eitaa logo
علیرضا زادبر
53.1هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1هزار ویدیو
9 فایل
دکتری علم سیاست، گرایش مسایل ایران تاریخ ثبت نام کلاس های ترم جدید از ۳۱ خرداد
مشاهده در ایتا
دانلود
. . هر دو فرزند ایران . دلسوزی و انساندوستی برخی در فضای مجازی از استاندارد دوگانه برخوردار است. جان انسان‌ها را به انسانِ دسته اول و انسان دسته دوم تقسیم می کنند. جان هر انسانی محترم است. بله مسلما هر عقل سلیمی می پذیرد آنکه سازمان یافته با اسلحه و قمه به امنیت و جان دیگران حمله می برد در هر کجای دنیا باشد با او برخورد میشود. کسی که جان دیگران را بخطر می اندازد باید تاوان بدهد. نمیتوان برای این جنس افراد اشک تمساح ریخت و روشنفکربازی در آورد. اما وقایع اخیر نشان داد، جانِ انسان ها برای عده ای براساس زاویه دید سیاسی شان اهمیت دارد. چون همه ما دیدیدم که حاضر نشدند حتی جنایت شاهچراغ را تسلیت بگویند. . یک مساله در محکومیت ها فراموش نشود. اگر ناامنی ایجاد شود، اگر زیرساخت و عوامل تولید امنیت در هر کشوری تضعیف شوند دود آن به چشم همه خواهد رفت. ناامنی از شهروندان سوال نمی پرسد که اعتقاداتان چیست! چادری هستید یا نه! نظام را قبول دارید یا نه! ناامنی تر و خشک را با هم می سوزاند. یک سوال و نکته اساسی که باید به آن توجه داشت این است: اگر در خانه آتش سوزانی روشن شود، شما با کسانیکه مشغول خاموش کردن آتش اند درگیر میشوید و محکوم شان می کنید یا آنکه آتش را روشن کرد لایق محکومیت است!؟ متاسفانه برخی در تحلیل ها و محکومیت ها به عوامل روشن کننده آتشِ ناامنی که با تحریکات خود بنزین روی شعله بودند نگاه نمی کنند و فقط اطفاکنندگان را زیر سوال می برند. . وقتی ناامنی ایجاد شد تر و خشک با هم می سوزد کسانیکه یک اقدام اجتماعی و سیاسی را در جامعه آغاز می کنند باید به آینده آنچه انجام می دهند توجه کنند. مسئولیت آنچه تبلیغ می کنند را بر عهده بگیرند
کارما سرکاری بود
. . توماج صالحی کیست؟ . موسیقی و سبک "رپ" ذاتا یک مدل اعتراضی است. بیان اعتراض سیاسی و اجتماعی از رپ جدا شدنی نیست. رپ فارسی در کشور ما در یک میانگین سنی مشخص طرفدار دارد. افراد مشهور و پرسر و صدایی که حتما نام‌شان را شنیده اید. سال گذشته با وجود رپر‌های مشهور نسل یک رپ مانند تتلو، حصین، تهی،‌پیشرو، هیچکس و یاس که در دو دهه پیش این موسیقی را بصورت زیرزمینی پیش می بردند و نسل دوم رپرها مانند پوتک، سپهر خلسه، لیتو، آریا و... بی بی سی فارسی برای چند هفته روی یک نام جدید متمرکز شد بنام: توماج صالحی . برخلاف سایر رپر‌ها در ایران زندگی می کرد و با ادبیات خاص خود اما با رپرتاژ شدید بی بی سی بعنوان فعال سیاسی بر سر زبان‌ها افتاد. از جنبه هنری و تعداد طرفدار توماج صالحی با اسامی که در بالا آوردم قابل مقایسه نیست، بسیار پایین تر است، نکته ماجرا همین‌جاست که او باید به یک "نماد" تبدیل شود! . تقریبا حدود یک سال روی رپ و دو نسل آن از نظر محتوا و شخصیت کار کرده ام. علت دارد که الان جای پرداختن به آن نیست. متن(بقول رپرها تکست)، گفتگوها و پیام‌های او را دنبال کنید. من کاری به سلامت روان این افراد ندارم. با این حال یک فصل مشترک وجود دارد: توهم. . در طول تاریخ بشر حرکت ها و جنبش های فکری، اجتماعی و سیاسی که با هدف اعتراض و تغییر(مثبت و منفی) بسیاری شکل گرفته است. جنبش هایی که به اصلاح یا انقلاب ختم شده اند. اما از دل رَپر، سلبریتی، خواننده، فوتبالیست، شکست خورده سیاسی چهل سال پیش، مصلح و اصلاح کننده امور در نمی آید. چون شما با عنصر بازیگری روبرو هستید. بازیگری و شوآف تهی از اندیشه توان ساختن هیچ جامعه ای را نخواهد داشت. تنها عایدی آن تخریب است. توهم نمی تواند سازنده جامعه باشد. . پس مهم نیست شخصِ توماج صالحی کیست! آنچه برایشان اهمیت دارد: نماد سازی از توهم است . فقط به طرز صحبت کردنش در این ویدئو دقت کنید .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این فیلم سال ۲۰۱۸ در فرانسه و گرجستان ضبط شده است. Girls of the Sun نقشه اصلی فیلم یک بازیگر زن ایرانی، گلشیفته فراهانی ایفای نقش: یک زن مبارز کُرد به پایان دیالوگ دقت کنید، گلشیفته فراهانی(نقش بهار) بعد از رجزخوانی این شعار را فریاد می زدند: زن زندگی آزادی! . . در این حد حق داریم که این سوال را مطرح کنیم؛ این همه اِلمان آشکار در این فیلم اتفاقی است؟؟؟؟؟ .
به این یادآوری توجه کنید
آرمانِ طیب(پاک) . قبلا بارها در مورد حاج طِیب لوتی حجره دار تهرونی نوشته ام. در کودتای ۲۸ مرداد در خیایان های تهرون با نوچه هایش شعار "جاوید شاه" میداد و بین او و شعبان بی مخ رقابت بود. طِیب از عشق به پهلوی روی شکمش تصویر "رضاشاه" را خالکوبی کرده بود. ده سال پس از کودتای سال ۳۲، سیدی از قم قیام کرد و بازداشت شد. خبر بازداشت آن سید مملکت را تکان داد و مردم در قم، پیشوا ورامین و تهران کفن پوشان به خیابان آمدند. در خاطرات تمامی درباریان این نکته آمده که آن روز تهران تا مرز سقوط رفت. یکی از کسانی‌که با نوچه ها و یاران‌ش در هواخواهی "سید" به خیابان آمد طیب و برادر کوچک‌ش بودند. بلوای تهران به نام طیبی نوشته شد که در عمر خود آن "سید" را ندیده بود. طیب بازداشت و آبان چهل و دو تیرباران شد درحالیکه روی شکم او خالکوبی تصویر رضاشاه هنوز نمایان بود.(تصویر را در گوگل ببینید) . اما، شاه طیب و شعبان بی مخ را می شناخت، شعبان بعد از کودتا ترفیع گرفت و وارد تربیت بدنی و مناسبات سیاسی شد. از طیب خواستند توبه نامه بنویسد تا شاه او را ببخشید. لازمه آن برائت از سید بود. طیب برائت از آیت الله خمینی نپذیرفت. . شصت سال بعد، سال ۱۴۰۱ در حالیکه اصرار دارند بگویند دهه هفتاد و هشتاد از دست رفته اند، یک آرمان علی وردی در اکباتان دورش را گرفتند زیر دست و پا لگدمال کردند تا از سید دیگری برائت جوید. آرمانِ دهه هشتادی، تَکرار میکنم آرمانِ دهه هشتادی همان مسیر طیب را رفت. همان اعتقاد شصت سال پیش... . در تحلیل هاشان سیاهی را می بینند و بزرگ می کنند اما در دیدن این لحظات عاجزند. . آرمانِ طیب(پاک) .
استوری کنید
متاسفانه بنده خیلی وقت و توان تبلیغ کانال یا صفحه م را ندارم تا در این جنگ نابرابر به روشنگری کمک کنم. اگر برایتان مقدور است به دوستان معرفی کنید: کانال ایتا: @jaryanshenasi_11 صفحه توییتر: https://twitter.com/alireza_zadbar صفحه اینستاگرام: https://www.instagram.com/zadbar21
♦️حسن نصرالله فرمان اعزام نیرو به ایران داد؟ / تصویر نامه ای که «وایرال» شد 🔹از روز گذشته تصویر نامه‌ای مجعول منتسب به سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در فضای مجازی در حال بازنشر است و به‌شدت از سوی اکانت‌های ضدایرانی به‌اصطلاح وایرال شده است. 🔹در این پیام‌ها ادعا شده است دبیرکل حزب‌الله در نامه‌ای سرّی و فوری خطاب به شخصیتی خیالی(!) تحت عنوان «فرمانده شورای‌عالی جهادی» از وی درخواست کرده است اقدامات لازم به‌منظور اعزام نیروهای ۲ واحد ۱۳۳ و گردان عملیات خارجی حزب‌الله تحت نام واحد ۹۱۰، به ایران جهت مقابله با معترضین و حفاظت از شخصیت‌های مهم سیاسی ایرانی صورت پذیرد. 🔹اما ماجرا چیست؟ بررسی‌ها شان می‌دهد این نامه جعلی نخستین بار توسط یک خبرنگار زن صهیونیستی به‌نام «امیلی شرادر» که ستون‌نویس روزنامه جروزالم پست است تولید و پس از آن توسط بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی معاند جمهوری اسلامی ایران از جمله صدای آمریکا نیز بازنشر شده است.
فردا ساعت ۱۷:۳۰ حرم رضوی صحن امام‌مجتبی(ع) دانشگاه رضوی با موضوع ریشه های خشونت در اعتراضات اخیر در خدمت دانشجویان خواهم بود. شرکت برای عموم آزاد است.
توجه بفرمایید هنوز دوستان زیادی برای شرکت در کلاس مجازی تحلیل و جریان شناسی تاریخ سیاسی ایران پیام میدهند. جلسه نخست ما برگزار و مطالعه کتاب آغاز شده است. دوستانی که علاقمند و اصرار دارند بستگی به خودشان دارند. صوت جلسات ضبط و ذخیره میشود. آیدی👇👇 @sabet_21
امکان ثبت نام در کلاس مجازی وجود ندارد.
در این ۴۳ سال هیچ وقت راهپیمایی ۱۳ آبان اینگونه نبوده است: ۱. شلوغ و ازدحام ۲. عصبانیت و خشم مردم ۳. ناراحتی و غصه ۴. شعارهای خودجوش در تحلیل ها مردم را ببینید.
تصاویر حضور پرشکوه مردم را منتشر کنید. قلب ها تقویت و دشمن مایوس میشود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تقسیم بندی مردم دسته بندی های کاذب دوقطبی سازی های بی فایده سم و آفتِ به جان ایران است . چادری، مانتویی با ریش، شش تیغ با اعتقاد کم اعتقاد و.... . ما در یک جامعه زنده هزاران هزار دلیل برای تفاوت داریم. راهپیمایی ۱۳ آبان امسال حواشی زیبایی داشت که صدا و سیما توان به تصویر کشیدن آن را ندارد. . . ویژگی راهپیمایی امسال فقط جمعیت بی سابقه نبود، مردم عصبی بودند. هرکس به سبک خود شعار میداد کاری به بلندگوها نداشتند. .
خدا را شکر که راهپیمایی میلیونی ۱۳ آبان جمعه و روز تعطیل بود تا نگویند دانش آموزان را با اتوبوس آورده اند. خدا را شکر که راهپیمایی میلیونی ۱۳ آبان با پلاکاردها و شعارهای علیه وقایع اخیر کشور بود تا نگویند آرشیو است.
در رثای این تحمل . دیدم دوستان روشنفکر مخالف خشونت و خونریزی که این روزها تئوری پرداز کشتارِ شرافتمندانه شده اند و برای خونریزی در کشور توجیه تولید می کنند، همان‌هایی که در تمام این سال‌ها منتقد "خلخالی" بودندحالا که دست‌شان به گوشت رسیده خودشان جور دیگر رفتار می کنند در صفحات خود در "رثای این خانم بی حجاب" قلم فرسایی می کنند! یکی نوشته بود: اعتراص مدنی و شجاع اگر تصویر بود!! اتفاقا برعکس،اشتباه می کنید. با مانور روی این تصویر به خودتان گل می زنید. این تصویر از راهپیمایی میلیونی و معنادار سیزده آبان یعنی: تحمل مخالف و احترام به گفتگو. بیایید برعکس این حالت را تصور کنید. اگر شرایط برعکس بود، یعنی یک خانم محجبه وارد جمع این افراد می شد با او چگونه رفتار می کردند؟ در این پنجاه روز بارها و بارها دیدیم حتی بانوان مانتویی یا بانوانی که اعتقاد دینی به حجاب ندارند وقتی به این جماعت انتقاد می کنند با شدیدترین روش ممکن با آنها برخورد می کنند. اتفاقا اینکه یک خانم بدون حجاب این احساس امنیت و جرات را دارد که در جمع هزاران نفر مخالف خود حاضر شود و خون از دماغ او نیاید، افتخار است. اگر دخالت گروهک ها، سازمان ها خشونت طلب و رسانه های اجنبی(سعودی_انگلیسی) نبود تا بنزین روی آتش باشند، مردم ایران خودشان روش گفتگو را می دانند. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢اگر طاقت ندارید نبینید. اما اگر طاقت دارید برای ثبت در تاریخ حتما ببینید. کسانیکه تا دیروز مخالف کشتن و خونریزی بودند. کسانیکه مخالف ذبح گوسفند در عید قربان بودند، کسانیکه سخن‌شان گفتار نیک پندار نیک و کردار نیک بود. کسانیکه همیشه مخالف قصاص و اعدام بودند. چگونه به پیکر بی جان یک انسان لگد می زنند!!!! کرج شهید روح الله عجمیان منتشر کنید، مردم ببینند. خون شهید، انسان ها را بیدار می کند. انسان ها را... انسان ها را... خدا کند این تصویر بدست مادر این جوان متولد سال ۱۳۷۴ نرسد .
برای بازاریان! انقلاب بدون اقناع! . این توییت مجری شبکه سلطنت طلب خطاب به بازاریان یک نمونه از صدها توییت و خطابه تهدیدآمیز علیه اصناف، اقشار مردم، ورزشکاران، هنرمندان است. اگر خوب نگاه کنید قاطبه و اکثریت مردم با وجود نارضایتی از وضع موجود حاضر به همراهی با جریانات اخیر نشدند. حتی در بین ورزشکاران و هنرمندان اگر کسی تحقیق کند و آمار دقیق ارائه کند اکثریت موضع گیری نداشته اند. نمیخواهم نام ببرم‌. خودتان نام ها را رصد کنید. اما آن تعدادی که در این ایام موضع گیری کردند با وجود کم بودن از نظر تعداد بیشتر تبلیغ شدند. اصلا کار سختی نیست میتوان اسامی را ردیف کرد. با این وجود سخن من چیز دیگری است. . چرا در این توییت و صدها پیام دیگر خطاب به مردم، اقشار و اصناف با لحن تهدید و تولید ترس صحبت می کنند؟ . پاسخ اهمیت دارد. . انقلاب در هر جامعه ای، یک پدیده جمعی و عقلانی است‌. عقل جمعی جامعه باید به آن نقطه برسد. وقتی عقل جمعی جامعه به نقطه انقلاب نرسد، شما ناچارید با تهدید، ارعاب، ترس، خونریزی مردم را مجبور به حضور کنید.توده مردم با "زور و وحشت" به کف خیابان نمی آیند. این جماعت بیسواد، این بلاگرها، این سلبریتی ها، این شبکه های خارجی چون درکی از مفهوم انقلاب و عقل جمعی ندارند، فکر می کنند شبیه به "شوآف" آنهاست! پس شما بفرمایید، مردم چه زمانی در یک جامعه به آن نقطه حضور خودجوش می رسند؟ زمانیکه اقناع شوند. در انقلاب سال ۵۷ رهبر جامعه و جریانات فکری مردم را به نقطه "اقناع درونی" رساندند. وقتی جامعه اقناع شد، دیگر نیاز نیست با تهدید و تولید وحشت از بازاری‌ها بخواهید که به شما بپیوندند. شما خشونت کور بخرج دادید، شما موضع تان با تجزیه طلبان را مشخص نکردید، شما با هم اختلاف جدی و مبنایی دارید. شما سر در آخور و بودجه اجنبی دارید. جامعه هم اینها را دید و درک کرد، درک کرد آینده با شما را. انقلاب لحظه اقناع جامعه ست انقلاب عقل جمعی جامعه ست با ارعاب و تولید وحشت انقلاب شکل نمی گیرد‌. ... . . لطفا منتشر کنید
استوری کنید