eitaa logo
☘️قطعه ای ازبهشت☘️
1.5هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.9هزار ویدیو
6 فایل
☘️ به کانال قطعه ای ازبهشت خوش اومدید☘️ جهت ارتباط با بنده 😊 سوالات شرعی مذهبی اعتقادی شبهات و تعبیر خواب و...🤔 به ایدی زیر پیامک بدید✉️ 👇👇👇👇 @Haren_88 ❤️کپی صلوات❤️ خوش اومدید
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال مذهبی خادم الشریعه ‍ 🔹نان خشك حضرت امير علیه السلام راوی می گوید: دیدم یک نفر در نخلستان‌ها دارد کار می کند. من هم خیلی گرسنه ام بود؛ چون از راه دور آمده بودم. گفتم پهلوی این مرد که دارد کار می کند، می روم. شاید چیزی داشته باشد. آمدم و سلام کردم و گفتم: «برادر! من گرسنه ام. چیزی هست؟» فرمودند: «پهلوی آن عصا نان هست؛ می خواهی، بردار و بخور». می گوید: «آمدم آنجا. دیدم پارچه¬اي بود؛ باز کردم. نان جوی خشکیده¬اي بود؛ برداشتم و هر چه دندان زدم، دیدم نمی شود آن را شکست». گفتم: برادر! این نان خشکیده، مال خودت. من نمی توانم بخورم. تو چطور این نان را می خوری؟» فرمودند: «برو مدینه به منزل حسن بن علی. وضع او خوب است و تو را اداره می کند». آمدم آنجا؛ دیدم سفره حسابی است. غذایم را خوردم و پنهاني یک مقدار آن را. زیر لباس‌هایم گذاشتم، تا برای آن پیرمرد که در نخلستان کار می کرد، ببرم. همين‌كه آمدم بروم، حضرت امام حسن علیه السلام فرمودند: «برادر! زیر لباست چه گرفتی؟» عرض کردم: «پیرمردی است در نخلستان کار می کند. من دیدم نانی در توشه او بود که دندان‌های من نتوانست آن را خرد كند. اين غذا¬ها را برای او می برم». حضرت فرمودند: «همة اين دستگاه، مال خود او است؛ اما استفاده نمی كند». کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه قال امیرالمومنین علیه السلام : مَا زِلْتُ مَظْلُوماً مُنْذُ قَبَضَ اللَّهُ نَبِیَّهُ صلی الله علیه و آله. . بعد از رسول خدا صلی الله علیه و آله همواره مظلوم بوده ام. . 📚  بحارالانوار الجامعه لدرر اخبار الایمه الاطهار علیهم السلام جلد ۲۸، صفحه ۳۷۳ . عَلِیٍّ علیه السلام قَالَ: مَا زِلْتُ مَظْلُوماً   من پیوسته مظلوم بوده ام. کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
با و عرض به ایام# شهادت امام علی# علیه السلام دوم موضوع: علی السلام ( # دوم) # دعای دعا
کانال مذهبی خادم الشریعه چرا به حضرت علي عليه السلام حيدر کرّار گفته ميشود؟ و در دعايي هم پيامبر را تهامي المدني القريشي الهاشمي گويند؟ با اينکه پيامبر از نسل حضرت ابراهيم هستند ولي در معرفي ايشون ابراهيمي و يا اسماعيلي گفته نشده؟ پاسخ: کرار در لغت به کسی میگویند که در جنگ و نبرد فرار نکند و بسیار حمله میکند. این صفت و لقب را پیامبر صلی الله علیه و اله به حضرت علی علیه السلام داد طبق نقل برخی از منابع این لقب در زمان جنگ خیبر و در زمانی که پیامبر صلی الله علیه و اله عده ای را برای فتح درب قلعه خیبر فرستاد هیچ کدام در گشودن درب قلعه موفق نبودند پیامبر فرمود فردا پرچم را به کسی میدهم که خدا و رسول او را دوست داشته و او هم خدا و رسولش را دوست دارد او کرار غیر فرار است. طبق برخی از نقلها برخی از اصحاب دوست داشتند که انها پرچم را به دست بگیرند اما فردای ان روز همه دیدند پیامبر پرچم را به حضرت علی سپرد و مولا علی علیه السلام فاتحانه درب خیبر را گشود و قلعه فتح شد. پس على(ع) را بدین فضیلت برگزید و او را «حیدر کرّار» «حمله ‏کننده‌‏اى بى‌‏گریز» نامید.(1) اما در مورد اینکه چرا پیامبر را ابراهیمی یا اسماعیلی نگفتند باید عرض شود که لزومی ندارد حسب یا نسب هر پیامبری در دعا ها نقل شود. ضمن اینکه مشخص و معلوم است که قریش نسب به حضرت اسماعیل میبرد و لاجرم به حضرت ابراهیم منسوب هستند. البته هر کس که نسبش به اسماعیل و اسحاق برسد به حضرت ابراهیم هم نسب میبرد. (2) پی نوشت: 1. ابن شعبه، حسن بن على، تحف العقول، ترجمه، جعفرى، بهراد، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ اول، 1381ش ، ص 341 2. مجلسی، بحار الانوار، ج 15 ص 107 کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه ميشه اعمال شب قدر رو بطور کامل برام بگين پاسخ: بهتر است برای اعمال اختصاصی هر شب به مفاتیح الجنان مراجع نمایید. اعمالی که در هر سه شب مشترک است: ۱- غسل: (مقارن غروب آفتاب، که بهتر است نماز عشاء را با غسل خواند.) ۲- دو رکعت نماز: وارد شده است که در هر رکعت بعد از حمد، هفت مرتبه توحید بخواند و بعد از فراغ هفتاد مرتبه اَستَغفُرِاللهَ وَ اَتوبُ اِلَیهِ و در روایتی است که از جای خود برنخیزد تا حق تعالی او و پدر و مادرش را بیامرزد. ۳- قرآن مجید را بگشاید و بگذارد در مقابل خود و بگوید: اَللّهُمَّ اِنّی اَسئَلُکَ بِکِتابِکَ المُنزَلِ وَ ما فیهِ اسمُکَ الاَکبَرُ و اَسماۆُکَ الحُسنی وَ ما یُخافُ وَ یُرجی اَن تَجعَلَنی مِن عُتَقائِکَ مِنَ النّار. پس هر حاجت که دارد بخواهد. ۴- مصحف شریف را بگیرد و بر سر بگذارد و بگوید: اَللّهمَّ بِحَقِّ هذاالقُرآنِ وَ بِحَقِّ مَن اَرسَلتَه بِه وَ بِحَقِ کُلِّ مومنٍ مَدَحتَه ُ فیهِ وَ بِحَقِّکَ عَلَیهِم فلا اَحَدَ اَعرَفُبِ بِحَقِّکَ مِنکَ. ده مرتبه بگوید: بِکَ یا الله ده مرتبه: بِمُحَمَّدٍ ده مرتبه: بِعلیٍّ ده مرتبه: بِفاطِمَةَ ده مرتبه: بِالحَسَنِ ده مرتبه: بِالحُسَین ِ ده مرتبه: بِعلیّ بنِ الحُسین ده مرتبه: بِمُحَمَّدِ بنِ عَلِیٍّ ده مرتبه: بِجَعفَر بنِ مُحَمَّدٍ ده مرتبه: بِموُسی بنِ جَعفَر ٍ ده مرتبه: بِعلیِّ بنِ مُوسی ده مرتبه: بِمُحَمَّدِ بنِ عَلِیٍّ ده مرتبه: بِعَلِیِّ بنِ مُحَمَّدٍ ده مرتبه: بِالحَسَنِ بنِ عَلِیٍّ ده مرتبه: بِالحُجَّةِ. پس از این عمل هر حاجتی که داری طلب کن. ۵- زیارت امام حسین علیه السلام است: که در روایت آمده است که، چون شب قدر می‌شود منادی از آسمان هفتم ندا می‌کند که حق تعالی آمرزید هر کسی را که به زیارت قبر امام حسین علیه السلام آمده است. ۶- احیا داشتن این شب‌ها: در روایت آمده هر کس احیا کند شب قدر را گناهان او آمرزیده شود هر چند به عدد ستارگان آسمان و سنگینی کوه‌ها و وزن دریا‌ها باشد. ۷- صد رکعت نماز بخواند: که فضیلت بسیار دارد، و افضل آنست که در هر رکعت بعد از حمد ده مرتبه توحید بخواند. ۸- اين دعا را بخواند: اللَّهُمَّ إِنِّي أَمْسَيْتُ لَكَ عَبْداً دَاخِراً لا أَمْلِكُ لِنَفْسِي نَفْعاً وَ لا ضَرّاً وَ لا أَصْرِفُ عَنْهَا سُوءاً أَشْهَدُ بِذَلِكَ عَلَى نَفْسِي وَ أَعْتَرِفُ لَكَ بِضَعْفِ قُوَّتِي وَ قِلَّةِ حِيلَتِي فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْجِزْ لِي مَا وَعَدْتَنِي وَ جَمِيعَ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ مِنَ الْمَغْفِرَةِ فِي هَذِهِ اللَّيْلَةِ وَ أَتْمِمْ عَلَيَّ مَا آتَيْتَنِي فَإِنِّي عَبْدُكَ الْمِسْكِينُ الْمُسْتَكِينُ الضَّعِيفُ الْفَقِيرُ الْمَهِينُ اللَّهُمَّ لا تَجْعَلْنِي نَاسِياً لِذِكْرِكَ فِيمَا أَوْلَيْتَنِي وَ لا [غَافِلا] لِإِحْسَانِكَ فِيمَا أَعْطَيْتَنِي وَ لا آيِساً مِنْ إِجَابَتِكَ وَ إِنْ أَبْطَأَتْ عَنِّي فِي سَرَّاءَ [كُنْتُ ] أَوْ ضَرَّاءَ أَوْ شِدَّةٍ أَوْ رَخَاءٍ أَوْ عَافِيَةٍ أَوْ بَلاءٍ أَوْ بُؤْسٍ أَوْ نَعْمَاءَ إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعَاءِ در بعضی از روایات وارد شده: دعای «جوشن‌کبیر» را در این سه شب بخواند. روایت شده که خدمت رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) عرض شد: اگر شب قدر را یافتم، از خدا خود چه بخواهم؟ فرمود: عافیت. و عافیتی بالاتر و بهتر و برتر از فرج و ظهور مولای مظلوم و غریب ما امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نیست. التماس دعا کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه 🕋شهادت تنها مولود کعبه امیر المومنین علی علیه السلام تسلیت باد 🔳 🌷 🔲عوامل مظلومیت حضرت : 1. شدت عدالت محوری مدیریت حضرت 2. ضعف معرفت و امام باوری مسلمانان 3. توطئه ی خواص داخلی جاه طلب 4. تأثیر گذاری عوامل و دشمنان خارجی بالاخص یهودیان و حکومت شام 5. بی توجهی به پیام ولایت محوری غدیر 6. کم گذاشتن دوستان اهل بیت علیهم السلام 7. تغییر دیدگاه اقتصادی مردم (رفاه طلبی و جاه پرستی) در دوران صلح بعد از جنگ کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه 🌒 دو شرط آمرزش گناهان در شب قدر 🔻پيامبر اکرم صلي‌الله‌عليه‌وآله: مَن قامَ لَيلَةَ القَدرِ إيماناً وَ احتِساباً، غُفِرلَهُ ما تَقَدَّمَ مِن ذَنبِهِ ❇️ هركه از روي ايمان و براي رسيدن به ثواب الهي، شب قدر را به عبادت بگذراند، گناهان گذشته‌اش آمرزيده می‌شود. 📚 فضائل الأشهر الثلاثه، ص ۱۳۶ ‌ ‌ کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه ببخشيد اينکه حاج آقا کاشاني در شبکه سه سيما گفتند توحيد توهمي بيش نيست يعني چي ميشه توضيح دهيد پاسخ: بیان ایشان در واقع این است که توحید بدون ولایت اهلبیت (ع) توهمی بیش نیست نه این که نعوذ بالله توحید توهم باشد!! اتفاقا ایشان در شب بعد برنامه سحر خودشان این موضوع را توضیح دادند و این توهم را بر طرف کردند . بله حرف ایشان درست است توحید جز از راه مودت اهلبیت امکان ندارد و هر کس بخواهد از راه غیر اهلبیت به توحید برسد توهمی بیش نیست. در مورد شیطان هم این راه داریم که شیطان به آدم سجده نکرد و به خدا عرض کرد که من از یر این راه (سجده به آدم) تو را آنگونه عبادت می کنم که تا کنون تو را کسی عبادت نکرده باشد خدا در جواب فرمود که من اراده کرده ام از راهی که خود خواسته ام عبادت شوم نه از راهی که تو می خواهی! خدا اراده کرده از راه محبت و مودت علی و اولاد معصومین او مردم به مقام توحید برسند نه راه دیگری! پس توحید جز از راه مودت اهلبیت و ولایت آنها معنا ندارد و توهمی بیش نیست. کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه ⚫️آجرک الله یا صاحب الزمان⚫️ 🔴هنگامه شهادت امیرالمؤمنين(عليه السلام) بر ملائکه چه گذشت؟🔴 🔷قَالَ الرَّاوِی فَاصْطَفَقَتْ أَبْوَابُ الْجَامِعِ وَ ضَجَّتِ الْمَلَائِکَةُ فِی السَّمَاءِ بِالدُّعَاءِ وَ هَبَّتْ رِیحٌ عَاصِفٌ سَوْدَاءُ مُظْلِمَةٌ وَ نَادَی جَبْرَئِیلُ علیه السلام بَیْنَ السَّمَاءِ وَ الْأَرْضِ بِصَوْتٍ یَسْمَعُهُ کُلُّ مُسْتَیْقِظٍ تَهَدَّمَتْ وَ اللَّهِ أَرْکَانُ الْهُدَی وَ انْطَمَسَتْ وَ اللَّهِ نُجُومُ السَّمَاءِ وَ أَعْلَامُ التُّقَی وَ انْفَصَمَتْ وَ اللَّهِ الْعُرْوَةُ الْوُثْقَی قُتِلَ ابْنُ عَمِّ مُحَمَّدٍ الْمُصْطَفَی قُتِلَ الْوَصِیُّ الْمُجْتَبَی قُتِلَ عَلِیٌّ الْمُرْتَضَی قُتِلَ وَ اللَّهِ سَیِّدُ الْأَوْصِیَاءِ قَتَلَهُ أَشْقَی الْأَشْقِیَاءِ. 🔷راوی گفت: پس درهای مسجد تکان خورد و فرشتگان در آسمان ندای دعا سر دادند و طوفان سیاه و تندی شروع به وزیدن کرد و جبرئیل علیه السلام بین آسمان و زمین با صدایی که هر انسان بیداری می‌شنید ندا برآورد «به خدا سوگند پایه‌های هدایت و ستارگان آسمان و پرچم‌های تقوا ویران و نابود گشت و ریسمان محکم پاره شد. پسر عموی محمد مصطفی، جانشین و وصی مجتبی، علی مرتضی، سید اوصیا کشته شد. او را شقی ترین شقی‌ها کشت» 📚بحارالانوار/ج۴۲/ص۲۸۲ کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
با و عرض به ایام# شهادت امام علی# علیه السلام سوم موضوع#: السلام# ( # سوم)# # دعای # دعا#
کانال مذهبی خادم الشریعه حال دلم اين روزها خوب نيست.چون با کارهابم حال خوش معنوي ام را از بین برده ام. یکی از خطاهایم عصبانیت است. ظاهرم طوری است که همه فکر می کنند وسط بهشت هستم. درگیر عجب می شوم. راهنمایی کنید که تعلقاتم به دنیا از بین برود. شب قدر است پاسخ: باقي ماندن بر يک عمل از خود آن عمل سخت تر است. بنابراين بايد بتوانيم کاري کنيم که دستاوردهاي معنوي که در مکان هاي مقدس و زمان هاي مقدس به دست مي اوريم را حفظ کنيم. به اين منظور ضمن احياي شب قدر و بجا آوردن اعمال اين شب بايد وقتي را به تفکر اختصاص دهيم. تفکر درباره سالي که پشت سر گذاشتيم و استغفار و پشيماني عميق از خطاها. و دعا براي توفيق بيشتر در سال پيش رو و تصميم و برنامه ريزي براي آن. مراقبه و محاسبه روزانه را در طول سال فراموش نکنيد. انسان براي تربيت و تکامل نياز به نظارت مستمر و دائمي بر خود دارد. به قضاوت و تعريف ديگران از خودتان بي اعتنا باشيد و خودتان زمينه آن را فراهم نکنيد. کمترين کاري که ميتوانيد در اين زمينه انجام دهيد اين است که کارهاي خوبتان را تا آنجا که ممکن است مخفي کنيد و از حالات معنويتان تعريف نکنيد. براي درمان عجب روحيه شکرگذاري را در خود تقويت کنيد. همه حالات معنوي و توفيقاتي را که پيدا ميکنيد از طرف خدا بدانيد نه به خاطر شايستگي خودتان. ان شا الله که در مسير بندگي خداوند هميشه در حال تکامل و پيشرفت باشيد. کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه من از الان بايد به فکر ازدواج باشم يا به فکر موفقيت در رشته تحصيلي و کارمرتبط با رشته تحصيلي؟ من پسري 18 ساله هستم و دليل من براي ازدواج اين است که دين خودم را حفظ کنم هم از لحاظ نياز هاي جنسي و هم روحي و رواني چون من تک فرزند هستم و نياز به آرامش دارم و همين طور نياز دارم يک نفر کنارم باشه به جز دوستان و پدر و مادر . اگر من از الان به فکر مهيا کردن شرايط ازدواج باشم شايد نتونم در رشته اي که دارم در آن تحصيل مي کنم موفق باشم و نتونم موفقيت زيادي در کارم داشته باشم. به نظر شما بايد چيکار کنم؟ پاسخ: بزرگوار هدف و انگيزه شما براي ازدواج به جا و نيكو است. همين طور كه براي ساختن خانه نياز به شرايط و امكانات متعددي داريم براي بنا كردن خانواده نيز نياز به شرايط و امكانات و بلوغ هاي مختلفي داريم. بنابراين براي زمان ازدواج نمي توان نسخه پيچيد بايد مجموع شرايط را در نظر گرفت. به طور معمول پسران در سن 25 الي 27 سالگي بالغ مي شوند مگر موارد خاص كه بايد بررسي شود. براي ازدواج بايد در كنار توكل به خدا، برنامه اقتصادي، شغلي شما معين باشد. لازم است به بلوغ اجتماعي رسيده باشيد و مهارت هاي ارتباطي خوبي بلد باشي. بايد بتواند به موقع هيجان هاي خشم و نفرت خود را مهار كني. اختلافات را مديريت و رفع كنيد. همچنين بتوانيد زندگي مستقل با مرزهاي خاصي ترتيب دهيد و مانع رازگشايي و دخالت ديگران شويد. در برابر بايد همسري گزينش كنيد كه او هم به بلوغ فكري و عاطفي و اجتماعي و مهارت هاي زناگي رسيده باشد. معمولا دختران در سن 25 سالگي به بلوغ مي رسند. البته مواردي هم هستند كه حدود بيست سال هم بالغ مي شوند. مشاوره ازدواج براي معين كردن معيارها و كشف تناسب هاي دقيق لازم ست. بنابراين حتي اگر شرايط ازدواج و بلوغ لازم را داشتيد بايد دقت كنيد تا همتاي سازگار و متناسب بيابيد تا در مسير تحصيل بال و هميار شما بشد نه وبال و بارتان. پس اگر بلوغ شما مورد تأييد مشاور بود و همسر همتايي داشتيد و از حمايت هاي لازم اقتصادي برخورددار بوديد مي توانيد به ازدواج فكر كنيد. وگرنه با ورزش و گزينش دوستان با نشاط و معنوي و كوشا و مطالعه برنامه تحصيلي را در پيش بگيريد تا زماني كه شرايط فراهم شود در اين مدت مي توانيد درباره ازدواج هدفمند مطالعه كنيد و جلسات علمي شركت كنيد. منبع براي مطالعه: همسرگزيني با عشق يا خرد، يونس نابدل، نشر ارجمند کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه چرا قاتل امام علي بخشيده نشد ئ قصاص شد؟ پاسخ: عرض تسلیت شهادت حضرت علی علیه السلام و قبولی طاعات و عبادات شما قصاص ابن ملجم و عدم بخشش او چند عامل دارد اول: قاتل در زمانی بخشیده میشود که از کرده خود پشیمان باشد توبه کرده باشد و عذر خواهی کند در صورتی که ابن ملجم اینگونه نمبود بلکه از جنایت خود راضی و خوشحال بود . ام کلثوم نزد ابن ملجم ملعون رفت و فرمود: «ای دشمن خدا امیرالمؤمنین علیه السلام را کشتی؟» ابن ملجم گفت: «من امیرالمومنین علیه السلام را نکشتم بلکه پدر تو را کشتم.» ام کلثوم گفت: «امیدوارم که این ضربت به پدرم ضرری نرساند.» ابن ملجم گفت: «گویا می بینم که بر مرگ پدرت شیون و زاری می کنی زیرا به خدا قسم ضربتی بر او زدم که اگر این ضربت بر همه اهل زمین فرود آمده بود هیچ یک از آنان را زنده نمی گذاشت(1) یا در نقلی امده است او خواهان صحبت درگوشی با امام مجتبی بود که حضرت نپذیرفت و فرمود غرضش آن است که گوش مرا به دندان بگیرد. پس آن ملعون گفت: واللَّه که اگر می گذاشت، گوشش را از سرش جدا می کردم.(2) پس مشخص است که او نه توبه کرد نه پشیمان بود. دوم: قصاص حقی است که بر ولی دم مفروض است و این حق از هیچ کس برداشته نمیشود. ولی دم حقی دارد که برای او ثابت است. اما اگر حضرا علی زنده میماند شاید قصه فرق میکرد همانگونه که حضرت فرمود اگر ماندم خودم میدانم که چه رفتاری با او داشته باشم و اگراز دنیا رفتم فقط یک ضربه به او بزنید. سوم: امام هم حق الله است و هم حق الناس و یک موضوع شخصی نیست و نمیشود به سادگی از کنار ان عبور کرد. پیامبر فرمود انا و علی ابوا هذه الامه (3) بنابر این امت فرزند او هستند و فرزند از حق پدرش نمیگذرد پی نوشت: 1. فتال نیشابوری، محمد بن حسن؛ روضة الواعظین، قم، انتشارات رضی، بی­تا، ج 1 ص 134 2. فرحة القری، ترجمه، مجلسی، ص 59 3. مجلسی، بحارالانوار ج 16 ص 95 کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه ببخشيد داستاني در مورد زمان امام علي نقل ميکنند که ايشان بوسيله زالو به مردم فهماند که آن خانمي که به او تهمت زنا و حاملگي ميزنند، اينگونه نيست و شکمش بخاطر بارداري بزرگ نشده و بوسيله زالو خون هاي انباشته در شکمش را خارج کردند... آيا چنين چيزي واقعيت دارد؟ اگر دارد پس يعني زالو مورد تاييد ايشان بوده است؟ با تشکر پاسخ: دكة القضاء مکانی بوده در مسجد کوفه كه امیر المؤمنین علیه السلام بر روى آن مى‏ نشستند و قضاوت و حكم مى‏ نمودند و در آن موضع ستون كوتاهى بوده كه بر آن نوشته بوده آیه كریمه «إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسَانِ » بیت الطشت همان محلى است كه معجزه امیر المؤمنین علیه السلام در آن اتفاق افتاد و داستانش چنین است: دختری برای استحمام، میان آب نهر رفته بود، زالویی وارد بدنش شده و با مکیدن خون، کم کم بزرگ شده و باعث متورم شدن شکمش می شود. برادران آن دختر به او بد گمان شده و تصمیم به قتل وی می گیرند و برای حکم آن، نزد امیر المؤمنین علیه السلام می آیند. آن حضرت دستور داد در کنار دکة القضا خیمه ای زدند و دخترک را در آن خیمه نشاندند؛ آن گاه به قابله کوفه امر کرد که آن دختر را معاینه کند. قابله پس از معاینه گفت: این دختر آبستن است.حضرت برای اثبات بی گناهی دختر، طشتی مملو از لجن آوردند و دخترک را روی آن نشاندند. زالو با استشمام لجن از شکم دختر بیرون آمد و با این معجزه، امیر المؤمنین علیه السلام بی گناهی آن دختر را ثابت کرد. اینکه حضرت علی با این ترفند زالو را بیرون کشیده به این معنی نیست که زالو اندازی یا زالو درمانی در زمان ان حضرت شیوع داشته یا لااقل در تاریخ یا منابع چنین چیزی را ندیدیم تا مورد تایید حضرت علی باشد. البته حدیثی از پیامبر در مورد زالو درمانی وجود دارد اما اینکه مردم ان دوره از زالو استفاده میکردند یا خیر بر ما پوشیده است البته این نکته فراموش نشود که تاریخچه زالو درمانی به 3000 سال پیش باز میگردد. (الانوار العلویه، شیخ جعفر نقدی، ص 110) کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
با و عرض به # شهادت امام علی# علیه السلام موضوع#: السلام# ( # چهارم)# # دعای # دعا#
کانال مذهبی خادم الشریعه .ايا اين حرف صحت دارد که نزديک غروب افتاب از قبرها صدا شنيده ميشود؟ چون کساني را ميشناسم که اين مورد را تجربه کرده اند و صداي حرف زدن و شيون از قبرها شنيده اند در حالي که تنها نبوده اند و همگي شنيده اند.اللخصوص در قبرستان وادي السلام. با توجه به اينکه روايت داريم اميرالمومنين در قبرستان با اموات اصحاب صحبت ميکرده اند.لطفا در مورد فضاي پس از مرگ کمي توضيح فرماييد پاسخ: وقتی که عمر انسان به پایان می رسد و روح از بدن خارج می شود بدن دنیایی و جسم خاکی او درون قبر قرار گرفته و روح مسیر خود را در برزخ با جسم و بدن برزخی ادامه می دهد. اما جسم دنیوی انسان بدون هیچ اثری در قبر جای گرفته و با عوامل تجزیه خاک تجزیه می شود. لازم است که بدانیم این جسم دنیوی بعد از مردن هیچ اثری نداشته نه حرف می زند نه می بیند و نه می شود و نه ناله و فریاد می زندچرا که مثل اجزای طبیعت هیچ روحی ندارد. آنچه که دارای اثر است و تمام این حالات(شنیدن و دیدن و سخن گفتن و ...) را دارد انسان در عالم برزخ است که با جسم برزخی خود این افعال را انجام می دهد که برای شنیدن سخن آنها و دیدن آنها و ... نیاز به چشم و گوش برزخی دارد و با این قوای ادراکی مادی ما اصلا قابل درک برای ما نیست. پس شنیده شدن صدای ناله اموات در قبرستان و از این قبیل ادعایی است که نباید به آن توجه کرد. عذاب کشیدن و یا نعمت دیدن اموات در برزخ مقطعی نیست بلکه به فرموده پیامبر :« قبر روضه من ریاض الجنه او حفرة من حفر النیران » بنا بر این اگر کسی گوش و چشم برزخی داشته باشد اموات را می بیند در همه اوقات در نعمت و یا در عذاب می بیند و فریاد گناهکاران را می شنوند. این حالت یعنی شنیدن و دیدن حالات اموات جز برای کسانی که سیر الی الله داشته اند حاصل نمی شود کسانی که در این دنیا قبل از این که به مرگ عادی بمیرند و عالم برزخ را ببینند با اعمالشان به جایی رسیده اند که به صورت اختیاری می توانند عالم برزخ را ببینند و با ساکنان آن ارتباط بگیرند. این افراد احوالات اموات را می بینند صدای ناله گناه کاران و خنده مومنین را می شنوند این افراد به واقع سیر خود در عالم برزخ را قبل از مردن شروع کرده اند «موتوا قبل ان تموتوا» حبه العرنی روایت می کند که گفت: در محضر امیرمومنان در «وادی السلام» ایستاد و شروع به راز دل گفتن کرد، گویی با کسی سخن می گفت. به احترام آن حضرت مدتی ایستادم تا خسته شدم، پس نشستم، تا حوصله ام سر رفت، باز هم ایستادم تا خسته شدم، باز هم آنقدر نشستم که حوصله ام سر رفت. این بار ایستادم و عبایم را تا کردم و گفتم: ای امیرمومنان! از طول قیام شما من نگران شدم، ساعتی استراحت بفرمایید. پس عبای خود را روی زمین پهن کردم تا بر روی آن بنشینند. فرمود: ای حبه این چیزی جز گفتگوی با مومن و انس با مومن نمی باشد.» گفتم: آیا آنها نیز با یکدیگر چنین گفتگویی دارند؟ فرمود: «نعم، ولو کشف لک لرایتهم حلقا حلقا محتبین یتحادثون؛ آری، اگر پرده از مقابل دیدگانت کنار برود، خواهی دید که آنها نیز جامه به خود پیچیده، حلقه حلقه نشسته، با یکدیگر سخن می گویند.» پرسیدم آیا ارواح مومنان در اینجا گرد آمده اند یا پیکرهای آنها؟ فرمود: بلکه ارواح مومنان در اینجا گرد آمده است، هیچ مومنی در هیچ بقعه ای از بقعه های روی زمین از دنیا نمی رود جز این که به روحش گفته می شود: به وادی السلام بپیوند، به راستی آنجا بقعه ای از بهشت برین می باشد.» کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
با و عرض به # شهادت امام علی# علیه السلام موضوع#: السلام# ( # پنجم)# # دعای # دعا#
کانال مذهبی خادم الشریعه شيطان کي کشته مي‌شود پاسخ: بعد از آنکه شیطان بر انسان سجده نکرد و مقام خود را برتر از آن دانست که برای انسان خاکی تعظیم کند، خدا او را از رانده شدگان قرار داد و فرمود: «تا روز جزا بر تو لعنت باد.» (حجر 35) در این هنگام شیطان از خداوند خواست که او را تا روز برانگیخته شدن انسان‌ها از قبر مهلت دهد و جواب شنید که: تو تا روز و وقت معلومی مهلت داری. او تا «یوم یبعثون » مهلت خواست و خدا «یوم الوقت المعلوم » بدو مهلت داد: قال رب فانظر الی یوم یبعثون قال فانک من المنظرین الی یوم الوقت المعلوم[شیطان] گفت: پرودگارا! پس مرا تا روزی که برانگیخته خواهندشدمهلت ده. فرمود: تو از مهلت یافتگانی، تا روز [و] وقت معلوم. ( سوره حجر (15)، آیه 36 و 38.) در تفسیر البرهان از ابن بابویه از امام صادق، علیه‌السلام، درباره «انک من المنظرین الی یوم الوقت المعلوم » نقل شده که منظور روزی است که در صور یک نفخه دمیده می‌شود و ابلیس می‌میرد (البرهان فی تفسیرالقرن، ج 2، ص 341) » در تفسیر عیاشی از امام صادق، علیه السلام، روایتی نقل شده که وهب از حضرت سۆال کرد: «روزی که در آیه شریفه آمده چه روزی است؟ حضرت فرمود: یا وهب یا تو گمان می‌کنی آن روزی است که خدا مردم را در آن مبعوث می‌کند؟ (خیر) ولکن خدای عزوجل او را مهلت می‌دهد تا روزی که قائم ما، علیه السلام، مبعوث شود و جلوی سر او را گرفته گردنش را می‌زند و آن روز، روز معلوم است » (تفسیر العیاشی، ج 2، ص 262.) در تفسیر قمی از قول امام صادق، علیه السلام، نقل شده که «یوم الوقت المعلوم » روزی است که رسول خدا، صلی الله علیه وآله، شیطان را بر روی صخره‌ای در بیت المقدس سر می‌برد. این مربوط به زمان رجعت پیامبر و ائمه اطهار است. کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه عالم ذر نخستين چيست؟ پاسخ: اگر منظور شما روز «ذر» يا عالم ذر است به توضيحات زير توجه فرماييد: خداى سبحان در قرآن کريم مى‏فرمايد: «...وَ إِذْ أَخَذَ رَبُّکَ مِنْ بَنِي آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ أَ لَسْتُ بِرَبِّکُمْ قالُوا بَلى‏ شَهِدْنا أَنْ تَقُولُوا يَوْمَ الْقِيامَهِ إِنَّا کُنَّا عَنْ هذا غافِلِينَ...» (اعراف آيه 172.) «به خاطر بياور زمانى را که پروردگارت از پشت فرزندان آدم «ذريّه» آنها را برگرفت، آنان را گواه بر خودشان گرفت و از آنها پرسيد: آيا من پروردگار شما نيستم؟ گفتند: آرى، ما گواهى داديم. اين براى آن است که در روز قيامت نگوييد: ما از اين مسئله (توحيد و معرفهاللَّه) غافل بوديم». در توضيح و تبيين اين آيه روايات متعددى از پيامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) وارد شده است. از جمله امام باقر(ع) ضمن روايتى به زراره فرمود: «خداوند از پشت آدم، ذريه‏اش را تا قيامت برکشيد و آنان به صورت انبوه خارج شدند. آن گاه خداوند خود را به آنان شناساند و برايشان نماياند و اگر چنين نمى‏کرد، هيچ کس پروردگار خويش را نمى‏شناخت...» ( اصول کافى،ج3، ص 20) اکنون سؤال مى‏شود که اين ظهور و بروز چگونه انجام گرفته و منظور از عالم ذر، ميثاق و يا عالم الست چيست؟ در اين رابطه ديدگاه‏هاى مختلفى بين انديشمندان و متفکران دينى رخ نموده که اهم آنها عبارت است از: 1- پيمان در جهانى مرکب از جسم و روح؛ ارواح انسان‏ها قبل از تعلّق به بدن، به ذرات ريزى تعلق گرفته است. آن ذرات با تعلق ارواح، زنده و آگاه شدند. پس از آن، خداوند بر ربوبيت خود پيمان گرفت و انسان‏ها پس از پاسخ مثبت به نداى الهى به پشت آدم بازگشتند. 2- نظريه تمثيلى و فطريات؛ برخى برآنند که اين آيه از طريق تمثيل مى‏فهماند که خداوند، با دادن نعمت‏هاى بى‏شمار و اعطاى عقل به انسان، کاملاً به جا مى‏داند که در مقابلش خاکسارى و از او پيروى کند. انسان هم در ضمير خود، به اين خطاب مجازى خداوند، لبيک گفته و با وجدان خويش آن را پذيرفته است. 3- پيمان به زبان عقل و وحى؛ مراد از آيه، بيان واقعيت خارجى است و خداوند متعال به زبان عقل و وحى و با زبان انبيا، از انسان پيمان گرفته است؛ يعنى، در برابر درک عقلى و رسالت و وحى، از مردم پيمان گرفته است که معارف دين را بپذيرند. 4- پيمان در عالم ملکوت؛ . 5- پيمان فطرى؛ برخى مفاد آيه را حکايتى از فطرت آدمى دانسته‏اند؛ يعنى، او انسان در سرشت خويش، خداشناس و خداگراست. اين انگاره با نظريه تمثيل قرابت بسيارى دارد؛ چنان که گويى آيه شريفه بيانى تمثيلى از فطرت است. کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه سابقه شب قدر براي چه موقعي است؟ قبل از پيامبر ص شب قدر وتعيين سرنوشت بوده ؟ پاسخ: شب قدر شبی است که قرآن در آن نازل شده است: «إِنَّا أَنْزَلْناهُ فی‏ لَیْلَةِ الْقَدْرِ [قدر/۱] ما آن [قرآن‏] را در شب قدر نازل كردیم!» و این شب از هزار ماه بهتر است: «لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ[قدر/۳] شب قدر بهتر از هزار ماه است!» شاید این دو ویژگی، ویژگی هایی باشند که قبل از اسلام وجود نداشته است. چون قطعا قرآن قبل از پیامبر خاتم (صلی الله علیه و آله) نازل نشده بود و شاید به برکت همین نزول قرآن، ارج و شرافت شب قدر، تا بدین حد شده که از هزار ماه بهتر باشد. از همین رو بعضی مطابق حدیثی معتقد هستند که شب قدر مخصوص امت آخر الزمان است. صریح روایات متعددى این است كه این از مواهب الهى بر این امت مى ‏باشد، چنان كه در حدیثى از پیغمبر اكرم (صلی الله علیه و آله) آمده كه فرمود: «خداوند به امت من شب قدر را بخشیده و احدى از امتهاى پیشین از این موهبت برخوردار نبودند.(1) لازم به ذکر است که بعد از پیامبر (صلی الله علیه و آله) و نزول قرآن نیز شب قدر، هر ساله تکرار می شود. تعبیر به فعل مضارع (تنزل) كه دلالت بر استمرار دارد و همچنین تعبیر به جمله اسمیه"سَلامٌ هِیَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ" كه نشانه دوام است نیز گواه بر این معنى است. بعلاوه روایات بسیارى كه شاید در حد تواتر باشد نیز این معنى را تایید مى ‏كند.»(2) اما شب قدر خصائص دیگری دارد که منحصر به امت آخر الزمان نیست. بلکه برای هر دوره ای لازم است. مثل مقدر شدن سرنوشت بندگان، یا نزول فرشتگان بر حجت الهی، از این رو طبق روایات شب قدر از ابتدای خلقت وجود داشته است. پی نوشتها: 1. مکارم شیرازی ناصر با همکاری جمعی از نویسندگان، تفسیر نمونه، تهران، دارالکتب الاسلامیة. ج‏۲۷، ص: ۱۹۰. 2. تفسیر نمونه، ج‏۲۷، ص: ۱۹۰. کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه ببخشيد يه سوال داشتم ممنون ميشم جوابموبديد اون هم اينکه حضرت زينب که متاهل بودن چرا همسرشون درواقعه عاشوراهمراهشون نبود؟؟؟؟ ام محمدي لاتين سروش پاسخ: سه دلیل مهم را برای عدم حضور عبدالله بن جعفر در کربلا نقل کردند. اول: اینکه برخی بر این باورند که امام حسین از عبدالله بن جعفر خواست تا در مدینه بماند و اوضاع ان شهر را رصد کرده و بنی هاشم را حفظ و حراست نماید و اخبار این شهر را رصد نماید. (1) دوم: برخی بر این باورند که او بیمار بود و بدین خاطر نتوانست در کربلا حاضر شود.(2) سوم: ظاهرا سن ایشان در ان زمان 70 سال بوده است و شاید علت عدم حضور او در کربلا کهولت سن او باشد. دلیل دیگر که میشود در باره اینکه او دوست داشت در کربلا حاضر باشد اما شرایط برایش مقدر نبود سخنانی است که بین او و غلامش رد و بدل شد وقتی عبدالله خبر شهادت فرزندان خود را شنید او گفت انا لله و انا الیه راجعون غلام عبد الله به نام ابو السلاسل در این زمان گفت که این مصیبتی است که به سبب حسین بن علی دریافتیم. عبدالله وقتی این جملات را شنید سخت برآشفت و سر و دهن غلام را با نعل کوفت و فرمود"یابن اللخناء أ للحسین تقول هذا و الله لو شهدته لاحببت ان لا افارقه حتی اقتل معه" ای پسر زن زشت آیا در حق حسین (ع) این گونه سخن می گویی؟ به خدا سوگند اگر در کنار او حضور داشتم دوست داشتم هرگز از وی جدا نشوم تا این که در نزد او شهید شوم.(3) پی نوشت: 1. دائره المعارف تشیع، جمعی از نویسندگان ، ج 11، ص 83 2. فر هنگ عاشورا، جواد محدثی، ص298- 299 ،نشر معروف، قم، 1378 3. شیخ مفید، الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد، ج 2، ص 124، کنگره شیخ مفید، چاپ اول، قم، 1413. کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰، https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه اگر کسي حس کنه ديگه مسلمان نيست بايد چکار کنه؟ پاسخ: اگر منظور شما از حس کردن این است که درونش شبهاتی درباره خدا و پیامبر و دین اسلام است و او را آزار می دهد بهترین کاری که باید انجام بدهد این است که عقاید دینی اش را تحقیق کند و شبهاتی که درباره دین دارد را بر طرف نماید و در این راه از نظر علمی وقت گذاشته و تلاش کند که انشا الله به نتیجه مطلوب می رسد اما اگر منظورتان از حس کردن این است که می بیند با این که مشکلی از نظر علمی ندارد ولی از نظر عملی نسبت به اعمال دینی اش کاهل است و اعمال دین اسلام را انجام نمی دهد که در این صورت باید مجلس های موعظه و سخنرانی های مذهبی بیشتر برود به یاد قبر و قیامت بیافتد و از نظر اخلاقی انگیزه ای برای انجام اعمال عبادی در خودایجادنماید. در اینجا باید نفس را وادار به عمل کرد و قلب را متوجه صلاح دنیا و آخرت نمود و تقوای الهی را پیشه ساخت. امام علی (ع) در وصیت خود به امام حسن می فرماید: فَإِنِّي أُوصِيكَ بِتَقْوَى اللَّهِ أَيْ بُنَيَّ وَ لُزُومِ أَمْرِهِ وَ عِمَارَةِ قَلْبِكَ بِذِكْرِهِ وَ الِاعْتِصَامِ بِحَبْلِهِ، وَ أَيُّ سَبَبٍ أَوْثَقُ مِنْ سَبَبٍ بَيْنَكَ وَ بَيْنَ اللَّهِ إِنْ أَنْتَ أَخَذْتَ بِهِ. أَحْيِ قَلْبَكَ بِالْمَوْعِظَةِ وَ أَمِتْهُ بِالزَّهَادَةِ وَ قَوِّهِ بِالْيَقِينِ وَ نَوِّرْهُ بِالْحِكْمَةِ وَ ذَلِّلْهُ بِذِكْرِ الْمَوْتِ وَ قَرِّرْهُ بِالْفَنَاءِ وَ بَصِّرْهُ فَجَائِعَ الدُّنْيَا وَ حَذِّرْهُ صَوْلَةَ الدَّهْرِ وَ فُحْشَ تَقَلُّبِ اللَّيَالِي وَ الْأَيَّامِ وَ اعْرِضْ عَلَيْهِ أَخْبَارَ الْمَاضِينَ وَ ذَكِّرْهُ بِمَا أَصَابَ مَنْ كَانَ قَبْلَكَ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَ سِرْ فِي دِيَارِهِمْ وَ آثَارِهِمْ، فَانْظُرْ فِيمَا فَعَلُوا وَ عَمَّا انْتَقَلُوا وَ أَيْنَ حَلُّوا وَ نَزَلُوا، فَإِنَّكَ تَجِدُهُمْ قَدِ انْتَقَلُوا عَنِ الْأَحِبَّةِ وَ حَلُّوا ديارَ الْغُرْبَةِ وَ كَأَنَّكَ عَنْ قَلِيلٍ قَدْ صِرْتَ كَأَحَدِهِمْ، فَأَصْلِحْ مَثْوَاكَ وَ لَا تَبِعْ آخِرَتَكَ بِدُنْيَاكَ. تو را به ترس از خدا وصيت مى كنم، اى فرزندم، و به ملازمت امر او و آباد ساختن دل خود به ياد او و دست زدن در ريسمان او. كدام ريسمان از ريسمانى كه ميان تو و خداى توست، محكمتر است، هرگاه در آن دست زنى. دل خويش به موعظه زنده دار و به پرهيزگارى و پارسايى بميران و به يقين نيرومند گردان و به حكمت روشن ساز و به ذكر مرگ خوار كن و وادارش نماى كه به مرگ خويش اقرار كند. چشمش را به فجايع اين دنيا بگشاى و از حمله و هجوم روزگار و كژ تابيهاى شب و روز برحذر دار. اخبار گذشتگان را بر او عرضه دار و از آنچه بر سر پيشينيان تو رفته است آگاهش ساز. بر خانه ها و آثارشان بگذر و در آنچه كرده اند و آن جايها، كه رفته اند و آن جايها، كه فرود آمده اند، نظر كن. خواهى ديد كه از جمع دوستان بريده اند و به ديار غربت رخت كشيده اند و تو نيز، يكى از آنها خواهى بود. پس منزلگاه خود را نيكو دار و آخرتت را به دنيا مفروش. کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db