eitaa logo
🇮🇷پی‌نوشت‌ و اخبار ایران🇮🇷
7 دنبال‌کننده
11.5هزار عکس
4.1هزار ویدیو
68 فایل
نوشته‌‌های؛ خبری، فرهنگی، مذهبی، سیاسی، ورزشی، اقتصادی و... ملی منعکس و یا با #پی‌نوشت برای #تبیین و بهره‌برداری مناسب برای به چالش‌کشیدن آن‌موضوعات، برای اطلاع‌رسانی در این‌کانال درج‌می‌گردد
مشاهده در ایتا
دانلود
رنجنامه سیداحمد.pdf
438.4K
💥متن كامل سید احمد خمینی خطاب به آقای منتظری @rozaneebefarda
رنجنامه آقایان روحانی.pdf
725.3K
💥رنجنامه آقایان سیدحمید روحانی، امام جمارانی و کروبی خطاب به آقای منتظری، یک هفته بعد از سخنرانی جنجالی و سیاه او در ۲۲بهمن ۶۷. بازنشر به مناسبت سالگرد فوت آقای منتظری @rozaneebefarda
رنجنامه حجت الاسلام جعفری گیلانی.pdf
681K
💥رنجنامه حجت الاسلام خطاب به آقای منتظری 🔻بازنشر به مناسبت سالگرد فوت آقای منتظری ⭕️اشاره در تاریخ 21/11/71 مصادف با چهاردهمین سالگرد انقلاب اسلامی، آقای منتظری سخنانی را در درس خارج خود مطرح نمود که حاکی از تقابل جدی و صریح وی با امام خمینی بود و مورد اعتراض گسترده عموم مردم و طلاب انقلابی قرار گرفت. این اعتراضات منجر به امضای طومارهایی شد که در آن مردم و روحانیون خواستار برخورد مقام های قضایی و امنیتی با آقای منتظری شده بودند. این وقایع در نهايت منجر به دخالت دادگاه ويژه روحانيت و بازرسی از بيت آقای منتظری و ضبط برخی اسناد و مدارک گردید. آقای منتظری در واکنش به اين اقدام، در تايخ 10/2/72 بيانه شديداللحنی را عليه نظام اسلامی و برخی نهادهای انقلابی منتشر ساخت که گرچه ابتدا در محافل خصوصی دست به دست می‌شد و در اختيار افراد معدودی قرار داشت اما چند ماه بعد، از طریق رسانه‌های معاند مانند bbc انتشار عمومي یافت و آثار مخرّبی را برجای گذاشت. حجت الإسلام والمسلمین محمد جعفری گیلانی عضو هیئت امنای دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در نامه ای خطاب به آقای منتظری، ضمن اعتراض به سخنان وی، حقایقی تاریخی مهمی را تبیین نمود. متن کامل این نامه تاریخی در فایل پیوستی آمده است. @rozaneebefarda
منتظری و حمایت از سازمان مجاهدین! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 نامه آقای منتظری به امام خمینی و درخواست حمایت از سازمان! بسمه تعالی حضرت آیت الله العظمی مدظله العالی پس از تقدیم سلام و تحیت به عرض عالی می‎رساند: چنانچه اطلاع دارید عده زیادی از جوانهای مسلمان و متدین گرفتارند و عده ای از آنان در معرض خطر اعدام قرار گرفته اند. تصلب آنان نسبت به و و آنان بر و و واقع شده است، و بعضی از و جمعی از علماء بلاد اقداماتی برای تخلص آنان کرده اند و چیزهایی نوشته شده، بجا و لازم است از طرف حضرتعالی نیز در و و حفظ دماء آنان چیزی منتشر شود، این معنا در شرایط فعلی ضرورت دارد چون مخالفین سعی می‎کنند آنان را قلمداد کنند، البته کیفیت آن بسته به نظر حضرتعالی است. در خاتمه از حضرتعالی ملتمس دعای خیر می‎باشم. ‏1351/1/11ش_‏15 صفر 1392 ‏ (خاطرات منتظری از 1301 تا 1378 هجری خورشیدی، ص195/پیوست 30) 🔶حاشیه روزنه آنگونه که می‌بینید به زعم آقای منتظری اعضای سازمان التقاطی منافقین، از فهم عمیق اسلامی برخوردارند و این مخالفین انقلاب هستند که به آنها تهمت انحراف می‌زنند! دقیقا در همین زمان آیت‌الله مصباح در ایران مخالف درجه یک مجاهدین است و امام در نجف حاضر نمی‌شود یک خط در تایید اینها بنویسد! حالا شما قضاوت کنید کدام یک به امام نزدیک ترند؛ آقای که مخالف مجاهدین بود یا آقایان و که حامی سرسخت آنان بودند؟! منتظری چی ها با این سابقه، در حوزه راه افتاده اند و دیگران را به تندروی و خشونت طلبی متهم می کنند! آیا این خنده دار نیست؟! برای شناسایی جریانهای انحرافی و نفوذی، کافی است ریشه ها را ردیابی کنید. هم اکنون کدام خرده جریان سیاسی و رسانه‌ای را در حوزه سراغ دارید که وابسته به جریان منتظری است؟ ⭕️یادداشت اختصاصی روزنه با عنوان علامه مصباح و مخالفانش را اینجا بخوانید👇 https://eitaa.com/rozaneebefarda/6938 @rozaneebefarda
وقتی آقای منتظری بخاطر حمایت از سازمان مجاهدین به زندان رفت! 🔻سندی کمتر دیده شده از حمایت‌های آقای منتظری از سازمان مجاهدین(منافقین) ⭕️حاشیه روزنه کسانی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برخلاف نظر امام خمینی، حامی دوآتشه سازمان التقاطی و خشن مجاهدین بودند، در دهه شصت بخاطر دفاع از این گروهک خونریزی و جانی، امام و نظام را متهم کردند! حالا این جماعت شده‌اند منادی اسلام رحمانی و علمای مجاهد مانند علامه مصباح و حزب اللهی ها را متهم میکنند به خشونت! آری! جای جلاد و شهید را و جای خائن و خادم را اینگونه عوض می‌کنند! 🔶نامه حمایت آمیز منتظری از سازمان التقاطی مجاهدین خطاب به امام را اینجا بخوانید: https://eitaa.com/rozaneebefarda/6941 ⭕️یادداشت اختصاصی روزنه با عنوان علامه مصباح و مخالفانش را اینجا بخوانید👇 https://eitaa.com/rozaneebefarda/6938 🔹فرهیختگان را به روزنه دعوت فرمائید:👇 @rozaneebefarda
امام با نشر درس‌های نهج‌البلاغه منتظری هم موافق نبود @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹حجت‌الاسلام رحیمیان: آخرین مطلبی هم که از حضرت امام راجع به «پاسدار اسلام» به یاد دارم مربوط به هفته‌های آخر عمر شریفشان، یعنی بعد از انتشار نامه فروردین ۶۸ درباره عزل آقای منتظری است. در جلسه‌ای که با بعضی از همکاران مجله داشتیم، در باره این موضوع بحث شد که آیا شرح نهج‌البلاغه آقای منتظری را که چند سالی بود در مجله چاپ می‌شد ادامه بدهیم یا نه؟ به استناد نامه حضرت امام جواب منفی بود، اما به استناد نامه ۸/۱/۶۸ جواب مثبت بود. سرانجام در جلسه به جمع‌بندی مشترکی نرسیدیم. بنده گفتم فردا صبح خودم از حضرت امام کسب تکلیف می‌کنم و بحث تمام شد. فردا صبح بعد از انجام کارهای یومیه در محضر حضرت امام، عرض کردم: «آقا سال‌هاست که درس نهج‌البلاغه آقای منتظری در مجله «پاسدار اسلام» چاپ می‌شود. این مطالب صرفاً علمی هستند. آیا با توجه به نامه ۸/۱/۶۸ می‌توانیم ادامه دهیم؟ حضرت امام قبل از آنکه جمله تمام شود، با قاطعیت فرمودند: «این کار را نکنید.» و به این ترتیب ادامه آن درس‌ها برای همیشه منتفی شد. 🔶حاشیه روزنه اینکه برخی جریان‌های حوزوی نه فقط بعد از ماجرای سیدمهدی هاشمی، که بعد از سخنرانی سیاه منتظری در ۲۲ بهمن ۶۷(که منجر به نگارش منشور روحانیت شد) و حتی بعد از عزل او از قائم‌مقامی، هم‌چنان به دنبال نشر افکار و آثارش بودند، از عجائب روزگار ماست! با این حال، تعبد نسبت به امام و منقطع شدن این روند در مجله پاسدار اسلام(که از مروجان اصلی آقای منتظری در دهه ۶۰ بود) قابل تقدیر است. نکته دیگر، صراحت امام خمینی در برخورد با نحله‌های انحرافی است. ایشان در مواجهه با جریان منتظری، بسیار صریح و قاطع عمل کردند ولی برخی مدعیان خط امام، در این امر فرسنگ‌ها با ایشان فاصله داشته و دارند. @rozaneebefarda
سخنرانی سیاه منتظری در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سبب صدور ! اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 سوم اسفند، سالگرد صدور پیام تاریخی امام خمینی خطاب به روحانیان است. این پیام تاریخی با نام ، در تاریخ ۳ اسفند ۱۳۶۷ صادر شده است. امام در این متن ماندگار، ابتدا به تجلیل از خدمات روحانیت پرداخته اند. در بخش دوم ایشان به آسیب شناسی حوزه و روحانیت بر اساس خطر و پرداخته‌، آنگاه، با تحلیل شرایط حال و آینده، به ترسیم خطوط حرکت روحانیت پرداخته‌اند. نکته مهمی که در بازخوانی این متن راهبردی مغفول مانده، شأن صدور و سبب صدور آن است؛ منشور روحانیت حدود ده روز بعد از سخنرانی تلخ و آکنده از سیاه‌نمایی در ۲۲ بهمن ۶۷ نوشته شده و به نوعی، پاسخ به طعنه‌های تلخ اوست که تا آن زمان هنوز بر کرسی قائم‌مقامی رهبری، از زبان اپوزسیون و ضدانقلاب سخن می‌گفت؛ جنگ و جبهه و مبارزه و دستاوردهای انقلاب را زیر سؤال برده بود و خون به دل خانواده شهدا و جانبازان و مجاهدان راه خدا کرده بود. متن سخنان سیاه منتظری را اگر کسی بخواند و آنگاه متن منشور را مرور کند، معنای سخنان حکیمانه و گلایه‌های جانسوز امام را بهتر درک خواهد کرد. جالب آنکه فیلم این سخنان، اصلا معلوم نیست کجاست و از انتشار متن و فیلم کامل این سخنان، ابا و امتناع دارد! راستی، چرا آنان این سخنان را می‌کنند؟! بازخوانی منشور روحانیت بدون توجه به قرائن و مصادیق خارجی، هرگز گره‌گشا نخواهد بود و نخستین نکته در بازخوانی منشور توجه به سبب صدور آن است. با این مقدمات، فهم دقیق و عمیق از منشور روحانیت امام، وابسته به بازخوانی عالمانه و دقیق ماجرای منتظری است. @rozaneebefarda
ساده لوحی در سیاست! نگاهی به ماجرای آقای منتظری به مناسبت سالگرد عزل او 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹آقای از روحانیان فاضل و ملای حوزوی بود که از مقررین درس آیت‌الله بروجردی و از برجسته ترین شاگردان امام خمینی بود. کسی در فضل و فقاهت وی تردید ندارد؛ چه اینکه با آغاز مبارزات سیاسی مردم ایران به رهبری امام، حضور پیوسته وی در روند مبارزات و خط مقدم تقابل با پهلوی ها و تحمل زندان و تبعید و انواع مرارت ها، نیز بر اهل اطلاع پوشیده نیست. آنچه محل سوال جدی است آنکه، چه می‌شود که چنین فردی که بود و از جانب ایشان لقب گرفته بود، به آن عاقبت عبرت آموز دچار شد؟! 🔹واقعیت آن است که حضور در میدان پیچیده سیاست، هم تقوای حداکثری می خواهد و هم بصیرت و شناخت عمیق و دقیق از حوادث واقعه و کنش گران سیاسی موافق و مخالف. گرچه علم و فقاهت، لازمه سیاست ورزی مومنانه طراز است اما حقیقت آن است که صرف توفیق در حل مسائل پیچیده فقهی و توانایی در کشف فتامل های کفایه و ... دلالت بر صلاحیت برای کنش گری سیاسی مطلوب ندارد. چنان که تاریخ ثابت کرد. 🔹آقای منتظری به دلیل نکات مثبتی که داشت مورد توجه انقلابیون بود و این توجه به دلیل علاقه های قومیتی اطرافیانش ضریب فوق العاده یافت و مجموعا موجب ترقی در عالیترین سطوح سیاسی و دینی گردید؛ ایشان در ساحت سیاست و در افواه بعنوان جانشین امام مطرح شد، در عین حال در محافل دینی نیز با وجود حضور آیات عظام خوئی، گلپایگانی، اراکی، مرعشی نجفی و...، مسئله مرجعیت ایشان توسط طیفی خاص از چهره های سیاسی و حوزوی مطرح شد. نتیجه این اقبال ها، مطرح شدن نام او بعنوان قائم مقام رهبری در مجلس خبرگان و صورت قانونی بخشیدن به آن بود در عین حال که برخی علاقمندان ایشان مانند آیت‌الله مومن، از غیرقانونی بودن این اتفاق صراحتا سخن گفتند. دیگرانی از رجال سیاسی و رجال دینی نیز بوده‌اند که با شناخت دقیق از شخصیت منتظری، وی را واجد صلاحیت لازم برای تصدی امر رهبری نمی‌دانستند اما پروپاگاندای منتظری چی ها و حسن ظن برخی بزرگان، مانع از شنیده شدن صدای این طیف شد! 🔹چنبره در از یک سو، ارتباط ارگانیک و وثیق از دیگر سو و همزمان حضور حلقه های نامرئی از و عناصر رسانه‌ای بیگانه، بیت منتظری را به کانون تنازعات سیاسی جریان های غیراصیل و مبدل ساخت تا به آنجا به عنوان یک مرکز ثقل علیه امام و نظام نگریسته شود. 🔹در چنین فضای به شدت پیچیده‌ای، شخص به شدت بسیطی چون منتظری را یارای کنش گری فعال نبود و او همواره متاثر از فضا و اطرافیان، چونان طوفان زدگان به این سو و آن سو کشانده و کشیده میشد. 🔹امر مهمی که در تحلیل کارنامه سیاسی آقای منتظری نباید از نظر دور داشت، همین اوست؛ صدالبته که این معما چو حل گشته آسان شده، وگرنه غیر از امام که در شناخت افراد و جریان‌ها بی بدیل بودند، بسیاری از بزرگان عرصه سیاست و دین، نتوانسته بودند به این نقیصه مهم منتظری پی ببرند. مسئله ای که توسط شخص منتظری و اطرافیانش بعنوان یک واقعیت تلخ، هرگز پذیرفته نشد اما بر اساس شواهد و مستندات تاریخی پیش می‌رود و منتظر رد و قبول سوژه ها نمی ماند و قضاوت خود را خواهد داشت؛ خواه خوشایند افراد باشد یا نه. 🔹امام عزیز با شناخت عمیق از اطرافیان خود از جمله آقای منتظری، هرگز به انتخاب او بعنوان قائم مقامی راضی نبود، این را صراحتا به آقای هم فرموده بود اما او این حقیقت را هم از دوست نزدیکش(آیت الله خامنه‌ای) مخفی کرده بود و هم از پسرعمو و دامادش مرحوم محمد هاشمیان! چنان که در هر دو مورد، مستندات این پنهان کاری وجود دارد. 🔹مسئله ساده اندیشی امر خطیری است که در کنش گران سیاسی حوزوی به طور خاص باید مورد توجه و مطالعه قرار گیرد؛ سرگذشت منتظری ها و ها پیش چشم ما هست و متاسفانه امتداد این جریان پرخطر، اکنون نیز وجود دارد و لازمه مقابله با آن، بصیرت افزایی بهنگام و بی تعارف و کاملا مصداقی و تطبیقی است. اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا @rozaneebefarda
ارتباط اطرافیان با BBC و تأثیرگذاری بر فرایند @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹 نامه ی عزل آیت‌الله منتظری وقتی از جانب امام صادر شد که نامه‌ی محرمانه‌ی بهمن‌‌ماه 67 او به امام از رادیو ‌بی‌بی‌سی خوانده شد. آیت‌الله منتظری و اطرافیانش آن زمان هرگونه ارتباط با بی‌بی‌سی را منکر شدند و اعلام کردند این نامه از جانب آنها به رسانه‌های بیگانه درز نکرده است. 🔹چندسال پس از عزل آیت‌الله منتظری و رحلت امام، کتابی به نام «واقعیت‌ها و قضاوت‌ها» به قلم یکی از هواداران آیت‌الله منتظری تالیف و منتشر شد که در آن به طور تفصیلی به اختلافات آیت‌الله منتظری و جمهوری اسلامی پرداخته بود. 🔹 یکی از ادعاهای عجیب این کتاب- که معروف است نوشته عمادالدین باقی است- مربوط به ماجرای پخش نامه ‌محرمانه‌ی آیت‌الله منتظری از رادیو بی‌بی‌سی است. نویسنده در این‌باره می‌گوید «اوایل بهمن‌ماه67 نوذری-نماینده‌ بخش فارسی رادیو بی‌بی‌سی در تهران- نزد آیت‌الله منتظری آمده و خواستار مصاحبه می‌شود، اما منتظری او را به سیدهادی هاشمی-داماد و رئیس‌دفترش- ارجاع می‌دهد.» 🔹 نویسنده در ادامه نقل می‌کند که نماینده بی‌بی‌سی ازهادی هاشمی نسخه‌ای از نامه‌ی آیت‌الله به امام در اعتراض به اعدام‌ها را طلب می‌کند. هادی‌هاشمی اصل وجود نامه‌ را انکار می‌کند، ولی نوذری می گوید این نامه را پیش یکی از دوستانش در شورای عالی قضایی دیده و محتوای آن را بیان می‌کند. نتیجه‌ای که نویسنده "واقعیت‌ها و قضاوت‌ها" می‌گیرد این است که نماینده بی‌بی‌سی در تهران از طرف وزارت اطلاعات مامور بوده تا با گرفتن نامه و مصاحبه و انتشار آن ، اختلاف بین منتظری و امام را تشدید کند! نویسنده در تشریح این ادعا می‌نویسد: «یک سند سری که در صفحات بعد خواهد آمد دلالت میکند که آقای نوذری نماینده بی بی سی که فردی ایرانی است، در ارتباط با رفتن به قم و تقاضاهای خویش ماموریت خاصی از سوی دستهای مرموز در وزارت اطلاعات داشته و این شخص از همکاران وزارت اطلاعات(البته قسمتی از آن) بوده است. 🔹 اما سالها بعد روابط بیت آیت‌الله منتظری و بی‌بی‌سی دستخوش تحولات زیادی می‌شود.... 🔗 متن کامل این مطلب را در لینک زیر مطالعه کنید: http://ytre.ir/Kr مهدی فرج اللهی/ کانال: "پیام شهید" @rozaneebefarda
تناقض گویی های آقای منتظری از نگاه سید احمد خمینی وقتی منتظری خواستار اعدام شریعتمداری شده بود! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 مرحوم حاج سید احمد خمینی در فرازی از چنین می نویسد: 🔹شما قبلاً می گفتید هستند، حال چیز دیگری می گوئید. 🔹شما قبل از شهادت شهید محمد منتظری می گفتید ، ولی بعد از مرگ شریعتمداری، اعتراض داشتید که چرا نگذاشتید تشییع شود. از این قبیل مسائل بسیار دارم اما سرتان را درد نمی آورم! @rozaneebefarda
ماجرای فریب‌ منتظری درباره شکستن فک ۳۰۰ زندانی! روایتی از حجت‌الاسلام رازینی 🔻🔻🔻 ⭕️حجت‌الاسلام رازینی از مسئولان عالی قضایی در ماجرای مجازات اعضای سازمان منافقین، پیرامون ساده‌لوحی و زودباوری منتظری چنین می‌گوید: 🔹آقای خلخالی در زمینه رسیدگی به پرونده سران رژیم قبل که حدود 100 الی 200 پرونده بود-آدم‌های شاخصی هم بودند و جای مبهمی در این پرونده‌ها نبود- به خوبی عمل کردند. 🔹امام در اجرای حکم خدا ملاحظه‌کاری نمی‌کرد/حکم شرعی محارب در اسلام اعدام است. 🔹غیر از منافقین یا پیکار یا توده یک سری گروه‌ها بودند مانند طوفان، شنبه سرخ و... . علت هم این بود که دکتر تقی آرانی که گروه 53 نفر را در زمان رضاشاه تشکیل داده بود، از آن 53 نفر 43 نفرشان اهل بجنورد و از سران توده در ایران بودند. 🔹80 الی 90 درصد بچه‌های دبیرستانی و دانشجو گروهکی بودند. 🔹 در همان بجنورد گروهی از اعضای منافقین آمده بودند و قصد ترور کاسب کتاب‌فروشی را داشتند و گفته بودند این آقای کتاب فروش که مغازه‌اش مرکز جمع شدن جوانان انقلابی است را ترور کنید تا تنبیهی برای انقلابیون باشد. 🔹رسیدگی به پرونده گروهک‌ها با دقت انجام می‌شد/برخورد با منافقین جزو افتخارات امام و یارانش است. 🔹ما برای رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با گروهک‌هایی که دست به عملیات مسلحانه ضد نظام زده بودند مراحل رسیدگی را با دقت طی می‌کردیم و مانند دیگر کشورهایی که در آنها انقلاب شده بود، نبودیم که پس از پیروزیشان به قتل عام‌های گسترده دست بزنیم. 🔹دفاعیات آنها را گوش کردیم و پس از بررسی این که مجازات آنها در چه حدی است برای آنها حکم صادر کردیم و تمام افرادی که در رسیدگی به پرونده‌ها مانند دادستان، دادیار، مجریان احکام به کار خود افتخار می‌کنند و این ادعا که می‌گویند این کارها به صورت مخفیانه انجام شده، قطعا اشتباه است. 🔹بنده و دوستان خودمان که درجمع 20 قاضی در کشور هستیم، کاری انجام دادیم که امنیت همان زمان و سالهای بعد را تضمین کردیم. 🔹 از آن پس تضمین کردیم که منافقین هیچ‌گاه نمی‌توانند در این کشور قوت بگیرند چرا که زمانی که در حال قوت گرفتن بودند، در نطفه خفه شدند. 🔹فشارهای آیت الله منتظری موجب عزل شهید لاجوردی شد. لاجوردی زودتر از همه ساده‌لوحی منتظری را فهمید. مرحوم لاجوردی علاوه بر این کارها کار اطلاعاتی هم انجام می‌داد چون در آن زمان هنوز وزارت اطلاعات تشکیل نشده بود و ایشان خانه‌های تیمی را شناسایی کردند و پاکسازی کردند. 🔹 آقای منتظری گفتند که بعد از زمان آقای لاجوردی می‌گویند وضع زندان‌ها بدتر شده و 300 تا فک شکسته شده و من همین جور با تعجب ماندم که در پاسخ به این ادعای بی اساس چه بگویم. 🔹من به آقای منتظری گفتم کسانی که این حرف‌ها را زدند معنی این حرف را نمی‌دانند، چیست! من به شما توضیح می‌دهم که فک شکستن یعنی چه، کسی که فکش می‌شکند به قدری درد وحشتناکی دارد که یا باید از درد بمیرد یا باید او را درمانش کنی. پس از این اظهارات، گفتم اصلا 300 تا نه، شما اگر توانستید یک نفر را اثبات کنید که فکش شکسته شده بنده همه حرف‌هایی که به شما گزارش کرده‌اند را می‌پذیرم. 🔹عامل ترور من فکر می‌کرد مانع ظهور امام زمان(عج) هستم! 🔹رسیدگی به اعدام‌ منافقین در سال 67 عادلانه و مطابق قانون بود. 🔹 اگر امام بنا بود بی حساب و کتاب حکم اعدام بدهد آنطور که ضد انقلاب می‌گویند دیگر نیازی نبود که هیئت 3 نفره تشکیل دهد. همان در زندان اعلام می‌شد که اینها را اعدام کنند. به نقل از تسنیم @rozaneebefarda
حریت، تعصب و تهور در پژوهش! منتظری و کتاب شهید جاوید اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بعد از انتشار کتاب جنجالی ٬ دو طیف از و این اثر شکل گرفت! در میان طرفداران، نام آقایان و هم به چشم می خورد. این دو عالم انقلابی بر کتاب مکتوب نوشته بودند. با گسترش دامنه درگیری ها و روشن شدن برخی حقائق٬ مرحوم مشکینی تاییدش را پس گرفت ولی مرحوم منتظری تا آخر پای حرفش ماند و حاضر نشد تاییدیه کتاب را پس بگیرد. شخص مرحوم نیز تا واپسین روزهای حیات بر نظرش پایدار ماند(این را از کتاب شوکران اندیشه می توان بدست آورد) و هیچ ایرادی را نپذیرفت و مدام تلاش کرد بر سخنانش مؤید و مستند بیافزاید! فارغ از درستی یا نادرستی استدلال طرفداران و منتقدان این اثر٬ این دو طیف بیشتر مورد اهمیت و قابل مطالعه است! اجمالا از مجموع قرائن چنین به دست می‌آید که رویکرد آقایان مشکینی و منتظری و صالحی نجف‌آبادی در موضوع شهید جاوید، از جهت اخلاق پژوهشی به ترتیب بر مفهوم حریت، تعصب و تهور علمی قابل تطبیق است! تفاوت آیت‌الله مشکینی با دو فرد دیگر، همان حریتی بود که از تقوا و تهذیب نفس ایشان نشأت گرفته بود و مع الاسف فقدان این ملکه اخلاقی موجب شد برخی در دام تعصب و تهور در افتند! @rozaneebefarda
ماجرای عزل منتظری به روایت آیت‌الله خامنه‌ای @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ▪️ روز ششم فروردین آیت‌الله خامنه‌ای [از مشهد] به تهران رسیده و مستقیماً به دفتر آقای هاشمی رفتند. ایشان می‌گویند: 🔹 «وقتی رفتم، ایشان بنا کرد گزارش این چند روز را دادن که این چند روزه چه گذشته؛ تماس‌هایی که گرفته شده بود. ایشان [آقای هاشمی رفسنجانی] احساس نگرانی می‌کرد. ایشان هم مثل من واقعاً احساسش همین احساس نگرانی بود. امام گفته بودند یکی از این سه چیز باید انجام بگیرد: یا ایشان [آقای منتظری] قول بدهد که اصلاح کند کارش را، بیتش را، حرف‌هایش را، اینها را درست کند؛ یا اینکه استعفا بدهد؛ یا اینکه مجلس خبرگان تشکیل بشود و تصمیم‌گیری کنند. معلوم بود که امام خیلی جدّی عازمِ این قضیّه‌اند. 🔹 در همین حین که ما صحبت می‌کردیم، حاج احمدآقا تلفن زد به آنجا و آقای هاشمی گفت که فلانی اینجا است. ایشان گفت پس فلانی هم بشنود؛ من هم رفتم پای تلفن. گفت امام این نامه را به آقای منتظری نوشته و شروع کرد نامه را خواندن؛ خب نام خیلی تکان‌دهنده بود برای ما.» 🔹 امام (قدّس‌سرّه) نامه‌ای به این شرح خطاب به آیت الله منتظری نوشته بودند که حاج احمد برای آیت‌الله خامنه‌ای و آقای هاشمی خواند: «بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای منتظری با دلی پر خون و قلبی شکسته چند کلمه برایتان می‌نویسم تا مردم روزی در جریان امر قرار گیرند [.... تا انتهای نامه که حضرت امام (ره) نوشته بودند:] از خدا می‌خواهم که به پدر پیر مردم عزیز ایران صبر و تحمل عطا فرماید و بخشیده و از این دنیا ببرد تا طعم تلخ دوستان را بیش از این نچشد...» (متن کامل نامه در کتاب «روایت رهبری» درج شده است) 🔹 حاج احمد هم‌زمان اصل نامه را نیز به دفتر آقای هاشمی (رئیس وقت سازمان صدا و سیما) ارسال کرده بود. [....] آیت‌الله خامنه‌ای می‌گویند : «خب نامه خیلی تکان‌دهنده بود برای ما. بعد هم ارتباط قطع شد، یعنی گوشی را گذاشتیم و گفتیم حالا چه کار کنیم؟ [....] آقای مشکینی و هیئت رئیسه خبرگان آمدند آنجا. وقتی که آمدند، قضیه را مطرح کردیم که یک‌چنین اتفاقی افتاده و امام یک‌چنین نامه‌ای به آقای منتظری نوشته‌اند. آنها هم مثل ما نگران شدند. مشورت کردیم که چه کنیم. به ذهنمان رسید که برویم با امام ملاقات کنیم و ایشان را از این کار منصرف کنیم. 🔹 [....] ما چهار نفر -من و آقای هاشمی و آقای مشکینی و آقای امینی- رفتیم بیت امام. [....] دیر هم بود، ساعت حدود ۹ شب بود. اینکه امام این ساعت ملاقات بدهد خیلی چیز غیرمتعارفی بود. لکن خب ما رفتیم و به حاج احمد آقا گفتیم که ما آمده‌ایم با امام ملاقات کنیم. ایشان رفت داخل و آمد گفت -گمانم گفت امام می‌گویند- که نامه را برای آقایان هم بخوانید. آقای هاشمی نامه را از حاج احمد آقا گرفت و شروع کرد به خواندن برای آنها. بعد حاج احمد آقا آمد و گفت امام می‌گویند بیایید. رفتیم در همان اتاقِ امام و امام نشسته بودند و اخم کرده. [....] ▫️وقتی نشستیم آقای هاشمی شروع کرد به صحبت و گفت که آمده‌ایم که یک فکر بکنیم برای این کار. تا این حرف از ایشان صادر شد، امام برگشتند گفتند: «چه فکری؟» یک تعبیر اینجوری. «آقای منتظری «...» و «...» و «فاجر» است.» این سه تعبیر را ایشان کردند. خب واقعاً برق از چشم همه‌ی ما پرید. این تعبیر؟! امام در حرف‌زدن خیلی آدم مواظبی بود. یعنی حقیقتاً آدمی بود که من داستانها دارم از این که چیزی که می‌خواست نسبت به کسی مخصوصاً بیان کند، مواظبت میکرد که زیاد و کم نشود. [...]» 🔹 آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه فضای سنگین جلسه را چنین روایت می‌کند: «من نگاه می‌کردم به آقای مشکینی و آقای امینی که چرا شماها یک چیزی نمی‌گویید؟ ما همه آمده‌ایم که همکاری کنیم. اما آنها سکوت کرده بودند. اصلاً کأنّه جرأت نمی‌کردند حرف بزنند. هرکدام یک جمله‌ی کوتاه گفتند. جلسه حدود سه‌ربعِ ساعت یا شاید بیشتر طول کشید. 🔸 گفته شد پس اجازه بدهید این نامه در رادیو خوانده نشود.» ایشان کلام تعریض‌گونه‌ی شدیدی نسبت به آقای منتظری گفتند. «بعد آقای هاشمی یک مقدار بیشتر اصرار کرد و تعبیرات دیگری گفت. امام دو بار به ایشان خطاب کردند. یک بار گفتند: «اگر تا صبح هم اینجا اصرار کنید فایده ندارد.» یک بار دیگر گفتند: «اگر خیلی اصرار کنید می‌گویم همین امشب نامه را بخوانند.» یعنی تهدید کردند.» 🔹به نظر می‌رسد امام تا پایان جلسه متقاعد نشده بودند که این نامه از صداوسیما خوانده نشود؛ اما نگران تبعات آن بودند و پس از تأمّل مجدد، از خوانده شدن آن منصرف شده‌اند.....» ▫️کتاب «روایت رهبری»؛ صفحات ۲۴۰-۲۴۷. @rozaneebefarda
پنهان کاری عجیب نسبت به نارضایتی از انتخاب بعنوان وقتی حتی آیت‌الله خامنه‌ای هم از نارضایتی امام خبر نداشت!! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 مقام معظم رهبری در این مورد چنین می فرمایند: «ماها اصلا فکر نمی کردیم که امام با این قضیه [انتخاب آقای منتظری بعنوان قائم مقام] مخالف باشد. ما خیلی بعدها _نه اینکه همان وقت هم بلافاصله_ شنیدیم که امام مخالف بوده‌اند. قضیه آقای محمدی گیلانی و ملاقاتش با امام و پیغام به آقای هاشمی رفسنجانی را من سالها بعد شنیدم. اصلا گمان نمی کردیم امام با این قضیه [انتخاب آقای منتظری بعنوان قائم مقام] مخالفتی داشته باشد. فکر می کردیم این چیزی است که حتما امام [با آن] موافق است. شاید اگر کسی آن وقت می گفت امام مخالف است، ردش می کردیم که چطور چنین چیزی ممکن است؟ به نظر ما این کار کاملا یک کار درست، یک پیش بینی منطقی برای آینده بود.» روایت رهبری، ص۱۳۲ @rozaneebefarda
ماهیت مخوف برخی اعضای از زبان مقام معظم رهبری از به و تا نقشه نابودی 💥پست ویژه @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در توصیف برخی از اعضای اصلی بیت آقای منتظری، چنین نقل می‌کنند: «من از اولی که با این جماعت برخورد کردم، نقاط منفی در آنها دیدم. اینها همان کسانی بودند که دادگاه‌های انقلاب اصفهان را درست کردند و چندتا از عناصرشان کارهای بسیار بد کردند. مهندس بحرینیان را کشتند. می‌دیدم آدم‌های صادقی نیستند. همه نگاه‌های‌شان نسبت به امام و نسبت به مسائل انقلاب، بدبینانه بود. نسبت به آقای خیلی بدبین بودند و می‌کردند. به آقای فحاشی می‌کردند. اینها اصلا از اول پایه کارشان را اینجوری گذاشته بودند. ما به اینها خوشبین نبودیم. بعد هم همان اول کار به جان افتادند و علیه جامعه مدرسین [فعالیت می‌کردند.] این را که باید آنها را نابود کرد، هر کار اینها می‌کنند، آدم بکلّی برخلافش حرف بزند و نظر بدهد. من قبول نداشتم، لذا یکبار که برای سمینار ائمه جمعه رفتیم قم، رفتیم خانه ایشان [آقای منتظری]، من قم که می‌رفتم، همیشه خانه آقای منتظری وارد می‌شدم. آن بار هم بغل خانه‌اش یک خانه‌ای بود که آنجا رفتیم. صبح زود دو نفر از از من وقت گرفتند که بیایند با من ملاقات کنند. گفتند یک کار واجب فوری داریم. آمدند پیش من. بعد گفتند جامعه مدرّسین را باید از بین برد! آن کسی هم که در مقابل اینها باشد، باید یک «ریش» _تعبیرشان این بود_ باشد. یعنی یک آدم مثلاً جاافتاده‌ مسنّی باشد و برای همین هم بایستی فلانی را _یک عالمی را اسم آوردند_ بزرگش کنیم تا او بتواند به جان جامعه مدرّسین بیفتد. آمده بودند این را با من درمیان بگذارند. من به آنها گفتم خب اول بدانیم که چرا باید جامعه مدرّسین را باید از بین برد تا بعد دنبال آن ریشی باشیم که می‌خواهد از بین ببرد. اینها از حرف من تعجب کردند. ...اینها بنده را خودی مثلا فرض می‌کردند، بعد که دیدند من حتی در اصل نابود کردن جامعه مدرسین _چیز به این واضحی [از نظر آنها]_ حرف دارم، فهمیدند که نه، من خودی نیستم! غرض این است که با آنها یک سوابق اینجوری داشتم. لذا از آنها هیچوقت خوشم نمی‌آمد. تحت تأثیر حرف آنها قرار نمی‌گرفتم. در حالیکه بعضی از همین مسئولینی که در رأس امور بودند، ولو از روی اجبار، و با اینکه خیلی هم آنها را قبول نداشتند، اما بالاخره ملاحظه می‌کردند، و بعضی‌ها هم واقعاً حرف‌های آنهخا را قبول می‌کردند.» (روایت رهبری، ص 192) 🔶حاشیه اکنون با گذشت بیش از سه دهه از افشای ماهیت بیت منتظری (خاصه باند مهدی هاشمی)، بار دیگر دست‌هایی درکار افتاده برای نابود کردن یا ناکارآمد کردن جامعه مدرسین حوزه قم. این سؤال قابل طرح است که طیف جدید تا چه میزان با بقایای اطرافیان مخوف و برانداز و افراطی دهه شصت مرتبط‌‌ ‌اند؟ آنان امروز برای سلب مشروعیت و کسر جایگاه قدیمی‌ترین تشکیلات حوزوی معاصر، به کدامین چهره‌های حوزوی متمسک شده‌اند؟! @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹فیلم|| اسدالله بادامچیان: حاج احمدآقا گفت: امام در جلسه‌ای گفتند من آقای منتظری را فاسق، فاجر ، فاسد و مفسد می‌دانم! @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥خاطرات شنیدنی مرحوم روح‌الله حسنیان از آقای منتظری 🔸وقتی به خاطر دعا نکردن به شدم.... 🔹وقتی که در سال 67 مقابل آقای منتظری مقاله نوشتم، دوستانم بر جانم ترسیدند... 🔻هیچ وقت آقای منتظری برای من [به عنوان رهبر آینده] جا نیفتاد! @rozaneebefarda
امام مدتها قبل از عزل، را از ساقط می دانستند! خاطره خواندنی مقام معظم رهبری در مورد اظهارنظر صریح امام پیرامون آقای منتظری در حضور سران قوا 💥پست ویژه @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹امام گفتند که آقای منتظری عدالت ندارد یا ایشان از عدالت ساقط است. یک تعبیر اینجوری کردند: از عدالت ساقط است. 🔸من ترسیدم که حالا بیاییم بیرون و این آقایان اینجا و آنجا بگویند امام گفت آقای منتظری از عدالت ساقط شد و این بکلی پخش بشود. 🔹واقعا از این قضیه وحشت کردم. گفتم آقا من خواهش می کنم ما را منع کنید از اینکه این حرف شما را در خارج نقل کنیم. 🔹ایشان یک تأملی کردند و گفتند: خیلی خب، نقل نکنید. این را از قول من نباید کسی نقل کند.» روایت رهبری، ص ۲۲۵ @rozaneebefarda
دفاع از اسلام و نظام شوخی بردار نیست نامه امام به نمایندگان مجلس و وزرا پیرامون برکناری آقای منتظری از قائم مقامی رهبری @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ‏‏‏‏بسم الله الرحمن الرحیم ‏ ‏‏خدمت فرزندان عزیز، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، و وزرای محترم‏‎ ‎‏ـ دامت افاضاتهم‏ ‏‏     با سلام، شنیدم در جریان امر حضرت آقای منتظری نیستید و نمی دانید قضیه از چه‏‎ ‎‏قرار است. همین قدر بدانید که پدر پیرتان بیش از دو سال است در اعلامیه ها و پیغامها‏‎ ‎‏تمام تلاش خود را نموده است تا قضیه بدین جا ختم نگردد، ولی متأسفانه موفق نشد. از‏‎ ‎‏طرف دیگر وظیفۀ شرعی اقتضا می کرد تا تصمیم لازم را برای حفظ نظام و اسلام بگیرد.‏‎ ‎‏لذا با دلی پرخون حاصل عمرم را برای مصلحت نظام و اسلام کنار گذاشتم.‏ ‏‏     ان شاءالله خواهران و برادران در آینده تا اندازه ای روشن خواهند شد. سفارش این‏‎ ‎‏موضوع لازم نیست که دفاع از اسلام و نظام شوخی بردار نیست؛ و در صورت تخطی، هر‏‎ ‎‏کس در هر موقعیت بلافاصله به مردم معرفی خواهد شد. توفیق همگان را از خداوند‏‎ ‎‏متعال خواستارم. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.‏ ‏‏26 / 1 / 68‏ ‏‏روح الله الموسوی الخمینی‏ صحیفه ج۲۱، ص ۳۵۰ @rozaneebefarda
اتمام حجت امام با منتظری در مورد ماجرای مهدی هاشمی حمایت تمام قد آقای منتظری از مهدی هاشمی جنایت‌کار و اعتصاب بخاطر او! بازخوانی نامه تاریخی امام به منتظری و درخواست پایان دادن به حمایت از مهدی هاشمی! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسم الله الرحمن الرحیم ‏ ‏‏حضرت حجت الاسلام و المسلمین، فقیه عالیقدر، آقای منتظری ـ دامت ایام برکاته ‏ ‏‏     پس از اهدای سلام و تحیت، علاقۀ اینجانب به جنابعالی بر خود شما روشنتر از‏‎ ‎‏دیگران است. به حسب قاعدۀ طول آشنایی صمیمانه و معاشرت از نزدیک، مقام‏‎ ‎‏ارجمند علمی و عملی شما، مجاهدت با ستمگران و قلدران، و رنجهای فراموش نشدنی‏‎ ‎‏جنابعالی در سالهای طولانی برای اهداف اسلامی، قداست و وجاهت و وارستگی‏‎ ‎‏کم نظیر آن جناب، و بالاتر حیثیت بلند پایه ای که دنبالۀ این امور به خواست‏‎ ‎‏خداوند تعالی برای شما حاصل است، و احتیاج مبرمی که جمهوری اسلامی و‏‎ ‎‏اسلام به مثل جنابعالی دارد، انگیزۀ علاقۀ مبرم است. لهذا این حیثیت مقدس باید از هر‏‎ ‎‏جنبه محفوظ و مصون باشد. حفظ این حیثیت به جهات عدیده بر شما و همۀ ماها‏‎ ‎‏واجب، و احتمال خدشه دار شدن آن نیز منجز است برای اهمیت بسیار آن.‏ ‏‏با این مقدمه باید عرض کنم این حیثیت واجب المراعاة به احتمال قوی، بلکه ظن‏‎ ‎‏نزدیک به قطع، در معرض خطر است؛ خصوصاً با داشتن مخالفین مؤثر در حوزۀ قم، که‏‎ ‎‏ممکن است دنبال بهانه ای باشند. این خطر بسیار مهم از ناحیۀ انتساب آقای سید مهدی هاشمی‎ است به شما. من نمی خواهم بگویم که ایشان حقیقتاً مرتکب چیزهایی شدند؛‏‎ ‎ ‏‎بلکه می خواهم عرض کنم ایشان متهم به جنایات بسیار، از قبیل قتل، مباشرت یا تسبیباً، و‏‎ ‎‏امثال آن می باشند. و چنین شخصی، ولو مبرا باشد، ارتباطش موجب شکستن قداست‏‎ ‎‏مقام جنابعالی است که بر همه حفظش واجب مؤکد است.‏ ‏‏آنچه مسلّم است و در آن پای فشاری دارم رسیدگی به وضعیت و موارد اتهام او‏‎ ‎‏است، رسیدگی به خانۀ تیمی و انباشتن اسلحه، آن هم با پول ملت، به اسم کمک به‏‎ ‎‏سازمانهای به اصطلاح آزادیبخش. اصولاً یک همچو اعمالی بدون دخالت دولت جرم‏‎ ‎‏است. و باید ایشان، که صلاحیت این امر را ولو واقعاً برای این سازمانها باشد ندارد و‏‎ ‎‏دخالت در حکومت است، جواب بدهد. این امر قطعی است. و آنچه از شما می خواهم‏‎ ‎‏در رتبۀ اول پیشنهاد مستقیم شما به دخالت وزارت اطلاعات و رسیدگی به این امور‏‎ ‎‏است. و اگر برای شما محذور دارد، به طوری که تکلیف شرعی از شما ساقط است،‏‎# ‎‏سکوت است. حتی در محافل خصوصی دفاع از یک همچو شخصی که خطر برای‏‎ ‎‏حیثیت شما است و احتمال فساد و خونریزی بیگناهان است سَم قاتل است. باید تمام‏‎ ‎‏فعالیتها که به اسم کمک به سازمانهای به اصطلاح آزادیبخش است قطع شود، و تمام‏‎ ‎‏کسانی که در این امور دخالت داشته اند محاکمه شوند. ‏ ‏‏و آنچه مسلّم است و مایه تأسف، حسن ظن جنابعالی به اعمال و افعال و گفته ها و‏‎ ‎‏نوشته هاست که به مجرد وصول به شما ترتیب اثر می دهید و در مجمع عمومی صحبت‏‎ ‎‏می کنید و به قوۀ قضاییه و غیره سفارش می دهید. و من از شما، که دوست صمیمی سابق و‏‎ ‎‏حال من هستید و مورد علاقۀ ملت، تقاضا می کنم که با اشخاص صالح آشنا به امور کشور‏‎ ‎‏مشورت نمایید، پس از آن ترتیب اثر بدهید، تا خدای نخواسته لطمه به حیثیت شما، که‏ برگشت به حیثیت جمهوری است، نخورد. آزادی بی رویّۀ چند صد نفر منافق، به دستور‏‎ ‎‏هیأتی که با رقت قلب و حسن ظنشان واقع شد، آمار انفجارها و ترورها و دزدیها را بالا‏‎ ‎‏برده است. «ترحم بر پلنگ تیز دندان ـ ستمکاری بود بر گوسفندان». ‏ من تأکید می کنم که شما دامن خود را از ارتباط با سید مهدی پاک کنید که این راه بهتر‏‎ ‎‏است؛ و الاّ هیچ عکس العملی در رسیدگی به امر او از خود نشان ندهید که رسیدگی به امر‏‎ ‎‏جنایاتِ مورد اتهام حتمی است. سلامت و توفیق جنابعالی را خواهانم.‏ ‏‏12مهرماه65‏ ‏‏روح الله الموسوی الخمینی‏ 🔶حاشیه روزنه آقای منتظری بعد از آغاز فرایند محاکمه مهدی هاشمی، در اعتراض به این اقدام، اعتصاب کرد و برنامه‌های عادی و دیدارهای خود را تعطیل نمود! امام در این نامه با ادبیاتی کریمانه و از سر لطف، تمام تلاش خود را برای حفظ آقای منتظری از مسیر خطای حمایت از یک مجرم، به کار می‌گیرد. ایشان ضمن اشاره به برخی عناوین مجرمانه مهدی هاشمی و تأکید بر قطعی بودن محاکمه وی، هم جلوی فشار منتظری بر قوه قضائیه و وزارت اطلاعات را می‌گیرد و هم تلاش می‌کند منتظری خط خود را از اطرافیان خطاکارش جدا کند. اشاره امام به مخالفان حوزوی آقای منتظری هم نکته مهمی است که نشان می‌دهد طیف قابل اعتنایی از حوزویان مخالف وی بوده‌اند. علت این مخالفت‌ها هم برخی اندیشه‌های شاذ منتظری پیرامون تاریخ اسلام و جایگاه اهل‌بیت(ع) بود. اشاره به ساده لوحی و رویکرد غلط پیرامون منافقین، از دیگر نکات مهم نامه است. @rozaneebefarda
بی‌اعتنایی آقای منتظری به فرمان امام و عتاب آیت‌الله خامنه‌ای به وی! امام دارند دستور میدهند، شما تخلّف میکنید! آقای منتظری شما ولایت فقیه را قبول داری یا نداری؟ @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ⭕️بعد از اعتصاب آقای منتظری در حمایت از مهدی هاشمی در سال ۶۵، جلسه‌ای در حضور امام تشکیل شد برای بررسی این موضوع و احیانا پایان اعتصاب. در این جلسه آقای منتظری به توصیه‌های پدرانه امام اهمیتی نداد و بر موضع غلط خود پافشاری نمود. مقام معظم رهبری آیت‌الله خامنه‌ای در آن جلسه در دفاع از امام، سخنان صریحی بیان فرمود که در ادامه از زبان خود ایشان روایت می‌شود: ▫️در آن جلسه [بررسی اعتصاب آقای منتظری در سال ۶۵] امام به ایشان اصرار میکردند که شما این کار را نکنید. لحن امام در آن جلسه خیلی لحن ملایم و مهربانانه‌ای بود. لحن آقای منتظری تند و ستیزه‌گرانه بود. من یادم نمیرود، امام آن شب بیحال هم بودند، همین طور یک وری به بالشی تکیه داده بودند. آقای منتظری هم طرف چپ ایشان با یک فاصله‌ای نشسته بود. ▫️من هم تقریباً رو بروی ایشان بودم و دوستان هم نشسته بودند. امام میگفتند نه، مصلحت نیست، کارهایتان را شروع کنید، ادامه بدهید، ایشان هم قرص و محکم میگفت نه. هِی امام استدلال میکردند، وجهی ذکر میکردند، ایشان با یک لحن تندی جواب میداد. این حالت طول کشید. شاید مثلاً ده بیست دقیقه یا بیشتر همین طور هِی امام یک چیزی میگفتند، خیلی با حلم. ▫️ماها هم تعجّب میکردیم و واقعاً از امام مستَبعَد بود که در مقابل ناسازگاری یک نفر این مقدار حلم به خرج بدهد و ملایمت کند و او با جواب‌های تندی چیزهایی بگوید. من حوصله‌ام سر رفت. یک مقداری گذشت، به امام گفتم: «آقا! اجازه میدهید من یک کلمه بگویم؟» ایشان مثل اینکه همچین یک نفس راحتی کشیدند. ▫️ رو کردم به آقای منتظری، گفتم: «آقای منتظری! شما با چه کسی داری حرف میزنی؟ ایشان مگر ولی‌امر من و شما نیستند؟ ایشان دارند دستور میدهند، شما تخلّف میکنید. شما ولایت فقیه را قبول داری یا نداری؟» ▫️ آقای منتظری ماند. خیلی تند شدم به ایشان. گفتم: «شما مثل اینکه نمیدانید با چه کسی دارید حرف میزنید. امام دارد به شما اصرار میکند، با ملایمت میگوید، دستور میدهد به شما، چندین بار تا حالا در خلال صحبت دستور دادند؛ شما همین طور هِی میگویید نه، نه. خب پس دستور ولی فقیه کجاست؟ شما چرا برخلاف مبانی خودت حرف میزنی؟» ▫️ ایشان ساکت شد؛ هیچی نگفت آقای منتظری. بعد چند لحظه‌ای گذشت و امام گفتند: «خب من میروم دیگر.» پا شدند رفتند. ▫️ماها افتادیم دور و بر آقای منتظری و با ایشان بحث‌کردن و ایشان واقعاً هیچ جواب هم نداشت یعنی آقای منتظری هیچ منطق قابل قبولی بر این اصرار نداشت. ▫️گفتیم خب اتفاقی نیفتاده، یک نفری است که متّهم به یک امری است و او را بازداشت کرده‌اند فقط اشکال کار این است که او با شما ارتباط دارد. آیا این موجب میشود که اگر کسی اتّهام پیدا کرد، تعقیب نشود؟ خب محاکمه میکنند. در محاکمه معلوم میشود مجرم است یا مجرم نیست. ▫️واقعاً ایشان هیچ حرف منطقی‌ای که بگوید، نداشت! ▫️خب خود ایشان از این حرفها دم میزد که باید فرقی نباشد، از این شعارها در بیانات ایشان گاهی دیده میشد. در اینجا ایشان درست نقطه‌ی مقابل این قرار گرفته بود. https://farsi.khamenei.ir/memory-content?id=45771 🔶حاشیه روزنه آنگونه از روایت کاملا صریح مقام معظم رهبری پیداست، آقای منتظری برخلاف ادعاهای مطروحه، کاملا حامی افراد مخوف و جنایت‌کار همچون مهدی هاشمی بوده و بخاطر او اعتصاب کرده است! آقای منتظری عملا از انجام فرمان ولی فقیه خود امتناع ورزیده است! او برخلاف شعارهای ظاهرفریب مبنی بر عدالتخواهی، در مقام عمل به این امور پایبند نبوده و به انحا مختلف در پی فشار به نهادهای قضایی و امنیتی برای اعمال تبعیض نسبت به طرفداران خود برآمده است! این واقعیت‌های تلخ تاریخی، در تمام سالهای پس از پایان قائم‌مقامی منتظری، به طرز عجیبی مکتوم مانده است! و این است که این جریان بدسابقه، اکنون طلبکار نظام و امام و رهبری شده است! @rozaneebefarda
دستور عبدالله نوری و محسن رضایی نسبت به جمع‌آوری فوری تصاویر آقای منتظری از مراکز سپاه پاسداران در سراسر کشور @rozaneebefarda
دستور برای به زیر کشیدن تصاویر آقای منتظری از ادارات و سازمان‌های دولتی در سراسر کشور 🔶حاشیه روزنه در سال ۸۸ همین میرحسین با همان قائم‌مقام معزول به همراه همه براندازان و دشمنان خارجی اسلام و تشیع و ولایت فقیه، در یک جبهه قرار گرفتند! اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا @rozaneebefarda
افشاگری صریح امام خمینی علیه متحجرین مذهبی درباری و سکولارهای حوزوی غربگرا/ برشی از تصریح امام به خیانت انجمن حجتیه در شکستن اعتصاب نیمه شعبان @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ❄️امام خمینی: اولين و مهمترين فصل خونين مبارزه در عاشوراى 15خرداد رقم خورد. در 15خرداد42 مقابله با گلوله تفنگ و مسلسل شاه نبود كه اگر تنها اين بود مقابله را آسان‏ مى‏نمود. بلكه علاوه بر آن از و و بود؛ و و بود كه هزار بار بيشتر از باروت و سرب، جگر و جان را مى‏سوخت و مى‏دريد. در آن زمان روزى نبود كه حادثه‏اى نباشد، به و متوسل شدند حتى نسبت تارك الصلاة و كمونيست و عامل انگليس به افرادى كه هدايت مبارزه را به عهده داشتند مى‏دادند. واقعاً روحانيت اصيل در تنهايى و اسارت خون مى‏گريست كه چگونه امريكا و نوكرش پهلوى مى‏خواهند ريشه ديانت و اسلام را بركنند و عده‏اى روحانى مقدس نماى ناآگاه يا بازى خورده و عده‏اى وابسته كه چهره‏شان بعد از پيروزى روشن گشت، مسير اين خيانت بزرگ را هموار مى‏نمودند. آن قدر كه اسلام از اين مقدسين روحانى نما ضربه خورده است، از هيچ قشر ديگر نخورده است و نمونه بارز آن مظلوميت و غربت امير المؤمنين- عليه السلام- كه در تاريخ روشن است. بگذارم و بگذرم و ذائقه‏ها را بيش از اين تلخ نكنم. ولى بايد بدانند كه و شيوه مقدس مآبى و دين فروشى عوض شده است. شكست خوردگان ديروز، سياست بازان امروز شده‏اند. آنها كه به خود اجازه ورود در امور سياست را نمى‏دادند، پشتيبان كسانى شدند كه تا براندازى نظام و كودتا جلو رفته بودند. غائله قم و تبريز [اشاره به خیانت های حزب خلق مسلمان آقای ] با هماهنگى چپيها و سلطنت طلبان و تجزيه طلبان كردستان تنها يك نمونه است كه مى‏توانيم ابراز كنيم كه در آن حادثه ناكام شدند ولى دست برنداشتند و از ‏سر در آوردند، باز خدا رسوايشان‏ ساخت. دسته‏اى ديگر از روحانى‏نماهايى كه قبل از انقلاب ‏دانستند و سر به آستانه دربار مى‏ساييدند، يكمرتبه متدين شده و به روحانيون عزيز و شريفى كه براى اسلام آن همه زجر و آوارگى و زندان و تبعيد كشيدند تهمت وهابيت و بدتر از وهابيت زدند. ديروز مقدس‏نماهاى بيشعور مى‏گفتند دين از سياست جداست و مبارزه با شاه حرام است، امروز مى‏گويند مسئولين نظام كمونيست شده‏اند! تا ديروز مشروب فروشى و فساد و فحشا و فسق و حكومت ظالمان براى ظهور امام زمان- ارواحنا فداه- را مفيد و راهگشا مى‏دانستند، امروز از اينكه در گوشه‏اى خلاف شرعى كه هر گز خواست مسئولين نيست رخ مى‏دهد، فرياد «وا اسلاما» سر مى‏دهند! ديروز ‏اى_ها و در بحبوحه مبارزات تمام تلاش خود را نمودند تا را ، امروز ‏تر_از_انقلابيون_شده‏اند! «ولايتى» هاى ديروز كه در سكوت و تحجر خود آبروى اسلام و مسلمين را ريخته‏اند، و در عمل پشت پيامبر و اهل بيت عصمت و طهارت را شكسته‏اند و تعيش_نبوده است، امروز خود را بانى و وارث ولايت نموده و حسرت ولايت دوران شاه را مى‏خورند! راستى اتهام امريكايى و روسى و التقاطى، و ، اتهام كشتن زنان آبستن و حِليّت قمار و موسيقى از چه كسانى صادر مى‏شود؟ از آدمهاى لا مذهب يا از مقدس‏نماهاى متحجر و بيشعور؟! فرياد و و شهيدان و ‏ها كار كيست؟ كار عوام يا ؟ خواص از ؟ از به ظاهر معممين يا غير آن؟ ! همه اينها در_جايگاه_و_در_فرهنگ_حوزه‏هاست، و هم با اين ، و است. (صحیفه امام، ج21، صص 280-282) 🔹فرهیختگان را به دعوت فرمائید: 👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
امام خمینی و ماجرای 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸با نزدیک شدن به نیمه شعبان سال 57، امام خمینی در ابتکاری سیاسی به تحریم جشن های نیمه شعبان پرداخت(صحيفه امام، ج‏3، صص 427-428) تا از این مناسبت دینی در جهت مقابله با ظلم دستگاه فاسد پهلوی استفاده کند. 🔹این اقدام که پیشتر در تحریم عید نوروز در سال 42 نیز سابقه داشت، با استقبال علما و روحانیون و عموم مردم ایران مواجه شد و رژیم را در انفعالی بی سابقه و پیش بینی نشده قرار داد. در نوروز 42 نیز علیرغم همزمانی این ایام با شهادت امام صادق(علیه السلام) امام به علمای بلاد توصیه کرده بودند که در اعلامیه های خود علت تحریم عید را همزمانی با شهادت امام ششم بیان نکنند، بلکه به مسئله تحریم به عنوان عامل نسبت به مفاسد و مظالم پهلوی تصریح کنند. اجرای این راهبرد مبارزاتی که نیازمند شجاعت فوق العاده بود، برای همه علما و خطبا ممکن نشد و برخی در اعلامیه های خود، علت تحریم را شهادت ذکر کردند اما در مجموع تاکتیک تحریم عید تحقق یافت و رژیم برای مقابله با آن، را تدارک دید. 🔸بعد از انتشار گسترده اعلامیه امام مبنی بر تحریم اعیاد شعبانیه سال 57، رژیم شاه، برای شکستن این تحریم به کانون های مذهبی وابسته به دربار متوسل گردید که مهم ترین آن، بود. 🔹انجمنی ها با سوءاستفاده از عواطف مذهبی مردم، حداکثر تلاش خود را برای شکستن تحریم چراغانی نیمه شعبان به کار گرفتند و به این صورت آخرین تلاش ها را برای مبارزه با نهضت امام خمینی و در جهت تقویت رژیم فاسد پهلوی به کار بستند. 🔸تحلیل و ریشه یابی علت این عملکرد غلط، آسان نیست و نمی توان در مورد عملکرد سران و بدنه این تشکیلات و مخاطبان آنان، قضاوت واحدی انجام داد اما شکستن تحریم در آن دوره، نقطه اشتراک نظر و انجمنی ها بود! که صدالبته با هوشیاری علما و همراهی مردم، این ره به جایی نبرد. 🔸همزمان با انجمن حجتیه برای شکستن تحریم چراغانی، مردی دلسوخته و به حق ذوب در امام زمان(عج) دست رد به پیشنهاد رژیم منحوس پهلوی زد و برخلاف انتظار متحجرین و مخالفان مذهبی نهضت امام، با تحریم اعیاد شعبانیه همراه شد و محاسبات رژیم در کنترل و مقابله با فعالیت های سیاسی/مذهبی انقلابیون بر مدار تحریم چراغانی را برهم زد. مردی که با گذشته چهار دهه از مرگ مشکوک و شهادت گونه اش، هنوز هم به نحو شایسه مورد تجلیل قرار نگرفته است. 🔹 همان کسی بود که بانی تأسیس در شهرهای مختلف ایران بود و بیش از آقای (مؤسس انجمن حجتیه) با وجهه امام زمانی شناخته می شد، اما در آن سال و در لبیک به فرمان امام، را برگزار نکرد و علیرغم اصرار ساواک، از اجرای این مراسم خودداری کرد و سپس به سوی مشهد حرکت کرد. مرحوم کافی در یک سانحه رانندگی مشکوک در جاده مشهد کشته شد و مراسم تشییع جنازه او در مشهد به تظاهراتی خونین مبدل گردید. برخی گمانه شهادت وی توسط رژیم را نیز مطرح نموده‌اند. اقدام تاریخی مرحوم کافی نقش اساسی در شکست توطئه مشترک ساواک و انجمنی ها داشت اما کارشکنی حجتیه و ضربه بر جریان مبارزات اسلامی، در آن دوران دشوار و خونین بار را نباید فراموش کرد. ▫️امام خمینی در آخرین ماه های حیات مبارک خویش در متن تاریخی ، به خیانت انجمن حجتیه اشاره کرد و چنین فرمود: «ديروز «حجتيه‏اى» ها مبارزه را حرام كرده بودند و در بحبوحه مبارزات تمام تلاش خود را نمودند تا اعتصاب چراغانى نيمه شعبان را به نفع شاه بشكنند، امروز انقلابى‏تر از انقلابيون شده‏اند!» 🔸با پیروزی انقلاب اسلامی، در نخستین جشن نیمه شعبان امام خمینی با صدور پیامی، عموم مردم را به برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم دعوت فرمود و در خلال یک سخنرانی عمومی نیز، ضمن تأکید بر جبران تعطیلی این جشن در سال قبل، بر ضرورت توجه به محتوای این جشن های سراسری تأکید فرمودند. 🔹امروز نقش انقلاب اسلامی در تعظیم شعائر شیعی و توسعه کمی و کیفی مناسک دینی، بر دوست و دشمن پوشیده نیست اما درباری دیروز، و غرب اندیش امروز، همچنان بر حقائق چشم پوشیده و به کارشکنی علیه انقلاب اسلامی و بازی در پازل های پیچیده کفار و استکبار مشغول اند. باشد خداوند هدایت شان کناد و اگر نمی شود، شرشان از سر این مردم عزیز و عاشقان امام عصر(عج) کم گردد. ◽️مرور اعلامیه های امام خمینی در تحریم اعیاد شعبانیه در سال 57 و تعظیم اعیاد شعبانیه در سال 58 خالی از لطف نیست. این متن های تاریخی را در روزنه بخوانید: -پیام تاریخی در : https://eitaa.com/rozaneebefarda/4001 -تصریح امام به خیانت انجمن حجتیه در شکستن اعتصاب نیمه شعبان: https://eitaa.com/rozaneebefarda/4002 @rozaneebefarda