eitaa logo
☘️قطعه ای ازبهشت☘️
1.5هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2هزار ویدیو
6 فایل
☘️ به کانال قطعه ای ازبهشت خوش اومدید☘️ جهت ارتباط با بنده 😊 سوالات شرعی مذهبی اعتقادی شبهات و تعبیر خواب و...🤔 به ایدی زیر پیامک بدید✉️ 👇👇👇👇 @Haren_88 ❤️کپی صلوات❤️ خوش اومدید
مشاهده در ایتا
دانلود
با سلام.نماز خواندن در اتاقی که به فاصله چند متری محل ایستادن ، آیینه ای قرار دارد چه حکمی دارد؟ آیت الله جواد تبریزی پاسخ سلام علیکم نماز خواندن روبروی آیینه مکروه است ولی نماز صحیح است https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
در سرویسهای بهداشتی بین راهی مشغول شستن دست بودم که متوجه شدم مقداری آب از روی سکویی که روشویی ها روی آن قراردارند روی پا و شلوارم ریخت.این آب از شستشو در روشویی ها روی سکو جمع شده بود.آیا پا و شلوار من در حکم نجس هستند؟ ایت الله جواد تبریزی پاسخ سلام علیکم پاک است https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
سلام.گفتن آمین بین حمدوسوره،فقط به قصدذکرودعا،اشکال داره؟ رهبری پاسخ سلام علیکم جایز نیست. العروة الوثقى مع تعاليق الإمام الخميني، ص:398 https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
سلام هنگام قرائت سوره هادرنماز وقتی بسم الله میگیم ،باید حتما قبلش نیت کنیم که چه سوره ای میخوایم بخونیم؟ آیت الله سیستانی پاسخ سلام علیکم تعیین سوره هنگام خواندن «بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیٖم» لازم نیست و نمازگزار می‌تواند ابتدا «بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیٖم» را بدون معیّن کردن سوره خاصّ بگوید سپس سوره‌ای را که می‌خواهد بخواند معیّن کند. امّا اگر نمازگزار ابتدا «بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیٖم» را به نیّت سوره خاصّ بگوید، چنانچه بخواهد سوره‌ای غیر از آن را بخواند احتیاط واجب آن است که آن را دوباره بگوید. https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
با سلام و خسته نباشید. یه سوال.یکی از روحانیون که امام جماعت مسجدی بودن گفتن وقتی میخواین گوشت رو مصرف کنید اول آب بکشید چون حیوانات غسل نمیکنن قبل از استفاده پاک بشه آیا این درسته؟ اگه اینجور باشه تخم مرغ خوردنش کلا حرامه. میشه توضیح بدین پاسخ: 🌺سلام علیکم🌺 گوشت پاک است وخوردنش اشکالی ندارد وخوردن تخم مرغ هم اشکالی ندارد ونیاز به آب کشیدن ندارند. رساله احکام نجاسات مسأله 84 به بعد https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
سلام میخواستم بدانم به فتوای آیات عظام صافی، خامنه ای، وحید و شبیری پرداخت بدهی در صورت گذشت زمان باید به روز حساب شود یا همان مبلغ؟ پاسخ 🌺سلام علیکم🌺 ✅آيه اللّه خامنه اى: اگر زمان زيادى بر دین گذشته باشد، احتياط آن است كه مصالحه كنند و چنانچه قانون معتبرى در ميان است، بايد مراعات شود. ✅آيه اللّه صافى: اگر فاصله زمانى به قدرى طولانى باشد كه اختلاف ارزش دین زياد و غيرمتعارف باشد – به طورى كه در نظر عرف پرداختن آن، به مبلغ سابق بدل آن محسوب نشود و در اين مدت نيز طلبکار طلب کرده است – بايد به نرخ روز محاسبه شود. با وجود آن، احتياط اين است كه دو طرف با مصالحه و تراضى رفع اختلاف كنند ✅آیت الله وحید: بايد به مقدار همان چيزى كه معين شده، بپردازد نظر آیت الله شبیری در اختیار نیست. [2]. صافى، جامع الاحكام، ج 2، س 1296 و 1297. https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
برخی از مراجع دادن خمس هدایای ناچیز را لازم نمیدانند. منظور از هدیه ناچیز چیست؟ مثلا شلوار یا پیرهن هدیه ناچیز هستن ؟ پاسخ 🌷سلام علیکم🌷 ✅ خمس هدیه الف:قبل از سال خمسی مورد استفاده قرارگیرد. همه مراجع: هدیه اگر تا قبل از سال خمسی مورد استفاده قرار گیرد خمس ندارد. ب: تاسال خمسی باقی بماند واستفاده نشود. آیات عظام امام،خامنه ای،نوری،مظاهری: هدیه خمس ندارد بلکه بنابراحتیاط مستحب اگر از مخارج سال اضافه آمد خمسش پرداخت شود. آیات عظام اراكى،خوئى،گلپايگانى،سيستانى،صافی،سبحانی: هدیه خمس دارد. مکارم،فاضل،بهجت: هدیه بنابراحتياط واجب خمس دارد. آیات عظام وحید،تبریزی:درصورتی که هدیه خطیره باشد(ارزشمند باشد)خمس دارد. آیت الله زنجانی :اگرهدیه خطیره باشد خمس داردواگرغیرخطیره باشدبنابراحتياط خمس آن را بدهد. منظور از خطیره و ارزشمند مثل پیراهن و شلوار نیست بلکه هدیه ای است که عرفا ارزشمند باشد مانند سکه طلا یا زمین و ... 📚📢توضيح المسائل 16مرجع، 1753-خامنه ای،أجوبة ،س 851- العروة الوثقى،ج2،کتاب الخمس، السابع: ذیل مسأله49- مظاهری رساله،م 1345 – نوری،رساله،م 1749-منهاج الصالحين ج 1،کتاب الخمس السابع-گلپایگانی،صافی،هداية العباد ج‌1،مسألة 1619- سبحانى،رساله، م 1450- فاضل،رساله،م 1161و عروة الوثقى،ج2 السابع-زنجانی ،رساله،م 1762-تبريزى، استفتاءات جديد، ج‌1، سوال 831-بهجت،وسیله النجاه،کتاب الخمس،الخامس،م1378- https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿اًلٓلًهُم 🍃صّل 🍁عٗلٌئ 🌿مُحْمۤد 🍃ۋًاُل 🍁مّحُمْد 🌿اٍل٘لٗهٌم 🍃ص٘ل 🍁عٍلۤئ 🌿مًحٓمٌد 🍃ۈُال 🍁محّمۤدْ اَلٍل٘هٍم كن🌿ل٘ۆٍلِيًك أٓلٌحٗجّه إۤپن أْلۤحٓسٌن صٗلٌـۏۤأْتـِكَ🍃عۤلًيَه ٷِعُلّۍ آٌب٘آئٍه فِي هٌذٗه إلٌســ٘إْعۤــه🍁 ۏًفـٓي كِـل سُإّعۤه ۄ٘لٍيِاًَ ؤٗحٌا٘فٍظۤاً ؤًقآئٌداًُ🌿ۆنُاّصۤړ٘اً ۄٍدلِيَلٗاً وٍع٘يٍنٓا حتى تسٓكنٌهُُ اّړۤضْكٍَ🍃طِۈَعّا ۈُتّمۤتْعٍهُِ فَيّهٌا طٗۈٌي٘لْاًۤ بًړٓحٍمِتَك ېّاِأَرّح٘م🍁الٗرٍا٘حمٍيٓنً 🌸اٍل٘لٗهٌم 🌺ص٘ل 🌸عٍلۤئ 🌺مًحٓمٌد 🌸ۈُال 🌺محّمۤدْ 🌸وَعجٍل 🌺فَرَجَهُم 🌹✨ ✨🌹ا https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
✳️ اسلام این افراد زیبا است 🔹قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص) مِنْ حُسْنِ إِسْلَامِ الْمَرْءِ تَرْكُهُ الْكَلَامَ فِيمَا لَا يَعْنِيهِ. 🔻پیامبر اسلام (ص) فرمود: از نشانه‌های زیبا بودن اسلام شخص، این است که در آنچه به او مربوط نیست سخن نگوید. 📚 امالی شیخ مفید، ص۳۴ https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
💠سوء ظن و حسن ظن 🔻امام هادی علیه السلام فرمودند : 🔹اذَا کَانَ زَمانُ العَدلِ فیهِ أَغلَبَ مِنَ الجَورِ فَحَرامٌ أَن یَظُنَّ بِاَحَدٍ سُوءً حَتّی یَعلَمَ ذالِکَ مِنهُ و اِذَا کَانَ زَمانُ الجَورِ أَغلَبَ فیهِ مِنَ العَدلِ فَلَیسَ لِأَحَدٍ أَن یَظُنَّ بِاَحَدٍ خَیراً ما لَم یَعلَم ذالِکَ منهُ 🔸هرگاه در جامعه، رعایت عدالت بیشتر از جور و ستم باشد؛ بد گمانی به مردم حرام است، مگر آن که از راه یقین محرز باشد؛ و امّا اگر در برهه ای از زمان، ظلم و جور بر عدالت غلبه پیدا کند، خوش گمانی به همگان شایسته نیست جز آنجا که آدمی به نیک بودن شخصی علم و یقین دارد. 👈 مستدرک الوسائل، ج9 ص 146 https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
🌹 🌳 💦 🌴 🏳 🇮🇷 🌷پاداشِ صلوات بر حضرت فاطمه ی زهرا (سلام الله علیها ) ✍🏻..🌹 پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به فاطمه سلام الله علیها فرمودند: «مَن صَلّی عَلَیْکِ غَفَرَ اللهُ لَهُ وَ اَلحَقَهُ بِی حَیْثُ کُنْتُ مِنَ الْجَنَّةِ» 🌸ای فاطمه! هر کس بر تو [از روی معرفت و خلوص] صلوات فرستد؛ خدای متعال همه‌ی گناهان او را، (بدون استثناء) می‌بخشد و هرجا که من در بهشت باشم؛ خدا او را در بهشت به من ملحق می‌کند. 🌹 🌳 🇮🇷 🌹 و این صلوات چقدر زیباست: «اَللّهُمَّ صَلِّ عَلیٰ فاطِمَةَ و اَبِیها وَ بَعْلِها وَ بَنِیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ» 🌻 🌸 📚بحارالانوار، ج ۴۳، ص ۵۵ 🌹 🌳 🇮🇷 📕 https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
رهبر و مولای مردم کیست؟ عبدالله بن اسعد زراره از پدرش نقل می کند که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : هرکس را که من مولای اویم پس علی (علیه السلام) هم مولای اوست. درباره علی (علیه السلام) به من وحی شد که او امیرمومنان و مهتر مسلمانان و پیشوای دست و رو سفیدان است. بحارالانوار جلد ۳۷ صفحه ۲۳۳ حدیث ۱۰۲ ؛ الیقین سید بن طاووس صفحه ۱۰۸ https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
این گونه به مولا (علیه السلام) سلام بدهید بریده می گوید : پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) به ما دستور دادند که در میان خود به علی (علیه السلام) به عنوان امیرمومنان سلام بدهیم. و هر آن چه در قرآن (یا ایها الذین آمنوا ) آمده چنین تفسیر شده که علی (علیه السلام) امیر و بزرگ آن است. بحارالانوار جلد ۳۷ صفحه ۳۰۰ حدیث ۲۰ ؛ الیقین سید بن طاووس صفحه ۱۰۱ https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
گوشت و خون علی (علیه السلام) گوشت و خون پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) است ابن عباس می گوید : پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمودند : این علی بن ابی طالب (علیهما السلام) است که گوشت او گوشت من ، و خون او خون من است و جایگاه او برای من همانند هارون علیه السلام برای موسی علیه السلام است ؛ جز آن که بعد از من دیگر پیامبری نیست ، و همچنین ایشان (صلی الله علیه و آله) فرمودند : ای ام سلمه ! شاهد باش و بشنو ، این علی امیر مومنان و مهتر و بزرگ مسلمانان و صندوق دانش من می باشد ، و او آنچنان دری است برای من که تنها از راه او ( به من یا به حق) می رسند ، او برادر دینی من ، و دوست من در آخرت و همراه من در جایگاه بلند بهشت است. بحارالانوار جلد ۴۰ صفحه ۱۴ حدیث ۲۹ ؛ الیقین سید بن طاووس صفحه ۸۸ https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
  🔹رسول خدا صلي الله عليه و آله(در روز غدير)فرمود:  اى مسلمانان! حاضران به غايبان برسانند📢📢 كسى را كه به من ايمان آورده و مرا تصديق كرده است، به ولايت على سفارش مى كنم، آگاه باشيد ولايت على، ولايت من است و ولايت من، ولايت خداى من است. اين عهد و پيمانى بود از طرف پروردگارم كه فرمانم داد تا به شما برسانم. 📚بحارالانوار مبلغ غدیر باشیم👏 عاشورا نتیجه فراموش شدن غدیر است 😔 https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
غدیر را بهتر بشناسیم 🔹 امام صادق عليه السلام فرمود:  عيد غدير، روزى است كه رسول خدا(ص)، على (ع) را بعنوان پرچمدار براى مردم برافراشت و فضيلت او را در اين روز آشكار كرد و جانشين خود را معرفى كرد، بعد بعنوان سپاسگزارى از خداى بزرگ آن روز را روزه گرفت و آن روز، روز روزه دارى و عبادت و طعام دادن و به ديدار برادران دينى رفتن است. آنروز روز كسب خشنودى خداى مهربان و به خاك ماليدن بينى شيطان است. 📚 منبع :وسائل الشيعه https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا بهتر نیست پولی که برای حج خرج می شود، صرف فقرا شود؟ پاسخ: اولا حج به طور ریشه ای فقر را از بین می برد. چون ۱- کسی که می خواهد به حج برود، باید با مال پاک مخارج سفرش را تامین کند. پس حاجیان واقعی کسانی هستند که در طی مدت عمر، سهم فقرا از اموال خود را پرداخت کرده اند. وَ في أَمْوالِهِمْ حَقٌّ لِلسَّائِلِ وَ الْمَحْرُومِ (۱۹ ذاریات) (متقین کسانی هستند که) و در اموال خود براى سائل و محروم حقى قائل بودند. ۲-حج با آداب و مناسکش انسان را از دنیا طلبی باز می دارد. و وقتی که انسان توانست خواهش های نفسانی را مهار کند، طبیعتا راحت تر می تواند اموال مازادش را به فقرا برساند: امام رضا عليه السلام می فرمایند : (حج برای) به رنج افكندن بدن و باز داشتن آن از خواهشها و لذّتها است. عيون أخبار الرِّضا : ٢/٩٠/١ ۳- ریشه فقرها، زیاده طلبی ها و دزدی عده ای است که روزی محرومان را از چنگ شان ربوده اند! پس یک راه مقابله با فقر، از بین بردن سرکشی است. امام صادق عليه السلام می فرمایند : هيچ جايى نزد خداوند متعال محبوبتر از مسعى (محل سعی از مناسک حج) نيست؛ زيرا كه هر گردن كش و متكبّرى در آن جا خوار و ذليل شود. بحار الأنوار : ٩٩/٤٥/٣٤ ثانیا حج با مناسکی چون قربانی و ... خود یک راه کمک به فقرا است و توجه به فقرا را بیشتر می کند. ثالثا اسلام یک دین کاریکاتوری نیست که فقط یک جنبه داشته باشد و بخواهیم آن را منحصر در انفاق کنیم. هر چند انفاق به فقرا نیز بسیار مهم است. و قرآن مکرر توجه به مسائل مالی اجتماع را در کنار بحث عبادت خدا مطرح کرده است (نماز و زکات) ولی همین آموزه انفاق به فقرا، زمانی مطرح می شود که خود دین باقی مانده باشد که با امثال حج باقی می ماند: امام صادق عليه السلام می فرمایند : (حج واجب شد) تا آثار پيامبر خدا صلى الله عليه و آله شناخته شود و خبرهاى آن حضرت نقل و بازگو شود و از يادها نرود. علل الشرائع : ٤٠٥/٦ و امام على عليه السلام ـ در وصيّت خود به هنگام وفات ـ فرمود : خدا را! خدا را! در حقّ خانه پروردگارتان . تا زنده ايد آن را وا مگذاريد كه اگر رها شود، [از عذاب الهى ]مهلت داده نخواهيد شد. الخصال : ٦٢٠/١٠ رابعا کسی که به خدا ایمان دارد، عوامل هستی را در عوامل مادی منحصر نمی کند و می فهمد که از عوامل معنوی هم می توان برای حل مشکلات بهره گرفت. که خود حج تاثیر زیادی در نزول برکات و رفع مشکلات دارد. پيامبر خدا صلى الله عليه و آله می فرمایند : حجّ، فقر و تهيدستى را از بين مى برد. تحف العقول : ٧ و امام صادق عليه السلام ـ در پاسخ به عبد الرحمن كه عرض كرد: عده اى از اين داستان گويان مى گويند: اگر كسى يك حجّ به جا آورد و سپس [به جاى رفتن مكرر به حجّ ]صدقه بدهد و صله رحم به جا آورد كار بهترى انجام داده است ـ فرمود : دروغ مى گويند. اگر مردم اين كار را بكنند اين خانه به تعطيلى كشانده مى شود ، در حالى كه خداوند اين خانه را قوام كار مردم قرار داده است. علل الشرائع : ٤٥٢/١ خامسا باید توجه کرد که بعضی برای جنگ با حق، خودشان را زیر شعارهای زیبا مخفی کرده اند. آیا مخارجی که صرف سفر حج می شود، بیشتر است یا مخارجی که برای سفرهای تفریحی پاریس و ترکیه و تایلند و ... می شود؟ چرا این تبلیغات علیه حج درباره این طیف سفرها مطرح نمی شود؟ چرا گفته نمی شود با هزینه لوازم آرایشی یک سال، مخارج چند فقیر تامین می شود؟ چرا حساسیتی که علیه حاجیان وجود دارد، علیه کسانی که ماشین های چند صد میلیونی و بلکه میلیاردی سوار می شوند، دیده نمی شود؟ و ... https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
از چه زماني بر روي کعبه پارچه يا چادر انداخته شد؟ آيا همانند الان بود که سرتاسر آن پوشيده شده است؟ پاسخ: برای نخستین بار حضرت اسماعیل(ع) پرده ای بر روی کعبه کشید. بعدها قریش این سنت را ادامه داد و پرده داری کعبه برای آنان منصبی ویژه شد. رسول خدا(ص) پس از فتح مکه(20 رمضان سال هشتم هجرت) پرده آن را عوض کرد. بعد از آن همیشه یکی از کارهای خلفا و امیران توجه به همین پرده و تعویض سالانه آن بوده است. در میان دولت های اسلامی، زمانی که در هر گوشه ای از دنیای اسلام دولتی حاکم بود، آنهایی موفق به داشتن این افتخار می شدند که از قدرت سیاسی بالاتری برخوردار بودند. پس از امویان؛ عباسیان، فاطمیان، حاکمان یمن، و زمانی نیز برخی از قدرت های پرنفوذ محلی کار تهیه پرده را بر عهده داشتند. آنان نام خویش را نیز بر پرده می نوشتند و تا مدتی که پرده برقرار بود، نام آنان نیز در منظر دید طواف کنندگان قرار داشت؛ مثلا زمانی که در آستانه قرن چهارم هجری ابوالسرایا به نام علویان در عراق قیام کرد و مدتی اوضاع را در اختیار داشت، حسین ابن افطس نماینده وی در مکه، پرده ای برای کعبه فرستاد که روی آن چنین نوشته شده بود: بِِسمِ اللهِ الرَّحمَنِ الرَّحِیمِ، وَ صَلّی اللهُ عَلی مُحَمّدٍ وَ عَلی أَهلِ بَیتهِ الطّاهِرِینَ الأَخیار، أمر ابوالسرایا الأصفر بن الأصفر داعیة آل محمد بِعَمَلِ هذِهِ الکِسوَة لِبَیتِ اللهِ الحَرام.(ازرقی، اخبار مکه، ج۲، ص۲۶۳.) در دوره تیموری در ایران، برای چند سال شاهرخ فرزند تیمور پرده برای کعبه فرستاد. در این دوره و تا روی کارآمدن عثمانی ها، این ممالیک و عثمانی ها بودند که خدمت حرمین شریفین را داشته و استثنائا به دیگران اجازه می دادند که پرده برای کعبه ارسال کنند. https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
چرا به امام علي حيدر کرار ميگفتند و به چه معناست؟ پاسخ: از برخي متون ديني و تاريخي استفاده مي‌شود بعد از ولادت امام علي(ع) مادرش فاطمه بنت اسد نام حضرت را «حيدره» ( شير )به نام پدرش(اسد) ناميد. آن گاه پدر حضرت آن نام را عوض کرد و او را علي ناميد. برخي گفته‌اند: «حيدره» نامي است که قريش براي حضرت انتخاب کرده بودند،‌ولي قول نخست صحيح‌تر است،‌زيرا آن بزرگوار در جنگ خيبر هنگامي که «مرحب» به جنگ حضرت آمد و گفت: أنا الّذي سمّتني اُمّي مرحبا، پاسخ داد و گفت: «أنا الّذي سمّتني اُمّي حيدره؛ منم آن کسي که مادرم مرا حيدره نام نهاد».(۱) کرار: بسيار حمله برنده ،به تکرار هجوم برنده ،لقب علي (ع) ،وي بدون ترس به صف دشمن حمله مي کرد . برگردنده، باز گردنده. حمله كننده پياپى. از القاب اميرالمؤمنين على (ع) است، كه حضرت در جنگ، بر صف دشمنان بارها حمله مى نمود و هيچ انديشه نمى كرد.(۲ ) امام علي (ع) انسان کاملي است که عالي ترين صفات انساني را دارا بود ،در ميدان عبادت عابد ترين افراد . هنگام عفو و گذشت، با گذشت ترين فرد ودر زمان سخن گفتن بهترين خطيب .در ميدان جنگ نيز بهترين رزمنده به حساب مي آمد . پي‌نوشت‌: ۱. الکامل في التاريخ ،ج ۲ ،ص۲۲۰ ،ابن اثير ،بيروت ،دار صادر ،۱۳۸۵ ؛ بحارالانوار ، ج ۳۹، ص ۱۴؛ زندگاني امير المؤمنين، ، ص ۲۹ ـ ۳۰؛ سيد هاشم رسولي محلاتي تهران ،دفتر نشر فرهنگ اسلامي. ۱۳۷۴ ،چاپ چهارم ۲ . معارف ومعاريف ،ج ۸ ، ص ، ۴۸۰ ،سيد مصطفي دشتي ،قم ، ۱۳۷۶ ،چاپ دوم https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
چگونه بدانيم که آماده ازدواج هستيم؟ و اينکه چگونه بدانيم که طرف مقابل براي زندگي مشترک مناسب هست؟ ️پاسخ: برای ازدواج بلوغ هاي چندگانه ضرورت دارد.اين بلوغ ها از اين قرارند: 1-بلوغ جسمي(تغييرات فيزيكي و شيميايي بدن) 2- بلوغ جنسي(رشد اندام هاي جنسي براي توليد مثل) 3- بلوغ عاطفي(تمايل به دوست داشتن سالم ديگران، نه بر اساس منفعت طلبي شخصي) 4- بلوغ يا استقلال از والدين(چنين فردي بدون حمايت همه جانبه از طرف والدين و بدون نياز هميشگي به نظر خواهي از جانب آنان به زندگي خود ادامه مي دهد. به عبارتي او چسبيده به والدين يا وابسته به آن ها نيست و خودش مي تواند براي زندگيش تصميم بگيرد) 5-بلوغ اقتصادي(كسب درآمد و تأمين احتياجات زندگي روزمره بدون وابستگي مالي به ديگران يا والدين) 6- بلوغ اجتماعي براي انتخاب همسر ملاك هايى بايد در نظر گرفته شود. در صورت لحاظ اميد است زوجين زندگي خوبي داشته باشند. اين ملاكات دو نوع است: الف: آن هايى كه ركن و اساس اند و براى يك زندگى سعادتمندانه حتما لازم اند. مثل تدين و دين دار بودن فرد، اخلاق نيك داشتن، شرافت و اصالت خانوادگى، عقل و... ب: آن هايى كه شرط كمال هستند و براى بهتر و كامل تر شدن زندگى اند و بيش تر به سليقه و موقعيت افراد بستگى دارد. مثل زيبايي و ... دحتر و پسري كه قصد ازدواج دارند بايد اين ملاكات را در طرف مقابل خود بررسي كنند. در صورتي كه اين معيار ها را دارا باشد پسر تقاضاي ازدواجش را مطرح كند و يا دختر پاسخ مثبت به تقاضاي پسر بدهد. و چنان چه در بررسي ها به اين نتيجه رسيدند كه طرف مقابل صلاحيت هاي لازم را ندارد مي توانند،‌تقاضاي طرف مقابل را رد كنند. البته دختر و پسر براي اين كه بتوانند به نتيجه درستي برسند و بر اثر تصميمي غلط گرفتار مشكلاتي نشوند لازم است از بزرگترها كمك بگيرند و نقصان در كمال و رشد عقلاني خود را با مشورت جبران كنند. https://eitaa.com/kafa_Alinezhad313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا