#جمعه های انتظار
دلم گرفته از این جمعه های تكراری
دلم گرفته از این انتظار اجباری
چه قدر ندبه بخوانم! چرا نمی آیی؟
چه دیده ایی كه از این دل شكسته بیزاری!
امان نمی دهدم گریه، درد و دل دارم
به سینه مانده چه ناگفته هایِ بسیاری :)!!
#اللهمعجللولیکالفرج
تو وصیت نامش نوشته بود دوست دارم شبی گمنام ها باشم و به جای اسمم رو سنگ قبرم بنویسید
مُشتی خاک به پیشگاه خداوند متعال
رفقا شهدا این جوری مشتی هستن !
از همه چیزشون حتی اسمشون هم گذشتن :»
بعد ما ها نمیدونم چی تو این دنیا دیدیم که جوری گرفتیم و ولش نمیکنیم که انگار قراره همیشه رو این کره ی خاکی باشیم و زندگی کنیم !!
عوضِ امامزمانصدقهبده!عوضِ حضرتزیارتبروروزیکصفحهقرآنبخون،
تقدیمکنبهحضرت مگهتومیشهبهنیابت
امامزمانت زیارتبری،او بهعوض تو زیارتنره؟!
زیارتی کهاو بهعوض تومیرکجا،زیارتی کهتو میریکجا؟!
اندك ِدنيا كفايت مىكند ؛
و زیادی ِآن ، نابود .
[ امیرالمومنین علیه سلام ،
غررالحکم ]
تقوا
کلمه ای که این روز ها خیلی فکرم درگیر خودش کرده
بچه تر که بودم این کلمه رو تو کتاب های دینی مدرسه زیاد میدیدم ولی چیز زیادی از مفاهیم و معنیش دست گیرم نمیشد
واژه تقوا رو این جوری میشه معنا کرد =تقوا حالت از روح انسان است که به فرد معصومیت روحی واخلاقی میده طوری که اگر در محیط گناه قرار گرفت اون حالت یا ملکه روحانی اون شخص رو از گناه حفظ کنه
تقوا به معنی حفاظت و مراقبت هست
که میتونیم به سه موردش اشاره کنیم
۱=تقوای عام =پرهیز از گناهان آشکارو انجام واجبات دینی
۲=تقوای خاص = اجتناب از شبهات و مراقبت بیشتر در رفتار و گفتار
۳=تقوای اَخص =دوری از هرگونه وابستگی به دنیا و تمرکز بر معنویت و قرب الهی