eitaa logo
☘️قطعه ای ازبهشت☘️
1.5هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.9هزار ویدیو
6 فایل
☘️ به کانال قطعه ای ازبهشت خوش اومدید☘️ جهت ارتباط با بنده 😊 سوالات شرعی مذهبی اعتقادی شبهات و تعبیر خواب و...🤔 به ایدی زیر پیامک بدید✉️ 👇👇👇👇 @Haren_88 ❤️کپی صلوات❤️ خوش اومدید
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال مذهبی خادم الشریعه من از الان بايد به فکر ازدواج باشم يا به فکر موفقيت در رشته تحصيلي و کارمرتبط با رشته تحصيلي؟ من پسري 18 ساله هستم و دليل من براي ازدواج اين است که دين خودم را حفظ کنم هم از لحاظ نياز هاي جنسي و هم روحي و رواني چون من تک فرزند هستم و نياز به آرامش دارم و همين طور نياز دارم يک نفر کنارم باشه به جز دوستان و پدر و مادر . اگر من از الان به فکر مهيا کردن شرايط ازدواج باشم شايد نتونم در رشته اي که دارم در آن تحصيل مي کنم موفق باشم و نتونم موفقيت زيادي در کارم داشته باشم. به نظر شما بايد چيکار کنم؟ پاسخ: بزرگوار هدف و انگيزه شما براي ازدواج به جا و نيكو است. همين طور كه براي ساختن خانه نياز به شرايط و امكانات متعددي داريم براي بنا كردن خانواده نيز نياز به شرايط و امكانات و بلوغ هاي مختلفي داريم. بنابراين براي زمان ازدواج نمي توان نسخه پيچيد بايد مجموع شرايط را در نظر گرفت. به طور معمول پسران در سن 25 الي 27 سالگي بالغ مي شوند مگر موارد خاص كه بايد بررسي شود. براي ازدواج بايد در كنار توكل به خدا، برنامه اقتصادي، شغلي شما معين باشد. لازم است به بلوغ اجتماعي رسيده باشيد و مهارت هاي ارتباطي خوبي بلد باشي. بايد بتواند به موقع هيجان هاي خشم و نفرت خود را مهار كني. اختلافات را مديريت و رفع كنيد. همچنين بتوانيد زندگي مستقل با مرزهاي خاصي ترتيب دهيد و مانع رازگشايي و دخالت ديگران شويد. در برابر بايد همسري گزينش كنيد كه او هم به بلوغ فكري و عاطفي و اجتماعي و مهارت هاي زناگي رسيده باشد. معمولا دختران در سن 25 سالگي به بلوغ مي رسند. البته مواردي هم هستند كه حدود بيست سال هم بالغ مي شوند. مشاوره ازدواج براي معين كردن معيارها و كشف تناسب هاي دقيق لازم ست. بنابراين حتي اگر شرايط ازدواج و بلوغ لازم را داشتيد بايد دقت كنيد تا همتاي سازگار و متناسب بيابيد تا در مسير تحصيل بال و هميار شما بشد نه وبال و بارتان. پس اگر بلوغ شما مورد تأييد مشاور بود و همسر همتايي داشتيد و از حمايت هاي لازم اقتصادي برخورددار بوديد مي توانيد به ازدواج فكر كنيد. وگرنه با ورزش و گزينش دوستان با نشاط و معنوي و كوشا و مطالعه برنامه تحصيلي را در پيش بگيريد تا زماني كه شرايط فراهم شود در اين مدت مي توانيد درباره ازدواج هدفمند مطالعه كنيد و جلسات علمي شركت كنيد. منبع براي مطالعه: همسرگزيني با عشق يا خرد، يونس نابدل، نشر ارجمند کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه چرا قاتل امام علي بخشيده نشد ئ قصاص شد؟ پاسخ: عرض تسلیت شهادت حضرت علی علیه السلام و قبولی طاعات و عبادات شما قصاص ابن ملجم و عدم بخشش او چند عامل دارد اول: قاتل در زمانی بخشیده میشود که از کرده خود پشیمان باشد توبه کرده باشد و عذر خواهی کند در صورتی که ابن ملجم اینگونه نمبود بلکه از جنایت خود راضی و خوشحال بود . ام کلثوم نزد ابن ملجم ملعون رفت و فرمود: «ای دشمن خدا امیرالمؤمنین علیه السلام را کشتی؟» ابن ملجم گفت: «من امیرالمومنین علیه السلام را نکشتم بلکه پدر تو را کشتم.» ام کلثوم گفت: «امیدوارم که این ضربت به پدرم ضرری نرساند.» ابن ملجم گفت: «گویا می بینم که بر مرگ پدرت شیون و زاری می کنی زیرا به خدا قسم ضربتی بر او زدم که اگر این ضربت بر همه اهل زمین فرود آمده بود هیچ یک از آنان را زنده نمی گذاشت(1) یا در نقلی امده است او خواهان صحبت درگوشی با امام مجتبی بود که حضرت نپذیرفت و فرمود غرضش آن است که گوش مرا به دندان بگیرد. پس آن ملعون گفت: واللَّه که اگر می گذاشت، گوشش را از سرش جدا می کردم.(2) پس مشخص است که او نه توبه کرد نه پشیمان بود. دوم: قصاص حقی است که بر ولی دم مفروض است و این حق از هیچ کس برداشته نمیشود. ولی دم حقی دارد که برای او ثابت است. اما اگر حضرا علی زنده میماند شاید قصه فرق میکرد همانگونه که حضرت فرمود اگر ماندم خودم میدانم که چه رفتاری با او داشته باشم و اگراز دنیا رفتم فقط یک ضربه به او بزنید. سوم: امام هم حق الله است و هم حق الناس و یک موضوع شخصی نیست و نمیشود به سادگی از کنار ان عبور کرد. پیامبر فرمود انا و علی ابوا هذه الامه (3) بنابر این امت فرزند او هستند و فرزند از حق پدرش نمیگذرد پی نوشت: 1. فتال نیشابوری، محمد بن حسن؛ روضة الواعظین، قم، انتشارات رضی، بی­تا، ج 1 ص 134 2. فرحة القری، ترجمه، مجلسی، ص 59 3. مجلسی، بحارالانوار ج 16 ص 95 کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه ببخشيد داستاني در مورد زمان امام علي نقل ميکنند که ايشان بوسيله زالو به مردم فهماند که آن خانمي که به او تهمت زنا و حاملگي ميزنند، اينگونه نيست و شکمش بخاطر بارداري بزرگ نشده و بوسيله زالو خون هاي انباشته در شکمش را خارج کردند... آيا چنين چيزي واقعيت دارد؟ اگر دارد پس يعني زالو مورد تاييد ايشان بوده است؟ با تشکر پاسخ: دكة القضاء مکانی بوده در مسجد کوفه كه امیر المؤمنین علیه السلام بر روى آن مى‏ نشستند و قضاوت و حكم مى‏ نمودند و در آن موضع ستون كوتاهى بوده كه بر آن نوشته بوده آیه كریمه «إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسَانِ » بیت الطشت همان محلى است كه معجزه امیر المؤمنین علیه السلام در آن اتفاق افتاد و داستانش چنین است: دختری برای استحمام، میان آب نهر رفته بود، زالویی وارد بدنش شده و با مکیدن خون، کم کم بزرگ شده و باعث متورم شدن شکمش می شود. برادران آن دختر به او بد گمان شده و تصمیم به قتل وی می گیرند و برای حکم آن، نزد امیر المؤمنین علیه السلام می آیند. آن حضرت دستور داد در کنار دکة القضا خیمه ای زدند و دخترک را در آن خیمه نشاندند؛ آن گاه به قابله کوفه امر کرد که آن دختر را معاینه کند. قابله پس از معاینه گفت: این دختر آبستن است.حضرت برای اثبات بی گناهی دختر، طشتی مملو از لجن آوردند و دخترک را روی آن نشاندند. زالو با استشمام لجن از شکم دختر بیرون آمد و با این معجزه، امیر المؤمنین علیه السلام بی گناهی آن دختر را ثابت کرد. اینکه حضرت علی با این ترفند زالو را بیرون کشیده به این معنی نیست که زالو اندازی یا زالو درمانی در زمان ان حضرت شیوع داشته یا لااقل در تاریخ یا منابع چنین چیزی را ندیدیم تا مورد تایید حضرت علی باشد. البته حدیثی از پیامبر در مورد زالو درمانی وجود دارد اما اینکه مردم ان دوره از زالو استفاده میکردند یا خیر بر ما پوشیده است البته این نکته فراموش نشود که تاریخچه زالو درمانی به 3000 سال پیش باز میگردد. (الانوار العلویه، شیخ جعفر نقدی، ص 110) کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
با و عرض به # شهادت امام علی# علیه السلام موضوع#: السلام# ( # چهارم)# # دعای # دعا#
کانال مذهبی خادم الشریعه .ايا اين حرف صحت دارد که نزديک غروب افتاب از قبرها صدا شنيده ميشود؟ چون کساني را ميشناسم که اين مورد را تجربه کرده اند و صداي حرف زدن و شيون از قبرها شنيده اند در حالي که تنها نبوده اند و همگي شنيده اند.اللخصوص در قبرستان وادي السلام. با توجه به اينکه روايت داريم اميرالمومنين در قبرستان با اموات اصحاب صحبت ميکرده اند.لطفا در مورد فضاي پس از مرگ کمي توضيح فرماييد پاسخ: وقتی که عمر انسان به پایان می رسد و روح از بدن خارج می شود بدن دنیایی و جسم خاکی او درون قبر قرار گرفته و روح مسیر خود را در برزخ با جسم و بدن برزخی ادامه می دهد. اما جسم دنیوی انسان بدون هیچ اثری در قبر جای گرفته و با عوامل تجزیه خاک تجزیه می شود. لازم است که بدانیم این جسم دنیوی بعد از مردن هیچ اثری نداشته نه حرف می زند نه می بیند و نه می شود و نه ناله و فریاد می زندچرا که مثل اجزای طبیعت هیچ روحی ندارد. آنچه که دارای اثر است و تمام این حالات(شنیدن و دیدن و سخن گفتن و ...) را دارد انسان در عالم برزخ است که با جسم برزخی خود این افعال را انجام می دهد که برای شنیدن سخن آنها و دیدن آنها و ... نیاز به چشم و گوش برزخی دارد و با این قوای ادراکی مادی ما اصلا قابل درک برای ما نیست. پس شنیده شدن صدای ناله اموات در قبرستان و از این قبیل ادعایی است که نباید به آن توجه کرد. عذاب کشیدن و یا نعمت دیدن اموات در برزخ مقطعی نیست بلکه به فرموده پیامبر :« قبر روضه من ریاض الجنه او حفرة من حفر النیران » بنا بر این اگر کسی گوش و چشم برزخی داشته باشد اموات را می بیند در همه اوقات در نعمت و یا در عذاب می بیند و فریاد گناهکاران را می شنوند. این حالت یعنی شنیدن و دیدن حالات اموات جز برای کسانی که سیر الی الله داشته اند حاصل نمی شود کسانی که در این دنیا قبل از این که به مرگ عادی بمیرند و عالم برزخ را ببینند با اعمالشان به جایی رسیده اند که به صورت اختیاری می توانند عالم برزخ را ببینند و با ساکنان آن ارتباط بگیرند. این افراد احوالات اموات را می بینند صدای ناله گناه کاران و خنده مومنین را می شنوند این افراد به واقع سیر خود در عالم برزخ را قبل از مردن شروع کرده اند «موتوا قبل ان تموتوا» حبه العرنی روایت می کند که گفت: در محضر امیرمومنان در «وادی السلام» ایستاد و شروع به راز دل گفتن کرد، گویی با کسی سخن می گفت. به احترام آن حضرت مدتی ایستادم تا خسته شدم، پس نشستم، تا حوصله ام سر رفت، باز هم ایستادم تا خسته شدم، باز هم آنقدر نشستم که حوصله ام سر رفت. این بار ایستادم و عبایم را تا کردم و گفتم: ای امیرمومنان! از طول قیام شما من نگران شدم، ساعتی استراحت بفرمایید. پس عبای خود را روی زمین پهن کردم تا بر روی آن بنشینند. فرمود: ای حبه این چیزی جز گفتگوی با مومن و انس با مومن نمی باشد.» گفتم: آیا آنها نیز با یکدیگر چنین گفتگویی دارند؟ فرمود: «نعم، ولو کشف لک لرایتهم حلقا حلقا محتبین یتحادثون؛ آری، اگر پرده از مقابل دیدگانت کنار برود، خواهی دید که آنها نیز جامه به خود پیچیده، حلقه حلقه نشسته، با یکدیگر سخن می گویند.» پرسیدم آیا ارواح مومنان در اینجا گرد آمده اند یا پیکرهای آنها؟ فرمود: بلکه ارواح مومنان در اینجا گرد آمده است، هیچ مومنی در هیچ بقعه ای از بقعه های روی زمین از دنیا نمی رود جز این که به روحش گفته می شود: به وادی السلام بپیوند، به راستی آنجا بقعه ای از بهشت برین می باشد.» کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
با و عرض به # شهادت امام علی# علیه السلام موضوع#: السلام# ( # پنجم)# # دعای # دعا#
کانال مذهبی خادم الشریعه شيطان کي کشته مي‌شود پاسخ: بعد از آنکه شیطان بر انسان سجده نکرد و مقام خود را برتر از آن دانست که برای انسان خاکی تعظیم کند، خدا او را از رانده شدگان قرار داد و فرمود: «تا روز جزا بر تو لعنت باد.» (حجر 35) در این هنگام شیطان از خداوند خواست که او را تا روز برانگیخته شدن انسان‌ها از قبر مهلت دهد و جواب شنید که: تو تا روز و وقت معلومی مهلت داری. او تا «یوم یبعثون » مهلت خواست و خدا «یوم الوقت المعلوم » بدو مهلت داد: قال رب فانظر الی یوم یبعثون قال فانک من المنظرین الی یوم الوقت المعلوم[شیطان] گفت: پرودگارا! پس مرا تا روزی که برانگیخته خواهندشدمهلت ده. فرمود: تو از مهلت یافتگانی، تا روز [و] وقت معلوم. ( سوره حجر (15)، آیه 36 و 38.) در تفسیر البرهان از ابن بابویه از امام صادق، علیه‌السلام، درباره «انک من المنظرین الی یوم الوقت المعلوم » نقل شده که منظور روزی است که در صور یک نفخه دمیده می‌شود و ابلیس می‌میرد (البرهان فی تفسیرالقرن، ج 2، ص 341) » در تفسیر عیاشی از امام صادق، علیه السلام، روایتی نقل شده که وهب از حضرت سۆال کرد: «روزی که در آیه شریفه آمده چه روزی است؟ حضرت فرمود: یا وهب یا تو گمان می‌کنی آن روزی است که خدا مردم را در آن مبعوث می‌کند؟ (خیر) ولکن خدای عزوجل او را مهلت می‌دهد تا روزی که قائم ما، علیه السلام، مبعوث شود و جلوی سر او را گرفته گردنش را می‌زند و آن روز، روز معلوم است » (تفسیر العیاشی، ج 2، ص 262.) در تفسیر قمی از قول امام صادق، علیه السلام، نقل شده که «یوم الوقت المعلوم » روزی است که رسول خدا، صلی الله علیه وآله، شیطان را بر روی صخره‌ای در بیت المقدس سر می‌برد. این مربوط به زمان رجعت پیامبر و ائمه اطهار است. کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه عالم ذر نخستين چيست؟ پاسخ: اگر منظور شما روز «ذر» يا عالم ذر است به توضيحات زير توجه فرماييد: خداى سبحان در قرآن کريم مى‏فرمايد: «...وَ إِذْ أَخَذَ رَبُّکَ مِنْ بَنِي آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ أَ لَسْتُ بِرَبِّکُمْ قالُوا بَلى‏ شَهِدْنا أَنْ تَقُولُوا يَوْمَ الْقِيامَهِ إِنَّا کُنَّا عَنْ هذا غافِلِينَ...» (اعراف آيه 172.) «به خاطر بياور زمانى را که پروردگارت از پشت فرزندان آدم «ذريّه» آنها را برگرفت، آنان را گواه بر خودشان گرفت و از آنها پرسيد: آيا من پروردگار شما نيستم؟ گفتند: آرى، ما گواهى داديم. اين براى آن است که در روز قيامت نگوييد: ما از اين مسئله (توحيد و معرفهاللَّه) غافل بوديم». در توضيح و تبيين اين آيه روايات متعددى از پيامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) وارد شده است. از جمله امام باقر(ع) ضمن روايتى به زراره فرمود: «خداوند از پشت آدم، ذريه‏اش را تا قيامت برکشيد و آنان به صورت انبوه خارج شدند. آن گاه خداوند خود را به آنان شناساند و برايشان نماياند و اگر چنين نمى‏کرد، هيچ کس پروردگار خويش را نمى‏شناخت...» ( اصول کافى،ج3، ص 20) اکنون سؤال مى‏شود که اين ظهور و بروز چگونه انجام گرفته و منظور از عالم ذر، ميثاق و يا عالم الست چيست؟ در اين رابطه ديدگاه‏هاى مختلفى بين انديشمندان و متفکران دينى رخ نموده که اهم آنها عبارت است از: 1- پيمان در جهانى مرکب از جسم و روح؛ ارواح انسان‏ها قبل از تعلّق به بدن، به ذرات ريزى تعلق گرفته است. آن ذرات با تعلق ارواح، زنده و آگاه شدند. پس از آن، خداوند بر ربوبيت خود پيمان گرفت و انسان‏ها پس از پاسخ مثبت به نداى الهى به پشت آدم بازگشتند. 2- نظريه تمثيلى و فطريات؛ برخى برآنند که اين آيه از طريق تمثيل مى‏فهماند که خداوند، با دادن نعمت‏هاى بى‏شمار و اعطاى عقل به انسان، کاملاً به جا مى‏داند که در مقابلش خاکسارى و از او پيروى کند. انسان هم در ضمير خود، به اين خطاب مجازى خداوند، لبيک گفته و با وجدان خويش آن را پذيرفته است. 3- پيمان به زبان عقل و وحى؛ مراد از آيه، بيان واقعيت خارجى است و خداوند متعال به زبان عقل و وحى و با زبان انبيا، از انسان پيمان گرفته است؛ يعنى، در برابر درک عقلى و رسالت و وحى، از مردم پيمان گرفته است که معارف دين را بپذيرند. 4- پيمان در عالم ملکوت؛ . 5- پيمان فطرى؛ برخى مفاد آيه را حکايتى از فطرت آدمى دانسته‏اند؛ يعنى، او انسان در سرشت خويش، خداشناس و خداگراست. اين انگاره با نظريه تمثيل قرابت بسيارى دارد؛ چنان که گويى آيه شريفه بيانى تمثيلى از فطرت است. کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه سابقه شب قدر براي چه موقعي است؟ قبل از پيامبر ص شب قدر وتعيين سرنوشت بوده ؟ پاسخ: شب قدر شبی است که قرآن در آن نازل شده است: «إِنَّا أَنْزَلْناهُ فی‏ لَیْلَةِ الْقَدْرِ [قدر/۱] ما آن [قرآن‏] را در شب قدر نازل كردیم!» و این شب از هزار ماه بهتر است: «لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ[قدر/۳] شب قدر بهتر از هزار ماه است!» شاید این دو ویژگی، ویژگی هایی باشند که قبل از اسلام وجود نداشته است. چون قطعا قرآن قبل از پیامبر خاتم (صلی الله علیه و آله) نازل نشده بود و شاید به برکت همین نزول قرآن، ارج و شرافت شب قدر، تا بدین حد شده که از هزار ماه بهتر باشد. از همین رو بعضی مطابق حدیثی معتقد هستند که شب قدر مخصوص امت آخر الزمان است. صریح روایات متعددى این است كه این از مواهب الهى بر این امت مى ‏باشد، چنان كه در حدیثى از پیغمبر اكرم (صلی الله علیه و آله) آمده كه فرمود: «خداوند به امت من شب قدر را بخشیده و احدى از امتهاى پیشین از این موهبت برخوردار نبودند.(1) لازم به ذکر است که بعد از پیامبر (صلی الله علیه و آله) و نزول قرآن نیز شب قدر، هر ساله تکرار می شود. تعبیر به فعل مضارع (تنزل) كه دلالت بر استمرار دارد و همچنین تعبیر به جمله اسمیه"سَلامٌ هِیَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ" كه نشانه دوام است نیز گواه بر این معنى است. بعلاوه روایات بسیارى كه شاید در حد تواتر باشد نیز این معنى را تایید مى ‏كند.»(2) اما شب قدر خصائص دیگری دارد که منحصر به امت آخر الزمان نیست. بلکه برای هر دوره ای لازم است. مثل مقدر شدن سرنوشت بندگان، یا نزول فرشتگان بر حجت الهی، از این رو طبق روایات شب قدر از ابتدای خلقت وجود داشته است. پی نوشتها: 1. مکارم شیرازی ناصر با همکاری جمعی از نویسندگان، تفسیر نمونه، تهران، دارالکتب الاسلامیة. ج‏۲۷، ص: ۱۹۰. 2. تفسیر نمونه، ج‏۲۷، ص: ۱۹۰. کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه ببخشيد يه سوال داشتم ممنون ميشم جوابموبديد اون هم اينکه حضرت زينب که متاهل بودن چرا همسرشون درواقعه عاشوراهمراهشون نبود؟؟؟؟ ام محمدي لاتين سروش پاسخ: سه دلیل مهم را برای عدم حضور عبدالله بن جعفر در کربلا نقل کردند. اول: اینکه برخی بر این باورند که امام حسین از عبدالله بن جعفر خواست تا در مدینه بماند و اوضاع ان شهر را رصد کرده و بنی هاشم را حفظ و حراست نماید و اخبار این شهر را رصد نماید. (1) دوم: برخی بر این باورند که او بیمار بود و بدین خاطر نتوانست در کربلا حاضر شود.(2) سوم: ظاهرا سن ایشان در ان زمان 70 سال بوده است و شاید علت عدم حضور او در کربلا کهولت سن او باشد. دلیل دیگر که میشود در باره اینکه او دوست داشت در کربلا حاضر باشد اما شرایط برایش مقدر نبود سخنانی است که بین او و غلامش رد و بدل شد وقتی عبدالله خبر شهادت فرزندان خود را شنید او گفت انا لله و انا الیه راجعون غلام عبد الله به نام ابو السلاسل در این زمان گفت که این مصیبتی است که به سبب حسین بن علی دریافتیم. عبدالله وقتی این جملات را شنید سخت برآشفت و سر و دهن غلام را با نعل کوفت و فرمود"یابن اللخناء أ للحسین تقول هذا و الله لو شهدته لاحببت ان لا افارقه حتی اقتل معه" ای پسر زن زشت آیا در حق حسین (ع) این گونه سخن می گویی؟ به خدا سوگند اگر در کنار او حضور داشتم دوست داشتم هرگز از وی جدا نشوم تا این که در نزد او شهید شوم.(3) پی نوشت: 1. دائره المعارف تشیع، جمعی از نویسندگان ، ج 11، ص 83 2. فر هنگ عاشورا، جواد محدثی، ص298- 299 ،نشر معروف، قم، 1378 3. شیخ مفید، الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد، ج 2، ص 124، کنگره شیخ مفید، چاپ اول، قم، 1413. کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰، https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه اگر کسي حس کنه ديگه مسلمان نيست بايد چکار کنه؟ پاسخ: اگر منظور شما از حس کردن این است که درونش شبهاتی درباره خدا و پیامبر و دین اسلام است و او را آزار می دهد بهترین کاری که باید انجام بدهد این است که عقاید دینی اش را تحقیق کند و شبهاتی که درباره دین دارد را بر طرف نماید و در این راه از نظر علمی وقت گذاشته و تلاش کند که انشا الله به نتیجه مطلوب می رسد اما اگر منظورتان از حس کردن این است که می بیند با این که مشکلی از نظر علمی ندارد ولی از نظر عملی نسبت به اعمال دینی اش کاهل است و اعمال دین اسلام را انجام نمی دهد که در این صورت باید مجلس های موعظه و سخنرانی های مذهبی بیشتر برود به یاد قبر و قیامت بیافتد و از نظر اخلاقی انگیزه ای برای انجام اعمال عبادی در خودایجادنماید. در اینجا باید نفس را وادار به عمل کرد و قلب را متوجه صلاح دنیا و آخرت نمود و تقوای الهی را پیشه ساخت. امام علی (ع) در وصیت خود به امام حسن می فرماید: فَإِنِّي أُوصِيكَ بِتَقْوَى اللَّهِ أَيْ بُنَيَّ وَ لُزُومِ أَمْرِهِ وَ عِمَارَةِ قَلْبِكَ بِذِكْرِهِ وَ الِاعْتِصَامِ بِحَبْلِهِ، وَ أَيُّ سَبَبٍ أَوْثَقُ مِنْ سَبَبٍ بَيْنَكَ وَ بَيْنَ اللَّهِ إِنْ أَنْتَ أَخَذْتَ بِهِ. أَحْيِ قَلْبَكَ بِالْمَوْعِظَةِ وَ أَمِتْهُ بِالزَّهَادَةِ وَ قَوِّهِ بِالْيَقِينِ وَ نَوِّرْهُ بِالْحِكْمَةِ وَ ذَلِّلْهُ بِذِكْرِ الْمَوْتِ وَ قَرِّرْهُ بِالْفَنَاءِ وَ بَصِّرْهُ فَجَائِعَ الدُّنْيَا وَ حَذِّرْهُ صَوْلَةَ الدَّهْرِ وَ فُحْشَ تَقَلُّبِ اللَّيَالِي وَ الْأَيَّامِ وَ اعْرِضْ عَلَيْهِ أَخْبَارَ الْمَاضِينَ وَ ذَكِّرْهُ بِمَا أَصَابَ مَنْ كَانَ قَبْلَكَ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَ سِرْ فِي دِيَارِهِمْ وَ آثَارِهِمْ، فَانْظُرْ فِيمَا فَعَلُوا وَ عَمَّا انْتَقَلُوا وَ أَيْنَ حَلُّوا وَ نَزَلُوا، فَإِنَّكَ تَجِدُهُمْ قَدِ انْتَقَلُوا عَنِ الْأَحِبَّةِ وَ حَلُّوا ديارَ الْغُرْبَةِ وَ كَأَنَّكَ عَنْ قَلِيلٍ قَدْ صِرْتَ كَأَحَدِهِمْ، فَأَصْلِحْ مَثْوَاكَ وَ لَا تَبِعْ آخِرَتَكَ بِدُنْيَاكَ. تو را به ترس از خدا وصيت مى كنم، اى فرزندم، و به ملازمت امر او و آباد ساختن دل خود به ياد او و دست زدن در ريسمان او. كدام ريسمان از ريسمانى كه ميان تو و خداى توست، محكمتر است، هرگاه در آن دست زنى. دل خويش به موعظه زنده دار و به پرهيزگارى و پارسايى بميران و به يقين نيرومند گردان و به حكمت روشن ساز و به ذكر مرگ خوار كن و وادارش نماى كه به مرگ خويش اقرار كند. چشمش را به فجايع اين دنيا بگشاى و از حمله و هجوم روزگار و كژ تابيهاى شب و روز برحذر دار. اخبار گذشتگان را بر او عرضه دار و از آنچه بر سر پيشينيان تو رفته است آگاهش ساز. بر خانه ها و آثارشان بگذر و در آنچه كرده اند و آن جايها، كه رفته اند و آن جايها، كه فرود آمده اند، نظر كن. خواهى ديد كه از جمع دوستان بريده اند و به ديار غربت رخت كشيده اند و تو نيز، يكى از آنها خواهى بود. پس منزلگاه خود را نيكو دار و آخرتت را به دنيا مفروش. کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه با دوستي صحبت مي کرديم که ايشون بيان مي کردند دموکراسي در غرب معنا داره چون آزادي به تمام معنا در اونجاست و ملاک قانون خودشونه و هرچي مردم بخوانه من بهشون گفتم در کشورهاي اسلامي هم دموکراسي وجود داره البته با مکتب اسلامي ولي ايشون بيان کردند دموکراسي فلسفش براي خارجي هاست وحکومت مردم بر مردمه ولي در اسلام محدوديت وجود داره چه در زندگي اجتماعي چه در اقتصاد و غيره حاکم خداست و قانون دستورات خداست اينکه دموکراسي نيست هيچکدوم‌ قانع نشديم ولطف کنيد راهنمايي کنيد پاسخ: اگر آزادی و دموکراسی این است که انسان از همه قید و بندی آزاد باشد ما اصلا این دموکراسی و آزادی را قبول نداریم بلاخره هر نظامی و هر کشوری یک سری محدودیت هایی برای خودشان دارند این که که بگوییم دموکراسی جایی قابل اجرا است که از هر قید و بندی آزاد باشند اصلا درست نیست مثلا در کشور فرانسه که خود را مهد آزادی می دانند برای آن که نامزدی فرد جهت تصدی مقام نمایندگی مردم رسمیت بیابد، لازم است حدود 500 نفر از نمایندگان –اعم از نمایندگان مجلس یا شوراها و...- او را تأیید کرده باشند فرانسوی‌ها معتقدند این تأیید صلاحیت از ظهور به قول آنان «پارشوتیست‌ها» یعنی افردی که به یک‌باره در میدان سیاست ظاهر شده و رأی مردم را با خود همراه می‌سازند، ممانعت به عمل می‌آورد. آیا این محدودیت مانع از دموکراسی است یا محدودیت هایی که قانون کشور ها برای سن رای دهنده دارند و یا سن نامزد پست های کلیدی دارند ویا محدودیت هایی که آنها در قانون هایی که تصویب می شود دارند. این همه محدودیت ریشه است کجاست؟؟ یک سری از عقلای جامعه فرانسه نشسته اند و سازکاری را جهت انتخاب افراد ایجاد کرده اند خب در کشور ما این محدودیت ها را دین که منشا اش خدا و معصوم است می گذارد. یا قانون هایی که مجلس فرانسه می گذارد باید در چارچوب قانون اساسی کشور باشد این محدودیت را چگونه با دموکراسی قابل جمع می دانید خب این قانون اساسی را یک عده از عقلا گذاشته اند که محدوده و چارچوبه قانون آنهاست محدوده و چارچوبه قانون در کشور ما را دین مشخص می کند که خدای عقلا آن را وضع کرده است. طبق اصل 58 قانون اساسی فرانسه، شورای قانون اساسی بر حسن اجرای قانون انتخابات ریاست جمهوری نظارت می‌کند. خب اگر دموکراسی یعنی آزادی مطلق دیگر نظارت بر کرا رئیس جمهور چه معنایی دارد خب مردم او را انتخاب کرده اند هر تصمیمی که گرفت می شود تصمیم مردم!! امام این گونه نیست. اسلام به عنوان بینش سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با کاربست های ویژه اقتصادی خود با دموکراسی به مثابۀ نوعی روش عملی حکومتی که ضامن بقای نهاد دین در جامعه باشد وفاق و هم دلی و انطباق دارد. شهید مطهری قائل است که حق تعیین سرنوشت و حق حاکمیت هیچ منافاتی با دین ندارد و دموکراسی با دین سازگار است: «اشتباه آنان که این مفهوم را مبهم دانسته اند، ناشی از این است که حق حاکمیت ملی را مساوی با نداشتن مسلک و ایدئولوژی و عدم التزام به یک سلسله اصول فکری دربارۀ جهان و اصول عملی درباره زندگی دانسته اند... مسئلۀ جمهوری مربوط به شکل حکومت] است] که مستلزمِ نوعی دموکراسی است؛ یعنی این که مردم حق دارند سرنوشت خود را، خودشان در دست بگیرند و این ملازم با این نیست که مردم خود را از گرایش به یک مکتب معاف بشمارند.» بنابراین باید به قرائت مختلفی که از دموکراسی وجود دارد، توجه کرد و آن گاه به قضاوت نشست. اگر دموکراسی را به معنای دقیق و با ملاحظه‌ی فلسفه‌ی سیاسی‌اش، که مبتنی بر حاکمیت محض مردم بوده و مشروعیت نظام هم ناشی از آن باشد این قرائت از دموکراسی با اسلام سازگاری ندارد. اما اگر دموکراسی را به معنای حاکمیت قانون و یا نفی استبداد، مشارکت سیاسی و شرکت آزادانه مردم در انتحابات توأم با رقابت و آزادی بیان، قلم، مطبوعات، اجتماعات و حق اعتراض (در چارچوب قانون و شرع) و... بگیریم، این معنی با دین جمع می‌شود و اشکالی هم ندارد. کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه مــقــام رهبــرے در ايــران چــگــونــه مــشــروعــيــت دارد.درحــالــيــ?هانــرا خــبــرگــان انــتــخــاب مــيــ?ــنــنــد وخــبــرگــان بــايــد از فــيــلــتــرشــوراے نــگــهبــان عــبــور ?ــنــد وشــوراے نــگــهبــان را رهبــر انــتــخــاب مــيــ?ــنــد.تــوضــےحــدهيــد؟ پاسخ: اولا: چنین وضعیتی بلکه صریح تر از آن در کشورهای دیگر هم دیده می شود(و یک مشکل اساسی در دموکراسی است). مثال: در آمریکا، قضاوت عالی رتبه دیوان فعال آمریکا توسط رئیس جمهور آمریکا منصوب می شود و همین قضاوت بر عملکرد رئیس جمهوری نظارت دارد. همین قضات عالی رتبه بر عملکرد رئیس جمهور نظارت دارند و حق دارند رئیس جمهور را محاکمه کرده و در صورت تخلف وی را عزل کنند. در فرانسه: مطابق قانون اساسی جمهوری پنجم فرانسه پس از اصطلاحات 1962، رئیس جمهور، با رأی مستقیم مردم برگزیده می‏شود. وی با یک واسطه (نخست‏وزیر)، وزیر کشور را تعیین می‏کند. از آنجا که وزارت کشور، نظارت بر بررسی صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری و نامزدهای نمایندگان مجلس را بر عهده دارد، کسانی به انتخابات راه پیدا می‏کنند که در نهایت وزارت کشور صلاحیت آن‏ها را تأیید کند و از میان همین نامزدها است که نمایندگان مجلس و رئیس جمهور تعیین خواهند شد. در انگلستان: نخست وزیر، وزیر کشور را تعیین می‏کند، وزارت کشور نیز، طبق قانون، مسئولیت نظارت بر بررسی صلاحیت‏های نامزدهای نمایندگان مجلس را بر عهده دارد و بر تأیید و رد صلاحیت آنها نظارت عالی دارد. این نامزدها نیز پس از پیروزی در انتخابات، نخست وزیر را تعیین می‏کنند پس از معرفی وزیرکشور از سوی نخست وزیر به مجلس نیز به وی رأی اعتماد می‏دهند. ثانیا در این جواب دو نکته قابل توجه است، نکته اول: رهبر، فقهای شورای نگهبان را نصب می کند، اما فقهای شورای نگهبان، اعضای خبرگان را نصب نمی کنند بلکه صلاحیت کاندیداها را تأیید می کنند. در این جا عامل دیگری می آید که قدرت را از رهبر و فقهای شورای نگهبان می گیرد و آن عامل دیگر گزینش مردم است. نکته دوم: ما همیشه باید به احتمالات عقلایی توجه کنیم احتمالات غیرعقلایی موجب عمل و تصمیم گیری نمی شود احتمال سوء استفاده از قدرت زمانی لازم است که احتمالش عقلایی باشد اما اگر احتمالش عقلایی نباشد دیگر دفعش لازم نیست زیرا این احتمال غیرعقلایی همه جا وجود دارد. عقلا به احتمال غیرعقلایی اعتنا نمی کنند یعنی چنین احتمالی موجب تحریک و انبعاث عقلا نمی شود. تطبیق این نکته با اینجا این است که احتمال سوءاستفاده از قدرت که در تفسیر دوم وجود داشت معنایش این است که کسی که به عنوان رهبر گزینش و انتخاب شده کسی است که عدالت و تقوایش احراز شده و در محیط ویژه ای رشد داشته است. 30- 40سال به عنوان عالم در حوزه علمیه مطرح بوده است. این رهبر، عدالت و تقوای خود را زیر پا بگذارد و فقهایی را به عنوان فقهای شورای نگهبان نصب کند که آنها هم اهل مداهنه باشند و برخی از آنها حق را زیر پا بگذارند؟ یعنی رهبر از نظارت عمومی و نظارت مراجع فرار کند و عدالت و تقوایش که احراز شده است را کنار بگذارد و در میان فقهای شورای نگهبان افرادی را قرار دهد که حق را زیر پا بگذارند؟ احتمال این که هم رهبر دچار اشتباه شود و هم فقهای شورای نگهبان یا عمداً این حق را زیر پا بگذارند یا اشتباهی مرتکب شوند و اعضایی که نظارت دقیقی بر عملکرد رهبر اعمال نکنند را به عنوان کاندیدای خبرگان تأیید صلاحیت کنند، و علاوه بر آن دو مردم هم افرادی را انتخاب کنند که اهل نظارت دقیق نباشند این سه احتمال را روی هم رفته در نظر بگیرید چقدر این احتمال عقلایی است؟ هم رهبر، هم فقهای شورای نگهبان و هم مردم در انتخاب کاندیداهای تأیید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان مرتکب اشتباه شوند چقدر می تواند احتمال عقلایی باشد؟ اگر این احتمال در اینجا، واقعاً، عقلایی هم باشد. در نظامات غیردینی که احتمالش به مراتب قوی تر است. در آنجا اساساً عدالت و تقوا احراز نمی شود. کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه يه شبهه هست ک اميرالمومنين ع سرشو گذاشت بغل کنيز و حضرت فاطمه س ديد و ناراحت شد و... ايا واقعيت داره؟جريان چيه؟ پاسخ: زندگانی امیر مؤمنان علی بن ابی طالب علیه السلام و صدیقۀ طاهره فاطمۀ زهرا سلام الله علیها بهترین و کاملترین الگو برای نهاد خانواده است؛ زیرا که بنای چنین خانواده ای به امر الهی نهاده شد[1] و ارکان این خانواده رانیز دو معصوم تشکیل دادند، که نمونه ای بری آن در تاریخ بشر یافت نمی گردد. خانواده ای که در آن چهار معصوم تجلی نمودند و جهان را به نور هدایت خویش روشن ساختند. خانواده ای که در حق آنان آیات متعددی از جمله آیۀ تطهیر نازل گشته است:«ُ إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرا»؛جز اين نيست كه خداوند مى‏خواهد از شما اهل بيت (پيامبر) هر گونه پليدى (در عقايد و اخلاق و اعمال) را بزدايد و شما را به همه ابعاد پاك و پاكيزه گرداند. ب) در بطلان چنین افترائی که امام علی علیه السلام حضرت زهرا سلام الله علیها را به خشم در آورده باشند آیه تطهیر برای ما کفایت می کند؛ علاوه بر اینکه چنین داستانهایی ریشه در اسناد اهل سنت داشته ودر این میان دروغ پردازان سعی نموده اند اوج پاکی و زلالی روابط میان این الگوی معصوم را کم فروغ جلوه دهند و با جعل روایاتی ساختگی مدعی این شوند که روابط این دو الگو در مواردی دارای قهر و ناراحتی از یکدیگر بوده است. علامه امينى (ره)دربارۀ این اخبار می فرمایند: اينها نيست مگر زهر كينه و خلط سينه مردمى كينه‏توز و دشمنى كه پرت مي كند آنرا افكندن سخنى بى مقصود براى آلوده كردن دامن پاك امير المومنين عليه السلام و فاسد كردن معاشرت پسنديده آنحضرت را با همسر معصومه و مطهّره‏اش (سلام الله عليهما) و در آن است پائين آوردن صديق اكبر (على عليه السلام) و صديقه كبرى (فاطمه سلام الله عليها) از مقام بلندشان در مكارم اخلاق..؛ امام علی علیه السلام بعد از شهادت حضرت صدیقه فرمودند: «فَوَ اللّهِ، ما أَغْضَبْتُها وَلا أَكْرَهْتُها عَلى‏ أَمْرٍ، حَتّى‏ قَبَضَهَا اللّه- عَزَّوَجَلَّ-، وَ لاأَغْضَبَتْني ولا عَصَتْ لي أَمْراً، وَ لَقَدْ كُنْتُ أَنْظُرُ إِلَيْها، فَتَنْكَشِفُ عَنِّي الْهُمُومُ وَالْأَحْزانُ»به خدا قسم، تا گرفته شدن روح او به وسيله خداوند- عزّوجلّ- هرگز فاطمه را به غضب درنياوردم، و او را بركارى مجبور نكردم. و او نيز هرگز مرا به غضب درنياورد و در هيچ امرى از من نافرمانى نكرد. هرگاه به او نظر مى‏كردم، غصّه‏ها و ناراحتيهايم برطرف مى‏شد. کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه آيا در قضيه سقيفه بني ساعده به جز امام علي و ان شش نفر کسي ار اصحاب به خلافت ابوبکر اعتراض نکرد... چرا?? پاسخ: پاسخ به این سوال مستلزم ارائه تحلیلی جامع و کامل از حوادث مربوط به اولین لحظات رحلت رسول خدا(صلی الله علیه و آله) و جریان سقیفه و چگونگی بیعت گرفتن از مردم برای ابوبکر است که در این مجال نمی گنجد. اما با توجه به اصل موضوع مد نظر شما باید عرض کنیم: ابان بن تغلب گويد: به امام صادق - عليه‏السلام - گفتم: فدايت شوم؛ آيا در اصحاب پيامبر - صلي الله عليه و آله و سلم - کسي بود که بر ابوبکر اعتراض کند، و نشستن او را در مجلس و مکان رسول الله - صلي الله عليه و آله و سلم - تقبيح نمايد؟ حضرت صادق - عليه‏السلام - فرمود: بله. دوازده نفر (از مهاجرين و انصار) بر ابوبکر اعتراض نمودند، آنان از مهاجرين عبارت بودند از: خالد بن سعيد بن عاص - و او مردي از بني‏اميه بود - و سلمان فارسي، و ابوذر غفاري، و مقداد بن اسود، و عمار بن ياسر، و بريده اسلمي. و اما از انصار عبارت بودند از: ابوالهيثم بن التيهان، و سهل، و عثمان - دو فرزند حنيف - و خزيمة بن ثابت ذو الشهادتين، و ابي بن کعب و ابوايوب انصاري. سپس حضرت فرمود: هنگامي که ابوبکر به منبر رفت اين چند نفر با هم مشورت نمودند، بعضي گفتند: به خدا؛ او را از منبر رسول الله - صلي الله عليه و آله و سلم - پائين مي‏کشيم، و ديگران گفتند: به خدا، اگر چنين نموديد به هلاکت خود کمک کرده‏ايد، در حالي که خداوند در قرآن کريم مي‏فرمايد: (و لا تلقوا بأيديکم إلي التهلکة) [1] «و خود را با دست خود به هلاکت نيفکنيد» پس بيائيد زود برويم نزد اميرالمؤمنين علي بن ابي طالب - عليه‏السلام - تا با او مشورت کنيم، و نظر او را جويا شويم و بدانيم چه بايد بکنيم. همگي به طرف آقا اميرالمؤمنين - عليه‏السلام - شتافتند و به او گفتند: يا اميرالمؤمنين؛ حقي را که شما از ديگران به آن سزاوارتريد رها کرده‏ايد؟ زيرا ما مکرر شنيديم که رسول خدا - صلي الله عليه و آله و سلم - مي‏فرمود: «علي با حق است و حق با علي، حق با علي به هر طرف که برود مي‏رود و ميل مي‏کند» و ما قصد داشتيم برويم و او را از منبر رسول الله - صلي الله عليه و آله و سلم - پائين بکشيم، ولي آمديم ابتداءً با شما مشورت کنيم و نظر شما را جويا شويم و ببينيم ما را به چه چيز دستور مي‏دهيد. [2] . حضرت امير - عليه‏السلام - فرمودند: «به خدا قسم؛ اگر چنين کاري را مي‏کرديد کار شما با آنها به جنگ مي‏کشيد، ولي شما مانند نمک در غذا، و سورمه در چشم، باشيد (هستيد). به خدا قسم اگر چنين مي‏کرديد به جائي مي‏کشيد که نزد من مي‏آمديد در حالي که شمشيرها را از نيام کشيده و آماده جنگ و کارزار شده‏ايد، و در اين صورت مي‏آمدند و بالاجبار مرا وادار به مبايعت (با آن شخص) مي‏کردند، و مي‏گفتند بيعت کن وگرنه تو را مي‏کشيم، و من ناچار مي‏شدم که از خود دفاع کنم (و کشت و کشتار واقع مي‏شد) در حالي که پيامبر خدا - صلي الله عليه و آله و سلم - قبل از وفاتشان به من - سراً - فرمودند: اي ابوالحسن، امت پس از من به تو غدر و خيانت خواهند کرد و عهد مرا (که مربوط به خلافت و جانشيني تو است) نقض خواهند نمود و تو نسبت به من به منزله‏ي هارون از موسي هستي، و امت پس از من کاري را که سامري و پيروان او با هارون و پيروانش کردند با تو خواهند کرد. من گفتم: يا رسول الله، پس شما چه سفارشي به من داريد اگر چنين شد؟ حضرت رسول فرمودند: اگر ياراني را يافتي پس اقدام کن و با آنان جهاد کن، و اگر ياراني را نيافتي دست نگهدار، و خون خود را حفظ کن تا با مظلوميت به من ملحق شوي. پی نوشت ها: [1] سوره‏ي بقره آيه‏ي 195. [2] البحارالانوار، ج 28، ص 191. کانال مذهبی خادم الشریعه🔰❤️🔰❤️ https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه مي خواستم اگه ميشه لطف کنيد ازالقاب حضرت زهرا،معصومه، رقيه وزينب (س) بفرستين،به سايت هانمي تونم اعتمادکنم که چقدصحت دارن پاسخ: - برای حضرت فاطمه(سلام الله علیها) القاب متعددی یاد شده است. زهرا، صدّیقه، مُحَدَّثه، بَتول، سیدة نساء العالمین، منصوره، طاهره، مُطهّره، زَکیّه، مبارکه، راضیه، مرضیه از مشهورترین القاب فاطمه‌اند.[۱] - برای حضرت زینب(سلام الله علیها)، القاب فراوانی نقل شده است، همانند عقیله بنی هاشم، عالمه غیر معلَّمه، عارفه، موثّقه، فاضله، کامله، عابده آل علی، معصومه صغری، امینةاللّه، نائبةالزهرا، نائبةالحسین، عقیلة النساء، شریکة الشهداء، بلیغه، فصیحه و شریکةالحسین.[2] - معصومه و کریمه اهل بیت لقب‌های مشهور فاطمه دختر امام کاظم‌(علیه السلام) اند.[3] - در مورد حضرت رقیه(سلام الله علیها)،اینگونه به نظر می رسد که نا ایشان فاطمه بوده و رقیه لقب ایشان می باشد. پی نوشتها: 1. صدوق، محمدبن علی، الامالی، قم مؤسسه البعثة، 1417ق.ص74، 187، 688، 691 و 692؛ کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، تحقیق علی‌اکبر غفاری، تهران، دارالکتب الاسلامیه، 1363ش. ج1، ص240. 2. جزائری، سید نورالدین، الخصائص الزینبیه، قم، انتشارات المکتبة الحیدریة، 1425ق. ص52-53. 3. مهدی‌پور، علی‌اکبر، کریمه اهل بیت (س)، قم، نشر حاذق، چاپ اول، 1374ش. ص23و41. کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه بعد از شهادت اميرالمومنين که رحمت خدا بر ايشان باد چه اتفاقات يا معجزاتي در زمين و آسمان يا در کل در دنيا رخ داد پاسخ: در روایتی امام صادق علیهالسلام فرمود وقتی هشام بن عبدالملک پدرم امام باقر را به شام فرا خواند از او پرسید مردم چگونه از شهادت حضرت علی با خبر شدند. حضر باقر فرمود: در شب شهادت علی علیه السلام تا طلوع فجر، هیچ سنگی از روی زمین برنداشتند، جز اینکه زیر آن خون تازه وجود داشت. این وضعیت در شب شهادت هارون برادر حضرت موسی علیه السلام و یوشع بن نون و شمعون بن حمون صفا ودر شب بالا رفتن حضرت عیسی علیه السلام به آسمان و شب پس از شهادت حسین بن علی علیه السلام نیز اتفاق افتاده است.(1) پی نوشت: 1. جعفر بن محمد ابن قولويه ،کامل الزيارات ،ص158-160. کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 ✅ حضرت آیت‌الله بهجت (قدس‌سره) : اگر ما پیرو علما بودیم، چنین بلاها به سر ما نمی‌آمد، یا اگر می‌آمد مثل جناب میثم[١]، بودیم که هر چه بلا به سرش می‌آمد ایمانش قوی‌تر می‌گردید، بدون اینکه دست از ولایت بردارد. او حاضر نشد که حتی زنده بماند و برای این جهت هم تقیه نکرد! پی نوشت ١. یکی از یاران خاص حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام که به جرم بیان فضائل مولایش، در کوفه بر سرِ دار، دست، پا و زبانش را قطع نمودند. 📚 در محضر بهجت ، ج ۱ ، ص ۱۴ . کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه برتري اسلام نسبت به زردشت چيه؟ پاسخ: اسلام دین جامع و کامل و دارای کتاب تحریف نشده و پیامبر آن پیامبر همه بشر و آخرین پیامبر است احکام و معارف دین اسلام عقل پذیر است و از دارای معارف بسیار دقیق و والا و نسبت این احکام و معالرف به خدا و دین او مشخص است. اما در رابطه با آيين زرتشت ابهامات و اشكالات متعددى وجود دارند. برخى از اين اشكالات جنبه تاريخى دارند، برخى كلامى و اعتقادى‏اند، بعضى مربوط به وثاقت كتاب آسمانى و اشكالاتى نيز راجع به حوزه‏هاى اخلاقى و رفتارى و يا نظام اجتماعى و خانوادگى آن مربوط مى‏شود. اكنون به اختصار پاره‏اى از اين موارد را اشاره مى‏كنيم. يك. نظرگاه تاريخى‏ اطلاع دقيقى پيرامون زمان پيدايش و ظهور زرتشت به عنوان پيامبر آيين مزديسنى وجود ندارد. برخى از دانشمندان مانند هوسينگ در اصل وجود او ترديد كرده و چون رستم و اسنفديار شخصيتى موهوم دانسته‏اند.(مجموعه آثار، ج 14، ص 239) بعضى تاريخ ظهور او را 600 و برخى تا 6000 سال قبل از ميلاد دانسته‏اند. قول مشهور آن است كه او 660 سال پيش از ميلاد پا به جهان گذاشته و سى سال بعد دعوى نبوت كرده و به سال 583 ق.م در آتشكده بلخ به دست تورانيان كشته شده است.(آشنايى با اديان بزرگ، ص 57 ) بنابراين فارغ از برخورد اسلام و مسلمانان با پيروان زرتشت و آيين او؛ هيچ دليلى بر اعتبار و بنياد الهى آن وجود ندارد و حتى اعراب زيرسلطه ساسانيان نيز آنان را اهل كتاب نمى‏شناختند. دو. عدم وثاقت كتاب مقدس زرتشتیان: ‏ كتاب مقدس زرتشتيان «اوستا» نام دارد. قديمى‏ترين نسخه اوستا كه به خط «دبيره» نوشته شده مربوط به سال 1325 ميلادى(ابراهيم پورداود، اوستا، ص 49) يعنى 1908 سال بعد از كشته شدن زرتشت است. بنابراين به احتمال زياد زرتشتيان حدود 20 قرن كتاب مدون و شناخته شده‏اى نداشته و اگر داشته‏اند اثرى از آن در دست نيست. افزون بر آن زرتشتيان اتفاق نظر دارند كه اوستا در اصل بسيار بزرگتر از اوستاى كنونى بوده است. اوستاى كنونى داراى 83000 كلمه است و احتمالاً اصل آن داراى 345700 كلمه، يعنى چهار برابر بوده است(ادیان بزرگ 58) به فرض ثابت شود كه اولاً زرتشت پيامبرى الهى بوده و ثانياً آنچه در اوستاى كنونى وجود دارد عيناً همان مطالبى است كه از زرتشت به يادگار مانده؛ در نهايت مخاطبان را با دينى ناقص مواجه مى‏كند كه حدود سه چهارم آن از دست رفته است. لاجرم پيامبر ديگرى لازم است كه نيازهاى دينى از دست رفته را جبران و خلا موجود را پر نمايد. به عبارت ديگر اگر اوستاى موجود براى هدايت بشر كافى بود، انزال سه چهارم ديگر لغو و بى‏فايده بود. و اگر كافى نبود چنين نقصى وجود دين و پيامبر ديگر را لازم مى‏نمايد و بر زرتشتيان نيز لازم مى‏شود كه به آيين كامل بعدى ايمان مى‏آورند. این در حالی است که قرآن یک کتاب صد در صد مورد تایید و با تواتر بالا و بدون تحریف است. اگر نبود جز همین جنبه از برتری دین اسلام بر زرتشت کافی بود. سه : احكام خردستيز و غيرعملى در آیین زرتشت به نمونه هایی در زیر اشاره می کنیم: 1- تقديس سگ 2-احكامی درباره بانوان که بسیار زشت و زننده است: در اصطلاح ونديداد كلمه «دشتان» به معنى قاعدگى، عادت ماهانه زنان كاربرد دارد و احكام بسيار پيچيده و سختى به دنبال دارد، چنين زنى بايد دور از ديگران و در «دشتانستان» كه جايى متروك و دور از آتش و آب و مردمان است ساكن شود. در ظرف‏هاى فلزى كم بها به او غذاى مى‏دهند لكن بايد غذاى كم بخورد تا نيرو نگيرد. بعد او را با گميز (ادرار گاو) در دو گودال شستشو مى‏كنند سپس در گودال سوم با آب شستشو مى‏شود(ونديداد فرگرد شانزدهم، بند 1 ) کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه یکی از دوستان بواسیر داره وقتی میره دستشویی خون میاد میگه نمازش را چندروزه نمیتوانم؟ ؟ حکمش چیست برای نمازش؟؟ ایت الله مکارم سیستانی پاسخ ایت الله مکارم : در صورتى که زخمها در خارج بوده باشد، نماز خواندن مانعى ندارد و ملحق به قروح و جروح است; ولى اگر زخم، داخل باشد و خون بیرون آید،نماز خواندن با آن اشکال دارد; مگر در مواردى که عسر و حرج داشته باشد ایت الله سیستانی:اگر از بواسیر خونی به بدن یا لباس برسد،وخون از زخم عرفاً تابع زخم یا به حساب می‌آید - به جای ‌دیگر سرایت نكرده باشد.می‌‌تواند با آن نماز بخواند و فرقی نیست كه دانه بواسیر بیرون باشد یا اندرون باشد. 📚استفتائات معظم له توضیح المسائل سیستانی مساله 959 کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه آ یا از این برنامه های استخاره به قرآن که ساخته شده و میشه استفده کرد و به نتیجه ای که میده عمل کنیم پاسخ طبق نظرآیت الله مکارم در صورتی که یک فرد حقیقی استخاره را انجام دهد و نتیجه اعلام شود یا نرم افزار طوری تنظیم شده باشد که آیات آغاز یکی از صفحات قرآن را بدون اطلاع قبلی منعکس کند، مانعی ندارد. 📚استفتائات سایت معظم له کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه ‌دستامو قبل وضو شستم بعد وسط نماز بفهمم کمی نقطه روی دستم است وضو باطل است ایا؟ ایت الله مکارم پاسخ اگر احتمال مى دهید مانع بعد از وضو پیدا شده،وضو ونماز صحیح می باشد. اگر یقین دارید مانع قبل از و ضو بوده است ومانع کمتراز نصف عدس باشد وضو صحیح می باشدولی اگر مانع بشتر این باشد وضو باطل است وبایدنماز را دوباره بخوانیدواگر وقت گذشته قضا کنید. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📚استفتائات سایت معظم له احکام ویژه 600مساله موردنیاز سوال 365 کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db