eitaa logo
پاسـداران | ابوذر منتظرالقائم
24 دنبال‌کننده
6 عکس
7 ویدیو
4 فایل
نوشته های یک ابربدهکار انقلاب اسلامی علاقمند به مطالعات راهبردی
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله. مدت زیادی بود که ضرورتی به تاسیس مجدد کانال برای انتشار دیدگاههای خود نمی دیدم و حداکثر در شبکه ویراستی کلماتی کوتاه را منتشر می نمودم. تحرکات طیفی با دیدگاههای کاملا معارض با مبانی و نظریات امامین انقلاب اسلامی در حوزه های فرهنگی و سیاسی که خود را اتفاقا صاحبان نظریات اصیل انقلاب اسلامی نیز معرفی می کنند، بنده را وا داشت تا دیدگاههای خود را در این کانال منتشر نمایم. ابوذر منتظرالقائم.
آقای ابوالفضل اقبالی که در مناظره ای در خصوص لایحه حجاب و عفاف شرکت کرده بودند، پس از کوتاه آمدن از دیوار تهدید و توهین، مطلبی تحت عنوان "نسبت میان شریعت و جامعه " در کانال ایتای خود نوشته و سعی کردند تا دیدگاههای خود را به نحوی موجه تشریح کنند. پاسخ اینجانب به دیدگاههای منتشره در مطلب ایشان تحت عنوان شریعت و جامعه ، در مطلب ذیل تحت عنوان "لیبرالیزم یا شریعت اسلامی؛ کدام را تئوریزه می کنیم؟" داده شده است. مشروح مطلب را می توانید در فایل پیوست مطالعه بفرمایید.
گوشه هایی از متن : 🔸 با مرور مطالب منتشره از سوی آقای اقبالی، بجای یک مطلب علمی و تئوریک، با یک بیانیه ی نسبتاً توهین آمیز در نقد و رد مخالفان دیدگاه ایشان مواجه می شویم که ادعاهای البته خودمتناقض خود را به نظام اسلامی و دین محمدی (ص) نسبت داده و در مقابل، الگویی بنام الگوی طالبانی از حکمرانی فرض و آن را به منتقدان خود منتسب می کند. 🔸 اشکال کار آنجاست که صاحبان این دیدگاههای غیرمتناسب با سیاستهای نظام اسلامی، مجری تهیه لایحه عفاف و حجاب برای تعزیز در حوزه ای می شوند که اصولاً به تعزیر در آن اعتقادی ندارند. 🔸 ما در حقیقت با این وضعیت مواجهیم که تلاش می شود در سایه ضعف تئوری بخشی از جامعه انقلابی، رفرمیستی و لیبرالی ترین دیدگاهها با تظاهر و شمایل و ادبیات انقلابی به خورد نیروهای متدین رفته و زمینه ساز عدول از سیاستها و روشهای حاکمیت در برخورد با منکرات ومفاسد گردد
🔹نگاهی به اهداف و انگیزه های تاسیس حکومت اسلامی جمهوری اسلامی ایران از لسان امام خمینی ره : مقدمه : انقلاب اسلامی ایران بی شک پدیده ای نوظهور در قرن حاضر می باشد. انقلابی که توسط رهبری بی نظیر در جهان اسلام چون امام خمینی(ره) هدایت گردید و تحولی شگرف در معادلات سیاسی جهان پدید آورد. ایشان با هدف مقابله با سلطه ابرقدرت های شرق و غرب، ملل اسلامی را به رویکردی مجدد به ارزش های اسلامی فرا خواند. در این رهگذر، ایشان علاوه بر اهتمام به حاکمیت آرمان ها و ارزش های مذهبی، از هیچ کوششی برای تحقق جنبه های آزادی خواهانه و استقلال طلبانه نهضت فروگذار ننمود. با گذشت 30 سال از انقلاب و در آستانه سی ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب، شاهدیم که بعضی از انقلابیون که در گذر زمان دستخوش تغییراتی در تفکر انقلابی خویش شده اند اهدافی را برای انقلاب ترسیم می کنند که با آن چه از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب تبیین شده بود ـ و مردم خداجوی ایران برای تحقق آن اهداف و آرمان ها به رهبر خویش لبیک گفته و وارد صحنه مبارزه با استکبار شدند ـ فاصله ی بسیار دارد و یا بعضی از اهداف انقلاب در معرض فراموشی است. حضرت امام خمینی(ره) با بصیرت نافذی که داشت خود به این امر پی برده بود و از این رو در آخرین سال حیات پربرکت خویش در تاریخ 25/10/67 طی نامه ای به حجت الاسلام سید حمید روحانی ماموریت داد تا تاریخ انقلاب اسلامی را تدوین کند و در آن نامه به احتمال لغزش از اهداف انقلاب اشاره فرمود. «امیدوارم بتوانید با دقت، تاریخ حماسه آفرین و پر حادثه انقلاب اسلامی بی نظیر مردم قهرمان ایران را بدان گونه که هست ثبت نمایید. شما به عنوان یک مورخ باید توجه داشته باشید که عهده دار چه کارِ عظیمی شده اید. اکثر مورخین، تاریخ را آن گونه که مایلند و یا بدان گونه که دستور گرفته اند می نویسند، نه آن گونه که اتفاق افتاده است. از اول می دانند که کتابشان بنا است به چه نتیجه ای برسد و در آخر به همان نتیجه هم می رسند. از شما می خواهم هرچه می توانید سعی و تلاش نمایید تا هدف قیام مردم را مشخص نمایید، چرا که همیشه مورخین اهداف انقلاب ها را در مسلخ اغراض خود و یا اربابانشان ذبح می کنند. امروز همچون همیشه تاریخ انقلاب ها، عده ای به نوشتن تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی ایران مشغولند که سر در آخور غرب و شرق دارند. شما باید نشان دهید که چگونه مردم، علیه ظلم و بیداد، تحجر و واپسگرایی قیام کردند و فکر اسلام ناب محمدی را جایگزین تفکر اسلام سلطنتی، اسلام سرمایه داری، اسلام التقاط و در یک کلمه اسلام امریکایی کردند.» (ج21 ص240)* به همین دلیل در این مقاله بنا داریم تا با استفاده از بیانات نورانی آن بزرگ مرد تاریخ، اهداف انقلاب اسلامی ایران را بازخوانی نماییم. البته آن چه به عنوان شاهد مطلب از حضرت امام خمینی رحمت الله علیه نقل شده است بخشی از مطالب ایشان در موضوع یاد شده است و اگر بخواهیم تمام بیانات ایشان را بیاوریم حداقل یک کتاب قطور خواهد شد.
🔸برخی از بیانات امام راحل (ره) در تبیین هدف اجرای احکام اسلام از تاسیس حکومت اسلامی: مهم ترین هدفی که حضرت امام(ره) برای نهضت مردم انقلابی ایران ترسیم فرمود ه اند که دیگر اهداف نیز در ذیل این هدف می گنجد، اجرای احکام اسلام و تحقق حکومت الله بر جهان است. 🔹رای کافی نیست : «اسلام تاکنون ـ مگر یک چندی که در صدر اسلام بوده است ـ تاکنون وجود خارجی به آن معنایی که باید پیدا بکند، پیدا نکرده. الآن هم که ما جمهوری اسلامی را می خواهیم، تاکنون کاری که ما کردیم مانع را به طور عمده رفع کردیم. آن طوری که ملت تاکنون عمل کرده است، موانع برقراری جمهوری اسلامی را رفع کرده است، که آن رژیم سلطنتی بود. رأی هم به جمهوری اسلامی همه دادید؛ و الآن مملکت ما رژیمش رژیم جمهوری اسلامی است؛ لکن با رأی به جمهوری اسلامی آرمان های اسلام تحقق پیدا نمی کند ـ دنبال این رأی، عمل باید باشد ـ باید یکی یکی احکام شرع در خارج تحقق پیدا بکند. باید دادگستری، دادگستری اسلامی باشد. باید فرهنگ، فرهنگ اسلامی باشد؛ باید بازار، بازار اسلامی باشد؛ مدارس، مدارس اسلامی باشند؛ باید همه قشرها اسلامی بشوند، و همه قوانین اسلام ان شاء اللَّه تحقق پیدا بکند. اگر چنان چه به این آرمانی که همه داریم ان شاء اللَّه برسیم، یک مملکت نمونه پیدا خواهید کرد.» (ج 8 ص108) 🔹ما خواستار جمهوری اسلامی هستیم : «حکومت اسلامی حکومتی است بر پایه قوانین اسلامی. در حکومت اسلامی استقلال کامل حفظ می شود. ما خواستار جمهوری اسلامی هستیم. جمهوری، فرم و شکل حکومت را تشکیل می دهد و اسلامی، یعنی محتوای آن فرم، قوانین الهی است.» (ج 5 ص398) 🔹قیام برای احیای احکام الهی: «ملت ما قیام کرد برای خدا و برای احیای احکام الهی و با شور و شعف به میدان رفت و با دادن فداییان بسیار و شهدای بی شمار غلبه کرد بر کفر و نفاق و دست ابرقدرت ها را از این کشور کوتاه کرد. و این برای اسلام بود و برای خدا. یک کشوری که برای خدا قیام کرده است، برای خدا هم پایدار می ماند و برای خدا هم ادامه می دهد.» (ج 13 ص124) «شما الآن پیروز نیستید باز؛ برای اینکه آن چه شما می خواهید، آن چه ما همه می خواهیم، این است که اسلام به همه ی معنا در ایران، و ان شاءاللَّه در همه ی ممالک تحقق پیدا بکند. غرض این نبود که فقط ظالم از بین برود؛ مانع از بین برود؛ آن هم یکی بود؛ اما آن ها مقدمه بودند. آن چه مقصد بود اسلام بود؛ آن چه مردم خونشان را در راه آن دادند اسلام بود؛ آن چه مردم جوان هایشان را دادند و زن ها جوان هایشان را دادند و بعد هم اظهار تشکر می کردند، آن اسلام بود و اعتقاد به اینکه باید اسلام تحقق پیدا بکند... ما بین راه هستیم.» (ج 8 ص245) 🔹احیای قرآن : «همه با هم یک صدا برای اسلام، برای احیای سنت پیغمبر اکرم(ص)، برای احیای قرآن معظم، برای استقلال کشور، برای آزادی ملت، همه با هم به پیش.» (ج 7 ص128) «کشور اسلامی ایران برای احیای اسلام و قرآن کریم بپاخاسته.» (ج 16 ص309) 🔹لفظ نمی خواهیم: «ما جمهوری اسلامی لفظی نخواستیم. ما خواستیم که حکومت اللَّه در مملکتمان ـ و ان شاء اللَّه در سایر ممالک هم ـ اجرا بشود.» (ج 8 ص283) 🔹قرآن حکومت کند: «ما آن چیزی را که می خواهیم، حکومت اللَّه را می خواهیم؛ حکومت خدا را می خواهیم. ما می خواهیم قرآن حکومت کند بر ما. ما می خواهیم قوانین اسلام بر ما حکومت کند. ما هیچ حکومتی را جز حکومت اللَّه نمی توانیم بپذیریم؛ و هیچ دستگاهی را که برخلاف قوانین اسلام باشد نمی توانیم بپذیریم. و هیچ رأیی را که برخلاف رأی اسلام باشد و رأی شخصی باشد. رأی گروهی باشد، رأی حزبی باشد، ما نمی توانیم بپذیریم. ما آن را می توانیم بپذیریم که قانونِ اسلام حکم فرمایی کند. ما تابع اسلام هستیم؛ ما تابع قانون اسلام هستیم. و جوان های ما خونشان را برای اسلام داده اند. جوان های ما آن قدر جدیت کردند، می گفتند ما اسلام را می خواهیم، ما احکام اسلام را می خواهیم.» (ج 8 ص283) 🔹حکومت الله بر جمیع شئون کشور، منتهای مقصد:
«امید آن دارم که شما نخبگان ملت و متعهدان اسلام عزیز موفق باشید که انقلاب بزرگ اسلامی را تا منتهای مقصد ـ که حکومت اللَّه بر جمیع شئون کشور است ـ ادامه دهید.» (ج 12 ص156) «ای بازماندگان شهدای به خون خفته، و ای معلولان عزیزی که حیات جاوید را با نثار سلامت خود بیمه کرده اید، مطمئن باشید که ملت شما مصمم است پیروزی را تا حکومت اللَّه و تا ظهور بقیة اللَّه ـ روحی فداه ـ نگهبان باشد.» (ج14 ص80) «ملت ایران و ما مقصدمان این نیست و نبود که فقط محمدرضا برود؛ رژیم سلطنتی از بین برود؛ دست اجانب کوتاه بشود؛ این ها همه مقدمه بود؛ مقصد اسلام است. ما می خواهیم که اسلام حکومت کند در این مملکت؛ احکام اسلام در این مملکت جریان پیدا بکند. اگر ما فرض کنیم که حکومت رژیم سلطنتی از بین برود و یک رژیم دیگری بیاید که آن رژیم دیگر ایادی دیگران، هم از آن، از مملکت ما قطع بشود یک رژیمی بیاید اما رژیم اسلامی نباشد، برخلاف اسلام باشد، این مقصد ما حاصل نشده... بسیارند رژیم آزادمنشانه، رژیمی که استقلال هم دارد، آزادی هم می دهد، اما یک آزادی می دهد که بر وفق اسلام نیست؛ احکام احکام اسلام نیست؛ رژیم رژیم اسلام نیست. عدالت اسلامی به آن طوری که در اسلام است نیست. ما همچو چیزی را نمی خواستیم و نمی خواهیم.» (ج 8 ص42)
🔸دو فاکتو! این همان کلیدواژه ای است که برخی حکام عرب، به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را بر اساس ان توجیه می کنند. جالب آنکه پهلوی نیز، ایجاد سفارت برای رژیم صهیونیستی در ایران را همینگونه موجه نمائی می کرد. حالا خوب فکر کنیم. آیا طراحان لایحه شرم آور عفاف و حجاب نیز، در پنهان و خفا، با اتکاء به برخی نظرسازیها و واقعیت نمایی ها، همین "واقع گرایی" فریبنده را جواز عدول از ضروریات حکمرانی اسلامی معرفی نمی کنند؟
تحول در مفهوم براندازی : عبدالله گنجی 🔸یکی از مفاهیمی که معنادهی به آن در ایران امروز دچار کژ‌تابی است، مفهوم براندزای است. آنچه روشنفکران و بخش سکولار اصلاح‌طلبان معتقدند اینکه براندازی فقط یک شاخص دارد و آن دست‌بردن به سلاح است. بنابراین تا کسی دست به سلاح نبرده، معنایش این است که اظهارنظر می‌کنند و باید در قالب نقد تحمل و به‌رسمیت شناخته شود. حتی علیرضا علوی‌تبار از مولدان اندیشه سکولار در ایران ضمن تاکید به «نظام فرادینی» معتقد است براندازی غیرمسلحانه را بلااشکال می‌داند. حال سؤال این است که آیا براندازی فقط معنای مسلحانه می‌دهد و بقیه‌اش حرف و نقد و آزادی بیان است؟ برای فهم این مهم باید سراغ گفتمان کسانی برویم که بر سر برانداز‌بودن آنان در کشور اشتراک‌نظر وجود دارد. مثلا سلطنت‌طلبان و پیرمردان و پیرزنان ساکن تیرانا که برانداز هستند، چه می‌گویند؟ در یک جمله می‌گویند: «جمهوری اسلامی باید برود.» آنان که فعلا روش‌‌هایشان مسلحانه نیست، چرا در درون کشور بر سر برانداز‌بودنشان اجماع وجود دارد؟ چون گفتمان آنان مملو از مفاهیم نفی‌کننده و براندازانه است. ادامه در : https://www.farsnews.ir/news/14010425000203/%D8%AA%D8%AD%D9%88%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%81%D9%87%D9%88%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C
برشی از مقاله : 🔸 براندازی به ۳رکن‌ ماهیت نظام، ساختار و اصول جمهوری اسلامی برمی‌گردد. اکنون بر سر نگاه به این ۳رکن بین‌بخشی از انقلابیون سابق با براندازان شناسنامه‌دار تفاوت ماهوی وجود ندارد. در مواردی مانند حذف یا تشریفاتی‌کردن ولایت‌فقیه (مشروطه‌خواهی یا جمهوری‌خواهی)، عقب‌نشینی دین از عرصه سیاست و اجتماع، ورود مخالفان نظام به قدرت در ذیل شعار توسعه سیاسی و... را نمی‌شود براندازی معنا کرد؟ می‌توان گفت براندازی به روش انقلاب‌های کلاسیک (خشن) یا مسلحانه تقریبا در جهان منسوخ شده است. به‌طور مثال، منافقین که از راهبرد براندازی خود عدول نکرده‌اند اما روش براندازی خود را از آمدن به تنگه زبرجد (مرصاد) و ترور در خیابان‌های تهران یا خمپاره‌زنی کور به تلگرام، اینستاگرام، توییتر و... برده‌اند. پس اکنون می‌توان گفت آنان دیگر برانداز نیستند؟ ممکن است بگویید این تشکیلات با آمریکایی‌ها چفت و بست دارند و معاون ترامپ و وزیر خارجه‌اش همین ماه با آنان سمفونی براندازی نوازیده‌اند.
برشی از مقاله : 🔸از کم‌کاری‌ها و تن‌آسایی‌های نیروهای مؤمن به انقلاب اسلامی این است که هنوز نتوانسته‌‌اند معنای براندازی را از قالب مسلحانه آن خارج کنند. بنابراین برخورد با براندازان اتو کشیده، شیک و کت‌وشلواری مواجهه با عقیده و آزادی بیان و نقد تلقی می‌شود. نقد رفتار و روش اداره‌کردن کشور حتما باید بشود اما اشکال اینجا نیست. اشکال این است که عبورکنندگان از نظام دینی همچنان مدعی جمهوری اسلامی هستند اما یک جمهوری اسلامی می‌خواهند که هم جای پهلوی در آن بشود هم آمریکا آن‌را به‌رسمیت بشناسد و تحسین کند و این یعنی ۱۸۰درجه از ریلی که امام بنیان‌گذارد فاصله بگیریم. در این صورت ما راهی جز بازگشت حداکثری به امام نداریم که فرمود راه امام «اِحدی الحسنین» است یعنی در مکتب ما شکستی وجود ندارد. شهادت و پیروزی هر دو پیروزی است و این سرّ استقامت ۴۳ساله ماست.‌
🌸قال الامام العسکری علیه السلام: فأما من قويت بصيرته و حسنت بالولاية لأوليائه والبرائة من أعدائه معرفته، فذلك أخوكم في الدين أمس بكم رحماً من الآباء والامهات. ♦️ امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند: کسی که بصیرت قوی و معرفت نیکو به ولایت أهل بیت علیهم السلام و برائت از دشمنان آنها داشته باشد،چنین کسی برادر دینی شماست واز پدران و مادران،به شما نزدیکتر است. 📚 وسائل الشیعه،جلد ۹، صفحه ۲۲۹ 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸 🌍 @ebratha_ir ایتا 🌍 @ebratha.org سروش
30-Botgar.mp3
696.4K
ای به امید کسان خفته! ز خود یاد آرید تشنه‌کامان غنیمت! ز احد یاد آرید سر به سر بادیه‌بازار هیاهو شده است سنگ گور شهدا سنگ ترازو شده است گر چه مرحب سپر انداخته، خیبر باقی است بت مگویید شکستیم، که بتگر باقی است ره دراز است، مگویید که منزل دیدیم نیست، این پشت نهنگ است که ساحل دیدیم ره دراز است، سبک‌تر بشتابیم، ای قوم! خصم بیدار است، یک چشمه بخوابیم، ای قوم! نه بنوشیم از این رود، که زهرآلوده است غوطه باید زد و بگذشت که پل فرسوده است وای اگر قصه ما عبرت تاریخ شود خیمه قافله را دشنه ما میخ شود وای اگر بر در باطل بنشیند حق ما وای اگر پرده تزویر شود بیرق ما خیمه بگذار و برو، بادیه توفان‌جوش است کوه، آتش به جگر دارد اگر خاموش است فتنه می‌بارد و سنگین، ز در و دیوارش هر که اینجا خفت، سیلاب کند بیدارش می‌رویم امروز با صاعقه هم‌پای سفر گردبادیم و ز سر تا به قدم، پای سفر
30-Amrika-Amrika.mp3
641.5K
آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو خون جوانان ما می چکد از چنگ تو ای ز شراره ستم شعله به عالم زده امن و امان جهان یکسره بر هم زده بر سر هر خرمنی در د ل هر گلشنی آتش بیداد تو صاعقه غم زده ثروت انبوه تو خون دل توده هاست کین تو بر سینه ها دشنه ماتم زده
30-Gahe-Safar-Shod.mp3
4.62M
وقت است تا برگ سفر، بر باره بندیم دل بر عبور از سد خار و خاره بندیم گاه سفر آمد، نه هنگام درنگ است چاووش می گوید که ما را وقت تنگ است گاه سفر شد، باره بر دامن برانیم تا بوسه گاه وادی ایمن برانیم
🔆زنگ عبرت 👆اینجا ی بساط کتاب روبروی دانشگاه تهران نیست. ی نمایشگاه کوچولوی دائمی، چند قدمی یک مسجد است! با پنجاه درصد تخفیف😳🤔.اینها دقیقا ثمره ی کارهاییه که ما نکردیم. و یکی از مهمترین ریشه هاش به این برمیگرده که ما به دلیل سیطره ، بیشتر تمرکزمون روی دینه تا صحبت در مورد دین. عجیب اینه که برخلاف این مدل تفکر ما، قرآن حدود هفتاد بار از واژه های نفع و ضرر و مشتقاتش استفاده کرده. مردم میرن مسجد ، اونوقت بعد از نماز وعبادت میان و از ملحدین و کفار استمداد میکنن که چطور خوشحال شن، پول دربیارن و.... 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸 🌍 @ebratha_ir ایتا 🌍 @ebratha.org سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈همه کسانی که دغدغه وضعیت عفاف و حجاب را دارند دعوت می‌کنم این دو دقیقه را مشاهده بفرمایند. 🔻پروژه عریانی اجتماعی دستور لندن نشینان است . @fereshtehrouhafza
نظر شورای نگهبان-لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب.pdf
577.3K
⚠️متن کامل ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب. 🔸 نظر شورای نگهبان در مورد لایحه عفاف و حجاب منتشر شده است. تعداد ایرادها به غیر از موارد شکلی و ویرایشی، ۱۱۶ مورد است. انواع ایرادها از این قرار است: 🔹 ابهام: ۷۸ مورد 🔹 مغایرت با قانون اساسی: ۲۳ مورد 🔹 مغایرت با شرع: ۱۰ مورد 🔹 مغایرت با سیاست‌های کلی نظام: ۵ مورد. 🔸 لایحه اکنون اصلاح شده و منتظر ارسال به شورای نگهبان توسط هیئت رئیسه مجلس است.
بررسی نظرات شورا و هیئت - نسخه خلاصه، معطوف به موارد مورد توجه.docx
23.6K
⚠️خلاصه بررسی ایرادات شورای محترم نگهبان نسبت به لایحه عفاف و حجاب ارسالی ازسوی مجلس شورای اسلامی به این شورا.
عفاف و حجاب ارسالی به شورا.pdf
1.84M
⚠️ متن رسمی ارسالی از مجلس شورای اسلامی به شورای محترم نگهبان بعنوان لایحه عفاف و حجاب که مورد نقد شورای محترم نگهبان و هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت قرار گرفته است.
تکبیرهای ۲۱ بهمن، حد وسط ندارد. یا پرشور گفته می‌شود و بدنه ضدانقلاب را منکوب می‌کند؛ یا بی‌رمق برگزار، و قرینه‌ای تلقی می‌گردد بر خالی پنداشتن محلات از نیروهای انقلاب و جری شدن ضدانقلاب. چند توصیه برای اجرا و بهره‌وری بهتر و بیشتر: ۱. از چند دقیقه قبل از ساعت ۲۱ شروع گردد تا در رأس ۲۱ یخ دیگران نیز باز شده باشد و همراه شوند ۲. پشت بام و محله خود، مطلقا موضوعیت ندارد ۳. خیابان و مناطق پرتردد و پرتراکم ترجیح و اثر مضاعف دارد ۴. از بلندگوی مساجد نیز کمک گرفته شود ۵. به اکباتان، ستارخان، صادقیه و چیتگر عنایت ویژه شود
عمروعاص به ابوموسی اشعری گفت: نه تو رأی بده، نه من... ابوموسی فریب خورد و رأی نداد و عمروعاص حکمیت را با رأی خود به نفع معاویه تمام کرد! مراقب عمروعاص‌ها باشیم!
📸 این تصویر منزل شهید الساعدی است، فرمانده مجاهدی که طعم ذلت را به مستکبران چشاند و در مسیر یاری مستضعفان به شرف شهادت نائل شد بزرگ‌مردان تاریخ که کاخ مستکبرین را به لرزه درآورده اند همه کوخ نشین بوده اند! @madare0120