🔺مردم هوشیار باشند: دروغ بزرگ ابتکار درباره بنزین پتروشیمیها/ جیغ بنفشی که منجر به واردات یک میلیارد لیتر بنزین پاتیلی شد
🔹بعد از ۳ سال صادرات بنزین ایران حال زمزمههایی درباره تراز منفی و پیشی گرفتن مصرف از تولید به گوش میرسد. اما برای روایت افول یک خودکفایی نباید قصه را از وسط کتاب خواند.
🔹واردات گسترده واکسن در دولت سیزدهم و فروکش کردن کرونا باعث شد که فنر مصرف بنزین رها شود و این موضوع در کنار افت تولید بنزین در دولت روحانی (طبق آمار شرکت ملی پخش) از ۱۰۷ به ۹۸ میلیون لیتر در روز، مزید بر علت شد و فعلا ایران را از لیست صادرکنندگان بنزین خارج کرده است.
🔹در این شرایط یکی از گزینههای روز میز دولت برای تامین پایدار بنزین کشور، استفاده از ریفرمیت پتروشیمیها است، موضوعی که در دوره تحریم اول نیز آزمایش شد و از واردات بنزین جلوگیری کرد. اما این موضوع جیغ بنفش مافیای واردات بنزین را درآورده است.
🔹اخیرا معصومه ابتکار رئیس اسبق سازمان محیطزیست مدعی شده است که تولید بنزین از ریفرمیت پتروشیمیها باعث آلودگی هوا در دولت دهم و سیزدهم نسبت به دولت روحانی بوده است. نکته جالب اینکه شائبههای زیادی درباره نقش شوهر ابتکار در واردات بنزین پاتیلی در ابتدای دولت یازدهم مطرح است که با هجمه رسانهای به تولید بنزین باکیفیت پتروشیمیها رقم خورد.
🔹البته خانم ابتکار همه واقعیت را درباره آلودگی هوا نمیگوید، اما شاید بهتر است بدانید که دولت یازدهم برای ثبت رکورد هوای پاک، استانداردهای سختگیرانه دولت قبل را تغییر داد و همین موضوع را دستاویز هجمه علیه بنزین پتروشیمیها و واردات بنزین پاتیلی کرد. البته تکمیل پروژههای تولید گاز و پروژههای بهبود کیفیت فرآوردههای پالایشگاههای اراک و تهران که در دولت دهم انجام شد هم به این موضوع در دولت یازدهم کمک کرد.
🔹اما برای بررسی آلایندگی بنزین پتروشیمی به جای رجوع به استانداردهای متفاوت از هوای پاک و آلوده بهتر است ریفرمیت پتروشیمی را طبق «آنالیزهای دقیق» با ریفرمیت پالایشگاهها مقایسه کنیم. به عنوان مثال ریفرمیت پتروشیمی نوری دارای عدد اوکتان ۹۵، درصد بنزن ۱.۹ و درصد آروماتیک ۵۶ است و این اعداد برای پالایشگاه شازند اراک که بهترین پالایشگاه ایران است معادل عدد اوکتان ۹۸، درصد بنزن ۲.۳، درصد آروماتیک ۶۱ میباشد.
🔹طبق استانداردها درصد بنزن ریفرمیت باید کمتر از ۲ درصد باشد که درباره پتروشیمی نوری صدق میکند همانطور که شاهرخ خسروانی قائممقام مدیرعامل پالایش و پخش فرآوردههای نفتی در دولت یازدهم نیز در مصاحبهای با خبرگزاری فارس عنوان کرده بود که «مشکلی با بنزن بنزین پتروشیمی نوری نداریم».
🔹همچنین کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس نهم و یازدهم نیز با حضور کارشناسان متعدد از همه دستگاههای متولی به موضوع آلایندگی بنزین پتروشیمیها ورود کرده و در پایان آن را دروغی بزرگ به نفع واردات یک میلیارد لیتر بنزین پاتیلی و بیکیفیت توسط دلالان بنزین اعلام کرد.
🔹درحالیکه همه اسناد و گزارشات معتبر بر آلوده نبودن بنزین پتروشیمیها تاکید میکند اما ارجاع جریان همسو با معصومه ابتکار به یک سایت خبری مجهول به نام نفتون است که نشاندهنده خالی بودن دست آنهاست. البته از جریانی که یوسف رشیدی تئوریسین اصلی آنها در مصاحبه با خبرگزاری فارس نمیداند بنزین پتروشیمی از گاز تولید نمیشود یا حتی نمیداند میعانات گازی چیست نباید انتظار حرفهای مستند داشت.
آخرین اخبار و تحلیلهای اقتصاد انرژی را در «خط انرژی» بخوانید.
@khate_energy
🛑 به احتمال زیاد کشتی متعلق به تاجر اسرائیلی در واکنش به هدف قرار دادن تانکر های ایرانی درحال عبور از مرز عراق به سمت سوریه، یک هفته پیش هدف پهپاد قرار گرفته است
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆘@sabreenS1_official
⭕️ موقعیت نفتکش رژیم صهیونیستی که مورد حمله پهپادی قرار گرفت
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆘@sabreenS1_official
پاسخ به شبهه مشروعیت نداشتن نظام
🌕 وقت آن رسیده از همه چیز با سرعت و به دقت مطلع شوید.🔎
به کانال کمیل بپیوندید
┏━🍃🌺🍃━┓
https://eitaa.com/chanel_komeil
┗━🍂━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ جدید
با موضوع تناقضات رفتاری در برخی مدعیان آزادی و مطالبه گری و عدالت
نام این قسمت
🌹لطیف موقت🌹
#لطیف_موقت
#سیدکمیل
#اول_بیل_بزن_بعدا_حرف_بزن
https://eitaa.com/chanel_komeil
یحیی گلمحمدی جریمه شد
یحیی گلمحمدی سرمربی پرسپولیس در پی توهین به بازیکنان تیم ملی فوتبال، به کمیته انضباطی احضار شد و تذکر شدید دریافت کرد.
۲۰ درصد از مبلغ قرارداد یحیی گلمحمدی نیز به عنوان جریمه کسر شد.برخی منابع خبری میگویند مبلغ قرارداد گلمحمدی با باشگاه پرسپولیس بیش از ۳۰ میلیارد تومان است.
🌕 وقت آن رسیده از همه چیز با سرعت و به دقت مطلع شوید.🔎
به کانال کمیل بپیوندید
┏━🍃🌺🍃━┓
https://eitaa.com/chanel_komeil
┗━🍂━
✍️ تسلیت آیتالله اعرافی به مردم و حوزه علمیه فارس
آیت الله اعرافی در پیامی شهادت حجت الاسلام محمد زارع مویدی را تسلیت گفت که متن آن به این شرح است:
◼️ انا لله و انا الیه راجعون
در نهایت تأسف و تألم خاطر، خبر عروج آسمانی فاضل ارجمند و روحانی مجاهد حجت الاسلام و المسلمین آقای محمد زارع مویدی(ره) را دریافت نمودم.
آن عالم نیکو خصال با همتی والا رسالت حوزوی و ماموریت الهی خویش را در راستای دفاع از حریم ولایت، مشارکت در فعالیتهای اجتماعی و عام المنفعه و نیز دفاع از امنیت ملی و ارزش های اسلامی به شایسته ترین وجه ایفا نموده و در نهایت نیز جان خود را در این راه تقدیم نمود.
اینجانب، شهادت آن دانشور جهادی را به خانواده، دوستان و آشنایان و به ویژه حوزه علمیه فارس تبریک و تسلیت عرض نموده و برای ایشان از خداوند متعال، علو درجات و روح و رضوان ربوبی و برای بازماندگان، صبر جمیل توام با اجر فراوان و پایدار خواستارم.
علیرضا اعرافی
مدیر حوزه های علمیه
@HawzahNews| حوزهنیوز
🔔 دومین جشنواره "پاسخ برتر" فراخوان شد👇
https://hawzahnews.com/xbY69
@HawzahNews| حوزهنیوز
🔻 آیتالله کریمیجهرمی در دیدار جمعی از فعّالان و نویسندگان عرصه بهایی پژوهی:
❇️ گاهی خروج از مسیر اخلاق و ادب، باعث از بین رفتن منطق و استدلال میشود
◻️ باید تلاش کرد مطالبی که در مقابله با این فرقه ضالّه ارائه می شود مطالب عوامانه و سست نباشد، بلکه مبتنی بر استدلال و نشان دادن نقاط ضعف این گروه باشد تا وقتی گروههای مختلف به این استدلال برخورد کردند به آسانی آن را بپذیرند.
https://hawzahnews.com/xbY64
@HawzahNews| حوزهنیوز
🗞 هفتصدوبیستونهمین شماره هفتهنامه افقحوزه منتشر شد + دانلود👇
https://hawzahnews.com/xbY4R
@HawzahNews| حوزهنیوز
🔻مدیر مدرسه علمیه شهید دستغیب شیراز در گفتوگو با حوزه:
🌷 شهید مویدی در همه صحنهها جهادی پایه کار بود
◻️ شهید مویدی، مصداق آیه «صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ» بودند.
طلبه شهید مویدی #مدافع_حرم نیز بودند و با وجود داشتن پسر کوچک، اما با توجه به اینکه از غیرت دینی بسیار بالایی برخوردار بود، باز هم در سوریه حاضر شد.
◻️شهید مویدی پس از اینکه پدرش را از دست داد، شغل پدر که همان #کشاورزی بود را ادامه داد و یک تنه در این عرصه فعالیت میکرد، اما با این وجود، هیچوقت دست از آرمانهای مقدس خود بر نداشت.
◻️ شهید محمد زارع مویدی در پل دختر، بم و در هرجایی که حادثهای رخ میداد و مردم نیاز به کمک داشتند، حضور #جهادی داشت.
@HawzahNews | خبرگزاریحوزه
حکم اعدام برای عامل تعرض به نوجوان زرین دشتی
🔹رئیس کل دادگستری استان فارس: عاملین تعرض به نوجوان زرین دشتی در شهریور ماه امسال پس از شناسایی و دستگیری در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان فارس مستقر در شهرستان داراب محاکمه و پس از رسیدگی دقیق به این پرونده مهم، عاملین تعرض به اشد مجازات محکوم شدند.
tn.ai/2805240
@TasnimNews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازداشت شبکه ۵ نفره سازماندهی اغتشاشات در تهران
🔹عملیات شناسایی و دستگیری شبکه ۵ نفره سازماندهی اغتشاشات در مناطق شریعتی و سعادت آباد تهران توسط نیروهای امنیتی واکنش سریع ایران
@TasnimNews
جریمه یحیی گلمحمدی صحت ندارد
⚽️ یحیی گلمحمدی که روز گذشته در صفحه شخصی خود پیامی علیه تیم ملی فوتبال ایران منتشر کرده بود، به کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس دعوت شده است.
⚽️ در حالی که امروز خبری مبنی بر جریمه ۲۰ درصدی این مربی منتشر شده، یک مقام مسئول در باشگاه پرسپولیس به خبرنگار تسنیم گفت که جلسه کمیته انضباطی هفته آینده برگزار میشود و باشگاه تاکنون هیچ تصمیمی درباره گلمحمدی نگرفته است.
⚽️ بر اساس اعلام این منبع مطلع ابتدا باید این جلسه تشکیل شود و اعضا پس از شنیدن صحبتهای این مربی رأی خود را صادر کنند.
tn.ai/2805250
@TasnimNews
مجازات سنگین برای فوتبالیست هتاک
پویا سیفپناهی بازیکن تیم فوتبال مس شهر بابک در پی توهین به بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران، از این تیم اخراج شد.
بنابر گزارشها، سازمان لیگ دیگر برای پویا سیفپناهی کارت بازی صادر نمیکند و وی به صورت مادامالعمر از بازی در سایر تیمهای فوتبال هم منع میشود.
🌕 وقت آن رسیده از همه چیز با سرعت و به دقت مطلع شوید.🔎
به کانال کمیل بپیوندید
┏━🍃🌺🍃━┓
https://eitaa.com/chanel_komeil
┗━🍂━
✍ با این سوزشی که براندازها گرفتن میشه زمستان اروپا رو باهاش گرم کرد.
🌕 وقت آن رسیده از همه چیز با سرعت و به دقت مطلع شوید.🔎
به کانال کمیل بپیوندید
┏━🍃🌺🍃━┓
https://eitaa.com/chanel_komeil
┗━🍂━
سلام
🔻دیشب تو خیابون داشتن شعار میدادن کاریشون نداشتم ولی وقتی توهین به رهبری کردن دیگه نتونستم جواب ندم چندتا جواب دادم و شکر خدا خفه شدن
ناراحت این بودم و البته کمی خوشحال که دختر ۱۶ ساله ام گریه کرد بهش گفتم ترسیدی گفت این چ حرفیه دلم برای مظلومیت رهبر سوخت
من بهش گفتم مظلوم نیست تا وقتی که ما خون داخل رگهامون هست هستیم و خیلی خیلی افرادی هستند که ما در مقابلشون هیچی نیستیم
خوشحال شدم که دخترم غیرت داره و هواسش هست هر چند که اون هایی که شعار میدادن تو سن و سال دخترم بودن متاسفانه
https://eitaa.com/chanel_komeil/13702
💬 بازیکنان تیم ملی بوسنی هستن:)))
#لبیک_یا_خامنه_ای
https://eitaa.com/chanel_komeil/13702
اول میگویند مردم بیایید👈 #اعتراضات__سراسری
کسی نمیآید!
بعد میگویند کسی نیاید👈 #اعتصابات_سراسری
مردم میآیند!
بصیرت مردم ایران اینگونه منافق و ضدانقلاب و سلطنتطلب را کلافه و سرخورده میکند!
✅ #به_اشتراک_بگذارید
🌕 وقت آن رسیده از همه چیز با سرعت و به دقت مطلع شوید.🔎
به کانال کمیل بپیوندید
┏━🍃🌺🍃━┓
https://eitaa.com/chanel_komeil
┗━🍂━
معرفی آثار منتشر شده علمای اهلسنت در سده 12 و 13 قمری در نقد فرقه وهابیت
نویسنده : اباذر نصر اصفهانی
منبع : سراج منیر7و8
مقدمه
حرکت تند و افراطی وهابیت به اسم اهلسنت و پیرو احمد بنحنبل به پشتیبانی استکبار جهانی آنچنان که باید نتوانست در دلهای مسلمانان خصوصاً جوانان و روشنفکران نفوذ نماید، بلکه بر عکس، موجب هشیاری بسیاری از علمای اهلسنت و توجه دادن آنها به بدعتهایی گردید که این فرقه به نام دین و سنت سلف صالح به مردم عرضه میکرد. از ابتدای ظهور وهابیت در سرزمین حجاز، گروهی از علمای اهلسنت با هوشیاری به مقابله با این فرقه و نقد تفکرات مؤسس آن محمد بنعبدالوهاب روی آوردند و کتابهای متعدد در ردّ وی نوشتند و نامههایی برای او فرستادند تا وی را از اندیشه تکفیر مسلمین بازدارند و با بازگشت به سنت پیامبر6سعی در تصحیح خطاها و تبیین برداشتهای نادرست این فرقه از دین نمودند. سليمان بنعبدالوهاب برادر محمد بنعبدالوهاب اولين كسي است كه در رد افكار و عقايد برادرش كتابي نوشت و آن را فصل الخطاب في الرد علی محمد بنعبدالوهاب نامید. در اين كتاب از ناداني، گمراهي، عدم صلاحيت و بيلياقتي آنها سخن به ميان آمده است. پس از او نیز تعداد زيادی از علمای بزرگ اهل سنت به مخالفت با انديشههاي ابنتيميه و ابنعبدالوهاب و فرقه وهابيت برخاستند و بر رد و نقض انديشههاي آنان در قالب جزوه، مقاله و شعر پرداختند. بسیاری از این آثار تاکنون انتشار یافته و در اختیار پژوهشگران قرار گرفتهاند. البته بخشی از این آثار نیز متأسفانه از دست رفتهاند و اکنون تنها نامی از آنها در برخی کتب است. این نوشتار گزارشی از آثار نویسندگان اهلسنت در سدههای 12 و 13 قمری در نقد این فرقه است که به صورت مستقل چاپ و منتشر شدهاند و آثار خطی که تعدادشان هم اندک نیست، معرفی نشدهاند. در شمارههای بعدی گزارشی از آثار منتشرشده در دهههای اخیر ارائه میگردد. باید یادآوری کرد بخشی از کتابهایی که در موضوع شفاعت و تکفیر بودهاند، از آنجا که در شمارههای قبل مجله گزارش شدهاند، در این گزارش نیامدهاند.
الف) تألیفات سده 12 قمری
بذل المجهود في خدمة ضریح نبي الله هود:عبدالرحمن بن محمد التریمی (م1112ق)، بیجا، بینا، بیتا.
نویسنده که از علمای برجسته یمن بوده، عقاید وهابیون درباره زیارت قبور و توسل به انبیای الهی را نقد و بررسی کرده است.
تجرید سیف الجهـاد لمدّعی الإجتهـاد: عبدالله بنمحمد بنعبداللطیف الشافعی، بیجا، بیتا، بینا.
نویسنده یکی از شیوخ و از استادان محمد بنعبدالوهاب در منطقه احساء بوده است. ابنعبدالوهاب پس از شروع دعوت خود، نامهای برای استاد خود نوشت و او را به آیین خود دعوت کرد، ولی استاد از دعوت او سرباز زد و رساله سیف الجهاد لمدعی الإجتهاد را علیه او نوشت.
جواب ابنعفالق علی ابنمعمر: محمد بنعبدالرحمن العفالق (1100- 1164ق).
این رساله در کتابِ الرد علی الوهابیة؛ نصوص الشرق الاسلامی (ص 85-107) به چاپ رسیده است.
الرد علی ابن عبدالوهاب: عبدالله بنعیسی المویس (م1175ق)، بیجا، بینا، بیتا.
نویسنده متولد نجد و قاضی درعیه و از دشمنان سرسخت محمد بنعبدالوهاب بود. در برخی منابع رساله او در رد ابن عبدالوهاب با عنوانِ «رسالة في الرد علی الوهابیة» ثبت شده است.
الرد علی الوهابیة: سیف بنحمد العتیقی (1189ق)، بیجا، بینا، بیتا.
العتیقی از مخالفین سرسخت محمد بنعبدالوهاب بود که تمامی ردیههای نوشته شده بر ابنعبدالوهاب را تا آن زمان در یک کتاب جمع نمود.
الرد علی محمد بنعبدالوهاب: محمد بنسلیمان الکردی (1127-1194ق)، بیجا، بینا، بیتا.
نویسنده این کتاب مفتی شافعی در مکه مکرمه و به نقل برخی استاد محمد بنعبدالوهاب بوده است. بخشی از این رساله در کتاب خلاصة الکلام في بیان أمراء البلد الحرام نوشته احمد بنزینی دحلان آمده است.
الرد علی الوهابیة: صالح بن حسن الکواش التونسی (1137-1218ق).
اين رساله در کتاب سعادة الدارین في الرد علی الفرقتین بهچاپ رسیده است.
الرد علی الوهابیة: عبدالمحسن بنعلی الاشیقری الحنبلی (م1187ق)، بیجا، بینا، بیتا.
رسالة ابن عفالق: رسالة وجهها إلى عثمان بنمعمر أمیر العیینة، محمد بنعبدالرحمن العفالق الحنبلی (1100- 1164ق).
این رساله در کتاب زیر به چاپ رسیده است:
الرد علی الوهابیة؛ نصوص الشرق الإسلامی: حمادی الردیسی و اسماء نویره، بیروت: دارالطلیعة، 2012م/1433ق، ص109ــ133، 208ص.
نویسنده علاوه بر این رساله، رساله دیگری با عنوان تهکم المقلدین في مدعی تجدید الدین نیز در رد محمد بنعبدالوهاب نوشته که هنوز مخطوط است.
الرسالة المرضیة في الرد علی الوهابیة: محمد بنعبدالله بنفیروز (1142-1216ق)، بیجا، بینا، بیتا.
ابنفیروز از دشمنان معاصر و سرسخت محمد بنعبدالوهاب بود که در نجد زندگی میکرد. او در رسالهاش تلاش کرد عقاید ابنعبدالوهاب را رد و انکار کند تا کسی به دعوتش پاسخ نگوید.
سَداد الدّین و سِدادُ الدَّین في اثبات النجاة والدرجات للوالدین: محمد بنرسول برزنجی (1040-1103ق)، تصحیح عباس احمد صقر حسینی و حسین محمد علی شکری، قاهره: دار جوامع الکلم، 2005م، 426ص.
چاپهای دیگری از این کتاب با این اطلاعات موجود است: بیروت: دارالکتب العلمیة، 1427ق/2006م، 335ص؛ بیجا، دارالمدینة المنورة، 1419ق/1998م، 430ص.
مؤلف این اثر، مفتی شافعی در مدینه و سرسلسله برزنجیان مدنی بوده است. وی در این کتاب عقاید علی بنسلطان القاری مشهور به ملا علی قاری را نقد و رد میکند. برزنجی در این کتاب، هم عقیده ابوحنیفه را که معتقد بود آبا و اجداد پیامبر اهل نجات نبودهاند را نقد کرده و هم عقاید برخی فرق دیگر از جمله فرقه وهابیت.
الفتح المبین في جواز الدعاء و إهداء ثواب الأعمال لسید المرسلین: محمد بنحسن بنهمات دمشقی حنفی (1091-1175ق)، بیجا، بینا، بی تا.
کشف النور عن اصحاب النور: عبدالغنی بناسماعیل النابلسی (1050-1143ق)، تحقیق: احمد فرید مزیدی، مقدمه: احمد محمد مصطفی القادری، سریلانکا، بربلی: دارالآثار الإسلامیه، 1428ق/2007م، 71ص.
این رساله در باب ظهور کرامات اولیا بعد از وفاتشان سخن میگوید. دو چاپ دیگر از این کتاب نیز موجود است که اطلاعات آن اینچنین است: پاکستان: لابل پور، 1397ق؛ بیجا، مکتبة النوریة الرضویة، 1397ق/1977م، 23ص.
لوائح القبول والمنحة والأعزاز فى الرحلة لزیارة السیدة زینب و سیدي مدرک و عمر الخباز: عبدالله بن عمر افیونی (م1154ق)، بیجا، بینا، بیتا.
رسالهای از عالمی حنفیمذهب اهل دمشق و در رد عقاید وهابیون درباره زیارت قبور انبیا و اولیای الهی است.
مسائل و أجوبة و ردود علی الخوارج: محمد سلیمان کردی شافعی (1127-1194ق)، مصر، بینا، 1357ق.
مؤلف شافعی مذهب این اثر، متولد دمشق است و در مدینه رشد نمود و در همان دیار متولی فتوا از سوی شافعیها شد. او سؤالها و جوابهایی بر ضد دعوت محمد بنعبدالوهاب مطرح ساخته و آن را در مجموعهای با عنوان فوق گردآوری کرده است. این رساله به ضمیمه کتاب قرة العین في فتاوی علماء الحرمین (مصر: 1357ق) چاپ شده است.
المشکاة المضیئة في الرد على الوهابیة: علی بنعبدالله السویدی البغدادی (م1170ق).
این رساله در کتاب الرد علی الوهابیة؛ نصوص الشرق الاسلامی (حمادی الردیسی و اسماء نویرة، بیروت: دارالطلیعة، 2012م) در صفحات 21 تا 83 به چاپ رسیده است.
ب) تألیفات سده 13 قمری
إتحاف أهل الزمان بأخبار ملوک تونس: أحمد بنأبی الضیاف تونسی(1217-1291ق)، تونس: الدار التونسیة للنشر، 1389ق/1969م، 4 جلد.
این کتاب در اصل تاریخ تونس است که مورخی تونسی آن را نوشته است. نویسنده در خلال بحثها به وهابیون و موضع علمای دینی تونس در قبال آنها پرداخته است. چاپ دیگری از این کتاب با این مشخصات موجود است: تحقیق لجنة من وزارة الشؤون الثقافیة، تونس: الدار العربیة للکتاب، 1421ق/2001م.
أسنى المطالب في نجاة أبی طالب: احمد بنزینی دحلان (1232-1304ق)، تحقیق و تعلیق حسن بنعلی السقاف، عمان: اردن، دارالإمام النووی، 1425ق/2005م، 152ص.
ناشرین مختلف این کتاب را منتشر کردهاند که مشخصات آنها اینچنین است: مکة المکرمة: المطبعة المیریة، 1321ق/1903م، 36ص؛ قاهره: المطبعة المیمنیة، 1325ق/1905م، 52ص؛ قاهره: مطبعة مصطفى محمد، 1305ق/1887م، 36ص؛ به کوشش صالح الوردانی، قاهره: الهدف الاعلام، 1999م، 114ص؛ تعلیق علی بنحسین هاشمی خطیب، تهران: المطبعة الإسلامیة، 1382ق/1962م، 64ص؛ شیکاگو: اوپن اسکول، بیتا، 96ص.
این کتاب به زبان اردو نیز ترجمه و با این مشخصات منتشر شده است: محبوب الرغائب ترجمة أسنی المطالب فی نجاة أبی طالب، ترجمه محمد نجم الدین علی مدارسی، بیتا، 233ص.
ترجمة أسنی المطالب فی نجاة أبیطالب، ترجمه مقبول احمد بن غضنفر صاحب دهلوی، هند، بینا، 1313ق، 184ص.
همچنین به فارسی ترجمه و با این مشخصات منتشر شده است: ابوطالب چهره درخشان قریش، ترجمه أسنی المطالب في نجاة أبیطالب، ترجمه: محمد مقیمی، تهران: سعدی، 1351، 102ص.
أشد الجهاد في إبطال دعوی الإجتهاد: داود بنسلیمان بغدادی نقشبندی (1231-1299ق)، تصحیح عبدالوهاب بغدادی، بمبئی: نخبة الأخبار، 1293ق، 44ص.
الإنتصار للأولیاء الأبرار: محمد طاهر سنبل حنفی (م1218ق)، بغداد، بینا، 1345ق.
أُنموذج الحقائق: سید داود بنسلیمان بغدادی نقشبندی حنفی (1231-1299ق)، بیجا، بینا، بیتا.
در این کتاب جواز توسل به انبیا و صالحین اثبات شده است.