eitaa logo
کانال جامع قرآن کریم
385 دنبال‌کننده
260 عکس
327 ویدیو
17 فایل
با سلام خدمت دوستان گرامی کانال جامع قرآن کریم با هدف آموزش مقامات الحان و نغمات و تجوید وصدا سازی به قرآن آموزان گرامی ایجاد شده امیدوارم با حضورتان ما را در این کار یاری کنید کپی = ترویج آیات اللهی @Quranicauthorities
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️شهادت یادگار کربلا حضرت امام علی ابن الحسین علیه السلام تسلیت باد
16.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹تلاوت سور مبارکه رم، ضحی، انشراح، حمد و بقره 🔸مرحوم استاد محمد صدیق منشاوی
7.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻 🎥 تصویری ❇️قطعه ای از تلاوت آیه ۹٠ سوره مبارکه أنبیاء ✅مدت زمان : ٠٠:۵۶ ✅قاری: محمد محمود الطبلاوی
4_218537080005853791.mp3
9.38M
👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻 ❇️تلاوت آیاتی از سوره های قاف و فجر ✅مدت زمان تلاوت:۳۸:۵۴ ✅قاری: استاد سید متولّی عبدالعال
شحات محمد.قمر.رحمن.mp3
5.84M
📻تلاوت جاویدان ✴️فوق العاده زیبا ✳️قاری: استاد شحات محمد انور ✳️سوره: قمر، رحمن ✳️مدت تلاوت: ۲۳ دقیقه ✳️نوع تلاوت: مجلسی ✳️مکان اجرا: مصر
4_507651510750937153.mp3
7.47M
👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻 ❇️تلاوت سوره مبارکه یوسف ، آیات ۱ الی ۲۷ ✅قاری: استاد عبدالباسط محمد عبدالصّمد ✅مدت زمان تلاوت: ۴۹:۲۷
روش اوج گیری در این دو فایل، اکتاوی است و قاری از شروع تلاوت تا اوج مقام بیات پیش می رود.
Maqam Baiat-Mostafa Esmaeel.mp3
2.5M
🎖فایل صوتی اول به مدت ده دقیقه از تلاوت ماندگار حجرات ق انشراح توحید ویرایش و تهیه شده است که به طور خلاصه و موجز به نغمات مقام بیات می پردازد. 🎵 بررسی نغمات ترتیبی مقام بیات از فایل آموزشی تلاوت استاد مصطفی اسماعیل به شیوه فراز به فراز: 1-اعوذ بالله من الشیطان الرجیم 2-بسم الله الرحمن الرحیم 3-یا ایها الناس انا خلقنکم ثلاثی بیات - با محوریت درجه سوم بیات 4-جنس بیات 5-بیات نوا 6-بیات حسینی 7-بیات عجمی 8-شوری مرحله اول 9-شوری مرحله دوم 10- راست در فضای بیات 11-نوروز راست 12-بیات دوکاه در اکتاو دوم 13-جنس بیات در اکتاو دوم 14-ثلاثی بیات در اکتاو دوم 15-جنس بیات در اکتاو دوم 16-بیات نوا در اکتاو دوم 17-مقام فرعی شوری در اوج بیات 18-بیات نوا در اکتاو دوم 19-بیات عجمی در اکتاو دوم 20-تلوین بین گردانیه بیات و بیات حسینی در اکتاو دوم 21- اوج مقام شوری - تا درجه فرضی محیر 🗯 نکات: 1-اوج مقام بیات در شیوه استاد مصطفی اسماعیل غالبا اوج مقام فرعی شوری است. 2-استاد در برگشت مجدد به آیات سوره ق برای اجرای اوج مقام بیات برای مرتبه دوم، از بیات عجمی و نغمه گردانیه بیات در اکتاو دوم، استفاده نموده است. 3-همچنین کلا استاد مصطفی اسماعیل از نغمه بیات حسینی کمتر در اکتاو دوم استفاده می نماید ولی بعضا از نغمه گردانیه بیات که شاهد آن درجه هفتم بیات می باشد، استفاده نموده اند.
Maqam Baiat-Shahat Mohammad Anvar.mp3
2.45M
🎖 فایل آموزشی دوم از تلاوت استاد شحات محمد انور انتخاب و ویرایش شده است. توضیح: با وجود اینکه شیوه اوج گیری استاد شحات محمد انور، اکتاوی نیست ولی در برخی از تلاوت هایش مانند تلاوت ماندگار سوره احزاب- مصر از این روش استفاده نموده است. 🎵 بررسی نغمات ترتیبی مقام بیات از فایل آموزشی تلاوت استاد شحات انور به شیوه فراز به فراز: 1-اعوذ بالله من الشیطان الرجیم 2-بسم الله الرحمن الرحیم 3-لقد کان فی رسول الله اسوه حسنه لمن کان یرجوا الله و الیوم الاخر شروع تلاوت در جنس بیات با محوریت درجه چهارم بیات 4-نغمه بیات نوا 5-بیات حسینی 6-بیات عجمی 7-شوری مرحله اول 8-شوری مرحله دوم - تلوین با بیات محیر 9-راست در فضای بیات و سپس نوروز راست 10-بیات دوکاه در اکتاو دوم 11-جنس بیات در اکتاو دوم 12-بیات نوا در اکتاو دوم 13-بیات عجمی در اکتاو دوم 14-بیات حسینی در اکتاو دوم - تلوین با اوج (گردانیه) مقام شوری
🌺اصطلاحات علمی و فنی قرائت قرآن کریم 🌷ارتفاع  ارتفاع یک صوت یا بسامد یافرکانس آن مشخص گردیده و به طور کلی محدوده ای است که پایین ترین و بالاترین درجه صوت در آن مشخص می گردد. 🌷اُکتاو  گستره صوتی شامل هشت نُت که در آن، نُت هشتم تکرار همان نت اول است. 🌷آکسان به معنی لهجه یا تکیه و فشار صوتی روی کلمات و یا هجاهاست. 🌷آلتو  به صدای بم زنان و کودکان گفته می شود. 🌷انتقال تغییر و تعویض یک مقام و مشتقات آن به مقام دیگر از موضعی است که احساس ناهمگونی در شنونده ایجاد نشود/تعویض مایه یک قطعه موسیقی به مرتبه بالاتر یا پایین تر است. 🌷انعطاف پذیری صوت  میزان توانایی و آمادگی حنجره شخص در انتقال از نتی به نت دیگر یا پرده ای به پرده دیگر مبتنی بر منطق موسیقی است. 🌷اوج  یا هفتکاه به درجه هفتم یا نت سی در دیوان اساسی گویند.
دوستان عزیز نغمه سوزناک از دو جنس حجاز و رست تشکیل شده است که اساتیدی مثل محروم استاد منشاوی و عبدالباسط به زیبایی این نغمه را اجرا کرده اند
4_5803190846341786066.mp3
878.5K
فرازی بسیار زیبا از سوره مبارکه نبا آیه ۲۳ - ۲۵ (اجرا در مقام حجاز+رست "نغمه فرعی سوزناک" / از ابتدا تا عبارت * لَا يَذُوقُونَ* مقام حجاز و سپس مقام رست) لَابِثِينَ فِيهَا أَحْقَابًا ﴿٢٣﴾ لَا يَذُوقُونَ فِيهَا بَرْدًا وَلَا شَرَابًا ﴿٢٤﴾ إِلَّا حَمِيمًا وَغَسَّاقًا ﴿٢٥﴾ روزگاری دراز در آن بمانند. (۲۳) در آنجا نه [آب] خنکی می چشند و نه آشامیدنی [باب طبع] (۲۴) مگر آب جوشان و چرکاب و خونابه ای [از بدن دوزخیان] (۲۵)