eitaa logo
رادار انقلاب
29.3هزار دنبال‌کننده
27.9هزار عکس
46.8هزار ویدیو
142 فایل
گلچین مطالب انقلابی ویراستی رادار انقلاب: https://virasty.com/Radar_enghelab ارتباط ، ارسال سوژه و پیشنهادات : @Radarenghelab_ad فقط تبلیغات: @radar_tab
مشاهده در ایتا
دانلود
💢قطع رابطه با اقوام ✅ابو بصير از امام صادق پرسيد: آیا می توان با خویشاوندانی كه مذهب حق را نمى شناسند و شيعه نيستند، قطع رابطه کرد؟ امام صادق علیه السلام فرمودند: سزاوار نيست كه با اقوام، قطع رابطه کرد حتی اگر شیعه نیستند. 📚اصول كافى،جلد ۴،صفحه ۴۴ @mobahelegharn_21
💢برترین #عمل در روز جمعه چیست؟ @mobahelegharn_21
💢چرا مطابق قرآن، خود خدا عده ای را می کند؟ چگونه خود خدا باعث انسان‌ میشود، : ✅همان گونه که بیان شده است، در قرآن، آیاتی ضلالت عده ای به خدا مستند می شود. که برای درک صحیح مطلب باید به چند نکته توجه کنیم: ۱-برای فهم صحیح نظر یک گوینده نمی توانیم تنها به بخش کوچکی از گفتار او توجه کنیم. بلکه باید ابعاد مختلف سخن او را ببینیم تا به درک صحیح و کاملی برسیم. مطلبی که قرآن بر آن تاکید کرده است. و کسانی که تنها بخشی از کلام الهی را می گیرند را به شدت مذمت کرده است. الَّذينَ جَعَلُوا الْقُرْآنَ عِضينَ (۹۱ حجر) (ما عذابی بر آنها می فرستیم) همانها كه قرآن را تقسيم كردند (آنچه را به سودشان بود پذيرفتند، و آنچه را بر خلاف هوسهايشان بود رها نمودند) ۲- در مساله گمراهی، با سه موضوع مواجه هستیم. انسان، شیطان و خدا. این سه دستگی عوامل در مسائل دیگری نیز در قرآن وجود دارد. مثلا در مساله اینکه چه کسی جان انسان ها را می گیرد، یک جا سخن از ملک الموت، عزرائیل است (آیه ۱۱ سوره سجده) یک جا سخنان از فرشتگان زیر دست عزرائیل است (آیه ۶۱ سوره انعام) و یک جا سخن از خود خداست. (آیه ۷۰ سوره نحل) پس این بیان سه گانه، خود حاوی نکته مهمی است که باید در آن تدبر کرد و آن را به نحو صحیح دریافت. الف) یک نکته مهم در این بیانات سه گانه، توجه دادن به توحید است. کما اینکه ما به توحید افعالی معتقدیم و باید توجه داشته باشیم که در نظام هستی بدون خواست خدای متعال هیچ فعلی انجام نمی شود. عدم توجه به این نکته ممکن است انحراف هایی به وجود آورد. مثلا در محل بحث ما عدم توجه به این نکته ممکن است عده ای را دچار توهم نماید که موجوداتی در هستی، از سیطره قدرت خدای متعال خارج شده است. در حالی که شیطان و گناهکاران مقهور سلطنت خدای متعال هستند. و لا يَحْسَبَنَّ الَّذينَ كَفَرُوا سَبَقُوا إِنَّهُمْ لا يُعْجِزُونَ (۵۹ انفال) آنها كه راه كفر پيش گرفتند، گمان نكنند (با اين اعمال،) پيش برده اند (و از قلمرو كيفر ما، بيرون رفته اند)! آنها هرگز ما را ناتوان نخواهند كرد! ب) نکته دیگر تفاوت جایگاه هر کدام از عوامل است که زاویه نگاه خاصی، عامل بودن آن را معنا می کند. یعنی عامل بودن انسان، به این است که خود مسیر گمراهی را انتخاب می کند. و عامل بودن شیطان به صرف دعوت به گناه است. و ما كانَ لِيَ عَلَيْكُمْ مِنْ سُلْطانٍ إِلاَّ أَنْ دَعَوْتُكُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لي فَلا تَلُومُوني وَ لُومُوا أَنْفُسَكُمْ ابراهیم/۲۲) (شیطان می گوید) من بر شما تسلّطى نداشتم، جز اينكه دعوتتان كردم و شما دعوت مرا پذيرفتيد! بنا بر اين، مرا سرزنش نكنيد خود را سرزنش كنيد. (البته شیطان می تواند بعد از ایجاد کردن سلطنت از سوی گناهکار، بر او مسلط شود.) و عامل بودن خدای متعال به این است که انسان را به گونه ای خلق کرده است که می تواند بیراهه برود. و حتی در مقابل خدا، ستیزه جویی کند: أ وَ لَمْ يَرَ الْإِنْسانُ أَنَّا خَلَقْناهُ مِنْ نُطْفَةٍ فَإِذا هُوَ خَصيمٌ مُبينٌ (۷۷ یس) آيا انسان نمىداند كه ما او را از نطفهاى بىارزش آفريديم؟! و او (چنان صاحب قدرت و شعور و نطق شد كه) به مخاصمه آشكار (با ما) برخاست. و به همین دلیل گمراه کردن و اضلال خدای متعال تنها در حق کسانی معنا دارد، که خودشان گمراهی را انتخاب کرده اند. که توجه به کلماتی نظیر فاسق، ظالم و ... نشان می دهد خود شخص، خود را به گمراهی کشانده است: و ما يُضِلُّ بِهِ إِلاَّ الْفاسِقينَ (۲۶بقره) ولى تنها فاسقان را با آن گمراه مى سازد. ِ و يُضِلُّ اللَّهُ الظَّالِمينَ (۲۷ ابراهیم) و ستمگران را گمراه مى سازد. @mobahelegharn_21
💢 اگر تربت كربلا شفا مي دهد، چرا شيعيان به مراجعه مي كنند و بيمارستان مي سازند؟ ✅ تفاوت بين شفا و دوا ترديدي نيست كه «شفا» به دست خداوند است؛ و اين خداوند است كه در برخي از چيزها شفا قرار داده است؛ از جمله در قرآن، عسل و... و از جمله در خاك كربلا. از نظر لغت ؛ يعني رسيدن و آمدن بهبودي است. و به نوعي معناي آن حاصل مصدري است. و مي توان گفت شفا امري است كه با آمدنش درد پايان مي يابد. چنانچه راغب اصفهاني در مفردات خود به همين قضيه اشاره كرده است. ترجمه مفردات راغب ج 2 337. اما «دوا» كه جمع آن «ادويه» مي شود، به هر چيزي كه بيماري را با آن درمان مي كنند گفته مي شود. دواء: مايتداوي به، و «دَاوَاهُ » عالجه: الدَّوَاء- جمع أَدْوِيَة: دارو، آنچه كه بيماري را با آن درمان كنند. فرهنگ ابجدي عربي- فارسي، متن 400. خلاصه اين كه شفا يافتن؛ يعني بهبودي از بيماري، حال گاهي بهبودي به وسيله مداوا و معالجه با دوا است و گاهي بدون مداوا و به وسيله معجزه و... است @mobahelegharn_21
💢چرا شاه نماند؟ تاریخ را از هر طرف چه از دید موافقان چه مخالفان، سقوط رژیم پهلوی همه را بهت زده و متعجب میکند. چرا؟ چون همه چیز داشت. شاه داشت، قوی داشت، داشت، نفت داشت در سی و هفت سال حکومت یک روز هم در نبود، از حمایت آمریکایی ها برخوردار بود، اما شاه یک چیز نداشت: مردم خودش را! در این چهل سال دشمنان داخلی و خارجی برای سرنگونی انقلاب همه کار کردند: تجزیه، ترور، جنگ، تحریم اما یک کار نتوانستند انجام دهند: مردم را از انقلاب بگیرند. حالا تنها استراتژی دشمن، بی اعتماد کردن، عصبانی کردن و منفور کردن مردم با هر روشی از خودشان است. گروهی را با ، گروهی را با فشار اقتصادی، بخشی از مردم را با ناامید کردن، با شایعه، با خبرسازی و جنگ روانی و... تنها راه و پادزهر داشتن مردم و جلب حمایت مردم است. این مردم برای انقلابِ خودشان عزیزانشان را فدا کرده اند، به نام کوچه ها و خیابانها نگاه کنید، پُر است از نام شهید... مردمی باشیم. @mobahelegharn_21
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 در غرب هم صورت میگیرد، حتی در سطح کلان و افراد مشهور، اما مساله این است چگونه باید با فساد مقابله کرد؟ مشهورترین دنیا به زندان و پرداخت رقم ۱۹ میلیون یورو محکوم شد. کنید با فرار مالیاتی پزشکان، بازیگران، خوانندگان و فوتبالیستها در که همیشه طلبکارترین قشر جامعه مایند. @mobahelegharn_21
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 ادب این مرد در مقابل و این خانم ستودنی است. این ادب از کدام مکتب و آن همه عصبانیت از کدام طرز فکر می آید؟ @mobahelegharn_21
💢آیا در بهشت نیز است؟ آيادر نيز حجاب بين زنان ومردان هست ؟مثلا مثل اين دنيا کسي با راحت هست در بيرون از خانه حجاب دارد نيز اينگونه هست؟ چطور آيا خواهد بود؟ آيا کسي که بخواهد حوري يا غلمان را اختيار خواهد کرد يعني به خودش هست مثل اين دنيا؟ واگر يا غلمان نخواهد ميتواند تنها بماند؟ : ✅ابتدا باید به این نکته توجه نمود که همه چیز آخرت اعم از بهشت و جهنم با دنیا فرق دارد. آن جا جهان دیگرى است با قوانین خاص خود که نمی توان ویژگی ها و امور آن را با دنیا مقايسه نمود؛ ولي به هر حال از آن جا که پوشش بدن از غیر از نظر عقلى امرى ممدوح است و نوعى کمال براى انسان محسوب مى شود و از آنجا كه بهشت محل خوبى ها است، مى توان گفت که حجاب در بهشت وجود دارد، ولى نحوه و حدود آن براى ما معلوم نیست. قرآن در مدح حورهاى بهشتى مى فرماید: «حُورٌ مَقْصُوراتٌ فِي الْخِيام؛ در جایی دیگر خدا لباس بهشتیان را اینگونه معرفی می فرماید: «عالِیَهُمْ ثِیابُ سُندُسٍ خُضْرٌ وَ إِسْتَبْرَقٌ وَ حُلُّوا أَساوِرَ مِنْ فِضَّةٍ وَ سَقاهُمْ رَبُّهُمْ شَراباً طَهُوراً»؛انسان 21 بر اندام آنها [بهشتیان] لباس‌هایى است از حریر نازک سبز رنگ، و از دیباى ضخیم، و با دستبندهایى از نقره آراسته‌اند، و پروردگارشان شراب طهور به آنان می‌نوشاند. پوشش بدن ، جزئی از فطرت انسان است . زنان بهشتی با لباس های زیبا و نورانی بهشت، خود را می پوشانند. انسان پاک که فطرتش سالم مانده و شکوفا باشد، از برهنگی و فساد و ظلم بیزار است . ابتلا به این ها برایش زجر آور است . در قیامت که به اراده خدا چشم های حقیقت بین بیدار می گردد،گناهکاران از این که عریان در قیامت محشور شده اند، در عذابند و این از شکنجه های آن ها است. بنابراین پوشیدگی خواست فطرت زیبایی طلب انسان ها است. در بهشت زنان اهل بهشت پوشیدگی را طالبند. آن ها به فطرت زیبایی طلب خود جز زیبایی و عفت و پاکی نمی خواهند و نمی جویند. بدون این که تکلیف و امر و نهی در کار باشد، این خواست و میل شدید خودشان است. قرآن کریم، این موضوع را در دو جا مطرح کرده است و با اندکی تفاوت لفظی می‌فرماید: « در باغ‌های بهشتی، زنانی هستند که جز به همسران خود چشم نمی‌دوزند و عشق نمی‌ورزند . پیش از آن، هیچ انسان و جنّی با آنان تماس نگرفته است.»(الرحمن ،‌آیات 56-72.) این زنان دوشیزه و پاکند و شیفته‌ و دلداده‌ همسران خودند و طمع نگاه و لذّت‌جویی از هیچ مرد دیگری را ندارند. لذا هرچند نمی توان در این خصوص به طور قطع سخن گفت در مجموع مي توان نتيجه گرفت كه وجود پوشش و حجاب در بهشت قابل پذيرش بوده و همچنين اصل همسری برخی افراد با هم نیز یقینا مطرح است و حضور همسران بهشتي در كنار هم نيز مورد تاييد مي باشد . و در بهشت هیچ فساد و تباهی نیست. اينگونه نيست كه بهشت يك مكان خاص و محدود باشد كه همه بهشتيان را در آن جاي دهند و همه به ناچار كنار هم باشند بلکه، در آخرت هر كس متناسب با مقام و مرتبه خاص خود در بهشت خود جاي مي گيرد. لذا فرض وجود زنان نامحرم را در آن و براي فردي كه در آن بهشت حضور دارد چندان قابل قبول به نظر نمی رسد. ✅اما درباره لباس جهنمی ها قرآن می فرماید: «کسانی که کافر شدند لباسهایی از آتش برای آنها بریده می شود. در روز قیامت مجرمان را باهم در غل و زنجیر می بینی که لباسهایشان از ماده چسینده بد بوی اشتعال زاست و صورتهایشان را آتش می پوشاند.» ابراهیم/49-50 اما درباره خواستن و یا نخواستن حوری و قلمان و یا تنها زندگی کردن در بهشت قرآن می فرماید: «فرد بهشتی هر چه بخواهد برای او فراهم است» «فصلت 31» فرد بهشتی هر چه بخواهد برایش فراهم می شود ولی بدون شک گرایش و حالات فرد به محض ورود به بهشت به بهترین حال و به بهترین درخواست ها تغییر می کند. @mobahelegharn_21
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢فیلم سخنان مسئول حفاظت کاخ های سلطنتی از فساد اخلاقی اشرف پهلوی(خواهرشاه) و سکس وی با حیوانات! پیشاپیش از درج این کلیپ عذرخواهی میکنیم!فقط باب روشنگری میباشد! @mobahelegharn_21
💢 چرا انسان مؤمن اهل قهقهه و حرکات جلف و سبک ‌نیست؟ ویلیام جیمز می‌گوید: «اگر خوشی به انسان‌ مذهبی رو آورد، خنده‌های جلف و سبک از او دیده نمی‌شود و اگر غمی به او روی نماید، ناله و ناسزا از او شنیده نمی‌شود». این وقار و سنگینی ناشی از این است که روح آدمی به واسطه مذهب، عمیق‌تر و نافذتر و دوراندیش‌تر می‌شود و عمده چیزی که بر روح مؤمنان سایه می‌افکند و بلکه باید گفت سنگینی می‌افکند فکر مبدأ و معاد است. در اخبار دینی هم درباره رسول اکرم(ص) وارد شده که «ضحکه التبسم» (خنده او تبسم بود) و همچنین درباره مؤمن وارد شده که از قهقهه پرهیز دارد. به هر حال این سنگینی و وقار مؤمنان به واسطه حمل بار بزرگی است که بر روح خود دارند. دیگران به منزله ماشینی خالی هستند که به سرعت در حرکت است و دیوارها و چوبهایش لقلق می‌کند، و آنها به منزله ماشینی هستند که ظرفیت خود را پر کرده و در دست‌اندازها و پست و بلندیها زیاد‌ بالا و پایین نمی‌پرد و زیاد صدا راه نمی‌اندازد و ماشین هم برای بارگیری ساخته شده نه برای خالی حرکت کردن. در آدمی هم ظرفیت عقیده و ایمان و مذهب وجود دارد. 📚 یادداشت‌ها، ج۴، ص۱۶۹ @mobahelegharn_21
💢"نفرین" امام باقر (ع) نقل میكنند: وقتی که قوم نوح (ع) به سبب نفرینش غرق شدند ، شیطان نزد او آمد و گفت: "اى نوح! تو را نزد من حقى است، مى‏خواهم عوض آن را بدهم." نوح گفت: "براى من بسیار ناگوار است كه حقى بر تو داشته باشم، آن حق چیست؟" شیطان گفت: "تو نزد خدا به قوم خود نفرین كردى و آنان را غرق ساختى و كسى نماند كه من گمراهش كنم. من باید زحمت بسیاری می کشیدم تا یک نفر را گمراه کنم ولی تو نفرین کردی و همه به نفرین تو هلاک شدند و من اکنون در راحتى هستم." هنگامی که نوح (علیه السلام) این حرف را از شیطان شنید، بسیار گریست. 📚الخصال ، جلد 1 ، صفحه 167 @mobahelegharn_21
💢 مشکلات اقتصادی دین را به خطر می اندازد. @mobahelegharn_21
💢استاد شهید مرتضی مطهری: ✅ خداى قرآن برخلاف خداى فلاسفه يک موجود و بى روح و بيگانه با بشر نيست. خداى قرآن از رگ گردن انسان به انسان است، با انسان در داد و ستد است، با او خشنودى متقابل دارد، او را به خود مى كند و مايه دل اوست. بشر با او انس و الفت دارد، بلكه همه او را مى خواهند و او را مى خوانند. تمام موجودات از عمق و ژرفاى وجود خود با او سر و سرّ دارند، او را ثنا مى گويند و مى كنند. 📚وحی و نبوت، ص92 👇 @mobahelegharn_21
💢مثل اهل بیت باشیم ✅امام علي(ع) در يكي از سفرها، به طرف كوفه مي آمد. يكي از نيز در همان راه حركت میکرد و قصد داشت به اطراف کوفه برود. آن امام علی را نمي شناخت و چون تا کوفه، هم مسیر بودند ، با هم به سفر خود ادامه دادند . تا اینکه به یک دو رسيدند كه يكي راه كوفه بود و ديگري راه اطراف كوفه. يهودی ديد كه علی(ع)به راه كوفه نرفت، بلكه در همان راه كه خودش حركت مي كرد آمد. يهودي پرسيد: مگر نگفتي كه كوفه هستم؟ امام پاسخ دادند: آري گفتم. يهودي پرسید: پس چرا به راه نرفتي و در اين راه با من مي آئي؟ امام علي علیه السلام فرمودند : پيامبر ما اين گونه به ما دستور داده است. هر مسلمان باید راهش را، هنگام جدائي، تا چند قدم، بدرقه كند يهودي: براستي پيامبر شما اين گونه دستور داده است؟ پس هر كس از پيامبر شما پيروي كرده، به خاطر اين كارهاي بزرگوارانه و اين خصلت نيكو بوده كه از او ديده است. من تو را گواه مي گيرم كه بر دين تو هستم و دين تو را پذيرفتم. آن يهودي همراه امام علي(ع) به سوي كوفه آمد، و تازه در متوجه شد که آن حضرت مسلمانان است. 📚اصول کافی ، جلد ۲ ص ۶۷۰ @mobahelegharn_21
💢راه تبلیغ دین این است! ✅اگر نمازخوان‌ها قشنگ نماز بخوانند، اگر نمازخوان‌ها از لذت کافی و بهرۀ وافی ببرند، طبیعتاً اکثر بی‌نمازها هم به سمت نماز گرایش پیدا خواهند کرد. راه تبلیغ همین است. راه تبلیغ این نیست که عده‌ای بیایند مسلمان نیم‌بند و نیم‌پز شوند و ما هنوز این را درست نکرده و بدون اینکه به قدر کافی الگوی خوب داشته باشیم، بقیۀ اهل عالم برویم تا آنها را درست کنیم. ✅راه اینکه بی‌نمازها، شوند این است که عده‌ای در نماز، تا آخرِ راه را بروند. لذا اگر ما بخواهیم برای نمازخوان کردن بی‌نمازها تلاشی کنیم، راهش این است که ابتدا به خودمان مقداری بیشتر عنایت و توجه داشته باشیم، و نماز خودمان را رشد دهیم. 👇 @mobahelegharn_21
💢آیا حیوانات هم روز محشور می شوند؟ : ✅آیاتی در قرآن کریم اشاره به حشر حیوانات دارد از جمله: الف ـ "ما من دابة فی الارض ولا طائر یطیر بجناحیه الاّ امثالکم ما فرطنا فی الکتاب من شیء ثم الی ربّهم یحشرون". "هیچ جنبنده ای در زمین و هیچ پرنده ای که با دو بال خود پرواز می کند نیست مگر این که امت هایی مانند شما هستند، ما هیچ چیز را در این کتاب فرو گذار نکردیم، سپس همگی به سوی پروردگارشان محشور می شوند. ب ـ "و اذالوحوش حشرت". وحوش جمع وحش است و وحش حیوانی است که هرگز با انسان‌ها انس نمی گیرد. ظاهر آیه از این جهت که در سیاق آیات توصیف کننده قیامت قرار دارد بیانگر این است که حیوانات وحشی هم در روز قیامت مانند انسان‌ها محشور خواهند شد اما این که پس از محشور شدن چه وضعی خواهند داشت و سرانجام کارشان چه خواهد شد در کلام خدای تعالی و روایات معتبر چیزی نیامده است. حال باید دید ملاک حشر و بازگشت انسان به سوی خدا چیست؟ و آیا همان ملاک در حیوانات نیز وجود دارد؟ ملاک حشر در انسان جز نوعی از زندگی ارادی و شعوری نیست، ملاک سعادت تنها همان داشتن شعور و فطرت انسانی است که به کمک پیامبران راه مشروعی از اعتقاد و عمل را به روی او باز می کند و انسان آن راه را می پیماید. با تفکر عمیق در مراحل زندگی حیوانات و در نظر گرفتن حالات مختلفی که هر نوع از حیوانات در مسیر زندگی به خود می‌گیرند روشن می‌شود که حیوانات هم مانند انسان دارای آرا و عقاید فردی و اجتماعی‌اند و حرکات و سکناتی که در راه بقا و جلوگیری از نابود شدن از خود نشان می‌دهند همه بر مبنای آن عقاید است، حیوانات نیز مانند آدمیان تا اندازه‌ای از موهبت اختیار برخوردارند و نیز دارای سطحی از فهم و شعوراند، فرض کنید حیوانی نزدیک مزرعه شما می‌آید، شما چوبی را بلند می‌کنید او فرار می‌کند، این فرار یعنی انتخاب کتک نخوردن بر سیر شدن، این انتخاب است گرچه بی شک به درجه قوت انتخاب انسان نیست و می‌توان گفت، انتخابی نیمه آگاهانه است، هر چند همه انسان نیز کارهای خودشان را با اختیار آگاهانه انجام نمی‌دهند و برخی از انتخاب‌ها همانند فرار حیوان است. به هر حال نمی توان ادعای قاطع کرد که حیوانات اختیاری ندارند زیرا به همان اندازه درک و شهور می توانند اختیار داشته باشند و در روایات نیز می‌توان مطالبی را یافت که برخی از آن‌ها تکلیف دارند. در روایتی آمده است که بزی که به بز دیگر شاخ زده است در قیامت قصاص می‌شود. در هر صورت در این که حیوانات محشور می‌شوند بحثی نیست ولی در این که به بهشت و جهنم می‌روند در آیات و روایات تا آن جا که ما اطلاع داریم از آن بحثی نشده است. 📚انعام آیة ۳۸. 📚تکویر (۸۱) آیة ۵. 📚تفسیر نورالثقلین، ج ۱، ص ۷۱۵ و ۷۱۶. @mobahelegharn_21
#استوری_کنید 💢 فرزندان روح الله @mobahelegharn_21
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 اردشیر زاهدی، داماد شاه: سفیر بی ناموس(اجنبی) پا روی پا میگذاشت و به مملکت دستور میداد! (مگه نمیگن شاهنشاه ما مقتدر بود؟) @mobahelegharn_21
💢همه برابرند، بدون سهمیه و تبصره ✅از امام صادق پرسیدند: بیت المال را باید چگونه بین مسلمین تقسیم کرد؟ امام صادق علیه‌السلام در پاسخ فرمودند: مسلمانان، فرزندان اسلام هستند. من همه آنها را در برخورداری از امکانات بیت‌المال، برابر می‌دانم. اگر هر یک از آنها فضیلت و برتری خاصی دارد، این برتری تنها میان خود آنها و خدایشان است. مسلمانان ، همچون پسران یک پدر هستند که فضیلت و صلاحیت یکی از آنها، سبب فزونی ارث بردن او نسبت به دیگری که دارای ضعف و نقصان است، نمی‌شود. این روش و سیره حضرت محمد صلی‌الله‌علیه وآله در ابتدای اسلام بود، اگر چه دیگران پس از رسول‌الله گفتند: برخی را بر اساس سابقه بیشتر در اسلام، از نظر برخورداری از بیت المال امتیاز می‌بخشیم! 📚تهذیب الأحکام، جلد۶، صفحه ۱۴۶ @mobahelegharn_21
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 اردشیر زاهدی آخرین سفیر در آمریکا و داماد شاه: خراب کردیم، بود، بود! حبس بود! @mobahelegharn_21
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢ازدواج با شهدا/ماجرایی كه از یك توئیت آغاز شد و مورد تایید و تكذیب برخی افراد قرار گرفت... مینو اصلانی، رئیس بسیج جامعه زنان: مدعیان ازدواج با شهدا روان‌پریش، متوهم و افسرده هستند! @mobahelegharn_21
💢 دوباره حس #مناظره انتخاباتی بهتون دست داده؟ الان دارید با خودتون #مناظره میکنید؟ ایشون منتقد دولتن؟ به معاون اول انتقاد دارن؟ خودشون باید پاسخ بدن یا طلبکارن؟ الان صدای اعتراض مردم رو شنیدید؟ خب؛ چه کسی باید پاسخ بده؟ آبدراچی مدرسه یا شما؟ @mobahelegharn_21
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 چرا مردم ما زود باور میکنند؟ مگه داریم از مسیح‌علینژاد؟ ببینید چطوری مخاطب‌هاشو احمق فرض میکنه اینقدر راحت دروغ تحویلشون میده @mobahelegharn_21
💢 پیامبر اسلام قصد داشت در فضای مجازی براحتی با سواستفاده از عدم اطلاع و مطالعه مخاطبان با طرح چند اساسی ترین اعتقادات را زیر سوال میبرند. ✅ در کانال ضددین آمده که پس از اولین وحی بر برای مدتی جبرئیل بر ایشان حاضر نشد، برخی منابع تاریخی این (قطع شدن وحی) را سه روز برخی دیگر بیست و پنج روز و برخی سه سال دانسته اند. و میگویند پس از این فاصله، پیامبر ناامیدانه به خدیجه گفت: خداوند مرا واگذاشته است و خدیجه به پیامبر دلداری میداد!!! در نهایت پیامبر پس از این قطع ارتباط وحی، از شدت ناراحتی قصد از بالای کوه جبل النور یا ثبیر را داشت. ✅این مساله کاملا جعل تاریخ و فاقد سندیت است، در میزان و تعداد روزهای قطع شدن وحی اختلاف نظر وجود دارد و برخی معتقدند آن سه سال منظور مدت پیامبر بوده است و پیامبر در این مدت به دعوت سری پرداختند. و بعد از شدت ناراحتی ایشان سوره الضحی یا مدثر نازل شد که در این هم اختلاف نظر وجود دارد. از طرف دیگر مساله خودکشی پیامبر معصوم با مباحث کلامی و اعتقادی همخوانی ندارد. ✅دشمنان دین، با تمسک به و سو استفاده از بی اطلاعی بدنبال سست نمودن اساس اعتقادات هستند، کمی مطالعه کنیم. @mobahelegharn_21