eitaa logo
پاسخ به شبهات دینی استاد محمدی
400 دنبال‌کننده
150 عکس
88 ویدیو
8 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم کانال پاسخ یه شبهات دینی استاد محمدی با اجازه و با عنایت استاد محترم حجت الإسلام و المسلمین رضا محمدی تأسیس شد. کانال توسط ادمین اداره می گردد. سوالات معارفی و اعتقادی و یا نظرات و پیشنهادات را به آیدی سنجاق شده در کانال بفرستید.
مشاهده در ایتا
دانلود
پاسخ به شبهات دینی استاد محمدی
انس با قرآن تلاوت سوره بقره به نیت تعجیل فرج آقا امام زمان صفحه 2 #هر_روز_با_قرآن ⬇️⬇️ کانال پا
آیه: ذَلِكَ الكِتَبُ لاَ رَيْبَ فِيهِ هُدىً لِّلْمُتَّقِينَ (۲) ترجمه: آن كتاب (با عظمت كه) در (حقّانیت) آن هیچ تردیدى راه ندارد، راهنماى پرهیزگاران است. نکته ها «لاریب فیه» یعنى در اینكه قرآن از سوى خداست، شكّى نیست. زیرا مطالب آن به گونه اى است كه جایى براى این شكّ وتردید باقى نمى گذارد واگر شكّى در كار باشد، بخاطر سوءظن وروحیّه لجاجت افراد است. چنانكه قرآن مى فرماید: «فهم فى رَیبهم یَتردّدون»(توبه، 45) آنان در شكّى كه خود ایجاد مى كنند، سردرگم هستند. هدف قرآن، هدایت مردم است و اگر به مسائلى از قبیل خلقتِ آسمان ها و زمین و گیاهان و حیوانات و... اشاره كرده به خاطر آن است كه توجّه مردم به آنها، موجب توجّه به علم و قدرت و حكمت خداوند گردد. قرآن وسیله هدایت همه مردم است؛ «هدىً للنّاس»(بقره، 185) همانند خورشید بر همه مى تابد، ولى تنها كسانى از آن بهره مى برند كه فطرتِ پاك داشته و در برابر حقّ خاضع باشند؛ «هدىً للمتّقین» همچنان كه نور خورشید، تنها از شیشه ى تمیز عبور مى كند، نه از خشت وگِل. لذا فاسقان، ظالمان، كافران، دل مردگان، مسرفان و تكذیب كنندگان از هدایت قرآن بهره مند نمى شوند. سؤال: این آیه درباره قرآن ومطالب آن مى فرماید: «لاریب فیه» هیچ شكّى در آن نیست. در حالى كه خود قرآن شكّ وتردید مخالفان را در این باره بیان مى دارد: یك جا مى فرماید: «انّنا لفى شكّ ممّا تَدعونا الیه مُریب»(هود، 62) ما درباره آنچه ما را به آن مى خوانى، در شكّ هستیم. و در مورد شكّ در وحى ونبوّت نیز مى خوانیم: «بل هم فى شك من ذكرى»(ص، 8) درباره ى قیامت نیز آمده: «لنعلم من یؤمن بالاخرة ممن هو منها فى شك»(سبأ، 21) بنابراین چگونه مى فرماید: «لاریب فیه» هیچ شكّى در قرآن ومحتواى آن نیست؟ پاسخ: مراد از جمله «لاریب فیه» آن نیست كه كسى در آن شكّ نكرده و یا شكّ نمى كند، بلكه منظور آن است كه حقّانیت قرآن به قدرى محكم است كه جاى شكّ ندارد و اگر كسى شكّ كند به خاطر كور دلى خود اوست. چنانكه در آیه 66 سوره نمل مى فرماید: «بل هم فى شك بل هم منها عمون». ⬇️⬇️ کانال پاسخ به شبهات ⬇️⬇️ @Pasokh_be_shobahat
218.7K
❓سؤال با سلام ۱) اینکه میگویند ان الصلاه تنهی عن الفحشاء و المنکر... پس چرا بعضی ها نماز می خونند ولی باز گناه و فحشا انجام میدهند؟ مگر خدا نفرموده نماز انسان را از فحشا و گناه دور میکند؟ اصلا چه گناهی مد نظر اینجا است؟ ۲) چرا قرآن نگفته اقرئوا الصلاه، بلکه گفته اقیمو الصلاه؟ مگه نماز خوندنی نیست.. ⬇️⬇️ کانال پاسخ به شبهات ⬇️⬇️ @Pasokh_be_shobahat
107.1K
❓سؤال سلام، برای قبل از ظهور امام زمان ۵ نشانه گفتن قطعی هست شما تایید میکنید؟ یعنی تا این ۵ نشانه نباشه و شخصی ادعا کند امام زمان هست دروغه؟ (سوال کمی خلاصه شده است) ✅پاسخ بِسم‌اللّه‌الرَّحمنِ‌الرّحیم بله علائم ظهور در روایات به دو بخش تقسیم شده است؛ علائم قطعی الوقوع و علائم محتمل‌الوقوع علائم محتمل‌الوقوع که خیلی‌هایش تا حالا رخ داده، الان هم مرتب رخ می‌دهد. علائم قطعی‌الوقوع که حالا آن وقتی هم که رخ داد، دیگر بلافاصله بعدش در مدت کوتاهی مثلا پانزده روز بیست روز، ظهور رخ می‌دهد که آنها هم: یکی قتل نفس زکیه است یکی طلوع خورشید ازمغرب است یکی هم صیحه‌ی آسمانی است یکی خروج سفیانی است. یکی هم خصم به بیداء است. این پنج تا در روایات به عنوان علائم قطعی‌الوقوع، از آن‌ها یاد شده. 🖊پیاده شده از صوت استاد ⬇️⬇️ کانال پاسخ به شبهات ⬇️⬇️ @Pasokh_be_shobahat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پاسخ به شبهات دینی استاد محمدی
انس با قرآن تلاوت صفحه ۳ به نیت تعجیل فرج آقا امام زمان علیه السلام صفحه 3 #هر_روز_با_قرآن ⬇️⬇️
آيه: فِى قُلُوبِهِمْ مَّرَضٌ فَزَادَهُمْ اللَّهُ مَرَضاً وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ بِمَا كَانُواْ يَكْذِبُونَ (۱۰) ترجمه: در دلهاى منافقان، بیمارى است پس خداوند بیمارى آنان را بیافزاید. و براى ایشان عذابى دردناك است، به سزاى آنكه دروغ مى گویند. نکته ها: بیمارى، گاهى مربوط به جسم است، نظیر آیه ى 185 سوره بقره؛ «ومن كان مریضاً» كه درباره احكام روزه بیماران مى باشد. و گاهى مربوط به روح، نظیر این آیه «فى قلوبهم مرض» كه درباره بیمارى نفاق مى باشد. داستان منافق، به لاشه ومردارى بد بو مى ماند كه در مخزن آبى افتاده باشد. هر چه آب در آن بیشتر وارد شود، فسادش بیشتر شده و بوى نامطبوع و آلودگى آن افزایش مى یابد. نفاق، همچون مردارى است كه اگر در روح و دل انسان باقى بماند، هر آیه وحكمى كه از طرف خداوند نازل شود، به جاى تسلیم شدن در برابر آن، دست به تظاهر و ریاكارى مى زند و یك گام بر نفاق خود مى افزاید. این روح مریض، تمام افكار و اعمال او را، ریاكارانه و منافقانه مى كند و این نوعى افزایش بیمارى است. «فزادهم اللَّه مرضاً» شاید جمله ى «فزادهم اللَّه مرضاً» نفرین باشد. نظیر «قاتلهم اللَّه» یعنى اكنون كه در دل بیمارى دارند، خدا بیمارى آنان را اضافه كند. ⬇️⬇️ کانال پاسخ به شبهات ⬇️⬇️ @Pasokh_be_shobahat
220.9K
❓سؤال سلام علیکم. مگر اهل بیت و پیامبر آگاه به علم غیب نیستند پس چرا در این آیه گفته شده « و اگر من غیب را مى‌دانستم، مسلّماً خیر بیشترى به دست مى‌آوردم...وَلَوْ كُنْتُ أَعْلَمُ الْغَيْبَ لَاسْتَكْثَرْتُ مِنَ الْخَيْرِ وَمَا مَسَّنِيَ السُّوءُ...». آیا اهل بیت تماما آگاه به غیب هستند حتی زمان ظهور و قیامت؟ مدتیه ذهنم رو درگیر کرده و نمیتونم حلش کنم (سؤال کمی خلاصه شده است) ⬇️⬇️ کانال پاسخ به شبهات ⬇️⬇️ @Pasokh_be_shobahat
162.1K
به فرض محال اگه شخصی بخواد اصلا بشه حتی بهشتی باشه آیا در قانون خداوند این کار وجود داره وایا خدا اینکار رو می‌کنه؟ ⬇️⬇️ کانال پاسخ به شبهات ⬇️⬇️ @Pasokh_be_shobahat
پاسخ به شبهات دینی استاد محمدی
انس با قرآن تلاوت صفحه ۴ به نیت تعجیل فرج آقا امام زمان علیه السلام صفحه 4 #هر_روز_با_قرآن ⬇️⬇️
آيه: وَإِنْ كُنْتُمْ فِى رَيْبٍ مِّمَّا نَزَّلْنَا عَلَى‏ عَبْدِنَا فَأْتُواْ بِسُورَةٍ مِّنْ مِّثْلِهِ وَادْعُواْ شُهَدَآءَكُمْ مِّن دُونِ اللَّهِ إِنْ كُنْتُمْ صَدِقِينَ‏ (۲۳) ترجمه: واگر در آنچه بر بنده ى خود (از قرآن) نازل كرده ایم، شكّ دارید، اگر راست مى گویید (لااقل) یك سوره همانند آن را بیاورید و گواهان خود را غیر از خداوند بر این كار دعوت كنید. نکته ها: این آیه، معجزه بودن قرآن را مطرح مى كند. پیامبران، یك دعوت دارند كه هدایت به سوى خداست و با استدلال و موعظه و جدال نیكو انجام مى دهند و یك ادّعا دارند كه از سوى خدا براى هدایت مردم آمده اند وبراى آن معجزه مى آورند. پس معجزه براى اثبات ادّعاى پیامبر است، نه دعوت او. (ر.ک. پی نوشت) خداوند در قرآن، بارها مخالفان اسلام را دعوت به مبارزه كرده است، كه اگر شما این كتاب را از سوى خدا نمى دانید وساخته وپرداخته دست بشر مى دانید، بجاى این همه جنگ ومبارزه، كتابى مثل قرآن بیاورید تا صداى اسلام خاموش شود! خداوند براى اثبات حقّانیت پیامبر و كتاب خود، از یك سو مخالفان را تحریك و از سوى دیگر به آنان تخفیف داده است. یك جا فرموده: «فاتوا بكتاب» [قصص، 49] كتابى مثل قرآن بیاورید. و در جاى دیگر فرموده است: «فاتوا بعشر سور مثله» [هود،13] ده سوره و در جاى دیگر مى فرماید: «فاتوا بسورة مثله وادعوا من استطعتم من دون اللَّه» [یونس، 38] یك سوره. به علاوه مى گوید: براى این كار مى توانید از تمام قدرت ها و یاران و همفكران خود در سراسر جهان دعوت كنید. تقسیم بندى قرآن و نامگذارى هر بخش به نام سوره، در زمان پیامبر صلى الله علیه وآله و از جانب خداوند بوده است. «فاتوا بسورة» قرآن در ستایش انبیا، یا بعد از كلمه «عبدنا» و یا قبل از كلمه «عبد» نام آنان را مى برد؛ «عبدنا ایوب»، «ابراهیم... كل من عبادنا» ولى درباره پیامبر اسلام تنها كلمه «عبد» بدون ذكر نام را بكار مى برد تا بگوید عبد مطلق، محمّد صلى الله علیه وآله است. پ.ن: مخفى نماند معجزه به معناى نادیده نگرفتن نظام علّت و معلول نیست، بلكه معجزه نیز علّت دارد، ولى علّت آن یا اراده الهى است، یا عواملى كه خداوند علّت بودن آن را براى مردم مخفى نموده است. ⬇️⬇️ کانال پاسخ به شبهات ⬇️⬇️ @Pasokh_be_shobahat