eitaa logo
برنامه‌نویسی و تفکر رایانه‌ای
41 دنبال‌کننده
2 عکس
0 ویدیو
1 فایل
پژوهشسرای دانش‌آموزی برقعی
مشاهده در ایتا
دانلود
❌ با سلام زمان جلسات دوره برنامه‌نویسی پایتون و تفکر رایانه‌ای از فردا: دختران: ۴:۱۵ تا ۵:۴۵ پسران: ۶ تا ۷:۳۰
📚 درس اول: 🎓 متغیرها در پایتون متغیرها مانند جعبه‌هایی هستند که می‌توانیم داده‌ها را در آن‌ها ذخیره کنیم و در برنامه‌مان از آن‌ها استفاده کنیم. 🧐 متغیر چیست؟ متغیر در واقع یک نام (حروف یا کلمات انگلیسی) است که به یک مقدار اختصاص داده می‌شود. شما می‌توانید هر نوع داده‌ای (مثل عدد، متن و یا لیست) را به یک متغیر نسبت دهید. ✏️ نحوه تعریف متغیر در پایتون، برای تعریف یک متغیر، کافیست نام متغیر را انتخاب کرده و مقدار آن را به آن نسبت دهید. مثال: کد زیر را در محیط برنامه‌نویسی کپی کنید: # تعریف متغیرها name = "Ali" # یک متغیر برای نام age = 17 # یک متغیر برای سن height = 1.75 # یک متغیر برای قد به متر # استفاده از متغیرها print("نام:", name) print("سن:", age) print("قد:", height, "متر") 🔍 نکات مهم: نام‌گذاری متغیر: نام متغیرها می‌تواند شامل حروف، اعداد و underscore (_) باشد، اما نمی‌تواند با عدد آغاز شود. به عنوان مثال: my_variable و age1 نام‌های خوبی هستند، اما 1age خیر. حساس به حروف بزرگ و کوچک: در پایتون، age و Age دو متغیر متفاوت هستند. ✍ نتیجه‌گیری متغیرها ابزار قدرتمندی در برنامه‌نویسی هستند که به ما اجازه می‌دهند داده‌ها را در برنامه‌مان ذخیره کنیم و مدیریت کنیم. با تمرین بیشتر می‌توانید در استفاده از آن‌ها مهارت پیدا کنید. 💡 در جلسه فردا توضیحات بیشتری در مورد متغیرها در پایتون خواهم داد. موفق باشید! 😊🚀 🔸 دوره آموزشی «برنامه‌نویسی پایتون و تفکر رایانه‌ای» 🆔 @Programming_borghei 🔹 پژوهشسرای دانش‌آموزی برقعی 🆔 @borgheiqom🖍
📌 هشتگ در پایتون: در پایتون، وقتی از علامت # استفاده می‌کنید، هر چیزی که بعد از آن نوشته شود، به عنوان کامنت در نظر گرفته می‌شود. این به این معنی است که پایتون آن را نادیده می‌گیرد و خبری از آن در زمان اجرای برنامه نیست. 📖 مثال: # این یک کامنت است print("سلام، دنیا!") # این خط پیام را چاپ می‌کند 🔍 کاربردها: توضیح کد: می‌توانید با استفاده از کامنت‌ها، توضیحاتی درباره کد خود بنویسید تا خودتان و دیگران بهتر درک کنند. غیرفعال کردن بخش‌هایی از کد: با گذاشتن # قبل از یک خط، می‌توانید آن را موقتاً غیرفعال کنید. سازماندهی بهتر: کدهای طولانی را می‌توانید به بخش‌های کوچکتر تقسیم کنید و آنها را با کامنت‌ها توضیح دهید. 🎯 نتیجه‌گیری: کامنت‌ها ابزار کارآمدی برای نوشتن برنامه‌ها و مستندسازی کدها هستند. با استفاده از هشتگ، می‌توانید کدهای خوانا و سازماندهی‌شده‌تری داشته باشید! موفق باشید! 😊🚀 🔸 دوره آموزشی «برنامه‌نویسی پایتون و تفکر رایانه‌ای» 🆔 @Programming_borghei 🔹 پژوهشسرای دانش‌آموزی برقعی 🆔 @borgheiqom
با سلام ❌ با توجه به دو نوبتی بودن بسیاری از مدارس ابتدایی، کلاس اسکرچ به صورت یک هفته درمیان و دو جلسه ای برگزار می‌شود. بنابراین شنبه این هفته (فردا) از ساعت 4 تا 7 کلاس پسران خواهد بود و شنبه هفته آینده از ساعت 4 تا 7 کلاس دختران.
💳 دانش‌آموزان کلاس پایتون که هنوز شهریه کلاس را پرداخت نکرده‌اند، لطفا تا امشب مبلغ ۳۰۰,۰۰۰ تومان را واریز بفرمایند. شماره کارت پژوهشسرا: 6037997599797165
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 این بازی رو آقای علی کریمی‌پور دانش‌آموز کلاس ششم، جلسه دوم دوره اسکرچ درست کرده... 🔻 توی این بازی، باید با فشاردادن دکمه ⬆ کیبورد مراقب باشید شیر، گربه رو نخوره! بازی فعلا تو گوشی اجرا نمیشه، چون گوشی دکمه ⬆ نداره! 🔸 دوره آموزشی «برنامه‌نویسی و تفکر رایانه‌ای» 🆔 @Programming_borghei 🔹 پژوهشسرای دانش‌آموزی برقعی 🆔 @borgheiqom
📌 دوره آموزشی مقدماتی «برنامه‌نویسی پایتون» ثبت‌نام جدید دوره پایتون ویژه دانش‌آموزان دختر مقاطع متوسطه اول و دوم می‌توانند در دور جدید برنامه‌نویسی پایتون ثبت‌نام نمایند. ◀️ سه‌شنبه‌ها ساعت ۴:۱۵ تا ۵:۴۵ 🆔 لطفا جهت ثبت‌نام به آیدی زیر پیام دهید: @mrhedayati
❌ جلسه برنامه‌نویسی امروز از ساعت ۴ برای دانش‌آموزان دختری که تازه ثبت‌نام کرده‌اند، برگزار می‌شود.
❌ امروز در پژوهشسرا حضور ندارم، ان شاءالله از روز سه شنبه در خدمت دانش‌آموزان عزیز خواهم بود.
❌ ان شاءالله کلاس‌ها و جلسات مشورتی از بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت. دی ماه به دلیل امتحانات مدارس، برنامه‌ای نداریم.
🌟 قابل‌توجه علاقه‌مندان شرکت در مسابقه برنامه‌نویسیِ اسکرچ! 🌟 سلام! 🤗 برای شرکت در مسابقه دانش‌آموزیِ اسکرچ، چند دسته پروژه به شما معرفی می‌شود تا بتوانید با خلاقیت خودتان، آن‌ها را توسعه دهید و رتبه‌های خوبی کسب کنید! 🏆 1⃣ بازی‌های تعاملی 🎮: بازی پلتفرمر: طراحی مراحل با موانع و چالش‌های گوناگون! (بازی پلتفرمر (Platformer) نوعی بازی است که در آن، بازیکن باید از سطح‌ها یا پلتفرم‌های متنوع عبور کند. این بازی ها معمولاً شامل حرکت به سمت چپ و راست، پرش، و گذر از موانع مختلف هستند. ) بازی معما🧩: حل معما برای پیشرفت در بازی! 2⃣ کارتون و انیمیشن 🎬: انیمیشن کوتاه: داستان خلاقانه خود را بسازید! تعامل با کاراکتر‌ها: شخصیتی طراحی کنید که با کلیک، پیغام‌های جذاب بدهد. 3⃣ برنامه‌های آموزشی 📚: بازی‌های آموزشی: سوالات چند گزینه‌ای در موضوعات مختلف! آزمایش‌های علمی: مراحل یک آزمایش جذاب را به تصویر بکشید. 4⃣ پروژه‌های خلاقانه 🎨: ساخت ماشین زمان: به گذشته سفر کنید و با شخصیت‌های تاریخی ملاقات کنید! مسائل محیط زیستی: اهمیت حفظ محیط زیست را از طریق بازی یا انیمیشن به نمایش بگذارید. 5⃣ موسیقی و هنر 🎶: بازی موسیقی: به نت‌ها پاسخ دهید و ریتم را حفظ کنید! طراحی گرافیکی: خلاقیت خود را در رنگ‌ها و تصاویر به نمایش بگذارید. 💡 در هر پروژه، مهم‌تر از همه، و خود شماست! سعی کنید ایده‌های جدید را به کار بگیرید تا در مسابقات موفق شوید! ⭐
✳️ سلام خدمت دانش‌آموزان عزیز برنامه‌نویسی 🔶 کلاس‌های برنامه‌نویسی اسکرچ و پایتون از همین هفته طبق زمان‌بندی سابق شروع می‌شود.