eitaa logo
قدس تی وی
201 دنبال‌کننده
11.5هزار عکس
9.1هزار ویدیو
214 فایل
قدس تی وی کانال ایتانمای فعالان گفتمان انقلاب اسلامی شهرستان قدس استان تهران ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/me_atu_admin https://virasty.com/mohsenhedayatmehr https://eitaa.com/ammareqods
مشاهده در ایتا
دانلود
نام: ‎ شهرت: اقتصاددان محل تولد: دانشگاه شیکاگو آمریکا نام پدر: راکفلر (واقف شیکاگو) محل کار : اقتصاد ایران نحوه همکاری: ارائه نسخه و ‎ اقتصادی به مسئولین ایرانی هدف: تخریب اقتصاد و معیشت ایرانیان @hzamanim
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا خانه های ایرانی انرژی زیادی مصرف می کنند؟ ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
سید حمیری که رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با مادحین در ۲۲ دیماه ۱۴۰۱ نام بردند در حال احتضار چه دید؟ محدث قمی رحمه الله علیه در تتمه المنتهی می نویسد سید اسماعیل حمیری مردی جلیل القدر و عظیم المنزله و از مادحین اهل بیت (علیهم السلام) است، سابقه ندارد احدی از اصحاب ائمه حضرت باقر (علیه السلام) مانند سید حمیری نشر فضائل امیر المؤمنین و اهل بیت طاهرین (علیهم السلام) را نموده باشد. علامه امینی قدس سره در جلد دوم الغدیر ص 222 در فضیلت و مقام سید روایتی نقل می کند که مضمونش این است. حضرت رضا (علیه السلام) فرمود در خواب دیدم نردبانی دارای صد پله در محلی گذاشته شده از آن بالا رفتم وقتی به آخر نردبان رسیدم وارد قبه سبزی شدم که خمسه طیبه (علیهم السلام) در آنجا نشسته بودند مردی در مقابل ایشان ایستاده بود و این قصیده را می خواند. لام عمر و باللوی مربع – طامسه اعلامها بلقع(۱) پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) همین که مرا مشاهده نمود فرمود: مرحبا پسر جان علی ابن موسی الرضا بر پدرت علی و مادرت فاطمه و بر حسن و حسین (علیهم السلام) سلام کن، سلام کردم فرمود بر شاعر و مادح ما در دنیا سید حمیری نیز سلام کن. به او هم سلام کرده نشستم. پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود قصیده را بخوان. سید شروع کرد به خواندن، وقتی که به این شعر رسید. و رایه یقدمها حیدر – و وجهه کالشمس اذ تطلع پرچمی است بر دوش علی (علیه السلام) صورت آن آقا همچون خورشید درخشان است در این هنگام حضرت رسول و فاطمه زهرا و دیگران دانه های اشک از مژگان فرو ریختند به این قسمت شعر که رسید. قالوا له لو شئت اعلمتنا – الی من الغابه و المفزع مردم گفتند خوبست برای ما تعیین کنی پس از تو پناهگاه و دادرس کیست؟ پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) دستها را بلند کرده فرمود: الهی انت الشاهد علی و علیهم انی اعلمتهم ان الغایه و المفزع علی ابن ابیطالب خدایا تو بر من و آنها گواهی که اعلام کردم به ایشان پناه و فریادرس علی بن ابیطالب است اشاره نمود به امیر المؤمنین (علیه السلام). چون سید از خواندن قصیده فارغ شد حضرت رسول (صلی الله علیه و آله و سلم) به من فرمود علی ابن موسی این قصیده را حفظ کند و به خواندنش مداومت داشته باشد بهشت را برای او در عهده می گیرم. برایم تکرار نمود تا حفظ کردم. عون می گوید(۲) در مرضی که به همان مرض سید فوت شد به عیادتش رفتم عده ای از همسایگانش که عثمانی مذهب بودند حضور داشتند. سید مردی خوش صورت و گشاده پیشانی بود. وقتی من وارد شدم در حال احتضار بود. در این موقع نقطه سیاهی در پیشانیش هویدا گشت کم کم زیاد شد تا تمام صورتش را فرا گرفت. شیعیانی که حاضر بودند از این پیش آمد محزون شدند بر عکس ناصبی ها شادمان گردیده شروع به سرزنش کردند. چیزی نگذشت که از همان محل نقطه سیاه، یک روشنی پدید آمد رفته رفته زیاد شد و تمام صورت سید نورانی گشت. زبان او باز شده شروع به لبخند نمود و این شعر را در همان حال گفت(۳) کذب الزاعمون: ان علیا – لن ینجی محبه من هنات قدور بی دخلت جنه عدن – و عفی لی الاله عن سیآتی فابشرو الیوم اولیاء علی – و تولوا علیا حتی الممات ثم من بعده تولوا بنیه – واحداً بعد واحدا بالصفات دروغ گفتند آنهائی که خیال می کنند علی (علیه السلام) دوستانش را از گرفتاریها نجات نمی دهد. سوگند به پروردگار داخل بهشت شدم و بخشید خداوند گناهان مرا. اینک ای دوستان علی شاد باشید و آن آقا را تا هنگام مرگ دوست بدارید. پس از او فرزندانش را یکایک با صفاتی که برای آنها معین شده تشخیص دهید و نسبت به آن بزرگواران نیز ولایت پیدا کنید. ۱) روضات الجنات، ص 271، ج 12؛ بحار، ص 72؛ تمام قصیده در ص 219؛ الغدیر، ج 2 ذکر شده. ۲) ج 2 الغدیر، ص 274. ۳) به نقل دیگری در ص 273 الغدیر می نویسد سید وقتی که تمام صورتش سیاه شد سه مرتبه گفت هکذا یفعل باولیائک یا علی با دوستان تو اینطور معامله می شود علی جان، در این موقع نقطه سفید پیدا شد.
🔴 کاسه داغ تر از آش ! 🔹‏پدر محمد امین جبلی از شهدای هواپیمای اوکراینی هنوز در ایران است اون وقت عموی مرحوم به علت تأملات روحی و روانی ناشی از این حادثه رفته پناهندگی گرفته و علیه نظام حرف زده؛ حقیقتا روی هر چی لاشخوره سفید کرده! «مصطفی وثوق کیا» 🔹‏یادی کنیم از دکترمحمدامین جبلی که به قول پدرش تا لحظه آخر عزادار جانفدا بود و میگفت اگر سر این ماجرا با آمریکا جنگ بشود اولین نفر برای جنگیدن با دشمنان برمیگردد؛ آن عمویی که با ادعای خون چنین برادرزاده ای به آغوش همان دشمن پناهنده میشود قطعا بیشرف است! «میثم ایرانی»
🔺یعنی گوشی علی کریمی گوگل نداره یه سرچ کنه؟
💢 شکست انگلیس در پرتاب اولین ماهواره از خاک خود به فضا! 🔻 انگلیس که قصد داشت با پرتاب اولین موشک ماهواره‌بر از خاک خود (به وسیله هواپیمای تغییر یافته بوینگ ۷۴۷) به جمع کشورهای پرتاب کننده انحصاری ماهواره به فضا بپیوندد، در نخستین تلاش خود، به دلیل بروز نقص فنی با شکست مواجه شد و ۹ ماهواره پیشرفته با کاربرد نظامی و غیرنظامی خود را از دست داد و نتوانست آن‌ها را وارد مدار کند! (انگلیس ماهواره‌های خود را به وسیله کشورهای خارجی پرتاب می‌کند) پ ن: اینجور شکست ها اگه نباشه قطعا موفقیتی هم حاصل نمیشه ولی مشکل نگاه وپوشش رسانه ای متفاوت هست اگر سقوط ماهواره و یا شکست یه پروژه علمی در ایران باشه عده ای با نگاه تحقیر آمیز موضوع را بررسی می‌کنند و میگن ما که اقتصاد نداریم چرا باید اصلا ماهواره فضا بفرستیم ولی اگه تو انگلیس یا مثلآ عربستان باشه پیشرفت های اونها رو در موضوعات علمی تو سر ما می‌زنند که اونها کجا هستند و ما کجا؟!!!!
از اول دی تا الان، ۶ تیم عملیاتی موساد تو ایران دستگیر شده
بیان مشکلات کشورهای دیگر، به هیچ وجه به معنای نادیده گرفتن و یا توجیه مشکلات کشور خودمان نیست. بلکه حرف این است که مشکلات در همه جای دنیا وجود دارد‌ و واقعیت کشورهای اروپایی غیر از آن چیزی است که سال‌ها ارتش رسانه‌ای غرب -در داخل و خارج- تلاش کرده و می‌کنند آن را وارونه به ما نشان دهند.
ما نیاز داریم برگردیم به "نهضت سواد آموزی" البته سواد رسانه!
انقلاب زنان در آیین ما قرن هاست در جریان است از زهرای اطهر و زینب کبری تا مادران شهدای دفاع مقدس و امروز مادران شهدای حرم و امنیت شیرزنانی که معادلات جبهه‌ی کفر را برهم میزنند
‏برای این سلبریتی هایی که بعد از بازداشت و آزادی بازم کشف حجاب میکنن کدوم رو پیشنهاد میدین؟ حبس خانگی یا ممنوع التصویری؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سردار قاآنی: پس از برگزاری ۵دوره انتخابات در هنوز نتوانستد یک دولتی مستقر کنند که بیش از یکسال دوام و ماندگاری داشته باشد.کابینهٔ غاصب هم استمرار پیدا نخواهد کرد... 🔹اشاره به نامهٔ مفتضحانه نخست‌وزیر سابق اسرائیل
طرح جنجالی ولیعهد سعودی در کوه احد ♦کاربران فضای مجازی عربستان همچنان از طرح جنجالی ولیعهد سعودی برای ایجاد مرکز درمانی در کوه احد ابراز خشم و انزجار می‌کنند. ♦"فهد الغفیلی" فعال سعودی در توییتر نوشته: بن سلمان تمام مناطق گسترده در عربستان را رها کرده و دستور ساخت یک مرکز درمانی در کوه احد را داده است. او نسبت به هر آنچه که به اسلام مربوط می‌شود، کینه و نفرت دارد.
کانال یمن الاسلام 🇾🇪 🔴رصد لحظه‌ای اخبار یمن ✆ارتباط: @Mojahed_ansar https://eitaa.com/Akhbare_Yaman
🔴اسپوتنیک به نقل از یک مقام روسی: نیروهای روسی شهر باخموت را محاصره کردند.
🔴ناتو در 17 ژانویه سیستم های هواپیمای آواکس را از آلمان به رومانی برای نظارت بر "فعالیت نظامی روسیه" منتقل می کند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این کلیپ "خانوم خونه" رو ببرید با خانومتون باهم گوش بدید. معجزه میکنه👌😍 خواننده: حسین حقیقی
🌸 بهترین خانم عالم 🔸️ما که نمی‌شناسیم خانمی بهتر از (سلام الله علیها) در عالم آفریده شده باشد. خانمی که خدای متعال به عبادتش بر همه فرشتگان مباهات کند: «يَا مَلَائِكَتِي انْظُرُوا إِلَى أَمَتِي فَاطِمَةَ؛» (ای فرشتگان من! به بنده‌ام فاطمه بنگرید!) آن وقت چیزی می‌شد به زهرا (سلام الله علیها) بدهند که خدا نداده باشد؟! ۱۳۹۲/۰۲/۱۰ 💻 @mesbahyazdi_ir
📸 | عارمان می‎شود؟! 🔹️مايی که حيثيت‌مان حيثيت نوکری امام زمان است [مگر جز این،] هويت ديگری هم داريم که به آن افتخار کنيم؟! لااقل ياد او باشيم. صبح که بیدار می شویم، بگوييم آقا از خدا بخواه تا ما را ياری کند. عارمان می‌شود؟! احيانا يک سلامی، ذکری، دعايی، قرائت قرآنی، اهدای صلواتی، اين را هديه کنيم خدمت آقا امام زمان. بگوييم ما چيزی نداريم که به شما بدهيم، اين را شما بپذير. ۱۳۹۰/۰۹/۲۹ 🌸 ۳۳ 📱 @mesbahyazdi_ir
🗨 | در غالب کشورهای دنیا، بلکه همۀ کشورها به زن‌ها ظلم شده است. شاید نتوان کشوری را پیدا کرد که حقوق زن‌ها را آنطور که واقعا حق شایسته الهی و انسانی هست ادا کرده باشند. همیشه ظلم شده، حتی امروز هم این شعارهای با عنوان طرفداری از حقوق ها در واقع فریب در حق زنان است. 💻 @mesbahyazdi_ir
📌 استفتاء رهبری؛خیلی باحال بود، زن زندگی آزادی یعنی این🤣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جای در مراسم عروسی خواهرش و جای در مراسم عروسی برادرش خااااالی بود😭....کاش ما ذره ای تونسته باشیم با این مراسم جای خالی شونو پر کرده باشیم💔
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زمستان سخت ایران ؟! جواب متلک پرانی یک عده خودباخته! اضافه کنید به این موارد میلیاردها دلار خسارت در پی کاهش گاز مصرفی و متعاقب اون تعطیلی برخی صنایع در کشورهای اروپایی برای تامین گاز خانگی . ویدئوی جدید سعیدیسم ✅ به کانال بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/748028099C062dd1f0bc
بسم الله الرحمن الرحيم «‌اختيارات ولى فقيه در خارج از مرزها» ✍مرحوم علامه مصباح یزدی مقدمه با توجه به اينكه مسئله «‌اختيارات ولى فقيه در خارج از مرزهاى كشورى كه تحت ولايت اوست‌»؛ از نظر ترتيب منطقى در رديف هاى متأخر از سلسله مسائل حكومت اسلامى و ولايت فقيه، قرار مى گيرد و پاسخ آن تا حدود زيادى متوقف بر حل مسائل قبلى و تابع مبانى و نظرياتى است كه در مراحل پيشين پذيرفته شده است، از اين رو بايد نخست نگاهى به مسائل متقدم بر آن بيندازيم. پيش از هر چيز براى شناختن مسائل متقدم و مورد نياز در اين بحث، بايد عنوان اين مقاله را مورد دقت قرار دهيم. اين عنوان نشان مى دهد كه قبل از طرح اين مسئله، وجود جامعه يا كشورى اسلامى با مرزهاى جغرافيايى معينى فرض شده كه با سيستم حكومت خاصى به نام «‌ولايت فقيه‌»؛ اداره مى شود و اوامر حكومتى «‌ولى فقيه‌»؛ دست كم، نسبت به كسانى كه در داخل مرزهاى مزبور زندگى مى كنند و با او بيعت كرده اند نافذ و لازم الاجراست. به ديگر سخن، اصل ولايت فقيه و مشروعيت نظامى كه با آن اداره مى شود و نفوذ حكم ولى فقيهى كه با شرايط خاصى به حكومت رسيده است نسبت به مردمى كه در داخل مرزها با او بيعت كرده اند محقق است و با دليل يا دلايل مقبولى به اثبات رسيده است. اكنون، پيرامون اين مسئله حل شده، مسائل ذيل مطرح مى شود كه احتياج به حل و تبيين دارد: 1-اگر فرد يا گروه مسلمانى در يك كشور غير اسلامى (بيرون از مرزهاى كشور اسلامى مفروضى كه با سيستم ولايت فقيه اداره مى شود) زندگى مى كند آيا واجب است كه از اوامر حكومتى فقيه مزبور، اطاعت كند يا نه؟ چنان كه ملاحظه مى شود خود اين سئوال دو فرض دارد: فرض اول آن كه مسلمانان مقيم در خارج از مرزهاى كشور اسلامى، با ولى فقيه، بيعت كرده باشند، و فرض دوم آن كه با وى بيعت نكرده باشند. 2-اگر دو كشور اسلامى وجود داشته باشد كه مردم يكى، نظام ولايت فقيه را پذيرفته اند و با فقيه جامع الشرايطى بيعت كرده اند اما كشور ديگر با سيستم حكومتى ديگرى اداره مى شود آيا اطاعت مردم كشور دوم از ولى فقيه مزبور، واجب است يا نه؟ در اينجا دو فرض فوق (بيعت و عدم بيعت فرد يا گروه مسلمانى كه در كشور دوم زندگى مى كند) را مى توان تصور كرد. 3-اگر دو كشور اسلامى، نظام ولايت فقيه را پذيرفتند اما مردم هر كدام از آن ها فقيه خاصى را براى ولايت تعيين كردند يا خبرگان هر كشور به فقيهى غير از فقيه كشور ديگر رأى دادند آيا در اين صورت، حكم هر يك از دو فقيه مفروض تنها در حوزه ولايت خودش نافذ است يا شامل مردم كشور ديگر هم مى شود يا بايد قائل به تفصيل شد؟ در اين مسئله هر چند فرض بر اين است كه اهل هر كشورى با فقيه خاصى بيعت كرده اند اما در عين حال مى توان فرض كرد كه بعضى از افراد يك كشور با فقيه حاكم در كشور ديگر، بيعت كرده باشند. از اين رو، دو فرض مذكور در مسائل پيشين در اين جا هم به شكلى قابل تصور است. نكته شايان توجه اين است كه در دو مسئله اخير، فرض بر وجود دو كشور مستقل اسلامى، و در مسئله اخير فرض بر مشروعيت تعدد ولى فقيه در دو محدوده جغرافيايى مجاور يا غير مجاور است. 4-اگر افرادى در داخل مرزهاى كشورى كه با نظام ولايت فقيه اداره مى شود به هر دليلى با ولى فقيه بيعت نكردند آيا اوامر حكومتى او نسبت به ايشان نافذ و لازم الاجرا است يا نه؟ براى پاسخ به اين سئوال و بيان ابعاد مسئله مورد بحث بايد از يك سوى، مسئله مرز كشور اسلامى و كيفيت تعيين آن را نسبت به كشور غير اسلامى يا كشور اسلامى ديگر مورد بررسى قرار دهيم؛ و مسئله تعدد حكومت هاى اسلامى يا كشورهاى اسلامى را در نظر بگيريم؛ و از سوى ديگر ادله اعتبار ولايت فقيه را مورد بازنگرى قرار دهيم تا كيفيت شمول آنها را نسبت به موارد سؤال روشن كنيم و ضمناً نقش بيعت در اعتبار ولايت فقيه را تعيين كنيم تا معلوم شود كه بيعت كردن و نكردن افراد چه تأثيرى در وجوب اطاعت ايشان از ولى فقيه خواهد داشت. وحدت و تعدد كشورها درباره پيدايش ملت ها و كشورها و عوامل تمايز و انفكاك آنها از يكديگر يا اتصال و اتحادشان بحث هاى گسترده اى انجام گرفته و آرا و نظريه هاى مختلفى مطرح شده است، چنان كه ملاك تابعيت افراد نسبت به كشورها و اقسام آن از قبيل تابعيت اصلى و اكتسابى و تبعى و نيز كيفيت خروج از تابعيت به صورت اجبارى يا اختيارى، مورد بحث واقع شده است. آن چه به طور اختصار بايد اشاره كنيم اين است كه: اتصال و وحدت سرزمين، يا وحدت زبان و لهجه، يا وحدت نژاد و خون، هيچ كدام نمى تواند عامل تعيين كننده وحدت ملت و كشور باشد چنان كه وجود مرزهاى طبيعى مانند كوهها و درياها، يا تفاوت زبان و لهجه، يا اختلاف در خون و رنگ پوست هم نمى تواند علت قطعى براى تعدد و تمايز ملت ها و كشورها باشد و حتى مجموع اين عوامل هم تأثير قطعى نخواهد داشت؛ يعنى ممكن است مردمانى با وحدت سرزمين و زبان و نژاد، دو كشور جداگانه تشكيل دهند چنانكه ممكن است مردمانی