فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در امرِ مبارزه با فساد نباید هیچ تبعیضی دیده شود ؛
هیچ کس و هیچ نهاد و دستگاهی نباید استثنا شود.
هیچ شخص یا نهادی نمیتواند با عذرِ انتساب به اینجانب یا دیگر مسئولانِ کشور، خود را از حساب کشی معاف بشمارد.
با فساد در هر جا و هر مَسند باید برخوردِ یکسان صورت گیرد.
امام خامنه ای۱۳۸۰/۲/۱۰
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تا میتوانید و فرصت هست کار کنید؛
فرصتها محدود است.
ما اشخاصِ رو به زوالى هستیم،
فرصتِ محدودى داریم،
تا میتوانیم، تا هستیم، کار کنیم.
نگویید نمیگذارند؛
این "نمیگذارند" حرفِ قابلِ پذیرشى نیست.
خیلىها هم میگفتند، قبلاً هم میگفتند، حالا هم بعضىها میگویند نمیگذارند!
نمیگذارند یعنى چه؟
شما چه در مجلس،
چه در دولت،
چه در قوّهى قضائیّه،
چه در نیروهاى مسلّح،
چه در بخشهاى گوناگونِ مربوط به دولت،
توانایىهایى دارید،
امکاناتى در اختیار دارید،
از این امکانات استفاده کنید؛
تا میتوانید کار کنید؛
نگذارید لحظهاى بیکار بگذرد.
امام خامنه ای۱۳۹۳/۴/۱۶
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
📚یک لقمه کتاب
در زمانِ امیرالمومنین(ع)، کفر و نفاق از ادبیاتِ علمی و تخصصی برای قوم گرایی و تبدیلِ آن به شورا برخوردار نبود.
اهلِ سقیفه به پژوهشهای گسترده ی علومِ سیاسی ،ادبیاتِ علمیِ آن، استانداردسازی و رتبهبندیِ کشورهای مختلف ،دسترسی نداشتند.
امروزه کافران تا جایی پیش رفتهاند که بر اساسِ معیارهای خود به همهء کشورها نمره میدهند و آنها را طبقه بندی میکنند!
آیا شأنِ ولایتِ اهل بیت(علیهم السلام) این است که بر پایهی استانداردهای کافرانی ارزیابی شود که دنیاپرستیِ خود را به بالاترین حد رسانده اند!
آیا میتوان جسارتی بزرگتر از این را به جامعهء شیعه تصور کرد؟!
اگر حوزههای علمیه واردِ عمل شوند و کفرآمیز بودنِ این ساختارها را نشان دهند،
دیگر برخی مسئولانِ انقلابی،
راه حلِ مشکلاتِ سیاسی را در
حزب گرایی منحصر نمیکنند.
📙ساختارهای اجتماعیِ قاتلِ امام ساختارهای اجتماعیِ براندازِ نظام
مبحث پنجم
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
هدایت شده از طوعه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عدالت را باید درست فهمید.
عدالت یعنی:
"نفیِ فاصلهی طبقاتی در استفاده از فرصتهای عمومی".
همهی فرصتها بایستی بالسّویّه در دسترسِ مردم قرار داده بشود،
امتیازِ استفادهی از فرصتها، ظلم است،
خلافِ عدالت است.
امام خامنه ای در دیدار با دانشجویان
۱۴۰۳/۱/۱۹
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
ما از حصرِ اقتصادی نمی ترسیم.
ما از دخالتِ نظامی نمی ترسیم.
آن چیزی که ما را می ترساند، وابستگیِ فرهنگی است.
ما از دانشگاهِ استعماری می ترسیم.
ما از دانشگاهی می ترسیم که جوانهای ما را آن طور تربیت کنند که خدمتِ غرب بکنند.
امام خمینی(ره)در جمع دانشجویان ۱۳۵۹/۲/۱
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
📚یک لقمه کتاب
خداوند، نرمافزارها و ساختارهای سیاسیِ الهی را در اختیارِ حکومتِ دینی قرار داده و آنها را تشریع کرده است،
ولی اگر درکی از ساختارهای کفر وجود نداشته باشد،
حرکت به سوی ساختارهای ایمانی در حدِ شعار باقی میماند،
در این صورت است که مسجد به محلی برای اقامهء نماز جماعت منحصر میشود،
در حالی که حتی شیعیانِ کوفه نیز هنگامی که میخواستند به امام حسین(ع) نامه بنویسند،
تا ایشان را به شهرِ خود دعوت کنند و آمادگیِ خود را برای همراهی با ایشان و سرپیچی از حکومتِ یزید و استاندارِ او اثبات کنند،
نوشتند:
"ما در نمازهای جمعه و نمازهای جماعت و نمازهای عید (که نعمان بن بشیر اقامه میکند) شرکت نمیکنیم"،
یعنی حتی کوفیان نیز میدانستند نمازهای جماعت، جمعه و عید، ابزارهای حکومتِ اسلامی برای بسیجِ مردم و هماهنگیِ آنها با حاکمیت است
و باید محورِ تجمعِ ایمانی و مشارکتِ عمومیِ آخرتگرایان باشد.
این حقایق را غاصبانِ خلافت به عباداتِ فردی تقلیل دادهاند،
در حالی که پیامبراکرم ص با همین ابزارها مردم را بسیج میکردند.
نرمافزارِ مدیریتِ ایشان در طی ۱۰ سال حضور در مدینه، چیزی جز نمازهای جمعه، جماعت و عید نبود.
📙ساختارهای اجتماعیِ قاتلِ امام وساختارهای اجتماعیِ براندازِ نظام
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
در دورانِ پیش از پیروزی انقلاب،
بنده در ایرانشهر تبعید بودم.
در یکی از شهرهای همجوار، چند نفر آشنا داشتیم که یکی از آنها راننده بود،
یکی شغل آزاد داشت
و بالاخره، اهلِ فرهنگ و معرفت، به معنای خاص کلمه نبودند.
به حسبِ ظاهر، به آنها عامی اطلاق میشد. با این حال جزو خواص بودند.
آنها مرتّب برای دیدنِ ما به ایرانشهر میآمدند و از قضایای مذاکراتِ خود با روحانیِ شهرشان میگفتند.
روحانیِ شهرشان هم آدم خوبی بود؛
منتها جزو عوام بود.
ملاحظه میکنید! رانندهی کمپرسی جزو خواص، ولی روحانی و پیشنمازِ محترم جزو عوام!
مثلاً آن روحانی میگفت:
چرا وقتی اسمِ پیغمبر میآید یک صلوات میفرستید، ولی اسم "آقا" که میآید، سه صلوات میفرستید؟! نمیفهمید.
راننده به او جواب میداد:
روزی که دیگر مبارزهای نداشته باشیم؛
اسلام بر همه جا فائق شود؛
انقلاب پیروز شود؛
ما نه تنها سه صلوات، که یک صلوات هم نمیفرستیم!
امروز این سه صلوات، مبارزه است!
راننده میفهمید، روحانی نمیفهمید!
این را مثال زدم تا بدانید خواص که میگوییم، معنایش صاحبِ لباسِ خاصی نیست.
ممکن است مرد باشد، ممکن است زن باشد.
ممکن است تحصیلکرده باشد، ممکن است تحصیل نکرده باشد.
ممکن است ثروتمند باشد، ممکن است فقیر باشد.
ممکن است انسانی باشد که در دستگاههای دولتی خدمت میکند، ممکن است جزو مخالفینِ دستگاههای دولتیِ طاغوت باشد.
خواص که میگوییم(از خوب و بدش):
یعنی کسانی که وقتی عملی انجام میدهند،
موضعگیریای میکنند و راهی انتخاب میکنند،
از روی فکر و تحلیل است.
میفهمند و تصمیم میگیرند و عمل میکنند.
اینها خواصند.
نقطهی مقابلش هم عوام است.
عوام یعنی کسانی که وقتی جوّ به سمتی میرود، آنها هم دنبالش میروند و تحلیلی ندارند.
یک وقت مردم میگویند "زنده باد!"
این هم نگاه میکند، میگوید "زنده باد!"
یک وقت مردم میگویند "مرده باد!"
نگاه میکند، میگوید "مرده باد!"
یک وقت جوّ این طور است؛ اینجا میآید.
یک وقت جو آن طور است؛ آنجا میرود!
امام خامنه ای در دیدار فرماندهان سپاه۱۳۷۵/۰۳/۲۰
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
ما در مقابلِ آمریکا و اسرائیل و دیگر ابرقدرتها که میخواهند منطقه را ببلعند بیتفاوت باشیم؟
نه!
ما با هیچ کدام از ابرقدرتها سرِ سازش نداریم.
امام خمینی
صحیفه نور،جلد١۵ص٢١٠
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این حرفها[مطالبات] را آن وقتی بنده در مجمعِ عمومی و در مقابلِ آحادِ وسیعِ مردم میگویم که بارها به طورِ خصوصی به خودِ حضرات[مسئولین] تذکّر دادهایم.
اینها باید به بخشهایی از افکارِ عمومی و مطالباتِ عمومی تبدیل بشود.
امام خامنه ای۱۳۹۸/۰۱/۰۱
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
ترجمه حکمت۳۶۹نهج البلاغه
و درود خدا بر او، فرمود:
روزگارى بر مردم خواهد آمد كه از قرآن جز نشانى، و از اسلام جز نامى، باقى نخواهد ماند.
مسجدهاى آنان در آن روزگار آبادان،
امّا از هدايت ويران است.
مسجد نشينان و سازندگانِ بناهاى شكوهمندِ مساجد، بدترين مردمِ زمين مى باشند،
كه كانونِ هر فتنه، و جايگاهِ هرگونه خطاكارى اند،
هر كس از فتنه بركنار است او را به فتنه باز گردانند،
و هر كس كه از فتنه عقب مانده، او را به فتنه ها كشانند،
كه خداى بزرگ فرمايد:
"به خودم سوگند، بر آنان فتنه اى بگمارم كه انسانِ شكيبا در آن سرگردان ماند"!.
و چنين كرده است،
و ما از خدا مى خواهيم كه از لغزشِ غفلت ها در گذرد.
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
همینطور که برای شما صحبت میکنم، پیش خودتان حساب کنید و ببینید کجایید؟
تاریخ را با قصّه اشتباه نکنیم.
تاریخ یعنی شرحِ حالِ ما، در صحنهای دیگر:
خوشتر آن باشد که وصف دلبران
گفته آید در حدیث دیگران
تاریخ یعنی من و شما؛
یعنی همینهایی که امروز اینجا هستیم.
پس، اگر ما شرحِ تاریخ را میگوییم،
هر کداممان باید نگاه کنیم و ببینیم در کدام قسمتِ داستان قرار گرفتهایم.
بعد ببینیم کسی که مثلِ ما در این قسمت قرار گرفته بود، آن روز چگونه عمل کرد که ضربه خورد؟
مواظب باشیم آن طور عمل نکنیم.
فرض کنید شما در کلاسِ آموزشِ تاکتیک، شرکت کردهاید.
در آنجا مثلاً جبههی دشمنِ فرضی را مشخّص میکنید، جبههء خودیِ فرضی را هم مشخّص میکنید.
بعد متوجهِ تاکتیکِ غلطِ جبههی خودی میشوید و میبینید که طراحِ نقشهی خودی، فلان اشتباه را کرده است.
شما دیگر در وقتی که میخواهید تاکتیک طرّاحی کنید، نباید مرتکبِ آن اشتباه شوید.
یا مثلاً تاکتیک درست بوده؛
اما فرمانده یا بیسیمچی یا توپچی یا قاصد و یا سربازِ ساده، در جبههی خودی، فلان اشتباه را کردهاند.
میفهمید که شما نباید آن اشتباه را تکرار کنید. تاریخ، این گونه است.
اگر خواص، امری را که تشخیص دادند به موقع و بدونِ فوتِ وقت، عمل کنند،
تاریخ نجات پیدا میکند و دیگر حسینبنعلیها به کربلاها کشانده نمیشوند.
اگر خواص بد فهمیدند،
دیر فهمیدند،
فهمیدند اما با هم اختلاف کردند؛
کربلاها در تاریخ تکرار خواهد شد.
امام خامنه ای در دیدار فرماندهان سپاه۱۳۷۵/۰۳/۲۰
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
مراقبِ نفوذِ دشمن در درونِ مجموعهی بسیج باشید.
این را توجّه داشته باشید؛
گاهی یک آدمِ فاسد،
گاهی یک آدمِ ناباب، لباس عوضی میپوشد،
خودش را در یک مجموعهای جا میکند،
لباسِ روحانی میپوشد میآید خودش را در [کسوتِ] روحانیّون جا میزند.
آدمِ فاسد، آدمِ ناباب میتواند در کسوتِ روحانی دربیاید،
میتواند در کسوتِ بسیجی دربیاید؛
حواستان به این هم باشد،
این هم یک توصیه.
امام خامنه ای در دیدار بسیجیان۱۴۰۱/۰۹/۰۵
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
حکومتِ اسلامی را به عنوانِ سختافزار در نظر بگیرید،
اگر نرمافزارِ مناسبِ خودش را نداشته باشد، به هیچ کار نمیخورد.
نرمافزارش این است که راههای رسیدن به آرمانها مشخّص بشود و حرکت در این جهت ادامه پیدا کند...
هر چه نظامِ اسلامی، گسترش پیدا میکند و دامنهی فعّالیّتِ نظامِ اسلامی گستردهتر میشود و افزایش پیدا میکند و میدانهای تازهای در مقابل جمهوری اسلامی باز میشود،
با چالشهای جدیدی مواجه میشود.
چالشهایی که قبلاً وجود نداشته؛
چون هر چه میگذرد،
چالشهای جدید،
میدانهای جدید،
کارهای جدید مطرح میشود برای نظام اسلامی،
به همین تناسب احتیاج دارد که آن نرمافزار را، آن مجموعهی معنوی را،
نوبهنو تجدیدِ حیات کند و بهروز کند.
عرض من این است.
این، آن چیزی است که از فضلای صاحبنظر و متفکّر، بِجِد باید مطالبه بشود و این کار باید انجام بگیرد.
اینکه میگوییم بهروز کردنِ تفکّرِ اسلامی و آن را(یعنی منظومهی معرفتیِ اسلام را) نو کردن و بهروز کردن،
معنایش به هیچ وجه دستکاری در آن منظومهی معنوی نیست؛
نه،
معنایش این است که یک حقایقی در کتاب و سنّت هست که ما تا وقتی احتیاج به آنها پیدا نکنیم، متوجّه به آنها نیستیم،
متنبّه نیستیم؛ وقتی احتیاج پیدا کردیم، تنبّه پیدا میکنیم.
امام خامنه ای در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری۱۳۹۹/۱۲/۴
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
امروز باید لباسِ مُحبتِ دنیا را از تن بیرون نمود
و زره جهاد و مقاومت پوشید
و در افقِ طلیعهء فجر تا ظهورِ شمس،
به پیش تاخت
و ضامنِ بقای خونِ شهیدان بود.
امام خمینی
صحیفه نور،جلد٢٠ص١٩۵
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
در آخرالزمان،
مردمِ ریاکاری پیدا می شوند که
دائماً آیهء قرآن و دعا می خوانند،
اظهارِ مقدس مآبی می کنند،
یک مردمِ تازه به دوران رسیدهء احمقی هم هستند،
تنها چیزی که این مقدس مآب ها به آن اعتنا ندارند امر به معروف و نهی از منکر است.
اینها تا مطمئن نشوند که امر به معروف و نهی از منکر، کوچکترین ضرری به ایشان نمیزند، به آن تن نمی دهند!
دائم دنبالِ این هستند که یک راهِ فراری برای امر به معروف و نهی از منکر پیدا کنند،
یک عذری بتراشند که خُب، دیگر نمی شود، دیگر ممکن نیست.
دنبالِ آن عبادتهایی هستند که نه به جان، نه به مال و نه به حیثیتشان ضرر می زند،
اما اگر وظیفه ای ضرری به جایی می زند، دیگر آن را قبول ندارند.
اگر نماز هم به کار یا حیثیت یا جانشان ضرر می زد،
آن را رها می کردند،
همان طور که عالیترین و شریفترین فریضه ها را رها کردند، نماز را هم رها می کردند.
امر به معروف و نهی از منکر فریضهء بزرگی است که سایرِ فرائض به وسیلهء آن بپا می شود.
امام محمدباقرعلیه السلام
اصول كافي:ج۵ص۵۵
طرفِ امر به معروف و نهی از منکر،
فقط طبقه ی عامه ی مردم نیستند،
حتی اگر در سطوحِ بالا(مسئولین) هم هستند،
شما باید به او امر کنید،
نه اینکه از او خواهش کنید،
باید بگویید :
آقا نکن ؛
این کار یا این حرف درست نیست...
مدل، خواهش و تقاضا و تضرع نیست.
نمی شود گفت که :
خواهش میکنم شما این اشتباه را نکنید،
نه،
باید گفت :
آقا ! این اشتباه را نکن،
چرا اشتباه میکنی؟
امام خامنه ای۱۳۷۹/۴/۱۹
ما امروز در جامعهمان نیازِ مبرم داریم به اینکه:
آرمانها را مدام تکرار کنیم،
مدام بگوییم،
مدام روی آن کار کنیم،
مدام مطالبه کنیم.
این مطالبهگری خیلی چیزِ خوبی است.
مطالبهگریِ آرمانها از آن چیزهایی است
که از آن نباید دست برداشت.
امام خامنه ای۱۳۹۷/۳/۷
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
یک غفلتِ دیگر هم، غفلت از دشمن است.
نخبه های ما نباید از دشمن هم غافل بشوند.
دشمن گاهی به عنوانِ یک چهرهی علمی جلو میآید.
بنده خبر دارم؛ اینکه میگویم، اطّلاع است، حدس و تحلیل نیست.
خیلی از این مراکزِ علمی که دعوت میکنند استادها را،
گاهی اوقات دانشجوها را،
اعضائی که خودشان را در آن هیئتِ علمی نفوذ دادهاند، اعضای امنیّتیِ سیآیای و موساد و مانندِ اینها، به عنوانِ چهرهی علمی، مینشینند و ارتباطات برقرار میکنند.
حالا این ارتباطات بعدش به کجا برسد، این را دیگر خدا میداند؛
حدّاقلّش این است که ذهنِ او را خراب کنند.
اگر نتوانند جذبش کنند، اگر نتوانند فریبش بدهند، حدّاقلّش این است که ذهنش را خراب کنند.
دشمن این جوری وارد میشود. خودشان را مؤدّب جا میزنند،
باهوش جا میزنند،
بعد معلوم میشود که اینها کلاهِ ما را برمیدارند.
امام خامنه ای۱۴۰۱/۰۷/۲۷
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
📚یک لقمه کتاب
وقتی به ما میگویند منتظرِ فرج باشید،
فقط این نیست که منتظرِ فرجِ نهایی باشید،
بلکه معنایش این است که هر بنبستی، قابلِ گشوده شدن است.
فرج یعنی این؛
فرج یعنی گشایش.
مسلمان با درسِ انتظارِ فرج، میآموزد و تعلیم میگیرد که هیچ بنبستی در زندگیِ بشر وجود ندارد که نشود آن را باز کرد،
و لازم باشد که انسان، ناامید دست روی دست بگذارد و بنشیند و بگوید دیگر کاری نمیشود کرد!
نه،
وقتی در نهایتِ زندگیِ انسان،
در مقابله با این حرکتِ ظالمانه و ستمگرانه،
خورشیدِ فرج، ظهور خواهد کرد،
پس در بنبستهای جاریِ زندگی هم، همین فرج متوقع و موردِ انتظار است.
این، درسِ امید به همهء انسانهاست .
این، درسِ انتظارِ واقعی به همهء انسانهاست.
لذا انتظارِ فرج را افضل الاعمال دانسته اند؛
انتظار، یک عمل است،
بیعملی نیست.
نباید اشتباه کرد،
خیال کرد که انتظار یعنی اینکه دست روی دست بگذاریم و منتظر بمانیم تا یک کاری بشود!
انتظار، یک عمل است،
یک آماده سازیست،
یک تقویتِ انگیزه در دل و درون است،
یک نشاط و تحرک و پویایی است در همه زمینهها.
این در واقع تفسیرِ این آیاتِ کریمهء قرآنیست که میفرماید:
و نرید ان نمن علی الذین استضعفو فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین
یعنی هیچ وقت ملتها و امتها از گشایش، نباید مایوس شوند.
📚انسانِ۲۵۰ساله.ص۴۰۰
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
نظامِ سلطه می خواهد نسلِ آیندهء کشورها، نسلی باشند که:
فکر، فرهنگ، نگاه و سلیقهء موردِ نظرِ او را در مسائلِ جهانی داشته باشند،
و در نهایت:
نخبگان، سیاستمداران و افرادِ تأثیرگذار، همانگونه فکر و عمل کنند که او تمایل دارد.
امام خامنه ای۱۳۹۵/۲/۱۳
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
هدایت شده از طوعه
امام خمینی:
فقاهتِ موجود برای ادارهء کشور کافی نیست..
خلاصهء کلام اینکه ما باید بدونِ توجه به غربِ حیلهگر و شرقِ متجاوز و فارغ از دیپلماسیِ حاکم بر جهان در صددِ تحققِ فقهِ عملیِ اسلام برآییم
و الّا مادامی که فقه در کتابها و سینهء علما مستور بماند، ضرری متوجه جهانخواران نیست،
و روحانیت تا در همهء مسائل و مشکلات حضورِ فعال نداشته باشد،
نمیتواند درک کند که اجتهادِ مصطلح برای ادارهء جامعه کافی نیست.
حوزهها و روحانیت باید نبضِ تفکر و نیازِ آیندهء جامعه را همیشه در دستِ خود داشته باشند و همواره چند قدم جلوتر از حوادث، مهیای عکسالعملِ مناسب باشند.
چه بسا شیوههای رایجِ ادارهء امورِ مردم در سالهای آینده تغییر کند
و جوامعِ بشری برای حلِ مشکلاتِ خود به مسائلِ جدیدِ اسلام نیاز پیدا کند.
علمای بزرگوارِ اسلام از هم اکنون باید برای این موضوع فکری کنند.
امام خمینی در "منشورِ روحانیت"
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
به نظرِ ما سلاحِ اصلیِ آمریکا هم در این منطقه که ما در جمهوری اسلامی مراقبِ این معانی هستیم،
"نفوذ" است.
"نفوذ" در مراکزِ حسّاس و تصمیمگیر،
ایجادِ تفرقه،
ایجادِ تزلزل در عزمِ ملّیِ ملّتها است،
ایجادِ بیاعتمادی میانِ ملّتها،
میان ملّتها و دولتها،
دستکاری در محاسباتِ تصمیمگیران.
و وانمود کردنِ اینکه:
حلّالِ مشکلات این است که:
زیرِ پرچمِ آمریکا بروید
و تسلیمِ آمریکا بشوید
و حرفِ آمریکا را قبول بکنید،
هر چه او گفت عمل کنید و گوش کنید،
این حلّالِ مشکلات است؛
این را در ذهنیّتِ تصمیمگیرانِ ملّتهای اسلامی و کشورهای اسلامی میخواهند وارد کنند؛
سلاحهای آنها اینهاست☝️
که از سلاحهای سخت و سلاحهای نظامی خطرناکتر است.
حقیقتاً آنچه انسان مشاهده میکند در کارِ اینها،
همان نفاقی است که در قرآن کریم فرموده:
کَیفَ وَ اِن یَظهَروا عَلَیکُم لا یَرقُبوا فیکُم اِلًّا وَ لاذِمَّةً یُرضونَکُم بِاَفواهِهِم وَتَأبی قُلوبُهُم؛
این جوری هستند؛
خداوند متعال توصیف کرده اینها را.
امام خامنه ای۱۳۹۸/۰۸/۲۴
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
لَعَنَ اللَّهُ مَنْ قَتَلَکُم وَ لَعَنَ اللَّهُ مَنْ ظَلَمَکُم
وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّهً سَمِعَتْ بِذَلِکَ فَرَضِیَتْ و فَرِحَت بِهِ...
لعنت خدا بر کسانی که به شما ظلم کردند..
لعنت خدا بر کسانی که به شهادتتان راضی شدند..
لعنت خدا بر کسانی که با شهادتتان شادمان شدند..
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
ما که منتظرِ امام زمان هستیم،
باید در جهتى که حکومتِ امام زمان(علیه الاف التحیة و الثناء و عجلالله تعالى فرجه) تشکیل خواهد شد،
زندگىِ امروز را در همان جهت بسازیم و بنا کنیم.
البته، ما کوچکتر از آن هستیم که بتوانیم آن گونه بنایى را که اولیاى الهى ساختند یا خواهند ساخت، بنا کنیم؛
اما باید در آن جهت تلاش و کار کنیم.
مظهرِ عدلِ پروردگار، امام زمان(عج) است و مىدانیم که بزرگترین خصوصیتِ امام زمان(علیهالصّلاةوالسّلام)،
که در دعاها و زیارات و روایات آمده است،
"عدالت" مىباشد:
"یملأ اللَّه به الارض قسطا و عدلا".
رابطهى قلبى و معنوى بینِ آحادِ مردم و امام زمان(عج) یک امرِ مستحسن،
بلکه لازم و داراى آثارى است؛
زیرا امید و انتظار را به طورِ دائم در دلِ انسان زنده نگه مىدارد.
امام خامنه ای۱۳۸۷/۵/۲۷
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
📚یک لقمه کتاب
مضمونِ روایاتِ ذیلِ آیهء شریفهء
"لترکبنّ طبقاًعن طبق؛(انشقاق /۱۹)
این است که:
امتحانی که قومِ بنی اسرائیل بدان دچار شدند، امتِ نبی اکرم( ص )نیز بدان دچار خواهند شد.
یعنی همانطور که بنی اسرائیل
به تبعِ ایجادِ جامعهء الهی، دچارِ جامعهء نفاق شد،
امتِ پیامبر(ص) نیز بعد از ایجادِ جامعهء الهی، دچار جامعه نفاق خواهد شد!
لذا آیات و روایاتِ ناظر به قصصِ انبیاء،
ماجرا و داستانگویی مرسوم نیست.
بلکه بیانِ احکامِ "امت سازی و حکومت سازی" و مسائلِ آن است.
اگر ما بخواهیم به (فقهِ احکامِ حکومتی) برسیم ابتدائاً باید به این آیات و روایات توجه کنیم...
در روایات هست که امتِ نبی اکرم (ص)، بعد از رحلتِ پیامبرشان گوساله پرست شدند.
اما مگر امتِ پیامبر(ص) بعد از ایشان،
بتی سنگی و چوبی را روبروی خود قرار دادند و آن را پرستیدند؟!
یا حقیقت این است که شکلِ بت پرستی، متناسب با هر دورهای تغییر خواهد کرد!؟
رحمت خدای متعال بر حضرتِ امام(ره) که این تعابیرِ دشمن شناسانه و بصیرت افزا را به ما یاد داد
و بحث از "بت پرستیِ مدرن" را مطرح کرد.
حال جامعهء ایمانی چطور میتواند "بت پرستیِ مدرن" را بشناسد،
تا بدان دچار نشود؟؟!
📕قیام حسینی دربرابرِ جاهلیتِ اولی قیام خمینی دربرابرِ جاهلیتِ مدرن
مبحث چهارم
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
"نظامِ سلطه" یعنی چه؟
یعنی دنیا به دو بخش تقسیم میشود:
بعضی کشورها سلطهگرند، بعضی کشورها سلطهپذیرند؛ شقِّ سومی ندارد.
جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی، نظامِ اسلامی، یک فریادِ صریح علیهِ این نظم بود:
"یعنی چه؟ چرا باید سلطهگری وجود داشته باشد؟ چرا باید فلان کشور، صرفاً به این دلیل که مثلاً دارای فلان تجهیزاتِ پیشرفتهی نظامی است، حق داشته باشد نظرِ خود را، فرهنگِ خود را، خواستهی خود را بر مجموعهای از کشورها تحمیل کند؟ چرا؟"
جمهوری اسلامی سخنِ جدیدی در قبالِ این نظمِ باطل بود و زورگویانِ عالَم، سلطهگرانِ عالم، این را تحمّل نمیکردند؛
میدانستند که این حرف، این فکر، خاصیّتش توسعه یافتن در دنیا است (درست فهمیده بودند)و توسعه یافت؛
این فکر در دنیا توسعه یافت
و ملّتها را جذب کرد که بعد، من یک کلمه دربارهی جاذبههای این حرکت هم عرض خواهم کرد.
همهی اینها(چه آمریکا، چه شوروی، چه کشورهای ناتو که دنبالهرو آمریکا بودند، چه کشورهای پیمانِ ورشو که دنبالهرو شوروی بودند)
منتظرِ یک فرصت بودند،
صدّام آن فرصت را برای اینها فراهم کرد؛
آدمِ جاهطلب، قدرتطلب، طمّاع، پُررو، وقیح، ظالم، بیملاحظه، دَمِ دستِ ایران، پشتِ مرزهای ایران؛
این را تحریک کردند و به کشورمان حمله کرد.
امروز بعضیها از داخلِ خودمان جمهوری اسلامی را ملامت میکنند که:
جمهوری اسلامی با دنیا بد است، با دنیا قهر است؛
این☝️خلاف واقع است؛
چنین چیزی نیست.
اگر منظور این است که ما با دنیا کارِ سیاسی، کارِ اقتصادی، تعامل یا رفتوآمد نداریم،
خب واضح است که این خلافِ واقع است؛
ما امروز با مجموعههایی کار میکنیم، رفتوآمد داریم، تعامل داریم، تجارت داریم که بیش از نیمی از مردمِ دنیا، در این مجموعهها و در این کشورها زندگی میکنند.
این هوچیبازیهایی که گاهی از بعضیها مشاهده میشود که "با همه قهریم، با همه بدیم"،
نه، با همه قهر نیستیم، بد نیستیم؛ اگر مراد این است، درست نیست.
اما اگر مقصود این است که ما با نظمِ سیاسیِ نظامِ سلطه مخالفیم،
بله، این درست است.
امام خامنه ای۱۴۰۳/۷/۳
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
ایجادِ یک فکر،
یک گفتمان،
یک جریانِ فکری در جامعه،
به دستِ خواصِ جوامع است؛
به دستِ اندیشمندانِ جامعه است؛
آنها هستند که میتوانند فکرِ ملتها را به یک سمتی هدایت کنند که مایهی نجاتِ ملتها شود؛
همچنان که خدای نخواسته میتوانند به سمتی ببرند که مایهی بدبختی و اسارت و تیرهروزیِ ملتها شود.
این دومی متأسفانه در طولِ هفتادهشتاد سالِ اخیر در برخی از کشورها، از جمله در کشورِ خودِ ما اتفاق افتاد.
روایتی است از رسول مکرمِ اسلام، حضرت محمدبنعبداللّه، که میفرماید:
"لا تصلح عوامّ هذه الأمّة الاّ بخواصّها قیل یا رسولاللّه و من خواصّها قال العلماء"؛
اول علما را ذکر کرد،
بعد چند دستهی دیگر را.
بنابراین اساتیدِ دانشگاه، فرزانگان و نخبگانِ علمی در هر کشوری میتوانند سررشتهدارِ حرکتِ مردم شوند؛
البته به شرطِ اخلاص،
به شرطِ شجاعت،
به شرط نترسیدن از دشمنان.
اگر ترس آمد،
اگر طمع آمد،
اگر غفلت آمد،
اگر تنبلی آمد،
کار خراب خواهد شد.
اگر ترس نبود،
شجاعت بود،
اگر طمع نبود،
اگر غفلت نبود،
هوشیاری و بیداری بود،
آن وقت کار درست خواهد شد.
امام خامنه ای۱۳۹۱/۰۹/۲۱
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
از حاکمیتِ اسلام، از پرچمِ برافراشتهی اسلام در ایران، احساس خطر میکنند.
این پرچم را باید محکم نگه دارید.
این حاکمیت را باید همه قدر بدانند.
هر که به اسلام علاقهمند است،
هر که به قرآن معتقد است،
باید این حاکمیت را قدر بداند.
این، هدف و جهتِ کلی است.
از لحاظِ عملی هم توجه به آن نکتهی اولی که عرض کردم؛
زمان پیش رفته، تغییر زیاد شده،
راههای نفوذ در ذهنِ جوانها زیاد شده.
این راهها را باید بشناسید و بخصوص باید مواجههی با دشمن را در حوزهی تفکر و احساسِ جوانها اهمیت بدهید
و بدانید که دشمن اولین نقطهای را که موردِ توجه قرار میدهد، آن نقطهی فعال است که یکی از بخشهای آن، عبارت است از نسلِ جوان؛
چون امید به نسلِ جوان است و سازندهی آینده، نسلِ جوان است،
لذا آنجا را دشمن هدف قرار میدهد.
البته یکی از نقاطِ حساس هم علمای دین هستند؛
دشمن آنجا را هم به انواعِ مختلف و اشکالِ گوناگون هدف قرار میدهد.
امام خامنه ای در دیدارِ روحانیون و طلاب ۱۳۸۸/۰۲/۲۳
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
هدایت شده از ریحانه
41.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭐️ حضرت زهرا(سلاماللهعلیها)، الگوی قیام برای حق | نماهنگ جدید "ریحانه" KHAMENEI.IR
📝 رهبر انقلاب، در دیدار اخیر: در همین مدّت کوتاهِ زندگی فاطمهی زهرا (سلام الله علیها) بعد از رسول اکرم ــ دو ماه، سه ماه، به اختلاف روایات ــ آنچه از این بزرگوار بارز شد، ظاهر شد، همه دیدند، برای همهی بشر، نهفقط برای مسلمانها، میتواند الگو باشد.
📝 اینکه یک زن تنها، یک بانوی جوان، در برابر یک جمعیّت عظیم، یک قدرت، یک حکومت، قیام کند، از حق دفاع کند، شجاعت نشان بدهد، منطق او همهی صاحبان منطق را مجاب کند، کار را نیمهکاره رها نکند و تا آخرین روزهای زندگی که زنهای مدینه میآیند عیادت این بزرگوار، همان حقایق را، همان مبانی محکم دین را بیان کند، این چیزی است که جز از شخصیّتِ برجستهی ممتازِ یگانهای مثل حضرت زهرا (سلام الله علیها) برنمیآید. ۱۴۰۳/۱۰/۲
🖥 @khamenei_reyhaneh
📚يک لقمه کتاب
وقتی مردم از حولِ دستگاهِ کفر پراکنده شدند و با محوریتِ نبی الهی،
در راستای ایجادِ دستگاه ایمان، تلاش کردند،
در این زمان است که دستگاهِ جدیدی به نام "دستگاهِ نفاق" ظهور پیدا میکند.
افرادی که اهلِ قدرتِ مادی هستند
ولی به خاطرِ فقدانِ اعتبار و شرافتِ مادی در دستگاهِ کفر نمیتوانند به قلههای آن دستگاه برسند،
از اوصافِ حمیدهء دستگاهِ ایمان (رحمت و پرده پوشی و...)سوء استفاده میکنند،
و با ظاهرسازیِ ایمانی، چهرهء باطنیِ کفرِ خود را ادامه میدهند تا به قدرت برسند.
این عناصر از طریقِ ایجادِ تردید و به چالش کشیدنِ مدیریت و تقدسِ نبیِ الهی،
فضا را برای مدیریتِ خود مهیا می کنند و بر این مبنا جامعه سازی میکنند.
لذا به تَبَعِ ایجادِ امت و جامعهء ایمانی، فضا برای ایجادِ جامعهء نفاق مهیا شده و در حقیقت، معادلهء برخوردِ قدرتها، سه مولفه پیدا میکند.
و از مواجههء بینِ ایمان و کفر به
تقابلِ بینِ سه دستگاهِ
ایمان و کفر و نفاق
تغییر مییابد به تبعِ این امر،
امتحاناتِ جدید و پیچیدهتری شکل میگیرد.
📕قیام حسینی دربرابرِ جاهلیتِ اولی قیام خمینی دربرابرِ جاهلیتِ مدرن
مبحث چهارم
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
ترجمهءحکمت۲۵۲نهج البلاغه
خدا
ایمان رابرای پاکسازیِ دل از شرک
و نماز را برای پاک بودن از کبر و خودپسندی
و زکات را عاملِ فزونیِ روزی
و روزه را برای آزمودنِ اخلاصِ بندگان
و حج را برای نزدیکی و همبستگیِ مسلمانان
و جهاد را برای عزتِ اسلام
و امر به معروف را برای اصلاحِ تودههای ناآگاه
و نهی از منکر را برای بازداشتنِ بیخردان از زشتیها
و صله رحم را برای فراوانیِ خویشاوندان
و قصاص را برای پاسداری از خونها
و اجرای حدود را برای بزرگداشتِ محرماتِ الهی
و ترکِ شرابخواری را برای سلامتِ عقل
و دوری از دزدی را برای تحققِ عفت
و ترکِ زنا را برای سلامتِ نسلِ آدمی
و ترکِ لواط را برای فزونیِ فرزندان
و گواهی دادن را برای به دست آوردنِ حقوقِ انکارشده
و ترکِ دروغ را برای حرمت نگه داشتنِ راستی
و سلام کردن را برای امنیت از ترسها
و امامت را برای سازمان یافتنِ امورِ اُمت
و فرمانبرداری از امام را برای بزرگداشتِ مقامِ رهبری واجب کرد.
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها
امّا مسئلهی چرایی:
"چرا این جنگ آغاز شد؟"
من عرض میکنم انگیزهی حملهی به مرزهای ایرانِ انقلابی مخصوصِ صدّام و حزب بعث نبود.
شاید بتوان گفت که انگیزهی سردمدارانِ نظمِ جهانیِ آنروز از صدّام برای حملهی به مرزهای ایران بسیار بیشتر، و حدّاقل به اندازهی او بود.
یعنی آن روز دو قدرتِ بزرگ در دنیا بودند و هر کدام دنبالههایی داشتند؛
آن دو قدرت، آمریکا بود و شوروی سابق؛
دنبالهی هر کدام هم یک مجموعههایی(دولتهایی، نظامهای سیاسیای) بودند؛ تقریباً همهی اینها در این قضیّه انگیزه داشتند.
جمهوری اسلامی، ایرانِ اسلامی برای اینها یک عنصرِ غیرِقابلِ تحمّل بود؛
چرا؟
سؤال این است:
چرا ایران اسلامی غیر قابل تحمّل بود؟
ما که آن روز علیهِ کسی اقدامی نکرده بودیم.
حالا امروز به ما میگویند شما به فلان جا موشک دادید، به فلان جا پهپاد دادید، امّا آن روز که این حرفها نبود؛
پس علّت دشمنی چه بود؟
این، آن نکتهی اصلی است.
علّت این بود که در این نقطهی حسّاسِ دنیا یک انقلابِ مردمیِ بینظیر به وجود آمده بود و تفکّرِ نوینی را برای ادارهی جهان ارائه کرده بود؛
نظمِ حاکمِ آن روز بر جهان، این تفکّرِ نوین را نمیتوانست تحمّل کند؛ مسئله این بود.
آن روز جهان، جهانِ سلطه بود؛
البتّه امروز هم هست
لکن آن روز سخنی، فریادی، موضعِ صریحی در مقابلِ این نظمِ باطل و نابودکنندهی فضیلتها وجود نداشت؛
نظمِ جهان، نظمِ سلطه بود.
امام خامنه ای۱۴۰۳/۰۷/۰۴
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
https://eitaa.com/PanaheMoslem
با طوعه آشنا شوید
#جهاد_تبیین
#لشگر_مطالبه_آرمانها