eitaa logo
کانال قرآن و اهلبیت علیهم السلام
715 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
19 فایل
ارتباط باما. نـوكــــري كردنِ اين قـوم مرا بالا بُرد با گـداييِّ حسيـن مَنسَب شاهي دارم به حسين بن علي پشت و پناهم گرم است اي خـدا شكر، عجب پشت و پناهي دارم. @Behruz313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شماره 15 🌹 بهشت مشتاق فاطمه سلام الله علیها 🌹 وَ مِنْ كِتَابِ مَوْلِدِ فَاطِمَةَ لِابْنِ بَابَوَيْهِ رُوِيَ أَنَّ النَّبِيَّ صلی‌الله‌علیه‌و‌آله قَالَ: اشْتَاقَتِ‏ الْجَنَّةُ إِلَى أَرْبَعٍ مِنَ النِّسَاءِ مَرْيَمَ بِنْتِ عِمْرَانَ وَ آسِيَةَ بِنْتِ مُزَاحِمٍ زَوْجَةِ فِرْعَوْنَ وَ هِيَ زَوْجَةُ النَّبِيِّ ص فِي الْجَنَّةِ وَ خَدِيجَةَ بِنْتِ خُوَيْلِدٍ زَوْجَةِ النَّبِيِّ ص فِي الدُّنْيَا والآخرة، وفاطمةَ بنتِ محمّد صلى الله عليه وآله. از پيامبر اسلام صلى اللَّه عليه و آله روايت شده كه فرمود: بهشت بچهار نفر از زنان اشتياق دارد: 1- مريم بنت عمران 2- آسيه بنت مزاحم زن فرعون كه در بهشت زوجه پيامبر اسلام خواهد بود 3- خديجه دختر خويلد كه در دنيا و آخرت زوجه پيغمبر اسلام است 4- فاطمه زهراء دختر حضرت محمّد 📕بحارالانوار، ج 43، ص53 @Quranahlebayt
واقعا برای چه می خوانیم؟ حتما باید در انگیزه ی نماز خواندنمان عمیق شویم علت اینکه نمازهای ما گاهی کم اثر و کم ثمر است ریشه اش در نیتهای درونی ماست که عملمان خالص برای خدای مهربان نیست، انگیزه ی درونی ما گاهی نگاه اطرافیان و تاثیر برخورد آنهاست که اگر بدون توجه به آنها فقط محبت به خدا ما را به نماز بکشد بی شک نمازمان تغییر می کند! (ع)  فرموند: نماز شما در بلند شدن و ايستادن نيست همانا نماز شما فقط اخلاص شماست و اخلاص هم آن است كه در نماز فقط خداوند را در نظر بگيريد. محجّة البيضاء، ج ۱، ص ۳۵۰ @Quranahlebayt
…وَيَقْتُلُونَ الَّذِينَ يَأْمُرُونَ بِالْقِسْطِ مِنَ النَّاسِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذَابٍ أَلِيمٍ و از مردم کسانی را که امر به عدالت می‌کنند، به قتل می رسانند، پس آنان را به عذابی دردناک بشارت ده. آل عمران/٢١ @Quranahlebayt
🍃🌸گزیده ای از آیات قرآن کریم جزء سوم ⭐️انفاق کنید ، پیش از آنکه فرصت را از دست بدهید(۲۵۴بقره) ⭐️به کسانیکه صدقه میدهید، با لحن خوب سخن بگویید. (۲۶۳بقره) ⭐️بخشش و انفاق خود را با منت و آزار باطل نکنید.(۲۶۴بقره) ⭐️باید انفاق از دستاوردهاى پاکیزه و مرغوب باشد.(۲۶۷بقره) ⭐️شیطان ،شما را از فقر میترساند تا مانع انفاق کردن شماشود.((۲۶۸بقره) ⭐️محصورشدگان در راه خدا و ناتوان از کسب روزى که خویشتن دار بوده و تنگدستیشان از چهره هایشان شناخته مى شود و نیز هرگز چیزى به اصرار از دیگران نمى خواهند، از بهترین مصارف انفاق اند. -تکدّى گری و اصرار بر گدایى ناپسند است. (۲۷۳بقره) ⭐️رباخوارى، موجب انحراف و نابسامانى نظام اقتصادى جامعه مى گردد.(۲۷۵بقره) ⭐️به بدهکار فرصت دهید و به او فشار نیاورید (۲۸۰بقره) ⭐️هنگامیکه به یکدیگر قرض میدهید، حتماً آن را بنویسید و مکتوب کنید.(۲۸۲بقره) ⭐️خداوند از هرکس به اندازه توانائیش تکلیف میخواهد.(۲۸۶بقره) 🍃🌸سوره آل عمران ⭐️مراقب باشیم كه زینت ها وجلوه هاى دنیا، مقدّمه ى غفلت از آخرت است.(آیه۱۴) ⭐️در سحر ها استغفار کنید.(آیه۱۷) ⭐️تنها دین پذیرفته شده نزد خداوند اسلام (تسلیم بودن در برابر خدا) است.(آیه۱۹) ⭐️بروز تضادهاى فکرى و اجتماعى و دینى، معلول تجاوز از قوانین عادلانه ادیان الهیست .(آیه۱۹) ⭐️تحذیر و هشدار مؤکد خداوند، نسبت به مؤمنانى که پذیراى ولایت و سرپرستى کافران شده اند اما برقرارى ارتباط دوستانه با کافران، در صورت تقیّه، اضطرار و هراس مجاز میباشد.( آیه۲۸) ⭐️از خداوند فرزندان پاک درخواست کنید. (آیه۳۸) ⭐️در تبلیغ و دعوت دیگران، باید به عقاید حقّه و مقدّسات طرف مقابل، احترام گذاشت.(آیه۶۴) ⭐️اندیشه ى آزاد و شخصیّت مستقل، شعار قرآن است(آیه۶۴) ⭐️كتمان حقّ، حرام و اظهار آن واجب است. (آیه ۷۱) ⭐️پیمان شكنى، از گناهان كبیره است.(آیه۷۷ ) ⭐️پیامبران، انسانهایى مافوق، نه مافوق انسان(آیه۷۹) ⭐️توبه، اصلاح و جبران گذشته، راه دستیابى مجدّد به هدایت خداونداست. (آیه۸۹) ⭐️مرتدانى که بر کفر اصرار ورزند، گمراهان واقعى هستند.(آیه۹۰) ⭐️دستیابى انسان به نیکى، تنها در گرو انفاق از اشیاى مورد علاقه ی خویش است.(آیه۹۲)    🌸🍃🌸🍃🌸 @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️، زمينه‌ی هدايت است 💠‏ثُمَّ اجْتَباهُ رَبُّهُ فَتابَ عَلَيْهِ وَ هَدی‌ (۱۲۲) قالَ اهْبِطا مِنْها جَمِيعاً بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ فَإِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ مِنِّي هُدیً فَمَنِ اتَّبَعَ هُدايَ فَلا يَضِلُّ وَ لا يَشْقی‌ (۱۲۳/طه) 🌱‏سپس پروردگارش او را برگزيد، پس (لطف خويش را) بر او باز گرداند و او را هدايت كرد. ‏(خداوند به آدم وحوا) فرمود: از آن (بهشت و مقام والا) فرود آييد (كه) بعضی از شما، دشمن بعض ديگر خواهد بود، پس اگر از جانب من رهنمودی برای شما آمد، پس (بدانيد كه) هر كس از رهنمود من پيروی كند، نه گمراه می‌شود و نه تيره بخت. ‏🔹در گزينش افراد به سرشت پاك آنها توجّه كنيد و يكی دو لغرش را ملاك ردّ انتخاب قرار ندهيد. «ثُمَّ اجْتَباهُ رَبُّهُ فَتابَ عَلَيْهِ» ‏🔹گناه آدم، قبل از بعثت او به مقام پيامبری بوده است. «ثُمَّ اجْتَباهُ» ‏🔹زمان، در گزينش نقش دارد. «ثُمَّ اجْتَباهُ» ( «ثُمَّ» نشان گذشت زمان است) ‏🔹پذيرش توبه، از شئون ربوبيت الهی است. «ثُمَّ اجْتَباهُ رَبُّهُ فَتابَ عَلَيْهِ» ‏🔹به جای طرد نيروهای خلافكار، آنها را با عفو، جذب و هدايت كنيم. «فَتابَ عَلَيْهِ وَ هَدی‌» ‏🔹توبه، زمينه‌ی هدايت است. «فَتابَ عَلَيْهِ وَ هَدی‌» ‏🔹پذيرش توبه، مانع بروز آثار وضعی گناه نيست. «فَتابَ عَلَيْهِ‌- اهْبِطا» ‏🔹يك گناه می‌تواند نسلی را در هبوط نگه دارد. «اهْبِطا مِنْها جَمِيعاً» ‏🔹هبوط بشر، سبب بروز دشمنی‌ها می‌گردد. اهْبِطا ... بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ ‏🔹اوّلين بشارت به آدم، آمدن رهنمودهای الهی است كه با پيروی از آنها راه برای سعادت و برگشت به بهشت باز می‌شود. اهْبِطا- فَمَنِ اتَّبَعَ‌ ... ‏🔹آمدن انبيا و هدايت الهی قطعی است. ( «يَأْتِيَنَّكُمْ» نون تأكيد دارد) ‏🔹در مديريت و تربيت، حتّی اگر بنا به مصالحی فرمان اخراج داديم باز هم وسيله‌ی رشد وبازسازی او را فراهم كنيم. اهْبِطا- يَأْتِيَنَّكُمْ مِنِّي هُدیً‌ ... ‏🔹كسی جز خداوند نمی‌تواند هادی و راهنمای انسان باشد. «يَأْتِيَنَّكُمْ مِنِّي هُدیً» ‏🔹در جهان مادّيات، بروز تضاد و تزاحم قطعی است، مهم آن است كه انسان در اين بين خط الهی را گم نكند. بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ ... فَمَنِ اتَّبَعَ هُدايَ‌ ... 🔹انسان‌ها در انتخاب آزادند. «فَمَنِ اتَّبَعَ» ‏🔹خوشبختی و نجات انسان، در سايه‌ی پيروی از اوامر الهی است. «فَمَنِ اتَّبَعَ هُدايَ فَلا يَضِلُّ وَ لا يَشْقی‌» ‏ 📚تفسیر نور 🍃‌🌸🍃 @Quranahlebayt
مجازات دروغ بستن به خدا، پیامبر و ائمه و جعل حدیث جهنم است چه كسى ستمكارتر است از آن كس كه بر خدا دروغ مى‌بندد، يا آيات او را تكذيب مى‌كند؟! مسلماً مجرمان رستگار نخواهند شد! 📚 سوره یونس آیه ۱۷ 📌امام صادق علیه السلام فرمودند: «دروغ بستن بر خداوند عزوجل، پیامبر و امامان گناه کبیره است.» 📌رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: هر کس سخنی را که نگفته‌ام به من نسبت دهد، حتما در قعر جهنم جای خواهد گرفت. 📚ثواب الاعمال، صفحه ۳۱۶ 📌امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «در آخرالزمان دغلبازان و فریبکارانی بیایند که حدیث‌هایی نو و روایت‌هایی جدید از دین بر شما بخوانند، آنچنان که نه شما و نه پدرانتان چنین حدیث‌هایی نشنیده باشید. 👈 پس دوری گزینید از آنها. مبادا به دام و شان بیافتید» 📚 بحارالأنوار، ج ۲، ص ۱۱۷ @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍   ‌   ‌   ‌ هنگام اذان به افق تهران اللهم عجّل لولیک الفرج  «إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیما» اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ وَ الْعَنْ اَعْدٰاءَهُم ْاْجمَعین با التماس دعای فرج و پیروزی رزمندگان مدافع اسلام و حریم اهل بیت (ع) کانال مذهبی قرآن و اهلبیت علیهم السلام @Quranahlebayt
وقت در حال صخره‌نوردی! نماز اول وقتش ترک نمی‌شد. حتی وقتی توی برف‌های کوه یا در حال صخره‌نوردی بود! یک‌بار در کوه‌های توچال، نزدیک پناهگاه شیرپلا و شروین، صخره‌نوردی می‌کرد. جای خطرناکی بود. زیر پا را که نگاه می‌کردی، چشمت سیاه می‌رفت. موقع اذان به همراهش گفت طناب را شل کند. خودش را به تخته‌سنگی رساند. راحت نمی‌شد نشست. همه ترسیده بودند. قلاب را باز کرد و نمازش را خواند! یادش گرامی وراهش پررهرو @Quranahlebayt
❣﷽❣ 🌷 🌷 قسمت 215 🌹...و اولیاء النعم...🌹 📖زیارت جامعه کبیره ◀️ قسمت دوم ❓ ﯾﻌﻨﯽ ﭼﻪ؟ ﻣﺎ ﭘﻨﺞ ﺣﺲ ﺩﺍﺭﯾﻢ. ﺣﻮﺍﺱ ﭘﻨﺞ ﮔﺎﻧﻪ ﺑﯿﻨﺎﯾﯽ، ﺷﻨﻮﺍﯾﯽ، ﺑﻮﯾﺎﯾﯽ، ﮔﻮﯾﺎﯾﯽ، ﭼﺸﺎﯾﯽ ﻭ ﺑﺴﺎﻭﺍﯾﯽ ﯾﻌﻨﯽ ﻻ‌ﻣﺴﻪ. ﺗﻤﺎﻡ ﺍﯾﻦ ﺣﻮﺍﺱ ﺟﺰ ﯾﮑﯽ ﻫﻤﻪ ﺩﺭ ﯾﮏ ﻧﻘﻄﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻣﺤﺪﻭﺩﻧﺪ. 🔸ﺑﯿﻨﺎﯾﯽ در چشم و ﭼﺸﻢ ﻫﻢ ﻣﺤﺪﻭﺩ و در سر ﺍﺳﺖ. ﮔﻮﺵ ﻫﻢ ﺷﻨﻮﺍﯾﯽ ﺍﺳﺖ ﺑﺎﺯ ﺩﺭ ﺳﺮ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﺤﺪﻭﺩ. ﮔﻮﯾﺎﯾﯽ ﻫﻢ ﺯﺑﺎﻥ ﺍﺳﺖ و ﻣﺤﺪﻭﺩ و ﺩﺭ ﺳﺮ ﺍﺳﺖ. ﭼﺸﺎﯾﯽ ﻫﻢ ﺩﻫﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﺯ ﺩﺭ ﺳﺮ ﻭ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﺍﺳﺖ. ☝️🏻ﺍﻣﺎ ﯾﮏ ﺣﺲ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺳﺮﺍﭘﺎﯼ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻓﺮﺍ ﮔﺮﻓﺘﻪ. ﺁﻥ ﻫﻢ ﺣﺲ ﺑﺴﺎﻭﺍﯾﯽ ﻭ ﻻ‌ﻣﺴﻪ ﺍﺳﺖ. ﯾﻌﻨﯽ ﺍﺯ ﭘﻮﺳﺖ ﺳﺮ ﺗﺎ ﮐﻒ ﭘﺎﯼ ﻣﺎ ﺣﺲ ﻻ‌ﻣﺴﻪ ﺍﺳﺖ. ﺣﺲ ﮔﺮ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﭼﯿﺰﯼ ﻫﻢ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺣﺲ ﺧﯿﻠﯽ ﺟﻮﺭ ﻭ ﺳﺎﺯﮔﺎﺭ ﺍﺳﺖ ﻧﺮﻣﯽ‌ﻫﺎ ﻭ ﻟﻄﺎﻓﺖ‌ﻫﺎ ﺍﺳﺖ. 🍃پس ﻭﻗﺘﯽ ﺩﺳﺖ ﺭﻭﯼ ﺑﺮﮒ ﮔﻞ ﻣﯽ‌کشیم ﯾﮏ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻟﺬﺕ ﺑﺨﺸﯽ ﺑﻪ ما ﺩﺳﺖ ﻣﯽ‌ﺩﻫﺪ ﯾﺎ ﻭﻗﺘﯽ ﺩﺳﺖ ﺭﻭﯼ ﭼﻤﻦ‌ﻫﺎ ﻣﯽ‌کشیم ﯾﮏ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺧﻮﺷﯽ ﺑﻪ ما ﺩﺳﺖ ﻣﯽ‌ﺩﻫﺪ. ﯾﺎ ﺍﺯ ﮐﻨﺎﺭ ﻣﺰﺭﻋﻪ‌ﯼ ﮔﻨﺪﻡ ﻋﺒﻮﺭ ﻣﯽ‌کنیم ﺩﺳﺖ ﺭﻭﯼ ﺧﻮﺷﻪ‌ﻫﺎ ﻣﯽ‌کشیم ﻭ ﻋﺒﻮﺭ ﻣﯽ‌کنیم ﺍﯾﻦ ﻧﺮﻣﯽ و ﻟﻄﺎﻓﺖ ﯾﮏ ﺣﺎﻟﺖ ﻟﺬﺗﯽ ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻣﯽ‌ﺩﻫﺪ. 🌱روی ﭘﺎﺭﭼﻪ‌ﯼ ﻣﺨﻤﻠﯿﻦ ﻭ ﺍﺑﺮﯾﺸﻤﯿﻦ ﺩﺳﺖ ﻣﯽ‌کشیم ﯾﺎ ﮐﻔﺶ ﻧﺮﻡ ﭘﺎ ﻣﯽ‌کنیم، ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻟﺬﺕ ﺩﺍﺭﺩ. ﯾﺎ ﭘﯿراﻫﻦ ﻟﻄﯿﻔﯽ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺗﻦ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ لذت می برد. ﻫﻤﯿﻦ ﻃﻮﺭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻃﺮﻑ ﺯﺑﺮﯼ، ﺧﺸﮑﯽ و ﺧﺸﻮﻧﺖ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺣﺲ ﺳﺎﺯﮔﺎﺭ ﻧﯿﺴﺖ. ﺩﺳﺖ ﺭﻭﯼ ﺳﻤﺒﺎﺩﻩ بکشیم با طبع ما ﻧﺎﺳﺎﺯﮔﺎﺭ ﺍﺳﺖ. ✋🏻ﭼﯿﺰﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻧﺮﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺳﻬﻮﻟﺖ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻟﻄﺎﻓﺘﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﻋﺮﺏ‌ﻫﺎ ﺗﻌﺒﯿﺮ ﺑﻪ ﻧﻌﻮمة ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﭼﯿﺰﯼ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻧﺮﻣﯽ ﻭ ﻟﻄﺎﻓﺖ ﺑﺎﺷﺪ ﻧﺎﻋﻢ ﮔﻔﺘﻪ می شود. ◀️پس منظور از نعمة در فراز اولیاء النعم هر چیز نرم و لطیفیست که با طبع انسان سازگاری دارد. 👈🏻ﻧﻌﻤﺖ ﯾﻌﻨﯽ ﺁﻥ ﭼﻪ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺟﺎﻥ ﻭ ﺭﻭﺡ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺳﺎﺯﮔﺎﺭ ﺑﺎﺷﺪ. ﯾﻌﻨﯽ ﺁﻥ ﭼﻪ ﮐﻪ ﻣﺎﯾﻪ ﻟﺬﺕ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ و ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‌ﯼ ﺧﻮﺷﯽ او ﺑﺎﺷﺪ. 💫ﻣﺎ ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ امام مهدی علیه السلام ولی نعمت ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﯿﻢ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﮔﺮ ﺣﺎﻝ و حالت ﺧﻮﺵ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍهیم، ﻧﺰﺩ ﺍیشان ﺍﺳﺖ. 🌿 ﺍﮔﺮ می خواهیم ﺍﺯ ﺯﻧﺪﮔﯽ لذت ببریم، لذت و خوشی در عالم بی صاحب نیست. صاحبش هم امام زمان عج الله فرجه است. ﺑﺪﻭﻥ ﺍیشان ﻣﺤﺎﻝ ﺍﺳﺖ ﺣﺎلمان ﺧﻮﺵ ﺷﻮﺩ. 👈 .... ❣الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌بحق‌ حضࢪٺ‌زینب‌ڪبرۍ‌سلام‌الله‌علیها‌🕊❣ «» «» @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️ایام فاطمیّه سلام الله علیها سال ۱۴۰۳ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها وَالسِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُکَ ✍ قابل توجه شیعیان ودلسوزان حضرت فاطمه زهرا (س) با توجه به نزدیک شدن‌ ایام شهادت این بانو مقام معظم رهبری (مدظلّه العالي) درباره مشخص کردن این ايام چنین فرموده‌اند: ▪️روز شهادت (۱۳جمادی الاول و ۳جمادی الثانی) و ایام نزدیک آن، ایام فاطمیّه محسوب می شود و شایسته است در همه این ایام، حرمت عزاداری حضرت فاطمه سلام الله علیها حفظ شود. 👇توجه توجه 👇 حالا وظیفه همه ی ......‌‌‌ جهت حفظ حرمت مادر سادات و استفاده بهتر از مراسمات معنوی که حضرت آقا هم فرموده‌اند رزق سالیانه ام در این ایام می گیرم. ✅ به چند نکته توجه ویژه داشته باشیم:👇 ۱- ایام فاطمیّه ۲ روز قبل از شهادت و ۲ روز بعد از شهادت مجموعأ ۵ روز می باشد. ۲- برای تاریخ زدن مراسمات شادی و عروسی دقت لازم را داشته باشید که در تاریخهای ذیل مراسمی جهت حفظ حرمت مادر سادات گرفته نشود. 🏴(فاطمیه اول بنابر سیزدهم جمادی الاولی) ⚠️چهارشنبه: ۱۴۰۳/۸/۲۳ ⚠️پنج شنبه: ۱۴۰۳/۸/۲۴ ⚠️جمعه: ۱۴۰۳/۸/۲۵ (روز شهادت) ⚠️شنبه: ۱۴۰۳/۸/۲۶ ⚠️یکشنبه: ۱۴۰۳/۸/۲۷ 🏴(فاطمیه دوم بنابر سوم جمادی الثانی) ⚠️سه شنبه: ۱۴۰۳/۹/۱۳ ⚠️چهارشنبه: ۱۴۰۳/۹/۱۴ ⚠️پنج شنبه: ۱۴۰۳/۹/۱۵ (روز شهادت) ⚠️جمعه : ۱۴۰۳/۹/۱۶ ⚠️شنبه: ۱۴۰۳/۹/۱۷ ثواب انتشـار این پیامِ فاطمی باشما 💬 اطلاع رسانی نمایید .... ┄══•ஜ📖ஜ•══┄
‍   ‌   ‌   ‌ هنگام اذان به افق تهران اللهم عجّل لولیک الفرج  «إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیما» اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ وَ الْعَنْ اَعْدٰاءَهُم ْاْجمَعین با التماس دعای فرج و پیروزی رزمندگان مدافع اسلام و حریم اهل بیت (ع) کانال مذهبی قرآن و اهلبیت علیهم السلام @Quranahlebayt
لزوم تحقیق در دین و دوری از تقلید کوکورانه لاَ خَيْرَ فِيمَنْ لاَ يَتَفَقَّهُ مِنْ أَصْحَابِنَا يَا بَشِيرُ إِنَّ اَلرَّجُلَ مِنْهُمْ إِذَا لَمْ يَسْتَغْنِ بِفِقْهِهِ اِحْتَاجَ إِلَيْهِمْ فَإِذَا اِحْتَاجَ إِلَيْهِمْ أَدْخَلُوهُ فِي بَابِ ضَلاَلَتِهِمْ وَ هُوَ لاَ يَعْلَمُ . حضرت  امام صادق عليه السلام : هر يك از اصحاب ما كه فهم دين ندارد خيري ندارد، اي بشير هر مردي از ايشان كه از نظر فهم دين بي نياز نباشد بديگران نياز پيدا ميكند و چون بآنها نيازمند شد او را در گمراهي خويش وارد كنند و او نفهمد. 📚الکافي ج ۱ص۳۳ @Quranahlebayt
بسم الله الرحمن الرحيم إِذَا وَقَعَتِ الْوَاقِعَةُ 1) لَيْسَ لِوَقْعَتِهَا كَاذِبَةٌ (2) خَافِضَةٌ رَّافِعَةٌ (3) إِذَا رُجَّتِ الْأَرْضُ رَجّاً (4) وَبُسَّتِ الْجِبَالُ بَسّاً (5) فَكَانَتْ هَبَاء مُّنبَثّاً (6) وَكُنتُمْ أَزْوَاجاً ثَلَاثَةً (7) فَأَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ (8) وَأَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ (9) وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ (10) أُوْلَئِكَ الْمُقَرَّبُونَ (11) فِي جَنَّاتِ النَّعِيمِ (12) ثُلَّةٌ مِّنَ الْأَوَّلِينَ (13) وَقَلِيلٌ مِّنَ الْآخِرِينَ (14) عَلَى سُرُرٍ مَّوْضُونَةٍ (15) مُتَّكِئِينَ عَلَيْهَا مُتَقَابِلِينَ (16)‏ يَطُوفُ عَلَيْهِمْ وِلْدَانٌ مُّخَلَّدُونَ (17) بِأَكْوَابٍ وَأَبَارِيقَ وَكَأْسٍ مِّن مَّعِينٍ (18) لَا يُصَدَّعُونَ عَنْهَا وَلَا يُنزِفُونَ (19) وَفَاكِهَةٍ مِّمَّا يَتَخَيَّرُونَ (20) وَلَحْمِ طَيْرٍ مِّمَّا يَشْتَهُونَ (21) وَحُورٌ عِينٌ (22) كَأَمْثَالِ اللُّؤْلُؤِ الْمَكْنُونِ (23) جَزَاء بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ (24) لَا يَسْمَعُونَ فِيهَا لَغْواً وَلَا تَأْثِيماً (25) إِلَّا قِيلاً سَلَاماً سَلَاماً (26) وَأَصْحَابُ الْيَمِينِ مَا أَصْحَابُ الْيَمِينِ (27) فِي سِدْرٍ مَّخْضُودٍ (28) وَطَلْحٍ مَّنضُودٍ (29) وَظِلٍّ مَّمْدُودٍ (30) وَمَاء مَّسْكُوبٍ (31) وَفَاكِهَةٍ كَثِيرَةٍ (32) لَّا مَقْطُوعَةٍ وَلَا مَمْنُوعَةٍ (33) وَفُرُشٍ مَّرْفُوعَةٍ (34) إِنَّا أَنشَأْنَاهُنَّ إِنشَاء (35) فَجَعَلْنَاهُنَّ أَبْكَاراً (36) عُرُباً أَتْرَاباً (37) لِّأَصْحَابِ الْيَمِينِ (38) ثُلَّةٌ مِّنَ الْأَوَّلِينَ (39) وَثُلَّةٌ مِّنَ الْآخِرِينَ (40) وَأَصْحَابُ الشِّمَالِ مَا أَصْحَابُ الشِّمَالِ (41) فِي سَمُومٍ وَحَمِيمٍ (42) وَظِلٍّ مِّن يَحْمُومٍ (43) لَّا بَارِدٍ وَلَا كَرِيمٍ (44) إِنَّهُمْ كَانُوا قَبْلَ ذَلِكَ مُتْرَفِينَ (45) وَكَانُوا يُصِرُّونَ عَلَى الْحِنثِ الْعَظِيمِ (46) وَكَانُوا يَقُولُونَ أَئِذَا مِتْنَا وَكُنَّا تُرَاباً وَعِظَاماً أَئِنَّا لَمَبْعُوثُونَ (47) أَوَ آبَاؤُنَا الْأَوَّلُونَ (48) قُلْ إِنَّ الْأَوَّلِينَ وَالْآخِرِينَ (49) لَمَجْمُوعُونَ إِلَى مِيقَاتِ يَوْمٍ مَّعْلُومٍ (50)‏ ثُمَّ إِنَّكُمْ أَيُّهَا الضَّالُّونَ الْمُكَذِّبُونَ (51) لَآكِلُونَ مِن شَجَرٍ مِّن زَقُّومٍ (52) فَمَالِؤُونَ مِنْهَا الْبُطُونَ (53) فَشَارِبُونَ عَلَيْهِ مِنَ الْحَمِيمِ (54) فَشَارِبُونَ شُرْبَ الْهِيمِ (55) هَذَا نُزُلُهُمْ يَوْمَ الدِّينِ (56) نَحْنُ خَلَقْنَاكُمْ فَلَوْلَا تُصَدِّقُونَ (57) أَفَرَأَيْتُم مَّا تُمْنُونَ (58) أَأَنتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ (59) نَحْنُ قَدَّرْنَا بَيْنَكُمُ الْمَوْتَ وَمَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِينَ (60) عَلَى أَن نُّبَدِّلَ أَمْثَالَكُمْ وَنُنشِئَكُمْ فِي مَا لَا تَعْلَمُونَ (61) وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ النَّشْأَةَ الْأُولَى فَلَوْلَا تَذكَّرُونَ (62) أَفَرَأَيْتُم مَّا تَحْرُثُونَ (63) أَأَنتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ (64) لَوْ نَشَاء لَجَعَلْنَاهُ حُطَاماً فَظَلْتُمْ تَفَكَّهُونَ (65) إِنَّا لَمُغْرَمُونَ (66) بَلْ نَحْنُ مَحْرُومُونَ (67) أَفَرَأَيْتُمُ الْمَاء الَّذِي تَشْرَبُونَ (68) أَأَنتُمْ أَنزَلْتُمُوهُ مِنَ الْمُزْنِ أَمْ نَحْنُ الْمُنزِلُونَ (69) لَوْ نَشَاء جَعَلْنَاهُ أُجَاجاً فَلَوْلَا تَشْكُرُونَ (70) أَفَرَأَيْتُمُ النَّارَ الَّتِي تُورُونَ (71) أَأَنتُمْ أَنشَأْتُمْ شَجَرَتَهَا أَمْ نَحْنُ الْمُنشِؤُونَ (72) نَحْنُ جَعَلْنَاهَا تَذْكِرَةً وَمَتَاعاً لِّلْمُقْوِينَ (73) فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِيمِ (74) فَلَا أُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُومِ (75) وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَّوْ تَعْلَمُونَ عَظِيمٌ (76)‏ إِنَّهُ لَقُرْآنٌ كَرِيمٌ (77) فِي كِتَابٍ مَّكْنُونٍ (78) لَّا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ (79) تَنزِيلٌ مِّن رَّبِّ الْعَالَمِينَ (80) أَفَبِهَذَا الْحَدِيثِ أَنتُم مُّدْهِنُونَ (81) وَتَجْعَلُونَ رِزْقَكُمْ أَنَّكُمْ تُكَذِّبُونَ (82) فَلَوْلَا إِذَا بَلَغَتِ الْحُلْقُومَ (83) وَأَنتُمْ حِينَئِذٍ تَنظُرُونَ (84) وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنكُمْ وَلَكِن لَّا تُبْصِرُونَ (85) فَلَوْلَا إِن كُنتُمْ غَيْرَ مَدِينِينَ (86) تَرْجِعُونَهَا إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ (87) فَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ الْمُقَرَّبِينَ (88) فَرَوْحٌ وَرَيْحَانٌ وَجَنَّةُ نَعِيمٍ (89) وَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ أَصْحَابِ الْيَمِينِ (90) فَسَلَامٌ لَّكَ مِنْ أَصْحَابِ الْيَمِينِ (91) وَأَمَّا إِن كَانَ مِنَ الْمُكَذِّبِينَ الضَّالِّينَ (92) فَنُزُلٌ مِّنْ حَمِيمٍ (93) وَتَصْلِيَةُ جَحِيمٍ (94) إِنَّ هَذَا لَهُوَ حَقُّ الْيَقِينِ (95) فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِيمِ @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌠 می‌رسد روزی که این دعاها، سرنوشت بدون شما بودن را تغییر دهد... 🌟عمر بن یزید گوید که از حضرت ابى‌الحسن(کاظم) "سلام‌الله‌علیه" شنیدم که مى‏فرمود: «إِنَّ الدُّعَاءَ يَرُدُّ مَا قَدْ قُدِّرَ وَ مَا لَمْ يُقَدَّرْ قُلْتُ وَ مَا قَدْ قُدِّرَ عَرَفْتُهُ فَمَا لَمْ يُقَدَّرْ قَالَ حَتَّى لَا يَكُونَ‏» 👈 همانا دعاء برمى‏گرداند آنچه را مقدر شده و آنچه را مقدر نشده! ❓عرض کردم: مقدر شده را دانستم، مقدر نشده کدام است؟ فرمود: تا اینکه تقدیر در مورد آن نشود. 🖌شرح: یعنى دعاء جلوی تقدیر را مى‏گیرد و بداء حاصل گردد. 📚 اصول‌کافی،ج٤،ص٢١۵ @Quranahlebayt
﷽ ❌ تنها در میدان ✍️🏻 در لابراتوار مدینه امتحانی بزرگ رقم خورد تا روشن شود چه کسانی می‌توانند بار سنگین ولایت را به دوش بکشند. ▫️فتنه‌ سقیفه که پیش آمد، بسیاری از هم پاشیدند؛ اما حضرت فاطمه زهرا(سلام‌الله‌علیها) یک تنه به میدان آمد، مدافع ولایت شد و لشکری یک‌نفره را تشکیل داد. ✍️🏻 حضرت، خانه به خانه می‌رفت و یادآوری می‌کرد: «مگر شما نبودید که با علی بیعت کردید؟ چگونه روز غدیر را این‌چنین زود فراموش کردید؟» اما در میان همه، تنها همان یاران اندک و همیشگی مانند ابوذر، مقداد، عمار و سلمان پایدار ماندند. در این میدانِ پر از فشار و سختی، فاطمه بود که هرگز علی را رها نکرد. ⏪ کاش ما نیز در این مسیر، در هر فشار و سختی، دستمان از دامان امام زمان‌مان جدا نشود و بگوییم: جدا نمی‌شویم! 👤 امینی خواه @Quranahlebayt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر که صبحش با سلامی بر حسین آغاز شد حق بگوید خوش بحالش بیمه زهرا شد ‌ 🕌🚩🌴🕌🚩 ✨ هر روز ما ، عجل الله به محضر اباعبدالله الحسین علیه السلام✨ ● اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یااَباعَبْدِاللَّهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ [اَبَداً] ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَلاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ● ⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّل‌ݪِوَلیِّڪَ‌الفَرَجـ‌⚘ 🕌🚩🌴🕌🚩 @Quranahlebayt