eitaa logo
پایه های پوشالی در نقد مدعی یمانی ( احمدالحسن )
606 دنبال‌کننده
377 عکس
387 ویدیو
39 فایل
بررسی پایه های استدلالات احمدالحسن بصری همبوشی و ادعاهای او . در تلگرام: https://t.me/PayehayePooshaly وبلاگ: http://payehayepooshaly.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
https://eitaa.com/PayehayePooshali ـ📄👆👆👆 💥در روایات فراوانی بحث (ع) پس از امام زمان (ع) ذکر شده است که در زیر به تعدادی از آنها اشاره می‌شود. • عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع)‏ سُئِلَ عَنِ الرَّجْعَةِ، أَ حَقٌّ هِيَ؟ قَالَ نَعَمْ، فَقِيلَ لَهُ: مَنْ أَوَّلُ مَنْ يَخْرُجُ‏؟ قَالَ الْحُسَيْنُ‏ يَخْرُجُ عَلَى أَثَرِ الْقَائِمِ (ع) . . . 🔅 ترجمه: از امام صادق (ع) در مورد سوال شد که آیا حق است؟ حضرتش فرمودند: بله، به ایشان گفتند: اولین کسی که خارج می‌شود کیست؟ حضرت فرمودند: حسین (ع) است که به دنبال قائم (ع) خارج می‌شود. 📕 بحارالانوار، ج53ص103 . • عَن أَبی عَبْدِ اللَّهِ (ع): . . . أَوَّلُ‏ مَنْ يَنْفُضُ عَنْ رَأْسِهِ‏ التُّرَابَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ (ع) فِي خَمْسَةٍ وَ سَبْعِينَ أَلْفاً وَ هُوَ قَوْلُهُ‏ تَعَالَى‏ إِنَّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنا وَ الَّذِينَ آمَنُوا فِي الْحَياةِ الدُّنْيا . . . . 🔅 ترجمه: امام صادق (ع) فرمودند اولین نفری که [رجعت نموده و] خاک از سرش پاک می‌کند حسین بن علی است، همراه هفتاد وپنج هزار نفر، و به آیه‌ای [در مورد رجعت] اشاره فرمودند (همانا ما رسولانمان وکسانی که ایمان آوردند را، در حیات دنیا یاری می‌کنیم). (1) 📕 بحارالانوار، ج53ص106 • عَن أَبی عَبْدِ اللَّهِ (ع): ‏... (ثُمَّ رَدَدْنا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ‏) [إسراء/6] خُرُوجُ الْحُسَيْنِ (ع) فِي سَبْعِينَ مِنْ أَصْحَابِهِ … و الْحُجَّةُ الْقَائِمُ بَيْنَ أَظْهُرِهِمْ فَإِذَا اسْتَقَرَّتِ الْمَعْرِفَةُ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ أَنَّهُ‏ الْحُسَيْنُ‏ (ع) جَاءَ الْحُجَّةَ الْمَوْتُ فَيَكُونُ الَّذِي يُغَسِّلُهُ وَ يُكَفِّنُهُ وَ يُحَنِّطُهُ وَ يَلْحَدُهُ فِي حُفْرَتِهِ الْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ (ع) .... 🔅 ترجمه: امام صادق (ع) به آیه (ثُمَّ رَدَدْنا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ‏) اشاره کرده و فرمودند: خارج شدن حسین (ع) [از زمین] به همراه هفتاد نفر از یارانش ... در حالی که حجت قائم در میان آنها است، پس زمانی که معرفت در قلوب مومنین قرار گرفت که او حسین (ع) است، موت به سوی حجت می‌آید و کسی که غسل و کفن و حنوط می‌کند او را و سنگ لحد او را در قبر می‌گذارد حسین بن علی (ع) می‌باشد. 📕 الکافی، ج8ص206 . • عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) إِنَّ أَوَّلَ‏ مَنْ‏ يَكُرُّ فِي الرَّجْعَةِ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ (ع) وَ يَمْكُثُ فِي الْأَرْضِ أَرْبَعِينَ سَنَةً، حَتَّى يَسْقُطَ حَاجِبَاهُ عَلَى عَيْنَيْه‏. 🔅 ترجمه: امام صادق (ع) فرمودند: همانا اولین کسی که برمی‌گردد در رجعت، حسین بن علی (ع) است و در زمین 40 سال می‌ماند تا این که موی ابروانش بر چشمانش می‌افتد. 📕 مختصر البصائر، ص91 . • عَنْ رِفَاعَةَ بْنِ مُوسَى قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (ع)‏ إِنَّ أَوَّلَ‏ مَنْ‏ يَكُرُّ إِلَى الدُّنْيَا الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ (ع) وَ أَصْحَابُهُ وَ يَزِيدُ بْنُ مُعَاوِيَةَ وَ أَصْحَابُهُ فَيَقْتُلُهُمْ حَذْوَ الْقُذَّةِ بِالْقُذَّةِ … 🔅 ترجمه: امام صادق (ع) فرمودند که همانا اولین کسی که برمی‌گردد به دنیا، حسین بن علی (ع) و اصحابش است و یزید بن معاویه و اصحابش است، پس [حسین ع] می‌کشد آنها را همانگونه که کشتند. 📕 تفسیر عیاشی، ج2ص282 . • عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (ع) قَالَ: قَالَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ (ع) لِأَصْحَابِهِ قَبْلَ أَنْ يُقْتَلَ ... فَأَكُونُ أَوَّلَ‏ مَنْ‏ تَنْشَقُ‏ عَنْهُ الْأَرْضُ فَأَخْرُجُ خَرْجَةً يُوَافِقُ ذَلِكَ خَرْجَةَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ (ع) وَ قِيَامَ قَائِمِنَا وَ حَيَاةَ رَسُولِ اللَّهِ (ص) ... 🔅 ترجمه: امام باقر (ع) فرمودند: حسین بن علی (ع) قبل از کشته شدن به اصحابش فرمود . . . من اولین کسی هستم که زمین از او شکافته شده پس خارج می‌شوم خارج شدنی که همراه است آن با خروج امیرالمومنین (ع) و قیام قائم ما و زندگانی رسول خدا (ص). 📕 الخرائج، ج2ص848 . ویا در ادعیه خطاب به امامان (ع) می‌گوییم: . . . مُقِرٌّ بِرَجْعَتِكُمْ‏ لَا أُنْكِرُ لِلَّهِ قُدْرَة . . . 🔅 ترجمه: به رجعت شما اقرار دارم و برای خدا قدرتی را انکار نمی‌کنم. 📕 بحارالانوار، ج53ص97 . . . . وَ أَنَ‏ رَجْعَتَكُمْ‏ حَقٌّ لَا رَيْبَ فِيهَا . . . 🔅 ترجمه: و همانا رجعت شما حق است، شکی در آن نیست. 📕 بحارالانوار، ج53ص117 . . . . أَنِّي بِكُمْ مُؤْمِنٌ وَ بِإِيَابِكُم‏ . . . 🔅 ترجمه: همانا من به شما و بازگشت شما ایمان دارم. 📕 بحارالانوار، ج53ص92 . ـــــــــــــــــــــــــــــ پی نوشت: (1) که این وعده الهی نصرت ـــ بر طبق احادیث ـــ در روزگار رجعت محقق می‌شود. رج تفسیر قمی، ج2ص258 . 📄(صفحه بعد)👇👇👇 .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 🔴 نکته: تا کنون همبوشیان قادر به اثبات امامت و وصایت مهدیین و فرزندی آنان برای امام زمان (ع) نبوده‌اند که ضمن بررسی 10 حدیث آغازین کتاب چهل حدیث مهدیین ناظم العقیلی، بر همگان نمایان شد. اما اگر اگر اگر بپذیریم ـــ که نمی‌پذیریم ـــ 👈 این عبارت دعای امام رضا ع (وَالْأَئِمَّةِ مِنْ بَعْدِهِ) مربوط به مهدیین بوده و فقرات (فَإِنَّهُمْ مَعَادِنُ كَلِمَاتِكَ وَ خُزَّانُ عِلْمِكَ وَ أَرْكَانُ تَوْحِيدِكَ) در اوصاف و مقامات آنان باشد، باز هم احمد اسماعیل همبوشی بیش نیست ونمی‌تواند مصداق مهدی اول باشد زیرا: 1️⃣ حضرتش از آنان با تعبیر خزانه‌داران علم الهی ـــ وَ خُزَّانُ عِلْمِكَ ـــ یاد نمودند و این در حالی است که احمد اسماعیل همبوشی، کتاب و چهل حدیث مهدیین ناظم العقیلی را قرار داده است که این تایید، از سوی خزانه‌داران علم الهی است بنابراین وی مدعی دروغینی بیش نمی‌باشد. 2️⃣ همچنین او مدعی است که خدا بر همه خلق و آنها می‌باشد اما از تکلم به لغت و زبان خلایق است. این در حالی است که حجت بر خلق باید بتواند به خلق خدا سخن بگوید و با آنها ارتباط برقرار کند. ✅ امام رضا (ع) در این زمینه فرمودند: يَا أَبَا الصَّلْتِ أَنَا حُجَّةُ اللَّهِ‏ عَلَى‏ خَلْقِهِ‏ وَ مَا كَانَ اللَّهُ لِيَتَّخِذَ حُجَّةً عَلَى قَوْمٍ وَ هُوَ لَا يَعْرِفُ لُغَاتِهِمْ أَ وَ مَا بَلَغَكَ قَوْلُ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ (ع) أُوتِينَا فَصْلَ الْخِطابِ‏ فَهَلْ فَصْلُ الْخِطَابِ إِلَّا مَعْرِفَةُ اللُّغَات. 🔅 ترجمه: ای اباصلت 👈 من بر خلق او هستم و خدا حجتی را بر برنمی‌گزیند در حالی که او زبانهای آنان را نمی‌داند. آیا سخن امیرالمومنین (ع) به تو نرسیده که حضرتش فرمودند: (به ما فصل الخطاب داده شد) ؟ پس آیا فصل الخطاب [چیزی] جز معرفت و آشنایی لغات است؟ 📕 عیون اخبارالرضا (ع)، ج2ص228 . ✅ خدا هم در قرآن سوره ابراهیم، آیه 4 می‌فرماید: ((( وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ بِلِسانِ قَوْمِهِ لِيُبَيِّنَ لَهُم‏ ))) 🔅 ترجمه: و رسولی را نفرستادیم مگر به زبان قومش تا برای آنان [معالم دین را] بیان نماید. 📌 بنابراین با توجه به این آیه و با عنایت به حدیث امام رضا (ع) کسی که وسعت قومش 👈 همه خلق خدا می‌باشد باید به آنان تسلط داشته باشد تا بتواند برای آنان معالم دینشان را بیان نماید. 😳 عجیب‌تر این که احمد همبوشی 👈 در جهت توجیه جهل خود به لغات مختلف، به انکار بیش از 100 روایت پرداخته و ائمه 12گانه (ع) را معرفی می‌کند و اعتقاد داشتن به آشنایی امامان با علم لغات را 👈 اعتقادی جاهلانه و ساده‌لوحانه 👉 معرفی می‌کند . 📕 عقائد اسلام، ص 130 . رسوایی های علمی احمد اسماعیل به قدری زیاد است که این مختصر گنجایش آن را نداشته بلکه باید دهها جلد کتاب در این زمینه نوشته شود. 👌 آری دوستان! احمد اسماعیل همبوشی بیش نبوده و خزانه‌دار علم الهی نمی‌باشد بلکه او شایسته می‌باشد. 🔵 خلاصه این که: ـــ در دعای امام رضا (ع) از مهدیین به میان نیامده و فقط به وجود 👈 والیان عهد و امامان پس از امام زمان (ع) ـــ که مراد ائمه رجعت کننده می‌باشند ـــ اشاره شده است. بنابراین ادعاهای ناظم العقیلی مبنی بر این که: 1️⃣ امامت در 12 امام محصور نبوده و مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند 2️⃣ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند از این دعا اثبات نمی‌شود. ـــ ناظم العقیلی اعراب کلمه (ولده) را به صورت 👈 (وَلَدِهِ/ فرزند او) بیان می‌کند اما این احتمال هم وجود دارد که به صورت 👈 (وُلْدِهِ/ فرزندان او) قرائت شود که در این صورت، ادعای ناظم العقیلی نقش بر آب می‌شود. ـــ در این دعا و ادعیه و احادیث دیگر نسبت به 👈 فرزندی مهدیین برای امام زمان (ع) وجود ندارد لذا این ادعا که مراد از عبارت (وَلَدِهِ)، مهدی اول می‌باشد و بدون دلیل است. ـــ اگر اگر اگر بپذیریم ـــ که البته نمی‌پذیریم ـــ مهدیین، همان ائمه بعد از امام زمان (ع) و خزانه‌داران علم الهی هستند، احمد همبوشی به قدری است که نمی‌تواند به عنوان مهدی اول و خزانه‌دار علم الهی قرار گیرد. 🔴 نکته: همانطور که سابقا عرض کردیم کتاب (40 حدیث مهدیین) ناظم العقیلی احمد اسماعیل همبوشی بوده لذا جهالتها و غرض ورزیهای موجود در این کتاب، دروغین بودن احمد اسماعیل را آشکار کرده و بطلان فرقه او را ثابت می‌نماید. 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده 🙏 https://t.me/PayehayePooshaly https://eitaa.com/PayehayePooshali 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
نقد 40 حدیث مهدیین ــ حدیث10.pdf
954.3K
🍁🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 📚 نقد کتاب "/ناظم العُقیلی" : اللهم اعطه فی نفسه و اهله و ولده و ذریته و امته و جمیع رعیته . . . اللهم صل علی ولاة عهده و الائمة من بعده . . . 📄 قطع A5 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 نقد کتاب (/ناظم العقیلی) : اللهم اعطه فی نفسه و اهله و ولده و ذریته و امته و جمیع رعیته . . . اللهم صل علی ولاه عهده و الائمه من بعده . . . ⛔️ همبوشیان بر این باورند که: [مهدیین، 12 نفر از فرزندان امام زمان (عج) بوده که بعد از ایشان به مقام امامت و وصایت می‌رسند و در حقیقت تعداد اوصیاء پیامبر خدا (ص) 24 نفر می‌باشند]❗️❗️❗️ 🤔 بر آن شدیم تا ضمن کلیپی، دهمین دلیل آنان را پیرامون این باور مورد نقد و بررسی قرار داده و صحت و سقم آن را مشخص نماییم. ✅ همراهی شما، افتخار ماست. 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😭 مگه یادم میره اشکهای بی صدای عمه . . . 🎞 با نوای محمود کریمی 🏴 شهادت امام باقر (ع) تسلیت باد. .
✅ نقد کتاب (/ناظم العقیلی) : اللهم اعطه فی نفسه و اهله و ولده و ذریته و امته و جمیع رعیته . . . اللهم صل علی ولاه عهده و الائمه من بعده . . . 🖌 متن تلگرامی: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/919 📄 پی دی اف: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/924 🎞 کلیپ: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/925 📌 نقد و بررسی حدیث قبلی: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/915 🙏 با آرزوی بیداری عزیزان در دام افتاده ... 🌹🌹🌹 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 غدیر خم، پیامی برای همه مردم 🎞 قسمت اوّل (خاتم ائمه و اوصیاء) ✅ با تمسک به سخنان پیامبر اسلام (ص) در خطبه غدیر، هرگز گمراه نخواهیم شد. ✊ غدیری ام، سقیفه‌ای نیستم 🙏 با آرزوی بیداری عزیزان در دام افتاده...🌹🌹🌹 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 غدیر خم، پیامی برای همه مردم 🎞 قسمت دوّم (آخرین دین) ✅ با تمسک به سخنان پیامبر اسلام (ص) در خطبه غدیر، هرگز گمراه نخواهیم شد. ✊ غدیری ام، سقیفه‌ای نیستم 🙏 با آرزوی بیداری عزیزان در دام افتاده...🌹🌹🌹 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 غدیر خم، پیامی برای همه مردم 🎞 قسمت سوّم (علم الهی) ✅ با تمسک به سخنان پیامبر اسلام (ص) در خطبه غدیر، هرگز گمراه نخواهیم شد. ✊ غدیری ام، سقیفه‌ای نیستم 🙏 با آرزوی بیداری عزیزان در دام افتاده...🌹🌹🌹 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌴🌺🌴🌺🌴🌺 🎊 شادمانه عید سرودِ فقط حیدر امیرالمومنین است 🙏 اللهم عجل لولیک الفرج .
📌 آیا در روایات از مهدیین با عنوان (روز) یاد شده است⁉️ 📌 لقب (خاتم الاوصیاء) نسبت به امیرالمومنین ع به چه معناست⁉️ 📌 میزان علم احمد اسماعیل همبوشی چقدر است⁉️ ✅ برای دیدن پاسخ سوالات فوق، کلیپ زیر را با دقت ببینید: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/757 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده...🌹🌹🌹 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بازگشت ابوهریره ۱ 🎞 قسمت اول: دعای (لابن الحجة احمد) 🙏با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده ... 🌹🌹🌹 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☄️ مباهله استاد هوشیار با احمد اسماعیل همبوشی ☄️ ✅ مدعی دروغین یمانی 🙏 با آرزوی بیداری هرچه زودتر عزیزان در دام افتاده...🌹🌹🌹 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بازگشت ابوهریره 2 🎞 قسمت دوم: (للبصرة خمسة اسماء) 🙏با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده ... 🌹🌹🌹 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بازگشت ابوهریره 3 🎞 قسمت سوم: (خلافت مثل عروس ...) 🙏با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده ... 🌹🌹🌹 .
📩 ‏ ‏ پایه . . . . . . . . . . . 13 ‏— < ( بسم الله الرحمن الرحیم ) > —‏ صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═‏ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ‏═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان ‏💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 نقد کتاب (40 حدیث مهدیین/ناظم العقیلی) ✅ لینک بخش قبل: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/927 🔷 : همانطور که سابقا عرض شد، ناظم العُقیلی در مقدمه کتاب (چهل حدیث مهدیین) ادعاهایی را مطرح کرده و برای اثبات آنها به 40 حدیث اشاره می‌نماید. او مدعی است: 1️⃣ امامت در 12 امام محصور نبوده و مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند. 2️⃣ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند. جهت دیدن ادعاهای ناظم العقیلی در مقدمه کتابش، به لینک زیر مراجعه فرمایید: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/727 اما دلایل قبلی کتاب او ــ با صرف نظر از وپذیرش صدور آنها ــ ادعاهای فوق را ثابت ننموده بلکه دروغین بودن احمد اسماعیل بصری را رقم می‌زد. 📌 لازم به ذکر است کتاب مورد تایید احمد اسماعیل همبوشی بوده 👈 لذا هر اشکالی که بر این کتاب وارد شود، حکایت از احمد داشته و است بر پیشانی فرقه همبوشی. 📌 با این که ضمن بخشهای گذشته ایرادات فراوانی بر کتاب ناظم العقیلی بیان نمودیم و دیگر نیازی به نقد ما بقی کتاب نمی‌باشد، اما به جهت بیان رسوایی‌های بیشتر این فرقه، ۱۱ کتاب را از نظر گذرانده و ارتباط آن را با ادعاهای فوق مورد بررسی قرار ‌می‌دهیم. 🔴 حدیث یازدهم: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‏ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ سَيِّدِ الْمُرْسَلِين . . . اللَّهُمَّ أَعْطِهِ فِي نَفْسِهِ وَ ذُرِّيَّتِهِ وَ شِيعَتِهِ وَ رَعِيَّتِهِ وَ خَاصَّتِهِ وَ عَامَّتِهِ وَ عَدُوِّهِ وَ جَمِيعِ أَهْلِ الدُّنْيَا مَا تُقِرُّ بِهِ عَيْنَهُ وَ تَسُرُّ بِهِ نَفْسَهُ وَ بَلِّغْهُ أَفْضَلَ أَمَلِهِ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَة إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِير 👈 . . . وَ صَلِ‏ عَلَى‏ وَلِيِّكَ‏ وَ وُلَاةِ عَهْدِهِ وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ 👉 و مُدَّ فِي أَعْمَارِهِمْ وَ زِدْ فِي آجَالِهِم‏ . . . ترجمه: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‏، خداوندا ! درود فرست بر محمد که سید مرسلین است . . . خداوندا ! عطا کن به خود او و ذریه او و شیعه او و رعیت او و افراد خاص و عام او و دشمن او و همه اهل دنیا آنچه که باعث روشنی چشمش گردد و او را مسرور سازد و او را به برترین آرزوهایش در دنیا و آخرت برسان که تو بر هر چیر توانایی 👈 . . . و درود فرست بر ولیت و والیان عهد او و امامان از فرزندانش 👉 و عمرهای آنان را طولانی گردان و بر اجل‌هایشان بیفزا . . . . 📕 الغیبة شیخ طوسی، ص277 . 💥 نقد و بررسی ناظم العقیلی با استناد به دعای فوق و تمرکز بر فرازهای (اعطه فی نفسه و ذریته ... وصل علی ...الائمه من ولده/ عطا کن به خود او و ذریه او ... و درود فرست بر ... امامان از فرزندانش) ادعا می‌کند که سلسله امامان و اوصیاء پیامبر(ص)، منحصر در 12 نفر نبوده بلکه در فرزندان امام زمان (ع) نیز ادامه خواهد داشت. جهت بررسی ادعای وی، ابتدا شأن نزول و ماجرای این دعا به نقل از کتاب الغیبة شیخ طوسی را بیان نموده و سپس نکاتی تقدیم عزیزان می‌گردد. 🔴 ماجرای صلوات ابوالحسن ضراب غسانی اصفهانی ((حسین بن محمد بن عامر اشعری قمی گوید که يعقوب بن يوسف ضرّاب ‏غسّانی وقتی که از اصفهان بر می‌گشت، گفت: در سال ۲۸۱ هـ‌ .ق با جماعتی از اهل ‏سنت شهرمان به حج بیت الله مشرف شدم. وقتی که به مکه رسیدیم یکی از آنها جدا شد و جلوتر رفت و منزلی برایمان کرایه کرد. آن خانه سر راهی بوده که ‏در میان بازار معروف به سوق الليل بود. آن خانه، خانه خدیجه (ع) و ‏به دارالرضا (ع) نامیده شده بود و پیرزن گندم گونی آنجا بود. وقتی که ‏متوجه شدم نام آن خانه دارالرضاست از پیرزن پرسیدم: تو با صاحبان خانه چه ‏نسبتی داری؟ و چرا این خانه را دارالرضا می‌گویند؟ پیرزن گفت: اینجا خانه علی بن ‏موسی (ع) است و من از دوستداران و محبین ایشان هستم. امام حسن عسکری (ع) در اینجا مرا سکونت داد، به دلیل اینکه از خدمتکاران ایشان بودم. 📄(صفحه بعد)👇👇👇 .
https://eitaa.com/PayehayePooshali ـ📄👆👆👆 وقتی که این ‏جملات را از پیرزن شنیدم، خوشحال شدم، و این مسأله را از همراهان سنی خود ‏مخفی کردم. برنامه من به این صورت بود که شب‌ها وقتی از طواف بر می‌گشتم ‏با آنها در ایوان آن خانه می‌خوابیدم و در خانه را می‌بستیم و پشت در ‏می‌گذاشتیم. 📌 در چند شب در رواقی که بودیم نور چراغی را می‌دیدم که شبیه روشنایی ‏مشعل بود و دیدم که در خانه بدون این که کسی آن را باز کند باز شد 👈 مردی با قد ‏متوسط و گندم گون و مایل به زردی را دیدم که لاغر اندام بود و در پیشانی‌اش نشانه سجده داشت. دو پیراهن و یک ردای نازک داشت که ‏سرش را با آن پوشانده بود. در پایش کفش بود، بدون جوراب و به غرفه و اطاقی که ‏پیرزن در آن ساکن بود رفت. پیرزن قبلا به من گفته بود که در آن غرفه دختری هست ‏و تو کسی را نگذار که به آنجا برود. من وقتی آن روشنایی را که در رواق و راهرو بود ‏دیدم و نیز وقتی که مرد وارد غرفه شد در آنجا دیدم و کسانی که همراه من بودند هم ‏همان روشنایی را دیدند و گمان کردند که این مرد به جهت دختر پیرزن رفت و آمد ‏می‌کند و دختر را صيغه کرده است. آنها گفتند: اینها طایفه علویه هستند و متعه یا ‏ازدواج موقت را حلال می‌دانند و اهل سنت گمان می‌کنند که این عمل حرام است و ‏حلال نیست. ما این مرد را می‌دیدیم که رفت و آمد می‌کرد. به در خانه که می‌رفتیم ‏سنگ را در همان حالت خودش پشت در می‌دیدیم. در حالی که ما به خاطر ترس از ‏اسباب و اثاثیه‌مان درب را محکم می‌بستیم، و در این مدت هیچ کس را نمی‌دیدیم ‏که در را باز کند یا ببندد، در عین حال آن مرد وارد و خارج می‌شد. تا وقتی که ما ‏برای خروج از خانه می‌رفتیم و سنگ همچنان پشت درب بود.‏ وقتی که این مسائل را دیدم شک به قلبم راه پیدا کرد و به وضع موجود ‏مشکوک شدم بنابراین با پیرزن ملاطفت کردم و دوست داشتم که از مردی که می‌آمد ‏خبر به دست بیاورم. به پیرزن گفتم: ای فلانی! دلم می‌خواهد مسائلی را از تو بپرسم ‏بی آنکه رفقای من در جریان قرار بگیرند ولی این امر برای من ‏ممکن نیست. دوست دارم وقتی که دیدی من در خانه تنها هستم به اتاق ما بیایی تا ‏این که مسأله‌ای را از تو بپرسم. او هم فورا به من گفت: من قصد داشتم که رازی را ‏برای تو بازگو کنم اما به خاطر کسانی که همراه تو بودند نتوانستم. گفتم: چه می‌‏خواستی بگویی؟ گفت: به تو می‌گوید ـ و اسم کسی را نبرد ـ با اصحاب و ‏همراهانت و شریکانت درشتی و مخاصمه نکن و با آنها مدارا کن چون که دشمنان تو ‏هستند. گفتم: چه کسی این را می‌گوید؟ گفت: خودم میگویم. من دیگر جسارت نکرده ‏و دوباره نپرسیدم، چرا که هیبت و عظمتی که در درون قلبم ایجاد شده بود مانع شد تا ‏دوباره سؤال کنم. گفتم: کدام اصحاب و دوستانم را می‌گویی؟ گمان کردم که مقصود او ‏یارانی هستند که با من به سفر حج آمده اند، گفت:‏ شرکائی که در شهر تو هستند و در خانه با تو هستند. بین ‏من و همراهانم در بر سر مذهب و اعتقادات، اختلافی در گرفت و آنها پشت ‏سر من سخن چینی کردند، به همین دلیل فرار کرده و مخفی شدم و اینجا فهمیدم که ‏منظور پیرزن از اصحاب همین اشخاص است.‏ بعد از پیرزن پرسیدم: تو با امام رضا (ع) چه نسبتی داری؟ گفت: من خدمتکار امام ‏حسن عسکری (ع) بودم. وقتی یقین کردم که او از جمله دوستداران اهل بیت (ع) است ‏با خودم گفتم: در مورد امام غائب (ع) از او می پرسم. بنابراین گفتم: تو را به خدا قسم می ‏دهم که به چشم خودت ایشان را دیدهای؟ گفت: ای برادر! من او را به چشم خودم ‏ندیده‌ام، چون وقتی که از خانه امام حسن عسکری (ع) بیرون آمدم، خواهرم حامله ‏بود [احتمالاً منظور از خواهرم، جناب نرجس خاتون باشد] اما امام حسن عسکری (ع) به من مژده داد که در آخر عمرم حضرت را می‌بینم و ‏به من فرمودند: در نزد قائم (ع) چنان خواهی بود که در نزد من هستی.‏ قبلا مدتی در مصر بودم و الآن به حج و مکه آمده‌ام، آن هم به خاطر نامه و خرجی ‏که سی دینار بود و حضرت توسط مردی از اهالی خراسان که نمی توانست به عربی صحبت کند به من رسانده بودند و در نامه به من امر فرموده بودند که امسال ‏به حج مشرف شوم و من هم از شدت اشتیاق زیارت حضرت از مصر خارج ‏شدم.‏ در همین حین به دلم افتاد که مردی را که می‌دیدم وارد و خارج می‌شود، همان ‏حضرت است. 📄(صفحه بعد)👇👇👇 .
https://eitaa.com/PayehayePooshali ـ📄👆👆👆 ده درهم صحیح که شش عدد آن سکه ضرب شده به نام امام رضا(ع) بود ‏و نذر کرده بودم که آنها را در مقام ابراهیم بیندازم و به همین منظور در همیان پنهان ‏کرده بودم را به پیرزن دادم و با خودم گفتم که این پول‌ها را به فرزندان فاطمه(ع) ‏بدهد بهتر از این است که در مقام ابراهیم بیندازم و ثوابش هم بیشتر است، بنابراین به ‏او گفتم: این درهم‌ها را به کسی از اولاد فاطمه(ع) که نیازمند و مستحق به آن باشد ‏پرداخت کن. در نیتم این بود که پیرزن درهم‌ها را به همان مردی می‌دهد که من ‏دیده‌ام [و او به نیازمندان می‌دهد]. پیرزن درهم‌ها را گرفت و به طبقه بالا و اتاق خودش رفت و ساعتی بعد ‏برگشت پایین و گفت: به تو می فرماید: ما حقی در این درهمها نداریم، آنها را همان ‏جایی که نیت کرده‌ای قرار بده، اما در مورد سکه رضویه، بدلش را به همان مقدار از ما ‏بگیر، بعد در آنجا که نیت داشتی بینداز. من هم عین همین کار را کردم و با خودم ‏گفتم: آنچه که پیرزن امر کرد از طرف همان مرد است.‏ بعد نسخه توقيع شریف صاحب الزمان(ع) را که برای قاسم بن علاء در ‏آذربایجان صادر شده بود و همراه من بود [به پیرزن داده و] گفتم: این نسخه را به کسی ‏که توقیعات حضرت را دیده نشان بده [تا صحت و سقم آن معلوم شود]. گفت: ‏نسخه را به من بده من توقيع را می‌شناسم. نسخه را دید و من گمان می‌کردم که می ‏تواند توقيع را بخواند، پس گفت: من در اینجا نمی توانم این نسخه را بخوانم. لذا به ‏غرفه بالا رفته و سپس پایین آمد، گفت: توقيع صحیح است و عبارت آن نسخه این ‏بود: به مژده‌ای شما را بشارت میدهم که تا به حال به کسی مژده آن را نداده‌ام. ‏ پیرزن گفت: به تو می‌فرماید که اگر بخواهی که به پیامبر خدا(ص) ‏صلوات بفرستی چگونه می‌گویی؟ گفتم که می‌گویم: پروردگارا! بر محمد و آل محمد(ع) ‏درود فرست و بر محمد و آل محمد(ع) تحیت و درود خود را مبارک گردان، آنگونه که ‏بهتر و بالاتر از صلوات و رحمت و برکاتی باشد که به ابراهیم و آل او دادی، خدایا تو ‏پسندیده شده و بزرگی.‏ 📌 [پیرزن گفت که حضرت] فرمود: نه، وقتی بر ایشان صلوات می فرستی بر همگی آنان ‏صلوات بفرست 👈 و نام ایشان را بیاور 👉 گفتم: بله. روز بعد پیرزن پایین آمد و دفتر کوچکی هم در دستش بود و گفت: به شما می‌فرماید: وقتی که بر پیامبر(ص) ‏صلوات می‌فرستی، به ایشان و اوصیای بزرگوارش مطابق با این نسخه صلوات ‏بفرست. من هم نسخه را گرفته و به آن عمل کردم.‏ چند شب ایشان را دیدم که از غرفه پایین می‌آمد و آن روشنایی هم بود و من هم در ‏را باز کرده و در پی روشنایی می‌رفتم، به گونه ای که روشنایی را می‌دیدم ولی کسی ‏را نمی‌دیدم، تا این که داخل مسجد می‌شد و می‌دیدم که تعداد زیادی از مردم از ‏شهرهای مختلف به درب این خانه می‌آمدند، بعضی از آنها رقعه‌ها و نامه‌هایی به ‏پیرزن می‌دادند و می‌دیدم که پیرزن هم رقعه‌هایی به آنها می‌داد. با هم صحبت می‌کردند ولی من کلمات آنها را نمی‌فهمیدم و تعدادی از آنها را در وقت مراجعتم به بغداد ‏در راه دیدم. متن نسخه دفتری که خارج شد: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‏ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ سَيِّدِ الْمُرْسَلِينَ وَ خَاتَم‏ النَّبِيِّين‏ و . . . وَ صَلِ‏ عَلَى‏ وَلِيِّكَ‏ وَ وُلَاةِ عَهْدِهِ وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ . . . .)) ‏ 📕 کتاب غیبت شیخ طوسی، ترجمه مجتبی عزیزی، ص482 ـ 489 با اندکی تصرف. 🔹 نکته اول: اگر بپذیریم که ضمیر (ه) در عبارت (وَ صَلِ‏ عَلَى‏ ... الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ/ و درود فرست بر ... امامان از فرزندان او) مربوط به امام زمان (ع) می‌باشد، باز هم ادعای مقام امامت برای مهدیین سخنی گزاف می‌باشد 👈 زیرا در این حدیث هیچ سخنی از به میان نیامده و ادعای این که مهدیین همان ائمه از فرزندان امام زمان(ع) می‌باشند ادعایی بدون دلیل می‌باشد. 📌 اساساً در احادیث بر فرزندی مهدیین نسبت به امام زمان(ع) وجود ندارد و آنچه همبوشیان از حدیث وصیت در این جهت تلقی نموده‌اند اشتباه بوده که بیان آن در بحث حدیث وصیت گذشت (1). ✅ مضافا این که به تصریح امام صادق (ع) مهدیین بلکه 👈 قومی از شیعیان هستند که مردم را به موالات ما و معرفت حق ما دعوت می‌کنند (2). بنابراین ادعای این که مهدیین همان امامان از فرزندان امام زمان (ع) هستند سخنی گزاف و بدون دلیل می‌باشد. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🖋پی نوشت: (1) در نقد حدیث اول کتاب (40 حدیث مهدیین) بیان نمودیم که عبارت (فَلْيُسَلِّمْهَا إِلَى ابْنِهِ أَوَّلِ الْمُقَرَّبِينَ‏) مربوط به امام زمان(ع) و فرزند ایشان نمی‌باشد بلکه این عبارت ناظر به امام حسن عسکری(ع) و فرزند ایشان امام زمان(ع) می‌باشد. توضیح بیشتر در لینک زیر: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/728 (2) کمال‌الدین، ج2ص358 . 📄(صفحه بعد)👇👇👇 .
https://eitaa.com/PayehayePooshali ـ📄👆👆👆 🔹نکته دوم: بعد از این که مشخص گردید صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی به مهدیین ندارد، ممکن است گفته شود: ⛔️ ((بر اساس این صلوات، امامان و اوصیائی از فرزندان امام زمان (ع) نیز وجود دارند و تعداد جانشینان پیامبر (ص) در 12 نفر منحصر نمی‌باشد)) 🖋 و اما پاسخ: در صورت پذیرش این سخن، به ناچار وارد می‌شویم زیرا در روایات فراوانی، تعداد اوصیاء و امامان پس از پیامبر خدا (ص) در عدد 12 منحصر شده است لذا صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی با این روایات در تعارض می‌باشد. ✅ نمونه‌ای از روایات در مورد اوصیاء 12گانه پیامبر9 ‏1) پیامبر خدا (ص) فرمودند:‏ أَنَا سَيِّدُ النَّبِيِّينَ وَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ سَيِّدُ الْوَصِيِّينَ 👈 و إِنَّ أَوْصِيَائِي‏ بَعْدِي‏ اثْنَا عَشَرَ أَوَّلُهُمْ ‏عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ وَ آخِرُهُمُ الْقَائِمُ (ع). ‏ 🔅 ترجمه:‏ من سید پیامبران هستم و علی بن ابیطالب سید اوصیاء است 👈 و همانا اوصیائم پس از ‏من، 12 نفر بوده که اولین آنها علی بن ابیطالب و آخرین آنها قائم (ع) است.‏ 📕 کمال الدین ج1ص280 و الزام الناصب، ‏ج1ص185‏ . ‏2) و در حدیثی دیگر فرمودند:‏ 👈 إنَّ خُلَفَائِي و أَوْصِيَائِي وَ حُجَجَ اللَّهِ عَلَى الْخَلْقِ بَعْدِي اثْنَا عَشَرَ أَوَّلُهُمْ أَخِي وَ آخِرُهُمْ ‏وَلَدِي ... الْمَهْدِيُّ الَّذِي يَمْلَؤُهَا قِسْطاً وَ عَدْلًا كَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْما .... ‏ 🔅 ترجمه:‏ همانا خلفاء و اوصیاء من وحجتهای الهی بر بندگان پس از من 👈 12 نفر هستند، اولین ‏آنها برادرم [علی] وآخرین آنها فرزندم . . . مهدی است، همان کسی که زمین را پر از ‏عدل و داد می‌کند پس از آنکه از ظلم وجور پر شده است.‏ 📕 کمال الدین ‏ج1ص280 و الزام الناصب، ج1ص173‏. ‏3) جابر بن عبدالله انصاری می‌گوید:‏ دَخَلْتُ عَلَى فَاطِمَةَ (ع) وَ بَيْنَ يَدَيْهَا لَوْحٌ فِيهِ أسْمَاءُ الْأَوْصِيَاءِ 👈 فعَدَدْتُ‏ اثْنَيْ‏ عَشَرَ آخِرُهُمُ ‏الْقَائِمُ ثَلَاثَةٌ مِنْهُمْ مُحَمَّدٌ وَ أَرْبَعَةٌ مِنْهُمْ عَلِيٌّ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِين‏. ‏ 🔅 ترجمه:‏ بر فاطمه (ع) داخل شدم در حالی که روبروی ایشان لوحی بود که در آن اسامی ‏اوصیاء وجود داشت 👈 پس 12 عدد شمردم که آخرین آنها قائم بود، 3 نفر از آنان محمد ‏و 4 نفر از آنان علی نام داشت.‏ 📕 کمال الدین، ج1ص313 . روایت فوق همان حدیث معروف لوح فاطمه (ع) بوده که حدیث مفصل آن در کتاب ‏شریف کافی موجود است. الکافی، ج1ص528 ‏ ‏4) پیامبر خدا (ص) ضمن حدیثی به حضرت زهرا (ع) فرمودند:‏ أَبْنَاءُ بَعْلِكِ 👈 أوْصِيَائِي إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ كُلُّهُمْ هَادُونَ مَهْدِيُّونَ 👈 و أَوَّلُ الْأَوْصِيَاءِ بَعْدِي أَخِي ‏عَلِيٌّ ثُمَّ حَسَنٌ ثُمَّ حُسَيْنٌ ثُمَّ تِسْعَةٌ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْن‏ . . . . ‏ 🔅 ترجمه:‏ فرزندان همسر تو 👈 اوصیاء من تا روز قیامت هستند، همه آنان هدایت کننده و هدایت ‏شده هستند 👈 و اولین اوصیاء پس از من برادرم علی بوده، سپس حسن و سپس حسین ‏وسپس 9 تن از فرزندان حسین.‏ 📕 کمال الدین ج1ص263 . ‏5) در حدیث دیگری پیامبر خدا (ص) نام تک تک امامان ‏را ذکر نموده و در مورد آخرین آنان فرمودند:‏ ثم الحجة بن الحسن 👈 الذي تنتهي‏ إليه‏ الخلافة و الوصاية و يغيب مدة طويلة، ثم يظهر و ‏يملأ الأرض عدلا و قسطا كما ملئت جورا و ظلما. ‏ 🔅 ترجمه:‏ سپس حجت بن الحسن، همان کسی که 👈 خلافت و وصایت به سوی او منتهی می‌شود ‏و مدتی طولانی غایب می‌شود سپس ظاهر می‌شود و زمین را پر از عدل و قسط می‌کند ‏همانطور که از ظلم و جور پر شده است.‏ 📕 اثبات الهداة، ج2ص234 ‏6) در حدیث دیگری امام صادق (ع) فرمودند:‏ 👈 الْأَئِمَّةُ بَعْدَ نَبِيِّنَا (ص) اثْنَا عَشَرَ نُجَبَاءُ مُفَهَّمُونَ مَنْ نَقَصَ‏ مِنْهُمْ‏ وَاحِداً أَوْ زَادَ فِيهِمْ وَاحِداً 👈 ‏خَرَجَ مِنْ دِينِ‌ اللَّهِ وَلَمْ يَكُنْ مِنْ وَلَايَتِنَا عَلَى شَيْ‏ءٍ. ‏ 🔅 ترجمه:‏ امامان بعد از پیامبر ما 👈 12 نفر بوده که همگی نجیب و مفهَّم می‌باشند، کسی که یک نفر ‏از آنان کم کند یا زیاد کند 👈 از دین خدا خارج گشته و بر ولایت ما نمی‌باشد.‏ 📕 الاختصاص، ص233 . ‏(صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://eitaa.com/PayehayePooshali ـ📄👆👆👆 7) حضرتش در حدیث دیگری فرمودند:‏ فَإِنَّ الْأُمَّةَ سَتُنْكِرُهَا لِطُولِهَا فَمِنْ قَائِلٍ يَقُولُ إِنَّهُ لَمْ يُولَدْ وَ قَائِلٍ يَفْتَرِي بِقَوْلِهِ إِنَّهُ وُلِدَ وَ ‏مَاتَ وَ قَائِلٍ يَكْفُرُ بِقَوْلِهِ إِنَّ حَادِيَ عَشَرَنَا كَانَ عَقِيماً 👈 و قَائِلٍ‏ يَمْرُقُ‏ بِقَوْلِهِ إِنَّهُ يَتَعَدَّى إِلَى ‏ثَالِثَ عَشَرَ فَصَاعِدا .... 🔅 ترجمه:‏ پس همانا امت به زودی غیبتش را به خاطر طولانی بودنش انکار می‌کنند، بعضی ‏گویند: به دنیا نیامده است، وعده‌ای دروغ می‌گویند با این گفتار که: او به دنیا آمده و ‏مرده است، وعده‌ای کافر می‌شوند با این گفتار که: همانا یازدهمین ما [یعنی امام ‏عسکری ع] عقیم بوده است 👈 وعده‌ای خارج می‌شوند [از دین] با این گفتار که: همانا ‏آن [یعنی امام ومقام امامت] به 13 و بیشتر تعدّی می‌کند [و تعداد امامان در 12 منحصر ‏نمی‌باشد].‏ 📕 الغیبة شیخ طوسی، ص170 و الزام الناصب، ج1ص263 .‏ ‏8) ضمن حدیثی پیامبر خدا (ص) فرمودند:‏ يَا جُنْدَبُ 👈 أوْصِيَائِي‏ مِنْ بَعْدِي بِعَدَدِ نُقْبَاءِ بَنِي إِسْرَائِيلَ فَقَالَ يَا رَسُولَ اللَّهِ إِنَّهُمْ كَانُوا اثْنَيْ ‏عَشَرَ هَكَذَا وَجَدْنَا فِي التَّوْرَاةِ 👈 قالَ نَعَمْ الْأَئِمَّةُ بَعْدِي اثْنَا عَشَر . . . 🔅 ترجمه:‏ ای جندب! 👈 اوصیاء بعد از من به تعداد نقباء بنی اسرائیل هستند، جندب گفت: از تورات ‏اینگونه فهمیدیم که آن نقباء 12 نفر بودند 👈 حضرتش فرمودند: بله، امامان بعد از من ‌‏12 نفر هستند.‏ 📕 کفایة الاثر، ص58‏ . ‏9) از رسول خدا (ص) در مورد امامان پس از ایشان سوال شد، حضرتش فرمودند:‏ 👈 إنَّ عِدَّتَهُمْ كَعِدَّةِ الشُّهُورِ . . . أَوَّلُهُمْ هَذَا وَ آخِرُهُمُ ُ الْمَهْدِي‏ . . . 👈 هؤُلَاءِ أَوْصِيَائِي‏ وَ ‏خُلَفَائِي‏ . . . . 🔅 ترجمه:‏ 👈 همانا تعداد آنان به تعداد ماه‌ها می‌باشد . . . اولین آنان، این است [یعنی حضرت علی ع] وآخرین آنان مهدی است . . . 👈 آنها اوصیاء وخلفاء من هستند.‏ 📕 اعلام الوری، ج2ص185 و الزام الناصب، ج1ص192‏ . ‏10) امیرالمومنین (ع) به جناب سلیم فرمودند:‏ يَا سُلَيْمُ 👈 إنَّ أوْصِيَائِي‏ أَحَدَ عَشَرَ رَجُلًا مِنْ وُلْدِي . . . 🔅 ترجمه:‏ ای سلیم! 👈 همانا اوصیاء من، یازده مرد از فرزندان من هستند.‌‏ 📕 کتاب سلیم، ج2ص824‏ . 11) پیامبر خدا (ص) آیه (الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتي‏ وَ رَضيتُ ‏لَكُمُ الْإِسْلامَ دينا)‏ را مربوط به حضرت علی (ع) و اوصیاء خود تا روز قیامت بیان ‏فرمودند. سلمان در مورد آنان از حضرتش سوال پرسید و ایشان فرمودند:‏ عَلِيٌّ أَخِي . . . 👈 و أَحَدَ عَشَرَ إِمَاماً مِنْ وُلْدِه‏ . . . . 🔅 ترجمه:‏ علی برادرم . . . 👈 و 11 امام از فرزندان او.‏ 📕 کتاب سلیم، ج2ص759‏ . ‏12) در معراج، وقتی خداوند تبارک وتعالی سخن از اوصیاء پیامبر (ع) را به میان آورد، ‏حضرت رسول (ع) فرمودند:‏ يَا رَبِّ و مَنْ أَوْصِيَائِي‏ فَنُودِيتُ يَا مُحَمَّدُ أوْصِيَاؤُكَ الْمَكْتُوبُونَ عَلَى سَاقِ عَرْشِي‏ فَنَظَرْتُ . . . 👈 فرَأَيْتُ اثْنَيْ عَشَرَ نُورا . . . . 🔅 ترجمه:‏ پروردگارا ! اوصیاء من چه کسانی هستند؟ پس ندا داده شدم که: ای محمد ! اوصیاء تو ‏همانانی هستند که بر ساق عرش نوشته شده‌اند، پس نگاه کردم . . . 👈 و 12 نور را ‏دیدم.‏ 📕 عیون اخبارالرضا (ع)، ج1ص264 و الزام الناصب، ‏ج2ص244 ‏. ‏13) پیامبر خدا (ص) ضمن حدیثی فرمودند:‏ أَنَا وَ أَخِي 👈 و الْأَحَدَ عَشَرَ إِمَاماً أوْصِيَائِي‏ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ كُلُّهُمْ هَادُون‏ مَهْدِيُّون‏ . . . . ‏ 🔅 ترجمه:‏ من و برادرم 👈 و 11 امام که اوصیاء من تا روز قیامت هستند همگی هدایت کنند و ‏هدایت شده هستند.‏ 📕 کتاب ‏سلیم، ج2ص565 . ‏14) امام باقر (ع) در حدیثی فرمودند:‏ إِنَّ اللَّهَ أَرْسَلَ مُحَمَّداً (ص) إِلَى الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ وَ جَعَلَ مِنْ بَعْدِهِ 👈‏ اثْنَيْ عَشَرَ وَصِيّا . . . . ‏ 🔅 ترجمه:‏ همانا خدا محمد (ص) را به سوی جن و انس ارسال نمود و پس از او 👈 12 وصی قرار ‏داد.‏ 📕 الکافی، ‏ج1ص532 و الزام الناصب، ج1ص200 . این احادیث، نمونه اندکی از دریای روایات اهل بیت (ع) بود پیرامون انحصار ‏عدد اوصیاء و ائمه بعد از پیامبر (ص) در 12نفر.‏ جهت دیدن روایات بیشتر پیرامون تعداد اوصیاء 12گانه پیامبر (ص) به کتاب (كفاية الأثر في النص على الأئمة الإثني عشر) و بحارالانوار، ج36 ابواب 40 الی 48 مراجعه فرمایید. حال اگر صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی بر امامت و وصایت فرزندان امام زمان (ع) دلالت کند، با احادیث متواتر فوق در تعارض می‌باشد. ‏(صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://eitaa.com/PayehayePooshali ـ📄👆👆👆 🔴 اخبار علاجیه و راهکار حل تعارض بین روایات امام باقر (ع) در حدیثی راهکار بین روایات را ارائه نموده و فرمودند: يَا زُرَارَةُ خُذْ بِمَا اشْتَهَرَ بَيْنَ أَصْحَابِكَ وَ دَعِ الشَّاذَّ النَّادِرَ . . . 🔅 ترجمه: ای زراره! آنچه را که مشهور بین اصحاب توست را بگیر و [حدیث] شاذ و نادر را رها کن. زراره می‌گوید: [اگر] هر دو مشهور هستند و از شما رسیده‌اند [چه کنیم؟]، حضرتش در پاسخ فرمودند: خُذْ بِقَوْلِ أَعْدَلِهِمَا عِنْدَكَ وَ أَوْثَقِهِمَا فِي نَفْسِك‏ . . . 🔅 ترجمه: قول عادل‌ترین و موثق‌ترین آن دو در نزدت را اخذ کن. 📕 بحارالانوار، ج2ص245 . ✅ بر اساس این دو راهکار از امام باقر (ع)، باید صلوات ضراب غسانی اصفهانی را رها نمود زیرا: اولا: احادیث مربوط به انحصار اوصیاء پیامبر (ص) در 12 نفر از بسیار بالایی بین اصحاب برخوردار است. وثانیا: بسیاری از راویان احادیث مشهور فوق، و هستند اما یعقوب بن یوسف ضراب غسانی شخص شناخته شده‌ای نمی‌باشد لذا نمی‌توان حکم به عدالت و وثاقت او نمود. 🔹 نکته سوم: با صدور این صلوات از امام زمان (ع)، به قطعا ضمیر (ه) در عبارت (وَ صَلِ‏ عَلَى‏ ... الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ/ و درود فرست بر ... امامان از فرزندان او) مربوط به امام زمان (ع) نمی‌باشد بلکه ضمیر به امام حسین (ع) ـــ یا امیرالمومنین (ع) یا پیامبر خدا (ص) که دو خط قبل از فراز فوق به نام آنها اشاره شده است ـــ برگشت می‌کند. 🔻دلیل اول به این عبارات مجددا دقت فرمایید: ((پیرزن گفت: به تو می‌فرماید که اگر بخواهی که به پیامبر خدا (ص) ‏صلوات بفرستی چگونه می‌گویی؟ گفتم که می‌گویم: پروردگارا! بر محمد و آل محمد (ع) ‏درود فرست و بر محمد و آل محمد (ع) تحیت و درود خود را مبارک گردان، آنگونه که ‏بهتر و بالاتر از صلوات و رحمت و برکاتی باشد که به ابراهیم و آل او دادی، خدایا تو ‏پسندیده شده و بزرگی.‏ [پیرزن گفت که حضرت] فرمودند: نه، وقتی بر ایشان صلوات می‌فرستی بر همگی آنان صلوات بفرست 👈و نام آنان را بیاور 👉 گفتم: بله. روز بعد پیرزن پایین آمد و دفتر کوچکی هم در دستش بود و گفت: به شما می‌فرماید: وقتی که بر پیامبر (ص) ‏صلوات می‌فرستی، به ایشان و اوصیای بزرگوارش مطابق با این نسخه صلوات ‏بفرست. من هم نسخه را گرفته و به آن عمل کردم))‏ 📌 همانطور که دقت نمودید، بنا به سفارش و دستور امام زمان (ع)، در صلوات 👈 باید نام اوصیاء ذکر شود. مجددا به عبارات دقت فرمایید: فَقَالَ‏ لَا إِذَا صَلَّيْتَ عَلَيْهِمْ فَصَلِّ عَلَيْهِمْ كُلِّهِمْ 👈 و سَمِّهِم‏ . . . ترجمه: [پیرزن گفت که حضرت] فرمودند: نه، وقتی بر ایشان صلوات می فرستی بر همگی آنان ‏صلوات بفرست 👈 و نام آنان را بیاور. 📌 همین کلام حضرت بهترین دلیل و شاهد بر این است که ضمیر (ه) در عبارت (وَ صَلِ‏ عَلَى‏ ... الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ/ و درود فرست بر ... امامان از فرزندان او) مربوط به امام زمان (ع) نمی‌باشد 👈 بلکه ضمیر به امام حسین (ع) ـــ یا امیرالمومنین(ع) یا پیامبر خدا (ص) که دو خط قبل از فراز فوق به نام آنها اشاره شده است ـــ برگشت می‌کند زیرا اگر ضمیر مربوط به امام زمان (ع) باشد و فرزندان ایشان هم جزو امامان و اوصیاء پیامبر (ع) باشند، باید در صلوات نام آنان نیز ذکر می‌شد. بنابراین اوصیاء پیامبر (ع) فقط 12 نفر بوده که در صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی نام آنان ذکر شده است. 🔻دلیل دوم در روایات بسیاری، تعداد اوصیاء پیامبر (ص) 12 نفر معرفی شده‌اند ـــ که در نکته دوم به تعدادی از این احادیث اشاره شد ـــ و این روایات قرینه منفصلی است بر این که ضمیر (ه) در عبارت (وَ صَلِ‏ عَلَى‏ ... الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ/ و درود فرست بر ... امامان از فرزندان او) مربوط به امام زمان (ع) نمی‌باشد بلکه ضمیر به امام حسین (ع) ـــ یا امیرالمومنین (ع) یا پیامبر خدا (ص) که دو خط قبل از فراز فوق به نام آنها اشاره شده است ـــ برگشت می‌کند. ‏(صفحه بعد)📄👇👇👇 .
. ادامه بررسی حدیث 11 کتاب ناظم العقیلی چهار شنبه منتشر می‌شود ان شا الله . با تشکر از همراهیتان ...🌹 .