📐 سلام مجدد خدمت ثبتنامکنندگان دوره «برنامهنویسی و تفکر رایانهای»
🔸 به توجه به نظر ثبتنامکنندگان و شرایط پژوهشسرا، زمان برگزاری دوره در طول هفته به شکل زیر خواهد بود:
💻 برنامهنویسی اسکرچ
دختران: شنبهها ساعت ۴ تا ۵:۳۰
پسران: شنبهها ساعت ۵:۳۰ تا ۷
💻 برنامهنویسی پایتون
دختران: سهشنبهها ساعت ۴ تا ۵:۳۰
پسران: سهشنبهها ساعت ۵:۳۰ تا ۷
برنامهنویسی و تفکر رایانهای
📐 سلام مجدد خدمت ثبتنامکنندگان دوره «برنامهنویسی و تفکر رایانهای» 🔸 به توجه به نظر ثبتنامکنند
❌ اولین جلسه دوره برنامهنویسی و تفکر رایانهای، فردا برگزار میشود.
🔶 دوره اسکرچ مخصوص دانشآموزان ابتدایی و دوره پایتون مخصوص دانشآموزان متوسطه است.
🔸 دانشآموزان متوسطه اول در صورت تمایل میتوانند در دوره اسکرچ شرکت کنند.
❌ دانشآموزان عزیز
لطفا برای شرکت در کلاس برنامهنویسی تلفن هوشمند همراه داشته باشند.
❌ با سلام
زمان جلسات دوره برنامهنویسی پایتون و تفکر رایانهای از هفته آینده:
دختران: ۴:۱۵ تا ۵:۴۵
پسران: ۶ تا ۷:۳۰
❌ جهت یادآوری:
جلسات دوره اسکرچ روزهای شنبه برگزار میشود.
🔸 دختران: ۴ تا ۵:۳۰
🔹 پسران: ۵:۳۰ تا ۷
▪️ تعداد جلسات اصلی: ۴ جلسه
💳 شهریه: ۲۰۰۰۰۰ تومان (دویست هزار تومان)
🔶 پژوهشسرای دانشآموزی برقعی
خ چمران، روبروی بیمارستان شهید بهشتی
برنامهنویسی و تفکر رایانهای
❌ جهت یادآوری: جلسات دوره اسکرچ روزهای شنبه برگزار میشود. 🔸 دختران: ۴ تا ۵:۳۰ 🔹 پسران: ۵:۳۰ تا ۷ ▪
❌ فردا اولین جلسه دوره برنامهنویسی اسکرچ و تفکر رایانهای برگزار میشود.
❌ دانشآموزان عزیزی که در کلاس پایتون ثبتنام کردهاند و هنوز عضو گروه نشدهاند، به آیدی @mrhedayati پیام بدهند.
❌ دانشآموزان عزیز اسکرچ لطفا امروز برای حضور در کلاس، موبایل هوشمند به همراه داشته باشند.
برنامهنویسی و تفکر رایانهای
❌ دانشآموزان عزیزی که در کلاس پایتون ثبتنام کردهاند و هنوز عضو گروه نشدهاند، به آیدی @mrhedayati
❌ فعالیت گروه برنامهنویسی پایتون از امشب در ایتا شروع شده،
دانشآموزان عزیزی که در کلاس پایتون ثبتنام کردهاند و هنوز عضو گروه نشدهاند، به آیدی @mrhedayati پیام بدهند.
💠 مراحل ساده برای شروع برنامهنویسی پایتون در لپتاب و کامپیوتر (با ویندوز)! 🐍
1️⃣ نصب پایتون:
برای اجرای کدها، ابتدا باید پایتون را از وبسایت رسمیاش دانلود و نصب کنید. 🖥️
2️⃣ نصب VSCode:
و سپس، ویرایشگر کد که یکی از بهترینها Visual Studio Code (VSCode) است را دانلود و نصب کنید. 💻
3️⃣ تنظیم VSCode:
با نصب افزونههای مناسب، محیط کار خود را برای برنامهنویسی با پایتون تنظیم کنید. 🔧
🔍 چرا به هر دو نیاز داریم؟
- پایتون:
زبان برنامهنویسی اصلی ماست! 🎉
- VSCode:
محیطی عالی برای نوشتن، ویرایش، اجرا و دیباگ کردن کدهای پایتون هست که با ویژگیهایی مانند هایلایت کردن سینتکس و تکمیل خودکار کد، کار شما آسانتر میشود. 💡
#نکات_آموزشی
🔸 دوره آموزشی «برنامهنویسی پایتون و تفکر رایانهای»
🆔 @Programming_borghei
🔹 پژوهشسرای دانشآموزی برقعی
🆔 @borgheiqom
📝 یه سوال مهم:
توی گوشی هم میتونیم برنامهنویسی پایتون کار کنیم؟ 🤔
✨ بله، با گوشی هم میتونین برنامهنویسی پایتون انجام بدین! 📱
💡 معروفترین و پرکاربردترین اپلیکیشن کاربردی برای برنامهنویسی پایتون در گوشی:
Pydroid 3: یکی از بهترین IDE های پایتون برای اندروید که امکانات کاملی رو ارائه میده. 📊
🔧 شما میتونید کدهای خودتون رو بنویسید، اجرا کنید و حتی پروژههای کوچک رو توی گوشیتون پیادهسازی کنید. البته یادتون باشه که تمرکز و راحتی استفاده از کامپیوتر بیشتره، ولی گوشی هم میتونه گزینه خوبی باشه!
#نکات_آموزشی
🔸 دوره آموزشی «برنامهنویسی پایتون و تفکر رایانهای»
🆔 @Programming_borghei
🔹 پژوهشسرای دانشآموزی برقعی
🆔 @borgheiqom
❌ فردا سهشنبه، دومین جلسه برنامهنویسی پایتون برای دانشآموزان متوسطه برگزار میشود.
❌ دانشآموزانی که موفق به شرکت در جلسه اول نشدهاند، میتوانند با شرکت در جلسه فردا، ثبتنامشان را کامل کنند،
در غیر اینصورت از دوره حذف خواهند شد.
❌ با سلام
زمان جلسات دوره برنامهنویسی پایتون و تفکر رایانهای از فردا:
دختران: ۴:۱۵ تا ۵:۴۵
پسران: ۶ تا ۷:۳۰
📚 درس اول:
🎓 متغیرها در پایتون
متغیرها مانند جعبههایی هستند که میتوانیم دادهها را در آنها ذخیره کنیم و در برنامهمان از آنها استفاده کنیم.
🧐 متغیر چیست؟
متغیر در واقع یک نام (حروف یا کلمات انگلیسی) است که به یک مقدار اختصاص داده میشود. شما میتوانید هر نوع دادهای (مثل عدد، متن و یا لیست) را به یک متغیر نسبت دهید.
✏️ نحوه تعریف متغیر
در پایتون، برای تعریف یک متغیر، کافیست نام متغیر را انتخاب کرده و مقدار آن را به آن نسبت دهید.
مثال:
کد زیر را در محیط برنامهنویسی کپی کنید:
# تعریف متغیرها
name = "Ali" # یک متغیر برای نام
age = 17 # یک متغیر برای سن
height = 1.75 # یک متغیر برای قد به متر
# استفاده از متغیرها
print("نام:", name)
print("سن:", age)
print("قد:", height, "متر")
🔍 نکات مهم:
نامگذاری متغیر: نام متغیرها میتواند شامل حروف، اعداد و underscore (_) باشد، اما نمیتواند با عدد آغاز شود. به عنوان مثال: my_variable و age1 نامهای خوبی هستند، اما 1age خیر.
حساس به حروف بزرگ و کوچک: در پایتون، age و Age دو متغیر متفاوت هستند.
✍ نتیجهگیری
متغیرها ابزار قدرتمندی در برنامهنویسی هستند که به ما اجازه میدهند دادهها را در برنامهمان ذخیره کنیم و مدیریت کنیم. با تمرین بیشتر میتوانید در استفاده از آنها مهارت پیدا کنید.
💡 در جلسه فردا توضیحات بیشتری در مورد متغیرها در پایتون خواهم داد.
موفق باشید! 😊🚀
#نکات_آموزشی
🔸 دوره آموزشی «برنامهنویسی پایتون و تفکر رایانهای»
🆔 @Programming_borghei
🔹 پژوهشسرای دانشآموزی برقعی
🆔 @borgheiqom🖍
📌 هشتگ در پایتون:
در پایتون، وقتی از علامت # استفاده میکنید، هر چیزی که بعد از آن نوشته شود، به عنوان کامنت در نظر گرفته میشود. این به این معنی است که پایتون آن را نادیده میگیرد و خبری از آن در زمان اجرای برنامه نیست.
📖 مثال:
# این یک کامنت است
print("سلام، دنیا!") # این خط پیام را چاپ میکند
🔍 کاربردها:
توضیح کد: میتوانید با استفاده از کامنتها، توضیحاتی درباره کد خود بنویسید تا خودتان و دیگران بهتر درک کنند.
غیرفعال کردن بخشهایی از کد: با گذاشتن # قبل از یک خط، میتوانید آن را موقتاً غیرفعال کنید.
سازماندهی بهتر: کدهای طولانی را میتوانید به بخشهای کوچکتر تقسیم کنید و آنها را با کامنتها توضیح دهید.
🎯 نتیجهگیری:
کامنتها ابزار کارآمدی برای نوشتن برنامهها و مستندسازی کدها هستند. با استفاده از هشتگ، میتوانید کدهای خوانا و سازماندهیشدهتری داشته باشید!
موفق باشید! 😊🚀
#نکات_آموزشی
🔸 دوره آموزشی «برنامهنویسی پایتون و تفکر رایانهای»
🆔 @Programming_borghei
🔹 پژوهشسرای دانشآموزی برقعی
🆔 @borgheiqom
با سلام
❌ با توجه به دو نوبتی بودن بسیاری از مدارس ابتدایی، کلاس اسکرچ به صورت یک هفته درمیان و دو جلسه ای برگزار میشود.
بنابراین شنبه این هفته (فردا) از ساعت 4 تا 7 کلاس پسران خواهد بود
و شنبه هفته آینده از ساعت 4 تا 7 کلاس دختران.
💳 دانشآموزان کلاس پایتون که هنوز شهریه کلاس را پرداخت نکردهاند، لطفا تا امشب مبلغ ۳۰۰,۰۰۰ تومان را واریز بفرمایند.
شماره کارت پژوهشسرا:
6037997599797165
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 این بازی رو آقای علی کریمیپور دانشآموز کلاس ششم، جلسه دوم دوره اسکرچ درست کرده...
🔻 توی این بازی، باید با فشاردادن دکمه ⬆ کیبورد مراقب باشید شیر، گربه رو نخوره!
بازی فعلا تو گوشی اجرا نمیشه، چون گوشی دکمه ⬆ نداره!
#نمونه_برنامه_اسکرچ
🔸 دوره آموزشی «برنامهنویسی #اسکرچ و تفکر رایانهای»
🆔 @Programming_borghei
🔹 پژوهشسرای دانشآموزی برقعی
🆔 @borgheiqom