ایجادِ یک فکر،
یک گفتمان،
یک جریانِ فکری در جامعه،
به دستِ خواصِ جوامع است؛
به دستِ اندیشمندانِ جامعه است؛
آنها هستند که میتوانند فکرِ ملتها را به یک سمتی هدایت کنند که مایهی نجاتِ ملتها شود؛
همچنان که خدای نخواسته میتوانند به سمتی ببرند که مایهی بدبختی و اسارت و تیرهروزیِ ملتها شود.
این دومی متأسفانه در طولِ هفتادهشتاد سالِ اخیر در برخی از کشورها، از جمله در کشورِ خودِ ما اتفاق افتاد.
روایتی است از رسول مکرمِ اسلام، حضرت محمدبنعبداللّه، که میفرماید:
"لا تصلح عوامّ هذه الأمّة الاّ بخواصّها قیل یا رسولاللّه و من خواصّها قال العلماء"؛
اول علما را ذکر کرد،
بعد چند دستهی دیگر را.
بنابراین اساتیدِ دانشگاه، فرزانگان و نخبگانِ علمی در هر کشوری میتوانند سررشتهدارِ حرکتِ مردم شوند؛
البته به شرطِ اخلاص،
به شرطِ شجاعت،
به شرط نترسیدن از دشمنان.
اگر ترس آمد،
اگر طمع آمد،
اگر غفلت آمد،
اگر تنبلی آمد،
کار خراب خواهد شد.
اگر ترس نبود،
شجاعت بود،
اگر طمع نبود،
اگر غفلت نبود،
هوشیاری و بیداری بود،
آن وقت کار درست خواهد شد.
امام خامنه ای۱۳۹۱/۰۹/۲۱
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
از حاکمیتِ اسلام، از پرچمِ برافراشتهی اسلام در ایران، احساس خطر میکنند.
این پرچم را باید محکم نگه دارید.
این حاکمیت را باید همه قدر بدانند.
هر که به اسلام علاقهمند است،
هر که به قرآن معتقد است،
باید این حاکمیت را قدر بداند.
این، هدف و جهتِ کلی است.
از لحاظِ عملی هم توجه به آن نکتهی اولی که عرض کردم؛
زمان پیش رفته، تغییر زیاد شده،
راههای نفوذ در ذهنِ جوانها زیاد شده.
این راهها را باید بشناسید و بخصوص باید مواجههی با دشمن را در حوزهی تفکر و احساسِ جوانها اهمیت بدهید
و بدانید که دشمن اولین نقطهای را که موردِ توجه قرار میدهد، آن نقطهی فعال است که یکی از بخشهای آن، عبارت است از نسلِ جوان؛
چون امید به نسلِ جوان است و سازندهی آینده، نسلِ جوان است،
لذا آنجا را دشمن هدف قرار میدهد.
البته یکی از نقاطِ حساس هم علمای دین هستند؛
دشمن آنجا را هم به انواعِ مختلف و اشکالِ گوناگون هدف قرار میدهد.
امام خامنه ای در دیدارِ روحانیون و طلاب ۱۳۸۸/۰۲/۲۳
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
هدایت شده از ریحانه
41.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭐️ حضرت زهرا(سلاماللهعلیها)، الگوی قیام برای حق | نماهنگ جدید "ریحانه" KHAMENEI.IR
📝 رهبر انقلاب، در دیدار اخیر: در همین مدّت کوتاهِ زندگی فاطمهی زهرا (سلام الله علیها) بعد از رسول اکرم ــ دو ماه، سه ماه، به اختلاف روایات ــ آنچه از این بزرگوار بارز شد، ظاهر شد، همه دیدند، برای همهی بشر، نهفقط برای مسلمانها، میتواند الگو باشد.
📝 اینکه یک زن تنها، یک بانوی جوان، در برابر یک جمعیّت عظیم، یک قدرت، یک حکومت، قیام کند، از حق دفاع کند، شجاعت نشان بدهد، منطق او همهی صاحبان منطق را مجاب کند، کار را نیمهکاره رها نکند و تا آخرین روزهای زندگی که زنهای مدینه میآیند عیادت این بزرگوار، همان حقایق را، همان مبانی محکم دین را بیان کند، این چیزی است که جز از شخصیّتِ برجستهی ممتازِ یگانهای مثل حضرت زهرا (سلام الله علیها) برنمیآید. ۱۴۰۳/۱۰/۲
🖥 @khamenei_reyhaneh
📚يک لقمه کتاب
وقتی مردم از حولِ دستگاهِ کفر پراکنده شدند و با محوریتِ نبی الهی،
در راستای ایجادِ دستگاه ایمان، تلاش کردند،
در این زمان است که دستگاهِ جدیدی به نام "دستگاهِ نفاق" ظهور پیدا میکند.
افرادی که اهلِ قدرتِ مادی هستند
ولی به خاطرِ فقدانِ اعتبار و شرافتِ مادی در دستگاهِ کفر نمیتوانند به قلههای آن دستگاه برسند،
از اوصافِ حمیدهء دستگاهِ ایمان (رحمت و پرده پوشی و...)سوء استفاده میکنند،
و با ظاهرسازیِ ایمانی، چهرهء باطنیِ کفرِ خود را ادامه میدهند تا به قدرت برسند.
این عناصر از طریقِ ایجادِ تردید و به چالش کشیدنِ مدیریت و تقدسِ نبیِ الهی،
فضا را برای مدیریتِ خود مهیا می کنند و بر این مبنا جامعه سازی میکنند.
لذا به تَبَعِ ایجادِ امت و جامعهء ایمانی، فضا برای ایجادِ جامعهء نفاق مهیا شده و در حقیقت، معادلهء برخوردِ قدرتها، سه مولفه پیدا میکند.
و از مواجههء بینِ ایمان و کفر به
تقابلِ بینِ سه دستگاهِ
ایمان و کفر و نفاق
تغییر مییابد به تبعِ این امر،
امتحاناتِ جدید و پیچیدهتری شکل میگیرد.
📕قیام حسینی دربرابرِ جاهلیتِ اولی قیام خمینی دربرابرِ جاهلیتِ مدرن
مبحث چهارم
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
ترجمهءحکمت۲۵۲نهج البلاغه
خدا
ایمان رابرای پاکسازیِ دل از شرک
و نماز را برای پاک بودن از کبر و خودپسندی
و زکات را عاملِ فزونیِ روزی
و روزه را برای آزمودنِ اخلاصِ بندگان
و حج را برای نزدیکی و همبستگیِ مسلمانان
و جهاد را برای عزتِ اسلام
و امر به معروف را برای اصلاحِ تودههای ناآگاه
و نهی از منکر را برای بازداشتنِ بیخردان از زشتیها
و صله رحم را برای فراوانیِ خویشاوندان
و قصاص را برای پاسداری از خونها
و اجرای حدود را برای بزرگداشتِ محرماتِ الهی
و ترکِ شرابخواری را برای سلامتِ عقل
و دوری از دزدی را برای تحققِ عفت
و ترکِ زنا را برای سلامتِ نسلِ آدمی
و ترکِ لواط را برای فزونیِ فرزندان
و گواهی دادن را برای به دست آوردنِ حقوقِ انکارشده
و ترکِ دروغ را برای حرمت نگه داشتنِ راستی
و سلام کردن را برای امنیت از ترسها
و امامت را برای سازمان یافتنِ امورِ اُمت
و فرمانبرداری از امام را برای بزرگداشتِ مقامِ رهبری واجب کرد.
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
امّا مسئلهی چرایی:
"چرا این جنگ آغاز شد؟"
من عرض میکنم انگیزهی حملهی به مرزهای ایرانِ انقلابی مخصوصِ صدّام و حزب بعث نبود.
شاید بتوان گفت که انگیزهی سردمدارانِ نظمِ جهانیِ آنروز از صدّام برای حملهی به مرزهای ایران بسیار بیشتر، و حدّاقل به اندازهی او بود.
یعنی آن روز دو قدرتِ بزرگ در دنیا بودند و هر کدام دنبالههایی داشتند؛
آن دو قدرت، آمریکا بود و شوروی سابق؛
دنبالهی هر کدام هم یک مجموعههایی(دولتهایی، نظامهای سیاسیای) بودند؛ تقریباً همهی اینها در این قضیّه انگیزه داشتند.
جمهوری اسلامی، ایرانِ اسلامی برای اینها یک عنصرِ غیرِقابلِ تحمّل بود؛
چرا؟
سؤال این است:
چرا ایران اسلامی غیر قابل تحمّل بود؟
ما که آن روز علیهِ کسی اقدامی نکرده بودیم.
حالا امروز به ما میگویند شما به فلان جا موشک دادید، به فلان جا پهپاد دادید، امّا آن روز که این حرفها نبود؛
پس علّت دشمنی چه بود؟
این، آن نکتهی اصلی است.
علّت این بود که در این نقطهی حسّاسِ دنیا یک انقلابِ مردمیِ بینظیر به وجود آمده بود و تفکّرِ نوینی را برای ادارهی جهان ارائه کرده بود؛
نظمِ حاکمِ آن روز بر جهان، این تفکّرِ نوین را نمیتوانست تحمّل کند؛ مسئله این بود.
آن روز جهان، جهانِ سلطه بود؛
البتّه امروز هم هست
لکن آن روز سخنی، فریادی، موضعِ صریحی در مقابلِ این نظمِ باطل و نابودکنندهی فضیلتها وجود نداشت؛
نظمِ جهان، نظمِ سلطه بود.
امام خامنه ای۱۴۰۳/۰۷/۰۴
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
9.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یکی از مهمترین کارها در عرصه ی نظری این است که:
ما عدالت پژوهی را در حوزه و دانشگاه به عنوانِ یک رشته ی تعریف شده ی علمی بشناسیم،
که این امروز وجود ندارد؛
نه در حوزه وجود دارد،
نه در دانشگاه.
یعنی هیچ اشکال ندارد فرضا در حوزه یکی از موضوعاتی که محلِ بحث قرار میگیرد،
یک فقیه با روشِ فقیهانه بحث میکند،
مسئلهی "عدالت" باشد.
امام خامنه ای۱۳۹۰/۲/۲۷
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
امروز هم مثلِ همان اوّلِ انقلاب،
ما با نظامِ سلطه مخالفیم،
با تسلّطِ آمریکا مخالفیم.
امروز دیگر شوروی وجود ندارد،
امّا آمریکا در رأسِ کشورهای غربی، و یکّهتازند؛
میبینیم نتایجِ کارهایشان را:
جنگهایی که راه میافتد،
ظلمهایی که میشود،
تبعیضهایی که صورت میگیرد،
ملّتهایی که زیرِ فشار قرار میگیرند؛
ما با اینها مخالفیم،
صریحاً هم مخالفتِ خودمان را ابراز میکنیم.
این وضعیّتی است که آن روز وجود داشت، امروز هم وجود دارد؛
امّا آن روز انگیزهی حملهی به مرزهای ایران شد،
و امروز به برکتِ ایستادگیِ ملّت ایران،
به برکتِ حضورِ قدرتمندانهی ملّتِ ایران در صحنههای مختلف،
آن جرئت را دیگر ندارند که به مرزها حمله کنند،
و جور دیگری مشغولِ موذیگری و مشغولِ دشمنی کردن و عنادند.
البتّه اینکه من گفتم کسی در مقابلِ آن نظم ایستادگی نمیکرد، قبل از جمهوری اسلامی سالهایی بود که جنبشِ عدمِ تعهّد بود، ما هم اوّلِ انقلاب واردِ این جنبش شدیم،
تا الان هم این جنبش هست؛
منتها همان کشورهایی که در جنبشِ عدمِ تعهّد عضو بودند،
(حدود صد و خردهای کشور)
سرانِ بسیاری از آنها زیرِ نفوذِ همین ابرقدرتها بودند!
بعضی زیرِ نفوذِ آمریکا،
بعضی زیرِ نفوذِ شوروی؛
بعضی زیرِ نفوذ بودند،
بعضی از ترسشان اطاعت میکردند؛
از وحشیگریِ این قدرتهای بزرگ میترسیدند.
در یکی از اجلاسهای عدمِ تعهّد،
بعد که بنده آنجا سخنرانی کرده بودم،
رئیسجمهورِ یک منطقهای در دنیا به من گفت:
همه از آمریکا میترسند، جز شما؛
بعد، سرش را آورد نزدیک و گفت من هم میترسم از آمریکا!
میترسیدند؛
بنابراین آن صدایی که با صراحت در قبالِ نظمِ غلطِ جهانی بلند شد،
صدای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بود؛
مرکزش هم ایرانِ اسلامی بود که با آن مخالف بودند؛
آن روز هم مخالف بودند،
امروز هم مخالفند؛
مسئله این است؛
این را ما باید از بُنِ دندان درک کنیم؛
بعضی این را درک نمیکنند.
مسئله، مسئلهی انرژی هستهای و حقوقِ بشر و حقوقِ زن و این حرفها نیست؛
اینها بهانه است.
مسئله، مسئلهی آوردنِ سخنی نو در قبالِ نظمِ باطلِ فاسدِ تبعیضآمیزِ جهانی است که امروز بر دنیا حاکم است؛
مسئله این است؛
با این دعوا دارند، با این مخالفند.
و این مخالفت برطرف نمیشود تا وقتی که جمهوری اسلامی و ملّتِ ایران حرفِ زورِ آنها را قبول کنند، که قبول هم نخواهند کرد.
گفتم "جاذبههای جمهوری اسلامی"، این تأثیر زیادی داشت؛
یعنی اینها را به وحشت میانداخت.
دو جور جاذبه در جمهوری اسلامی بود
و هست و باید این دو جور جاذبه حفظ بشود؛
چون ملّتها را به خودش جذب میکند:
یک جاذبهی سیاسی،
یک جاذبهی معنوی.
امام خامنه ای۱۴۰۳/۰۷/۰۴
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
هدف این است که تودههای مردم موردِ اغوا قرار بگیرند،
امّا وسیلهی اغوای تودههای مردم، اغوای خواص است.
امروز یکی از کارهای مهم، اغوای خواصِ جامعه است،
یعنی کسانی که عنوانی دارند و امکانی دارند و احیاناً سوادی دارند و مانند اینها.
چون وقتی خواص اغوا شدند، اگر به این خواصِ اغواشده، فرصت داده بشود و امکان داده بشود،
راحت تودهی مردم را اغوا خواهند کرد.
یکی از سنگینترین جنگهای نرمِ تاریخِ کشورِ ما امروز در همین زمینه در جریان است.
دارند دائم با مزدورپروری، با حرامخوارسازی، با لطایفالحیل، افرادی را حرامخوار میکنند؛
وقتی حرامخوار شد،
مثل حیوانِ جلّال، دیگر خیلی مشکل میشود او را از حرامخواری دور کرد.
مزدورپروری میکنند؛ بعضیها را با تهدید، بعضیها را با تطمیع و انواع و اقسامِ این چیزها.
خُب بنابراین الان یک جنگِ نرمِ سختی وجود دارد.
امام خامنه ای در دیدار مجلس خبرگان۱۴۰۰/۱۲/۱۹
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
📚 یک لقمه کتاب
در سوره ای که به حضرت سیدالشهدا (ع) منسوب است(سوره فجر)،
اولین مطلب به فروپاشیِ قدرت های مادیِ کفار اشاره دارد.
اساساً ماموریتِ اصلیِ پیامبرانِ الهی که حضرت سیدالشهدا(ع) وارثِ همان ماموریت بود:
"مبارزه با قدرتِ عینیِ کفر"
و "ضربه زدن به مظهرِ قدرتِ جامعهء کفار"
و "فروپاشیِ نظمِ مادیِ" آنهاست.
در این صورت است که فضا و محیط برای طرحِ اعتقادات و احکامِ حَقّه ایجاد میشود.
لذا میتوان گفت بحثِ ما پیرامونِ رسالتِ انبیای سَلف ، کاملا با قیامِ حضرت سیدالشهدا(ع) مرتبط است؛
زیرا تاریخ يک مجموعهء واحد است که سیر و مقصدِ واحدی دارد و نباید حوادثِ تاریخی را به تنهایی و به صورتِ بریده و منفک از سیرِ تاریخ، تحلیل کرد..
📕قیام حسینی دربرابرِ جاهلیتِ اولی
قیام خمینی دربرابرِ جاهلیتِ مدرن
مبحث چهارم
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
هدایت شده از طوعه
طلبه و استاد و مرجعِ ما اگر معتقد به انقلاب نباشد، به دردِ کشور نمیخورد
مواظب باشید جهتگیریِ انقلابی،
مقهورِ هیچ کدام از این شاخصها و مهمّاتِ کارِ این مؤسّسه قرار نگیرد؛
جهتگیریِ انقلابی.
طلبهی ما،
استادِ ما،
فاضلِ ما،
عالِم ما،
مرجعِ ما
اگر چنانچه معتقد به این تحوّلِ عظیمی که اسمش انقلاب است، بود،
به دردِ این کشور خواهد خورد.
اگر معتقد به این نبود، به دردِ کشور نمیخورد، به دردِ جمهوری اسلامی نمیخورد؛ باید معتقد باشد.
اینکه بنده میگویم حوزهیِ انقلابی،
معنایش این نیست که حالا حتماً در مثلاً فلان جا شعار [بدهد]؛
حالا یک وقت لازم هم باشد، شعار هم باید داد؛
بنده هم گاهی که لازم است شعار میدهم،
لکن مهم این است که عمیقاً از بُنِ دندان معتقد باشد که این تحوّلی که در این کشور اتفاق افتاده، باید همچنان ادامه پیدا بکند.
امام خامنه ای در دیدار نخبگان حوزه۱۳۹۷/۱۲/۱۳
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد تبیین
#لشگر مطالبه آرمانها
9.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عدالتِ اجتماعی،
یک اصل است؛
یک هدفِ اصلی و والاست؛
اما عدالتِ اجتماعی، در صورتی در جامعه تامین میشود که افراد، در جامعه، تربیت شده باشند؛ ظلم نکنند و زیر بار ظلم نروند.
جامعه ی ما، به برکتِ انقلاب، اخلاقش به سمتِ اخلاقِ الهی، گردشِ قابلِ توجهی کرد...
مواظب باشید که این حرکت به سمتِ اخلاقِ اسلامی، ادامه پیدا کند؛
اگر این گونه شود، جامعه ی ما از عدالتِ اجتماعی برخوردار خواهد شد.
امام خامنه ای ۱۳۷۲/۴/۲۳
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها