فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من میگویم این نگاهِ نقّادانه و دغدغهمند، از دانشجو و محیطِ دانشگاه نباید گرفته بشود.
هم نقّادانه، هم آرمانگرایانه؛ باید دنبال آرمانها باشند.
روی کاستیها و کژیها علامتِ سؤال بگذارند؛
دانشجو باید کاستیها را ببیند،
کجیها را ببیند، عیوب را ببیند و سؤال کند...
روحیّهی سؤال کردن، امربهمعروف، نهیازمنکر، مطالبهی جدّیِ آرمانها و ارزشها در دانشجو، روحیّهی قابل قبول است.
امام خامنه ای۱۳۹۶/۰۳/۱۷
مطالبهگریِ آرمانها از آن چیزهایی است که از آن نباید دست برداشت.
اگر چنانچه این حجمِ عظیم و وسیعِ تهاجم به افکارِ عمومی از سوی ضدّانقلاب، با این مطالبهگریها مواجه نشود،
قطعاً ویرانگری خواهد کرد.
امام خامنه ای ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
البتّه جذّابیّت از راهِ اردوی مختلط، صددرصد غلط و خطا است.
بعضیها اینجوری جذّابیّت میخواهند ایجاد کنند.
یک مجموعهی دانشجویی،
(حالا یا بهعنوانِ پُرطمطراقِ مجموعهی صنفی و علمی و تخصّصی، یا حتّی زیرِ عنوانِ اسلامی)
دختر و پسر را با هم بردارند ببرند کوه،
بردارند ببرند سفر،
بردارند ببرند اروپا؛
اردوهای خارج از کشور!
اینها قطعاً خیانت به محیطِ دانشجویی است و خیانت به نسلِ آیندهی کشور است؛ بدون تردید.
راه جذّابیّت اینها نیست.
همچنانکه گفتند، بنده هم تأکید کردم، راهِ جذّابکردنِ مجموعههای شما این نیست که کنسرتِ موسیقی راه بیندازید.
گفتم که یکروزی تشکّلهای دانشجویی یکچنین کاری را کردند.
برای ما سؤال ایجاد شد که این مجموعهی دانشجویی چرا این کار را میکند؟
خیلی برای من تعجّبآور بود که گفتند:
میخواهیم دانشجوها را جذب کنیم!
خُب، چوبش را بعداً خوردیم.
امام خامنه ای۱۳۹۴/۴/۲۰
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
این کسی که از این طرف، خودش را موظف دانسته بود که در مقابلِ این جنگِ روانی بایستد و مقاومت کند،
جنابِ عمار یاسر بود.
که در قضایای جنگِ صفین دارد که با اسب از این طرفِ جبهه، به آن طرفِ جبهه و صفوفِ خودی میرفت و همین طور این گروههائی را که(به تعبیرِ امروز، گردانها یا تیپهای جدا جدای از هم) بودند، به هر کدام میرسید،
در مقابلِ آنها میایستاد و برای آنها صحبت میکرد،
حقایقی را برای آنها روشن میکرد و تأثیر میگذاشت.
یک جا می دید اختلاف پیدا شده، یک عدهای دچارِ تردید شدند، بگو مگو توی آنها هست، خودش را بسرعت آنجا میرساند و برایشان حرف میزد،
صحبت میکرد، تبیین میکرد؛ این گرهها را باز میکرد.
بنابراین، بصیرت مهم است.
نقشِ نخبگان و خواص هم این است که این بصیرت را نه فقط در خودشان، در دیگران به وجود بیاورند.
آدم گاهی میبیند که متأسفانه بعضی از نخبگان خودشان هم دچارِ بیبصیرتیاند؛
نمیفهمند؛ اصلاً ملتفت نیستند.
یک حرفی یکهو به نفعِ دشمن میپرانند!
به نفعِ جبههای که همتّش نابودیِ بنای جمهوری اسلامی است به نحوی!
نخبه هم هستند، خواص هم هستند،
آدمهای بدی هم نیستند،
نیتِ بدی هم ندارند؛ اما این است دیگر.
بیبصیرتی است دیگر.
امام حسین را فقط به جنگِ روز عاشورا نباید شناخت؛ آن یک بخش از جهادِ امام حسین است.
به تبیین او،
امر به معروفِ او، نهی از منکرِ او،
توضیحِ مسائلِ گوناگون در همان منی و عرفات،
خطاب به علماء،
خطاب به نخبگان،
بعد هم در راه به سمتِ کربلا،
هم در خودِ عرصهی کربلا و میدانِ کربلا، باید شناخت.
در خودِ عرصهی کربلا حضرت، اهلِ تبیین بودند،
میرفتند، صحبت میکردند.
حالا میدان جنگ است، منتظرند خون هم را بریزند،
اما از هر فرصتی این بزرگوار استفاده میکردند که بروند با آنها صحبت بکنند،
بلکه بتوانند آنها را بیدار کنند.
البته بعضی خواب بودند، بیدار شدند،
بعضی خودشان را به خواب زده بودند و آخر هم بیدار نشدند.
آنهائی که خودشان را به خواب میزنند بیدار کردنِ آنها مشکل است.
گاهی اوقات غیر ممکن است.
امام خامنه ای در دیدار اعضای دفتر رهبری و سپاه حفاظت ولی امر ۱۳۸۸/۵/۵
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
لَعَنَ اللَّهُ مَنْ قَتَلَکُم وَ لَعَنَ اللَّهُ مَنْ ظَلَمَکُم
وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّهً سَمِعَتْ بِذَلِکَ فَرَضِیَتْ و فَرِحَت بِهِ...
لعنتِ خدا بر کسانی که به شما ظلم کردند
لعنتِ خدا بر کسانی که به شهادتتان راضی شدند
لعنتِ خدا بر کسانی که با شهادتتان شادمان شدند
و لعنتِ خدا بر دستگاهِ محاسباتیِ مسئولین،
که "نفوذی" شده
و بجای "انتقامِ سخت"
فقط به یک "سیلی" اکتفا کرد،
و فرمانِ "امامِ جامعه" را زمین گذاشت!
و بخاطرِ "عقب نشینیِ غیرِ تاکتیکی در مقابلِ دشمنِ مهاجم"،
شد،
آنچه که نباید می شد..
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
📚یک لقمه کتاب
اساسأ تلاش برای ضربه زدن به جامعهء کفر و ایجادِ یک جامعهء جدید بر محورِ پرستشِ خدای متعال بود که باعث شد اولین واکنش ها در برابرِ قیامِ حضرت نوح(ع) توسط مَلأ صورت بگیرد.
"فقال الملاء الذین کفروا من قومه.."
(هود/۲۷)
مَلأ قومِ نوح گفتند کسانی که به دورِ تو جمع شده اند، اراذل و فرومایگانِ جامعهء ما هستند،
پس معلوم است دعوتِ تو به دردِ ما نمی خورد!
در زمانِ حضرت امام(ره) نیز به او گفتند:
تو که می خواهی قیام کنی، کدام یک از اهلِ سیاست و خبرگانِ آن با توهستند؟!
کدام یک از چریکها و مبارزانِ مسلح یا لابی گرها با تو هستند؟!
آیا تو می خواهی با عدهای مسجدی وهیئتی قیام کنی؟!
این سخنان، شکلِ امروزینِ همان مطالبی است که به حضرتِ نوح(ع) گفته می شد.
اما حضرت امام با "ایجادِ بصیرت و پرورش و ارتقاءِ ظرفیتِ" نیروهای مسجدی و هیئتی،
این انقلاب را پیروز گردانید و تمامِ دنیا را بهت زده کرد.
به همین دلیل است که گفته شد
"عزاداریها" باید مبنای حلِ مشکلاتِ جامعهء شیعه قرار بگیرد.
📕قیام حسینی در برابرِ جاهلیتِ اولی
قیام خمینی دربرابرِ جاهلیتِ مدرن
مبحث سوم
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
عزیزانِ من!
خواصِ طرفدارِ حق، دو نوعند.
یک نوع کسانی هستند که در مقابله با دنیا، زندگی، مقام، شهوت، پول، لذّت، راحت، نام و همهی متاع های خوبْ قرار دارند.
اینهایی که ذکر کردیم، همه از متاعهای خوب است.
همهاش جزو زیباییهای زندگی است.
"متاع الحیاة الّدنیا"
متاع، یعنی بهره.
اینها بهرههای زندگیِ دنیوی است.
در قرآنکه میفرماید:
"متاع الحیاة الدنیا"،
معنایش این نیست که این متاع، بد است؛ نه.
متاع است و خدا برای شما آفریده است.
منتها اگر در مقابلِ این متاع ها و بهرههای زندگی، خدای ناخواسته آن قدر مجذوب شدید که وقتی پای تکلیفِ سخت به میان آمد، نتوانستید دست بردارید، واویلاست!
اگر ضمنِ بهره بردن از متاعهای دنیوی، آنجا که پای امتحانِ سخت پیش میآید، میتوانید از آن متاعها به راحتی دست بردارید،
آن وقتْ حساب است.
میبینید که حتّی خواصِ طرفدارِ حق هم به دو قسم تقسیم میشوند.
این مسائل، دقّت و مطالعه لازم دارد.
بر حسبِ اتّفاق نمیشود جامعه، نظام و انقلاب را بیمه کرد.
باید به مطالعه و دقّت و فکر پرداخت.
اگر در جامعهای، آن نوعِ خوبِ خواصِ طرفدارِ حق؛
یعنی کسانی که میتوانند در صورتِ لزوم از متاعِ دنیوی دست بردارند، در اکثریت باشند، هیچ وقت جامعهی اسلامی به سرنوشتِ جامعهی دوران امام حسین علیهالسّلام مبتلا نخواهد شد و مطمئنّاً تا ابد بیمه است.
اما اگر قضیه به عکس شد و نوع دیگرِ خواصِ طرفدارِ حق(دل سپردگان به متاعِ دنیا، آنان که حق شناسند، ولی درعینحال مقابلِ متاعِ دنیا، پایشان میلرزد) در اکثریت بودند،
وامصیبتاست!
امام خامنه ای در دیدار فرماندهان سپاه۱۳۷۵/۰۳/۲۰
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
چه در جنگ و چه در صلح،
بزرگ ترین ساده اندیشی اینست که:
تصور کنیم جهانخواران خصوصاً آمریکا از ما و اسلامِ عزیز دست برداشته اند.
لحظه ای نباید از کیدِ دشمنان غافل بمانیم.
امام خمینی
صحیفه نورجلد ٢١،ص۵٢
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
آنچه که در دنیا به عنوانِ نظامِ سرمایهداری وجود دارد، حقیقت و جوهرهاش سرمایهسالاری است.
نفسِ داشتنِ سرمایه و به کار انداختنِ سرمایه برای پیشرفتِ کشور، چیز بدی نیست؛ چیز ممدوحی است؛ به هیچ وجه مذموم نیست.
آنچه که مذموم است، اینست که سرمایه و سرمایهداری، محورِ همهی تصمیمهای کلانِ یک کشور و یک جامعه باشد؛
همه چیز را به سمت خودش بکشد؛
همان بلائی که بر سرِ بلوک سرمایهداری و بلوکِ غرب آمد،
که امروز دارند نتایجش را درو میکنند.
این حوادثی که امروز در اروپاست، این فشارهای سنگینِ اقتصادی که دارد به مردم وارد میآید، اینها ناشی از ذاتِ نظامِ سرمایهسالاری است؛
همان سرمایهداریِ زالوصفت است،
همان سرمایهداریِ مذموم است.
اما اینکه کسانی دارای سرمایه باشند،
سرمایه را در خدمتِ رشدِ جامعه بگذارند ، البته سرمایهدار سود هم خواهد برد؛
هم آن کار خوب است، هم آن سود حلال است هیچ اشکالی ندارد.
کار اگر چنانچه با ضابطهی صحیح انجام بگیرد،
که نگاهِ عدالتمحورِ اسلام معطوف به این معناست، هیچ اشکالی ندارد.
بنابراین کلمهی "سرمایه" و کلمهی "سرمایهدار" به هیچ وجه چیزِ مذمومی نیست.
سعی کنیم نگاهِ سوسیالیستی و مارکسیستی بر تفکرِ اقتصادیِ ما غلبه پیدا نکند.
آنها نگاهشان نگاهِ دیگری است.
در نظامِ سوسیالیستی، نفسِ سرمایه محکوم است؛
در نظامِ اسلامی بههیچوجه اینجوری نیست؛ سرمایه محکوم نیست، سوء استفادهی از سرمایه محکوم است.
نمیشود هم کسی بگوید آقا سرمایه،
طبیعتش سوءِ استفاده است.
نخیر، اینجوری نیست.
میتوان با مقرراتِ درست، با مدیریتِ صحیح، سرمایه را در جهتِ درستی هدایت کرد و راه برد.
امام خامنه ای۱۳۹۱/۵/۱۶
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
خدای متعال وعده داده است که اگر کسی او را نصرت کند، او هم نصرتش خواهد کرد. برو برگرد ندارد!
اگر کسی(یا مجموعه ای) برای خدا تلاش و حرکت کند، پیروزی نصیبش خواهد شد.
البته، شهادتها هست، سختیها هست، رنجها هست؛
اما پیروزی هم هست:
"ولینصرنّ الله من ینصره"
نمیفرماید که نصرت میدهیم؛ خون هم از دماغ کسی نمیآید. نه!
"فیقتلون و یقتلون"؛ میکشند و کشته میشوند؛
اما پیروزی به دست میآورند. این، سنّت الهی است.
وقتی که از ریخته شدنِ خونمان ترسیدیم؛
از هدر شدنِ پول و آبرو ترسیدیم؛
به خاطرِ خانواده ترسیدیم؛
به خاطرِ دوستان ترسیدیم؛
به خاطرِ منغّص شدنِ راحتی و عیشِ خودمان ترسیدیم؛
به خاطرِ حفظِ کسب و کار و موقعیت حرکت نکردیم؛
به خاطرِ گسترشِ ضیاع و عقار حرکت نکردیم؛
معلوم است دیگر!
ده تا امام حسین هم سرِ راه قرار بگیرند، همه شهید خواهند شد و از بین خواهند رفت!
کما اینکه امیرالمؤمنین علیهالصّلاة والسّلام شهید شد؛
کما اینکه امام حسین علیهالسّلام شهید شد.
امام خامنه ای در دیدار فرماندهان سپاه۱۳۷۵/۰۳/۲۰
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بعضی از موانع هم انصافاً موانعِ درونیِ خودِ ما است؛
کمکاری داریم، مثلاً یک مواردی بیدقّتی داریم و کمانگیزگی نشان میدهیم؛
گاهی دچارِ آفتهای شخصی میشویم،
دچارِ آفتهای روحی میشویم.
مدیر اگر به فکرِ محبوبیّتطلبی باشد،
به فکرِ جلوه کردن در چشمِ افراد باشد،
مسئلهی کار را، اهمیّت کار را در نظر نگیرد، خب این ضربه میزند دیگر؛ اینها برکتِ کار را از بین میبرد.
یا اینکه به فکرِ مناصبِ آینده باشد.
امروز در یک منصبی قرار داریم،
جوری حرکت کنیم که خودمان را برای یک منصبِ بالاتر آماده کنیم؛
خب این ضربه میزند.
اینجور فکر کردن، اینجور کار کردن، اینجور حرکت کردن، ضربه میزند؛ برکت کار را از بین میبرد؛
اینها هم جزو موانعِ کاریِ ما است.
امام خامنه ای در دیدار مسئولین۱۴۰۳/۱/۱۵
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
آن كسانى كه سابقه دارند، ميدانند كه زنان،
هم در دورانِ مبارزه نقش داشتند،
هم بخصوص در همان دورانِ انقلاب نقش داشتند.
زنان يك نقشِ مؤثر و بىجايگزين داشتند؛
كه اگر نبودند زنان توى اين اجتماعات،
بلاشك اين اجتماعاتِ عظيم و اين تظاهراتِ عظيم، آن اثر را نميبخشيد؛
علاوه بر اينكه در بعضى جاها مثلِ مشهدِ ما، اصلاً شروعِ اين تظاهرات، از زنان شد.
يعنى اولين حركتِ عمومىِ مردمى، يك حركت زنانه بود.
البته موردِ تعرضِ پليس هم قرار گرفتند.
بعد از آن بود كه حركتهاى مردانه راه افتاد.
امام خامنه ای۱۳۹۰/۱۰/۱۴
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
وقتی نگاه میکنیم، برای دههی چهارم
(برای این ده سالی که پیشِ روی ماست)
دو شاخصِ عمده وجود دارد که باید این دو را حتماً بدست بیاوریم:
یکی پیشرفت است، یکی عدالت.
ما مثل بعضی از کشورها و نظامهای دنیا فقط به پیشرفت فکر نمیکنیم؛
ما پیشرفت را همراه با عدالت میخواهیم...
نه عدالتِ بدون پیشرفت مطلوب است، نه پیشرفتِ بدون عدالت.
عدالتِ بدون پیشرفت یعنی برابری در عقبماندگی، برابری در فقر؛ این را نمیخواهیم.
پیشرفتِ بدون عدالت را هم هرگز مطالبه نمیکنیم؛ پیشرفت، همراه با عدالت...
ممکن است بعضی از صاحبنظران و به اصطلاح تئوریسینهای اقتصادی بگویند:
آقا نمیشود؛ اگر بخواهید به پیشرفتِ اقتصادی دست پیدا کنید،
ناچار باید فاصلهی طبقاتی را قبول کنید و بپذیرید!
اینجاست که ما عرض میکنیم "نوآوری".
نباید خیال کنیم که نسخههای اقتصادیِ غرب، آخرین حدِ دستاوردِ بشری است؛ نه،
این هم یک نسخهای است، دورهای دارد؛ آن دوره طی میشود
و فکرِ تازه و فکرِ نویی به میدان وارد میشود؛
بگردید آن فکرِ نو را پیدا کنید.
امام خامنه ای در دیدار با مردم و مسئولین۱۳۸۷/۱/۱
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
به خاطرِ طولِ سالهایی که فقهای شیعه و خودِ گروهِ شیعه در دنیای اسلام به قدرت و حکومت دسترسی نداشتند،
و فقهِ شیعه، یک فقهِ غیرحکومتی و فقهِ فردی بود،
امامِ بزرگوار، فقهِ شیعه را به سمتِ فقهِ حکومتی کشاند...
علت هم معلوم است، فقهای شیعه در این مورد تقصیر یا قصوری نکردهاند.
برای آنها این مسائل مطرح نبوده است،
شیعه حکومت نداشته است،
فقه شیعه نمیخواسته است جامعهء سیاسی را اداره کند.
حکومتی در اختیارِ او نبوده است که جهاد بخواهد آن حکومت را اداره کند
احکامش را از کتاب و سنت استنباط نماید.
لذا فقهِ شیعه و کتبِ فقهیِ شیعه بیشتر فردی بود،
فقهی که برای ادارهء امورِ دینیِ یک فرد، یا حداکثر دایره های محدودی از زندگیِ اجتماعی، مثل مسائلِ مربوط به خانواده و امثالِ آن کاربرد داشت.
امام خامنه ای۱۴خرداد۱۳۷۶
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
هدایت شده از طوعه
خواص! خواص! طبقهی خواص!
عزیزانِ من!
ببینید شما جزو کدام دستهاید؟
اگر جزو خواص هستید،
(که البته هستید)،
پس حواستان جمع باشد.
عرض ما فقط این است.
باید معلوم شود که در هر زمان،
طبقهی خواص،
چگونه باید عمل کنند تا به وظیفهشان عمل کرده باشند.
اینکه گفتیم اسیرِ دنیا نشوند یک کلمه است.
چگونه اسیر دنیا نشوند؟
مثالها و مصداقهایش چیست؟
عزیزانِ من!
حرکت در راه خدا، همیشه مخالفینی دارد.
از همین خواصی که گفتیم، اگر یک نفرشان بخواهد کارِ خوبی انجام دهد،
(کاری را که باید انجام دهد)
ممکن است چهار نفرِ دیگر از خودِ خواص پیدا شوند و بگویند:
آقا، مگر تو بیکاری؟!
مگر دیوانهای؟!
مگر زن و بچه نداری؟!
چرا دنبالِ چنین کارها میروی؟!
کما اینکه در دورهی مبارزه هم میگفتند!
اما آن یک نفر باید بایستد.
یکی از لوازمِ مجاهدتِ خواص،
اینست که باید در مقابلِ حرفها و ملامتها ایستاد.
تخطئه میکنند،
بد میگویند،
تهمت میزنند؛
مسألهای نیست.
امام خامنه ای در دیدار فرماندهان سپاه۱۳۷۵/۰۳/۲۰
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
"جهاد کبیر" یعنی چه؟
یعنی اطاعت نکردن از دشمن،
از کافر،
از خصمی که در میدانِ مبارزهی با تو قرار گرفته، اطاعت نکن.
اطاعت یعنی چه؟
یعنی تبعیّت؛
تبعیّت نکن.
تبعیّت نکردن در کجا؟
در میدانهای مختلف:
تبعیّت در میدانِ سیاست،
در میدانِ اقتصاد،
در میدانِ فرهنگ،
در میدانِ هنر.
در میدانهای مختلف از دشمن تبعیّت نکن.
این شد "جهاد کبیر".
امام خامنه ای در دیدار با سپاه۱۳۹۵/۳/۳
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
شما خودتان را در صحنهای که از صدرِ اسلام تبیین میکنم، پیدا کنید.
یک عدّه جزو عوامند و قدرتِ تصمیمگیری ندارند.
عوام، بسته به خوش طالعیِ خود، اگر تصادفاً در مقطعی از زمان قرار گرفتند که پیشوایانی مثل امام امیرالمؤمنین علیهالسّلام و یا امام راحلِ ما رضوانالله تعالی علیه، بر سرِ کار بودند و جامعه را به سمتِ بهشت میبردند،
به ضربِ دستِ خوبان، به سمتِ بهشت رانده خواهند شد.
اما اگر بخت با آنها یار نبود و در مقطعی قرار گرفتند که
"وجعلنا هم ائمة یدعون الی النارِ"
و یا "الم تر الی الذین بدلوا نعمةالله کفرا و احلوا قومهم دارالبوارِ.جهنم یصلونها و بئس القرارِ"،
به سمتِ دوزخ خواهند رفت.
پس، باید مواظب باشید جزو عوام قرار نگیرید.
جزو عوام قرار نگرفتن،
بدین معنا نیست که حتماً در پیِ کسب تحصیلاتِ عالیه باشید؛ نه!
گفتم که معنای عوام این نیست.
ای بسا کسانی که تحصیلاتِ عالیه هم دارند؛ اما جزو عوامند.
ای بسا کسانی که تحصیلاتِ دینی هم دارند؛
اما جزو عوامند.
ای بسا کسانی که فقیر یا غنیاند؛ اما جزو عوامند.
عوام بودن، دستِ خودِ من و شماست.
باید مواظب باشیم که به این جَرگه نپیوندیم.
یعنی هر کاری میکنیم از روی بصیرت باشد.
هر کس که از روی بصیرت کار نمیکند،
عوام است.
لذا، میبینید قرآن دربارهی پیغمبر میفرماید:
"ادعوا الی الله علی بصیرة انا و من اتبعنی".
یعنی من و پیروانم با بصیرت عمل میکنیم،
به دعوت میپردازیم و پیش میرویم.
پس، اوّل ببینید جزو گروهِ عوامید یا نه.
اگر جزو گروهِ عوامید، به سرعت خودتان را از آن گروه خارج کنید.
بکوشید قدرتِ تحلیل پیدا کنید؛
تشخیص دهید و به معرفت دست یابید.
امام خامنه ای در دیدار فرماندهان سپاه
۱۳۷۵/۰۳/۲۰
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
📚یک لقمه کتاب
آیاتِ قرآن همیشه و همه جا جاریاند.
واژهء مترفین که به سرمستانی اطلاق میشود که از کثرتِ امکانات، سر به طغیان گذاشتهاند،
امروز بر چه کسانی به جز سرمایهداران، کارتلها و تراستها منطبق است ؟!
همان گونه که اصحابِ سقیفه به ظاهر از
"شورا و اختیارِ مسلمانان در تعیینِ خلیفه سخن"
میگفتند ولی در باطن، "قوم گرایی "را بر مردم حاکم کردند،
در "دموکراسی" نیز صحبت از همین امور به میان میآید، اما در باطن، چیزی جز تحویلِ همهء قدرتِ یک کشور به سرمایهداران وجود ندارد.
این فریب البته از ادبیاتِ علمی برخوردار است و در کتابخانههای علومِ سیاسی میتوان کتابهای بیشماری یافت که از این رویه دفاع میکنند!
جامعهءشیعه در مقابلِ چنین مسئلهی پیچیدهای قرار گرفته است!
📙ساختارهای اجتماعیِ قاتلِ امام وساختارهای اجتماعیِ براندازِ نظام
مبحث پنجم
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
📚یک لقمه کتاب
ارزش و عظمتِ زینب کبری، به خاطرِ موضع و حرکتِ عظیمِ انسانی و اسلامیِ او بر اساسِ تکلیفِ الهی است.
کارِ او ،تصمیمِ او، نوعِ حرکتِ او ،به او اینطور عظمت بخشید.
بخشِ عمدهء این عظمت، از اینجاست که
اولاً موقعیت را شناخت؛
ثانیاً طبقِ هر موقعیت؛ یک انتخاب کرد.
این انتخابها زینب س را ساخت.
قبل از حرکت به کربلا بزرگانی مثل ابنِ عباس و ابنِ جعفر که ادعای فقاهت و شهامت و ریاست داشتند،
گیج شدند و نفهمیدند چه کار باید بکنند.
ولی زینب کبری گیج نشد و فهمید که باید این راه را برود و امامِ خود را تنها نگذارد و رفت.
نه اینکه نمیفهمید راهِ سختی است، او بهتر از دیگران حس میکرد.
او یک زن بود، که برای ماموریت، از شوهر و خانوادهاش جدا میشود، و به همین دلیل بود که بچهها، بچههای خردسال و نوباوگانِ خود را هم به همراه برد.
حس میکرد که حادثه چگونه است،
در آن ساعتهای بحرانی که قویترین انسانها نمیتوانند بفهمند چه باید بکنند،
او فهمید، و امامِ خود را پشتیبانی کرد،
و او را برای شهیدشدن تجهیز نمود.
بعد از شهادتِ حسین بن علی هم که دنیا ظلمانی شد و دلها و جانها و آفاقِ عالَم تاریک گردید، این زنِ بزرگ یک نوری شد و درخشید.
زینب س به جایی رسید که فقط بالاترین انسانها، انسانهای تاریخِ بشریت،
یعنی پیامبران، میتوانند به آنجا برسند.
امام خامنه ای۱۳۷۰/۸/۲۲
📔انسان۲۵۰ساله ص۱۹۰
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
امروز دشمن از وارد کردنِ ضربهء اساسی به نظامِ اسلامی ناامید است،
اما با استفاده از ابزارهای مختلف و پیچیده در صددِ نفوذ است،
تا هویتِ جوانِ ایرانی، هویتِ مورد پسندِ آمریکا و استکبار باشد،
زیرا در این صورت برای پیاده کردنِ اهداف و نقشههای خود،
مشکل و هزینهای نخواهد داشت.
امام خامنه ای۱۳۹۵/۳/۳
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تکریمِ شهیدان به آن است که:
این ملت هرگز در برابرِ سلطه گرانِ مستکبر سَر خَم نکنند.
امام خامنه ای ۱۳۷۰/۴/۷
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد تبیین
#لشگر مطالبه آرمانها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در امرِ مبارزه با فساد نباید هیچ تبعیضی دیده شود ؛
هیچ کس و هیچ نهاد و دستگاهی نباید استثنا شود.
هیچ شخص یا نهادی نمیتواند با عذرِ انتساب به اینجانب یا دیگر مسئولانِ کشور، خود را از حساب کشی معاف بشمارد.
با فساد در هر جا و هر مَسند باید برخوردِ یکسان صورت گیرد.
امام خامنه ای۱۳۸۰/۲/۱۰
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تا میتوانید و فرصت هست کار کنید؛
فرصتها محدود است.
ما اشخاصِ رو به زوالى هستیم،
فرصتِ محدودى داریم،
تا میتوانیم، تا هستیم، کار کنیم.
نگویید نمیگذارند؛
این "نمیگذارند" حرفِ قابلِ پذیرشى نیست.
خیلىها هم میگفتند، قبلاً هم میگفتند، حالا هم بعضىها میگویند نمیگذارند!
نمیگذارند یعنى چه؟
شما چه در مجلس،
چه در دولت،
چه در قوّهى قضائیّه،
چه در نیروهاى مسلّح،
چه در بخشهاى گوناگونِ مربوط به دولت،
توانایىهایى دارید،
امکاناتى در اختیار دارید،
از این امکانات استفاده کنید؛
تا میتوانید کار کنید؛
نگذارید لحظهاى بیکار بگذرد.
امام خامنه ای۱۳۹۳/۴/۱۶
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
📚یک لقمه کتاب
در زمانِ امیرالمومنین(ع)، کفر و نفاق از ادبیاتِ علمی و تخصصی برای قوم گرایی و تبدیلِ آن به شورا برخوردار نبود.
اهلِ سقیفه به پژوهشهای گسترده ی علومِ سیاسی ،ادبیاتِ علمیِ آن، استانداردسازی و رتبهبندیِ کشورهای مختلف ،دسترسی نداشتند.
امروزه کافران تا جایی پیش رفتهاند که بر اساسِ معیارهای خود به همهء کشورها نمره میدهند و آنها را طبقه بندی میکنند!
آیا شأنِ ولایتِ اهل بیت(علیهم السلام) این است که بر پایهی استانداردهای کافرانی ارزیابی شود که دنیاپرستیِ خود را به بالاترین حد رسانده اند!
آیا میتوان جسارتی بزرگتر از این را به جامعهء شیعه تصور کرد؟!
اگر حوزههای علمیه واردِ عمل شوند و کفرآمیز بودنِ این ساختارها را نشان دهند،
دیگر برخی مسئولانِ انقلابی،
راه حلِ مشکلاتِ سیاسی را در
حزب گرایی منحصر نمیکنند.
📙ساختارهای اجتماعیِ قاتلِ امام ساختارهای اجتماعیِ براندازِ نظام
مبحث پنجم
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
هدایت شده از طوعه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عدالت را باید درست فهمید.
عدالت یعنی:
"نفیِ فاصلهی طبقاتی در استفاده از فرصتهای عمومی".
همهی فرصتها بایستی بالسّویّه در دسترسِ مردم قرار داده بشود،
امتیازِ استفادهی از فرصتها، ظلم است،
خلافِ عدالت است.
امام خامنه ای در دیدار با دانشجویان
۱۴۰۳/۱/۱۹
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
ما از حصرِ اقتصادی نمی ترسیم.
ما از دخالتِ نظامی نمی ترسیم.
آن چیزی که ما را می ترساند، وابستگیِ فرهنگی است.
ما از دانشگاهِ استعماری می ترسیم.
ما از دانشگاهی می ترسیم که جوانهای ما را آن طور تربیت کنند که خدمتِ غرب بکنند.
امام خمینی(ره)در جمع دانشجویان ۱۳۵۹/۲/۱
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
📚یک لقمه کتاب
خداوند، نرمافزارها و ساختارهای سیاسیِ الهی را در اختیارِ حکومتِ دینی قرار داده و آنها را تشریع کرده است،
ولی اگر درکی از ساختارهای کفر وجود نداشته باشد،
حرکت به سوی ساختارهای ایمانی در حدِ شعار باقی میماند،
در این صورت است که مسجد به محلی برای اقامهء نماز جماعت منحصر میشود،
در حالی که حتی شیعیانِ کوفه نیز هنگامی که میخواستند به امام حسین(ع) نامه بنویسند،
تا ایشان را به شهرِ خود دعوت کنند و آمادگیِ خود را برای همراهی با ایشان و سرپیچی از حکومتِ یزید و استاندارِ او اثبات کنند،
نوشتند:
"ما در نمازهای جمعه و نمازهای جماعت و نمازهای عید (که نعمان بن بشیر اقامه میکند) شرکت نمیکنیم"،
یعنی حتی کوفیان نیز میدانستند نمازهای جماعت، جمعه و عید، ابزارهای حکومتِ اسلامی برای بسیجِ مردم و هماهنگیِ آنها با حاکمیت است
و باید محورِ تجمعِ ایمانی و مشارکتِ عمومیِ آخرتگرایان باشد.
این حقایق را غاصبانِ خلافت به عباداتِ فردی تقلیل دادهاند،
در حالی که پیامبراکرم ص با همین ابزارها مردم را بسیج میکردند.
نرمافزارِ مدیریتِ ایشان در طی ۱۰ سال حضور در مدینه، چیزی جز نمازهای جمعه، جماعت و عید نبود.
📙ساختارهای اجتماعیِ قاتلِ امام وساختارهای اجتماعیِ براندازِ نظام
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
در دورانِ پیش از پیروزی انقلاب،
بنده در ایرانشهر تبعید بودم.
در یکی از شهرهای همجوار، چند نفر آشنا داشتیم که یکی از آنها راننده بود،
یکی شغل آزاد داشت
و بالاخره، اهلِ فرهنگ و معرفت، به معنای خاص کلمه نبودند.
به حسبِ ظاهر، به آنها عامی اطلاق میشد. با این حال جزو خواص بودند.
آنها مرتّب برای دیدنِ ما به ایرانشهر میآمدند و از قضایای مذاکراتِ خود با روحانیِ شهرشان میگفتند.
روحانیِ شهرشان هم آدم خوبی بود؛
منتها جزو عوام بود.
ملاحظه میکنید! رانندهی کمپرسی جزو خواص، ولی روحانی و پیشنمازِ محترم جزو عوام!
مثلاً آن روحانی میگفت:
چرا وقتی اسمِ پیغمبر میآید یک صلوات میفرستید، ولی اسم "آقا" که میآید، سه صلوات میفرستید؟! نمیفهمید.
راننده به او جواب میداد:
روزی که دیگر مبارزهای نداشته باشیم؛
اسلام بر همه جا فائق شود؛
انقلاب پیروز شود؛
ما نه تنها سه صلوات، که یک صلوات هم نمیفرستیم!
امروز این سه صلوات، مبارزه است!
راننده میفهمید، روحانی نمیفهمید!
این را مثال زدم تا بدانید خواص که میگوییم، معنایش صاحبِ لباسِ خاصی نیست.
ممکن است مرد باشد، ممکن است زن باشد.
ممکن است تحصیلکرده باشد، ممکن است تحصیل نکرده باشد.
ممکن است ثروتمند باشد، ممکن است فقیر باشد.
ممکن است انسانی باشد که در دستگاههای دولتی خدمت میکند، ممکن است جزو مخالفینِ دستگاههای دولتیِ طاغوت باشد.
خواص که میگوییم(از خوب و بدش):
یعنی کسانی که وقتی عملی انجام میدهند،
موضعگیریای میکنند و راهی انتخاب میکنند،
از روی فکر و تحلیل است.
میفهمند و تصمیم میگیرند و عمل میکنند.
اینها خواصند.
نقطهی مقابلش هم عوام است.
عوام یعنی کسانی که وقتی جوّ به سمتی میرود، آنها هم دنبالش میروند و تحلیلی ندارند.
یک وقت مردم میگویند "زنده باد!"
این هم نگاه میکند، میگوید "زنده باد!"
یک وقت مردم میگویند "مرده باد!"
نگاه میکند، میگوید "مرده باد!"
یک وقت جوّ این طور است؛ اینجا میآید.
یک وقت جو آن طور است؛ آنجا میرود!
امام خامنه ای در دیدار فرماندهان سپاه۱۳۷۵/۰۳/۲۰
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
ما در مقابلِ آمریکا و اسرائیل و دیگر ابرقدرتها که میخواهند منطقه را ببلعند بیتفاوت باشیم؟
نه!
ما با هیچ کدام از ابرقدرتها سرِ سازش نداریم.
امام خمینی
صحیفه نور،جلد١۵ص٢١٠
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این حرفها[مطالبات] را آن وقتی بنده در مجمعِ عمومی و در مقابلِ آحادِ وسیعِ مردم میگویم که بارها به طورِ خصوصی به خودِ حضرات[مسئولین] تذکّر دادهایم.
اینها باید به بخشهایی از افکارِ عمومی و مطالباتِ عمومی تبدیل بشود.
امام خامنه ای۱۳۹۸/۰۱/۰۱
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
ترجمه حکمت۳۶۹نهج البلاغه
و درود خدا بر او، فرمود:
روزگارى بر مردم خواهد آمد كه از قرآن جز نشانى، و از اسلام جز نامى، باقى نخواهد ماند.
مسجدهاى آنان در آن روزگار آبادان،
امّا از هدايت ويران است.
مسجد نشينان و سازندگانِ بناهاى شكوهمندِ مساجد، بدترين مردمِ زمين مى باشند،
كه كانونِ هر فتنه، و جايگاهِ هرگونه خطاكارى اند،
هر كس از فتنه بركنار است او را به فتنه باز گردانند،
و هر كس كه از فتنه عقب مانده، او را به فتنه ها كشانند،
كه خداى بزرگ فرمايد:
"به خودم سوگند، بر آنان فتنه اى بگمارم كه انسانِ شكيبا در آن سرگردان ماند"!.
و چنين كرده است،
و ما از خدا مى خواهيم كه از لغزشِ غفلت ها در گذرد.
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها