با سلام وقت به خیرامروز پنجشنبه نهم دی هزار چهار صد زمان پایگاه 17.30 عدم حضور برابر عدم خدمات به بسیجیان متشکر
مقام معظم رهبری: بصیرت یعنی اینکه بدانیم شمری که سر از حسین برید همان جانباز صفین است که تا مرز شهادت پیش رفت .
نهم دی ماه ، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گرامی باد.
حادثهی نهم دی یک حادثهی عجیبی است؛ به خاطر دلبستگی مردم به نظام بود. اینها نشان دهندهی اعتماد مردم است. متأسفانه میشنویم همین طور در اظهارات مصلحتجویانه، مکرر میگویند: آقا اعتمادِ از دست رفتهی مردم را برگردانید! کدام اعتمادِ از دست رفته؟! مردم به نظام اعتماد دارند، نظام را دوست دارند، از نظام دفاع میکنند. ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
 یکی از خصوصیاتی که در حادثهی ۹ دی هست، که باز آن را کاملاً به حوادث انقلاب نزدیک میکند، مسئلهی عاشوراست. یعنی در حوادث اول انقلاب هم محرّم پیش آمد و امام آن نکتهی عظیمِ عجیبِ تاریخی را بیان کردند: «ماهی که خون بر شمشیر پیروز است». ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
حلقه های صالحین پایگاه 1400/10/09مصادف با حماسه نه دی که در موضوع فرمانده پایگاه و اعضای پایگاه بحث برسی کردند
🔰سوال:
🔹پیامبر دست دزد را میبریدند ، اگر کار درستی بوده چرا الان انجام نمیشود و اگر نه که چطور پیامبر بخاطر دزدی دست یک نفر را میبرند؟
آیا نباید از تنبیه های دیگری مثل زندان استفاده کرد و چرا باید یک نفر را اینجور مجازات کرد و از نعمت داشتن دست بی بهره کرد؟
🔹 سوال دوم :
اینکه حضرت علی علیه السلام میفرمایند :
با جماعت باشید که خدا با جماعت است در صورتی که در جای دیگر هست که جمعیت حق همیشه اندک است و بیشتر مردم پیرو حق نیستند این دو چطور با هم توجیه میشوند؟
🔰پاسخ سوال اول :
[بسم الله الرحمن الرحیم]
🔹حکم سارق با چند تا شرط نزدیک به ۱۹ و ۲۰ تا شرط همون قطع دست است .
منتها همان #انگشتان_دست قطع میشه که میتونه کار کنه ، اینجوری نیست که کلا دست از کار بیفته.
🔹مطلب دوم : اینکه سیاست جزای اسلام پیشگیری است ، نمی خواد حد اجرا بشه برای اینکه دزدی نشه حکم سنگین قرار داده که بازدارنده باشه .
یعنی اسلام طرفدار #پیشگیری از جُرم است نه اینکه بزاریم طرف جرم مرتکب بشه بعد بیایم مجازاتش کنیم.
خب خیلی ها از ترس اینکه دستشون قطع نشه دزدی نمیکنن .
درحالیکه حالا افرادی که دزدی کردن فورا دستشون قطع میشه؟
اینقدر شرط و شروط زیاده که غالبا این اتفاق نمیفته .
الان هم علی القاعده این حکم اجرا میشه مگر اینکه حاکم شرع ، حاکم اسلامی تشخیص بده که بخاطر مصالحی باید جایگزین بشه که اگر این تشخیص رو داد این حق رو داره که حکم رو جایگزین بکنه .
🔹راجب سوال دوم :
اینکه با جماعت باشین با جماعت حقه نه با جماعت باطل .
از اون جماعت حق اگر کسی جدا شد اون بهره گرگه .
چنان که گوسفندی که از گله جدا شد بهره گرگه.
اون کسی که از جمعیت حق جدا شد اون بهره شیطانه چنانکه گوسفندی که از گله جدا شد بهره گرگه پس اون چیزی که حضرت فرموده با جماعت باشید نه با جماعت باطل نه با جماعت منحرف با جماعت حق!!!
چون خیلی ها از همین جماعت حق جدا میشن و جدا شدن و جدا میشن با این جماعت باید بود.
حجت الاسلام والمسلمین استاد محمدی شاهرودی.