eitaa logo
پارتیزان
11.8هزار دنبال‌کننده
34.4هزار عکس
9.8هزار ویدیو
80 فایل
معرفی تجهیزات/اخبار نظامی/تاریخ جنگها
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 کانتینربر به اوج خود رسید 🇨🇳 🔹در ادامه توسعه سامانه‌های تسلیحاتی مبتنی بر کانتینر در سراسر جهان که با ضربه زدن بر روی می‌تواند مطالب مرتبط با آن را مطالعه کنید. چندی پیش یک کشتی کانتینربر چینی منتشر شد که حالا در پیکربندی جدیدی مشاهده شده است. 🔹در پیکربندی پیشین مجهز به ۶۰ پرتا‌ب‌گر عمودی در غالب کانتینر، سامانه دفاع نقطه‌ای Type-1130، چهار پرتاب‌گر طعمه Type-726 در کنار رادارهای کشف و کنترل آتش بود. (تصاویر دوم و سوم) 🔹حالا منجنیق مغناطیسی متحرک (اینجا بخوانید: لینک) که پیش‌تر مشاهده شده بود، همانطور که پیش‌بینی می‌شد همراه با دو وینگ‌من بر روی این کشتی قرار گرفته‌اند و قابلیت پرتاب هواگرد را به این کشتی داده‌اند. 🔹پی‌نوشت: آمریکا نیز در حال توسعه سامانه تسهیلاتی مشابه است. که در کنار حمل موشک‌های پدافندی SM-6، موشک بالستیک تاکتیکی و موشک کروز حمل کرده و به رادار متحرک قابل اتصال است. لینک Jīngyú @Partisan2015
🔹شکار برادر بزرگتر از فاصله دور 🔹وزارت دفاع روسیه اعلام کرده یک فروند جنگنده چندمنظوره Su-27 نیروی هوایی اوکراین در آسمان شمال استان زاپروژیا سرنگون شده است. بنا بر این گزارش، هدف توسط موشک دوربرد هوا‌به‌هوای R-37M شلیک‌شده از یک فروند Su-35S روسی، در نزدیکی منطقه کامیانکا در استان لوهانسک مورد اصابت قرار گرفته است. PLEIADES @Partisan2015
🔸 سلام، صبح شما بخیر Jīngyú @Partisan2015
🔹 تماس پس از چند ماه 🇸🇦🇶🇦🇦🇪 🔹روز گذشته امیر قطر، تمیم بن حمد آل ثانی، و ولیعهد عربستان سعودی، محمد بن سلمان، تماس تلفنی داشتند که در آن درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد نگرانی مشترک گفتگو کردند. 🔹آنها همچنین روابط نزدیک دوجانبه بین قطر و عربستان سعودی را بررسی کردند و راه‌های تقویت و توسعه بیشتر روابط بین دو کشور را کاوش کردند. 🔹دو طرف درباره تحولات منطقه‌ای از جمله سومالی، یمن، سودان و غزه گفتگو کردند. این دو آخرین بار سپتامبر، پس از حمله اسرائیل به دوحه، صحبت کردند. 🔹پی‌نوشت: به شکل واضحی گسترش منطقه‌ای و نظم اماراتی و هم‌چنین پشتیبانی صهیونسیت‌ها از آن در شمال شرق آفریقا و جنوب عربستان با واکنش منفی سعودی همراه شده است. Jīngyú @Partisan2015
🔸 از اعتراض به‌حق تا آشوب سازمان‌یافته 🔸تداوم روند افزایش تورم و کاهش افسارگسیخته ارزش پول ملی، و نیز افزایش شدید هزینه مواد غذایی، که سبب فشار بر طیف وسیعی از اقشار جامعه و کسبه کشورمان شد، موجب اعتصاب و اعتراض مسالمت‌آمیز و به‌حق گروهی از کسبه و نیز گروهی از مردم، در اولین روزهای زمستان شد. 🔸از اولین ساعات اعتراضات مسالمت‌آمیز، نیروهای انتظامی و امنیتی، این‌بار با درک درست از حق و خواسته معترضان، شاید با رویکردی خویشتندارانه، نهایت همکاری با هم‌وطنان معترض را به شکل ملموسی نشان داد. 🔸فارغ از عوامل و علل متعدد خارجی و داخلی افزایش مشکلات معیشتی، انتظار می‌رفت تمامی مسئولان کشور نیز تدابیر لازم برای ضربه‌گیری و کاهش اثر تلاش‌های خارجی برای تنگ‌تر کردن حلقه اقتصادی-معیشتی را انجام دهد. به‌عنوان نمونه، پس از فعال شدن مکانیزم ماشه، و یا خروج آمریکا از برجام و ادامه فشار حداکثری، مداخله در مسیرهای انتقال پول در دبی کاملا قابل پیش‌بینی بود؛ بنابراین انتظار می‌رفت دولت به سرعت در ایجاد یک مسیر رسمی و محدودسازی تراستی‌ها و مسیرهای غیررسمی ارز تلاشی بی‌وقفه داشته‌باشد. 🔸در سوی دیگر، پس از جنگ ۱۲ روزه کاملا انتظار این می‌رفت که دشمن اسرائیلی به رویکرد سنتی خود در قبال ایران مبنی بر استفاده از اهرم های اطلاعاتی و نرم بازگردد. به عنوان نمونه می‌توان به بیانیه‌های پی‌در‌پی مقامات اسرائیل برای دعوت به آشوب و نیز تحلیل‌های رسانه‌های اسرائیل مبنی بر لزوم فعال کردن هسته‌های آشوب در داخل کشورمان، قبل، حین و به خصوص بعد از جنگ ۱۲ روزه، و از آن‌جمله تبلیغات چندماه پیش نتانیاهو پیرامون بحران آب، اشاره کرد. بنابراین، بلافاصله پس از اعتراض مسالمت‌آمیز کسبه و گروهی از مردم، نشانه‌هایی از تلاش برای سواستفاده از اعتراضات خودجوش و به‌حق و تبدیل آن به آشوب مشاهده شد. 🔸تفاوت اساسی اعتراض خودجوش با آشوب سازمان‌یافته در این است که در آشوب سازمان‌یافته، رخدادها بر اساس روایت از پیش‌طراحی‌شده شکل می‌گیرند، نه اینکه روایت بازتاب‌دهنده واقعیت‌ها باشد. آشوب سازمان‌یافته با نشانه‌هایی مثل هماهنگی غیرطبیعی زمان و مکان (ساعات خاص، نقاط حساس و الگوی مشابه در شهرهای مختلف)، وجود هسته‌های محرک با الگوی ثابت (که شعاردهی، هدایت جمعیت و آغاز خشونت را بر عهده دارند و سریع ناپدید می‌شوند)، تخریب هدفمند، خشونت نامتناسب با مطالبات، روایت‌سازی رسانه‌ای هم‌زمان، تلاش برای کشته‌سازی و تداوم آشوب با وجود کاهش مشارکت مردمی شناخته می‌شود. 🔸علاوه بر این، و همان‌طور که شبکه فایتوکس نیز در صفحه ایکس خود منتشر کرده، بررسی محل‌هایی که اعتراضات مسالمت‌آمیز خیلی سریع شکل آشوب به خود گرفته، نشان می‌دهد که تمرکز خرابکاری‌ها و آشوب در غرب و جنوب‌غرب ایران است؛ دقیقا در همان مناطقی که در جنگ ۱۲روزه هدف حملات اسرائیل بوده و در مجاورت سایت‌های مهم موشکی هستند. 🔸۱/۲ @partisancenter | @partisan2015
🔸با کمترین میزان برخورداری از هوش و قدرت حداقلی تحلیل، می‌توان به سناریوی جدید اسرائیل اطمینان بیشتری پیدا کرد. لیدر‌هایی که در ابتدا خود را در بین اعتراضات مسالمت‌آمیز مردمی پنهان کرده، و سپس با سواستفاده از مطالبات معترضان، و با تهییج برخی شرکت کنندگان، سعی در تبدیل اعتراضات مسالمت آمیز (که کاملا به شکل مسالمت آمیز توسط نیروی انتظامی کشورمان مدیریت می‌شد) به آشوب و اغتشاش دارند. بدون شک، سازمان‌دهی این آشوب با هدف پیاده‌سازی نقشه دشمن شماره یک ایران، یعنی اسرائیل، آن‌‌ هم زمانی که در شرایط جنگی با این دشمن قرار داریم، اجرا می‌شود. 🔸پست ترامپ که ساعاتی قبل در شبکه اجتماعی تروث، و پس از دیدار چند روزه با نتانیاهو، منتشر شد، هیچ جای شکی باقی نمی‌گذارد که این آشوب کاملا سازمان یافته، و در راستای اجرای طرح حمله به امنیت کشورمان اجرا می‌شود. در صورت موفقیت‌شان، شک نکنیم که تجزیه و تکه‌پاره شدن کشور عزیزمان، ایران، کمترین دستاورد آن برای دشمن کشورمان خواهد‌بود، و هیچ دستاوردی از جنس آن‌چه اعتراضات اولیه طلب می‌کردند به ارمغان نخواهد‌آورد. 🔸عقل سلیم شاهد زنده را رها نمی‌کند و دل به «در باغ سبز»ی که رسانه دشمن نشانش می‌دهد خوش کند. شاهد زنده، سوریه‌است؛ توییت‌ها و صحبت‌های اوباما (و دیگر سیاسیون آمریکا و اسرائیل) در مورد معترضان سوری و حمایت از اعتراضات برای سعادت سوریه را خیلی زود است که فراموش کنیم. نتیجه چه شد؟ از بین رفتن تمامی زیر ساخت‌های دفاعی سوریه، و ساز جداسازی قسمت‌های وسیعی توسط دروزی‌ها، کردها، و اکنون حتی علوی‌ها، از خاک سوریه، که به شکل مستقیم توسط اسرائیل کوک می‌شود. 🔸هم‌وطنان، عزیزان، اسباب دست لیدر‌های مزدور موساد نباشیم. زخم دشمن اسرائیلی و آمریکایی بر تن مادر عزیزمان، ایران، هنوز التیام نیافته که به دست خود بخواهیم، ننگ کشور فروشی و خیانت بر میهن در تاریخ بر پیشانی‌مان حک شود. هر اندازه که رسانه‌های اسرائیلی، با انواع تردستی‌های رسانه‌ای، سعی در کادوپیچ کردن «خیانت به امنیت کشور» و «بازی در زمین دشمن» با عناوین شکیل و روشنفکرانه داشته باشند، بازهم باید ذکاوت، شعور و عقلانیت خود را حفظ کنیم و قدم در راه کامل کردن پازل دشمن‌مان نگذاریم. 🔸هم‌وطنان، با وجود تمامی مشکلات معیشتی و اقتصادی، که بسیاری از ما نیز هر روز با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنیم، ولی با درک درستی از اولویت‌ها، و قدرت تفکیک مسائل، نیروی پیاده نظام دشمن کشورمان نخواهیم‌شد و در مقابل دشمن و مزدورانش برای دفاع از ایران خواهیم ایستاد. 🔸«پاینده ایران و ایرانی با هر قومیتی» 🇮🇷 🔸۲/۲ @partisancenter | @partisan2015
🔹 اعلام استقلال برای یمن جنوبی 🇾🇪 🔹عیدروس الزبیدی، رهبر شورای انتقالی جنوب تحت حمایت امارات متحده عربی، برنامه‌هایی برای برگزاری همه‌پرسی استقلال جنوب ظرف دو سال آینده اعلام کرد. همزمان این شورا بیانیه‌ای از شرایط منتشر کرد. 🔹طبق این بیانیه عدن به عنوان پایتخت تعیین شده است، با مرزهایی که با جمهوری دموکراتیک خلق یمن سابق مطابقت دارد. رئیس‌جمهور یک دولت موقت را برای نظارت بر دوره انتقالی دو ساله منصوب خواهد کرد. 🔹پی‌نوشت: این اقدام در حالی صورت گرفت که نیروهای تحت حمایت عربستان سعودی با پشتیبانی هوایی بازپس‌گیری‌هایی داشتند. نکته قابل توجه اما خارج مرزبندی اعلام شده بودن غرب استان تعز که تحت کنترل طارق صالح است می‌باشد. Jīngyú @Partisan2015