eitaa logo
پارتیزان
11.9هزار دنبال‌کننده
34.4هزار عکس
9.8هزار ویدیو
80 فایل
معرفی تجهیزات/اخبار نظامی/تاریخ جنگها
مشاهده در ایتا
دانلود
3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷صبح شما به‌خیر 🔹ویدئویی جذاب از تیک‌آف جنگنده Rafale B نسخه دو سرنشین نیروی هوایی فرانسه زیر رگبار باران. Maverick @Partisan2015
🔷 ترامپ ناراحت از پوتین! 🇺🇸🇷🇺 🔹 رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، در اظهاراتی خطاب به پوتین اعلام کرد که در صورت عدم همکاری روسیه برای پایان دادن به جنگ اوکراین، تعرفه‌های ثانویه! ۲۵ تا ۵۰ درصدی بر خریداران نفت روسیه اعمال خواهد کرد! 🔹 وی با بیان اینکه از مواضع اخیر پوتین در انتقاد از زلنسکی «عصبانی» است، تأکید کرد اگر روسیه را مانع پیشرفت مذاکرات صلح بداند، این تعرفه‌ها را ظرف یک ماه اجرایی میکند. 🔹 ترامپ اعلام کرد رابطه خوبی با پوتین دارد، اما هشدار داد در صورت عدم تغییر رویکرد روسیه، خریداران نفت این کشور با محدودیت تجاری در بازار آمریکا مواجه خواهند شد. 🔹 او همچنین از تماس‌های اخیر با پوتین و تلاش‌هایش برای پیش‌برد آتش‌بس خبر داد، هرچند پیشرفت محسوسی حاصل نشده است. ▪️کمک‌های آمریکا به اوکراین از هفته گذشته از سر گرفته شد و طی یک هفته ۱۸ پرواز باری به فرودگاه رزشوف لهستان در نزدیکی مرز اوکراین رسید. ▪️در حال حاضر پس از چین، هند و ترکیه بزرگ‌ترین خریداران هیدروکربنی روسیه هستند که به نوعی نقش واسطه برای تامین نیاز اروپا پس از تحریم را ایفا می‌کنند. (نمودار) Jīngyú @Partisan2015
9.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷️ از توپ‌خانه به پهپاد 🔹️شرکت BAE Systems شعبه استرالیا، یک‌کیت هواسرشی برای تبدیل پرتابه ۱۵۵ میلی‌متری توپ‌خانه به بمب‌هایی برای پهپادها را توسعه داده است. این کیت که Razer نام دارد از هدایت اینرسی و ماهواره‌ای بهره می‌برد. ویدئوی فوق از روند آزمایش کیت ریزر منتشر شده که در 01:07 رهاسازی بمب قابل مشاهده است. 🔹️گفته شده طول این کیت ۱۴۴ سانتی‌متر و پهنای بال آن ۱۵۷.۵ سانتی‌متر است. جرم ریزر به‌شکل خالی ۱۸ کیلوگرم است. باید در نظر داشت که مهمات ۱۵۵ میلی‌متری توپ‌خانه به‌شکل متوسط بین ۴۰ تا ۵۰ کیلوگرم جرم دارند. جرم این کیت با مهمات L15 به حدود ۶۲ کیلوگرم می‌رسد. چیزی از برد قابل دسترسی این بمب‌ها گفته نشده. 🔹️جرم ۶۲ کیلوگرم برای حمل توسط پهپادها اندکی زیاد به‌نظر می‌رسد. برای مثال، بمب‌های مینیاتوری سدید-۳۴۵ ساخته شده توسط کشورمان تنها حدود ۳۵ کیلوگرم جرم دارند که ۲۲ کیلوگرم آن را سرجنگی تشکیل می‌دهد. سدید از کاونده تصویرساز حرارتی/تلویزیونی/لیزری بهره می‌برد که حتی می‌توان آن را علیه اهداف متحرک استفاده نمود. 🔹️اصولا چنین کیت‌هایی برای کاستن هزینه تولید می‌شوند تا بتوان مهمات موجود را در نقش دیگر استفاده کرد. اما مشخصا در مورد قیمت نیز معلوم نیست این کیت که به روش‌های هدایت مختلف تجهیز شده و بدنه و ساختار پروپیمانی هم دارد؛ واقعا در قیمت چقدر با بمب‌های مینیاتوری که اکنون درجهان تولید می‌شوند تفاوت داشته باشد. شاید رسیدن به بردهای بالاتر بتواند یک‌مزیت برای Razer محسوب شود که اطلاعی از آن در دسترس نیست. NPC @Partisan2015
● پسماند در دریاچه (بخش دوم) • در رابطه با پسماند آزمایش‌های PC درحالت عادی بایستی ۸.۵ کیلوگرم از UO2 در اصفهان و ۱۴ کیلوگرم از UO2 در دریاچه نمک قم دفع می‌شد. پس از بررسی‌ها اما حدود ۴ کیلوگرم UO2 موجود در پسماند مایع در اصفهان از غنای بسیار پائین‌تری نسبت به دیگر نمونه‌ها برخودار بوده که ناشی از ترکیب ۴ کیلوگرم UO2 تهی‌شده با پسماند قبلی ناشی از آزمایش PC است. باتوجه به این‌که میزان پسماند موجود در اصفهان همان ۸.۵ کیلوگرم UO2 بوده است بنابراین به‌احتمال بالا ۴ کیلوگرم UO2 دیگر نیز به‌شکل پسماند مایع (با همان خلوص 2ppm) در دریاچه‌ی نمک قم دفع شده باشد. در صورت صحت میزان کل UO2 آزمایش PC که در دریاچه نمک قم دفع شده است از ۱۴ کیلوگرم به ۱۸ کیلوگرم می‌رسد. • در رابطه با ۶۸ آزمایش مرتبط با حل‌کردن پودر و قرص UO2 به‌مقدار ۴ کیلوگرم نیز نکاتی مطرح است. از ۳.۹۹۱ کیلوگرم UO2 استفاده شده در آزمایش حدود ۰.۸۷ کیلوگرم آن حل نمی‌شود و مجموعا ۳.۷۸۵ کیلوگرم UO2 حل می‌شود. پس از بازرسی و با توجه به ادعای کشورمان مبنی بر تلف‌نشدن مواد در آزمایش و بازیابی نکردن مواد، بایستی ۳.۷۸۵ کیلوگرم UO2 در پسماند مایع موجود می‌بود. پس از بازرسی‌های آژانس اما نهایتا حدود ۲.۶ کیلوگرم UO2 در پسماند یافت می‌شود. بنابر نتیجه‌گیری آژانس باقی‌مانده‌ی پسماندی که دیگر وجود ندارد معادل حدود ۱‌.۲ کیلوگرم UO2 به‌شکل پسماند مایع در دریاچه‌ی نمک قم دفع شده بوده است. ○ پی‌نوشت۱: امروزه شرکت مدیریت پسماندهای پرتوزای ایران تنها متولی مدیریت بلندمدت پسماندهای پرتوزا و چشمه‌های مصرف‌شده حاصل از صنعت هسته‌ای و...