طول عمر امام زمان عجل الله تعالي فرجه.mp3
10.67M
سوال: امام زمان (عجل الله فرجه الشریف) آیا زنده اند؟ یا شهید شده اند؟ چطور ممکن است امام زمان این مقدار طول عمر داشته باشند؟
@Pasokh_be_shobahat | پاسخ به شبهات دینی استاد محمدی
رجعت.mp3
6.01M
سوال: بعد از مرگ انسان محبین اهل بیت دوباره زنده می شوند و همچنین بعد از ظهور آقا امام زمان عجل الله فرجه، امام حسین علیه السلام و چهارده معصوم زنده می شوند و زندگی می کنند و امام زمان به دست امام حسین تشییع و دفن می شوند.. این ها واقعیت دارد؟
@Pasokh_be_shobahat | پاسخ به شبهات دینی استاد محمدی
مکافات عمل.mp3
7.33M
سوال: می گویند گناهکاران مکافات عملشون رو تو همین دنیا می بینند، پس آیات درباره قیامت چی میشه؟ و اینکه هستند عده ای از مردم که ظالم هستند ولی با مرگ عادی می میرند پس نتیجه اعمال بدشون چی میشه؟
@Pasokh_be_shobahat | پاسخ به شبهات دینی استاد محمدی
استاد محمدی (زید عزه)
در این آیه شریفه «ان الله یأمرکم أن تؤدوا الأمانات إلی أهلها..» (نساء، ۵۸) خداوند متعال امر می کند که امانات را به اهلش بسپارید، انتخابات هم یکی از مصادیق امانات است که باید به اهلش سپرده شود.
اگر کسی امانت را به اهلش نسپارد، با این کار خیانت در امانت کرده که از گناهان کبیره است و از ارکان شرک محسوب می شود. (جهاد با نفس جلد ۱۱ باب ۴۹)
قوه مقننه از ارکان نظام جمهوری اسلامی است و تقویت نظام از اوجب واجبات است پس هر همه واجب است تا با انتخاب اصلح سبب شوند که مجلس اهل و مناسب و جهادی داشته باشیم و مانع شوند از این که مجلس به دست عده ای بیفتد که نااهل و خیانتکار باشند.
دشمن شناسی اقتضا می کند که ببینیم دشمن دنبال چه چیزی است، از مهم ترین مسائلی که دشمن زیر نظر دارد و به آن توجه دارد مقدار شرکت مردم در انتخابات است؛ چرا که اگر ببینند مردم پای نظام و انقلاب هستند نا امید می شوند و به دنبال هزینه و سرمایه گذاری بیشتر نمیروند اما اگر ببینند مردم مشارکتشان کم شده باعث می شود که با هزینه های بیشتر و تلاش بیشتر سعی کنند که انقلاب را نشانه بگیرند و با تمام قوا به آن حمله کنند.
علاوه بر اینکه بر هر فردی که در کشور زندگی می کند تکلیف است که در انتخابات شرکت کند حتی اگر کسی باشد که دین نداشته باشد، چرا که انتخابات تکلیف است نه حق که کسی بگوید می آیم یا نمی آیم.
بنابر این همه باید این سه نکته را مورد توجه قرار دهیم:
اول اینکه خودمان در صحنه باشیم و شرکت کنیم.
دوم اینکه دیگران را هم در حد توان ترغیب کنیم تا در انتخابات مشارکت داشته باشند.
سوم اینکه انتخاب مناسب کنیم.
معیار انتخاب نامناسب، معیارهای غیر شرعی است، مثل اینکه به کسی رأی دهد به این خاطر که هم حزب هستند یا از اقوام و خویشاوندان هست و .. .
معیار درست همانی است که در آیات و روایات بیان شده، مثل تقوا و تدین و ایمان و پاکدستی و جهادگر بودن و ...
(مطالب تقریراتی است از بیانات استاد)
1398/11/27
@Pasokh_be_shobahat | پاسخ به شبهات دینی استاد محمدی
#حدیث_انتخاباتی
🔸شخصی از امام صادق(علیه السلام) پرسید:
بین دو حاکم در تردیدم، چه کنم؟
🔹 امام فرمودند: عادل ،صادق، فقیه و با تقواترین را انتخاب کن.
🔸اگر به تشخیص نرسیدم؟
🔹 امام فرمودند: ببین افراد متدین به کدام مایلند؟
🔸 اگر نفهمیدم؟
🔹امام فرمودند: بنگر مخالفان آیین ما کدام را بیشتر می پسندند، او را کنار بگذار و ببین کدام بیشتر آن هارا خشمگین میکند، او را برگزین.
💌(اصول کافی،ج۱،ص۶۸)
@Pasokh_be_shobahat | پاسخ به شبهات دینی استاد محمدی
سوال
سلام در روایتی از امام صادق نقل شده است که در عجبم کسانی که طالب دنیا و زیبایی هایش هستند چرا به ذکر ماشاالله با حول وبا قوه الا بالله پناه نمیبرند
سوالم از محضر استاد اینه که در موارد این چنینی که عدد ذکر نشده روزانه حداقل باید چند مرتبه ذکر را بگوییم که اثر بخش باشد؟
سوال دوستان:
سلام
در روایتی از حضرت علی علیه السلام امده که هر گاه فقیر و نیازمند شدید با دادن صدقه با خداوند معامله کنید .یا امام صادق علیهالسلام از فرزند خود سوال کردند از این مالی که در نزد توست چقد باقی مانده عرض کرد چهل دینار امام فرمود این را به نیازمندان صدقه بده عرض کرد چیز دیگری در بساط نیست امام فرمودند خدا به جای این به ما میدهدو پس از چند روز چهار هزار دینارخدمت حضرت اوردند
سوالم از محضر استاد اینه که با توجه به معنای معامله در این حدیث اگر من تمام پس انداز خودم را که مثلاً ۱۵۰هزار تومن هست را صدقه بدهم وبا خدا معامله کنم که چند برابرش را به من بدهد این کار درستی است ؟واگر این کار درست نیست پس چرا امام صادق این کار را انجام دادند با توجه به این که فرزندشان عرض کردند که غیر از این پول چیز دیگری در بساط ندارندوامام فرمودند که خدا به جای این به ما میدهد.
سوال همراهان:
سلام .میدانیم که دو ملک همیشه همراه انسان هستند سوالم از محضر استاد اینه که مرتبه وجودی این دو ملک برای همه ی انسانها یکسان است یا اینکه بسته به درجه تقوای هر فرد مرتبه وجودی این دوملک تغییر پیدا میکنه یعنی اگر فرد تقوای بیشتری داشته باشه دو ملک او مقرب ترند یا برعکس.....سوال دومم اینه که میشه انسان در توسلات خود از این دو ملک بخواهد که حاجتش را از خدا بخواهند...متشکرم
سوال همراهان:
چرا خداوند به انسان اختیارداده واصل در افرینش اجبارهست اگه میشه استاد اینهارو توضیح بدن