با سلام وقت به خیرامروز پنجشنبه نهم دی هزار چهار صد زمان پایگاه 17.30 عدم حضور برابر عدم خدمات به بسیجیان متشکر
مقام معظم رهبری: بصیرت یعنی اینکه بدانیم شمری که سر از حسین برید همان جانباز صفین است که تا مرز شهادت پیش رفت .
نهم دی ماه ، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گرامی باد.
حادثهی نهم دی یک حادثهی عجیبی است؛ به خاطر دلبستگی مردم به نظام بود. اینها نشان دهندهی اعتماد مردم است. متأسفانه میشنویم همین طور در اظهارات مصلحتجویانه، مکرر میگویند: آقا اعتمادِ از دست رفتهی مردم را برگردانید! کدام اعتمادِ از دست رفته؟! مردم به نظام اعتماد دارند، نظام را دوست دارند، از نظام دفاع میکنند. ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
 یکی از خصوصیاتی که در حادثهی ۹ دی هست، که باز آن را کاملاً به حوادث انقلاب نزدیک میکند، مسئلهی عاشوراست. یعنی در حوادث اول انقلاب هم محرّم پیش آمد و امام آن نکتهی عظیمِ عجیبِ تاریخی را بیان کردند: «ماهی که خون بر شمشیر پیروز است». ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
حلقه های صالحین پایگاه 1400/10/09مصادف با حماسه نه دی که در موضوع فرمانده پایگاه و اعضای پایگاه بحث برسی کردند
🔰سوال:
🔹پیامبر دست دزد را میبریدند ، اگر کار درستی بوده چرا الان انجام نمیشود و اگر نه که چطور پیامبر بخاطر دزدی دست یک نفر را میبرند؟
آیا نباید از تنبیه های دیگری مثل زندان استفاده کرد و چرا باید یک نفر را اینجور مجازات کرد و از نعمت داشتن دست بی بهره کرد؟
🔹 سوال دوم :
اینکه حضرت علی علیه السلام میفرمایند :
با جماعت باشید که خدا با جماعت است در صورتی که در جای دیگر هست که جمعیت حق همیشه اندک است و بیشتر مردم پیرو حق نیستند این دو چطور با هم توجیه میشوند؟
🔰پاسخ سوال اول :
[بسم الله الرحمن الرحیم]
🔹حکم سارق با چند تا شرط نزدیک به ۱۹ و ۲۰ تا شرط همون قطع دست است .
منتها همان #انگشتان_دست قطع میشه که میتونه کار کنه ، اینجوری نیست که کلا دست از کار بیفته.
🔹مطلب دوم : اینکه سیاست جزای اسلام پیشگیری است ، نمی خواد حد اجرا بشه برای اینکه دزدی نشه حکم سنگین قرار داده که بازدارنده باشه .
یعنی اسلام طرفدار #پیشگیری از جُرم است نه اینکه بزاریم طرف جرم مرتکب بشه بعد بیایم مجازاتش کنیم.
خب خیلی ها از ترس اینکه دستشون قطع نشه دزدی نمیکنن .
درحالیکه حالا افرادی که دزدی کردن فورا دستشون قطع میشه؟
اینقدر شرط و شروط زیاده که غالبا این اتفاق نمیفته .
الان هم علی القاعده این حکم اجرا میشه مگر اینکه حاکم شرع ، حاکم اسلامی تشخیص بده که بخاطر مصالحی باید جایگزین بشه که اگر این تشخیص رو داد این حق رو داره که حکم رو جایگزین بکنه .
🔹راجب سوال دوم :
اینکه با جماعت باشین با جماعت حقه نه با جماعت باطل .
از اون جماعت حق اگر کسی جدا شد اون بهره گرگه .
چنان که گوسفندی که از گله جدا شد بهره گرگه.
اون کسی که از جمعیت حق جدا شد اون بهره شیطانه چنانکه گوسفندی که از گله جدا شد بهره گرگه پس اون چیزی که حضرت فرموده با جماعت باشید نه با جماعت باطل نه با جماعت منحرف با جماعت حق!!!
چون خیلی ها از همین جماعت حق جدا میشن و جدا شدن و جدا میشن با این جماعت باید بود.
حجت الاسلام والمسلمین استاد محمدی شاهرودی.
🔴جملات کلیدی و روشنگرانه مقام معظم رهبری راجع به «9 دی» و «فتنه»
✍وقتی در داخل محیط فتنه، کسانی با زبانشان صریحاً اسلام و شعارهای نظام جمهوری اسلامی را نفی میکنند، با عملشان هم جمهوریت و یک انتخابات را زیر سؤال میبرند، وقتی این پدیده در جامعه ظاهر شد، انتظار از خواص این است که مرزشان را مشخص کنند، موضعشان را مشخص کنند. 1388/10/29
▪️مهمترین هدف از حوادث دوران فتنهی بعد از انتخابات 88 این بود که بین آحاد ملت شکاف بیندازند؛ سعیشان این بود. میخواستند بین آحاد مردم شکاف بیندازند، و نتوانستند. 1388/11/19
▪️شما دیدید فتنهای به وجود آمد، کارهائی شد، تلاشهائی شد، آمریکا از فتنهگران دفاع کرد، انگلیس دفاع کرد، قدرتهای غربی، منافقین و سلطنتطلبها دفاع کردند؛ نتیجه چه شد؟ نتیجه این شد که در مقابل همهی این اتحاد و اتفاق ، مردم عزیز ما، ملت بزرگ ما در روز نهم دی، در روز بیست و دوی بهمن، آنچنان عظمتی از خودشان نشان دادند که دنیا را خیره کرد. 1389/03/14
▪️باید حواسمان را جمع کنیم، بفهمیم که: «من نام لم ینم عنه»؛ اگر ما اینجا خواب برویم، جبههی دشمن، پشت سنگر خودش معلوم نیست خواب رفته باشد؛ او بیدار است، علیه ما توطئه خواهد کرد. به نظر من، فتنهی سال 88 هم همین بود؛ برای ما یک زنگ بود، یک زنگ بیدارباش بود. 1389/06/25
▪️گناه بزرگی که برخی از دستاندرکاران فتنهها در کشور انجام میدهند، امیدوار کردن دشمن است؛ دشمن را امیدوار میکنند که میتواند منفذی در بین مردم، در بین عوامل گوناگون، در بین مسئولان نظام باز کند. 1389/10/08
▪️مردم ما در مقابلهی با فتنه، خودشان به پا خاستند. نهم دی در سرتاسر کشور مشت محکمی به دهان فتنهگران زد. این کار را خود مردم کردند. این حرکت یک حرکت خودجوش بود؛ این خیلی معنا دارد؛ این نشانهی این است که این مردم بیدارند، هشیارند. 1389/10/08