📩
پایه . . . . . . . . . . . 13
— < ( بسم الله الرحمن الرحیم ) > —
صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا
ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا
با سلام خدمت همه عزیزان 💐
ـhttps://t.me/PayehayePooshaly
💠 نقد کتاب (40 حدیث مهدیین/ناظم العقیلی)
✅ لینک بخش قبل:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/957
🔷 #حدیث_12:
همانطور که سابقا عرض شد، ناظم العُقیلی در مقدمه کتاب (چهل حدیث مهدیین) ادعاهایی را مطرح کرده و برای اثبات آنها به 40 حدیث اشاره مینماید. او مدعی است:
1️⃣ امامت در 12 امام محصور نبوده و مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند.
2️⃣ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند.
جهت دیدن ادعاهای ناظم العقیلی در مقدمه کتابش، به لینک زیر مراجعه فرمایید:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/727
اما دلایل قبلی کتاب او ــ با صرف نظر از #بحث_سندی وپذیرش صدور آنها ــ ادعاهای فوق را ثابت ننموده بلکه دروغین بودن احمد اسماعیل بصری را رقم میزد.
📌 لازم به ذکر است کتاب #40حدیث_مهدیین مورد تایید احمد اسماعیل همبوشی بوده 👈 لذا هر اشکالی که بر این کتاب وارد شود، حکایت از #بیسوادی احمد داشته و #مهر_بطلانی است بر پیشانی فرقه همبوشی.
📌 با این که ضمن بخشهای گذشته ایرادات فراوانی بر کتاب #40حدیث_مهدیین ناظم العقیلی بیان نمودیم و دیگر نیازی به نقد ما بقی کتاب نمیباشد، اما به جهت بیان رسواییهای بیشتر این فرقه، #حدیث_۱۲ کتاب را از نظر گذرانده و ارتباط آن را با ادعاهای فوق مورد بررسی قرار میدهیم.
🔴 حدیث یازدهم:
عن الإمام الجواد (ع): إِذَا انْصَرَفْتَ مِنْ صَلَاةٍ مَكْتُوبَةٍ فَقُلْ رَضِيتُ بِاللَّهِ رَبّاً وَ بِالْإِسْلَامِ دِيناً وَ بِالْقُرْآنِ كِتَاباً وَ بِمُحَمَّدٍ نَبِيّاً وَ بِعَلِيٍّ وَلِيّاً وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ وَ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ وَ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ وَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ وَ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ وَ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ وَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ أَئِمَّةً، اللَّهُمَّ وَلِيَّكَ الْحُجَّةَ فَاحْفَظْهُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ وَ عَنْ يَمِينِهِ وَ عَنْ شِمَالِهِ وَ مِنْ فَوْقِهِ وَ مِنْ تَحْتِهِ وَ امْدُدْ لَهُ فِي عُمُرِهِ وَ اجْعَلْهُ الْقَائِمَ بِأَمْرِكَ الْمُنْتَصِرَ لِدِينِكَ وَ أَرِهِ مَا يُحِبُّ وَ تَقَرُّ بِهِ عَيْنُهُ فِي نَفْسِهِ 👈 و فِي ذُرِّيَّتِهِ 👉 و أَهْلِهِ وَ مَالِهِ وَ فِي شِيعَتِهِ وَ فِي عَدُوِّهِ وَ أَرِهِمْ مِنْهُ مَا يَحْذَرُونَ وَ أَرِهِ فِيهِمْ مَا يُحِبُّ وَ تَقَرُّ بِهِ عَيْنُهُ وَ اشْفِ بِهِ صُدُورَنَا وَ صُدُورَ قَوْمٍ مُؤْمِنِين . . .
🔅 ترجمه:
هنگامی که از نماز واجب فارغ شدی بگو: راضیام به این که (الله، پروردگار و اسلام، دین و قرآن، کتاب و محمد، نبی و علی، ولی و حسن و حسین و علی بن حسین و محمد بن علی و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بم محمد و الحسن بن علی و حجة بن الحسن #ائمه هستند). بارالها! ولی تو حجت [بن الحسن] است پس او را حفظ نما از پیش رو و از پشت سر و از راست و از چپ و از بالا و از پایین، و عمر او را طولانی گردان و او را قائم به امر خود قرار بده که یاری شونده برای دین توست و آنچه را که دوست دارد و چشم او را روشن میکند نسبت به خودش 👈 و ذریهاش 👉 و اهلش و مالش و پیروانش و دشمنش به او نشان بده، و نشان بده به دشمنان آنچه را که از او دوری میکنند و آنچه را که دوست دارد و چشمش روشن میگردد در مورد دشمنان، به او بنمایان و سینههای ما و سینههای مومنین را به وسیله او شفا بده . . . .
📕 من لا یحضره الفقیه، ج1ص327 .
💥 نقد و بررسی
ناظم العقیلی با استناد به دعای فوق و تمرکز بر فراز (فی ذریته و اهله) وجود فرزند برای امام زمان (ع) را ثابت دانسته و میگوید:
(... و لایخفی أن أشرف مصادیق ذریة الإمام المهدی (ع) هم المهدیون الأئمة الأوصیاء من ذریته ...)
🔅 ترجمه:
و مخفی نباشد که اشرف مصادیق ذریه امام مهدی (ع)، آنها همان مهدیونِ ائمهی اوصیاء از ذریه او هستند.
🔹 نکته اول:
در دعای امام جواد (ع) #فقط سخن از ذریه و فرزندان امام زمان (ع) به میان آمده است و #هیچگونه سخنی از 👈 مهدیین و مقام امامت و وصایت آنان و فرزندی ایشان برای امام زمان (ع) وجود ندارد.
⛔️ بنابراین سخن ناظم العقیلی که میگوید (... ذریة الإمام المهدی (ع) هم المهدیون الأئمة الأوصیاء ...) ادعای گزافی بیش نمیباشد.
✅ همین یک نکته برای بطلان استدلال ناظم العقیلی به حدیث دوازدهم کفایت میکند اما به جهت رسوایی بیشتر او، نکات و اشکالات بعدی را بیان مینماییم.
📄(صفحه بعد)👇👇👇
.
https://eitaa.com/PayehayePooshali
ـ📄👆👆👆
🔹 نکته دوم:
آنچه از این دعا فهمیده میشود این است که 👈 حضرت مهدی (ع) در طول عمر شریف خویش دارای #فرزند میباشند اما این که در حال حاضر فرزندان ایشان #موجود بوده یا در #آینده متولد میشوند، از متن دعا چیزی فهمیده نمیشود.
🔹 نکته سوم:
در دعای شریف امام جواد (ع) فقط به وجود #12_امام پس از پیامبر (ص) تصریح شده است و از امامت فرد یا افرادی دیگر #هیچ_سخنی به میان نیامده است لذا این دعا یکی از صدها ادله در اثبات امامان و اوصیاء 12گانه پیامبر (ع) بوده و بطلان فرقه همبوشی از آن استفاده میشود.
🔹 نکته چهارم:
لازم به ذکر است که در #هیچ_حدیثی، مهدیین ـــ در صورت پذیرش وجود آنها ـــ به عنوان فرزندان امام زمان (ع) معرفی نشدهاند و آنچه همبوشیان در این جهت از حدیث وصیت کتاب الغیبة شیخ طوسی تلقی نمودهاند کاملا اشتباه میباشد.
جهت اطلاع از #معنای_صحیح_حدیث_وصیت، به نقد حدیث اول کتاب (چهل حدیث مهدیین) مراجعه فرمایید.
📌 لینک نقد حدیث اول:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/728
🔹 نکته پنجم:
همانطور که میدانید ولایت حجتهای الهی، یکی از اساسیترین مباحث اعتقادی بوده که در صورت انکار و عدم پذیرش آن پس از اتمام حجت از سوی حجج الهی، ایمان شخص قابل قبول نبوده و غضب الهی و آتش جهنم را در پی دارد.
📌 امام باقر (ع) در مورد اهمیت بحث ولایت ضمن حدیثی فرمودند:
... لَمْ يُنَادَ بِشَيْءٍ مَا نُودِيَ بِالْولَايَةِ يَوْمَ الْغَدِير.
🔅 ترجمه: به چیزی ندا داده نشد مثل آنچه ندا داده شد به ولایت در روز غدیر.
🤔 حال اگر مهدیین جزو حجج الهی و اوصیاء پیامبر (ص) باشند، آیا میتوان پذیرفت که 👈 امام جواد (ع) در دعای فوق به حجتهای الهی پس از پیامبر (ص) اشاره نموده و اسم 12 امام را ببرند اما هیچ سخنی از امامت و وصایت مهدیین به میان نیاورند⁉️
🤔 و آیا در دینی که روز غدیر از طرف باری تعالی کامل اعلام شده و این آیه نازل گردید (الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دينَكُم) صحبت از ولایت و وصایت مهدیین شده است⁉️
بنابراین دعای امام جواد (ع) یکی از #ادله_انحصار تعداد امامان و اوصیاء پیامبر خدا (ع) در عدد 12 بوده و بطلان فرقه همبوشی را رقم میزند.
🔴 شبهه
اگر همبوشیان ادعا کنند که:
((پس از غدیر #بداء حاصل شده و امر وصایت مهدیین در شب وفات پیامبر (ص) توسط ایشان در وصیت اعلام شده است))
🖋 در پاسخ گوییم:
1️⃣ ادعای تغییر و بداء باید مستند به آیات و روایات باشد و در این جهت #هیچ آیه و روایتی وجود ندارد.
ادلهای که همبوشیان در مورد مهدیین و اثبات امامت و وصایت و فرزندی آنان برای امام زمان (ع) بیان مینمایند #ارتباطی با ادعای آنها نداشته و آن را ثابت نمیکند 👈 که تاکنون 12 دلیل از این ادله را مورد نقد بررسی قرار داده و عجز علمی و غرض ورزیهای همبوشیان را مطرح نمودهایم.
2️⃣ مضافا این که ائمه (ع) در روایات به 👈 کامل شدن دین در روز #غدیر اشاره نمودهاند که این مطلب، ادعای بداء پس از غدیر را باطل مینماید.
بنابراین اگر دین در شب وفات پیامبر (ص) با ولایت و وصایت مهدیین کامل شده باشد، ادعای اکمال دین در روز غدیر از سوی اهل بیت (ع) مطلبی خلاف واقع و اشتباه خواهد بود.
🤔 به نظر شما آیا اهل بیت (ع) ـــ نعوذ بالله ـــ جاهل به دین بوده و مطالب اشتباه روایت میکردهاند⁉️
به احادیث زیر دقت فرمایید:
✅ امام رضا (ع) ضمن حدیثی، به آیه (الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دينَكُم) اشاره کرده و منکرین اکمال دین در روز غدیر را کافر اعلام فرمودند:
فَمَنْ زَعَمَ أَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَمْ يُكْمِلْ دِينَهُ فَقَدْ رَدَّ كِتَابَ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ وَ مَنْ رَدَّ كِتَابَ اللَّهِ فَهُوَ كَافِر...
🔅 ترجمه: پس کسی که گمان کند خدای عزوجل دینش را کامل نکرد 👈 کتاب خدا را رد نموده و کسی که کتاب خدا را رد نماید #کافر است.
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
https://eitaa.com/PayehayePooshali
ـ📄👆👆👆
• امام باقر (ع) در مورد کامل شدن دین در روز غدیر فرمودند:
... و كَانَتِ الْفَرِيضَةُ تَنْزِلُ بَعْدَ الْفَرِيضَةِ الْأُخْرَى 👈 و كَانَتِ الْوَلَايَةُ آخِرَ الْفَرَائِضِ فَأَنْزَلَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَ (الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي) قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ (ع) يَقُولُ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ 👈 لا أُنْزِلُ عَلَيْكُمْ بَعْدَ هَذِهِ فَرِيضَةً قَدْ أَكْمَلْتُ لَكُمُ الْفَرَائِض.
🔅 ترجمه:
فریضه بعد از فریضهای دیگر پیوسته نازل میشد 👈 و ولایت، آخرینِ فرائض بود. پس خدای عزوجل این آیه را نازل نمود (الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي)، حضرتش فرمودند: خدای عزوجل میگوید 👈 بر شما بعد از این [یعنی ولایت] فریضهای نازل نمیکنم [و] فرائض را برای شما کامل کردهام.
📌 بر این اساس، #ادعای_بداء در تعداد اوصیاء 12گانه پیامبر (ع) پس از روز غدیر، ادعایی بدون دلیل بوده و روایات فوق آن را رد مینماید.
📌 به تصریح روایات فوق، بعد از ولایت دیگر واجبی از سوی خداوند نازل نشده و منکر این امر، #کافر محسوب میشود.
🔹 نکته ششم:
از آنجا که ناظم العقیلی دعای شریف امام جواد (ع) را مطابق نقل کتاب (من لا یحضره الفقیه) ذکر میکند، بجاست که اعتقاد مرحوم شیخ صدوق را پیرامون تعداد اوصیاء و حجتهای الهی پس از پیامبر (ص) بیان نماییم.
📌 مرحوم شیخ صدوق در کتاب (إعتقادات الإمامیة) چنین میگوید:
((و اعتقادنا أنّ حجج اللّه تعالى على خلقه بعد نبيّه محمد (ص) 👈 الأئمّة الاثنا عشر (ع) 👈 أوّلهم أمير المؤمنين عليّ بن أبي طالب، ثمّ الحسن، ثمّ الحسين، ثم علي بن الحسين، ثمّ محمد بن علي، ثمّ جعفر بن محمد، ثمّ موسى بن جعفر، ثمّ علي بن موسى، ثمّ محمد بن علي، ثمّ علي بن محمد، ثمّ الحسن بن علي 👈 ثمّ محمد بن الحسن الحجة القائم صاحب الزمان خليفة اللّه في أرضه ...
🔅 ترجمه:
اعتقاد ما این است که حجتهای خدا بر خلق بعد از پیامبرش محمد (ص) 👈 امامان 12گانه (ع) هستند 👈 که اولین آنها امیرالمومنین علی بن ابی طالب سپس حسن سپس حسین سپس علی بن الحسین سپس محمد بن علی سپس جعفر بن محمد سپس موسی بن جعفر سپس علی بن موسی سپس محمد بن علی سپس علی بن محمد سپس الحسن بن علی سپس 👈 محمد بن الحسن، حجة قائم، صاحب الزمان که خلیفه خدا در زمینش است میباشند.
و أنّ لهم #المعجزات و الدلائل ... و نعتقد أنّ حجّة اللّه في أرضه، و خليفته على عباده في زماننا هذا 👈 هو القائم المنتظر محمد بن الحسن بن علي بن محمد بن علي بن موسى بن جعفر بن محمد بن علي بن الحسين بن علي بن أبي طالب ...
🔅 ترجمه:
و همانا برای آنان #معجزات و دلائل است ... و معتقد هستیم که حجت خدا در زمینش و خلیفه بر بندگانش در این زمان 👈 همان قائم منتظر محمد بن الحسن بن علی بن محمد بن علي بن موسى بن جعفر بن محمد بن علي بن الحسين بن علي بن أبي طالب است ...
و أنّه هو الذي 👈 يملأ الأرض قسطا و عدلا، كما ملئت جورا و ظلما و أنّه هو الذي يظهر اللّه به دينه، لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ و أنّه هو الذي يفتح اللّه على يديه مشارق الأرض و مغاربها، حتى لا يبقى في الأرض مكان إلّا نودي فيه بالأذان، وَ يَكُونَ الدِّينُ كُلُّهُ لِلَّهِ تعالى.
🔅 ترجمه:
و همانا او کسی است که 👈 زمین را پر از قسط و عدل میکند همانطور که از جور و ظلم پر شده و او همان کسی است که خدا به وسیله او دینش را آشکار میکند و او همان کسی است که خدا به دست لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ ایشان مشرقهای زمین و مغربهای آن را فتح میکند تا این که در زمین مکانی باقی نمیماند الا این که در آن اذان گفته میشود وَ يَكُونَ الدِّينُ كُلُّهُ لِلَّهِ تعالى))
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
https://eitaa.com/PayehayePooshali
ـ📄👆👆👆
🔵 جمع بندی
ـــ در دعای امام جواد (ع) #فقط از ذریه و فرزندان امام زمان (ع) سخن به میان آمده است و #هیچگونه صحبتی از مهدیین و مقام امامت و وصایت آنان و فرزندی ایشان برای امام زمان (ع) وجود ندارد.
ـــ آنچه از دعای امام جواد (ع) فهمیده میشود این است که امام زمان (ع) در طول عمر شریف خویش #دارای_فرزند میباشند اما این که 👈 در حال حاضر فرزندان حضرتش موجود بوده یا در آینده متولد میشوند، از متن دعا چیزی فهمیده نمیشود.
ـــ در هیچ حدیثی، مهدیین ـــ در صورت پذیرش وجود آنها ـــ به عنوان فرزندان امام زمان (ع) معرفی نشدهاند.
ـــ در دعای شریف امام جواد (ع) فقط به وجود 12 امام پس از پیامبر (ص) تصریح شده است و از امامت فرد یا افرادی دیگر #هیچ_سخنی به میان نیامده است.
ـــ به تصریح روایات، دین در روز غدیر #کامل شده و بعد از ولایت دیگر واجبی از سوی خداوند نازل نشده است و منکر این امر، #کافر محسوب میشود.
ـــ مرحوم شیخ صدوق اعتقادی به وصایت مهدیین و امامت آنها #نداشته و اوصیاء پیامبر (ص) را منحصر در 12 نفر میداند.
ـــ ناظم العقیلی در مقدمه کتاب چهل حدیث مهدیین ادعا نمود که:
1️⃣ امامت در 12 امام محصور نبوده و مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند.
2️⃣ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند.
اما دعای امام جواد (ع) هیچ ارتباطی با ادعاهای ناظم العقیلی نداشته و آنها را ثابت نمینماید.
🔴 نکته:
همانطور که سابقا عرض کردیم کتاب (40 حدیث مهدیین) ناظم العقیلی #مورد_تایید احمد اسماعیل همبوشی بوده لذا #جهالتها و #غرض_ورزیهای موجود در این کتاب، دروغین بودن احمد اسماعیل را آشکار کرده و #بطلان_فرقه_او را ثابت مینماید.
🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده 🙏
https://t.me/PayehayePooshaly
https://eitaa.com/PayehayePooshali
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.
نقد 40 حدیث مهدیین ــ حدیث12.pdf
957.6K
🍁🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
📚 نقد کتاب "#40حدیث_مهدیین/ناظم العُقیلی"
#حدیث_12: دعای امام جواد ع بعد از نماز واجب (... و اره ما یحب و تقر به عینه فی نفسه و فی ذریته و اهله و ماله و فی شیعته...)
📄 قطع A5
🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 نقد کتاب (#40حدیث_مهدیین/ناظم العقیلی)
#حدیث_12: دعای امام جواد ع بعد از نماز واجب (... و اره ما یحب و تقر به عینه فی نفسه و فی ذریته و اهله و ماله و فی شیعته...)
⛔️ همبوشیان بر این باورند که:
[مهدیین، 12 نفر از فرزندان امام زمان (عج) بوده که بعد از ایشان به مقام امامت و وصایت میرسند و در حقیقت تعداد اوصیاء پیامبر خدا (ص) 24 نفر میباشند]❗️❗️❗️
🤔 بر آن شدیم تا ضمن کلیپی، 12 اُمین دلیل آنان را پیرامون این باور مورد نقد و بررسی قرار داده و صحت و سقم آن را مشخص نماییم.
✅ همراهی شما، افتخار ماست.
🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹
.
هدایت شده از پایه های پوشالی در نقد مدعی یمانی ( احمدالحسن )
.
📢 فتوای آیة الله سیستانی در مورد احمد اسماعیل بصری همبوشی ــ مدعی یمانی ــ و دیگر مدعیان
.
✅ نقد کتاب (#40حدیث_مهدیین/ناظم العقیلی)
#حدیث_12: دعای امام جواد ع بعد از نماز واجب (... و اره ما یحب و تقر به عینه فی نفسه و فی ذریته و اهله و ماله و فی شیعته...)
🖌 متن در ایتا:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/958
📄 پی دی اف:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/962
🎞 کلیپ:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/965
📌 نقد و بررسی حدیث قبلی:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/957
🙏 با آرزوی بیداری عزیزان در دام افتاده ... 🌹🌹🌹
.
هدایت شده از پایه های پوشالی در نقد مدعی یمانی ( احمدالحسن )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☠️ کمین سارقین در مسیر اربعین
💥 فوری و مهم
✅ کلیپی که باید هر زائر اربعین آن را ببیند.
#نشر_حداکثری
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🧨 گروهکهای مسلح عراقی
یکی از عوامل نا امنی
🤔 در حالی که پلیس عراق مشغول جمع آوری سلاحهای بدون جواز میباشد، گروهکهای منحرف، مردم را به نگهداری اسلحه تشویق میکنند.
📌تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل...
.
📩
پایه . . . . . . . . . . . 13
— < ( بسم الله الرحمن الرحیم ) > —
صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا
ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا
با سلام خدمت همه عزیزان 💐
ـhttps://t.me/PayehayePooshaly
💠 نقد کتاب (40 حدیث مهدیین/ناظم العقیلی)
✅ لینک بخش قبل:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/969
🔷 #حدیث_13:
همانطور که سابقا عرض شد، ناظم العُقیلی در مقدمه کتاب (چهل حدیث مهدیین) ادعاهایی را مطرح کرده و برای اثبات آنها به 40 حدیث اشاره مینماید. او مدعی است:
1️⃣ امامت در 12 امام محصور نبوده و مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند.
2️⃣ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند.
جهت دیدن ادعاهای ناظم العقیلی در مقدمه کتابش، به لینک زیر مراجعه فرمایید:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/727
اما دلایل قبلی کتاب او ــ با صرف نظر از #بحث_سندی وپذیرش صدور آنها ــ ادعاهای فوق را ثابت ننموده بلکه دروغین بودن احمد اسماعیل بصری را رقم میزد.
📌 لازم به ذکر است کتاب #40حدیث_مهدیین مورد تایید احمد اسماعیل همبوشی بوده 👈 لذا هر اشکالی که بر این کتاب وارد شود، حکایت از #بیسوادی احمد داشته و #مهر_بطلانی است بر پیشانی فرقه همبوشی.
📌 با این که ضمن بخشهای گذشته ایرادات فراوانی بر کتاب #40حدیث_مهدیین ناظم العقیلی بیان نمودیم و دیگر نیازی به نقد ما بقی کتاب نمیباشد، اما به جهت بیان رسواییهای بیشتر این فرقه، #حدیث_۱۳ کتاب را از نظر گذرانده و ارتباط آن را با ادعاهای فوق مورد بررسی قرار میدهیم.
🔴 حدیث سیزدهم:
وَ قَدْ اخْتَرْنَا مَا ذَكَرَهُ ابْنُ أَبِي قُرَّةَ فِي كِتَابِهِ-: فَقَالَ بِإِسْنَادِهِ إِلَى عَلِيِّ بْنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ فَضَّالٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى بْنِ عُبَيْدِ بِإِسْنَادِهِ عَنِ الصَّالِحِينَ(ع) قَالَ: وَ كَرِّرْ فِي لَيْلَةِ ثَلَاثٍ وَ عِشْرِينَ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ قَائِماً وَ قَاعِداً وَ عَلَى كُلِّ حَالٍ وَ الشَّهْرَ كُلَّهُ وَ كَيْفَ أَمْكَنَكَ وَ مَتَى حَضَرَكَ فِي دَهْرِكَ تَقُولُ بَعْدَ تَمْجِيدِ اللَّهِ تَعَالَى وَ الصَّلَاةِ عَلَى النَّبِيِّ وَ آلِهِ اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْقَائِمِ بِأَمْرِكَ الْحُجَّةِ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ الْمَهْدِيِّ عَلَيْهِ وَ عَلَى آبَائِهِ أَفْضَلُ الصَّلَاةِ وَ السَّلَامِ فِي هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِي كُلِّ سَاعَةٍ وَلِيّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِيلًا وَ مُؤَيِّداً حَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فِيهَا طُولًا وَ عَرْضاً 👈 و تَجْعَلَهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ مِنَ الْأَئِمَّةِ الْوَارِثِينَ …
🔅 ترجمه:
و آنچه که ابن ابی قره در کتابش ذکر نمود را برگزیدهایم، پس به سندش از علی بن حسن بن علی بن فضال از محمد بن عیسی بن عبید به سندش از صالحین [یعنی معصومین] گفت: و تکرار کن در شب بیست و سوم از ماه رمضان، ایستاده و نشسته و در هر حالی و در همه ماه و هر طور که برایت ممکن است و هر زمان از روزگارت، بعد از تمجید خدای تعالی و صلوات بر پیامبر و آل او میگویی (بارالها! برای ولیت، قائم به امرت، حجت، محمد بن الحسن مهدی ـ که بر او و پدرانش برترین درود و سلام باد ـ در این ساعت و در هر ساعتی، سرپرست و حافظ و راهبر و ناصر و راهنما و تایید کننده باش تا این که او را در زمینت از روی رغبت ساکن کنی و او را در همه زمین بهرهمند گردانی 👈 و او و ذریه او را از ائمه وارثین قرار دهی ....
📕 إقبال الأعمال، ج1ص191 .
💥 نقد و بررسی
🔹 نکته اول:
همانطور که تا کنون شاهد بودید در هیچ حدیثی، از مهدیین به عنوان 👈 فرزندان امام زمان(ع) که دارای مقام امامت و وصایت هستند یاد نشده است و آنچه همبوشیان در این جهت از حدیث وصیت کتاب الغیبة شیخ طوسی تلقی نمودهاند کاملا اشتباه میباشد.
جهت اطلاع از معنای صحیح حدیث وصیت، به نقد حدیث اول کتاب (چهل حدیث مهدیین) مراجعه فرمایید.
📌 لینک نقد حدیث اول:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/728
در دعای فوق هم #هیچ سخنی از مهدیین به میان نیامده لذا ادعای ناظم العقیلی مبنی بر فرزندی مهدیین برای امام زمان(ع) با استناد به این دعا، سخنی گزاف میباشد.
📌 نهایت چیزی که ناظم العقیلی میتواند از این دعا استفاده کند 👈 وجود امامان وارثین از ذریه امام زمان(ع) میباشد که در نکات بعدی، مطالبی پیرامون این فراز (و تجعله و ذریته من الائمه الوارثین / و او و ذریه او را از ائمه وارثین قرار دهی) و معنای آن تقدیم عزیزان میگردد.
✅ همین یک نکته برای بطلان استدلال ناظم العقیلی به حدیث 13 کفایت میکند اما به جهت رسوایی بیشتر او، اشکالات بعدی را بیان مینماییم.
📄(صفحه بعد)👇👇👇
.
https://eitaa.com/PayehayePooshali
ـ📄👆👆👆
🔹 نکته دوم:
همبوشیان با تمسک به این دعا وجود فرزندانی را برای امام زمان(ع) در حال حاضر نتیجه میگیرند ولی حقیقت امر چیز دیگری است و آنچه از این دعا فهمیده میشود این است که حضرت مهدی(ع) 👈 در طول عمر شریف خویش دارای فرزند میباشند اما این که در حال حاضر فرزندان ایشان موجود بوده یا در آینده متولد میشوند، از متن دعا چیزی فهمیده نمیشود.
🔹 نکته سوم:
راوی این دعا، محمد بن عیسی بن عبید است اما مرحوم کلینی و شیخ طوسی وقتی این دعا را از وی نقل میکنند عبارت (وَ تَجْعَلَهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ مِنَ الْأَئِمَّةِ الْوَارِثِينَ ... ) به بعد، در نقل آنان وجود ندارد.
🖋 نقل مرحوم کلینی:
مُحَمَّدُ بْنُ عِيسَى بِإِسْنَادِهِ عَنِ الصَّالِحِينَ(ع) قَالَ: تُكَرِّرُ فِي لَيْلَةِ ثَلَاثٍ وَعِشْرِينَ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ هَذَا الدُّعَاءَ سَاجِداً وَقَائِماً وَ قَاعِداً وَ عَلَى كُلِّ حَالٍ وَفِي الشَّهْرِ كُلِّهِ وَكَيْفَ أَمْكَنَكَ وَمَتَى حَضَرَكَ مِنْ دَهْرِكَ تَقُولُ بَعْدَ تَحْمِيدِ اللَّهِ تَبَارَكَ وَتَعَالَى وَالصَّلَاةِ عَلَى النَّبِيِّ(ص) اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ فُلَانِ بْنِ فُلَانٍ فِي هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِي كُلِّ سَاعَةٍ وَلِيّاً وَحَافِظاً وَنَاصِراً وَدَلِيلًا وَقَائِداً وَعَوْناً وَعَيْناً حَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فِيهَا طَوِيلًا.
📕 الکافی، ج4ص162 .
🖋 نقل مرحوم شیخ طوسی:
مُحَمَّدُ بْنُ عِيسَى بِإِسْنَادِهِ عَنِ الصَّادِقِينَ(ع) قَالَ: قَالَ وَ كَرِّرْ فِي لَيْلَةِ ثَلَاثٍ وَ عِشْرِينَ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ هَذَا الدُّعَاءَ سَاجِداً وَ قَائِماً وَ قَاعِداً وَ عَلَى كُلِّ حَالٍ وَ فِي الشَّهْرِ كُلِّهِ وَ كَيْفَ أَمْكَنَكَ وَ مَتَى حَضَرَكَ مِنْ دَهْرِكَ تَقُولُ بَعْدَ تَمْجِيدِ اللَّهِ تَعَالَى وَ الصَّلَاةِ عَلَى النَّبِيِّ عَلَيْهِ وَ آلِهِ السَّلَامُ اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ فُلَانِ بْنِ فُلَانٍ فِي هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِي كُلِّ سَاعَةٍ وَلِيّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِيلًا وَ عَيْناً حَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَكِّنَهُ فِيهَا طَوِيلًا.
📕 تهذیب الاحکام، ج3ص102 و مصباح المتهجد، ج2ص630 .
بنابراین احتمال زیاد شدن عبارت (وَتَجْعَلَهُ وَذُرِّيَّتَهُ مِنَ الْأَئِمَّةِ الْوَارِثِينَ ...) در قرون پس از مرحوم کلینی و شیخ طوسی تقویت میشود.
📌 لازم به ذکر است که در اختلاف بین نقلها، ارجحیت با نقل مرحوم کلینی و شیخ طوسی میباشد.
🔹 نکته چهارم:
با این که کتاب اقبال الاعمال مرحوم سید بن طاووس (م 664 هـ .ق) در اختیار علماء و محدثین بوده است ولی #هیچ_یک از آنها تا دوران مرحوم علامه مجلسی(م 1110 هـ .ق) این دعا را در کتب خود ذکر نکردهاند.
✅ اما نقل مرحوم کلینی و شیخ طوسی را بسیاری از علماء در کتب خویش آوردهاند که در زیر به نام تعدادی از آنها اشاره میشود:
➖ مرحوم ابن المشهدی متوفای 610 هـ .ق در کتاب (المزار) ص611 .
➖ مرحوم سید بن طاووس متوفای 664 هـ .ق در کتاب (فلاح السائل) ص46 .
➖ مرحوم حسن بن سلیمان حلی متوفای قرن 8 در کتاب (مختصر البصائر) ص460 .
➖ مرحوم کفعمی متوفای 905 هـ .ق در کتاب (البلد الامین) ص203 و (المصباح) ص586 .
➖ مرحوم مجلسی اول متوفای 1070 هـ .ق در کتاب (روضة المتقین) ج3ص449 .
➖ مرحوم فیض کاشانی متوفای 1091 هـ .ق در کتاب (الوافی) ج11ص405.
🔹 نکته پنجم:
البته این احتمال که دعای مذکور #مخصوص امام زمان(ع) #نبوده بلکه مربوط به همه امامان(ع) است منتفی نمیباشد زیرا همانطور که شاهد بودید، در اصلِ این دعا هم، نام امامی خاص برده نشده و عبارت (اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ فُلَانِ بْنِ فُلَانٍ ...) وجود دارد (1).
از طرفی امام معصوم(ع) نفرمودهاند که این دعا #مخصوص_امام_دوازدهم حضرت مهدی(ع) میباشد.
بر این اساس، وجود عبارت (وَ تَجْعَلَهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ مِنَ الْأَئِمَّةِ الْوَارِثِينَ) در نقل کتاب اقبال الاعمال مشکلی ایجاد نکرده و تعارضی با احادیث فراوان در بحث اوصیاء 12گانه پیامبر(ص) ندارد 👈 زیرا این دعا مخصوص امام زمان(ع) نبوده و برای همه امامان(ع) خوانده میشود.
📌 در صورت پذیرش این احتمال، استجابت این فراز از دعا (حَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فِيهَا طَوِيلًا) نسبت به یازده امام قبلی، در دوران رجعت ایشان محقق میگردد ان شاء الله.
ـــــــــــــــــــــــــ
پی نوشت:
(1) یعنی شیعیان در هر زمانی، نام امام خویش را در دعای فوق قرار داده و آن را تلاوت میکردند. مثلا در زمان امام رضا(ع) شیعیان اینگونه میگفتهاند: (اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ عَلّیِ بنِ مُوسَی).
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
https://eitaa.com/PayehayePooshali
ـ📄👆👆👆
🔹 نکته ششم:
اگر شخصی بر #اختصاص این دعا نسبت به امام زمان(ع) اصرار ورزد و به نقل مرحوم سید بن طاووس نیز تمسک جسته و عبارت (وَ تَجْعَلَهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ مِنَ الْأَئِمَّةِ الْوَارِثِينَ) را #ادامه_دعای مذکور تلقی نماید ، دو راه در پیش رو دارد:
🟣 راه اول:
این که کلمه (الْأَئِمَّةِ) در عبارت (وَ تَجْعَلَهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ مِنَ الْأَئِمَّةِ الْوَارِثِينَ) را به معنای #اصطلاحی بگیرد که در این صورت مراد 👈 پیشوایانِ مفترض الطاعهای هستند که خلیفه خدا روی زمین بوده و دارای عصمت و علم الهی و ... میباشند. (1)
پس یعنی ما در این دعا از خدا میخواهیم تا ذریه امام زمان(ع) را جزو این پیشوایان قرار داده و آنان را وارث در زمین گرداند.
در صورت پذیرش این معنی 👈 نقل مرحوم سید بن طاووس با احادیث فراوان در بحث امامان و خلفاء و اوصیاء 12گانه بعد از پیامبر(ع) #تعارض داشته که باید بر اساس راهکارهای موجود در باب تعارض پیش رفت.
🔻 امام باقر(ع) اولین راهکار در احادیث متعارض را اینگونه بیان فرمودند:
خُذْ بِمَا اشْتَهَرَ بَيْنَ أَصْحَابِكَ وَ دَعِ الشَّاذَّ النَّادِر.
🔅 ترجمه:
آنچه که بین اصحابت #مشهور است را اخذ کن و [حدیث] شاذ و نادر را رها کن.
زراره میپرسد: [اگر] هر دو حدیث مشهور هستند و روایت شدهاند [چه کنیم؟]، حضرتش [راهکار دوم را بیان کرده و] فرمودند:
خُذْ بِقَوْلِ أَعْدَلِهِمَا عِنْدَكَ وَ أَوْثَقِهِمَا فِي نَفْسِك.
🔅 ترجمه:
قول عادلترین و مورد وثوقترین آن دو در نزد خودت را اخذ کن.
📕 بحارالانوار، ج2ص245 .
📌 بر اساس این دو راهکار از امام باقر(ع)، نقل مرحوم سید بن طاووس قابل تمسک نمیباشد زیرا وجود امامان ـــ به معنای اصطلاحی ـــ از ذریه امام زمان(ع) #هیچگونه_شهرتی بین اصحاب نداشته و سند نقل مرحوم سید بن طاووس نیز #مرفوع بوده و برخی از راویان آن ذکر نشده و این حدیث، #ضعیف_السند محسوب میشود.
🟣 راه دوم:
این که کلمه (الْأَئِمَّةِ) در عبارت (وَ تَجْعَلَهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ مِنَ الْأَئِمَّةِ الْوَارِثِينَ) را به معنای #لغوی بگیرد ـــ یعنی پیشوایان ـــ که در این صورت از خدا میخواهیم تا ذریه امام زمان(ع) را جزو پیشوایان و حاکمان و وارثین در زمین قرار دهد.
🖋 توضیح این که:
کلمه (امام) از نظر #لغوی به معنای #پیشوا میباشد.
در لسان العرب، ذیل ماده (أمم) آمده است:
الإِمامُ: كلُّ من ائتَمَّ به قومٌ كانوا على الصِّراطِ المستقيمِ أَو كانوا ضالِّين ... الإِمامُ الّذِي يُقْتَدى بِه.
🔅ترجمه:
امام، هر کسی را گویند که قومی به او اقتدا کند، چه بر صراط مستقیم باشند و چه گمراه ... امام کسی است که به او اقتدا میشود.
📌 پس با توجه به این معنای لغوی، اطلاق کلمه (امام) بر 👈 #پیش_نماز و #فرماندهان_جنگی و #حاکمان_ومدیران_حکومتی و ... صحیح میباشد زیرا آنان کسانی هستند که افرادی به آنها اقتدا میکنند.
✅ با پذیرش این معنا، دیگر تعارضی بین نقل مرحوم سید بن طاووس و روایات مربوط به تعداد امامان و اوصیاء بعد از پیامبر(ص) ایجاد نمیشود زیرا منظور از امام در این روایات به معنای #اصطلاحی میباشد.
⛔️ اشکال و جواب:
ممکن است برخی از همبوشیان بگویند:
[ کلمه (الْأَئِمَّةِ) در عبارت (وَ تَجْعَلَهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ مِنَ الْأَئِمَّةِ الْوَارِثِينَ) به معنای اصطلاحی است زیرا در این فراز برای شخص امام زمان(ع) هم دعا میشود و از خدا میخواهیم که ایشان را جزو #ائمه_وارثین قرار دهد و همانطور که میدانیم، امام زمان(ع) دارای مقام امامت #اصطلاحی هستند ]
🖋 در پاسخ به این اشکال میگوییم:
1️⃣ اگر کلمه (الْأَئِمَّةِ) در این فراز به معنای #اصطلاحی باشد، این دعا با احادیث دیگر #تعارض داشته که در راه اول پیرامون آن گفتگو نمودیم.
2️⃣ این که در فراز فوق برای امام زمان(ع) هم دعا میشود نمیتواند دلیل بر این باشد که حتما کلمه (الْأَئِمَّةِ) به معنای اصطلاحی است زیرا اطلاق کلمه (الْأَئِمَّةِ) به معنای لغوی ـــ یعنی پیشوایان ـــ بر حضرتش نیز صحیح بوده و ایشان به عنوان #امام_الائمه و #پیشوای_همه_خلایق میباشند.
📌 همانطور که عرض شد، کلمه (امام) در لغت به معنای کسی است که دیگران به او اقتدا کرده و او پیشوای آنان است.
📌 در حقیقت، اطلاق لفظ امام به معنای لغوی ـــ یعنی پیشوا ـــ به هر کسی که دارای مقام امامت اصطلاحی است صحیح بوده اما هر کسی که امام به معنای لغوی است، دارای مقام امامت اصطلاحی نمیباشد.
ـــــــــــــــــــــــــ
پی نوشت:
(1) جهت آشنایی با مقام والای امامت ـــ همان مقامی که حضرت ابراهیم(ع) پس از امتحانات سخت به آن نائل گردید و بر طبق روایات، حضرت رسول(ص) و ائمه معصومین(ع) جزو وارثین این مقام هستند ـــ به حدیث شریف امام رضا(ع) در کتاب الکافی، ج1ص198 مراجعه فرمایید.
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
https://eitaa.com/PayehayePooshali
ـ📄👆👆👆
💥 خلاصه این که:
اگر ناظم العقیلی نقل مرحوم سید بن طاووس را بر نقل مرحوم کلینی و شیخ طوسی #ترجیح دهد و عبارت (وَ تَجْعَلَهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ مِنَ الْأَئِمَّةِ الْوَارِثِينَ) را #جزو دعای (اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ ...) #تلقی نماید، باز هم نمیتواند ادعای خویش را در مورد امامت فرزندان امام زمان(ع) ـــ به معنای اصطلاحی ـــ ثابت نماید زیرا:
• اگر کلمه (الْأَئِمَّةِ) در نقل مرحوم سید بن طاووس به معنای #اصطلاحی باشد، باید وارد باب تعارض شده که در این صورت طبق کلام امام باقر(ع) نمیتوان به این نقل تمسک جست.
• و یا این که کلمه (الْأَئِمَّةِ) در عبارت (وَ تَجْعَلَهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ مِنَ الْأَئِمَّةِ الْوَارِثِينَ) به معنای #لغوی بوده و مراد، دعا برای پیشوایی فرزندان امام زمان(ع) میباشد.
🔹 نکته هفتم:
جالب اینجاست که احمد اسماعیل همبوشی هم کلمه (الْأَئِمَّةِ) را به معنای لغوی ـــ یعنی پیشوایان ـــ میداند که بر این اساس، استدلال ناظم العقیلی به عبارت (وَ تَجْعَلَهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ مِنَ الْأَئِمَّةِ الْوَارِثِينَ) در جهت اثبات مقام امامت ـــ به معنای اصطلاحی ـــ برای فرزندان امام زمان(ع) #عقیم میماند.
🖋 توضیح مطلب:
اگر بپذیریم که عبارت (وَ تَجْعَلَهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ مِنَ الْأَئِمَّةِ الْوَارِثِينَ) جزو دعای سلامتی امام زمان(ع) بوده و از معصوم صادر شده است، یقینا این فراز اشاره به آیه (وَ نُريدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثين) دارد.
احمد اسماعیل در کتاب بیان الحق و السداد ج1ص13 پس از ذکر آیه فوق چنین میگوید:
(وهؤلاء الذين يريد الله أن يجعلهم أئمة هم آل محمد(ع) الأئمة والمهديون(ع) 👈 و كذلك الثلاث مائة و ثلاثة عشر أصحاب الإمام المهدي(ع) ...)
🔅 ترجمه: آنهایی که خدا میخواهد ائمه قرارشان دهد همان آل محمد(ع) هستند یعنی ائمه و مهدیون(ع) 👈 و همچنین 313 نفر اصحاب امام مهدی(ع) میباشند.
👈 از سوی دیگر در روایات هیچ سخنی از مقام امامت ـــ به معنای اصطلاحی ـــ برای 313 یار امام زمان(ع) نشده است و احمد اسماعیل هم چنین مقامی را در کتب خویش برای آنان ذکر نکرده است.
📌 بنابراین میتوان فهمید که احمداسماعیل، کلمه (الْأَئِمَّةِ) را در آیه به معنای لغوی ـــ یعنی پیشوایان ـــ گرفته است لذا 313 یار امام زمان(ع) را از مصادیق آن ذکر میکند.
✅ بر این اساس، کلمه (الْأَئِمَّةِ) در نقل سید بن طاووس نیز به همان معنای #لغوی بوده ـــ زیرا این دعا اشاره به همان آیه دارد ـــ و در آن دعا از خدا میخواهیم تا فرزندان امام زمان(ع) را جزو پیشوایان و حاکمان و مدیران و ... قرار دهد.
📌 لازم به ذکر است که اگر همبوشیان کلمه (الْأَئِمَّةِ) در آیه را به معنای اصطلاحی دانسته و بر آن اصرار ورزند، به ناچار باید 👈 قائل به مقام امامت برای 313 یار امام زمان(ع) هم بشوند و تعداد امامان در فرقه خویش را 337 نفر اعلام کنند 😂
337 = 12 امام + 12 مهدی + 313 یار
✅ اما همانطور که بیان شد، در #هیچ_روایتی مقام امامت ـــ به معنای اصطلاحی ـــ به یاران امام زمان(ع) نسبت داده نشده است لذا ادعای همبوشیان مبنی بر انتساب این مقام به ایشان، سخنی گزاف و بدون دلیل میباشد لذا بهتر است کسانی که #اندر_خم اثبات امامت مهدیین ماندهاند، سخن از امامت افراد دیگر به میان نیاورند.
🔵 جمع بندی
➖ در نقل مرحوم سید بن طاووس #هیچ_سخنی از مهدیین به میان نیامده لذا ادعای فرزندی مهدیین برای امام زمان(ع) با استناد به این دعا، سخنی گزاف میباشد.
➖ نهایت چیزی که یک همبوشی میتواند از این دعا استفاده کند، #وجود_امامان_وارثین از ذریه امام زمان(ع) میباشد.
➖ این دعا دلالت ندارد که امام زمان(ع) در #حال_حاضر دارای فرزند میباشند بلکه آنچه از این دعا فهمیده میشود این است که حضرت مهدی(ع) در #طول_عمر_شریف خویش دارای فرزند میباشند.
➖ راوی این دعا، محمد بن عیسی بن عبید است اما مرحوم کلینی و شیخ طوسی وقتی این دعا را از وی نقل میکنند عبارت (وَ تَجْعَلَهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ مِنَ الْأَئِمَّةِ الْوَارِثِينَ ... ) به بعد، در نقل آنان وجود ندارد.
➖ نقل مرحوم کلینی و شیخ طوسی را بسیاری از علماء قبل از علامه مجلسی در کتب خویش آوردهاند.
➖ البته این احتمال که دعای مذکور مخصوص امام زمان(ع) #نبوده بلکه مربوط به همه امامان است منتفی نمیباشد.
➖ ناظم العقیلی در مقدمه کتاب چهل حدیث مهدیین ادعا نمود که:
1️⃣ امامت در 12 امام محصور نبوده و مهدیین بعد از امام زمان(ع) مقام وصایت و امامت دارند.
2️⃣ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان(ع) هستند.
اما تمسک او به نقل مرحوم سید بن طاووس دردی را دوا نکرده و ادعاهای وی را ثابت نمینماید.
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
https://t.me/PayehayePooshaly
ـ📄👆👆👆
🔴 نکته:
همانطور که سابقا عرض کردیم کتاب (40 حدیث مهدیین) ناظم العقیلی #مورد_تایید احمد اسماعیل همبوشی بوده لذا #جهالتها و #غرض_ورزیهای موجود در این کتاب، دروغین بودن احمد اسماعیل را آشکار کرده و #بطلان_فرقه_او را ثابت مینماید.
🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده 🙏
https://t.me/PayehayePooshaly
https://eitaa.com/PayehayePooshali
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.
نقد 40 حدیث مهدیین ــ حدیث13.pdf
913.5K
🍁🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
📚 نقد کتاب "#40حدیث_مهدیین/ناظم العُقیلی"
#حدیث_13: (اللهم کن لولیک ... و تجعله و ذریته من الائمة الوارثین ...)
📄 قطع A5
🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 نقد کتاب (#40حدیث_مهدیین/ناظم العقیلی)
#حدیث_13: (اللهم کن لولیک ... و تجعله و ذریته من الائمة الوارثین ...)
⛔️ همبوشیان بر این باورند که:
[مهدیین، 12 نفر از فرزندان امام زمان (عج) بوده که بعد از ایشان به مقام امامت و وصایت میرسند و در حقیقت تعداد اوصیاء پیامبر خدا (ص) 24 نفر میباشند]❗️❗️❗️
🤔 بر آن شدیم تا ضمن کلیپی، 13 اُمین دلیل آنان را پیرامون این باور مورد نقد و بررسی قرار داده و صحت و سقم آن را مشخص نماییم.
✅ همراهی شما، افتخار ماست.
🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹
.
✅ نقد کتاب (#40حدیث_مهدیین/ناظم العقیلی)
#حدیث_13: (اللهم کن لولیک ... و تجعله و ذریته من الائمة الوارثین ...)
🖌 متن تلگرامی:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/972
📄 پی دی اف:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/977
🎞 کلیپ:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/978
📌 نقد و بررسی حدیث قبلی:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/969
🙏 با آرزوی بیداری عزیزان در دام افتاده ... 🌹🌹🌹
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😭 میاد خاطراتم جلوی چشام
من اون خستگیه تو راهو میخوام ...
🏴 به مناسبت اربعین حسینی
.
📩
( بسم الله الرحمن الرحیم )
صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا
─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─
با سلام خدمت همه عزیزان 💐
ـhttps://t.me/PayehayePooshaly
📣 علاوه بر ارسال سوال به #ربات پایه های پوشالی و دریافت پاسخ، می توانید پرسشهای خود را با #اساتید زیر در میان گذاشته وپاسخ دریافت نمایید.
ـ👇 👇 👇 👇
1) استاد باقرپور کاشانی 🌹
🆔 @B_kashani
2) استاد بیرامی 🌹
🆔 @AK_Beyrami
3) استاد حجازی 🌹
🆔 @seyedshia
4) استاد حسینی بحر🌹
🆔 @Hoseinibahr110
5) استاد الأسد الحیدری 🌹
🆔 @ALI4922
6) استاد شریفی 🌹
🆔 @sharif_110
7) استاد عابس 🌹
🆔 @Alhayavi
8) استاد عباسی 🌹
🆔 @Almonqez
9) استاد علی 🌹
🆔 @Bhloo
10) استاد مجتهدی سیستانی 🌹
🆔 @sydmojtahed
11) استاد محبی 🌹
🆔 @Sadeghiyon314
12) استاد عبدالصمد موسوی 🌹
🆔 @Seyedabdolsamad
13) استاد موسوی 🌹
🆔 @Mosavi1374
14) استاد نورانی 🌹
🆔 @seyednorani
15) استاد هوشیار 🌹
🆔 @ali_m_hoshyar
16) استاد اربابی 🌹
🆔 @Marbabee
⚙️ ارسال سوال به ربات پایه های پوشالی ⚙️
🆔 @PayehayePooshaly_bot
✅ موفق وپیروز باشید 🌹
https://t.me/PayehayePooshaly
https://eitaa.com/PayehayePooshali
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بازگشت ابوهریره 5
🎞 قسمت پنجم: (برید)
حکایتی از تحریف احادیث در فرقههای دروغین
🙏با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده ... 🌹🌹🌹
.
📣 #خبر_مهم 👆👆👆
⛔️ تعطیلی موکبهای فرقه مدعی یمانی در اربعین (1399 ه.ش ـــ 1442 ه.ق) بنا به دستور مکتب نجف به خاطر #ترس_از_کرونا
📩 پیامی محرمانه، مخصوص لیدرهای اصلی این فرقه در مکتب نجف
خبری که هرگز بین پیروان این فرقه منتشر نشد‼️
💥 بنا به دلایلی . . . انتشار این پست با تاخیر صورت پذیرفت.
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اغتشاش گروهک یمانی در مراسم اربعین حسینی
📆 روزشمار افول همبوشیان در عراق
#نشر_حداکثری
.
#گزارش_تصویری
📸تصاویری از غرفه نقد مدعیان دروغین در مشهد
🔸نقد فرقه احمدالحسن بصری و فرقه منصور هاشمۍ خراسانی
🏴 در ایام شهادت پیامبراڪرم«ص» ، امام حسن مجتبی«ع»و امام رضا«ع»
📆 تا آخر ماه صفر
📌 #هم_اکنون میتوانید از نمایشگاه دیدن فرمایید.
🛣 | آدرس : مشهد، خیابان واعظ طبسی، عمود 1435 - غرفه مهدویت
┈┈┈••✾•▪️🍁▪️•✾••┈┈┈
🆔 @almonqez2
🆔 @almonqezfr
🆔 @almonqez_farsi
🆔 @ansar_almahdi_1
🆔 https://t.me/PayehayePooshaly
┈┈┈••✾•▪️🍁▪️•✾••┈┈┈