💢ویروسی خطرناک تر از کرونا 💢 قسمت اول
@Porseman_channel
ویروسی خطرناک تر از کرونا است؟
✅پاسخ:
آیا کسی را می شناسید که مشتاق مبتلا شدن به #ویروس_کرونا باشد؟!
کسی رامی شناسید که بخواهدبرای قدرت نمایی واینکه بدن قوی دارد ونباید پاستوریزه بودبلکه بایددافعه نداشت واتفاقا رشددرمعرض بیماری قرار دادن خوداست؛خودرادرمعرض این ویروس قراردهدوبی مهابا با شعاراوپن بودن وآزادی وبرآوردکردن مقاومت بدن وسنجش میزان صحت بدنش ومحک زدن قدرت بدنش؛وبه بهانه ها وتوجیه های دیگر،خودرامبتلا کند؟
یا نه کسی که کمترین درصدعقل وآگاهی دارد.نه تنهاازاین ویروس بلکه ازویروس های ضعیف ترازاین هم دوری می کندودرصدد پیشگیری وتقویت بدن ومقاوم سازی بنیه دفاعی بدن دربرابرحملات احتمالی این ویروس برمی آید؟
استفاده ازماسک -شستن مداوم دست وصورت با آب وصابون- عدم حضوردرجاهای شلوغ وحتی تعطیلی فعالیت هاواشتغالات وقرنطینه کردن و...
❇️همه این موارد پیشگیری را انجام می دهیم،چرا؟
برای اینکه مبتلا نشویم ودرصورت ابتلای ناخواسته مقاوم باشیم...
این،اسم ویروس را دارد.ویروس یعنی عامل تهدیدسلامتی،این،تهدیدی برای حیات مادی بدن انسان است.
👈امامتاسفانه چندی است گرفتارویروسی بدتروخطرناکترشده ایم که نه تنها پرهیزواحتیاط نمی شود.بلکه افراد،خودشان اقدام به وارد کردن آن به سیستم ایمنی روح و روان خودمی کنند.ونه امساک ومراقبت ومداوا وپیشگیری می کنندونه مطالبه ای برای قرنطینه ونه مسئولی برای پاسخگویی به آن...
اگراین #ویروس_کرونا ،کودکان ونوجوانان را-خداراشکر-تهدید نمی کند.آن ویروس مخرب،کودکان ونوجوانان وجوانان راهدف می گیرد. وهمه غافلیم وکسی به فکر پیشگیری ودرمان ودرصدد جلوگیری از انتشارآن نیست.بلکه متاسفانه خود،به آن دامن می زنیم!!
ا🔴این ویروس خطرناک،ویروس مخرب دین وایمان واخلاق است که در قالبهای مختلف وجذابی چون فیلم-بازی-کلیب–موسیقی-پیامرسان و استیکرواینستا و...ما راتهدیدمی کند.
نه بااسم ویروس بلکه با اسم پیشرفت وتکنولوژی ونمادترقی وتمدن مطرح می شود.
این تهدید نه تهدید بدن وحیات مادی،بلکه تهدیدکننده روح و جان است.
@Porseman_channel
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
🌺🌺🌺🌺🌺
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
💢💢ویروسی خطرناکترازکرونا 💢 قسمت دوم
@Porseman_channel
وشایسته است همانطور که مراقب ومحتاط درعدم ابتلا به ویروس کروناهستیم.ومطالبه گریم وصرف هزینه می کنیم ومی ترسیم وازهر عامل احتمالی انتقالش،دوری می کنیم.
از این ویروس،که روح و جان،دین و ایمان وابدیت ما را تهدیدمی کند نیزاجتناب کنیم.
👈ولی متاسفانه خانواده ها خود این ویروس را به خانه و خلوت خود و بچه های خود بلکه به فکر و اندیشه آنها وارد می کنند.
کسی که بنیه اعتقادی قوی داردحق نداردکتب ضاله رابخواند.ودر سایت های ضد دین وشبهه پراکن عضوشودآن هم به بهانه محک قدرت ایمان خود،آزادی فکرو...
چه رسدبه نوجوانان وجوانانی که الفبای دین رانمی دانندواعتقاداتشان نهالی بیش نیست.
❇️چگونه وباچه استدلالی ماکه درموردویروسی که بدن مان راتهدید می کند.چنین تدافعی عمل می کنیم -والبته حق هم همین است-ولی متاسفانه درموردویروس های شبهات اعتقادی ودینی واخلاقی جاذبه داریم.ونه تنها بد بلکه تهدیدهم نمی دانیم.
اگراین ویروس تازه پیدا شده وتلفات دارد،بدانیم که برخی شبهات اعتقادی دینی هم تازه طراحی وپراکنده می شوندکه چه بسا هنوزپاسخ مستدلی به آنها داده نشده است.
آیا می توان ویروس راخوب دانست ومدافع آن شد ودنبالش بود؟
آیا میتوان هوادارویروس بودوتوصیه به جذب آن وانتشارش کرد؟
پس چگونه شایعات وشبهات درسطح کلان رسانه ای درفضاهای حقیقی ومجازی؛منتشرمی شوندوتهدیدشناخته نمی شوند؟
اگرزهری پادزهرنداشت یعنی زهرخوبی است؟
👈اگر شبهه ای پاسخی نداشت یعنی شبهه درست وحقی است؟وبایداجازه بدهیم همه بافت ها وسیستم های فکروباورمان راتخریب کند؟
این ویروس کروناهشدارایمنی ایجادکرده وهمه را به بهداشت و مراعات نظافت متوجه کرده یعنی بیشترمراقب باشند وحواس شان به سلامتی شان بیشتر باشد.
🔴ویروسهای شبهات و شایعات هم درفضاهای مجازی قربانیان زیادی گرفته اندومی گیرندبلکه آنجا،قتلگاه جوانان شده است.
آیا شایسته نیست که هشدارایمنی باورواندیشه وفکروایمان خودرافعال کنیم وبیشترمراقب این ویروس خطرناک وشیوع آن باشیم؟!
@Porseman_channel
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
🌹🌹🌹🌹🌹
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
💢اعتبار چله 💢
@Porseman_channel
چله اعتبار دارد؟چله ای برای رفع کرونا وجود دارد؟
✅پاسخ:
اصل چله واینکه عملی را با تکرار40 روز،می توان ملکه کردوآثارو برکاتی چون جریان حکمت بر زبان و...در روایات برای چله وعددچهل ذکر شده شکی وجود ندارد.
📚عيون أخبار الرضا عليه السلام ج2 ص69
واینکه دربرخی اعمال توسط معصوم،بالخصوص،توصیه به تکرار 40 روزشده،مثل خواندن40صبح دعای عهدو..بلاشک موثرهستند و فرمایش معصوم مطاع می باشد.
📚بحار الأنوار ج53 ص 327
👈لیکن مشکل اینجاست که برای التیام دردها ورفع بیماری ها وحاجت روا شدن و...چله های ساخته شده وبه اسم چله معصوم،منتشر می شوندکه بافتنی هستندوهیچ روایتی ازمعصوم درتایید خصوص آن وجودندارد.
واین،مشکل است وآسیب زا...
نمی توان همینطوری بدون داشتن مستمسک ومستندی درست وحسابی، توصیه به چله ی کرد ومردم رادرمسیرچله قرارداد.
می بینیم کسانی که اصلامقیدبه واجبات نیستند.والفبای دین رانمی دانند، مبتلا به چه چله های کذایی می شوند...
مثلادربحث ازدواج یاشفای بیماریا #دفع_کرونا کسی چله هایی رااز زبان معصومین پیشنهاد کند.
👈البته چله ای که استمراربرذکرودعاونمازوقرآن و..است،قطعا مطلوبیت ذاتی داردوخواندنش مفیدفائده بوده وثواب داردولی اینکه این چله ما رابه حاجت خاص مان برساند...با وجود مستند نبودن وعدم انتساب واتصالش به معصوم،مشکل است.
❇️پس چله مستندی برای رفع و دفع کرونا و هر بیماری دیگروجود ندارد.البته چله عاشورا وتوسل و کسا...قطعا مطلوب هستندوثواب دارندولی اینکه معصومی چنین چله ای توصیه کرده باشد؛نداریم.
🔴بهترین چله برای عموم مردم؛ترک گناهان اعم ازغیبت وتهمت ودروغ و رنجاندن دیگران و...وچله انجام واجباتی چون نمازصبح واداءخمس واحترام والدین و...است.یعنی چله ذکرعملی...
@Porseman_channel
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🌺🌺🌺🌺🌺
💢مکان های مقدس وکرونا💢
@Porseman_channel
یکی از وهابیون گفته؛این چه حرمی است که یک ویروس درش رابست؟و اظهارخوشحالی نمود...
✅پاسخ:
1️⃣اولا:
یک وهابی خودرامسلمان می داند ومسلمان معتقدبه کعبه ومسجد است.ما پاسخ نقضی به اومی دهیم وآن اینکه این چه مسجد وکعبه ای است که یک ویروس درش رابست؟!!
مستحضرید که نه تنها درحرم هاوامامزاده هابلکه حتی کعبه وطواف آن مدتی تعطیل شد.ومساجددربسیاری ازکشورهای اسلامی،بسته شد...این چه استدلالی است؟!اول ازهمه،که پای خودشمای وهابی و اعتقادات شمارامی گیرد؟!
توكه بربام خودآينه داري چرا بربام مردم مي زني سنگ؟!!!
2️⃣ثانیا:
بسته شدن این درها؛برای تامین مسائل بهداشتی ودوری ازانتشاربیماری با وجودتراکم وازدحام جمعیت است.رعایت مسائل بهداشتی همیشه موردتوصیه اهل بیت(ع) بوده است. وهیچ عاقلی خود را درمعرض ویروس قرارنمی دهدبه این خیال که خدایش ناجی اوست.
👈👈حکایت عیسی(ع) و ابلیس که دربالای بلندی به عیسی(ع) گفت:«خدا میتواند تورا حفظ کند؟پس خودت را از بالای بلندی پایین بینداز..»
📚قصص الأنبياء عليهم السلام (للراوندي) ص 269
📚بحار الأنوار ج14 ص 271
حکایت این روزهای ماست.که وهابی چنین شیطنتی با ما می کند.
قطعاخدا قادراست،لیکن این به آن معنا نیست که هرکس خود را در معرض هرخطری قراردهدوخداضامن حفظش باشد.خدابه انسان عقل-به عنوان حجت باطنی- داده وکارغیرمعقول بازخواست دارد.
🔴 کعبه مکانی مقدس است واین به آن معنا نیست که همه عوامل بیماری زا را درآنجابتوان نشردادچراکه آنجا؛خانه خداست وخدا حافظ حاجیان است؟!
مگردر منی-با عملکردضعیف و سوء تدبیرسعودی ها-آن همه حاجی نمردند؟مگرخدا قادر به حفظ نبود؟!
چرا نمی گذارند،مردم ازهرطرف وهرطوربخواهنداعمال حج بجا آورددچراکه خدا قادراست واتفاقی نمی افتد؟!
👈درنتیجه این خوشحالی وهابی،-اگرمتوجه باشد-درواقع ریشخندبه معتقدات خودش است.
@Porseman_channel
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
💢فرق ربا و نزول 💢
@Porseman_channel
ربا با نزول در بسیاری از اوقات اشتباه گرفته میشوند اما در عین وجود شباهت، تفاوتهای مختلفی را نیز دارا هستند.
❇️نزول چیست؟
نزول پول یا نزول کالا در اصطلاح به معنای کاهش دادن و تنزیل است و در کاربرد، به کاهش پول و یا ارزش ریالی کالا گفته میشود. این تنزیل در همهی موارد حکم حرام و ربا را ندارد.
❇️انواع نزول
۱. تنزیل دِین نزد خود مدیون
اگر کسی در ازای فروش کالایی، چک یا سفتهای چندماه از خریدار گرفته و قبل از موعد چک نیازمند پول خود است، میتواند به همان شخصِ خریدار رجوع کرده و چک خود را با پول نقدی که کمتر از آن است معاوضه کند. به طور مثال کسی جنسی را به مبلغ ۱۰ میلیون تومان به صورت چکی ۴ ماهه فروخته و اکنون نیازمند نقدینگی پول خود است. در این مورد او با رجوع به خودِ خریدار و باز پس دادن چک ۱۰ میلیونی، مبلغی کمتر از آن به صورت نقدی (مثلا ۹ میلیون تومان) دریافت میکند. اینگونه از تنزیل یا کاهش دادن پول که اصطلاحا به آن “تنزیل دِین نزد خود مدیون” میگویند از نظر هیچکدام از فقهای شیعه و سنی مشکلی نداشته و از موارد نزول حلال است.
۲. تنزیل دِین نزد شخص ثالث
اما اگر در همان مثال قبلی فرد خریدار، دادن پول نقدی کمتر به ازای چک را قبول نکرده و فروشنده مجبور شود برای نقدینگی چک یا سفتهی خود به شخص دیگری رجوع کند، مسئله متفاوت است؛ به بیان دیگر صاحب چک مجبور شود چک یا سفتهی خود را به شخص دیگری داده و از او که اصلا در این معامله دخالتی نداشته است، پول کمتری در ازای نقدینگی چک دریافت کند. این نوع از نزول که به آن “تنزیل دِین نزد شخص ثالث” میگویند، در نظر فقها محل اختلاف است. اکثریت فقها و مراجع و شورای نگهبان این نوع از معامله را نیز حلال میدانند. اما در نظر برخی از مراجع مانند امام خمینی و آیت الله خامنهای این معامله مشکل داشته و صحیح نیست.
۳. تنزیل اسناد صوری
نوع سوم نزول که به آن اصطلاحا “تنزیل اسناد صوری” میگویند آن است که فردی چک یا سفتهای چند ماهه صادر کند و بدون آنکه معاملهای صورت بگیرد و یا اصلا کالایی رد و بدل بشود، چک خود را به دیگری فروخته و در واقع آن را تنزیل بدهد. این نوع نزول در نظر همهی فقها حرام بوده و تفاوتی با ربا ندارد و آنچه در عرف جامعه به نزول و ربا معروف است و حکم ربا را دارد همین دسته از معاملات است. در واقع فرق ربا و نزول در دو نوع اولی است که ذکر شد و احکام متفاوتی به دنبال داشت.
❇️ربا چیست؟
ربا و به طورکلی معاملهی ربوی که حکم حرام و جنگ با خدا را دارد، به آن دسته از معاملهها و معاوضههای دو کالای هم جنس گفته میشود که یکی از دیگری زیادتر است. علاوه بر این، قرضی که در آن شرط زیادی ذکر شود نیز در قالب ربا میگنجد.
❇️انواع ربا
۱. ربای قرضی
ربای قرضی به آن نوع از ربا میگویند که شخص یا بانک به کسی قرض الحسنه بدهند و با او شرط کنند که موقع باز پس گیری آن، پول بیشتری دریافت کنند.
۲. ربای معاملی
ربای معامله به آن ربایی میگویند که فرد دو جنس یکسان با وزن واحد را معامله کند و جنس یک طرف اضافهتر باشد. این مورد نیز از معاملههای حرام است.
@Porseman_channel
💢گفتن اذان و اقامه به صورت غنا و با موسیقی💢
@Porseman_channel
اگر در اذان و اقامه صدا در گلو بيندازد1 چنانچه غنا شود، يعني به طور آوازه خواني كه در مجالس لهو و بازيگري معمول است 2اذان و اقامه را بگويد، حرام است و اگر غنا نشود مكروه مي باشد3
1- مظاهری: چنانچه غنا شود حرام و اگر غنا نشود مکروه است
2- وحید: که در مجلس لهو معمول است ...
3- فاضل: حرام و باطل است.
*****
مكارم: مسأله- اذان گفتن بصورت غنا يعني آهنگي كه مناسب مجالس لهو و لعب است، حرام و باطل است.
رهبری:
اگر در اذان و اقامه صدا را در گلو بيندازد، چنانچه غنا شود يعنى به طور آوازه خوانى كه در مجالس لهو و بازيگرى معمول است اذان و اقامه را بگويد حرام است، و اگر غنا نشود مكروه مىباشد.
@Porseman_channel
💢سجده زن و مرد💢
تفاوت قرار گيري دستها وساير اعضاي بدن درحال سجده وركوع براي زن ومرد چيست؟
@Porseman_channel
در واجبات رکوع و سجده بین زن و مرد فرقی نیست و در برخی از مستحبات و مکروهات بین آن تفاوت وجود دارد مثلا بر زنان مستحب است که در رکوع دست ها را بالاتر از زانوها قرار بدهند و زانوها را خیلی به عقب ندهند (حالت خمیده گی آن ها کمتر باشد) .
مستحب است موقعی که مرد می خواهد به سجده برود اول دست ها را به زمین بگذارد؛ ولی زن اول زانوها را به زمین بگذارد.
مستحب است مردها آرنج ها و شکم را به زمین نچسبانند و بازوها را از پهلو جدا نگه دارند؛ ولی زن ها آرنج ها و شکم را بر زمین بگذارند و اعضای بدن را به یک دیگر بچسبانند و ... .
@Porseman_channel
💢مراد ازنعیم در آیه 8تکاثر💢
@Porseman_channel
✅حديثی مىخوانيم كه" ابو حنيفه" از" امام صادق" ع در باره تفسير اين آيه سؤال كرد، امام ع سؤال را به او برگرداند،
و فرمود:" نعيم به عقيده تو چيست"؟ عرض كرد: غذا است و طعام و آب خنك، فرمود: اگر خدا بخواهد تو را روز قيامت در پيشگاهش نگهدارد تا از هر لقمهاى كه خوردهاى، و هر جرعهاى كه نوشيدهاى، از تو سؤال كند بايد بسيار در آنجا بايستى"! عرض كرد:" پس نعيم چيست"؟
فرمود:" ما اهل بيت هستيم كه خداوند به وجود ما به بندگانش نعمت داده، و ميان آنها بعد از اختلاف الفت بخشيده، دلهاى آنان را به وسيله ما به هم پيوند داده، و برادر خود ساخته، بعد از آنكه دشمن يكديگر بودند، و به وسيله ما آنها را به اسلام هدايت كرده" ... آرى نعيم همان پيامبر ص و خاندان او است"
📚مجمع البيان جلد 10 صفحه 535.
تفسير اين روايات ظاهرا مختلف، چنين است كه" نعيم" يك معنى بسيار گسترده دارد كه همه مواهب الهى را اعم از" معنوى" مانند دين و ايمان و اسلام و قرآن و ولايت، و انواع نعمتهاى" مادى" را اعم از فردى و اجتماعى شامل مىشود، منتها نعمتهايى كه اهميت بيشترى دارند مانند نعمت" ايمان و ولايت" بيشتر از آنها سؤال مىشود كه آيا حق آنها ادا شده يا نه؟ و ظاهرا رواياتى كه نعمتهاى مادى را از شمول اين آيه نفى مىكند ناظر به اين معنى است كه شما نبايد مصداقهاى مهمتر را رها كرده به مصداقهاى كوچكتر روى آوريد، و در حقيقت هشدارى است به مردم در زمينه سلسله مراتب مواهب و نعمتهاى الهى و اينكه در برابر آنها مسئوليت سنگين دارند.
و چگونه ممكن است از اين نعمتها سؤال نشود در حالى كه سرمايههاى بزرگى هستند كه در اختيار بشر قرار داده شده، و بايد از هر كدام دقيقا قدر- دانى كنند و شكر آن را بجاى آورند، و در موارد خود صرف كنند.
📚تفسير نمونه، ج27، ص: 281
@Porseman_channel
💢نگاه به زن در رسانه💢
حكم تماشاى زن بىحجاب در رسانههاى تصويرى به صورت زنده و غير زنده چيست؟
@Porseman_channel
همه مراجع (به جز تبريزى و خامنهاى): اگر بدون قصد لذت و ترس افتادن به حرام باشد و باعث مفسده نشود، اشكال ندارد و تفاوتى بين پخش زنده و غير زنده نمىكند.
آيةاللَّه تبريزى: بين پخش زنده و غير زنده تفاوت است. اگر به طور غير زنده پخش شود و باعث مفسده نشود، اشكال ندارد و اگر به طور زنده باشد، نگاه به آن [هر چند باعث مفسده نيز نشود] جايز نيست.
آيةاللَّه خامنهاى: بين پخش زنده و غير زنده تفاوت است. اگر به طور غير زنده پخش شود و بدون قصد لذت و ترس افتادن به حرام باشد و باعث مفسده نشود، اشكال ندارد و اگر به طور زنده باشد، بنابر احتياط واجب، نگاه به آن [هر چند باعث مفسده نيز نشود] جايز نيست.
@Porseman_channel
نیاز به دین.rar
566.8K
ما چه نیازی به دین وروحانیت که مبلغ دین هستند؛ داریم؟
@Porseman_channel
💢شوهر بهشتی زن💢
@Porseman_channel
زنی که در دنیا چند شوهر کرده؛(شوهرش فوت یا طلاق گرفته و دوباره ازدواج کرده)در بهشت با کدام خواهد بود؟
@Porseman_channel
✅مثل همین سؤال را امّ سلمه، همسر گرامی پیامبر اسلام از ایشان پرسید که اگر زنی در دنیا چند همسر داشته است و در روز قیامت همگی وارد بهشت شوند، زن همسر کدام یک از مردان می شود؟
پیامبر اکرم(ص) فرمودند:
«ای ام سلمه، بهترین آنها را از نظر خلق و خوی انتخاب کن. شخصی را برگزین که برای خانواده اش از همه بهتر بوده، چرا که حسن خلق، خیر دنیا و آخرت را به همراه دارد.»
یعنی زن، در این صورت هر کدام از مردان را که بخواهد می تواند انتخاب کند.
این روایت به تنهایی می تواند جواب کافی برای این سؤال باشد.
📚بحار الانوار ج 8،ص 119.
@Porseman_channel
💢💢حکم پیداشدن شوهرمفقودشده؛بعد از ازدواج زنش💢
اگر زن و شوهری چندین سال متمادی از هم دور باشند، آیا خود به خود از هم جدا میشوند؟2. اگر زنی چندین سال از سلامت همسر خود بیخبر باشد، آیا میتواند ازدواج کند؟ 3. اگر این زن ازدواج کرد و بچهدار شد و بعد از مدتی شوهر اولش برگشت، حکم ارتباط آنها و فرزندانشان چیست؟
@Porseman_channel
پاسخ
1. بهطور کلّى؛ دور بودن و عدم دسترسی زن و شوهر به یکدیگر سبب فسخ عقد ازدواج ایشان نمیشود، بلکه برای جدایی آنها از هم، نیاز به اجرای صیغه طلاق با شرایط خاص خود است.
2. زنى که شوهر او مفقود الأثر شده و موت و حیات او معلوم نیست میتواند به [محاکم قضایی] یا حاکم شرع جامع الشرائط مراجعه نماید و حاکم، ضرب الاجل تعیین مینماید که تا مدت چهار سال از حال شوهر مفقود الاثر تفحص شود و بعد از گذشت این چهار سال که در آن جستجو ادامه داشته است، چنانچه حال او معلوم نشد، حاکم شرع او را مطلّقه مىنماید.
ر.ک: صافی گلپایگانى، لطف الله، جامع الأحکام، ج 2، ص 70،
این حکم برگرفته از روایاتی در این زمینه است،
از جمله ر.ک: الکافی، ج6، ص147، بَابُ الْمَفْقُود، ح1،
پس چنانچه زن یقین کند که شوهرش فوت کرده و یا با حکم مراجع قضایی و یا مجتهد جامع الشرایط حکم طلاق وی جاری شود، پس از گذشت چهار ماه و ده روز مىتواند با مردی دیگر ازدواج نماید.
3. حال چنانچه شوهر اول، بعد از گذشت مدتی پیدا شود، این زن، در واقع، همسر اوست و باید از شوهر دوم جدا شود و اگر شوهر دوم با او نزدیکى کرده و دخول محقق شده باشد، بر شوهر دوم حرام ابدى مىشود و قبل از ارتباط با شوهر اول، باید عدّه نگهدارد.
ر.ک: تبریزى، جواد، استفتاءات جدید، ج 2، ص 331،
فاضل لنکرانى، محمد، جامع المسائل، ج 1، ص 426،
4. اگر ازدواج مجدد زن با رعایت شرایط و ضوابطی که گذشت صورت گرفته و از شوهر دوم دارای فرزند شده باشد، این فرزندان، حلالزاده بوده و آن زن و مرد(شوهر دوم) شرعاً والدین آنها شمرده میشوند.
. ر.ک: موسوی گلپایگانی، سید محمدرضا، مجمع المسائل، ج 5، ص 24،
@Porseman_channel