eitaa logo
طوعه
2.4هزار دنبال‌کننده
466 عکس
267 ویدیو
0 فایل
جمعی از خواهران شهدای مشهدالرضا(ع)، در یک مجموعه ی مطالعاتی-مطالباتی گرد هم آمدیم؛ در راستای تولید و نشرِ «راهکارهای علمی و عملی» برای پشتیبانی از ولایت فقیه و زمینه سازیِ ساختِ تمدن اسلامی. ارتباط با ما @Zadezmhm
مشاهده در ایتا
دانلود
📚يک لقمه کتاب وقتی مردم از حولِ دستگاهِ کفر پراکنده شدند و با محوریتِ نبی الهی، در راستای ایجادِ دستگاه ایمان، تلاش کردند، در این زمان است که دستگاهِ جدیدی به نام "دستگاهِ نفاق" ظهور پیدا می‌کند. افرادی که اهلِ قدرتِ مادی هستند ولی به خاطرِ فقدانِ اعتبار و شرافتِ مادی در دستگاهِ کفر نمی‌توانند به قله‌های آن دستگاه برسند، از اوصافِ حمیدهء دستگاهِ ایمان (رحمت و پرده پوشی و...)سوء استفاده می‌کنند، و با ظاهرسازیِ ایمانی، چهرهء باطنیِ کفرِ خود را ادامه می‌دهند تا به قدرت برسند. این عناصر از طریقِ ایجادِ تردید و به چالش کشیدنِ مدیریت و تقدسِ نبیِ الهی، فضا را برای مدیریتِ خود مهیا می‌ کنند و بر این مبنا جامعه سازی می‌کنند. لذا به تَبَعِ ایجادِ امت و جامعهء ایمانی، فضا برای ایجادِ جامعهء نفاق مهیا شده و در حقیقت، معادلهء برخوردِ قدرت‌ها، سه مولفه پیدا می‌کند. و از مواجههء بینِ ایمان و کفر به تقابلِ بینِ سه دستگاهِ ایمان و کفر و نفاق تغییر می‌یابد به تبعِ این امر، امتحاناتِ جدید و پیچیده‌تری شکل می‌گیرد. 📕قیام حسینی دربرابرِ جاهلیتِ اولی قیام خمینی دربرابرِ جاهلیتِ مدرن مبحث چهارم 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 https://eitaa.com/PanaheMoslem با طوعه آشنا شوید
ترجمهءحکمت۲۵۲نهج البلاغه خدا ایمان رابرای پاکسازیِ دل از شرک و نماز را برای پاک بودن از کبر و خودپسندی و زکات را عاملِ فزونیِ روزی و روزه را برای آزمودنِ اخلاصِ بندگان و حج را برای نزدیکی و همبستگیِ مسلمانان و جهاد را برای عزتِ اسلام و امر به معروف را برای اصلاحِ توده‌های ناآگاه و نهی از منکر را برای بازداشتنِ بی‌خردان از زشتی‌ها و صله رحم را برای فراوانیِ خویشاوندان و قصاص را برای پاسداری از خون‌ها و اجرای حدود را برای بزرگداشتِ محرماتِ الهی و ترکِ شرابخواری را برای سلامتِ عقل و دوری از دزدی را برای تحققِ عفت و ترکِ زنا را برای سلامتِ نسلِ آدمی و ترکِ لواط را برای فزونیِ فرزندان و گواهی دادن را برای به دست آوردنِ حقوقِ انکارشده و ترکِ دروغ را برای حرمت نگه داشتنِ راستی و سلام کردن را برای امنیت از ترس‌ها و امامت را برای سازمان یافتنِ امورِ اُمت و فرمانبرداری از امام را برای بزرگداشتِ مقامِ رهبری واجب کرد. 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 https://eitaa.com/PanaheMoslem با طوعه آشنا شوید
امّا مسئله‌ی چرایی: "چرا این جنگ آغاز شد؟" من عرض میکنم انگیزه‌ی حمله‌ی به مرزهای ایرانِ انقلابی مخصوصِ صدّام و حزب بعث نبود. شاید بتوان گفت که انگیزه‌ی سردمدارانِ نظمِ جهانیِ آنروز از صدّام برای حمله‌ی به مرزهای ایران بسیار بیشتر، و حدّاقل به اندازه‌ی او بود. یعنی آن روز دو قدرتِ بزرگ در دنیا بودند و هر کدام دنباله‌هایی داشتند؛ آن دو قدرت، آمریکا بود و شوروی سابق؛ دنباله‌ی هر کدام هم یک مجموعه‌هایی(دولتهایی، نظامهای سیاسی‌ای) بودند؛ تقریباً همه‌ی اینها در این قضیّه انگیزه داشتند. جمهوری اسلامی، ایرانِ اسلامی برای اینها یک عنصرِ غیرِقابلِ تحمّل بود؛ چرا؟ سؤال این است: چرا ایران اسلامی غیر قابل تحمّل بود؟ ما که آن روز علیهِ کسی اقدامی نکرده بودیم. حالا امروز به ما میگویند شما به فلان جا موشک دادید، به فلان جا پهپاد دادید، امّا آن روز که این حرفها نبود؛ پس علّت دشمنی چه بود؟ این، آن نکته‌ی اصلی است. علّت این بود که در این نقطه‌ی حسّاسِ دنیا یک انقلابِ مردمیِ بی‌نظیر به وجود آمده بود و تفکّرِ نوینی را برای اداره‌ی جهان ارائه کرده بود؛ نظمِ حاکمِ آن روز بر جهان، این تفکّرِ نوین را نمیتوانست تحمّل کند؛ مسئله این بود. آن روز جهان، جهانِ سلطه بود؛ البتّه امروز هم هست لکن آن روز سخنی، فریادی، موضعِ صریحی در مقابلِ این نظمِ باطل و نابودکننده‌ی فضیلت‌ها وجود نداشت؛ نظمِ جهان، نظمِ سلطه بود. امام خامنه ای۱۴۰۳/۰۷/۰۴ 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 https://eitaa.com/PanaheMoslem با طوعه آشنا شوید
9.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یکی از مهم‌ترین کارها در عرصه ی نظری این است که: ما عدالت پژوهی را در حوزه و دانشگاه به عنوانِ یک رشته ی تعریف شده ی علمی بشناسیم، که این امروز وجود ندارد؛ نه در حوزه وجود دارد، نه در دانشگاه. یعنی هیچ اشکال ندارد فرضا در حوزه یکی از موضوعاتی که محلِ بحث قرار میگیرد، یک فقیه با روشِ فقیهانه بحث می‌کند، مسئله‌ی "عدالت" باشد. امام خامنه ای۱۳۹۰/۲/۲۷ 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 https://eitaa.com/PanaheMoslem با طوعه آشنا شوید
امروز هم مثلِ همان اوّلِ انقلاب، ما با نظامِ سلطه مخالفیم، با تسلّط‌ِ آمریکا مخالفیم. امروز دیگر شوروی وجود ندارد، امّا آمریکا در رأسِ کشورهای غربی، و یکّه‌تازند؛ می‌بینیم نتایجِ کارهایشان را: جنگهایی که راه می‌افتد، ظلمهایی که میشود، تبعیض‌هایی که صورت میگیرد، ملّتهایی که زیرِ فشار قرار میگیرند؛ ما با اینها مخالفیم، صریحاً هم مخالفتِ خودمان را ابراز میکنیم. این وضعیّتی است که آن روز وجود داشت، امروز هم وجود دارد؛ امّا آن روز انگیزه‌ی حمله‌ی به مرزهای ایران شد، و امروز به برکتِ ایستادگیِ ملّت ایران، به برکتِ حضورِ قدرتمندانه‌ی ملّتِ ایران در صحنه‌های مختلف، آن جرئت را دیگر ندارند که به مرزها حمله کنند، و جور دیگری مشغولِ موذیگری و مشغولِ دشمنی کردن و عنادند. البتّه اینکه من گفتم کسی در مقابلِ آن نظم ایستادگی نمیکرد، قبل از جمهوری اسلامی سالهایی بود که جنبشِ عدمِ تعهّد بود، ما هم اوّلِ انقلاب واردِ این جنبش شدیم، تا الان هم این جنبش هست؛ منتها همان کشورهایی که در جنبشِ عدمِ تعهّد عضو بودند، (حدود صد و خرده‌ای کشور) سرانِ بسیاری از آنها زیرِ نفوذِ همین ابرقدرت‌ها بودند! بعضی زیرِ نفوذِ آمریکا، بعضی زیرِ نفوذِ شوروی؛ بعضی زیرِ نفوذ بودند، بعضی از ترسشان اطاعت میکردند؛ از وحشیگریِ این قدرتهای بزرگ میترسیدند. در یکی از اجلاسهای عدمِ تعهّد، بعد که بنده آنجا سخنرانی کرده بودم، رئیس‌جمهورِ یک منطقه‌ای در دنیا به من گفت: همه از آمریکا میترسند، جز شما؛ بعد، سرش را آورد نزدیک و گفت من هم میترسم از آمریکا! میترسیدند؛ بنابراین آن صدایی که با صراحت در قبالِ نظمِ غلطِ جهانی بلند شد، صدای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بود؛  مرکزش هم ایرانِ اسلامی بود که با آن مخالف بودند؛ آن روز هم مخالف بودند، امروز هم مخالفند؛ مسئله این است؛ این را ما باید از بُنِ دندان درک کنیم؛ بعضی این را درک نمیکنند. مسئله، مسئله‌ی انرژی هسته‌ای و حقوقِ بشر و حقوقِ زن و این حرفها نیست؛ اینها بهانه است. مسئله، مسئله‌ی آوردنِ سخنی نو در قبالِ نظمِ باطلِ فاسدِ تبعیض‌آمیزِ جهانی است که امروز بر دنیا حاکم است؛ مسئله این است؛ با این دعوا دارند، با این مخالفند. و این مخالفت برطرف نمیشود تا وقتی که جمهوری اسلامی و ملّتِ ایران حرفِ زورِ آنها را قبول کنند، که قبول هم نخواهند کرد. گفتم "جاذبه‌های جمهوری اسلامی"، این تأثیر زیادی داشت؛ یعنی اینها را به وحشت می‌انداخت. دو جور جاذبه در جمهوری اسلامی بود و هست و باید این دو جور جاذبه حفظ بشود؛ چون ملّتها را به خودش جذب میکند: یک جاذبه‌ی سیاسی، یک جاذبه‌ی معنوی. امام خامنه ای۱۴۰۳/۰۷/۰۴ 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 https://eitaa.com/PanaheMoslem با طوعه آشنا شوید
هدف این است که توده‌های مردم موردِ اغوا قرار بگیرند، امّا وسیله‌ی اغوای توده‌های مردم، اغوای خواص است. امروز یکی از کارهای مهم، اغوای خواصِ جامعه است، یعنی کسانی که عنوانی دارند و امکانی دارند و احیاناً سوادی دارند و مانند اینها. چون وقتی خواص اغوا شدند، اگر به این خواصِ اغواشده، فرصت داده بشود و امکان داده بشود، راحت توده‌ی مردم را اغوا خواهند کرد. یکی از سنگین‌ترین جنگهای نرمِ تاریخِ کشورِ ما امروز در همین زمینه در جریان است. دارند دائم با مزدورپروری، با حرام‌خوارسازی، با لطایف‌الحیل، افرادی را حرام‌خوار میکنند؛ وقتی حرام‌خوار شد، مثل حیوانِ جلّال، دیگر خیلی مشکل میشود او را از حرام‌خواری دور کرد. مزدورپروری میکنند؛ بعضی‌ها را با تهدید، بعضی‌ها را با تطمیع و انواع و اقسامِ این چیزها. خُب بنابراین الان یک جنگِ نرمِ سختی وجود دارد. امام خامنه ای در دیدار مجلس خبرگان۱۴۰۰/۱۲/۱۹ 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 https://eitaa.com/PanaheMoslem با طوعه آشنا شوید
📚 یک لقمه کتاب در سوره ای که به حضرت سیدالشهدا (ع) منسوب است(سوره فجر)، اولین مطلب به فروپاشیِ قدرت های مادیِ کفار اشاره دارد. اساساً ماموریتِ اصلیِ پیامبرانِ الهی که حضرت سیدالشهدا(ع) وارثِ همان ماموریت بود: "مبارزه با قدرتِ عینیِ کفر" و "ضربه زدن به مظهرِ قدرتِ جامعهء کفار" و "فروپاشیِ نظمِ مادیِ" آنهاست. در این صورت است که فضا و محیط برای طرحِ اعتقادات و احکامِ حَقّه ایجاد می‌شود. لذا می‌توان گفت بحثِ ما پیرامونِ رسالتِ انبیای سَلف ، کاملا با قیامِ حضرت سیدالشهدا(ع) مرتبط است؛ زیرا تاریخ يک مجموعهء واحد است که سیر و مقصدِ واحدی دارد و نباید حوادثِ تاریخی را به تنهایی و به صورتِ بریده و منفک از سیرِ تاریخ، تحلیل کرد.. 📕قیام حسینی دربرابرِ جاهلیتِ اولی قیام خمینی دربرابرِ جاهلیتِ مدرن مبحث چهارم 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 https://eitaa.com/PanaheMoslem با طوعه آشنا شوید
هدایت شده از طوعه
طلبه و استاد و مرجعِ ما اگر معتقد به انقلاب نباشد، به دردِ کشور نمی‌خورد مواظب باشید جهت‌گیریِ انقلابی، مقهورِ هیچ کدام از این شاخصها و مهمّاتِ کارِ این مؤسّسه قرار نگیرد؛ جهت‌گیریِ انقلابی. طلبه‌ی ما، استادِ ما، فاضلِ ما، عالِم ما، مرجعِ ما اگر چنانچه معتقد به این تحوّلِ عظیمی که اسمش انقلاب است، بود، به دردِ این کشور خواهد خورد. اگر معتقد به این نبود، به دردِ کشور نمیخورد، به دردِ جمهوری اسلامی نمیخورد؛ باید معتقد باشد. اینکه بنده میگویم حوزه‌یِ انقلابی، معنایش این نیست که حالا حتماً در مثلاً فلان جا شعار [بدهد]؛ حالا یک وقت لازم هم باشد، شعار هم باید داد؛ بنده هم گاهی که لازم است شعار میدهم، لکن مهم این است که عمیقاً از بُنِ دندان معتقد باشد که این تحوّلی که در این کشور اتفاق افتاده، باید همچنان ادامه پیدا بکند. امام خامنه ای در دیدار نخبگان حوزه۱۳۹۷/۱۲/۱۳ 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 https://eitaa.com/PanaheMoslem با طوعه آشنا شوید تبیین مطالبه آرمانها
9.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عدالتِ اجتماعی، یک اصل است؛ یک هدفِ اصلی و والاست؛ اما عدالتِ اجتماعی، در صورتی در جامعه تامین می‌شود که افراد، در جامعه، تربیت شده باشند؛ ظلم نکنند و زیر بار ظلم نروند. جامعه ی ما، به برکتِ انقلاب، اخلاقش به سمتِ اخلاقِ الهی، گردشِ قابلِ توجهی کرد... مواظب باشید که این حرکت به سمتِ اخلاقِ اسلامی، ادامه پیدا کند؛ اگر این گونه شود، جامعه ی ما از عدالتِ اجتماعی برخوردار خواهد شد. امام خامنه ای ۱۳۷۲/۴/۲۳ 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 https://eitaa.com/PanaheMoslem با طوعه آشنا شوید
📚یک لقمه کتاب هرچند در نقلِ بدعت های معاویه، معمولا تحریف ها و بدعت های او در احکامِ فرعی ذکر می‌شوند. ولی اولین و مهم ترین بدعتِ او در "حکمرانی و ساختارهای سیاسی" بود ... بخشِ مهمی از برنامهء روزانهء معاویه به شنیدنِ اخبارِ مورخان از تجربه ها و روش های پادشاهان در رعیت پروری و مکرهای ایشان صرف می‌شد، تا بتواند این تجربه ها را در اُمتِ اسلامی به تعبیرِ امروز: مهندسیِ معکوس کند. به همین دلیل بود که ساختارهای اجتماعیِ ایران و روم واردِ جامعهء مسلمانان شد ... معاویه بدعتی که خلیفه های پیشین ایجاد کرده بودند را به صورتی شدیدتر و با پیروی از فرهنگِ ایران و روم پدید آورد و حدود بیست سال چنین ساختارها و روشهایی را واردِ جامعهء اسلامی می‌کرد و مردم را به آنها عادت میداد. در چنین فضای فاسدی هنگامی که امام حسین (ع) قیام کردند و شعارِ حفظِ اسلام و احیای آرمانِ نبوی را سر دادند، بسیاری از مسلمانان به این نتیجه رسیدند که : "این درگیری صرفاً میانِ بنی هاشم و بنی امیه است و بحثِ حق و باطل مطرح نیست، ما نباید در این دعوا ورود کنیم". اینجاست که ساختارهای اجتماعی، قاتلِ امام(ع) می‌شوند و غربتِ ایشان را رقم می‌زنند. 📙ساختارهای اجتماعیِ قاتلِ امام ساختارهای اجتماعیِ براندازِ نظام مبحث ششم 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 https://eitaa.com/PanaheMoslem با طوعه آشنا شوید
9.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ما برای رسیدن به سمتِ آن چشم انداز(تمدن نوین اسلامی)، به یک حرکتِ عمومی نیاز داریم که در کشور راه بیفتد. این حرکت وجود دارد، اما بایستی انضباط و سرعت پیدا کند و پیشرفتش به سمتِ آن چشم انداز محسوس باشد. این حرکت با محوریتِ جوان های متعهد است، اگر متعهد باشند در نظامِ مدیریتِ کشور، می‌توانند تحولِ عظیمی را به وجود بیاورند. امام خامنه ای۱۳۹۸/۳/۱ 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 https://eitaa.com/PanaheMoslem با طوعه آشنا شوید
در جمهوری اسلامی، اگر مسئولان، زُبدگان و نخبگان، به این حقایق توجّه کنند و خود را اسیرِ هواها و هوسها و مطامعِ دنیوی نسازند؛ جاذبه‌های گمراه کننده‌ی دنیا آنها را مفتونِ خود نکند؛ ارعاب و تهدیدِ دشمنان، آنها را از میدان خارج نکند و در اراده‌ی آنها تزلزلی به‌وجود نیاورد، هیچ قدرتی نخواهد توانست عزم و اراده‌ی عظیمِ ملی را که در این کشور وجود دارد، اندکی مخدوش کند. امام خامنه ای در دیدار مسئولین۱۳۸۲/۷/۲ 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 https://eitaa.com/PanaheMoslem با طوعه آشنا شوید