eitaa logo
@pnu100 📚 دانلود رایگان کتاب، جزوه و نمونه سوالات دانشگاه 🎓
187.4هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
1.8هزار ویدیو
47.6هزار فایل
📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋🔖 ❣گروه محفل‌دورهمی دانشجویان👇تلگرام وایتا 💙👩‍🎓👨‍🎓➔ t.me/dorehamiPnu100 🧡👩‍🎓👨‍🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
مشاهده در ایتا
دانلود
تربیت_رسانه_ای_آموزش_رسانه_ای_یادگیری_سواد_رسانه_ای_و_فرهنگ_معاصر.pdf
2.17M
👩‍🎓👨‍🎓📚➔ 👈😍❤️ خلاصه و جزوه تربیت رسانه ای آموزش رسانه ای یادگیری سواد رسانه ای و فرهنگ معاصر ✍مولف: دیوید باکینگهام 📑ترجمه: حسین سرافراز 👩‍🎓👨‍🎓📚➔ 👈😍❤️ 📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
خلاصه_تربیت_رسانه_ای_نویسنده_دیوید_باکینگهام.pptx
1.89M
📚جزوه تربیت رسانه ای نویسنده: دیوید باکینگهام 📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
✅تعریف سواد از نظر "یونسکو" و راهکارهای بهبود زندگی: 👩‍🎓👨‍🎓📚➔ 👈😍❤️ مفهوم سواد در قرن گذشته، تغییرات بسیاری کرده است و این چهارمین تعریف سواد است که توسط یونسکو به صورت رسمی اعلام می شود. به طور خلاصه و طبق این تعریف، باسواد کسی است که بتواند از خوانده ها و دانسته های خود تغییری در زندگی خود ایجاد کند. در ادامه و بعد از مروری کوتاه بر تعاریف سواد از ابتدا تا امروز، نکاتی درباره ایجاد تغییر در زندگی بر اساس دانسته ها و راهکارهای دست یابی به این مهم، مطرح خواهیم کرد. ⬅️اولین تعریف توانایی خواندن و نوشتن: اولین تعریفی که از سواد در اوایل قرن بیستم ارائه شد، صرفا به توانایی خواندن و نوشتن زبان مادری معطوف بود. طبق این تعریف، فردی با سواد محسوب می شد که توانایی خواندن و نوشتن زبان مادری خود را داشته باشد. 👩‍🎓👨‍🎓📚➔ 👈😍❤️ ⬅️دومین تعریف اضافه شدن یاد داشتن رایانه و یک زبان خارجی: در اواخر قرن بیستم، سازمان ملل تعریف دومی از سواد را ارائه کرد. در این تعریف جدید، علاوه بر توانایی خواندن و نوشتن زبان مادری، توانایی استفاده از رایانه و یاد داشتن یک زبان خارجی هم اضافه شد. بدین ترتیب به افرادی که توان خواندن و نوشتن، استفاده از رایانه و صحبت و درک مطلب به یک زبان خارجی را داشتند، باسواد گفته شد. قاعدتا طبق این تعریف بسیاری از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی کشور ما بیسواد محسوب می شوند چون دانش زبان خارجی بیشتر افراد کم است. 👩‍🎓👨‍🎓📚➔ 👈😍❤️ ⬅️سومین تعریف اضافه شدن 12 نوع سواد: سازمان ملل در دهه دوم قرن 21، باز هم در مفهوم سواد تغییر ایجاد کرد. در این تعریف سوم کلا ماهیت سواد تغییر یافت. مهارت هایی اعلام شد که داشتن این توانایی ها و مهارت ها مصداق باسواد بودن قرار گرفت. بدین ترتیب شخصی که در یک رشته دانشگاهی موفق به دریافت مدرک دکترا می شود، حدود 5 درصد با سواد است. این مهارت ها عبارت اند از: 1- سواد عاطفی: توانایی برقراری روابط عاطفی با خانواده و دوستان. 2- سواد ارتباطی: توانایی برقراری ارتباط مناسب با دیگران و دانستن آداب اجتماعی. 3- سواد مالی: توانایی مدیریت مالی خانواده، دانستن روش های پس انداز و توازن دخل و خرج. 4- سواد رسانه ای: این که فرد بداند کدام رسانه معتبر و کدام نامعتبر است. 5- سواد تربیتی: توانایی تربیت فرزندان به نحو شایسته. 6- سواد رایانه ای: دانستن مهارت های راهبری رایانه. 7- سواد سلامتی: دانستن اطلاعات مهم درباره تغذیه سالم و کنترل بیماری ها. 8- سواد نژادی و قومی: شناخت نژادها و قومیت ها بر اساس احترام و تبعیض نگذاشتن. 9- سواد بوم شناختی: دانستن راه های حفاظت از محیط زیست. 10- سواد تحلیلی: توانایی شناخت، ارزیابی و تحلیل نظریه های مختلف و ایجاد استدلال های منطقی بدون تعصب و پیش فرض. 11- سواد انرژی: توانایی مدیریت مصرف انرژی. 12- سواد علمی: علاوه بر سواد دانشگاهی، توانایی بحث یا حل و فصل مسائل با راهکارهای علمی و عقلانی مناسب. 👩‍🎓👨‍🎓📚➔ 👈😍❤️ از آن جا که با سواد بودن به یادگیری این مهارت ها وابسته شد، قاعدتا سیستم آموزشی کشورها هم باید متناسب با این مهارت ها تغییر رویه می داد که متاسفانه فعلا سیستم آموزشی کشور ما، هنوز هیچ تغییری در زمینه آموزش مهارت های فوق نکرده است. ⬅️جدید ترین تعریف علم با عمل معنا می شود: با این حال و به تازگی «یونسکو» یک بار دیگر در تعریف سواد تغییر ایجاد کرد. در این تعریف جدید، توانایی ایجاد تغییر، ملاک با سوادی قرار گرفته است یعنی شخصی با سواد تلقی می شود که بتواند با استفاده از خوانده ها و آموخته های خود، تغییری در زندگی خود ایجاد کند. در واقع این تعریف مکمل تعریف قبلی است زیرا صرفا دانستن یک موضوع به معنای عمل به آن نیست. در صورتی که مهارت ها و دانش آموخته شده باعث ایجاد تغییر معنادار در زندگی شود، آن گاه می توان گفت این فرد انسانی با سواد است. چرا سوادمان باعث تغییر در زندگی مان نمی شود؟ جالب است بدانید که یادگیری در متون روان شناسی، به صورت ایجاد تغییر پایدار در رفتار تعریف می شود. پس ایجاد تغییر در رفتار، مهم ترین مولفه با سواد بودن است. اما بسیاری از ما، اطلاعات مورد نیاز را داریم اما تاثیری در زندگی عملی ما ندارند. چرا؟ به طور مثال، چرا بیشتر افراد با علم به این که رانندگی خطرناک می تواند موجب مرگ شود، اما باز هم به قوانین راهنمایی و رانندگی عمل نمی کنند؟ در ادامه نکاتی درباره این تعریف جدید و راه های دست یابی به 👩‍🎓👨‍🎓📚➔ 👈😍❤️ 📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
کتاب سواد رسانه ای.pdf
9.72M
👩‍🎓👨‍🎓📚➔ 👈😍❤️ 📗 کتاب سواد رسانه ای 👩‍🎓👨‍🎓📚➔ 👈😍❤️ 📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
مفاهیم فیزیک نوین.pdf
28.6M
📚 مفاهیم فیزیک نوین ✍ آرتور بایزر ارتور 📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونه‌سوال همه رشته‌ها تلگرام؛ایتا👇 📖📚➔ 👈📗📒📕📔 برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇 🎓🤖➔ 👈😍📋 📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
Pasokhnameh-ModernPhysics-(www.jouyak.ir).pdf
19.35M
📚➔ 🔏 حل المسائل مبانی فیزیک نوین(مدرن) ✍️ نوشته وایدنر، سلز (فصل ۲ الی آخر) با فرمت پی دی اف 📚➔ 📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
@HumanSciencesLibrary-99.pdf
1.75M
📗 مفاهیم اساسی در روابط بین‌الملل ✍🏻 نویسنده: آندرو لینکلیتر 📝 مترجم: علیرضا طیّب 🗂 رشته: علوم_سیاسی 📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
@HumanSciencesLibrary-107.pdf
6.73M
📗 بنیادهای علم سیاست ✍🏻 نویسنده: عبدالرحمان عالم 📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
4_5908970784126140602.pdf
3.49M
📘نقش زور در روابط بین‌الملل ✍🏻نویسنده: آنتونیو کاسه سه 📝مترجم:مرتضی کلانتریان 📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
📘نقش زور در روابط بین‌الملل ✍🏻نویسنده: آنتونیو کاسه سه 📝مترجم:مرتضی کلانتریان 📃«مروري بر كتاب: 🔸آنتونیو کاسه‌سه(۲۰۱۱-۱۹۳۷)، کارشناس علوم سیاسی و حقوقدان ایتالیایی است. وی در این کتاب به بررسی مفهوم قدرت و اعمال زور در روابط بین‌المللی به زبان ساده می‌پردازد. 🔸کتاب به طور خلاصه درباره تقابل زور و حق در روابط بین‌الملل است. قسمت اول کتاب درباره بمباران هسته‌ای هیروشیما و ناکازاکی است. کتاب به خوبی عمق فاجعه را نشان می‌دهد. مردمی که ناگهان با تشعشع نوری بسیار شدید و قرار گرفتن در تونل گرما همه چیز را نابود شده می‌یابند. همه ساختمان‌ها و پل‌ها از بین رفته‌اند و آدم‌ها مرده‌اند. زنده‌ها زخم‌های عمیقی دارند و پوستشان از گوشتشان جدا شده و آویزان مانده است. نه بیمارستانی برای مداوا مانده و نه کسی اصلا می‌داند که با این زخم‌های عمیق و وحشتناک چه باید کرد. 🔸این تصویر هیروشیمایی است که به دستور ترومن، رییس جمهور وقت ایالات متحده، و با اطلاع و موافقت چرچیل، نخست وزیر بریتانیا، بمباران هسته‌ای شد. نویسنده مدعای طرفین را به دقت بررسی می‌کند. ترومن و چرچیل و وزیر دفاع ایالات متحده محورهای زیر را برای توجیه این بمباران مطرح می‌کنند: 🔸کشته شدن مردم ژاپن باعث توقف جنگ و جلوگیری از کشته شدن صدها هزار نفر دیگر شد. -ژاپن اقدامات غیرقانونی در طول جنگ انجام داده بود و ایالات متحده مقابله به مثل کرد. 🔸اما نویسنده با بررسی اظهارات دیگر چنین نتیجه می‌گیرد که: -هیچ حق قانونی برای جلوگیری از کشتار به وسیله کشتار وجود ندارد. یعنی در جنگ نمی‌توان با کشتار عده زیادی ادعا کرد مانع از کشتار دیگران شده‌ایم. -اقدامات غیر قانونی ژاپن تناسبی با واکنش بزرگ و سنگین ایالات متحده نداشت. -ژاپن در صورتی که تداوم امپراطوری هیروهیتو و احترام او حفظ می‌شد حاضر به توقف جنگ بود و نیازی به بمب اتمی نبود. -ترومن می‌توانست به پیشنهاد کمیته فرانک (جمعی از دانشمندان کشور) عمل کند که انفجار بمب در یک بیایان غیرمسکونی را پیشنهاد کرده بودند تا ژاپن به قدرت تخریبی سلاح های آمریکایی آگاه شده جنگ را متوقف کند. اما بمب در این دو شهر ژاپن، که مراکز نظامی عمده کشور بودند، منفجر شد و بیش از ۱۰۰ هزار نفر کشته شدند. 🔸دو نکته مهم فاجعه از نظر سیاسی این است که ترومن تمایلی به ورود شوروی به جبهه ژاپن نداشت. چرا که در این صورت باید شوروی را در آینده حاکمیت بر این کشور شریک می‌کرد و از این رو بمب اتمی راه سریع‌تری برای پایان جنگ بود. و دولت بعد از جنگ ژاپن بدون هر گونه کینه و دشمنی با آمریکا استفاده از بمب اتمی را غیرقانونی ندانست و حتی نظر دولت زمان جنگ ژاپن را که استفاده از بمب اتم را غیرقانونی و خلاف معاهدات بین‌المللی می‌دانست نظر یکی از طرفین منازعه دانست. از این رو ژاپن از بین خرابه‌های هیروشیما و ناکازاکی به سرعت پیشرفت کرد.... 🔸در بریده‌ای از مقدمه کتاب می‌خوانیم: با دومین جنگ جهانی، روابط و کشمکش میان دو قطب «زور» و «حق»، به نوعی، در عرصه جامعه بین‌المللی تغییر یافته است (حتی در داخل کشورها). دو حادثه مهم شوم و مصیبت‌بار در این تغییر مؤثر بوده‌اند: کشتار یهودیان و انداختن بمب اتمی بر روی دو شهر ژاپن. این به‌خاطر آن نبود که انسان‌ها یک روز صبح که از خواب بیدار شدند خودشان را شریرتر از روزهای قبل یافتند. این دو حادثه به‌خاطر اوضاع و احوال تاریخی مشخصی مفهوم مصیبت‌آمیز تازه‌ای هم از نظر کیفی و هم از نظر کمّی پیدا کردند. 🔸این دو حادثه کشمکش میان دو قطبی را که جامعه جهانی همیشه در آن در نوسان بود تشدید کرد و سرعت بخشید: دو قطب «زور» و «حق» یا با استفاده از گفته کامو «گلوله‌ها» و «گفته‌ها». خشونت با ابعاد وسیعی گسترش یافت. کشتار یهودیان و نابودی کثیری از غیرنظامیان ژاپنی نشان داد که کشورها ممکن است تا چه پایه درنده‌خو باشند. امتناع از بررسی روابط موجود در عصر اتمی میان دو قطبی که در بالا به آنها اشاره شد، به عذر اینکه کشورها «هیولای بی‌احساس» و بی‌روح هستند، گوش شنوایی برای شنیدن صدای «حق» ندارند، از چیزی جز «قدرت» و «زور» اطاعت نمی‌کنند، اشتباه است. 🔸این تِز «واقع‌گراها» است که مرتب آن را تکرار می‌کنند؛ و این امر آنها را وادار می‌کند که، با وجدان راحت، نسبت به هرگونه جستجویی در خصوص اثری که ضرورتهای اخلاقی و حقوقی ممکن است بر رفتار کشورها در زمینه موضوعاتی داشته باشد که به منافع حیاتی آنها ارتباط پیدا می‌کند با تمسخر اغماض‌کننده‌ای بنگرند.» 📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
4_5974260278504719978.pdf
30.05M
📗 جنگ داخلی اسپانیا ✍🏻 نویسنده: هیو تامس 📝 مترجم: مهدی سمسار 🗂 رشته: علوم_سیاسی 📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
حقوق-.pdf
752K
🧩 چارت منابع و حذفیات رشته حقوق 📝 مقطع کارشناسی 🖇 ورودی سال ۹۵ و بعد 📌 بروز شده در نیمسال اول ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ ┄┄┅═✧❁•★•❁✧═┅┄ @pnu100