eitaa logo
علیرضا زادبر
54.9هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.1هزار ویدیو
11 فایل
دکتری علم سیاست، گرایش مسایل ایران تاریخ ثبت نام کلاس های ترم جدید از ۳۱ خرداد
مشاهده در ایتا
دانلود
ما با سه نوع نگاه به امام حسین(ع) روبرو هستیم 👇👇👇👇 ۱‌. امام حسین تاریخی ۲. امام حسین مناسکی ۳. امام حسین هدفی
علیرضا زادبر
متن را بخوانید👇👇 رجوی هم روضه میخواند! https://eitaa.com/Politicalhistory
کدام امام حسین(ع)؟ ۱. امام حسین(ع) تاریخی: یک شخصیت برجسته و قهرمان که صاحب مرام و مروت است اما در صحنه تاریخی مظلوم واقع شده است. نگاه به این امام حسین(ع) نگاه در تاریخ ماندن است. این دیدگاه نمی‌خواهد امام حسین(ع) از دل تاریخ به روز و مسائل جاری حیات انسانی تسری یابد. محور باشد. تعیین کننده و تنظیم گر روابط سیاسی اجتماعی انسان باشد. در واقع اینجا کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا معنا ندارد. یک پدیده یا واقعه معلق در تاریخ است. ۲. امام حسین(ع) مناسکی: در این تفسیر و رویکرد غلبه بر احساسات و عواطف است. یک امام معصوم مورد ظلم واقع شده و باید هر سال طی مناسکی یاد او را صرفا گرامی نگاه داشت. غایت در اینجا همان انجام مناسک عزاداری است. مناسکی که در طول تاریخ بنا بر فرهنگ و آداب رسوم هر منطقه پیش رفته است. در اینجا نیز کل یوم عاشورا نیست. عاشورا تمام شده است. یکبار بوده، تکرار نمیشود. اینجا هم امام حسین(ع) تعیین کننده روابط در جامعه نیست. آدم خوب و مظلوم قصه است. باید احترامش حفظ شود. امام حسین(ع) را برای خود میخواهد. ارادت دارد. ۳. امام حسین(ع) هدفی: اینجا تفسیر متفاوت است. هدف امام حسین(ع) اهمیت دارد و غلبه بر احساس و مناسک پیدا می‌کند. اینجا دیگر کل یوم عاشوراست. اینجا امام حسین(ع) صرفا یک مظلوم محبوب کنج تاریخ نیست. اینجا امام ضدظلم، قیام کننده و معترض است. عدالت را طلب می‌کند. ضدحاکم طاغوت است. مقاوم است‌. کوتاه نمی آید حتی اگر کمتر از صد نفر باشد. تعیین کننده و تنظیم گر حیات اجتماعی جامعه بشری برای تمام عرصه هاست. عین عقلانیت است. در اوج عواطف، عقلانیت را ملاک و مبنا قرار میدهد. این نگاه به امام حسین(ع) حرکت آفرین است. اشک و سنت های عزاداری بنا بود و هست که هدف قیام امام حسین(ع) برای تمام عصرها زنده نگاه دارند. غایت و هدف مطلق صرف عزاداری نیست. عزاداری مهم است. مناسک اهمیت دارند اما از لابه لای آن عزاداری و مناسک باید به هدف قیام رسید وگرنه مسعود رجوی هم در آن تفسیر غلط خودش را پیرو امام حسین(ع) می دانست و پیش از شروع عملیات متوسل می شد! https://eitaa.com/Politicalhistory
علیرضا زادبر
#محرم_مجازی #شبهات_محرم از تاریخ سقیفه تا دهم عاشورا سال ۶۱ قیام یا حرکت برای حفظ جان!؟ قیام برای
هزار نفر پا منبری بیان تاریخ سقیفه تا عاشوراست. گوش دادن به ۱۴ صوت تدریس با موضوع قیام یا فرار برای حفظ جان!؟ نزدیک به هزار نفر پا منبری دارد. درست شبیه به یک هیات مجازی است. چه چیزی از این بهتر! بهره بردن از فضای مجازی و ارتقا سواد تاریخی تنها مسیر ثبت نام: @sabet_21
علیرضا زادبر
هر شب توزیع نذورات و امانات شما در مناطق محروم کسانیکه از جلسات روضه دورند. #سنت_نذری_دادن
با نذورات شما منظم در این مناطق ادامه دارد. برای روزهای آینده به ویژه پس از عاشورا اقلامی نداریم. یاری کنید🌹 شماره کارت: 5041721077200054
علیرضا زادبر
هزار نفر پا منبری #محرم_مجازی بیان تاریخ سقیفه تا عاشوراست. گوش دادن به ۱۴ صوت تدریس با موضوع قیام
امروز کسی این توییت رو برام فرستاد اتفاقا در ما به همین مساله در ۱۴ جلسه پاسخ دادیم. قیام یا فرار برای حفظ جان!
💢نماز و نیایش شمربن ذی الجوشن ✅ابواسحاق نقل می کند: همراه با شمر بن ذی الجوشن نماز می خواندیم. بعد از نماز، "شمر" دستانش را به سوی بلند کرد و گفت: «خدایا ! تو می دانی که من مردی شریف هستم!! مرا مورد بخشش قرار بده.» به او گفتم : «چگونه خداوند تو را ، در حالی که در قتل فرزند رسول‌الله مشارکت کرده‌ای؟!» شمر پاسخ داد: «مگر ما چه کردیم؟! حاکمان ما به ما دستور دادند که چنین کنیم؛ ما نیز نمی‌بایست با خود مخالفت می‌کردیم.» من به او گفتم: «این عذر است. اطاعت از حاکم تنها در کارهای خوب است.» 📚لسان المیزان ، جلد ۳ ، صفحه ۱۵۱ https://eitaa.com/Politicalhistory
زمان: پنج شنبه محرم الحرام 61 هجري شمر خود را به خيام امام حسين(ع) رسانده، ضمن صدا کردن حضرت عباس و ديگر فرزندان ام البنين، مي گويد: «براي شما از عبيدالله امان نامه گرفتم» آنها متفقاً گفتند: «خدا تو را و امان نامه تو را لعنت کند، ما امان داشته باشيم و پسر دختر پيامبر امان نداشته باشد؟» امام حسين(ع) توسط حضرت عباس از دشمن يک شب را براي نماز، راز و نياز با خدا و تلاوت قرآن مهلت مي گيرد.  حفر خندق در اطراف خيام براي مقابله با شبيخون دشمن و قطع کردن راه ارتباطي دشمن با خيام از  سه طرف - که فقط از يک قسمت ارتباط برقرار باشد – و ياران امام در آنجا مستقر بودند. اين تدبير امام (عليه السلام) براي اصحاب بسيار سودمند بود، گروهي از لشکر عمر بن سعد به سپاه امام (ع) مي پيوندند.  سخن امام حسين (ع) خطاب به دشمن:  واي بر شما! چه زياني مي بريد اگر صداي مرا بشنويد؟! من شما را به يک راه راست مي خوانم، اما شما از همه فرامين من سر باز مي زنيد، چرا که شکم هاي شما از مال حرام پر شده و بر دل هاي شما مُهر شقاوت زده شده است https://eitaa.com/Politicalhistory
مداحان معروف در آن نوحه مشهور میگویند: حسین(ع) در شیب گودال پیر شد! سخن دقیقی نیست، حسین(ع) پیش از گودال بر سر نعش علی اکبر(ع) پیر شده بود. https://eitaa.com/Politicalhistory
علیرضا زادبر
با نذورات شما #سنت_نذری_دادن منظم در این مناطق ادامه دارد. برای روزهای آینده به ویژه پس از عاشورا اق
سنت نذری دادن با امانات و نذورات شما کار ادامه دارد اینکه این نوجوانان کار را پیش می‌برند اثر تربیتی دارد.
علیرضا زادبر
در مجموعه ما تعمدا و بنا بر الزام امور اجرایی در دست این نسل است☝️
علیرضا زادبر
در مجموعه ما تعمدا و بنا بر الزام امور اجرایی در دست این نسل است☝️
حتی دهه نودی ها شرط این است که باید دهه هشتادی و نودی باشند.
اگر متولیان امر از یک دهه پیش بخصوص در مساجد فضا را برای نقش آفرینی نسل قبل مهیا میکردند، اگر ادامه راه خودشان را در بها دادن عملی به نسل قبل می دانستند. اگر کار در دست نسل دهه هفتادی و بعد هشتادی بود این فاصله ها شکل نمیگرفت. ما وظیفه داریم برای ادامه راه و ایده خودمان هم که شده راه را برای نسل جدید در عمل، در اجرا، در تصمیم گیری در شخصیت دادن باز کنیم. در این مجموعه با وجود بزرگترها شرط این است کار در دست نوجوانان باشد. https://eitaa.com/Politicalhistory
علیرضا زادبر
تعداد قابل توجهی از خانواده های حاضر در از خانواده های تحت پوشش گروه جهادی هستند. برخی چندین سال است که به اشکال مختلف تحت حمایت خیرین گروه هستند‌. چند شب قبل اعلام کردیم در طرح همه مشارکت داشته باشند‌. میزان و مقدار و توان مالی اهمیت ندارد. تعداد مهم نیست. فقط هرکس با هر توانی که دارد پای کار باشد. شب بعد، یک آقا میانسال یک پلاستیک کوچک مشکی آورد. خیلی آرام گفت: با شرمندگی توانم از این بیشتر نیست. فقط دو بسته نمک در پلاستیک بود. این ارزش است این هماهنگی کردن امور است مشارکت مردم است عینِ عینِ مردم
علیرضا زادبر
تعداد قابل توجهی از خانواده های حاضر در #حسینیه_نیازمندان از خانواده های تحت پوشش گروه جهادی هستند.
این اقلام جزیی را مردم بزرگوار می آورند. مردم باید شریک و همراه این سنت و دستگاه عظیم باشند.
شبی نیست که این‌مردم گرفتار با یک نیاز و امید و نامه به روضه نیایند و خدا می‌داند توانی باقی نمانده...
علیرضا زادبر
شبی نیست که این‌مردم گرفتار با یک نیاز و امید و نامه به روضه نیایند و خدا می‌داند توانی باقی نمانده.
بعضی وقتا دوستان میگن چرا خودت رو انداختی وسط این میدان؟ چکار میکردم؟ به این همه خانواده محتاج نان شب بگم صبر کنید برنامه پنج ساله توسعه هفتم ثمره بده و شما فعلا زیر چرخ دهنده ها له بشید!!؟‌ چکار باید میکردم!؟
💢امام حسین(ع) و سیاست "امام را برای حاجت گرفتن میخواهند" ✅ظهر عاشورا، شقی ترین انسانها بزرگترین را مرتکب شدند، اما جنایتی بمراتب بزرگتر پس از قیام اباعبدالله رخ داد که به آن توجه نمیشود. اما آن چیست؟ بدون شک، هر نوع هدف امام‌حسین(ع) از قیام ظلم بزرگتری است که باید در مقابل آنها به روشنگری پرداخت. عده ای امام‌حسین(ع) را، امامی شجاع، مظلوم، مهربان و دوست داشتنی میدانند در حدی که روا کند! هیات، عزاداری و کربلا را نماد عشق و علاقه خود میدانند و در نهایت محبت و علاقه به اباعبدالله میگویند: عزای محرم و امام حسین(ع) را وارد نکنید! ✅اساسا، علت تحمل این همه چه بود؟ چرا حضرت شهر مدینه را رها کرده و در معرض قرار گرفتند؟ چرا حضرت با وجود علم به اینکه ۷۲ نفر توان مقابله با ۳۰ هزار نفر را ندارند باز ادامه دادند؟ حضرت علیه کدام و قیام کردند؟ ✅ماهیت حرکت و قیام امام حسین(ع) علیه حکومت بنی امیه و سیاست یزیدی بود. بعد چگونه میتوان امام حسین(ع) را صرفا در و سینه زنی و زیارت خلاصه نمود؟ آیا کسانی که از قرائت و برداشتی غیر سیاسی دارند و فقط توصیه به عزاداری دارند میتوانند علت بریده شدن سرمبارک اباعبدالله توسط حاکم ظالم را بدون در نظر گرفتن حرکت سیاسی ایشان کنند؟ خطبه های صریح حضرت در مورد علت قیام علیه ظلم و اقامه دین گویاتر از آن است که بخواهیم نهضت حسینی را از عینک لیبرال مسلکان خنثی و بی بخار مشاهده کنیم. جنایتِ معرفی حسین(ع) غیرسیاسی به نسل امروز از جنایت شمر و سنان هم بزرگتر است. https://eitaa.com/Politicalhistory