eitaa logo
کانال پرسمان دینی
884 دنبال‌کننده
45 عکس
13 ویدیو
81 فایل
بحول و قوه الهی؛پاسخگوی شبهات وسوالات دینی در« گروه »و «کانالهای پرسمان» می باشیم. http://eitaa.com/joinchat/2121924619Ce5ff3b4f6e @ebadi_porseman
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢بی صبری عباس ع💢 آیا حضرت عباس ع بی صبر بودند؟ @Porseman_channel ✅یکی از لغزش ها و اشتباهات فاحش برخی مردم؛ این تصور و توهم است که گمان میکنند حضرت عباس ع ؛ بی صبر و عجول و عصبانی و زود از کوره در رونده است... نعوذ بالله من کل ما قالهم این تهمتی بیش نیست و البته بخاطر ارادت ویژه ای که مردم دارند این حرف را ساخته اند و فکر میکنند که فضیلتی برای حضرتش است در حالیکه بیش از آنکه فضیلت حضرت باشد منقصت اوست... این چه فضیلتی است که مولا ابوالفضل ع از برادر امام و بزرگوار خود پیشی جسته اند؟!!! صبر و حلم و بردباری یک فضیلت اخلاقی است و عدم آن منقصت اخلاقی است .. باید در استلزامات و توالی فاسد و ملازمات حرف خود متوجه بود و دقت کرد که این نه تعریف کردن ایشان بلکه تنقیص حضرتش می باشد. 👌بله ایشان مثل برادرشان غیرمند و شجاع و حلیم و متعبد و قوی بوده اند. و صفت وفا و ادب با ایشان معنا یافته است لذا باید با این اوصاف کمالیه ایشان را توصیف نمود نه صفات نقص و ضعف نفسانی.... 🔴دقت نمایید چه بسا؛عامل این تصور و توهم، برخی کراماتی که از حضرتش نقل شده یا برخی بی صبری هایی که از ایشان در جنگ صفین و نوجوانی ایشان نقل شده؛ یا معنای اسم ایشان؛ باشد که 1⃣اولا این کرامات نه تنها نشانه ضعف نفس و بی صبری و عدم بردباری ایشان نیست بلکه نشانه کمال غیرتمندی ایشان می باشد 2⃣ثانیا بی صبری ایشان در جنگ صفین ؛نیز سند معتبر قابل دفاعی ندارد و نمیتواندملاک و مجوز و توجیه مناسبی برای این نسبت کذایی باشد 3⃣ثالثا در معنای اسم عباس ع ؛ ذکر میکنیم که به معنای تروشروی و خشمگین دربرابردشمنان و میدان جنگ بوده، نه با شیعیان و محبان اهل بیت ع....... @Porseman_channel 🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴 🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕 🔴🔴🔴🔴🔴🔴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢وجه تسمیه عباس ع💢 چرا به حضرت ابوالفضل ع ؛ عباس گفته اند؟ @Porseman_channel ✅می دانیم که هر اسمی بار معنایی قوی دارد بخصوص اهل بیت ع نام فرزندان خود را با توجه به بصیرت معنوی که داشتند و از روحیات و خلق و خوی آنها اطلاع داشتند؛ نامگذاری می کردند. حال اینکه حضرت عباس ع را عباس نامیدند؛چه بار معنایی داشته است؟ عباس (اسم مبالغه است)در لغت به معنای بسیار ترشرویی وشیری که شیران دیگر از او بترسند و فرار کنند. 📒معارف و معاریف ج7ص206 اما اینکه حضرت عباس ع را عباس نامیده اند بخاطر این استکه کانت الاعداء ترجف ابدانهم و ترتعد مفاصلهم و تعبس وجوههم خوفا اذا برز الیهم العباس ع و العباس فیهم ضاحک متبسم 📕معالی السبطین ج1ص431 عباس ع را عباس نامیدند چون وقتی دشمنان با ایشان روبرو می شدند بدنهایشان می لرزید و لرزه بر مفصلهایشان می افتاد و چهره هایشان از ترس روبرو شدن با عباس ع در نبرد ؛ عبوس میگشت در حالیکه چهره عباس ع گشاده و متبسم بود... 👌پس عباس ع شخصیتی خشن و ترسناک و تروشرو نداشت بلکه عبوس در برابر دشمنان بودند بلکه دشمنان در برابر ایشان از ترس مرگ ؛ عبوس می شدند...لذا ایشان را با عنایت به این خصوصیت شان در آینده عباس نامیدند.... @Porseman_channel 🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴 🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴 🌕🌕🌕🌕🌕🌕
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پرسمان غنايى كه از نظر فقهى موضوع حكم حرمت قرار گرفته، چيست؟ @Porseman_channel آيات عظام امام، بهجت، خامنهاى، صافى، فاضل و نورى: غنا، آوازى است كه در گلو غلتانده (چهچهه) و باعث طرب شود و مناسب با مجالس لهو و خوشگذرانى و فساد انجام گيرد. آواز با اين مشخصه، خواندن و استماعش حرام است؛ خواه در كلام حق باشد يا كلام باطل. آيةاللَّه تبريزى: غنا، آوازى است كه مناسب با مجالس لهو و خوشگذرانى و فساد انجام گيرد و محتواى آن كلام باطل باشد. آواز با اين مشخصه، خواندن و استماعش حرام است و اگر محتواى آن كلام صحيح و حق باشد، بنابر احتياط واجب جايز نيست. آيات عظام مكارم و وحيد: غنا، آوازى است كه مناسب با مجالس لهو و خوشگذرانى و فساد انجام گيرد. آواز با اين مشخصه، خواندن و استماعش حرام است؛ خواه در كلام حق باشد يا باطل. آيةاللَّه سيستانى: غنا، آوازى است كه مناسب با مجالس لهو و خوشگذرانى انجام گيرد و اگر محتواى آن كلام باطل و يا قرآن، ذكر و دعا باشد، آواز با اين مشخصه، خواندن و استماعش حرام است و اگر محتواى آن كلام حق و صحيح باشد (به جز قرآن ذكر و دعا)، بنابر احتياط واجب جايز نيست. @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پرسمان اگر کسی ادعای حکومت اسلامی( قبل ظهور) کند کذاب است ؟ @Porseman_channel اولا عین این روایت را نیافتیم. تعبیر روایات طاغوت بودن چنین حکومتی است.نه کذاب. ثانیا این روایت (و یا مشابه آن) به هیچ وجه دلالت ندارد که قیام‌های بحق و تشکیل حکومت عادلانه، طاغوت و عبادت غیرخداوند (و یا گمراهی) است بلکه در خود روایت قرینه داریم که مراد قیام طاغوتی و قیام‌هایی است که در مسیر خدا و اهل‌بیت نباشد، بلکه در عرض و مقابل آنها باشد، آن قرینه ذکر کلمه «طاغوت» و جلمه «یَعبدُ من دون الله» است. مؤیّد این مطلب روایت دیگری است که می‌گوید: «و مَنْ رَفَعَ رایة ضلالة فصاحبها طاغوت» هر کسی پرچم ضلالت بر افرازد، صاحبش طاغوت است، در نتیجه روایت مذکور به قرائن خارجیه قید بر می‌دارد، که هر پرچمی که در مسیر ضلالت برافراشته شود طاغوت است نه پرچم حق، و هرگز به اطلاق روایت که هر قیامی قبل از ظهور مهدی (عج) طاغوتی است نمی‌توان تمسک نمود، چرا که اطلاق آن حتّی قیام امام حسین ـ علیه‌السّلام ـ را هم شامل می‌شود، چون قبل از قیام مهدی (عج) است، و هرگز هیچ مسلمانی حتی انسان فهمیده‌ای در حقانیت قیام امام حسین ـ علیه‌السّلام ـ شک ندارد، از این گذشته ما قیام‌های فراوانی را داشته‌ایم در تاریخ توسط غیر ائمه ـ علیه‌السّلام ـ و انسان‌های غیرمعصوم، که مورد تأیید ائمه قرار گرفته‌اند @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چرا امام حسین ع بدن مطهر برادرش عباس ع را به خیمه ها نبرد؟ @Porseman_channel امام حسین ع خیمه ای تهیه نموده بودند که اجساد مطهر شهدا را در آن جمع میکردندتا پایمال سم اسبان نشده و مورد هتک و بی احترامی قرار نگیرند... 📘انصار الحسین ع ص133 📕سردار کربلا ترجمه العباس ع مقرم،ص292 و لکن در مورد عباس ع ؛ چنین نشد و امام حسین ع ایشان را به این خیمه منتقل ننمودند؛ 📚ابصار العین ص127 در مورد اینکه چرا چنین کاری کردند ، وجوهی ذکر شده است. 1⃣اول بدن مطهر عباس ع بقدری جراحت داشت و قطعه قطعه شده بود که امکان جابجایی نبود... 📒الدمعه الساکبه ص302 📙ابصار العین ص132 2⃣دوم حضرت ، ایشان را به خیمه مذکور منتقل ننمود چراکه میخواستند ایشان آرامگاه و بارگاه مستقلی داشته باشند. برای حفظ جایگاه و مقام خاص عباس ع ؛ اینکار را کردند.لذا به خیمه ها نبرد. 📕علی اکبر ع ؛مقرم ص92 📘زندگانی قمربنی هاشم ع ، عماد الدین ص203 و همینطور که زیارتنامه ای مستقل برای ایشان وارد شده ؛تا قبر مستقلی هم داشته باشند... 📚مصباح الزائرص213 3⃣سوم بنابر نقلی ، خود عباس ع در لحظات آخر که برادر بالای سرشان رسید درخواست کردند که اورا به خیمه ها نبرد چراکه خود را شرمنده دختران و کودکان می دانستند... 📕زندگانی قمربنی هاشم ع ، عماد الدین ص203 📒معالی السبطین ج1ص442 4⃣چهارم خود عباس ع فرمودند مرا به خیمه ها نبر تا با دیدن من در عزم و اراده لشکریان و یاران تو ؛خللی وارد نشود... (البته این بنابر نقلی است که عباس ع آخرین شهید نبودند و در روز تاسوعا یا قبل ازظهر به شهادت رسیده بوده اند) 📙منتخب اکلیل المصائب ص99 بهر حال اینکه قبر مستقلی دارند یک امتیاز ویژه ای برای حضرت است وکه علمداروفرمانده لشکر حضرت؛ باب الحسین ع شده و درکنار حضرت سیدالشهداء ع گنبد و بارگاه دارند.... @Porseman_channel 🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴 🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴 🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیاهمراهی حضرت زینب س با امام حسین ع به اجازه شوهران بوده است؟ @Porseman_channel شوهر حضرت زینب س ؛ عبدالله بن جعفر طیار بود. ایشان مردی با فضیلت و صالح بودندو با وجود فضیلتی که داشتند و محب اهل بیت ع بودند بلکه خودشان ازخاندان ولایت بودند؛ حرفی برای گفتن نمی ماند و جای این سوال و هیچ حرف و حدیثی نخواهد بود. چراکه با وجود اقرار و اعتراف به امامت امام حسین ع ، وجهی برای اعتراض و ممانعت وجود نخواهد داشت... ضمنا ایشان معذور از همراهی حضرت بودند و فرزندان خود را با مادرشان فرستادندو کرارا میگفتند ای کاش من هم می رفتم و به فیض شهادت می رسیدم 📘ارشاد مفید ج2ص99 📒بحار الانوارج45ص122 و نمونه ای از سرسپردگی ایشان به امامت ، سپردن امر تزویج دخترش به حسنین ع می باشد 📕بحارالانوارج44ص119 📙معارف و معاریف ج6ص135 1⃣اولا طبق برخی نقلها در وقت ازدواج؛ حضرت زینب س ؛ به شرط همراهی امام حسین ع با ایشان ازدواج کرده اند. با این وجود اجازه همراهی امام حسین ع را قبلا اخذ کرده و در همان ابتدای ازدواج اجازه گرفته بوده اند 📘زینب کبری ص ؛ عمادالدین ص91 2⃣ثانیا طبق برخی نقلها ایشان برای همراهی اجازه گرفته اند 📙معارف و معاریف ج6ص134 📚خصائص الزینبیه ص191 3⃣ثالثا اصلا برای همراهی با حضرت؛ننیاز به اجازه نبود چراکه به عقیده شیعه امام معصوم؛ مالک جان و مال و ناموس مردم است و با وجود ولایت مطلقه تامه معصوم؛ برهمه چیز مردم؛ جایی برای اعتراض و سوال نمی ماند. @Porseman_channel 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🌷🌷🌷🌷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا زیارت عاشورا از احادیث قدسی است؟ @Porseman_channel زیارت عاشورا به چند طریق به دست ما رسیده که بنا بر یک طریق ، حدیث قدسی محسوب می شود. شیخ طوسی با سه سند این زیارت شریفه را نقل مینماید: 1- عقبة ابن خالد از امام باقرعلیهالسلام ؛ 2- صفوان بن مهران از امام صادقعلیهالسلام از پدرانش از پیامبر و جبرئیل و سرانجام از خدا؛(بنا بر این سند زیارت عاشورا حدیث قدسی است چون به عنوان کلام خدا معرفی شده است). بنا بر این نقل امام صادق می فرماید : من برای هر کس که از دور یا نزدیک به این زیارت اباعبد الله را زیارت کند و دعای بعد از این زیارت را بخواند ، ضامنم که زیارتش قبول و سعی و تلاشش مورد قدردانی خدا بوده و...، بعد می فرماید این ضمانت را پدرم(امام باقر ) هم داده و از این ضمانت را از پدرش(امام سجاد) هم نقل کرده و او هم این ضمانت را داده و از پدرش (امام حسین ) نقل کرده و او هم این ضمانت را داده و از برادرش امام حسن هم نقل کرده و او هم از پدرش امام علی نقل کرده و امام علی هم این ضمانت را داده و از پیامبر هم نقل کرده و پیامبر هم این ضمانت را از جبرئیل نقل کرده و جبرئیل هم این ضمانت را از خدا نقل کرده که قسم خورده هر کس به این زیارت و دعای بعدش از دور یا نزديك اباعبدالله الحسین (ع) را زیارت کند ، زیارتش قبول و شفاعتش پذیرفته باشد و... و بر ای قسم ملائکه و ما را شاهد گرفته است. شیخ طوسی محمد بن حسن ،مصباح المتهجد ، اول ف بیروت ف مؤسسه الفقه الشیعه ، 1411 ق ، ص781-782. 3- علقمه بن محمد حضرمی از امام باقرعلیهالسلام. بیشتر رجال این سه سند مورد تأیید علمای علم رجال میباشند و سند آن مورد قبول مصباح المتهجد و سلاح المتعبد، شیخ طوسی است . در كتاب مصباح شيخ طوسى كه مفاتيحالجنان هم زيارت عاشورا را از آنجا نقل كرده است امام صادق(ع) در فضيلت و ثواب زيارت عاشورا مطالبى فرمودهاند در ادامه آن امام به راوى كه صفوان است مىفرمايد: اى صفوان من يافتم اين زيارت را با اين ضمانت از پدرم امام باقر(ع) و پدرم از امام سجاد(ع) تا مىرسد به پيامبر خدا(ص) و پيامبر از جبرئيل و جبرئيل از خداوند. بر اين اساس برخى مثل مرحوم حاج ميرزا حسين نورى استاد صاحب مفاتيحالجنان را عقيده بر اين بوده است كه اين زيارت از سنخ احاديث قدسيه مىباشد، (ر.ك: مفاتيحالجنان). باید توجه داشت که حدیث قدسی سخن خدا است و فرمایش ذات او است اما فرشته واسطه ارسال آن برای بشر نیست بلکه حالت الهامی دارد و بر ذهن و روح و روان بشر نقش می بندد که البته آن فرد باید معصوم باشد برای درک الهاماتی از این دست. از این رو حدیث قدسی غیر از کلام پیامبر (ص) و ائمه (ع) و حدفاصل وحی و سخن معصوم (ع) است. ولی برخی در اینکه حدیث قدسی باشد تشکیک کرده در جواب ایشان گفته اند ولى اثبات اين مطلب مشكل به نظر مىرسد چرا كه به احتمال قوى مراد امام از اين كه مىفرمايد يافتم اين زيارت را با اين ضمانت از خداوند؛ تنها ضمانت ثواب اين زيارت است نه متن زيارت. علاوه بر اين كه همان طور كه اشاره كردهايد، زيارت عاشورا با لحن ساير احاديث قدسى كه سخن گفتن خداوند با پيامبرى است تفاوت دارد و شباهت به احاديث قدسى ندارد. "کامل الزیارات" اثر محمد بن قولویه از محدثین شیعه که متوفای 368 هجری است و فاصله اش با سال 255 هجری که حضرت حجت (عج) به دنیا آمده اند کم است و با صحابی امامان دهم و یازدهم علیهماالسلام همعصر بوده است. وی در باب 71 (ثواب من زار الحسین (ع) یوم عاشورا) و حدیث هفتم این کتاب با سند نقل می کند با افرادی که از آنها این حدیث را شنیده و مشخص می شود این حدیث قدسی نیست البته وقتی که قدسی بودن این حدیث را نفی می کنیم از شان آن کاسته نمی شود و بر اصالت خود باقی می ماند. درباره سند زیارت عاشورا باید گفت هم ابن قولویه در کامل الزیارات با دو سند نقل می کند که معلم این زیارت امام باقر (ع) است و آخرین راوی کسی است به نام علقمه ابن محمد حضرمی که گویا روز عاشورا خدمت امام (ع) در مدینه می رسد و از امام (ع) می پرسد زیارت عاشورا یعنی رفتن در کنار مقبره و جایی که بدن مدفون است ما که دور هستیم چه کنیم؟ امام باقر (ع) می فرمایند: خیر معنی زیارت چنین نیست و از دور نیز ممکن است و می فرمایند حتی کسی که راهش دور است می تواند دو رکعت نماز بخواند و بعد رو کند به کربلای معلا و بعد این زیارت را خوانده و امام حسین (ع) را خطاب قرار دهد. بنابراین، این حدیث قدسی نیست وگرنه باید بعد از علقمه ابن محمد حضرمی امام باقر (ع) بیان می کردند که از پدرشان شنیده اند و پدرشان از پدرشان تا برسد پیامبر (ص) و ایشان بگوید قال الله تبارک و تعالی... اما امام باقر (ع) آخرین راوی معصوم این حدیث است و وقتی دستور زیارت اینچنین می دهند این حدیث قدسی نیست و سخن امام باقر (ع) است و به قول ما فی البداهه این کلمات را بیان کردند و سپس آن را به علقمه حضرمی آموزش می دهند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢اول و ثانی و ثالث در زیارت عاشورا💢 ✅لعن های زیارت عاشورا لعن علنی نیست چون به صراحت نام خلفاء اهل سنت نیامده است و واژه اول و ثانی و ثالث رمز و محتمل است كلمه اولى و دومى و سومى و چهارمى به صورت رمز آمده است تاب و احتمال تفسيرهاى مختلف دارد از جمله: 1 قابيل (قاتل هابيل) 2 قدار بن سالف (پىكننده ناقه صالح) 3 ابن ملجم (قاتل على (ع «4 معاويه (پدر يزيد) درباره اقوال ديگر و توضيح بيشتر ر. ك:📚 شفاءالصدور فى شرح زيارهالعاشور، تأليف ميرزا ابوالفضل طهرانى. 🔴تذکر دقت کنید اهل بیت ع در مقام بیان بودند اگر لازم و به صلاح بود نام آنها را به صراحت می بردند اینکه نام برخی را به صراحت و برخی را به رمز فرمودند یعنی صلاح نیست آشکار شود. ما با کنجکاوی و اصرار بر رمز گشایی ؛ خدای نکرده مصلحت رمزی گفتن اهل بیت ع را می خواهیم بدون اذن و اجازه و بدون در نظر گرفتن این مصالح کلان رمزگشایی کنیم . این مصداق تقدم بر اهل بیت ع و سوال بی جا می باشد.که ممکن است تبعات زیادی داشته باشد. يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تُقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيِ اللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ سَميعٌ عَليمٌ (1)حجرات اى كسانى كه ايمان آوردهايد، در برابر خدا و پيامبرش [در هيچ كارى] پيشى مجوييد و از خدا پروا بداريد كه خدا شنواى داناست يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَسْئَلُوا عَنْ أَشْياءَ إِنْ تُبْدَ لَكُمْ تَسُؤْكُمْ وَ إِنْ تَسْئَلُوا عَنْها حينَ يُنَزَّلُ الْقُرْآنُ تُبْدَ لَكُمْ عَفَا اللَّهُ عَنْها وَ اللَّهُ غَفُورٌ حَليمٌ (101)مائده اى كسانى كه ايمان آوردهايد، از چيزهايى كه اگر براى شما آشكار گردد شما را اندوهناك مىكند مپرسيد. و اگر هنگامى كه قرآن نازل مىشود، در باره آنها سؤال كنيد، براى شما روشن مىشود. خدا از آن [پرسشهاى بيجا] گذشت، و خداوند آمرزنده بردبار است. @Porseman_channel 🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴 🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حکم شرعی رحم اجاره ای چیست؟ @Porseman_channel این سؤال دو صورت دارد: 1. اینکه مراد، اجاره رحم زن، همراه با تخمک اوست. یعنی نطفه مردی را در رحم غیر همسرش تزریق کنند تا وی از این طریق صاحب فرزند گردد. 2. اینکه مراد، آنست که نطفه مرد و تخمک زن را در خارج از رحم مخلوط و به دلیل عدم توانایی زن در بارداری، آن را به رحم زن دیگری تزریق نمایند. که مراجع عظام تقلید، در پاسخ به این سؤال، چنین فرموده اند: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی): این کار فى نفسه اشکال ندارد ولى باید از مقدمات حرام از قبیل نگاه و لمس حرام و غیر آنها اجتناب شود، به هر حال در صورتى که با این روش کودکى به دنیا بیاید ملحق به شوهر زنى که صاحب رحم است نمى‌شود بلکه ملحق به صاحب نطفه و به زنى است که صاحب تخمک است. حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مد ظله العالی): این کار فی نفسه اشکال ندارد. حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی): هر گاه نطفۀ زن و شوهرى را در خارج از رحم با هم ترکیب کنند، و در رحم شخص ثالثى قرار دهند، این امر ذاتاً جایز است؛ ولى چون غالباً مستلزم نگاه و لمس حرام است، تنها در موارد ضرورت مجاز است. حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (مد ظله العالی): چنانچه ملازم با حرام از قبیل لمس و نظر نباشد فی نفسه مانعی ندارد. @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حكم تماشاى زن بى حجاب در رسانه هاى تصويرى به صورت زنده و غير زنده چيست؟ @Porseman_channel همه مراجع (به جز تبريزى و خامنه اى): اگر بدون قصد لذت و ترس افتادن به حرام باشد و باعث مفسده نشود، اشكال ندارد و تفاوتى بين پخش زنده و غير زنده نمى كند. آيه اللّه  تبريزى: بين پخش زنده و غير زنده تفاوت است. اگر به طور غير زنده پخش شود و باعث مفسده نشود، اشكال ندارد و اگر به طور زنده باشد، نگاه به آن [هر چند باعث مفسده نيز نشود] جايز نيست. آيه اللّه  خامنه اى: بين پخش زنده و غير زنده تفاوت است. اگر به طور غير زنده پخش شود و بدون قصد لذت و ترس افتادن به حرام باشد و باعث مفسده نشود، اشكال ندارد و اگر به طور زنده باشد، بنابر احتياط واجب، نگاه به آن [هر چند باعث مفسده نيز نشود] جايز نيست. @Porseman_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ماجرای زعفر جنی صحت دارد؟ @Porseman_channel ✅اینکه در السنه مردم مشهور و معروف است که زعفر جنی از بزرگان جنیان به کربلا آمد و خواستکه حضرت را کمک کند و حضرت قبول نکردند... سند معتبری ندارد... 👇👇👇👇👇👇👇👇 البته اینکه برخی از جنیان به کمک حضرت برخواستند و حضرت یاری آنها را قبول نکردند چراکه اساسا مخالف جنگ نانجوانمردانه ای که با عوامل غیر عادی پیروزی را نصیب کند رانمیپسندیدند و ترجیح می داند که طبق ظواهر عمل نمایند و گرنه قدرت امام معصوم ع فوق قدرتهای انس و جن است و حضرت مامور به اتمام حجت بودندنه اعمال قدرت فوق بشری و ماورایی خود.... صحت دارد و در نقلهای مختلفی ذکر شده است. 📙لهوف ص129 📙بحارالانوارج44ص331 لیکن جنی به نام زعفر زاهد در منابع کهن ذکر نشده و اولین منبعی که ذکر کرده؛ مرحوم کاشفی می باشد که تحریف زا بودن کتاب ایشان و غیرمستند بودن این مطلب ایشان؛واضح می باشد. 📕روضه الشهدا ص346 🔴عزیزان دقت دارند که نقل یک کتاب متاخر از یک عالم و روضه خوان و خطیب ؛ نمیتواند یک واقعه و حادثه تاریخی را ثابت نماید و صرف ذکرشدن یک مساله در یک کتاب متاخر(نه قدیمی)نمیتواند مستمسک صحت ماجرا گردد.... @Porseman_channel 🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴 🌕🌕🌕🌕🌕🌕 🔴🔴🔴🔴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا صحت داردکه امام حسین ع زمین کربلا را خریده اند؟ @Porseman_channel ✅هیچ سند و روایتی مبنی بر خریده شدن کل زمین کربلا یا حتی قسمت عمده آن؛ وجود ندارد. 👇👇👇👇👇👇👇👇 👌بلکه آنچه در برخی نقلها ذکر شده ؛ خریداری زمینی که اکنون قبرشریف شان است (که البته متراژ و مقدارش نقل نشده) می باشد و امام حسین ع ظاهرا بعد از رسیدن به کربلا در همان سال شهادتشان؛ این محل را از اهل نینوا و غاضریه به شصت هزار درهم خریده و آنرا به ساکنان آنجا صدقه دادند و با آنها شرط کردند که در ازای این لطف ایشان؛زائران قبرشان را سه روز پذیرایی نمایند... لازم به ذکر است قدیمی ترین منبع که به این مساله پرداخته و نقل کرده ؛ کشول بهایی است که شیخ به استناد به دستخط جدشان و ایشان به استناد دستخط سیدبن طاووس که ایشان نیز از کتاب زیارات محمدبن احمدبن داود قمی؛نقل کرده و فرمایش مذکوررا به امام صادق ع رسانده اند... 📚کشکول شیخ بهایی ج1ص201 البته بعد از شیخ بهایی دیگران نیز از ایشان گرفته و در کتب خود نقل کرده اند. 📕مستدرک الوسائل ج10ص321 📘زهر الربیع جزائری ص@344 📙مستدرک سفینه البحار ج8ص 387 @Porseman_channel 🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴 🔴🔴🔴🔴🔴🔴 🔴🔴🔴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا