eitaa logo
طوعه
2.4هزار دنبال‌کننده
466 عکس
267 ویدیو
0 فایل
جمعی از خواهران شهدای مشهدالرضا(ع)، در یک مجموعه ی مطالعاتی-مطالباتی گرد هم آمدیم؛ در راستای تولید و نشرِ «راهکارهای علمی و عملی» برای پشتیبانی از ولایت فقیه و زمینه سازیِ ساختِ تمدن اسلامی. ارتباط با ما @Zadezmhm
مشاهده در ایتا
دانلود
9.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
الزامِ هفتم و کارِ لازمِ هفتم، گفتمان سازی است؛ باید تصویرِ درستی از اقتصادِ مقاومتی ارائه بشود؛ البته صداوسیما و رسانه‌های کشور موظفند اما مخصوص آنها نیست. دستگاه‌های تبلیغاتیِ مخالف با کشور، مخالف با انقلاب، مخالف با پیشرفتِ ملیِ ما، خیلی چیزها در چنته دارند و شروع هم کرده‌اند(ما دیدیم) بعد از این هم بیشتر (خواهند کرد) درباره‌ی اقتصاد مقاومتی، اشکال‌تراشی، مانع‌تراشی، گاهی هو کردن، بی‌اهمیت جلوه دادنِ آنچه که در کمالِ اهمیت و نهایتِ اهمیت است؛ از این کارها میکنند. نقطه‌ی مقابلِ آنها بایستی کار بشود؛ مسئولین، صاحبانِ فکر و دلسوزان، بایستی تصویرِ درستی را از این حرکتِ بزرگ و عمومی ارائه بدهند. و گفتمان‌سازی بشود تا مردم بدانند و معتقد باشند و بخواهند؛ در این صورت، کار عملی خواهد شد. امام خامنه ای در جلسه با نخبگان انقلابی اقتصادی۱۳۹۲/۱۲/۲۰ 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 https://eitaa.com/PanaheMoslem با طوعه آشنا شوید
📚يک لقمه کتاب به علتِ فقدانِ ظرفیتِ جامعهء تشیع در جهتِ حمایت از امامانِ خود برای تحققِ احکامِ تشریع شده در بعثت (احکامِ امت،حکومت و تمدن) و عدمِ بلوغِ کافی در این عرصه، یازده امامِ معصوم شهید شدند و خداوند متعال دوازدهمین امامِ معصوم را در پردهء غیبت قرار داد... از منظرِ فلسفهء تاریخِ الهی، ظهور زمانی واقع می‌شود که جامعهء شیعه به ظرفیتِ همراهی با امام زمان و دفاع از ساحتِ مقدسِ ایشان، در سطحِ ایجادِ امت ،حکومت و تمدنِ الهی برسد و قبل از ظهور، تواناییِ خود را برای تحملِ پیچیدگی‌های این مسیر، عملاً اثبات کند. پس تشکیلِ حکومت و"تمدنِ مقاومتی" در دورانِ غیبت ضرورت پیدا می‌کند. تمدنی که با تکیه به فقاهتِ غیرِ معصوم در منطقه‌ای از عالَم شکل می‌گیرد تا از حیاتِ جامعهء ایمانی در مقابلِ هجمه‌های تمدنیِ کفر و نفاق محافظت نماید. 📕قیام حسینی دربرابرِ جاهلیت اولی قیام خمینی دربرابرِ جاهلیتِ مدرن مبحث پنجم 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 https://eitaa.com/PanaheMoslem با طوعه آشنا شوید
📚یک‌لقمه‌کتاب حضرت امام هادی علیه السلام در سامره محبوب مردم شده بود. همه ایشان را احترام می‌کردند و اهانتی در کار نبود. اینجا بود که حُکام فهمیدند رازی وجود دارد. آن را باید بشناسند و علاج کنند. آنها به مسئلهء "قدسیت" پی بردند. متوکل، حضرت را به مجلسِ شراب کشاند، تا خبر همه جا بپیچد که علی بن محمد، میهمانِ متوکل بود؛ بساط شراب و عیاشی هم در مجلس چیده شده بود. شما ببینید این خبر چه تاثیری بر جا می‌گذاشت. حضرت با دیدِ یک انسانِ مبارز به قضیه نگاه کرد و مقابلِ این توطئه ایستاد. حضرت به دربارِ متوکل رفت، و مجلسِ شرابِ او را به مجلسِ معنویت تبدیل کرد. یعنی با گفتنِ حقایق و خواندنِ شعرهای شماتت بار، متوکل را مغلوب کرد؛ به طوری که در آخرِ حرف‌هایش، متوکل بلند شد، برای حضرت غالیه آورد و او را با احترام بدرقه کرد. حضرت به او گفت. تو خیال می‌کنی اینجا نشسته‌ای، پنجهء مرگ تو را فرا نخواهدگرفت؟ و همینطور مراتبِ عملِ موت را تا کرم‌هایی که به جانِ متوکل خواهد افتاد بیان فرمود. حضرت، مجلس را به کُل متحول کرد و از دربار بیرون رفت. در مبارزه‌ای که شروع کنندهء آن، خلیفهء تندخو و قدرتمند بود و طرفِ دیگر، یک جوانِ بی‌دفاع، طرفِ به ظاهر ضعیف‌تر، دست به یک جنگِ روانی زد؛ مبارزه‌ای که در آن نیزه و شمشیر کاربرد ندارد. ما اگر بودیم اصلاً نمی‌توانستیم این کار را بکنیم. این امام است که می‌تواند موقعیت را بسنجد و طوری سخن بگوید که خلیفه را خشمگین نکند. ممکن بود حضرت مثلاً بلند شود و همهء شیشه‌های شراب را به زمین بریزد. این، عکس‌العملِ خوبی نبود. نتیجه‌ای هم از آن گرفته نمی‌شد، اما حضرت، طوری دیگر عمل کرد. 📗انسان ۲۵۰ ساله ص ۳۸۹ 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 https://eitaa.com/PanaheMoslem با طوعه آشنا شوید
امام با ترس مخالف بودند. قرآن هم ما را از ترس باز می‌دارد و می‌فرماید: "انّما ذلکم الشیطان یخوّف اولیائه" کسی که ترس را در دلِ شما می‌دمد، شیطان است. شیطان چه کسی را می‌ترساند؟ انسانِ مؤمن را که نمی‌تواند بترساند. مؤمن که با القاءِ دشمن نمی‌ترسد. "یخوّف اولیائه"؛ دوستانِ خودش را می‌ترساند. کسانی که تسلیمِ شیطانند، با وسوسه‌ی شیطان که می‌خواهد ترس را در دلها نفوذ دهد، حتماً می‌ترسند. بعد می‌فرماید: "فلا تخافوهم" از دشمن نترسید؛ "و خافون ان کنتم مؤمنین" اگر مؤمنید، باید از دشمن نترسید؛ از من بترسید که راه و هدف و آرمان و وسیله را به شما معرفی می‌کنم و قدرت و توان هم به شما داده‌ام. قدرتی را که خدا به شما سپرده، انکار نکنید و از آن استفاده کنید؛ این معنای شجاعت است. در جای دیگری می‌فرماید: "فلا تخشوهم و اخشون" در موارد متعدّدی خدای متعال تأکید کرده که ترس به دل راه ندهید. اگر بناست از کسی بترسید، از خدا بترسید که تکلیفی را بر عهده‌ی شما گذاشته و بازخواست خواهد کرد. نیرویی که خدا به شما داده، باید در راهِ رسیدن به هدفی که او معیّن کرده، به‌کار بیندازید. اگر ما نیروی خود را نشناسیم، یا به‌کار نیندازیم، یا بدتر از همه سعی کنیم آن را از بین ببریم و مضمحل کنیم و بر اثرِ این‌که از این ابزار الهی استفاده نکردیم، از دشمن بترسیم، آیا خدای متعال از ما می‌پذیرد؟ نه. از جمله درسهای جاودانه‌ی امام یکی این است. امروز هم همین‌طور است. امام خامنه ای۱۳۸۲/۰۳/۰۳ 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 https://eitaa.com/PanaheMoslem با طوعه آشنا شوید
ترجمهء حکمتِ ۲۶۱نهج البلاغه آن هنگام که تهاجمِ یارانِ معاویه به شهرِ انبار، و غارت کردنِ آن را شنید، تنها و پیاده به طرفِ پادگانِ نظامیِ کوفه "نُخَیله" حرکت کرد، مردم خود را به او رسانده، گفتند: ای امیرمومنان! ما آنان را کفایت می‌کنیم، فرمود: شما از انجامِ کارِ خود درمانده‌اید! چگونه کارِ دیگری را برایم کفایت می‌کنید؟ اگر رعایای پیش از من، از ستمِ حاکمان می‌نالیدند، امروز من از مردمِ خود می‌نالم، گویی من پیرو، و آنان حُکمرانند، یا من محکوم و آنان فرمانروایانند. وقتی سخنِ امام ع در یک سخنرانیِ طولانی به اینجا رسید، دو نفر از یاران جلو آمدند و یکی گفت: من جز خود و برادرم را در اختیار ندارم، ای امیرمومنان فرمان ده تا هرچه خواهی انجام دهم. امام ع فرمود: شما کجا و آنچه من می‌خواهم کجا؟!!! 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 https://eitaa.com/PanaheMoslem با طوعه آشنا شوید
9.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مراقب باشید: محیطِ دانشگاه یک جایگاهی نشود برای واگرایی از انقلاب و مفاهیمِ انقلاب و ارزشهای انقلاب، از تدیّن، از انقلابیگری، از یاد و نامِ امامِ بزرگوار، این جزو الزاماتِ حتمی است. امام خامنه ای در دیدار با مسئولان دانشگاه۱۳۹۵/۳/۲۹ 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 https://eitaa.com/PanaheMoslem با طوعه آشنا شوید
استغفار و توبه هم فرد را ترمیم میکند، هم جامعه را ترمیم میکند. ما ممکن است فرضاً در یک مسئله‌ِی فرهنگی، یک مسئله‌ِی سیاسی، یک مسئله یک حرکتِ نظامی من‌باب مثال خطایی کرده باشیم، اشتباهی کرده باشیم یا از سرِ غفلت یا گاهی اوقات بر اثرِ تنبلی، بی‌توجهی، انجام ندادنِ آنچه که برعهده‌ی ما انجامش واجب است وقتی که زخمِ اجتماعی بوجود می‌آید به این شکل، استغفارش به این است که برگردیم توبه کنیم، برگردیم اصلاح کنیم. مگر نمیگویید ما کشورِ قوی میخواهیم؟ استغفار و توبه شما را قوی میکند. خطا موجبِ تضعیف است. برگشت از خطا موجبِ تقویت است. هم در مسائلِ شخصی اینجور است هم در مسائلِ اجتماعی. ما مسئولینِ جامعه هستیم. رفتارهای ما، کارهای ما،‌ گفتارهای ما،‌ موضع‌گیری‌های ما در وضعِ کشور اثر میگذارد اگر خطایی حاصل بشود راهش همین است. راهش استغفار کردن است. استغفار البته فقط به زبان گفتن نیست. امام خامنه ای ۱۴۰۳/۱/۱۵ 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 https://eitaa.com/PanaheMoslem با طوعه آشنا شوید
📚یک لقمه کتاب اگر مردم نسبت به فریب های پیچیدهء تحزب و رسانه‌های مدرن آگاه نشوند، نظامِ اسلامی همیشه در معرضِ خطرِ کاهشِ اعتمادِ عمومی قرار می‌گیرد. زیرا نخبگان و کارشناسانِ سیاست با تکیه بر ادبیاتِ علومِ سیاسی، شاخص های دموکراسی، تحزب و رسانه را به مردم نشان می‌دهند. از مزایای آنها سخن می‌گویند و فضای سیاسیِ ایران را فضایی خفقان زده معرفی می‌کنند. درحالی که اگر رهبرانِ ایران، اهلِ قدرتِ مادی بودند، در اولین گام باید با قدرتمندانِ بزرگِ جهان یعنی آمریکا و شورویِ سابق همراه می‌شدند و به آنها باج می‌دادند. اگر نظامِ اسلامی، اهلِ باج دهی و تبانی بود، چرا به تنهایی در برابرِ قدرتمندانِ جهان ایستاد و هزینهء مقاومتش را نیز پرداخت ؟! بله! اگر در سطوحِ پایین تر بوی قدرت طلبی به مشام می‌رسد به این دلیل است که به ساختارهای رایجِ قدرت توجه نشده و نیاز به تولیدِ ساختارهای الهیِ قدرت، بوجود نیامده است. 📙ساختارهای اجتماعی قاتل امام وساختارهای اجتماعی برانداز نظام مبحث ششم 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 https://eitaa.com/PanaheMoslem با طوعه آشنا شوید
در تحصیلِ علم، عُمده آن جهتی است که به طرفِ آن جهت رفته می شود. و قرآن این را‏‎ ‎‏فرموده است: اِقرَء بِاسمِ رَبِّکَ الَّذی خَلَقَ قرائت کن، نه‏‎ ‎‏قرائتِ مطلق. بیاموز، نه آموزشِ مطلق. علم تحصیل کن، اما نه علم‏ِ‎ ‎‏مطلق و تحصیلِ مطلق؛ بلکه علمِ جهتدار، آموزشِ جهتدار. جهت، اسم‏ِ‎ ‎‏ربّ است، توجه به خداست، برای خدا و برای خلقِ خدا. قلم‌ها‏‎ ‎‏اگر در دنیا برای خدا و برای خلقِ خدا بکار بیفتند، مسلسلها کنار‏‎ ‎‏می رود. و اگر برای خدا و برای خلقِ خدا نباشد، مسلسل ساز‏‎ ‎‏می شود. ابزارِ کوبندۀ انسان☝️ با دستِ قلم دارها و دستِ علمایی که‏‎ ‎‏در همۀ دانشگاهها هستند، با دستِ آنها وجود پیدا کرده است. و‏ نیز‎ ‎‏همۀ ترقیاتِ بشر هم با دستِ علما و بیان و قلمِ علماء وجود پیدا‏‎ ‎‏کرده است. امام خمینی۱۳۵۹/۱۰/۶ 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 https://eitaa.com/PanaheMoslem با طوعه آشنا شوید
اعتقادِ بنده این است که امروز در دنیاى اسلام، دشمنانِ اسلام و امّتِ اسلامى به‌طور عمده از دو سلاح استفاده مى‌کنند: ‌ یکى سلاحِ رعب، دیگرى سلاحِ تطمیع. دولتها و روشنفکران و برگزیده‌ها و آحادِ ملت را گاهى مرعوب و گاهى تطمیع ‌مى‌کنند و هر دوىِ اینها شبکه‌هاى شیطان است. از ارعابِ آنها نباید ترسید: "الّذین قال لهم النّاس انّ النّاس قد جمعوا لکم ‌فاخشوهم فزادهم ایماناً و قالوا حسبنااللَّه و نعم الوکیل. فانقلبوا بنعمةٍ من اللَّه و فضلٍ لم یمسسهم سوء" اینها براى ‌ما درس است؛ باید این‌گونه حرکت کنیم. نباید از ارعابِ دشمن مرعوب شد. به تطمیعِ دشمن هم نباید دل بست؛ چون ‌دشمن هیچ خیرى نمى‌رساند و تطمیعِ او دامى بیش نیست. این قضیه، هم در موردِ اشخاص، هم در موردِ دولتها و ‌حکومتها، هم در موردِ نخبگان و هم در موردِ آحادِ مردم صدق مى‌کند. به تطمیعِ آنها امیدوار نشویم و از ارعابِ آنها نترسیم. ‌ ما قدرتمندیم: "و انتم الأعلون ان کنتم مؤمنین". امام خامنه ای‌۱۳۸۲/۱۰/۰۲ 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 https://eitaa.com/PanaheMoslem با طوعه آشنا شوید
9.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ما باید مدیریت کنیم که این تحول در جهتِ درست انجام بگیرد. این وظیفه ی موثرین در حوزه است. مدیرانِ حوزه، فضلای حوزه، صاحب نظرانِ حوزه، باید همتشان این باشد. از تحول نباید گریخت. حالا آقایان بیان کردید در شیوهء آموزش، در شیوهء پژوهش، در شیوهء پذیرش، در کتابِ درسی، همه اینها تحول میخواهد. نگویید ده سالِ پیش، پانزده سالِ پیش لازم بود این برنامه را نوشتیم. خیلی خوب، آن برنامه مال ده سالِ پیش بود، ببینید شکلِ تکمیل یافتهء این برنامه چیست؟ تحول یعنی این: یعنی به روز بودن به هنگام، جلو رفتن از حوادث عقب نماندن. البته حوزه های علمیه در برهه ی زمانِ معاصر به طورِ طبیعی کمی از زمان عقب ماندند. امام خامنه ای در دیدار با اساتید و فضلا و مبلغان و پژوهشگران حوزه های علمیه۱۳۸۶/۹/۸ 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 https://eitaa.com/PanaheMoslem با طوعه آشنا شوید
حضرت امام تصریح می‌کرد که سازمانِ ملل هیچ وقت جلوی هیچ جنگی را که به نفعِ اربابانشان باشد نمی‌گیرند و نگرفتند، قطعنامه هایشان، داوری هایشان، قضاوتها و محکوم کردن هایشان، همه برنامه ریزی شده است، هدفش تحمیلِ دستوراتِ آنها بر دیگران است. یک دستورکارِ جهانی برایشان تعریف شده است که کارهایی را که با زور و جنگ نتوانستند و نمیتوانند بر بقیهء ملت ها و دولت ها تحمیل کنند با این ادبیات(سند توسعه پایدار) و از این طریق تحمیل کنند. 📓۲۰۳۰ مدیریتِ غرب بر زندگیِ شرق.ص۱۰۴ 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 https://eitaa.com/PanaheMoslem با طوعه آشنا شوید