eitaa logo
☘️قطعه ای ازبهشت☘️
1.5هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2هزار ویدیو
6 فایل
☘️ به کانال قطعه ای ازبهشت خوش اومدید☘️ جهت ارتباط با بنده 😊 سوالات شرعی مذهبی اعتقادی شبهات و تعبیر خواب و...🤔 به ایدی زیر پیامک بدید✉️ 👇👇👇👇 @Haren_88 ❤️کپی صلوات❤️ خوش اومدید
مشاهده در ایتا
دانلود
آیا انگشتر در دست کردن (به جز زینت) فایده ای برای انسان دارد؟ پاسخ: انسان علم بسیار محدود و ناقصی دارد. و نسبت به عوامل موثر در عالم، اطلاع کاملی ندارد. و با توجه به این نکته، شرط عقل این است که اگر از چیزی اطلاع نداشتیم، آن را انکار نکنیم. از سویی نیز در روایات ما نیز فواید و اثراتی برای بعضی از نگین ها ذکر شده است. البته توجه به این نکته لازم است که این خواص، مثل اثر سایر عوامل طبیعی است. یعنی از سویی با اراده الهی منافاتی ندارد. و از سویی ممکن است با اسباب دیگری تعارض کند و اثرش از بین برود و یا ... در ذیل به ذکر بعضی از این روایات می پردازم که فضیلت این نگین ها و انگشترها را ذکر کرده است: انگشتر عقیق امام صادق علیه السّلام فرمود: كسى كه انگشترى به دست خود كند كه نگین آن عقیق باشد، (به بركت آن) تنگدست نخواهد شد، و حاجتهایش برآورده نمى‌شود مگر به بهترین صورت. عبد الرحیم قصیر نقل مىكند كه: حاكمى، مردى از خاندان ابو طالب را به اتهام جرمى احضار كرد، به امام صادق علیه السّلام برخورد، حضرت فرمود كه: انگشترى عقیق همراه او باشد، فرمان بردند و گزند حاكم به آن مرد نرسید. عمرو بن ابى مقدام نقل كرده است: مردى كه تازیانه خورده بود، به امام محمد باقر علیه السّلام برخورد، حضرت فرمود: انگشترى عقیق او كجا بود؟ همانا اگر با او بود، تازیانه نمى‌خورد. از امام صادق علیه السّلام روایت شده است كه: عقیق ایمنى است در سفر. امام صادق علیه السّلام فرمود: انگشترى عقیق به دست كنید كه خدا شما را بركت دهد، و از بلا در امان باشید. كه مردى نزد رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم شكایت كرد كه راهزنان راه را بر او گرفته‌اند، حضرت به او فرمود: چرا انگشترى عقیق در دست نداشتى؟ زیرا انگشترى عقیق انسان را از هر گزندى مصون مى‌دارد. و در حدیث دیگرى امام محمّد باقر علیه السّلام فرموده است: كسى كه انگشترى عقیق در دست كند،- تا زمانى كه آن را در دست داشته باشد- همواره نیكى مى‌بیند، و پیوسته نگهبانى از جانب خداوند او را محافظت مى‌كند. علىّ بن محمد از امام صادق علیه السّلام روایت كرده است كه فرمود: هیچ دستى كه به درگاه خداوند دراز مى‌شود محبوبتر از دستى كه بر آن انگشترى عقیق باشد، نیست. حسن بن على بن بنت الیاس خزّاز از امام رضا علیه السّلام روایت كرده است كه فرمود: كسى كه با عقیق در قرعه شركت كند (قرعه را با دستى كه انگشترى عقیق در آن است، درآورد) بهره بیشترى نصیب او خواهد شد. زیاد قندى از حضرت موسى بن جعفر، از پدران بزرگوارش علیهم السّلام از حسین بن على علیه السّلام روایت كرده است كه فرمود: هنگامى كه خداوند، موسى بن عمران را آفرید و در طور سینا با او سخن گفت، بر زمین نظرى افكند و از نور روى خود، عقیق را آفرید، آنگاه فرمود: بحقّ خودم بر خود لازم كردم كه كسى را كه (انگشترى) عقیق دست كند، به آتش عذاب نكنم، به شرط آنكه على علیه السّلام را دوست داشته باشد.[۱] حضرت علی (ع) می فرمایند: دو ركعت نماز با نگین عقیق، مساوى است با هزار ركعت بدون آن[۲] انگشتر فیروزه امام صادق علیه السّلام ه مى‌فرمود: دستى كه در آن انگشترى فیروزه باشد، فقیر نمى‌شود.[۳] خداوند مى‌فرماید: من حیا مى‌كنم از بنده‌اى كه دستش را به سوى من بلند كند در حالى كه در انگشتش نگین فیروزه هست و او را مایوس سازم.[۴] روایات در این باب بسیار است که به همین تعداد اکتفا می کنیم. [۱]. روایات این بخش از کتاب ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ص: ۱۷۳- ۱۷۵ است. [۲]. عدة الداعی و نجاح الساعی، ص: ۱۳۰. [۳]. ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ص: ۱۷۵. [۴]. الجواهر السنیة-كلیات حدیث قدسى، ص ۳۲۴. https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
آيا بهتراست درس شيخي بخوانيم يادکتري که صاحب الزمان از دست ما خوش حال بشود از آيت الله خامنه اي پاسخ: با سلام. در هر شخص در هر علم و جایگاهی که باشد، با نیت خدمت به امام زمان عج فعالیت نماید، موجب خوشحالی و رضایت ایشان است. لذا در جایگاه علمی که ضرورت نظام اجتماعی اسلام به آن باشد، واجب کفایی است. یعنی اگر به حد نصاب برسد، بر باقی افراد واجب نیست که به آن شغل یا علم رجوع نمایند. اما اگر به حد نصاب نرسند، بر همگان واجب است، به آن علم یا شغل بپردازند. از آنجایی که حضور در علوم دینی و حوزه های علمیه واجب کفایی است و از آنجایی که به حد نصاب خود نرسیده است، بر هر شخصی که استعداد لازم را داشته باشد، واجب است به علوم دینی بپردازند. مخصوصا در زمان حاضر که هجمه به آموزه های دینی گسترش و شدت یافته است. https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
سلام.چنانچه ازناحيه بزرگان اخلاق توصيه اي به خواندن دعاي يستشيرشده است بفرمائيد؟ ضمناآيامطالبي که ازازجانب پيامبرصلي الله عليه به حضرت علي عليه السلام درموردثواب وخواص اين دعا ذکرشده سند دارومعتبراست؟ پاسخ: سلام در ابتدای دعای یستشیر مطالب زیادی در خواص و توصیه به دعا شده است و مثل خود دعا معتبر است اما اینکه بزرگان به خواندن این دعا توصیه کرده باشند چیزی ندیدم .ولی مهمتر از توصیه بزرگان متن روایتی است که این دعا را ذکر کرده است که امیرالمومنین فرمود پیامبر این دعا را به من تعلیم کرد که در هر شدت و سختی و آسانی و صبح و شب بخوانم و به امت هم توصیه کنم که این دعا را بخوانند و اجر ثواب بسیار زیادی برای ان ذکر شده است که هرخیر دنیا و آخرتی بخواهی در این دعا هست و این مطلب در بلد الامین مهج الدعوات مصباح کفعهی بحارالانوار آمده است https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
در خطبه غدير بنا بر چه دلايلي مولي به معني دوست نيست؟ پاسخ: اولا معنای متعارف از مولا به معنای سرپرست هست و اگر بخواهد معانی دیگری مراد باشد نیاز به قرینه دارد و قرینه ای نداریم که دوست منظور بوده است و معقول و منطقی هم نیست که پیامبر به این مهربانی صد هزار نفر را در گرمای طاقت فرسا جمع کند کسانی که مدت زیادی از خانواده دور بودند و عجله دارند هرچه سریعتر به سوی وطن برگردند و سه روز آنها را آنجا معطل کند که بگوید ای مردم می دانید چی می خواستم بگویم می خواستم بگویم علی را دوست داشته باشید.آیا حضرت علی یا پیامبر نیاز دارند که مردم علی را دوست داشته باشند یا مردم نیاز به محبت علی دارند قطعا مردم به محبت علی نیاز دارند و محبت چه وقت معنا پیدا می کند وقتی که همراه با پیروی باشد و الا صرف دوست داشتن علی چه دردی از مردم دوا می کند اگر بخواهند در عمل دشمنی با علی داشته باشند گذشته ازا ین که قرائن زیادی داریم که منظور دوست نیست بلکه منظور همان مولا و سرپرست است و در آن زمان هیچکس این احتمال را نداد واین سوال را مطرح نکرد که منظور شما از مولا چیست؟ قرینه دیگر خطبه پیامبر است که تصریح به امامت و ولایت امیرالمومنین کرده و بعد هم فرمود آیا من سرپرست شما نیستم الست اولی بکم من انفسکم اولی به شما نیستم پس هرکس من مولی و سرپرست اویم علی مولای اوست و قرینه دیگر این است که سه روز پیامبر مردم را نگه داشت تا همه با حضرت به عنوان مولی و سرپرست بیعت کنند و اولین کسی که به امیرالمومنین تبریک گفت و او را مولی و سرپرست خواند عمر بود که گفت بخ بخ بک یا علی اصبح مولی و مولی کل مومن و مومنه(الهدایه الکبری ص104) و قرینه دیگر شعر حسان بن ثابت است که خواند فقال له قم يا علىّ فانّنى رضيتك من بعدى اماما و هاديا پس گفت پیامبربرخیز ای علی پس همانا من راضی شدم که بعد من تو امام و هادی مردم باشی https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
کارهايي که قلب راجلاميدهدازديدگاه اهل بيت پاسخ: قرائت قرآن و ذکر و یاد خدا بخصوص استغفار جلاء قلب است امیرالمومنین می فرماید :إن الله سبحانه و تعالى جعل الذكر جلاء للقلوب نهج البلاغه خطبه 222 نماز اول وقت با توجه پیامبر فرمود مانند چشمه ای است که انسان خود را در آن شستشو می دهد که هیچ زنگاری دیگر برای قلب نمی ماند نهج البلاغه خطبه 199 در کنار اینها کمک به خلق خدا باعث می شود انسان دلش نرم گردد و دل جلا گیرد https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
ايا علم بهتر است يا ثروت ؟ جز احاديث است؟ پاسخ: در منیه المرید ص110 یک حدیثی از امیرالمومنین ع نقل می کند که به هفت دلیل علم از مال بهتراست الْعِلْمُ أَفْضَلُ مِنَ الْمَالِ بِسَبْعَةٍ الْأَوَّلُ أَنَّهُ مِيرَاثُ الْأَنْبِيَاءِ وَ الْمَالَ مِيرَاثُ الْفَرَاعِنَةِ الثَّانِي الْعِلْمُ لَا يَنْقُصُ بِالنَّفَقَةِ وَ الْمَالُ يَنْقُصُ بِهَا الثَّالِثُ يَحْتَاجُ الْمَالُ إِلَى الْحَافِظِ وَ الْعِلْمُ يَحْفَظُ صَاحِبَهُ الرَّابِعُ الْعِلْمُ يَدْخُلُ فِي الْكَفَنِ وَ يَبْقَى الْمَالُ الْخَامِسُ الْمَالُ يَحْصُلُ لِلْمُؤْمِنِ وَ الْكَافِرِ وَ الْعِلْمُ لَا يَحْصُلُ إِلَّا لِلْمُؤْمِنِ السَّادِسُ جَمِيعُ النَّاسِ يَحْتَاجُونَ إِلَى الْعَالِمِ فِي أَمْرِ دِينِهِمْ وَ لَا يَحْتَاجُونَ إِلَى صَاحِبِ الْمَالِ السَّابِعُ الْعِلْمُ يُقَوِّي الرَّجُلَ عَلَى الْمُرُورِ عَلَى الصِّرَاطِ وَ الْمَالُ يَمْنَعُهُ. علم افضل از مال است به هفت دلیل 1.چون علم میراث انبیاست و مال میراث فراعنه 2.چون علم با انفاق کم می شود علم کم نمی شود3.مال نیاز به نگهبان دارد علم خود نگهبان انسان است4.علم با انسان داخل کفن می شود ولی مال باقی می ماند 5.مال هم برای مومن و هم برای کافر حاصل می شود ولی علم فقط برای مومن حاصل می شود(که البته این نشان می دهد منظوراز علم علم دینی است )6.همه مردم به عالم محتاجند در امر دینشان ولی به صاحب مال همه محتاج نیستند7.علم انسان را برای گذشت از صراط تقویت می کند و لی مال مانع انسان بر پل صراط است https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
درقران نام چند پيامبر امده است ؟؟ بامنبع پاسخ: نام بیست و هفت پیامبرالهی در قران مجید ذکر شده است که اسامی آن ها به ترتیب عبارت انداز: 1 حضرت آدم 2 حضرت ادریس 3 حضرت نوح 4 حرت هود 5 حضرت صالح 6 حضرت ابراهیم 7 حضرت اسحاق 8 حضرت اسماعیل 9 حضرت لوط 10 حضرت یعقوب 11 حضرت یوسف 12حضرت ایوب 13 حضرت شیب 14 حضرت موسی 15 حضرت هارون 16 حضرت اشموعیل 17-حضرت الیاس 18 حضرت الیسع 19 حضرت ذوالکفل 20 حضرت داوود 21 حضرت سلیمان 22حضرت یونس 23 حضرت زکریا 24 حضرت یحیی 25 حضرت عیسی و مادرش مریم 26 حضرت عزیر 27 حضرت محمدپیامبر الشان اسلام منبع قرآن است وقتی شمارش کنید می بینید نام این پیامبران در قرآن آمده است نیاز به منبع دیگر ندارد https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
دراحاديث و روايات،نهي شده که زن تحصيل کند؟ پاسخ: اسلام تنها دینی است که تحصیل علم در آن محدودیت زمان و مکان و سن و سال و جنس ندارد رسول خدا ص فرمود:طلب العلم فریضه علی کل مسلم و مسلمه(البرهان ج1ص109) طلب علم بر هر مسلمان و زن مسلمان واجب است نه تنها نهی نشده است بلکه واجب است نه تنها نهی از تحصیل علم زن نیست بلکه واجب است بر زن تحصیل علم https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
کانال خادم الشریعه 💦💦💦💦💦💦 ❌بهترین و مطمئن ترین کامل مذهبی ❌ ✅ پاسخگویی به سوالات شرعی ومذهبی ✅ارسال مطالب مفید اخلاقی و عرفانی و قرآنی وعقیدتی و احکام شرعی و نشر احادیث وروایات معصومین ، سخنان بزرگان و ....... ❌ سوال از شما 👈 پاسخ از ما ❌ @kafa_Alinezhadارتباط با آدمین◀ ◀️لینک کانال : https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ ارزش انسان به چیست؟ 💠قَالَ علی (ع): قِيمَةُ كُلِّ امْرِئٍ مَا يُحْسِنُ. 🔻امام علی علیه‌السلام فرمود: ارزش هرکس به اندازه کارهای خوبی است که انجام می‌دهد. 📚تحف العقول،‌ص۲۰۱ https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
🌹 🌳 💦 🌴 🌹 علل و زمینه های رها کردن غدیر و پیام آن : 1. توطئه ی زیرکانه و حساب شده ی خواص خیانتکار (شورای سقیفه) 2. ایمان ابتدایی و سطحی مسلمانان 3. عدم معرفت و شناخت کافی مسلمانان، از وضعیت و پیام غدیر 3. ضعف عملکرد علمای شیعه در روش و بیان محتوای غدیر. 4.غفلت و مشغول شدن افراطی به دنیا و شهوات آن. 5. لقمه های حرام و شبهه ناک که در پذیرش حقیقت، آدمی رو دچار اختلال می کند. 6. انحراف آشکار جامعه ی آن روز، از سنت و فرهنگ دینی صدر اسلام تا جایی که تحمیل خلافت به امام علی عليه السلام حتی بخاطر دنیایشان بود که توسط عثمان، به خطر افتاده بود. 7. برداشت غلط از مبحث وحدت شیعه و سنی و رها کردن تبلیغ تشیع. 🌹 🌳 🇮🇷 📕 🌴 https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
یوم الغدیر عَنِ الْإِمَامِ الرِّضَا عَلَيْهِ السَّلَام: إِنَّهُ لَيَوْمُ الْكَمَالِ وَ يَوْمُ مَرْغَمَةِ الشَّيْطَانِ وَ يَوْمُ تُقْبَلُ أَعْمَالُ الشِّيعَةِ وَ مُحِبِّي آلِ مُحَمَّدٍ وَ يَوْمُ يُسْتَجَابُ فِيهِ الدُّعَاء وَ يَوْمُ إِكْثَارِ الصَّلَاةِ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ يَوْمُ الْوُصُولِ إِلَى رَحْمَةِ اللَّهِ وَ يَوْمُ التَّزْكِيَةِ وَ يَوْمُ تَرْكِ الْكَبَائِرِ وَ الذُّنُوبِ وَ يَوْمُ الْعِبَادَةِ وَ يَوْمُ تَفْطِيرِ الصَّائِمِين وَ هُوَ يَوْمُ التَّهْنِيَةِ يُهَنِّي بَعْضُكُمْ بَعْضاً فَإِذَا لَقِيَ الْمُؤْمِنُ أَخَاهُ يَقُولُ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّكِينَ بِوَلَايَةِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْأَئِمَّةِ علیهم السلام وَ هُوَ يَوْمُ التَّبَسُّمِ فِي وُجُوهِ النَّاسِ مِنْ أَهْلِ الْإِيمَانِ فَمَنْ تَبَسَّمَ فِي وَجْهِ أَخِيهِ يَوْمَ الْغَدِيرِ نَظَرَ اللَّهُ إِلَيْهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ بِالرَّحْمَةِ وَ قَضَى لَهُ أَلْفَ حَاجَةٍ وَ بَنَى لَهُ قَصْراً فِي الْجَنَّةِ مِنْ دُرَّةٍ بَيْضَاءَ وَ نَضَّرَ وَجْهَه... از امام رضا علیه السلام درباره ی فضیلت عید غدیر روایت شده است: به راستی که آن روز، روزِ کامل شدن، و روزِ ناپسندی و اکراه شیطان، و روزِ قبولی اعمال شیعیان و محبین آل محمد (صلی الله علیه و آله) است. روزی است که دعا در آن مستجاب خواهد شد. روزِ بسیار صلوات فرستادن بر محمد و آل محمد (ص) است. روزِ رسیدن به رحمت خداوند، روزِ پاک شدن، روزِ ترک گناهان کبیره و معاصی، روزِ عبادت، و روزِ افطاری دادن به روزه داران است. روزِ تبریک گفتن است [که لازم است] به یکدیگر تبریک و شادباش بگویند. پس هرگاه مؤمن، برادرش را دید بگوید: الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّكِينَ بِوَلَايَةِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْأَئِمَّةِ علیهم السلام - حمد و سپاس مخصوص خداوندی است که ما را از چنگ زنندگان به ولایت امیرالمؤمنین و ائمه اطهار علیهم السلام قرار داده است. و آن روز، روزِ تبسّم به اهل ایمان است. پس هر کس در روز غدیر به روی برادر مؤمنش تبسم کند، خداوند در روز قیامت با رحمتش به او نظر نماید و هزار حاجتش را برآورده سازد و قصری در بهشت از مروارید سفید برایش بنا کند و رویش را تازه و باطراوت نماید. إقبال الأعمال، ج1، ص464 زاد المعاد، ص203 https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
🌸روز غدير رفراندم است نه اعلام ولايت . اعلام ولايت در يوم الانذار است . يعني روزي که پيامبر بعداز گذشت سه سال از بعثت اقوام را جمع کرد و نبوتش را اعلام کرد و دست روي شانه علي علیه السلام گذاشت و گفت که او جانشين و برادر من است يعني بيست سال قبل از غدير. در جنگ تبوک فرمودند که نسبت علي علیه السلام به من مثل نسبت هارون به موسي مي ماند. پس پيامبر (ص) نبوت را در جاهاي مختلف اعلام کرد ولي در غدير اعلام عموميت کرد. https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
✅ دستور رسول خدا صلّی الله علیه و آله جهت انتقال فرهنگ غدیر به تمامی انسان ها •عَنْ عَلْقَمَةَ بْنِ مُحَمَّدٍ الْحَضْرَمِيِّ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ علیه السلام أَنَّهُ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله فِی خُطبَتِهِ فِی یَومِ الغَدِیرِ: مَعَاشِرَ النَّاسِ! إِنِّي قَدْ بَلَّغْتُ مَا أُمِرْتُ بِتَبْلِيغِهِ، حُجَّةً عَلَى كُلِّ حَاضِرٍ وَ غَائِبٍ، وَ عَلَى كُلِّ أَحَدٍ مِمَّنْ شَهِدَ أَوْ لَمْ يَشْهَدْ، وُلِدَ أَوْ لَمْ يُولَدْ، فَلْيُبَلِّغِ الْحَاضِرُ الْغَائِبَ، وَ الْوَالِدُ الْوَلَدَ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ ... فَأُمِرْتُ أَنْ آخُذَ الْبَيْعَةَ مِنْكُمْ وَ الصَّفْقَةَ لَكُمْ بِقَبُولِ مَا جِئْتُ بِهِ عَنِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فِي عَلِيٍّ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ بَعْدِهِ، ...، أَلا فَاذْكُرُوا ذَلِكَ، وَ احْفَظُوهُ، وَ تَوَاصَوْا بِهِ، وَ لا تُبَدِّلُوهُ، وَ لا تُغَيِّرُوهُ. أَلا وَ إِنِّي أُجَدِّدُ الْقَوْلَ. أَلا فَأَقِيمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّكاةَ، وَ أْمُرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ انْهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ. أَلا وَ إِنَّ رَأْسَ الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيِ عَنِ الْمُنْكَرِ أَنْ تَنْتَهُوا إِلَى قَوْلِي وَ تُبَلِّغُوهُ مَنْ لَمْ يَحْضُرْ، وَ تَأْمُرُوهُ بِقَبُولِهِ، وَ تَنْهَوْهُ عَنْ مُخَالَفَتِهِ، فَإِنَّهُ أَمْرٌ مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ مِنِّي. •حضرت امام باقر علیه السلام نقل می کند که رسول خدا صلّی الله علیه و آله در خطبه روز غدیر فرمود: ای مردم! من آن چه که مأمور به تبلیغ آن بوده ام، انجام دادم، تا آنجا که برای هیچ کس، چه حاضر و چه غایب، چه آنان که شهادت دادند و چه آنان که شهادت نداده اند، چه آنان که به دنیا آمده اند و چه آنان که متولّد نشده اند، حجّت تمام شد و جای عذر و بهانه ای باقی نماند. پس تا روز قیامت این پیغام را باید هر یک از حاضرین به غایبین، و پدران به فرزندان برسانند ... به من امر شده است که از شما برای قبول کردن آنچه از جانب خداوند عزّوجلّ در مورد امیرالمؤمنین و ائمه بعد از او آورده ام، بیعت بگیرم ... پس این موضوع را به یاد داشته باشید، آن را حفظ کنید و به یکدیگر سفارش نمایید، و آن را تبدیل نکرده و تغییر ندهید. ... نماز را به پا دارید، و زکات بدهید. امر به معروف کنید و نهی از منکر نمایید. بدانید که رأس امر به معروف و نهی از منکر آن است که گفته شما گفته من باشد و آن را به کسی که حاضر نبوده است رسانده، و او را به قبول آن امر نمایید و از مخالفت با آن بازدارید، زیرا آنچه می گویم، امری از جانب خداوند عزّوجلّ و از جانب من است. 📚بحارالأنوار، ج37، ص211 و 214-215 به نقل از احتجاج/ الاحتجاج، ج1، ص62 و 65 https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
🌹 روز غدیر؛ روز انسانیت! 🌹 پیام غدیر، حقوق شهروندی است؛ حقوق تمام شهروندانی که در شهر خدا زندگی می‌کنند. خطابۀ غدیر، آدمیان را به انسان برتر و انسان بَربَر تقسیم نمی‌کند. مخاطب غدیر، همۀ انسان‌ها هستند؛ حتی نامسلمانان! روز غدیر،‌ روز انسان‌هاست، روز انسانیت ! در سر تا سر خطبۀ غدیر، رسول خدا -صلی الله علیه و آله- با مخاطبان به شکل «مَعاشِرَ الناس» و «یا ایها الناس» (به معنای «ای مردم، ای انسان‌ها») سخن می‌گوید. این دو ترکیب، توسط پیامبر که «ما یَنطِقُ عَنِ الهَویٰ...» است، انتخاب و چیده شده است. («از خود سخن نمی‌گوید و هر چه می‌گوید وحی است» سوره نجم آیات 3 و 4) چرا نفرمود «معاشر المومنین» یا «معاشر المسلمین» چرا نفرمود «یا ایها الذین آمنوا»؟! فرمود «معاشر الناس»؟! غدیر، برای انسان‌هاست، تمام انسان‌ها! پس مخاطبش هم به تمام انسان‌هاست؛ فارغ از رنگ و نژاد و حتی دین و مذهب! 🔸 «ای انسان‌ها! بایسته است که این پیام را، حاضران به غایبان و پدران به فرزندان برسانند؛ تا برپایی رستاخیز!» (پیامبر اکرم -صلی الله علیه و آله- در خطبۀ غدیر) 📚 برگرفته از کتاب «بُعد انسانی اجتماعی غدیر» نوشته «دکتر علیرضا هَزار» https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
🌹 روز غدیر؛ روز لبخند! 🌹 امام رضا -علیه السلام- فرمودند: «عید غدیر، روز لبخند زدن به چهره‌ی مومنان است. پس هر کس به صورت مومنی لبخند بزند، خداوند روز قیامت با نگاه رحمتش به او می‌نگرد و هزار خواسته‌ی او را اجابت می‌کند» 🔻 لبخند بزنید تا بیشتر زنده بمانید! 🔻 امام باقر -علیه السلام- فرمودند: «نیکوکاری و صدقه عمر را طولانی می‌کنند» پیامبر -صلی الله علیه و آله- فرمودند: «لبخند زدنِ تو به صورت دوستت، صدقه است!» (: پس لبخند بزنید! در غدیر بیشتر...! :) 📚 منابع: ۱- اقبال الاعمال، جلد ۱، صفحه ۴۶۴ ۲- ثواب الاعمال، صفحه ۱۴۱ ۳- نهج الفصاحه، حدیث ۱۱۱۹ https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
🌹 روز غدیر؛ روز آراستگی! 🌹 امام رضا -علیه السلام- فرمودند: «عید غدیر، روز آراستگی است! هر کس [خود را] برای روز غدیر آراسته کند، خداوند خطاهای کوچک و بزرگ او را بیامرزد... و اگر بمیرد، از دنیا رفته و اگر زنده باشد، سعادتمند زندگی کرده است» 🔺 آراسته باشید تا شهید شوید! 🔺 امام باقر -علیه السلام- فرمودند: «آراستگیِ عقل؛ علم است» امام رضا -علیه السلام- فرمودند: «روز غدیر، روز نشر علم است (علم آموزی به دیگران)» * چه خوب است که در عید غدیر، به همراه آراستگی ظاهری، عقل خود را نیز با علم‌آموزی و علم‌اندوزی زینت دهیم! 📚 منابع: ۱- اقبال الاعمال، جلد ۱، صفحه ۴۶۴ ۲- الکافی، ج۱، ص۶۶ ۳- اقبال الاعمال، جلد ۱، صفحه ۴۶۴ https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
🌹 روز غدیر؛ روز دوستی! 🌹 امام رضا -علیه السلام- فرمودند: «عید غدیر، روز دوستی و مهرورزی است!» 🔻 دوست‌داشتنی‌ترین، خداست! 🔻 پیامبر اکرم -صلی الله علیه و آله- فرمودند: «هر کس علی [علیه السلام] را دوست داشته باشد، مرا دوست داشته و هر کس مرا دوست بدارد، خدا را دوست داشته است» 🔻 با مردم دوست باشیم! 🔻 پیامبر اکرم -صلی الله علیه و آله- فرمودند: «بهترینِ کارها پس از ایمان به خدا، دوستی و مهرورزی با مردم است» امیرالمومنین -علیه السلام- فرمودند: «دوستی با مردم نیمی از عقل است» امیرالمومنین -علیه السلام- فرمودند: «خودت را به دوستی [با مردم] ملزم کن!» 📚 منابع: ۱- اقبال الاعمال، جلد ۱، صفحه ۴۶۴ ۲- بحارالانوار، جلد ۵، صفحه ۶۹ ۳- نهج الفصاحه، حدیث ۳۸۷ ۴- الکافی، جلد ۲، صفحه ۶۴۳ ۵- بحارالانوار، جلد ۷۱، صفحه ۳۹۱ https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰مفهوم تجسم الهی در حضرت مسيح (علیه السلام) ⬅️یکی از باورهای اساسی در میان مسیحیت این است که خداوند برای آمرزش گناه بشر و شناساندن خود به مردم، بر روی زمین تجسم‌یافته است. ❌اما این فرض یک اشکال ایجاد می‌کند: 1⃣ اگر مقصود از تجسم این است که عیسی مسیح (علیه السلام) به‌عنوان پسر خداوند، روی زمین قرارگرفته است؛ این گفته با محتوای کتاب مقدس تناقض دارد. ✅در آن از قول عیسی (علیه السلام) بیان می‌شود که خداوند همیشه در آسمان باقی می‌ماند حتی در زمان حضور حضرت عیسی (علیه السلام): 💢«و هیچ‌کس را بر زمین، پدر خود مخوانید زیرا پدر شما یکی است که در آسمان است.» 💢 [1] 2⃣ اما اگر منظور شما از تجسم، اکرام حضرت عیسی (علیه‌ السلام) است، پس چرا پسر از پدر اثر نپذیرفته است؟ و اعتراف می‌کنید که عیسی (علیه‌ السلام) به همه آنچه خدا می‌داند، علم ندارد. 💎 «عیسی می‌گوید: باور کنید که من به میل خود، کاری انجام نمی‌دهم، بلکه فقط کارهایی را که از پدر خود می‌بینم، به عمل می‌آورم».[2] ⬅️در این نوع تجسم چه اکرام و بزرگی وجود دارد؟! اکرامی که الوهیت عیسی (علیه‌ السلام) توسط بدترین مخلوق خداوند، یعنی شیطان رانده‌شده، مورد آزمایش قرار می‌گیرد. ❌«آنگاه عیسی به دست روح به بیابان برده شد تا ابلیس او را تجربه نماید... آنگاه ابلیس او را به شهر مقدّس برد و بر کنگره هیکل برپا داشته، به وی گفت، اگر پسر خدا هستی، خود را به زیرانداز....» ❌ [3] 💯سؤال ما این است که در این گفته‌ها و رفتارها چه اکرامی برای این شخصیت الهی وجود دارد؟ اگر این اله شما در آسمان بدون تجسم باقی می‌ماند بهتر نبود⁉️ 📌پی‌نوشت: [1]. متی 23: 9 [2]. یوحنا 5: 19 [3]. متی 4: 1 - 11 https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
♨️ پیشگویی نادرست عیسی مسیح ⁉️ 📓 بررسی کتاب مقدس نشان می‌دهد که عیسی مسیح در این کتاب پیشگویی‌هایی انجام داده و خبر از آینده‌ی افراد می‌داد. ⬅️ به شهادت کتاب مقدس بسیاری از این پیشگویی‌ها غلط و غیرممکن بوده است. ✅یکی از پیشگویی‌های غلط عیسی مسیح با توجه به کتاب مقدس مسیحیان، خبر وی از آینده‌ی شاگردانش است. 💢«عیسی ایشان را گفت: هرآینه به شما می‌گویم شما که مرا متابعت نموده‌اید، در معاد وقتی‌که پسر انسان بر کرسی جلال خود نشیند، شما نیز به دوازده کرسی نشسته، بر دوازده سبط اسرائیل داوری خواهید نمود.»💢 [1] 👈 با بررسی بخش‌های دیگر کتاب مقدس به‌خوبی فهمیده می‌شود که این پیشگویی عیسی مسیح ناصحیح و غیرقابل وقوع است. 🔰 چراکه یکی از شاگردان عیسی مسیح به او خیانت کرده و در حالت ارتداد می‌میرد: 🌀 «اما یهودای خائن، وقتی دید که عیسی به مرگ محکوم‌شده است، از کار خود پشیمان شد و سی سکه نقره‌ای را که گرفته بود، نزد کاهنان اعظم و سران قوم آورد تا به ایشان بازگرداند. ⬅️ او به آنان گفت: من گناه کرده‌ام چون باعث محکومیت مرد بی‌گناهی شده‌ام. آنان جواب دادند: به ما چه؟ خودت خواستی! پس او سکه‌ها را در خانه خدا ریخت و بیرون رفت و خود را با طناب خفه کرد.»[2] 💯با توجه به بیان این اشتباه کتاب مقدس، باید دید مسیحیان برای توجیه این اشتباه و اشتباهات فراوان دیگر کتاب مقدس چه توجیهی خواهند داشت.💯 📌پی‌نوشت: [1]. ترجمه‌ی تفسیری کتاب مقدس، متی 19: 28. [2]. همان، متی: 27: 3_5. https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
💎محدوده‌ی رسالت ✝ عیسی مسیح ♻️ مسیحیان کنونی با تبلیغ و تبشیر گسترده‌ی خود در سرتاسر جهان، مدعی هستند که عیسی مسیح برای تمام جهانیان مبعوث شده و حوزه‌ی تبلیغی وی منحصر در قوم و ملیت خاصی نیست. ⬅️ درکتاب مقدس از زبان خود عیسی مسیح، تصریح‌شده است که ایشان برای تبلیغ معارف الهی در بین قوم بنی‌اسرائیل برانگیخته‌شده‌اند. 📓 کتاب مقدس، قول عیسی مسیح را دراین‌باره، چنین نقل می‌کند: 💢«او در جواب گفت، فرستاده نشده‌ام مگر به جهت گوسفندان گم‌شده خاندان اسرائیل.»💢 [1] ♨️ اما اینکه پس از عیسی مسیح، حواریون و پیروان آن حضرت وظیفه‌ی تبلیغ جهانی داشتند یا اینکه آنان نیز ملزم به تبلیغ در بین بنی‌اسرائیل بوده‌اند، سؤالی است که جواب آن در بخش‌های دیگر کتاب مقدس آمده است. 📓کتاب مقدس دراین‌باره چنین می‌نویسد: 💯 «این دوازده را عیسی فرستاده، بدیشان وصیت کرده، گفت، از راه امّت‌ها مروید و در بَلَدی از سامریان داخل مشوید، بلکه نزد گوسفندان گمشده اسرائیل بروید.»💯 [2] 📌پی‌نوشت: [1]. ترجمه‌ی قدیم کتاب مقدس، متی 15: 24. [2]. ترجمه‌ی قدیم کتاب مقدس، متی 10: 5-6. https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
♨️ هولوكاست در كتاب مقدس📓 ✅ طبق نقل كتاب مقدس اولين هولوكاست واقعى به دست نبى خدا حضرت داود (علیه‌السلام) به وجود مى‌آيد.😳 ⬅️ در كتاب مقدس چنين آمده است: 💢 «پس داود تمامى قوم را جمع كرده به ربّه رفت و با آن جنگ كرده آن را گرفت؛ و تاج پادشاه ايشان را از سرش گرفت كه وزنش يك وزنه طلا بود ... و آن را بر سر داود گذاشتند و غنيمت از حد زياده از شهر بردند؛💢 ♻️ خلق آنجا را بيرون آورده ايشان را زير ارّه‌ها و چوم‌هاى آهنين و تیشه‌های آهنين گذاشت و ايشان را از كوره آجرپزى گذرانيد و به همين‌طور با جميع شهرهاى بنى عمّون رفتار نمود.»[1] 🔰 آيا مى‌توان كسى را كه مردان و زنان و كودكان را در كوره‌هاى آجرپزى مى‌سوزاند پادشاه الهى و مظهر عدالت ناميد ⁉️ 👈 آیا چنین حادثه‌ای واقعیت دارد؟ یا طبق معمول از دروغ‌های جریان منحرفی است که یهودیت و مسیحیت را به سوی باطل سوق داد❓ 📌پی‌نوشت: [1]. دوم سموئيل 12: 28-31، اول تواريخ 20: 1-4. https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا