصیت پست بعد👇👇 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
🔶🔷🔶وصیت شهید حسن عضدی علیِ من....علت اینکه نام علی را برایت انتخاب کردم این است که من از رنج می بردم و میبرم؛ قربانی بی‌عدالتی‌های بسیاری شده ام؛ دیدم که علی تجسم عدالت است و مظهر حق به این ترتیب علی پیشوای بزرگ خود را به عنوان نمونه و الگو برایت انتخاب کردم. 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
🔶🔷🔶سرود بر سر دوراهی «"رود" یا "مرداب" اجتماعی» اهل فن می گویند با ترانه فرقش در این است که سرود دشواری آوایی خاصی ندارد؛ به طوری که عموم مردم با صدای های خوب و بدشان می توانند آن را همخوانی کنند و این خود تازه شروع پروژه سرود است؛سرود‌ میخواهد به بواسطه این سهولت، ذهن و بعد عمل عموم مردم را به مفاهیم و محتوایش گره بزند. از این منظر سرود می تواند مردم را به کاری دعوت کند؛هنجاری و یا نابهنجاری را معرفی کند.غالبا مردم بخاطر مئانست آوایی با سرود و بعد هم همخوانی آن، برای پذیرش و یا رد آن ارزش و ضد ارزش ها انگیزه درونی بیشتری می یابند و این پدیده از آن جهت که جمعی صورت می پذیرد در رفتارسازی و جامعه پذیری مسائل اجتماعی اهمیت بسیاری می یابد. شاید از همین رو است که سرود در کنش های معطوف به انقلاب اسلامی هم در دوران مبارزات و هم پس از آن اهمیت بسزایی دارد. به عنوان مثال مداحی های آهنگران در دوران دفاع مقدس یک سرود جمعی است. او در مقام یک تک خوان با تکرار فراوان، رزمندگان را در خواندن شعر شرکت می دهد. گواه رزمندگان بر این است که مثلا «ای لشکر صاحب زمان آماده باش»عزم،انگیزه و توان همه را برای مقابله بعثی ها چند برابر میکرد. متاسفانه بعد از دوران جنگ سرود نیز مثل خیلی غالب های هنری دیگر از چگالی مفاهیم انقلابیش کاسته شد.۲_۳سال اخیر خصوصاً پس از سرود «سلام فرمانده» بلحاظ کمی سرودهای تولیدی چند برابر شده است. قیاس این سرودها با سرود های دهه اول انقلاب گواهی خوبی بر فقر مفاهیم جامعه ساز و انقلابی سرودهای امروزی است.(حرف بسیار است می گذرم) سرود انقلاب صرفاً متکفل بیان نام حاج قاسم ور رهبر انقلاب و همت و باکری نیست.جریان انقلاب اگر بخواهد ظرفیت سرود را به نشاط و سرگرمی مذهبی فرونکاهد و از آن برای اصلاح اجتماعی بهره بگیرد؛ شاعرانش باید سراغ مفاهیم زنده ی انقلابی بروند؛مفاهیمی همچون عدالتخواهی،آزادی خواهی،کرامت انسانی،عرفان مبارزه جو،استثمار ستیزی،تقبیح ظلم و جهل،نوع دوستی،بیداری،نقد،اعتراض،حمایت و پیشنهاد و... را با استفاده از آیات و روایات و گنجینه ی سخنان متفکرین انقلاب در زبان شاعرانه ی خود تعبیه کنند.اگر اینگونه شد گام موثری در تعهد هنر سرود نسبت به آرمان های انقلاب انقلاب برداشته شده است. بخشی از کار جدید ابوذر روحی حرکت رو به جلوتری نسبت به سرود های قبلی اوست که در پست بعد به آن می پردازم. 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
5.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶🔷🔶 روحی در مسیر "ابوذر" ابوذر روحی در بخش پایانی کار جدیدش بر خلاف آثار قبلیش به طرزی تحسین برانگیزی به سمت شعر و سرود انقلاب حرکت کرده است. او به درستی«دست مظلومو میگیریم» را با ضرب حماسیش در کنار«زیر بار حرف زور ظالما نمی ریم»گذاشته تا وصیت عدالت‌خواهانه«کونا للظالم خصما و للمظوم عونا»علی را به نفع اسلام آمریکایی، به خیریه بازی های صرف تقلیل ندهد. ابوذر روحی که با همکاری حسین صیامی این شعر را سروده به زیبایی«به آینده امیدواریم»و«توی سختی کمی نمیاریم» را بعد از اعلام هویت عدالت خواهانه ی «ما» آورده و همه اینها را به «عشق علی» گره زده است.؛وه که چه زیباست این آینده و این عشق و این سختی پیمودن راه عدالتِ علی... این علی«برکت تو زندگیامونه»؛ چرا برکت نباشد وقتی باعث می شود جامعه زیر بار زور ظالم ها نرود؟ چرا برکت نباشد وقتی جامعه مبارز با علت های ظلم،معلول های ظلم را نیز تنها نمی گذارد؟ چرا برکت نباشد وقتی عدالت، امید به آینده می سازد و سختی راه را هموار می کند؟ چرا برکت نباشد وقتی نسل ما از «بچیگی هامون» با «عشق» چنین «علی»تربیت شود. ابوذر روحی با آهنگسازی زیبایی حالا مخاطب را آماده کرده تا با چنین تصویری از علی بیعت کند و کیست که از عمق جان"آماده این بیعت" نباشد؟ گسترش چنین فرهنگ علوی حتما قدس را آزاد می کند؛«تا آزادی قدس مونده یه یا علی» آقای روحی بواسطه عنایتی که خداوند به کار او داشته، با ادامه این مسیر در کارهای آینده، می تواند در مسیر"ابوذر"صحابی عدالتخواه رسول الله ص؛ ابوذر باشد. 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
هدایت شده از علی صمیمی
20.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آمار نگران‌کننده از ورودی‌های کنکور 🔻سهم مدارس و دهک‌های مختلف از رتبه‌‌های زیر ۳۰۰۰ کنکور: دهک اول، دوم و سوم (کم‌برخوردار): ۲ درصد دهک ۸، ۹ و ۱۰ (برخوردارترین): ۸۰ درصد دهک اول (ضعیف‌ترین): ۲ دهم درصد دهک دهم (ثروتمندترین) ۴۸ درصد مدارس دولتی: ۲.۳ درصد مدارس غیردولتی: ۸۰ درصد 🔻در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی: دهک اول: ۱.۳ درصد دهک ۸ و ۹ و ۱۰: ۸۶ درصد 🔻در برق شریف: دهک محروم، ۱ و ۲ و۳: صفر درصد دهک ۸، ۹ و ۱۰: ۸۷ درصد دهک دهم: ۶۰ درصد 🔻در رشته روانشناسی دهک محروم: ۲.۹ درصد دهک مرفه: ۸۰.۴ درصد آمار را کبکانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌گوید. پ ن👇 💠فقر احمق می کندhttps://eitaa.com/ali_samimi71/587 💠سیستان استخوان سوزhttps://eitaa.com/ali_samimi71/686 💠از زبان یک آقازاده پولدارhttps://eitaa.com/ali_samimi71/68 💠معرفی کتابhttps://eitaa.com/ali_samimi71/763 💠 از سفره های کوچک تا مدارس کوچکhttps://eitaa.com/ali_samimi71/765@ali_samimi71
📌سلسله جلسات هفتگی امت واحده ▫️فصل تمدن اسلامی ▪️جلسه اول : تمدن اسلامی (از چیستی تا تبیین نسبت آن با انقلاب اسلامی) با حضور استاد امین اسدپور (استاد سطوح عالی حوزه و مدیر اندیشکده ضحی ) ⏰ دوشنبه ۱۹ تیر، ساعت: ۱۷:۳۰ 🏠 قم_میدان روح الله_ حسینیه هنر_ طبقه دوم_ دفتر امت واحده @iuuu_Qom
🔶🔷🔶شرح یک عکس در دو حدیث ✅اول حضرت علی ع : رسول‌ خدا(ص) بر منبر خود به‌ من‌ فرمود: «خدای‌ عزوجل‌ و در زمین‌ را به‌ تو بخشیده‌ است؛ پس‌ آنان‌ را به‌عنوان‌ برادر گزیده‌ای، و آنان‌ تو را به‌عنوان‌ یک پیشوا برگزیده‌اند. پس‌ خوشا به‌ حال‌ کسی‌ که‌ تو را داشته‌ باشد و دربارة‌ تو سخن‌ راست‌ گوید؛ و وای‌ بر آن‌ کس‌ که‌ تو را دشمن‌ دارد و بر تو دروغ‌ بنددمنبع ✅دوم پیامبر اکرم ص: «ای علی ....تو را به‌عنوان‌ پیرو گزیده‌ ای، و آنان‌ تو را به‌عنوان‌ امام‌ گزیده‌اند. برادران‌ تو هر انسان‌ گرسنه‌ و پاکیزه‌ و کوشایی‌ است‌ که‌ در جهت‌ تو دوست‌ می‌دارد، و در جهت‌ تو دشمن‌ می‌دارد، در چشم‌ خلق‌ کوچک‌ می‌نماید و پایگاهی‌ بزرگ‌ در پیشگاه‌ خدا دارد.» منبع 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan