eitaa logo
پایه های پوشالی در نقد مدعی یمانی ( احمدالحسن )
606 دنبال‌کننده
377 عکس
387 ویدیو
39 فایل
بررسی پایه های استدلالات احمدالحسن بصری همبوشی و ادعاهای او . در تلگرام: https://t.me/PayehayePooshaly وبلاگ: http://payehayepooshaly.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 نقد کتاب (/ناظم العقیلی) : دعای امام جواد ع بعد از نماز واجب (... و اره ما یحب و تقر به عینه فی نفسه و فی ذریته و اهله و ماله و فی شیعته...) ⛔️ همبوشیان بر این باورند که: [مهدیین، 12 نفر از فرزندان امام زمان (عج) بوده که بعد از ایشان به مقام امامت و وصایت می‌رسند و در حقیقت تعداد اوصیاء پیامبر خدا (ص) 24 نفر می‌باشند]❗️❗️❗️ 🤔 بر آن شدیم تا ضمن کلیپی، 12 اُمین دلیل آنان را پیرامون این باور مورد نقد و بررسی قرار داده و صحت و سقم آن را مشخص نماییم. ✅ همراهی شما، افتخار ماست. 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 .
. 💥💥 امامت ناظم العقیلی و حسن حمامی در کلام احمد بصراوی ✅ نمونه‌ای از سخنان بی پایه و اساس مدعیان دروغین در تفسیر قرآن کریم 🙏 به امید بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده ...🌹🌹🌹 .
. 📢 فتوای آیة الله سیستانی در مورد احمد اسماعیل بصری همبوشی ــ مدعی یمانی ــ و دیگر مدعیان .
✅ نقد کتاب (/ناظم العقیلی) : دعای امام جواد ع بعد از نماز واجب (... و اره ما یحب و تقر به عینه فی نفسه و فی ذریته و اهله و ماله و فی شیعته...) 🖌 متن در ایتا: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/958 📄 پی دی اف: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/962 🎞 کلیپ: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/965 📌 نقد و بررسی حدیث قبلی: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/957 🙏 با آرزوی بیداری عزیزان در دام افتاده ... 🌹🌹🌹 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🧨 گروهکهای مسلح عراقی یکی از عوامل نا امنی 🤔 در حالی که پلیس عراق مشغول جمع آوری سلاحهای بدون جواز می‌باشد، گروهکهای منحرف، مردم را به نگهداری اسلحه تشویق می‌کنند. 📌تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل... .
📩 ‏ ‏ پایه . . . . . . . . . . . 13 ‏— < ( بسم الله الرحمن الرحیم ) > —‏ صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═‏ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ‏═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان ‏💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 نقد کتاب (40 حدیث مهدیین/ناظم العقیلی) ✅ لینک بخش قبل: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/969 🔷 : همانطور که سابقا عرض شد، ناظم العُقیلی در مقدمه کتاب (چهل حدیث مهدیین) ادعاهایی را مطرح کرده و برای اثبات آنها به 40 حدیث اشاره می‌نماید. او مدعی است: 1️⃣ امامت در 12 امام محصور نبوده و مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند. 2️⃣ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند. جهت دیدن ادعاهای ناظم العقیلی در مقدمه کتابش، به لینک زیر مراجعه فرمایید: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/727 اما دلایل قبلی کتاب او ــ با صرف نظر از وپذیرش صدور آنها ــ ادعاهای فوق را ثابت ننموده بلکه دروغین بودن احمد اسماعیل بصری را رقم می‌زد. 📌 لازم به ذکر است کتاب مورد تایید احمد اسماعیل همبوشی بوده 👈 لذا هر اشکالی که بر این کتاب وارد شود، حکایت از احمد داشته و است بر پیشانی فرقه همبوشی. 📌 با این که ضمن بخشهای گذشته ایرادات فراوانی بر کتاب ناظم العقیلی بیان نمودیم و دیگر نیازی به نقد ما بقی کتاب نمی‌باشد، اما به جهت بیان رسوایی‌های بیشتر این فرقه، ۱۳ کتاب را از نظر گذرانده و ارتباط آن را با ادعاهای فوق مورد بررسی قرار ‌می‌دهیم. 🔴 حدیث سیزدهم: وَ قَدْ اخْتَرْنَا مَا ذَكَرَهُ ابْنُ أَبِي قُرَّةَ فِي كِتَابِهِ-: فَقَالَ بِإِسْنَادِهِ إِلَى عَلِيِّ بْنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ فَضَّالٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى بْنِ عُبَيْدِ بِإِسْنَادِهِ عَنِ الصَّالِحِينَ(ع) قَالَ: وَ كَرِّرْ فِي‏ لَيْلَةِ ثَلَاثٍ‏ وَ عِشْرِينَ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ قَائِماً وَ قَاعِداً وَ عَلَى كُلِّ حَالٍ وَ الشَّهْرَ كُلَّهُ وَ كَيْفَ أَمْكَنَكَ وَ مَتَى حَضَرَكَ فِي دَهْرِكَ تَقُولُ بَعْدَ تَمْجِيدِ اللَّهِ تَعَالَى وَ الصَّلَاةِ عَلَى النَّبِيِّ وَ آلِهِ اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْقَائِمِ بِأَمْرِكَ الْحُجَّةِ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ الْمَهْدِيِّ عَلَيْهِ وَ عَلَى آبَائِهِ أَفْضَلُ الصَّلَاةِ وَ السَّلَامِ فِي هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِي كُلِّ سَاعَةٍ وَلِيّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِيلًا وَ مُؤَيِّداً حَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فِيهَا طُولًا وَ عَرْضاً 👈 و تَجْعَلَهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ مِنَ الْأَئِمَّةِ الْوَارِثِينَ ‏… 🔅 ترجمه: و آنچه که ابن ابی قره در کتابش ذکر نمود را برگزیده‌ایم، پس به سندش از علی بن حسن بن علی بن فضال از محمد بن عیسی بن عبید به سندش از صالحین [یعنی معصومین] گفت: و تکرار کن در شب بیست و سوم از ماه رمضان، ایستاده و نشسته و در هر حالی و در همه ماه و هر طور که برایت ممکن است و هر زمان از روزگارت، بعد از تمجید خدای تعالی و صلوات بر پیامبر و آل او می‌گویی (بارالها! برای ولیت، قائم به امرت، حجت، محمد بن الحسن مهدی ـ که بر او و پدرانش برترین درود و سلام باد ـ در این ساعت و در هر ساعتی، سرپرست و حافظ و راهبر و ناصر و راهنما و تایید کننده باش تا این که او را در زمینت از روی رغبت ساکن کنی و او را در همه زمین بهره‌مند گردانی 👈 و او و ذریه او را از ائمه وارثین قرار دهی .... 📕 إقبال الأعمال، ج1ص191 . 💥 نقد و بررسی 🔹 نکته اول: همانطور که تا کنون شاهد بودید در هیچ حدیثی، از مهدیین به عنوان 👈 فرزندان امام زمان(ع) که دارای مقام امامت و وصایت هستند یاد نشده است و آنچه همبوشیان در این جهت از حدیث وصیت کتاب الغیبة شیخ طوسی تلقی نموده‌اند کاملا اشتباه می‌باشد. جهت اطلاع از معنای صحیح حدیث وصیت، به نقد حدیث اول کتاب (چهل حدیث مهدیین) مراجعه فرمایید. 📌 لینک نقد حدیث اول: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/728 در دعای فوق هم سخنی از مهدیین به میان نیامده لذا ادعای ناظم العقیلی مبنی بر فرزندی مهدیین برای امام زمان(ع) با استناد به این دعا، سخنی گزاف می‌باشد. 📌 نهایت چیزی که ناظم العقیلی می‌تواند از این دعا استفاده کند 👈 وجود امامان وارثین از ذریه امام زمان(ع) می‌باشد که در نکات بعدی، مطالبی پیرامون این فراز (و تجعله و ذریته من الائمه الوارثین / و او و ذریه او را از ائمه وارثین قرار دهی) و معنای آن تقدیم عزیزان می‌گردد. ✅ همین یک نکته برای بطلان استدلال ناظم العقیلی به حدیث 13 کفایت می‌کند اما به جهت رسوایی بیشتر او، اشکالات بعدی را بیان می‌نماییم. 📄(صفحه بعد)👇👇👇 .
https://eitaa.com/PayehayePooshali ـ📄👆👆👆 🔹 نکته دوم: همبوشیان با تمسک به این دعا وجود فرزندانی را برای امام زمان(ع) در حال حاضر نتیجه می‌گیرند ولی حقیقت امر چیز دیگری است و آنچه از این دعا فهمیده می‌شود این است که حضرت مهدی(ع) 👈 در طول عمر شریف خویش دارای فرزند می‌باشند اما این که در حال حاضر فرزندان ایشان موجود بوده یا در آینده متولد می‌شوند، از متن دعا چیزی فهمیده نمی‌شود. 🔹 نکته سوم: راوی این دعا، محمد بن عیسی بن عبید است اما مرحوم کلینی و شیخ طوسی وقتی این دعا را از وی نقل می‌کنند عبارت (وَ تَجْعَلَهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ مِنَ الْأَئِمَّةِ الْوَارِثِينَ ... ) به بعد، در نقل آنان وجود ندارد. 🖋 نقل مرحوم کلینی: مُحَمَّدُ بْنُ عِيسَى بِإِسْنَادِهِ عَنِ الصَّالِحِينَ(ع) قَالَ: تُكَرِّرُ فِي‏ لَيْلَةِ ثَلَاثٍ‏ وَعِشْرِينَ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ هَذَا الدُّعَاءَ سَاجِداً وَقَائِماً وَ قَاعِداً وَ عَلَى كُلِّ حَالٍ وَفِي الشَّهْرِ كُلِّهِ وَكَيْفَ أَمْكَنَكَ وَمَتَى حَضَرَكَ مِنْ دَهْرِكَ تَقُولُ بَعْدَ تَحْمِيدِ اللَّهِ تَبَارَكَ وَتَعَالَى وَالصَّلَاةِ عَلَى النَّبِيِّ(ص) اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ فُلَانِ بْنِ فُلَانٍ فِي هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِي كُلِّ سَاعَةٍ وَلِيّاً وَحَافِظاً وَنَاصِراً وَدَلِيلًا وَقَائِداً وَعَوْناً وَعَيْناً حَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فِيهَا طَوِيلًا. 📕 الکافی، ج4ص162 . 🖋 نقل مرحوم شیخ طوسی: مُحَمَّدُ بْنُ عِيسَى بِإِسْنَادِهِ عَنِ الصَّادِقِينَ(ع) قَالَ: قَالَ وَ كَرِّرْ فِي‏ لَيْلَةِ ثَلَاثٍ‏ وَ عِشْرِينَ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ هَذَا الدُّعَاءَ سَاجِداً وَ قَائِماً وَ قَاعِداً وَ عَلَى‏ كُلِّ حَالٍ وَ فِي الشَّهْرِ كُلِّهِ وَ كَيْفَ أَمْكَنَكَ وَ مَتَى حَضَرَكَ مِنْ دَهْرِكَ تَقُولُ بَعْدَ تَمْجِيدِ اللَّهِ تَعَالَى وَ الصَّلَاةِ عَلَى النَّبِيِّ عَلَيْهِ وَ آلِهِ السَّلَامُ اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ فُلَانِ بْنِ فُلَانٍ‏ فِي هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِي كُلِّ سَاعَةٍ وَلِيّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِيلًا وَ عَيْناً حَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَكِّنَهُ فِيهَا طَوِيلًا. 📕 تهذیب الاحکام، ج3ص102 و مصباح المتهجد، ج2ص630 . بنابراین احتمال زیاد شدن عبارت (وَتَجْعَلَهُ وَذُرِّيَّتَهُ مِنَ الْأَئِمَّةِ الْوَارِثِينَ ...) در قرون پس از مرحوم کلینی و شیخ طوسی تقویت می‌شود. 📌 لازم به ذکر است که در اختلاف بین نقلها، ارجحیت با نقل مرحوم کلینی و شیخ طوسی می‌باشد. 🔹 نکته چهارم: با این که کتاب اقبال الاعمال مرحوم سید بن طاووس (م 664 هـ .ق) در اختیار علماء و محدثین بوده است ولی از آنها تا دوران مرحوم علامه مجلسی(م 1110 هـ .ق) این دعا را در کتب خود ذکر نکرده‌اند. ✅ اما نقل مرحوم کلینی و شیخ طوسی را بسیاری از علماء در کتب خویش آورده‌اند که در زیر به نام تعدادی از آنها اشاره می‌شود: ➖ مرحوم ابن المشهدی متوفای 610 هـ .ق در کتاب (المزار) ص611 . ➖ مرحوم سید بن طاووس متوفای 664 هـ .ق در کتاب (فلاح السائل) ص46 . ➖ مرحوم حسن بن سلیمان حلی متوفای قرن 8 در کتاب (مختصر البصائر) ص460 . ➖ مرحوم کفعمی متوفای 905 هـ .ق در کتاب (البلد الامین) ص203 و (المصباح) ص586 . ➖ مرحوم مجلسی اول متوفای 1070 هـ .ق در کتاب (روضة المتقین) ج3ص449 . ➖ مرحوم فیض کاشانی متوفای 1091 هـ .ق در کتاب (الوافی) ج11ص405. 🔹 نکته پنجم: البته این احتمال که دعای مذکور امام زمان(ع) بلکه مربوط به همه امامان(ع) است منتفی نمی‌باشد زیرا همانطور که شاهد بودید، در اصلِ این دعا هم، نام امامی خاص برده نشده و عبارت (اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ فُلَانِ بْنِ فُلَانٍ‏ ...) وجود دارد (1). از طرفی امام معصوم(ع) نفرموده‌اند که این دعا حضرت مهدی(ع) می‌باشد. بر این اساس، وجود عبارت (وَ تَجْعَلَهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ مِنَ الْأَئِمَّةِ الْوَارِثِينَ) در نقل کتاب اقبال الاعمال مشکلی ایجاد نکرده و تعارضی با احادیث فراوان در بحث اوصیاء 12گانه پیامبر(ص) ندارد 👈 زیرا این دعا مخصوص امام زمان(ع) نبوده و برای همه امامان(ع) خوانده می‌شود. 📌 در صورت پذیرش این احتمال، استجابت این فراز از دعا (حَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فِيهَا طَوِيلًا) نسبت به یازده امام قبلی، در دوران رجعت ایشان محقق می‌گردد ان شاء الله. ـــــــــــــــــــــــــ پی نوشت: (1) یعنی شیعیان در هر زمانی، نام امام خویش را در دعای فوق قرار داده و آن را تلاوت می‌کردند. مثلا در زمان امام رضا(ع) شیعیان اینگونه می‌گفته‌اند: (اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ عَلّیِ بنِ مُوسَی). (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://eitaa.com/PayehayePooshali ـ📄👆👆👆 🔹 نکته ششم: اگر شخصی بر این دعا نسبت به امام زمان(ع) اصرار ورزد و به نقل مرحوم سید بن طاووس نیز تمسک جسته و عبارت (وَ تَجْعَلَهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ مِنَ الْأَئِمَّةِ الْوَارِثِينَ) را مذکور تلقی نماید ، دو راه در پیش رو دارد: 🟣 راه اول: این که کلمه (الْأَئِمَّةِ) در عبارت (وَ تَجْعَلَهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ مِنَ الْأَئِمَّةِ الْوَارِثِينَ) را به معنای بگیرد که در این صورت مراد 👈 پیشوایانِ مفترض الطاعه‌ای هستند که خلیفه خدا روی زمین بوده و دارای عصمت و علم الهی و ... می‌باشند. (1) پس یعنی ما در این دعا از خدا می‌خواهیم تا ذریه امام زمان(ع) را جزو این پیشوایان قرار داده و آنان را وارث در زمین گرداند. در صورت پذیرش این معنی 👈 نقل مرحوم سید بن طاووس با احادیث فراوان در بحث امامان و خلفاء و اوصیاء 12گانه بعد از پیامبر(ع) داشته که باید بر اساس راهکارهای موجود در باب تعارض پیش رفت. 🔻 امام باقر(ع) اولین راهکار در احادیث متعارض را اینگونه بیان فرمودند: خُذْ بِمَا اشْتَهَرَ بَيْنَ‏ أَصْحَابِكَ‏ وَ دَعِ الشَّاذَّ النَّادِر. 🔅 ترجمه: آنچه که بین اصحابت است را اخذ کن و [حدیث] شاذ و نادر را رها کن. زراره می‌پرسد: [اگر] هر دو حدیث مشهور هستند و روایت شده‌اند [چه کنیم؟]، حضرتش [راهکار دوم را بیان کرده و] فرمودند: خُذْ بِقَوْلِ أَعْدَلِهِمَا عِنْدَكَ وَ أَوْثَقِهِمَا فِي نَفْسِك‏. 🔅 ترجمه: قول عادل‌ترین و مورد وثوق‌ترین آن دو در نزد خودت را اخذ کن. 📕 بحارالانوار، ج2ص245 . 📌 بر اساس این دو راهکار از امام باقر(ع)، نقل مرحوم سید بن طاووس قابل تمسک نمی‌باشد زیرا وجود امامان ـــ به معنای اصطلاحی ـــ از ذریه امام زمان(ع) بین اصحاب نداشته و سند نقل مرحوم سید بن طاووس نیز بوده و برخی از راویان آن ذکر نشده‌ و این حدیث، محسوب می‌شود. 🟣 راه دوم: این که کلمه (الْأَئِمَّةِ) در عبارت (وَ تَجْعَلَهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ مِنَ الْأَئِمَّةِ الْوَارِثِينَ) را به معنای بگیرد ـــ یعنی پیشوایان ـــ که در این صورت از خدا می‌خواهیم تا ذریه امام زمان(ع) را جزو پیشوایان و حاکمان و وارثین در زمین قرار دهد. 🖋 توضیح این که: کلمه (امام) از نظر به معنای می‌باشد. در لسان العرب، ذیل ماده (أمم) آمده است: الإِمامُ‏: كلُّ من‏ ائتَمَّ‏ به قومٌ كانوا على الصِّراطِ المستقيمِ أَو كانوا ضالِّين‏ ... الإِمامُ‏ الّذِي يُقْتَدى بِه. 🔅ترجمه: امام، هر کسی را گویند که قومی به او اقتدا کند، چه بر صراط مستقیم باشند و چه گمراه ... امام کسی است که به او اقتدا می‌شود. 📌 پس با توجه به این معنای لغوی، اطلاق کلمه (امام) بر 👈 و و و ... صحیح می‌باشد زیرا آنان کسانی هستند که افرادی به آنها اقتدا می‌کنند. ✅ با پذیرش این معنا، دیگر تعارضی بین نقل مرحوم سید بن طاووس و روایات مربوط به تعداد امامان و اوصیاء بعد از پیامبر(ص) ایجاد نمی‌شود زیرا منظور از امام در این روایات به معنای می‌باشد. ⛔️ اشکال و جواب: ممکن است برخی از همبوشیان بگویند: [ کلمه (الْأَئِمَّةِ) در عبارت (وَ تَجْعَلَهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ مِنَ الْأَئِمَّةِ الْوَارِثِينَ) به معنای اصطلاحی است زیرا در این فراز برای شخص امام زمان(ع) هم دعا می‌شود و از خدا می‌خواهیم که ایشان را جزو قرار دهد و همانطور که می‌دانیم، امام زمان(ع) دارای مقام امامت هستند ] 🖋 در پاسخ به این اشکال می‌گوییم: 1️⃣ اگر کلمه (الْأَئِمَّةِ) در این فراز به معنای باشد، این دعا با احادیث دیگر داشته که در راه اول پیرامون آن گفتگو نمودیم. 2️⃣ این که در فراز فوق برای امام زمان(ع) هم دعا می‌شود نمی‌تواند دلیل بر این باشد که حتما کلمه (الْأَئِمَّةِ) به معنای اصطلاحی است زیرا اطلاق کلمه (الْأَئِمَّةِ) به معنای لغوی ـــ یعنی پیشوایان ـــ بر حضرتش نیز صحیح بوده و ایشان به عنوان و می‌باشند. 📌 همانطور که عرض شد، کلمه (امام) در لغت به معنای کسی است که دیگران به او اقتدا کرده و او پیشوای آنان است. 📌 در حقیقت، اطلاق لفظ امام به معنای لغوی ـــ یعنی پیشوا ـــ به هر کسی که دارای مقام امامت اصطلاحی است صحیح بوده اما هر کسی که امام به معنای لغوی است، دارای مقام امامت اصطلاحی نمی‌باشد. ـــــــــــــــــــــــــ پی نوشت: (1) جهت آشنایی با مقام والای امامت ـــ همان مقامی که حضرت ابراهیم(ع) پس از امتحانات سخت به آن نائل گردید و بر طبق روایات، حضرت رسول(ص) و ائمه معصومین(ع) جزو وارثین این مقام هستند ـــ به حدیث شریف امام رضا(ع) در کتاب الکافی، ج1ص198 مراجعه فرمایید. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://eitaa.com/PayehayePooshali ـ📄👆👆👆 💥 خلاصه این که: اگر ناظم العقیلی نقل مرحوم سید بن طاووس را بر نقل مرحوم کلینی و شیخ طوسی دهد و عبارت (وَ تَجْعَلَهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ مِنَ الْأَئِمَّةِ الْوَارِثِينَ) را دعای (اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ ...) نماید، باز هم نمی‌تواند ادعای خویش را در مورد امامت فرزندان امام زمان(ع) ـــ به معنای اصطلاحی ـــ ثابت نماید زیرا: • اگر کلمه (الْأَئِمَّةِ) در نقل مرحوم سید بن طاووس به معنای باشد، باید وارد باب تعارض شده که در این صورت طبق کلام امام باقر(ع) نمی‌توان به این نقل تمسک جست. • و یا این که کلمه (الْأَئِمَّةِ) در عبارت (وَ تَجْعَلَهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ مِنَ الْأَئِمَّةِ الْوَارِثِينَ) به معنای بوده و مراد، دعا برای پیشوایی فرزندان امام زمان(ع) می‌باشد. 🔹 نکته هفتم: جالب اینجاست که احمد اسماعیل همبوشی هم کلمه (الْأَئِمَّةِ) را به معنای لغوی ـــ یعنی پیشوایان ـــ می‌داند که بر این اساس، استدلال ناظم العقیلی به عبارت (وَ تَجْعَلَهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ مِنَ الْأَئِمَّةِ الْوَارِثِينَ) در جهت اثبات مقام امامت ـــ به معنای اصطلاحی ـــ برای فرزندان امام زمان(ع) می‌ماند. 🖋 توضیح مطلب: اگر بپذیریم که عبارت (وَ تَجْعَلَهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ مِنَ الْأَئِمَّةِ الْوَارِثِينَ) جزو دعای سلامتی امام زمان(ع) بوده و از معصوم صادر شده است، یقینا این فراز اشاره به آیه (وَ نُريدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثين‏) دارد. احمد اسماعیل در کتاب بیان الحق و السداد ج1ص13 پس از ذکر آیه فوق چنین می‌گوید: (وهؤلاء الذين يريد الله أن يجعلهم أئمة هم آل محمد(ع) الأئمة والمهديون(ع) 👈 و كذلك الثلاث مائة و ثلاثة عشر أصحاب الإمام المهدي(ع) ...) 🔅 ترجمه: آنهایی که خدا می‌خواهد ائمه قرارشان دهد همان آل محمد(ع) هستند یعنی ائمه و مهدیون(ع) 👈 و همچنین 313 نفر اصحاب امام مهدی(ع) می‌باشند. 👈 از سوی دیگر در روایات هیچ سخنی از مقام امامت ـــ به معنای اصطلاحی ـــ برای 313 یار امام زمان(ع) نشده است و احمد اسماعیل هم چنین مقامی را در کتب خویش برای آنان ذکر نکرده است. 📌 بنابراین می‌توان فهمید که احمداسماعیل، کلمه (الْأَئِمَّةِ) را در آیه به معنای لغوی ـــ یعنی پیشوایان ـــ گرفته است لذا 313 یار امام زمان(ع) را از مصادیق آن ذکر می‌کند. ✅ بر این اساس، کلمه (الْأَئِمَّةِ) در نقل سید بن طاووس نیز به همان معنای بوده ـــ زیرا این دعا اشاره به همان آیه دارد ـــ و در آن دعا از خدا می‌خواهیم تا فرزندان امام زمان(ع) را جزو پیشوایان و حاکمان و مدیران و ... قرار دهد. 📌 لازم به ذکر است که اگر همبوشیان کلمه (الْأَئِمَّةِ) در آیه را به معنای اصطلاحی دانسته و بر آن اصرار ورزند، به ناچار باید 👈 قائل به مقام امامت برای 313 یار امام زمان(ع) هم بشوند و تعداد امامان در فرقه خویش را 337 نفر اعلام کنند 😂 337 = 12 امام + 12 مهدی + 313 یار ✅ اما همانطور که بیان شد، در مقام امامت ـــ به معنای اصطلاحی ـــ به یاران امام زمان(ع) نسبت داده نشده است لذا ادعای همبوشیان مبنی بر انتساب این مقام به ایشان، سخنی گزاف و بدون دلیل می‌باشد لذا بهتر است کسانی که اثبات امامت مهدیین مانده‌اند، سخن از امامت افراد دیگر به میان نیاورند. 🔵 جمع بندی ➖ در نقل مرحوم سید بن طاووس از مهدیین به میان نیامده لذا ادعای فرزندی مهدیین برای امام زمان(ع) با استناد به این دعا، سخنی گزاف می‌باشد. ➖ نهایت چیزی که یک همبوشی می‌تواند از این دعا استفاده کند، از ذریه امام زمان(ع) می‌باشد. ➖ این دعا دلالت ندارد که امام زمان(ع) در دارای فرزند می‌باشند بلکه آنچه از این دعا فهمیده می‌شود این است که حضرت مهدی(ع) در خویش دارای فرزند می‌باشند. ➖ راوی این دعا، محمد بن عیسی بن عبید است اما مرحوم کلینی و شیخ طوسی وقتی این دعا را از وی نقل می‌کنند عبارت (وَ تَجْعَلَهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ مِنَ الْأَئِمَّةِ الْوَارِثِينَ ... ) به بعد، در نقل آنان وجود ندارد. ➖ نقل مرحوم کلینی و شیخ طوسی را بسیاری از علماء قبل از علامه مجلسی در کتب خویش آورده‌اند. ➖ البته این احتمال که دعای مذکور مخصوص امام زمان(ع) بلکه مربوط به همه امامان است منتفی نمی‌باشد. ➖ ناظم العقیلی در مقدمه کتاب چهل حدیث مهدیین ادعا نمود که: 1️⃣ امامت در 12 امام محصور نبوده و مهدیین بعد از امام زمان(ع) مقام وصایت و امامت دارند. 2️⃣ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان(ع) هستند. اما تمسک او به نقل مرحوم سید بن طاووس دردی را دوا نکرده و ادعاهای وی را ثابت نمی‌نماید. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 🔴 نکته: همانطور که سابقا عرض کردیم کتاب (40 حدیث مهدیین) ناظم العقیلی احمد اسماعیل همبوشی بوده لذا و موجود در این کتاب، دروغین بودن احمد اسماعیل را آشکار کرده و را ثابت می‌نماید. 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده 🙏 https://t.me/PayehayePooshaly https://eitaa.com/PayehayePooshali 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
نقد 40 حدیث مهدیین ــ حدیث13.pdf
913.5K
🍁🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 📚 نقد کتاب "/ناظم العُقیلی" : (اللهم کن لولیک ... و تجعله و ذریته من الائمة الوارثین ...) 📄 قطع A5 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 نقد کتاب (/ناظم العقیلی) : (اللهم کن لولیک ... و تجعله و ذریته من الائمة الوارثین ...) ⛔️ همبوشیان بر این باورند که: [مهدیین، 12 نفر از فرزندان امام زمان (عج) بوده که بعد از ایشان به مقام امامت و وصایت می‌رسند و در حقیقت تعداد اوصیاء پیامبر خدا (ص) 24 نفر می‌باشند]❗️❗️❗️ 🤔 بر آن شدیم تا ضمن کلیپی، 13 اُمین دلیل آنان را پیرامون این باور مورد نقد و بررسی قرار داده و صحت و سقم آن را مشخص نماییم. ✅ همراهی شما، افتخار ماست. 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 .
✅ نقد کتاب (/ناظم العقیلی) : (اللهم کن لولیک ... و تجعله و ذریته من الائمة الوارثین ...) 🖌 متن تلگرامی: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/972 📄 پی دی اف: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/977 🎞 کلیپ: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/978 📌 نقد و بررسی حدیث قبلی: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/969 🙏 با آرزوی بیداری عزیزان در دام افتاده ... 🌹🌹🌹 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😭 میاد خاطراتم جلوی چشام من اون خستگیه تو راهو می‌خوام ... 🏴 به مناسبت اربعین حسینی .
📩 ‏ ‏ ( بسم الله الرحمن الرحیم ) صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ─═‏ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ‏═─ با سلام خدمت همه عزیزان ‏💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 📣 علاوه بر ارسال سوال به پایه های پوشالی و دریافت پاسخ، می توانید پرسشهای خود را با زیر در میان گذاشته وپاسخ دریافت نمایید. ـ👇 👇 👇 👇 1) استاد باقرپور کاشانی 🌹 🆔 @B_kashani 2) استاد بیرامی 🌹 🆔 @AK_Beyrami 3) استاد حجازی 🌹 🆔 @seyedshia 4) استاد حسینی بحر🌹 🆔 @Hoseinibahr110 5) استاد الأسد الحیدری 🌹 🆔 @ALI4922 6) استاد شریفی 🌹 🆔 @sharif_110 7) استاد عابس 🌹 🆔 @Alhayavi 8) استاد عباسی 🌹 🆔 @Almonqez 9) استاد علی 🌹 🆔 @Bhloo 10) استاد مجتهدی سیستانی 🌹 🆔 @sydmojtahed 11) استاد محبی 🌹 🆔 @Sadeghiyon314 12) استاد عبدالصمد موسوی 🌹 🆔 @Seyedabdolsamad 13) استاد موسوی 🌹 🆔 @Mosavi1374 14) استاد نورانی 🌹 🆔 @seyednorani 15) استاد هوشیار 🌹 🆔 @ali_m_hoshyar 16) استاد اربابی 🌹 🆔 @Marbabee ⚙️ ارسال سوال به ربات پایه های پوشالی ⚙️ 🆔 @PayehayePooshaly_bot ✅ موفق وپیروز باشید 🌹 https://t.me/PayehayePooshaly https://eitaa.com/PayehayePooshali 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بازگشت ابوهریره 5 🎞 قسمت پنجم: (برید) حکایتی از تحریف احادیث در فرقه‌های دروغین 🙏با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده ... 🌹🌹🌹 .
📣 👆👆👆 ⛔️ تعطیلی موکبهای فرقه مدعی یمانی در اربعین (1399 ه.ش ـــ 1442 ه.ق) بنا به دستور مکتب نجف به خاطر 📩 پیامی محرمانه، مخصوص لیدرهای اصلی این فرقه در مکتب نجف خبری که هرگز بین پیروان این فرقه منتشر نشد‼️ 💥 بنا به دلایلی . . . انتشار این پست با تاخیر صورت پذیرفت. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اغتشاش گروهک یمانی در مراسم اربعین حسینی 📆 روزشمار افول همبوشیان در عراق .
📸تصاویری از غرفه نقد مدعیان دروغین در مشهد 🔸نقد‌ فرقه احمد‌الحسن بصری‌ و فرقه منصور هاشمۍ خراسانی 🏴 در ایام شهادت پیامبراڪرم«ص» ، امام حسن مجتبی«ع»و امام رضا«ع» 📆 تا آخر ماه صفر 📌 میتوانید از نمایشگاه دیدن فرمایید. 🛣 | آدرس : مشهد، خیابان واعظ طبسی، عمود 1435 - غرفه مهدویت ┈┈┈••✾•▪️🍁▪️•✾••┈┈┈ 🆔 @almonqez2 ‌ 🆔 @almonqezfr ‌‌ 🆔 @almonqez_farsi 🆔 @ansar_almahdi_1 🆔 https://t.me/PayehayePooshaly ┈┈┈••✾•▪️🍁▪️•✾••┈┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😭 مگه یادم میره من بودمو . . . 🎞 کریمی ــــ علیمی 🏴 شهادت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) تسلیت باد. .
. 📜 سند حدیث وصیت ✂️ نمونه‌ای از برشکاری مبلغین همبوشی 🤔 آیا سند حدیث وصیت صحیح بوده و راوی آن معصومین می‌باشند⁉️ .
📣 جدیدترین پاسخ احمد کهندل در مورد علت شکست در مناظره با آقای شریفی و شیعیان ✅ اخبار جدید از پشت پرده جریان اتباع احمد بصری و نظرات جالب اتباع و پاسخ کهندل به عنوان نماینده این فرقه در گروه های محرمانه فرقه همبوشی. اتباع احمد بصری: گروه خزعلی و کهندل با شکست در مناظره با شریفی آبروی ما را بردند. آقای کهندل چرا در مباحث بعدی با شیعیان شکست خوردید و آبروی ما دوباره بردید؟ 😄جواب زیبایی کهندل: من از عمد جلوی شریفی و دیگر شیعیان شکست میخورم تا نظام فکر کنه جریان احمد بصری بیسواد هستند و به ما در صدا و سیما برنامه بدهند. جناب کهندل، بهانه مضحک تر و خنده دارتر برای شکست های خودتان پیدا نکردید؟☺️ بیا عزیزم خودم تو شبکه حضرت ولی عصر(عج) بهت برنامه بدم. منتظر اخبار ناب و جدید دیگر از پشت پرده داعش شیعی باشید