eitaa logo
☘️قطعه ای ازبهشت☘️
1.5هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.9هزار ویدیو
6 فایل
☘️ به کانال قطعه ای ازبهشت خوش اومدید☘️ جهت ارتباط با بنده 😊 سوالات شرعی مذهبی اعتقادی شبهات و تعبیر خواب و...🤔 به ایدی زیر پیامک بدید✉️ 👇👇👇👇 @Haren_88 ❤️کپی صلوات❤️ خوش اومدید
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال مذهبی خادم الشریعه اگر کسي حس کنه ديگه مسلمان نيست بايد چکار کنه؟ پاسخ: اگر منظور شما از حس کردن این است که درونش شبهاتی درباره خدا و پیامبر و دین اسلام است و او را آزار می دهد بهترین کاری که باید انجام بدهد این است که عقاید دینی اش را تحقیق کند و شبهاتی که درباره دین دارد را بر طرف نماید و در این راه از نظر علمی وقت گذاشته و تلاش کند که انشا الله به نتیجه مطلوب می رسد اما اگر منظورتان از حس کردن این است که می بیند با این که مشکلی از نظر علمی ندارد ولی از نظر عملی نسبت به اعمال دینی اش کاهل است و اعمال دین اسلام را انجام نمی دهد که در این صورت باید مجلس های موعظه و سخنرانی های مذهبی بیشتر برود به یاد قبر و قیامت بیافتد و از نظر اخلاقی انگیزه ای برای انجام اعمال عبادی در خودایجادنماید. در اینجا باید نفس را وادار به عمل کرد و قلب را متوجه صلاح دنیا و آخرت نمود و تقوای الهی را پیشه ساخت. امام علی (ع) در وصیت خود به امام حسن می فرماید: فَإِنِّي أُوصِيكَ بِتَقْوَى اللَّهِ أَيْ بُنَيَّ وَ لُزُومِ أَمْرِهِ وَ عِمَارَةِ قَلْبِكَ بِذِكْرِهِ وَ الِاعْتِصَامِ بِحَبْلِهِ، وَ أَيُّ سَبَبٍ أَوْثَقُ مِنْ سَبَبٍ بَيْنَكَ وَ بَيْنَ اللَّهِ إِنْ أَنْتَ أَخَذْتَ بِهِ. أَحْيِ قَلْبَكَ بِالْمَوْعِظَةِ وَ أَمِتْهُ بِالزَّهَادَةِ وَ قَوِّهِ بِالْيَقِينِ وَ نَوِّرْهُ بِالْحِكْمَةِ وَ ذَلِّلْهُ بِذِكْرِ الْمَوْتِ وَ قَرِّرْهُ بِالْفَنَاءِ وَ بَصِّرْهُ فَجَائِعَ الدُّنْيَا وَ حَذِّرْهُ صَوْلَةَ الدَّهْرِ وَ فُحْشَ تَقَلُّبِ اللَّيَالِي وَ الْأَيَّامِ وَ اعْرِضْ عَلَيْهِ أَخْبَارَ الْمَاضِينَ وَ ذَكِّرْهُ بِمَا أَصَابَ مَنْ كَانَ قَبْلَكَ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَ سِرْ فِي دِيَارِهِمْ وَ آثَارِهِمْ، فَانْظُرْ فِيمَا فَعَلُوا وَ عَمَّا انْتَقَلُوا وَ أَيْنَ حَلُّوا وَ نَزَلُوا، فَإِنَّكَ تَجِدُهُمْ قَدِ انْتَقَلُوا عَنِ الْأَحِبَّةِ وَ حَلُّوا ديارَ الْغُرْبَةِ وَ كَأَنَّكَ عَنْ قَلِيلٍ قَدْ صِرْتَ كَأَحَدِهِمْ، فَأَصْلِحْ مَثْوَاكَ وَ لَا تَبِعْ آخِرَتَكَ بِدُنْيَاكَ. تو را به ترس از خدا وصيت مى كنم، اى فرزندم، و به ملازمت امر او و آباد ساختن دل خود به ياد او و دست زدن در ريسمان او. كدام ريسمان از ريسمانى كه ميان تو و خداى توست، محكمتر است، هرگاه در آن دست زنى. دل خويش به موعظه زنده دار و به پرهيزگارى و پارسايى بميران و به يقين نيرومند گردان و به حكمت روشن ساز و به ذكر مرگ خوار كن و وادارش نماى كه به مرگ خويش اقرار كند. چشمش را به فجايع اين دنيا بگشاى و از حمله و هجوم روزگار و كژ تابيهاى شب و روز برحذر دار. اخبار گذشتگان را بر او عرضه دار و از آنچه بر سر پيشينيان تو رفته است آگاهش ساز. بر خانه ها و آثارشان بگذر و در آنچه كرده اند و آن جايها، كه رفته اند و آن جايها، كه فرود آمده اند، نظر كن. خواهى ديد كه از جمع دوستان بريده اند و به ديار غربت رخت كشيده اند و تو نيز، يكى از آنها خواهى بود. پس منزلگاه خود را نيكو دار و آخرتت را به دنيا مفروش. کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه با دوستي صحبت مي کرديم که ايشون بيان مي کردند دموکراسي در غرب معنا داره چون آزادي به تمام معنا در اونجاست و ملاک قانون خودشونه و هرچي مردم بخوانه من بهشون گفتم در کشورهاي اسلامي هم دموکراسي وجود داره البته با مکتب اسلامي ولي ايشون بيان کردند دموکراسي فلسفش براي خارجي هاست وحکومت مردم بر مردمه ولي در اسلام محدوديت وجود داره چه در زندگي اجتماعي چه در اقتصاد و غيره حاکم خداست و قانون دستورات خداست اينکه دموکراسي نيست هيچکدوم‌ قانع نشديم ولطف کنيد راهنمايي کنيد پاسخ: اگر آزادی و دموکراسی این است که انسان از همه قید و بندی آزاد باشد ما اصلا این دموکراسی و آزادی را قبول نداریم بلاخره هر نظامی و هر کشوری یک سری محدودیت هایی برای خودشان دارند این که که بگوییم دموکراسی جایی قابل اجرا است که از هر قید و بندی آزاد باشند اصلا درست نیست مثلا در کشور فرانسه که خود را مهد آزادی می دانند برای آن که نامزدی فرد جهت تصدی مقام نمایندگی مردم رسمیت بیابد، لازم است حدود 500 نفر از نمایندگان –اعم از نمایندگان مجلس یا شوراها و...- او را تأیید کرده باشند فرانسوی‌ها معتقدند این تأیید صلاحیت از ظهور به قول آنان «پارشوتیست‌ها» یعنی افردی که به یک‌باره در میدان سیاست ظاهر شده و رأی مردم را با خود همراه می‌سازند، ممانعت به عمل می‌آورد. آیا این محدودیت مانع از دموکراسی است یا محدودیت هایی که قانون کشور ها برای سن رای دهنده دارند و یا سن نامزد پست های کلیدی دارند ویا محدودیت هایی که آنها در قانون هایی که تصویب می شود دارند. این همه محدودیت ریشه است کجاست؟؟ یک سری از عقلای جامعه فرانسه نشسته اند و سازکاری را جهت انتخاب افراد ایجاد کرده اند خب در کشور ما این محدودیت ها را دین که منشا اش خدا و معصوم است می گذارد. یا قانون هایی که مجلس فرانسه می گذارد باید در چارچوب قانون اساسی کشور باشد این محدودیت را چگونه با دموکراسی قابل جمع می دانید خب این قانون اساسی را یک عده از عقلا گذاشته اند که محدوده و چارچوبه قانون آنهاست محدوده و چارچوبه قانون در کشور ما را دین مشخص می کند که خدای عقلا آن را وضع کرده است. طبق اصل 58 قانون اساسی فرانسه، شورای قانون اساسی بر حسن اجرای قانون انتخابات ریاست جمهوری نظارت می‌کند. خب اگر دموکراسی یعنی آزادی مطلق دیگر نظارت بر کرا رئیس جمهور چه معنایی دارد خب مردم او را انتخاب کرده اند هر تصمیمی که گرفت می شود تصمیم مردم!! امام این گونه نیست. اسلام به عنوان بینش سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با کاربست های ویژه اقتصادی خود با دموکراسی به مثابۀ نوعی روش عملی حکومتی که ضامن بقای نهاد دین در جامعه باشد وفاق و هم دلی و انطباق دارد. شهید مطهری قائل است که حق تعیین سرنوشت و حق حاکمیت هیچ منافاتی با دین ندارد و دموکراسی با دین سازگار است: «اشتباه آنان که این مفهوم را مبهم دانسته اند، ناشی از این است که حق حاکمیت ملی را مساوی با نداشتن مسلک و ایدئولوژی و عدم التزام به یک سلسله اصول فکری دربارۀ جهان و اصول عملی درباره زندگی دانسته اند... مسئلۀ جمهوری مربوط به شکل حکومت] است] که مستلزمِ نوعی دموکراسی است؛ یعنی این که مردم حق دارند سرنوشت خود را، خودشان در دست بگیرند و این ملازم با این نیست که مردم خود را از گرایش به یک مکتب معاف بشمارند.» بنابراین باید به قرائت مختلفی که از دموکراسی وجود دارد، توجه کرد و آن گاه به قضاوت نشست. اگر دموکراسی را به معنای دقیق و با ملاحظه‌ی فلسفه‌ی سیاسی‌اش، که مبتنی بر حاکمیت محض مردم بوده و مشروعیت نظام هم ناشی از آن باشد این قرائت از دموکراسی با اسلام سازگاری ندارد. اما اگر دموکراسی را به معنای حاکمیت قانون و یا نفی استبداد، مشارکت سیاسی و شرکت آزادانه مردم در انتحابات توأم با رقابت و آزادی بیان، قلم، مطبوعات، اجتماعات و حق اعتراض (در چارچوب قانون و شرع) و... بگیریم، این معنی با دین جمع می‌شود و اشکالی هم ندارد. کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه مــقــام رهبــرے در ايــران چــگــونــه مــشــروعــيــت دارد.درحــالــيــ?هانــرا خــبــرگــان انــتــخــاب مــيــ?ــنــنــد وخــبــرگــان بــايــد از فــيــلــتــرشــوراے نــگــهبــان عــبــور ?ــنــد وشــوراے نــگــهبــان را رهبــر انــتــخــاب مــيــ?ــنــد.تــوضــےحــدهيــد؟ پاسخ: اولا: چنین وضعیتی بلکه صریح تر از آن در کشورهای دیگر هم دیده می شود(و یک مشکل اساسی در دموکراسی است). مثال: در آمریکا، قضاوت عالی رتبه دیوان فعال آمریکا توسط رئیس جمهور آمریکا منصوب می شود و همین قضاوت بر عملکرد رئیس جمهوری نظارت دارد. همین قضات عالی رتبه بر عملکرد رئیس جمهور نظارت دارند و حق دارند رئیس جمهور را محاکمه کرده و در صورت تخلف وی را عزل کنند. در فرانسه: مطابق قانون اساسی جمهوری پنجم فرانسه پس از اصطلاحات 1962، رئیس جمهور، با رأی مستقیم مردم برگزیده می‏شود. وی با یک واسطه (نخست‏وزیر)، وزیر کشور را تعیین می‏کند. از آنجا که وزارت کشور، نظارت بر بررسی صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری و نامزدهای نمایندگان مجلس را بر عهده دارد، کسانی به انتخابات راه پیدا می‏کنند که در نهایت وزارت کشور صلاحیت آن‏ها را تأیید کند و از میان همین نامزدها است که نمایندگان مجلس و رئیس جمهور تعیین خواهند شد. در انگلستان: نخست وزیر، وزیر کشور را تعیین می‏کند، وزارت کشور نیز، طبق قانون، مسئولیت نظارت بر بررسی صلاحیت‏های نامزدهای نمایندگان مجلس را بر عهده دارد و بر تأیید و رد صلاحیت آنها نظارت عالی دارد. این نامزدها نیز پس از پیروزی در انتخابات، نخست وزیر را تعیین می‏کنند پس از معرفی وزیرکشور از سوی نخست وزیر به مجلس نیز به وی رأی اعتماد می‏دهند. ثانیا در این جواب دو نکته قابل توجه است، نکته اول: رهبر، فقهای شورای نگهبان را نصب می کند، اما فقهای شورای نگهبان، اعضای خبرگان را نصب نمی کنند بلکه صلاحیت کاندیداها را تأیید می کنند. در این جا عامل دیگری می آید که قدرت را از رهبر و فقهای شورای نگهبان می گیرد و آن عامل دیگر گزینش مردم است. نکته دوم: ما همیشه باید به احتمالات عقلایی توجه کنیم احتمالات غیرعقلایی موجب عمل و تصمیم گیری نمی شود احتمال سوء استفاده از قدرت زمانی لازم است که احتمالش عقلایی باشد اما اگر احتمالش عقلایی نباشد دیگر دفعش لازم نیست زیرا این احتمال غیرعقلایی همه جا وجود دارد. عقلا به احتمال غیرعقلایی اعتنا نمی کنند یعنی چنین احتمالی موجب تحریک و انبعاث عقلا نمی شود. تطبیق این نکته با اینجا این است که احتمال سوءاستفاده از قدرت که در تفسیر دوم وجود داشت معنایش این است که کسی که به عنوان رهبر گزینش و انتخاب شده کسی است که عدالت و تقوایش احراز شده و در محیط ویژه ای رشد داشته است. 30- 40سال به عنوان عالم در حوزه علمیه مطرح بوده است. این رهبر، عدالت و تقوای خود را زیر پا بگذارد و فقهایی را به عنوان فقهای شورای نگهبان نصب کند که آنها هم اهل مداهنه باشند و برخی از آنها حق را زیر پا بگذارند؟ یعنی رهبر از نظارت عمومی و نظارت مراجع فرار کند و عدالت و تقوایش که احراز شده است را کنار بگذارد و در میان فقهای شورای نگهبان افرادی را قرار دهد که حق را زیر پا بگذارند؟ احتمال این که هم رهبر دچار اشتباه شود و هم فقهای شورای نگهبان یا عمداً این حق را زیر پا بگذارند یا اشتباهی مرتکب شوند و اعضایی که نظارت دقیقی بر عملکرد رهبر اعمال نکنند را به عنوان کاندیدای خبرگان تأیید صلاحیت کنند، و علاوه بر آن دو مردم هم افرادی را انتخاب کنند که اهل نظارت دقیق نباشند این سه احتمال را روی هم رفته در نظر بگیرید چقدر این احتمال عقلایی است؟ هم رهبر، هم فقهای شورای نگهبان و هم مردم در انتخاب کاندیداهای تأیید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان مرتکب اشتباه شوند چقدر می تواند احتمال عقلایی باشد؟ اگر این احتمال در اینجا، واقعاً، عقلایی هم باشد. در نظامات غیردینی که احتمالش به مراتب قوی تر است. در آنجا اساساً عدالت و تقوا احراز نمی شود. کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه يه شبهه هست ک اميرالمومنين ع سرشو گذاشت بغل کنيز و حضرت فاطمه س ديد و ناراحت شد و... ايا واقعيت داره؟جريان چيه؟ پاسخ: زندگانی امیر مؤمنان علی بن ابی طالب علیه السلام و صدیقۀ طاهره فاطمۀ زهرا سلام الله علیها بهترین و کاملترین الگو برای نهاد خانواده است؛ زیرا که بنای چنین خانواده ای به امر الهی نهاده شد[1] و ارکان این خانواده رانیز دو معصوم تشکیل دادند، که نمونه ای بری آن در تاریخ بشر یافت نمی گردد. خانواده ای که در آن چهار معصوم تجلی نمودند و جهان را به نور هدایت خویش روشن ساختند. خانواده ای که در حق آنان آیات متعددی از جمله آیۀ تطهیر نازل گشته است:«ُ إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرا»؛جز اين نيست كه خداوند مى‏خواهد از شما اهل بيت (پيامبر) هر گونه پليدى (در عقايد و اخلاق و اعمال) را بزدايد و شما را به همه ابعاد پاك و پاكيزه گرداند. ب) در بطلان چنین افترائی که امام علی علیه السلام حضرت زهرا سلام الله علیها را به خشم در آورده باشند آیه تطهیر برای ما کفایت می کند؛ علاوه بر اینکه چنین داستانهایی ریشه در اسناد اهل سنت داشته ودر این میان دروغ پردازان سعی نموده اند اوج پاکی و زلالی روابط میان این الگوی معصوم را کم فروغ جلوه دهند و با جعل روایاتی ساختگی مدعی این شوند که روابط این دو الگو در مواردی دارای قهر و ناراحتی از یکدیگر بوده است. علامه امينى (ره)دربارۀ این اخبار می فرمایند: اينها نيست مگر زهر كينه و خلط سينه مردمى كينه‏توز و دشمنى كه پرت مي كند آنرا افكندن سخنى بى مقصود براى آلوده كردن دامن پاك امير المومنين عليه السلام و فاسد كردن معاشرت پسنديده آنحضرت را با همسر معصومه و مطهّره‏اش (سلام الله عليهما) و در آن است پائين آوردن صديق اكبر (على عليه السلام) و صديقه كبرى (فاطمه سلام الله عليها) از مقام بلندشان در مكارم اخلاق..؛ امام علی علیه السلام بعد از شهادت حضرت صدیقه فرمودند: «فَوَ اللّهِ، ما أَغْضَبْتُها وَلا أَكْرَهْتُها عَلى‏ أَمْرٍ، حَتّى‏ قَبَضَهَا اللّه- عَزَّوَجَلَّ-، وَ لاأَغْضَبَتْني ولا عَصَتْ لي أَمْراً، وَ لَقَدْ كُنْتُ أَنْظُرُ إِلَيْها، فَتَنْكَشِفُ عَنِّي الْهُمُومُ وَالْأَحْزانُ»به خدا قسم، تا گرفته شدن روح او به وسيله خداوند- عزّوجلّ- هرگز فاطمه را به غضب درنياوردم، و او را بركارى مجبور نكردم. و او نيز هرگز مرا به غضب درنياورد و در هيچ امرى از من نافرمانى نكرد. هرگاه به او نظر مى‏كردم، غصّه‏ها و ناراحتيهايم برطرف مى‏شد. کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه آيا در قضيه سقيفه بني ساعده به جز امام علي و ان شش نفر کسي ار اصحاب به خلافت ابوبکر اعتراض نکرد... چرا?? پاسخ: پاسخ به این سوال مستلزم ارائه تحلیلی جامع و کامل از حوادث مربوط به اولین لحظات رحلت رسول خدا(صلی الله علیه و آله) و جریان سقیفه و چگونگی بیعت گرفتن از مردم برای ابوبکر است که در این مجال نمی گنجد. اما با توجه به اصل موضوع مد نظر شما باید عرض کنیم: ابان بن تغلب گويد: به امام صادق - عليه‏السلام - گفتم: فدايت شوم؛ آيا در اصحاب پيامبر - صلي الله عليه و آله و سلم - کسي بود که بر ابوبکر اعتراض کند، و نشستن او را در مجلس و مکان رسول الله - صلي الله عليه و آله و سلم - تقبيح نمايد؟ حضرت صادق - عليه‏السلام - فرمود: بله. دوازده نفر (از مهاجرين و انصار) بر ابوبکر اعتراض نمودند، آنان از مهاجرين عبارت بودند از: خالد بن سعيد بن عاص - و او مردي از بني‏اميه بود - و سلمان فارسي، و ابوذر غفاري، و مقداد بن اسود، و عمار بن ياسر، و بريده اسلمي. و اما از انصار عبارت بودند از: ابوالهيثم بن التيهان، و سهل، و عثمان - دو فرزند حنيف - و خزيمة بن ثابت ذو الشهادتين، و ابي بن کعب و ابوايوب انصاري. سپس حضرت فرمود: هنگامي که ابوبکر به منبر رفت اين چند نفر با هم مشورت نمودند، بعضي گفتند: به خدا؛ او را از منبر رسول الله - صلي الله عليه و آله و سلم - پائين مي‏کشيم، و ديگران گفتند: به خدا، اگر چنين نموديد به هلاکت خود کمک کرده‏ايد، در حالي که خداوند در قرآن کريم مي‏فرمايد: (و لا تلقوا بأيديکم إلي التهلکة) [1] «و خود را با دست خود به هلاکت نيفکنيد» پس بيائيد زود برويم نزد اميرالمؤمنين علي بن ابي طالب - عليه‏السلام - تا با او مشورت کنيم، و نظر او را جويا شويم و بدانيم چه بايد بکنيم. همگي به طرف آقا اميرالمؤمنين - عليه‏السلام - شتافتند و به او گفتند: يا اميرالمؤمنين؛ حقي را که شما از ديگران به آن سزاوارتريد رها کرده‏ايد؟ زيرا ما مکرر شنيديم که رسول خدا - صلي الله عليه و آله و سلم - مي‏فرمود: «علي با حق است و حق با علي، حق با علي به هر طرف که برود مي‏رود و ميل مي‏کند» و ما قصد داشتيم برويم و او را از منبر رسول الله - صلي الله عليه و آله و سلم - پائين بکشيم، ولي آمديم ابتداءً با شما مشورت کنيم و نظر شما را جويا شويم و ببينيم ما را به چه چيز دستور مي‏دهيد. [2] . حضرت امير - عليه‏السلام - فرمودند: «به خدا قسم؛ اگر چنين کاري را مي‏کرديد کار شما با آنها به جنگ مي‏کشيد، ولي شما مانند نمک در غذا، و سورمه در چشم، باشيد (هستيد). به خدا قسم اگر چنين مي‏کرديد به جائي مي‏کشيد که نزد من مي‏آمديد در حالي که شمشيرها را از نيام کشيده و آماده جنگ و کارزار شده‏ايد، و در اين صورت مي‏آمدند و بالاجبار مرا وادار به مبايعت (با آن شخص) مي‏کردند، و مي‏گفتند بيعت کن وگرنه تو را مي‏کشيم، و من ناچار مي‏شدم که از خود دفاع کنم (و کشت و کشتار واقع مي‏شد) در حالي که پيامبر خدا - صلي الله عليه و آله و سلم - قبل از وفاتشان به من - سراً - فرمودند: اي ابوالحسن، امت پس از من به تو غدر و خيانت خواهند کرد و عهد مرا (که مربوط به خلافت و جانشيني تو است) نقض خواهند نمود و تو نسبت به من به منزله‏ي هارون از موسي هستي، و امت پس از من کاري را که سامري و پيروان او با هارون و پيروانش کردند با تو خواهند کرد. من گفتم: يا رسول الله، پس شما چه سفارشي به من داريد اگر چنين شد؟ حضرت رسول فرمودند: اگر ياراني را يافتي پس اقدام کن و با آنان جهاد کن، و اگر ياراني را نيافتي دست نگهدار، و خون خود را حفظ کن تا با مظلوميت به من ملحق شوي. پی نوشت ها: [1] سوره‏ي بقره آيه‏ي 195. [2] البحارالانوار، ج 28، ص 191. کانال مذهبی خادم الشریعه🔰❤️🔰❤️ https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه مي خواستم اگه ميشه لطف کنيد ازالقاب حضرت زهرا،معصومه، رقيه وزينب (س) بفرستين،به سايت هانمي تونم اعتمادکنم که چقدصحت دارن پاسخ: - برای حضرت فاطمه(سلام الله علیها) القاب متعددی یاد شده است. زهرا، صدّیقه، مُحَدَّثه، بَتول، سیدة نساء العالمین، منصوره، طاهره، مُطهّره، زَکیّه، مبارکه، راضیه، مرضیه از مشهورترین القاب فاطمه‌اند.[۱] - برای حضرت زینب(سلام الله علیها)، القاب فراوانی نقل شده است، همانند عقیله بنی هاشم، عالمه غیر معلَّمه، عارفه، موثّقه، فاضله، کامله، عابده آل علی، معصومه صغری، امینةاللّه، نائبةالزهرا، نائبةالحسین، عقیلة النساء، شریکة الشهداء، بلیغه، فصیحه و شریکةالحسین.[2] - معصومه و کریمه اهل بیت لقب‌های مشهور فاطمه دختر امام کاظم‌(علیه السلام) اند.[3] - در مورد حضرت رقیه(سلام الله علیها)،اینگونه به نظر می رسد که نا ایشان فاطمه بوده و رقیه لقب ایشان می باشد. پی نوشتها: 1. صدوق، محمدبن علی، الامالی، قم مؤسسه البعثة، 1417ق.ص74، 187، 688، 691 و 692؛ کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، تحقیق علی‌اکبر غفاری، تهران، دارالکتب الاسلامیه، 1363ش. ج1، ص240. 2. جزائری، سید نورالدین، الخصائص الزینبیه، قم، انتشارات المکتبة الحیدریة، 1425ق. ص52-53. 3. مهدی‌پور، علی‌اکبر، کریمه اهل بیت (س)، قم، نشر حاذق، چاپ اول، 1374ش. ص23و41. کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه بعد از شهادت اميرالمومنين که رحمت خدا بر ايشان باد چه اتفاقات يا معجزاتي در زمين و آسمان يا در کل در دنيا رخ داد پاسخ: در روایتی امام صادق علیهالسلام فرمود وقتی هشام بن عبدالملک پدرم امام باقر را به شام فرا خواند از او پرسید مردم چگونه از شهادت حضرت علی با خبر شدند. حضر باقر فرمود: در شب شهادت علی علیه السلام تا طلوع فجر، هیچ سنگی از روی زمین برنداشتند، جز اینکه زیر آن خون تازه وجود داشت. این وضعیت در شب شهادت هارون برادر حضرت موسی علیه السلام و یوشع بن نون و شمعون بن حمون صفا ودر شب بالا رفتن حضرت عیسی علیه السلام به آسمان و شب پس از شهادت حسین بن علی علیه السلام نیز اتفاق افتاده است.(1) پی نوشت: 1. جعفر بن محمد ابن قولويه ،کامل الزيارات ،ص158-160. کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 ✅ حضرت آیت‌الله بهجت (قدس‌سره) : اگر ما پیرو علما بودیم، چنین بلاها به سر ما نمی‌آمد، یا اگر می‌آمد مثل جناب میثم[١]، بودیم که هر چه بلا به سرش می‌آمد ایمانش قوی‌تر می‌گردید، بدون اینکه دست از ولایت بردارد. او حاضر نشد که حتی زنده بماند و برای این جهت هم تقیه نکرد! پی نوشت ١. یکی از یاران خاص حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام که به جرم بیان فضائل مولایش، در کوفه بر سرِ دار، دست، پا و زبانش را قطع نمودند. 📚 در محضر بهجت ، ج ۱ ، ص ۱۴ . کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه برتري اسلام نسبت به زردشت چيه؟ پاسخ: اسلام دین جامع و کامل و دارای کتاب تحریف نشده و پیامبر آن پیامبر همه بشر و آخرین پیامبر است احکام و معارف دین اسلام عقل پذیر است و از دارای معارف بسیار دقیق و والا و نسبت این احکام و معالرف به خدا و دین او مشخص است. اما در رابطه با آيين زرتشت ابهامات و اشكالات متعددى وجود دارند. برخى از اين اشكالات جنبه تاريخى دارند، برخى كلامى و اعتقادى‏اند، بعضى مربوط به وثاقت كتاب آسمانى و اشكالاتى نيز راجع به حوزه‏هاى اخلاقى و رفتارى و يا نظام اجتماعى و خانوادگى آن مربوط مى‏شود. اكنون به اختصار پاره‏اى از اين موارد را اشاره مى‏كنيم. يك. نظرگاه تاريخى‏ اطلاع دقيقى پيرامون زمان پيدايش و ظهور زرتشت به عنوان پيامبر آيين مزديسنى وجود ندارد. برخى از دانشمندان مانند هوسينگ در اصل وجود او ترديد كرده و چون رستم و اسنفديار شخصيتى موهوم دانسته‏اند.(مجموعه آثار، ج 14، ص 239) بعضى تاريخ ظهور او را 600 و برخى تا 6000 سال قبل از ميلاد دانسته‏اند. قول مشهور آن است كه او 660 سال پيش از ميلاد پا به جهان گذاشته و سى سال بعد دعوى نبوت كرده و به سال 583 ق.م در آتشكده بلخ به دست تورانيان كشته شده است.(آشنايى با اديان بزرگ، ص 57 ) بنابراين فارغ از برخورد اسلام و مسلمانان با پيروان زرتشت و آيين او؛ هيچ دليلى بر اعتبار و بنياد الهى آن وجود ندارد و حتى اعراب زيرسلطه ساسانيان نيز آنان را اهل كتاب نمى‏شناختند. دو. عدم وثاقت كتاب مقدس زرتشتیان: ‏ كتاب مقدس زرتشتيان «اوستا» نام دارد. قديمى‏ترين نسخه اوستا كه به خط «دبيره» نوشته شده مربوط به سال 1325 ميلادى(ابراهيم پورداود، اوستا، ص 49) يعنى 1908 سال بعد از كشته شدن زرتشت است. بنابراين به احتمال زياد زرتشتيان حدود 20 قرن كتاب مدون و شناخته شده‏اى نداشته و اگر داشته‏اند اثرى از آن در دست نيست. افزون بر آن زرتشتيان اتفاق نظر دارند كه اوستا در اصل بسيار بزرگتر از اوستاى كنونى بوده است. اوستاى كنونى داراى 83000 كلمه است و احتمالاً اصل آن داراى 345700 كلمه، يعنى چهار برابر بوده است(ادیان بزرگ 58) به فرض ثابت شود كه اولاً زرتشت پيامبرى الهى بوده و ثانياً آنچه در اوستاى كنونى وجود دارد عيناً همان مطالبى است كه از زرتشت به يادگار مانده؛ در نهايت مخاطبان را با دينى ناقص مواجه مى‏كند كه حدود سه چهارم آن از دست رفته است. لاجرم پيامبر ديگرى لازم است كه نيازهاى دينى از دست رفته را جبران و خلا موجود را پر نمايد. به عبارت ديگر اگر اوستاى موجود براى هدايت بشر كافى بود، انزال سه چهارم ديگر لغو و بى‏فايده بود. و اگر كافى نبود چنين نقصى وجود دين و پيامبر ديگر را لازم مى‏نمايد و بر زرتشتيان نيز لازم مى‏شود كه به آيين كامل بعدى ايمان مى‏آورند. این در حالی است که قرآن یک کتاب صد در صد مورد تایید و با تواتر بالا و بدون تحریف است. اگر نبود جز همین جنبه از برتری دین اسلام بر زرتشت کافی بود. سه : احكام خردستيز و غيرعملى در آیین زرتشت به نمونه هایی در زیر اشاره می کنیم: 1- تقديس سگ 2-احكامی درباره بانوان که بسیار زشت و زننده است: در اصطلاح ونديداد كلمه «دشتان» به معنى قاعدگى، عادت ماهانه زنان كاربرد دارد و احكام بسيار پيچيده و سختى به دنبال دارد، چنين زنى بايد دور از ديگران و در «دشتانستان» كه جايى متروك و دور از آتش و آب و مردمان است ساكن شود. در ظرف‏هاى فلزى كم بها به او غذاى مى‏دهند لكن بايد غذاى كم بخورد تا نيرو نگيرد. بعد او را با گميز (ادرار گاو) در دو گودال شستشو مى‏كنند سپس در گودال سوم با آب شستشو مى‏شود(ونديداد فرگرد شانزدهم، بند 1 ) کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه یکی از دوستان بواسیر داره وقتی میره دستشویی خون میاد میگه نمازش را چندروزه نمیتوانم؟ ؟ حکمش چیست برای نمازش؟؟ ایت الله مکارم سیستانی پاسخ ایت الله مکارم : در صورتى که زخمها در خارج بوده باشد، نماز خواندن مانعى ندارد و ملحق به قروح و جروح است; ولى اگر زخم، داخل باشد و خون بیرون آید،نماز خواندن با آن اشکال دارد; مگر در مواردى که عسر و حرج داشته باشد ایت الله سیستانی:اگر از بواسیر خونی به بدن یا لباس برسد،وخون از زخم عرفاً تابع زخم یا به حساب می‌آید - به جای ‌دیگر سرایت نكرده باشد.می‌‌تواند با آن نماز بخواند و فرقی نیست كه دانه بواسیر بیرون باشد یا اندرون باشد. 📚استفتائات معظم له توضیح المسائل سیستانی مساله 959 کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه آ یا از این برنامه های استخاره به قرآن که ساخته شده و میشه استفده کرد و به نتیجه ای که میده عمل کنیم پاسخ طبق نظرآیت الله مکارم در صورتی که یک فرد حقیقی استخاره را انجام دهد و نتیجه اعلام شود یا نرم افزار طوری تنظیم شده باشد که آیات آغاز یکی از صفحات قرآن را بدون اطلاع قبلی منعکس کند، مانعی ندارد. 📚استفتائات سایت معظم له کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه ‌دستامو قبل وضو شستم بعد وسط نماز بفهمم کمی نقطه روی دستم است وضو باطل است ایا؟ ایت الله مکارم پاسخ اگر احتمال مى دهید مانع بعد از وضو پیدا شده،وضو ونماز صحیح می باشد. اگر یقین دارید مانع قبل از و ضو بوده است ومانع کمتراز نصف عدس باشد وضو صحیح می باشدولی اگر مانع بشتر این باشد وضو باطل است وبایدنماز را دوباره بخوانیدواگر وقت گذشته قضا کنید. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📚استفتائات سایت معظم له احکام ویژه 600مساله موردنیاز سوال 365 کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه معلمی که مکان تدریسش بیشتر از مسافت شرعی است در چه صورت نمازش کامل است؟ (ایت ا... سیستانی) پاسخ طبق نظر آیت الله سیستانی اگرحداقل در ماه ده روز در سفر می باشدیا رفت وآمد دارد وشش ماه ادامه دارد یا اگر کمتر از شش ماه است درچند سال ادامه دارد نماز در همه سفرها تمام است ولذا معلّمی که برای تدریس به حدّ مسافت شرعی می رود با این ملاک نمازش تمام می باشد. 📙رساله جامع سیستانی مسأله1583 کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه اگه کسي روزه داشته باشه.لبش تب خال زده باشه خون اومده باشه مشغول کاري باشه دستش بندباشه روي لبش خيش باشه زبون بزنه وتوي دهنش داشته باشه تابريزه دوريادش بره وکميش وقورت بده روزش باطله؟؟؟ پاسخ: اگرخون دردهان نداشته ویابی اختیار فرو برده روزه اش صحیح است. کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه مطالب مهم وکلیدی درباره زکات فطره 1-شرائط واجب شدن زکات فطره چیست؟ کسی که هنگام غروب شب عيد فطر بالغ و عاقل و غني باشد، بايد براي خودش و كساني كه نانخور او هستند فطریه بدهد. 🌷 ========== 2- مقدار زکات فطره چه اندازه می باشد؟ طبق نظر آیت الله شبیری : مقدار زکات فطره برای کسی که می خواهد گندم یا برنج پرداخت کندبرای هر نفر تقریبأ سه و600 گرم می باشد طبق نظر بقیه مراجع: مقدار زکات فطره برای کسی که می خواهد گندم یا برنج پرداخت کندبرای هر نفر تقریبأ 3 کیلوگرم می باشد مکلف می تواند گندم یا برنج تهیه کند وبه فقیر بدهد ویا قیمت آن را از بازار محل خود سوال کند و به فقیر بدهد طبق قیمت گندم مقدار فطریه امسال برای هر نفر 8هزار تومان است 🌷🌷🌷🌷🌷🌷 ========== 3-زمان پرداخت زکات فطره چه موقع می باشد؟ الف: کسی که نمازعید می خواند: طبق نظرآیت الله مظاهری: مستحّب است فطره را پيش از نماز عيد بدهد. طبق نظر آیات عظام: مكارم، زنجاني: بايد فطره را پيش از نماز عيد بدهد. بقیه مراجع: بنابراحتياط واجب بايد فطره را پيش از نماز عيد بدهد. ب: کسی که نماز عید نمی خواند: طبق نظر آیت الله زنجاني: به احتياط واجب در روز عيد فطر، زكات فطره را بدهد. طبق نظربقیه مراجع: مي تواند دادن فطریه را تا ظهر تأخير بيندازد. 🌷🌷🌷🌷🌷🌷 ================ 4— اگرکسی درزمان وجوب، فطریه راندهدیاكنارنگذارد،تکلیفش چیست؟ طبق نظر آیات عظام اراكي، گلپايگاني،تبريزي، صافي: بعداً بايد بدون اين كه نيّت ادا و قضا كند، فطره را بدهد. طبق نظر آیت الله بهجت : زكات فطره ديگر بر او واجب نيست ولى معصيت كرده است. طبق نظرآیات عظام زنجانی،خوئی: زکات فطره براو واجب نیست واحتیاط مستحب است که عوض آن را بدهد. طبق نظر بقیه مراجع : احتياط واجب آن است كه بعداً بدون اين كه نيّت ادا و قضا كند فطره را بدهد 🌷🌷🌷🌷🌷🌷 ============= 5-نپرداختن فطریه توسط دیگری اگر فطریۀ انسان بر شخصی واجب باشد و او فطره را عمدأ یا سهوأ ندهد،تکلیف چیست؟ طبق نظر آیات عظام:مکارم،سیستانی: بنابراحتیاط،واجب خودش فطریه اش را بپردازد. طبق نظر بقیه مراجع: برخود انسان پرداخت فطریه واجب نیست🌷 کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی. خادم الشریعه 6-دادن فطریه به سادات آیاغیر سادات می توانندبه سادات فطریه بدهند؟ همه مراجع:غیرسادات نمی توانند زکات فطره خود را به سادات فقیرپرداخت کننداماسادات می توانند زکات فطره خود را به سادات یاغیرسادات فقیرپرداخت کنند. 🌷🌷 ================= فطریه میهمان یک شبه 7- فطریه مهمانی که قبل از غروب وارد شده وفقط یک شب می ماند، برعهده کیست؟ طبق نظر آیات عظام وحید،سیستانی، خویی،تبریزی: اگرمیهمان قبل از غروب شب عید فطر وارد شود و شب درمنزل میزبان بماند(هرچند غذا نخورد) فطریه اش برعهده میزبان است. ولی اگر شب نماند مثلا شام بخورد وبرود فطریه اش برعهده خودش است طبق نظر آیات عظام :بهجت ،صافي، گلپایگانی ،نوری : میهمانی که قبل از غروب شب عید فطر وارد می شود درصورتی که بگویند امشب نان او را داده( شام بخورد) فطریه اش بر عهده میزبان است هرچند نان خور او حساب نشود. طبق نظرآیات عظام امام، اراکی،خامنه ای ،مکارم،سبحانی،فاضل،زنجانی: اگر میهمان یک شب می ماند فطریه اش برعهده خودش است 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 =================== فطریه میهمانی که بعداز غروب وارد می شود 8- آیا فطریه میهمانی که بعداز غروب وارد می شود برعهده صاحبخانه است؟ طبق نظر آیات عظام .سيستاني،تبریزی، خوئي: اگرمهمان بعد از غروب بیایدوشب هم بماند درصورتی که نانخور او محسوب شود فطریه اش بنابراحتیاط واجب بر میزبان است طبق نظر بقیه مراجع: فطره مهماني كه بعد از غروب شب عيد فطر وارد مي شود، بر صاحبخانه واجب نيست نکته: در تمام مواردی که فطریه میهمان بر میزبان واجب می شود میهمان می تواند از میزبان اجازه بگیرد و فطریه را خودش پرداخت کند 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه ساقط شدن فطریه از میهمان ومیزبان 9-اگرطبق نظرمرجع تقلیدمیهمان ،فطریه اش برعهده میزبان باشد وطبق نظر مرجع میزبان فطریه میهمان برعهده خودش باشد تکلیف چیست؟ طبق نظر همه مراجع: دراین صورت فطریه برکسی واجب نیست. ============== واجب شدن فطریه بر میزبان ومیهمان 10-اگرطبق نظرمرجع تقلیدمیهمان ،فطریه اش برعهده خودش باشد وطبق نظر مرجع میزبان فطریه میهمان برعهده میزبان باشد ،تکلیف چیست؟ طبق نظر همه مراجع: دراین صورت باید هم میزبان وهم میهمان فطریه را بدهند. =============== فطریه فرزندی که بعد از غروب متولد شده 11-آیا فطریه فرزندی که بعد از غروب شب عیدفطر متولد شده واجب است؟ طبق نظر همه مراجع: پراخت فطریه برای جنین در شکم مادر واجب نیست و پرداخت فطریه برای بچه ای که بعداز غروب متولد شود واجب نیست. اما اگرقبل ازغروب متولد شده زکات فطره اش واجب است. ============ دادن زکات فطره به واجب النفقه 12-آیا می توان زکات فطره را به واجب النفقه داد؟ طبق نظرهمه مراجع: زکات فطره را نمی توان به کسانی که واجب النفقه انسان هستند مانند پدر ومادروفرزندان پرداخت کرد. نکته: برادر وخواهر می توانند به یکدیگر اگر فقیر باشند فطریه بدهند داماد می تواند به مادر وپدر زن خود اگر فقیر باشند فطریه بدهند پدرشوهر ومادرشوهر می توانند به عروس خود اگر فقیر باشد فطریه بدهند. پدرومادر زن می توانند به داماد خود اگر فقیر است فطریه بدهند =============== دادن زکات فطره به اقوام ونزدیکان 13-آیا می توان زکات فطره را به اقوام ونزدیکان داد؟ طبق نظرهمه مراجع: مستحّب است در دادن زكات فطره، خويشان فقير خود(غیر از واجب النفقه ها) را بر ديگران مقدّم دارد 🍀 کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه مصرف زکات فطره 14- زکات فطره را درچه مواردی می توان مصرف کرد؟ طبق نظر آیات عظام صافی ،گلپایگانی ،مکارم،وحید، سیستانی، سبحانی: فطریه را بنا براحتياط واجب بايد فقط به فقرا داد. طبق نظر بقیه مراجع :اگر فطریه را به يكى از این موارد مصرف زکات برسانند كافى است هرچند احتياط مستحب آن است كه فطره را فقط به فقرا بدهند ================ دادن زکات فطره به مسجد و مدرسه 15- آیا می توان زکات فطره را برای مسجد وحسینیه مصرف کرد؟ طبق نظر آیات عظام صافی ،گلپایگانی ،مکارم، وحید سیستانی سبحانی: زکات فطره را بنابراحتياط واجب بايد فقط به فقرا داد. طبق نظربقیه مراجع: پرداخت زکات فطره برای صرف در مسجد ،حسینیه و مدارس اشکال ندارد هرچند احتیاط مستحب است به فقرا پرداخت شود. ============= خارج کردن فطریه از شهر 16- آیا می توان فطریه را از شهر محل سکونت خارج کرد ودرشهر دیگر به مصرف رساند؟ طبق نظر آیات عظام:اراكي ،سبحانی ،زنجانی، بهجت: می تواندزكات فطره به شهردیگر ببرد هرچند احتیاط مستحب این است بیرون نبرد. طبق نظر آیت الله سيستاني: انتقال زکات فطره به سوی امام یا نائب خاص آن حضرت یا نائب عام ایشان یعنی حاکم شرع، درشهر دیگر جایز است هرچند برای انجام این کار مجبور شود آن را به شهر دیگری ببرد.واگر درشهر خود مستحق پیداشود خارج کردن آن بنابراحتیاط واجب جایز نیست. طبق نظر بقیه مراجع: اگردر محلّ خودش مستحقّ پيدا شود،احتياط واجب آن است كه فطره را بجاى ديگر نبرد. =============== دادن زکات فطره به عنوان هدیه به فقیر 17-آیا می توان زکات فطره را با عنوان هدیه به فقیر داد؟ همه مراجع:چيزي را كه انسان بابت زكات به فقير مي دهد لازم نيست به او بگويد كه زكات است بلكه اگر فقير خجالت بكشد، مستحّب است به طوري كه دروغ نشود به اسم هدیه بدهد ولي بايد قصد زكات نمايد کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه ايا ميتوان در نماز حروف تجويد را رعايت نكرد؟ ايا ميتوان در نماز تسبيحات اربعه و سلام را يك بار خواند؟ لطفا منبع را از رساله ايت الله سيستاني بگوييد پاسخ 1-رعایت محسنات تجوید لازم نیست کافی است که قرائت صحیح باشد. 2-ـ در رکعت سوّم و چهارم نماز می‌تواندیک مرتبه تسبیحات اربعه بگوید، یعنی یک مرتبه بگوید: «سُبْحانَ الله وَ الْحَمْدُ لله وَ لا إِلهَ إِلاَّ اَلله و الله اَکبَرُ»، و بهتر آن است که سه مرتبه بگوید 3- در ركعت آخر تمام نمازها بعد از تشهّد، واجب است نمازگزار سلام بگوید.سلام واجبی که با گفتن آن نمازگزار از نماز خارج می‌شود، سلام سوم است و نمازگزار می‌تواند به گفتن آن اکتفاء کند و مقدار واجب در آن گفتن «السَّلامُ عَلَیْكُمْ» است و احتیاط مستحب آن است كه جمله «وَ رَحْمَةُ اللهِ‏ِ وَبَرَكاتُهُ» را به آن اضافه کند. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📚 1-استفتائات سایت معظم له http://www.sistani.org/persian/qa/search/224501/ 2-توضیح المسائل سیستانی مساله 991 3-توضیح المسائل جامع سیستانی مسأله ۱۳۱۰ کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه من امروز دخترم رو داخل حمام شستم و پاهای خودم رو ابکشی کردم و با پاهای خیس از حمام بیرون امدم.بعد چندساعت که همسرم به دسشویی رفت روی دمپایی نجاست دید.حال حکم فرش و کف خانه و ... که من با پای خیس بیرون امدم چیست. با تشکر مرجعم اقای مکارم پاسخ تمام فرش ها وکف خانه پاک می باشدوبه شک ها خوداعنتا نکنید وفقط اگراقعا روی دمپای نجاست باشد همان دمپای را که نجس شده است بشوئید. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ توضيح المسائل (امام خمينى)، ص: 36مساله 116 راه ثابت شدن نجاست کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه فرق بین احتیاط مستحب و واجب رو بفرمایید ممنونم.مکارم شیرازی پاسخ معنای احتیاط واجب: هرگاه مجتهددرباره يک موضوع حکم ندهدوسخنش را با عبارت«احتياط واجب» شروع کند، دراین صورت شمامي توانيد به همان نظر مرجعتان عمل کنيد، يامي‌توانيدبه مجتهدديگرکه اعلم بعدی ازنظرعلمی ازمجتهدخودتان است ودر این مساله فتوی داردرجوع کنید 👈و مقصود از احتیاط مستحب این است اگر فتواى صریحى داده، مثلاً گفته اقامه براى نماز مستحبّ است، سپس گفته احتیاط آن است که ترک نشود، این را «احتیاط مستحبّ» مى گویند و مقلّد مى تواند به آن عمل کند یا نکند. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📚توضيح المسائل مکارم مساله 9 کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db
کانال مذهبی خادم الشریعه من هرروزصبح بعدنمازصبح یک نمازقضایومیه میخونم مثلا چهاررکعت ظهرو..ایابراخواندن نمازقضاباید ظهروعصرراباهم خواند یا میشود هرکدام رایک موقع خواند؟ ممنون..رهبری پاسخ در نماز قضا ترتیب واجب نیست جز در میان قضای ظهر و عصر و مغرب و عشا از یک روز، بنابراین کسی که قصد دارد نماز قضای یک‌سال را بخواند می‌تواند آنها را به ترتیب زیر به جا آورد: ابتدا مثلاً بیست بار نماز صبح، بعد بیست بار هر یک از نماز ظهر و عصر و سپس بیست بار هر یک از نماز مغرب و عشا و تا یک‌سال به همین صورت ادامه دهد، همانطور که می‌تواند با یکی از نمازها شروع کند و به ترتیبی که نماز‌های پنجگانه‌ی یومیه را می‌خواند آن را ادامه دهد. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📚رساله آموزش رهبری جلد 1 نماز قضا کانال مذهبی خادم الشریعه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C47741049db