eitaa logo
موسسه آموزش عالی آزاد راه‌رشد
386 دنبال‌کننده
113 عکس
11 ویدیو
4 فایل
موسسه آموزش عالی آزاد راه‌رشـد وابسته به موسسه فرهنـگی هنـری دلدادگـان حقـیقت راه‌هـای ارتبـاطی: 🌐 www.AProshd.ir 📧 @aproshd.ir" rel="nofollow" target="_blank">info@aproshd.ir ☎️+989361531810 🆔 @RoshdPortall
مشاهده در ایتا
دانلود
کتاب «بایدها و نبایدها» اثر شهید آیت‌الله دکتر بهشتی این کتاب در برگیرنده سلسله مباحث شهید بهشتی است که بین سال‌های ۱۳۴۹ تا ۱۳۵۵ در جلسات تفسیر قرآن با عنوان «مکتب قرآن» تشکیل می‌شده ایراد گردیده است. دکتر بهشتی در این جلسات به تفسیر و توضیح آیات ۱۰۲ تا ۱۱۰ سوره مبارکه آل‌عمران و مبحث بسیار ارزنده امر به معروف و نهی از منکر می پرداخت. برشی از این کتاب: «انسان اسلام نه زیر ضربات تازیانه تبلیغات شهوت برانگیز انتخابگری اش را از دست می دهد، ...و نه زیر ضربات کشنده فقر و ناداری و ضربات مهلک اقتصادی... او انسانی است در یک مدار جالب. انسانی است که آوای حق درست به گوشش می‌رسد. انسانی است که مناظر برانگیزندۂ فطرت حق‌جویی و حق پرستی در برابر دیدگانش فراوان به وجود می‌آید. انسانی است که در عین حال راه فاسد شدن به روی او صد در صد بسته نمی‌شود، بلکه می‌تواند فاسد شود چون ارزش انسان در این است که بتواند فاسد شود، ولی نشود؛ والا اگر نتواند فاسد بشود چه هنری است!» 📚 بایدها و نبایدها، ص۱۸۰ 🔹 مرکز اطلاع‌رسانی راه رشد 📱@Raheroshd_news 🌐 www.AProshd.ir
❌ زنگ‌خطـر بی‌تفـاوتی اجتـماعی درجـامعه بی‌تفاوتی اجتماعی(Social Apathy) وضعیتی است که طی آن افراد جامعه نسبت به همنوعان، اوضاع اجتماعی، سیاسی وفرهنگی وآینده دچار بی‌اعتنایی و بی‌علاقگی می‌شوند. بی‌تفاوتی در جامعه در حال بازتولید شدن است و می‌رود که به الگویی همگانی تبدیل شود وعلاوه برنقش عوامل‌فردی و شخصی در بروز این پدیده ناگوار، عوامل ساختاری نقش مهم‌تری بازی می‌کنند. به‌عبارت دیگر، ساختارهای اقتصادی، فرهنگی وسیاسی در جامعه به موانع مهمی در تقویت مشارکت‌پذیری، ایجاد همبستگی‌اجتماعی، تقویت اعتماداجتماعی وجامعه‌پذیری مطلوب تبدیل شده‌اند. ازاین‌رو افراد جامعه بعنوان کنش‌گران اجتماعی هرچه‌بیشتر به سمت فردگرایی، تنهایی و از خودبیگانگی کشیده شده ونتیجه چنین وضعیتی بی‌تفاوتی اجتماعی خواهدبود. بی‌تفاوتی اجتماعی فقط در کوچه وخیابان وفضاهای عمومی نیست که مشاهده می‌شود، بلکه در سازمان‌ها، دانشگاه‌ها وحتی خانواده‌ها هم روزبه‌روز گسترده‌تر می‌شود. بعنوان‌مثال اگر برای یکی از کارکنان یک سازمان مشکلی به وجود بیاید سایر همکاران چندان دغدغه برطرف کردن مشکلش را ندارند وبی‌تفاوت از کنارش می‌گذرند. 🔹 مرکز اطلاع‌رسانی راه رشد 📱 @Raheroshd_news 🌐‌ www.AProshd.ir
❌ زنـگ خطر بی‌تفاوتی اجتماعی در جامعه (ادامـه) درجامعه ایران با روند روبه‌رشد شهرنشینی، افزایش جمعیت وفردگرایی، ضعف نهادهای فرهنگی، ضعف ساختارهای اقتصادی و سیاسی موجب بسط وگسترش بی‌تفاوتی اجتماعی شده است. بعنوان نمونه در کلان‌شهری مانند تهران به‌خوبی می‌توان مشاهده کرد که انبوهی از شهروندان درطول‌روز در متروها، خیابان‌ها وکوچه‌ها در رفت‌وآمد هستند ونسبت به بسیاری از امور، حوادث و مشکلات اجتماعی که برای دیگران بروز می‌کند بی‌تفاوت‌اند. از این‌ها مهم‌تر این همه دروغ، تهمت‌زنی، زدو بندهای مالی، رشوه، تضییع حقوق، بی‌عدالتی، و ده‌ها مشکل دیگر را می‌بینند اما بی‌تفاوت از کنار آنها می‌گذرند و گویی هیچ مشکلی وجود ندارد یا آنها آن را ندیده‌اند. 🔹 مرکز اطلاع‌رسانی راه رشد 📱 @Raheroshd_news 🌐 www.AProshd.ir
✅ کتاب راه اصلاح یا امربه معروف و نهی از منکر ✍️نویسنده: 📚ناشر: دفتر نشر آثار آیت‌الله گلپایگانی 🏷تاریخ نشر: ۱۳۹۱ 📖تعداد صفحات: ۱۲۸ 📚 ضرورت امر به معروف و نهى از منكر؛ راه شناختن معروف و منكر؛ جايگاه امر به معروف و نهى از منكر در اسلام؛ وسايل امر به معروف و نهى از منكر؛ فوايد امر به معروف و نهى از منكر؛ ضررهاى ترك امر به معروف و نهى از منكر؛ آداب امر به معروف و نهى از منكر؛ خلوص در امر به معروف و نهى از منكر؛ چه كسى بايد امر به معروف و نهى از منكر نمايد؟؛ چه كسى را بايد امر به معروف و نهى از منكر نمود؟؛ بزرگان جامعه و امر به معروف و نهى از منكر؛ اولياى خانواده ها و امر به معروف و نهى از منكر؛ علل بى اعتنايى به امر به معروف و نهى از منكر؛ احكام شرعى امر به معروف و نهى از منكر؛ برخى انواع معروف و منكر از نظر دين اسلام؛ پاره اى از اخلاق حسنه و اعمال صالحه؛ برخى از انواع منكر و گناهان و اخلاق ذميمه؛ حبّ فى الله وبغض فى الله. 🔹 مرکز اطلاع‌رسانی راه رشد 📱@Raheroshd_news 🌐 www.AProshd.ir
📝 معنویت جلوه‌ای از امربه‌معروف‌ونهی‌ازمنکر مفاهیم و پژوهش‌های علمی و دقیق گاهی به وسیله عینیت یافتن در جهان پیرامونی ما صحت و کمال خود را به وضوح به نمایش می گذارند؛ به گونه‌ای که با صدها مقاله و کتاب و بیان علمی مستدل نمی توان عمق مسئله را به آن شفافیت که در نمونه عینی آن وجود دارد آشکار نمود. در خصوص مفهوم مسئولیت اجتماعی و ابعاد و زوایای مختلف آن، مباحث و عناوین علمی گوناگونی وجود دارد که به واکاوی این مفهوم و نحوه شکل گیری و گسترش آن در جامعه می پردازد. اما سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه کامل عینیت یافته مسئولیت اجتماعی در جامعه بود. شهید سلیمانی شخصیتی بود که مسؤولیت و وظیفه کاری وی در ذات خود عین مسئولیت اجتماعی بود؛ یعنی انتخاب وظیفه از جان گذشتگی و حضور آگاهانه و داوطلبانه در میادین جنگ با دشمن آن هم در خارج از مرزهای وطن. از منظر وجود تفاوت میان افراد جامعه در مسئولیت ورزی، اگرچه مدیران و روسای سازمان ها و نهادها مسئولیت سنگین تری را نسبت به دیگر اعضای آن مراکز بر عهده دارند ولی سردار شهید به بیان دوستان و همرزمان ایشان، در این حوزه بسیار فراتر از مسئولیت ریاست خویش ایفای نقش می نمود. شجاعت و جسارت فراوان در برابر دشمن هرگز منجر به شتاب زدگی و اتخاذ تصمیمات هیجانی و بدون تدبیر از سوی ایشان نگردید و با وجود اشتیاق و بی‌تابی برای شهادت هرگز در مسئولیت اجتماعی ارزشمند و مهم خویش تصمیمات فاقد عقلانیت و منطق صحیح اتخاذ نکرد. سردار حاج قاسم سلیمانی در زمینه تحقق مسئولیت اجتماعی خویش، احساس همبستگی و تعهد نسبت به جامعه را به حد اعلای آن رساند؛ زیرا علاوه بر وظیفه منتخبش که عین مسئولیت ورزی اجتماعی بود، در عرصه فرهنگی و اجتماعی نیز از این مسئولیت فاصله نمی گرفت. مسئولیت اجتماعی سردار دلها به قدری فراگیر بود که گاهی غیر قابل انتظار می نمود. ایشان نگاه حمایتگرانه و دلسوزانه خویش را نسبت به افراد با عقاید و سلایق سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بسیار متفاوت نیز ابراز می‌داشت به گونه‌ای که تمامی اقشار و گروه های گوناگون فکری و فرهنگی جامعه با ایشان احساس قرابت و دلبستگی داشتند. سوال مطرح در اینجا آن است که عامل این خودانگیختگی عمیق و موثر نسبت به مسئولیت اجتماعی آن هم در این سطح گسترده چیست؟ در خصوص منشاء مسئولیت اجتماعی دیدگاه های متعددی وجود دارد؛ برخی منشا آن را عقلانیت جمعی می دانند و برخی قرارداد اجتماعی یا تعهد سازمانی و یا فرهنگ عمومی. برخی نیز منشأ مسئولیت اجتماعی را دین و مذهب می دانند و بعضی دیگر دریافت فطری و درک شهودی و وجدانی. به نظر می‌رسد عنوانی که می‌توان بر منبع و منشا این مسئولیت اجتماعی عمیق و تاثیرگذار نهاد، معنویت اصیل است. معنویت به معنای ارتباط قلبی و پیوند حبی با خداوند متعال است که شکل متعالی آن با عمل به فرایض و احکام دین برای انسان ایجاد می گردد. معنویت یک فرارُوی از خود در انسان ایجاد نموده موجب می‌شود شخص در برابر تمامی مخلوقات خداوند احساس محبت و دلسوزی داشته باشد؛ به همین سبب همه انسانها را فارغ از هر قوم و نژاد و سلیقه و باور، آفریدگان خداوند می‌داند که پروردگارشان به آنان عشق می ورزد و در نتیجه تلاش خود را جهت دستگیری و هدایت همه آنان به کار می بندد. موید این دیدگاه زندگی و منش سردار دلهاست. او به گواهی همه افرادی که با وی آشنایی داشتند از معنویت عمیق و نورانی بهره‌مند بود که موجب طمأنینه و استواری شگفت‌انگیزی در ایشان شده بود. عشق به شهادت و بی تابی برای رسیدن به آن نیز موید دیگری بر نورانیت و معنویت شهید سلیمانی عزیز است. نکته مهم دیگری که در خصوص، این تمام نمای مسئولیت اجتماعی می توان به آن پرداخت موضوع نفوذ در دلهاست. اگر در مقوله امر به معروف و نهی از منکر به دنبال شیوه های نفوذ و تاثیرگذاری بر افراد جامعه هستیم باید تلاش کنیم معنویت حقیقی را در جامعه گسترش دهیم. بهره مندی از معنویت و نورانیت قلبی می تواند از یک سو در فرد احساس مسئولیت اجتماعی نسبت به مخلوقات و دیگر بندگان خداوند را ایجاد نماید و از سوی دیگر بیشترین تاثیرگذاری و نفوذ را در دلهای مخاطبان به دنبال داشته باشد. وجود افرادی همانند حاج قاسم سلیمانی و مواجهه با ایشان، خود به تنهایی یادآور فضایل و معروف های ارزشمند اسلامی است؛ آن هم به نحوی دلنشین که در جان انسان ها نفوذ می کند و موجب تامل و بازنگری افراد در خود و نحوه زندگی شان می شود. بنابراین مهمترین گام برای کسانی. که به دنبال تاثیرگذاری و نفوذ در دل های افراد جامعه و هدایت آنان هستند تقویت رابطه قلبی با خداوند متعال و کسب معنویت و صفای باطنی است. 🔹 مرکز اطلاع‌رسانی راه رشد 📱@Raheroshd_news 🌐 www.AProshd.ir
👤 علامه مصباح یزدی دشمـن از «فقـه نجـاسات و طهـارت» هـراس نـدارد؛ آنـان از: «ولایـت، امربه‌معروف‌ونهی‌ازمنکر و استـکــبارستــیـزی» هـراس دارنـد، آنـان از برائـت از شیطـان بـزرگ می‌تـرسـند. 🔹 مرکز اطلاع‌رسانی راه رشد 📱@Raheroshd_news 🌐 www.AProshd.ir
🔰 امر به معروف از جهاد هم بالاتر است 🔻 رهبر انقلاب: معروف چیست؟ عدالت، انصاف، برادری، ارزشهای اسلامی... منکر چیست؟ ظلم است، فساد است، تبعیض است، بی‌انصافی است، عدم اطاعت الهی است... و مثل نماز، مثل زکات جزو وظایف است. و حالا طبق یک روایتی از همه‌ی این احکام الهی حتّی از هم بالاتر است. ۱۴۰۱/۴/۷ 🔹 مرکز اطلاع‌رسانی راه رشد 📱@Raheroshd_news 🌐 www.AProshd.ir
هدایت شده از رسانه معروف
🔻 انسان و فهم طبیعیِ حجاب و عفاف... ✍🏻 یکی از کاربرانِ فضای مجازی: ‼️ مخالفان حجاب الزامی، مخالفان "عقل سلیم" هستند، نه‌فقط مخالف "منطق دینی". ♨️ عقل می‌گوید که "عفاف" بدون "حجاب"، ممکن نیست و "جامعۀ برهنه" به ‌طورِ ضروری"جامعۀ فاسد" نیز هست. ♦️ در جایی‌که دلیل قطعیِ عقلی وجود دارد، حکم شرع، ارشادی است و عقل در تلقّی شیعی، حجیّت ذاتی دارد. 🔹 انسان به ‌طورِ طبیعی می‌فهمد که؛ برهنگی، معارض با "عفت" است. 🍀 🌺🍀 💠💠💠💠 📲 @Maroof_media 🌐 www.AProshd.ir
با سلام و احترام خدمت همراهان گرامی؛ عزاداری‌هاتون قبول با توجه به تعطیلی مرکز در ماه محرم و شروع به کار در ماه جدید، باطلاع می‌رساند دوستانی که در نمره قبولی کسب کردند، می‌توانند با مراجعه به لینک زیر و ثبت اطلاعات لازم جهت دریافت اقدام نمایند. 💬 در ضمن؛ شرکت‌کنندگانی که در آزمون دوره نمره قبولی را کسب نکرده‌اند، می توانند با ارایه مقالات یا تحقیقات علمی پیرامون مباحث ارایه شده در دوره به ادمین کانال، (تا ۱۲ شهریورماه) جهت ثبت درخواست اقدام کنند. لینک ثبت نام 🌐https://aproshd.ir/registeration/#gf_1 🔹 مرکز اطلاع‌رسانی راه رشد 📱@Raheroshd_news 🌐www.AProshd.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 تعبیر حیوان جلّال برای مسئول حرام‌خوار که توسط رهبر معظم استفاده شده، نکات مهم و دقیقی را برای اهل دقت متذکر می‌شود که برخی را ذکر می‌کنیم: 1⃣ بهره بردن از بیت‌المال برخلاف نظر امام و حتی قانون، مصداق خوردن عین نجاست است. 2⃣ طهارت از پیامدهای این نجاست‌خواری در عین ضرورت، امری بسیار دشوار است. 3⃣ استبراء حیوان جلّال چون تحت اختیار است و رذیله اخلاقی نیست، قطعاً امری ممکن و حتی کم‌هزینه خواهد بود، اما استبراء مسئول نجاست‌خوار از دو جهت بسیار دشوار و حتی ناممکن خواهد بود: 🔻 چون یک خو و رذیله نفسانی است و با حبس و توبیخ قابل طهارت نیست الا بازدارندگی قهری وی و هشدار و تربیت دیگران. 🔻 علی‌القاعده مسئول نجاست‌خوار مبتلا به بیماری‌های مهلکی چون هاری سیاسی، اشرافیت سیاسی، افزون‌طلبی، و ... شده که به دشواری و محال بودن تطهیر می‌انجامد. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 📌 حیوان جلال، حیوان حلال گوشتی است که به نجاست‌خواری عادت کرده و خوردن گوشت و محصولات آن حرام است مگر با روش‌هایی که در فقه شیعه آمده با استبراء پاک شود. 🔹 مرکز اطلاع‌رسانی راه رشد 📱@Raheroshd_news 🌐 www.AProshd.ir
🗃 | پیش به سوی خوبی‌ها 🌻 چگونه و کنیم 🔷 ۱۷ توصیه آقا برای بالارفتن از نردبان امربه‌معروف‌ونهی‌ازمنکر 🥰 💌 سفیر امربه‌معروف باشید و این جزوه را برای دوستان و آشنایانتان ارسال کنید. 💫 دریافت نسخه باکیفیت برای چاپ 👇 🌐 https://b2n.ir/b58326 🔹 مرکز اطلاع‌رسانی راه رشد 📱@Raheroshd_news 🌐 www.AProshd.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 چیست؟ امـام خامنـه‌ای: «تا می‌گـوییم ، فـوراً در ذهـن مجـسم می‌شـود کـه اگـر یک نفـر در خیـابان رفتـار و لبـاسش خـوب نبـود، یکـی بایـد بیایـد و او را کنـد. فقـط ایـن نیـست؛ ایـن جـزء دهــم است!» 🔹 مرکز اطلاع‌رسانی راه رشد 📱@Raheroshd_news 🌐 www.AProshd.ir
☑️ پاسـخ به سـؤال مکـرر شرکت‌کنندگان دوره پیرامـون زمـان و نحـوه دریافـت گـواهی خدمـت شرکت‌کنندگان گرامی اولین دوره آموزش امربه‌معروف‌ونهی‌ازمنکر وحکمرانی اسلامی؛ لیست اسامی افرادی که درخواست خود را نسبت به دریافت گواهی تکمیل نموده‌اند، به مرکز آموزش‌های کاربردی ارسال شده و پس از صدور، گواهی به شماره شبکه‌های اجتماعی و یا آدرس پستی ایشان ارسال خواهد شد. از صبر و شکیبایی شما سپاسگذاریم.🙏 🔹 مرکز اطلاع‌رسانی راه رشد 📱@Raheroshd_news 🌐 www.AProshd.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👤 حسین رحیم‌پور ازغدی: نظـامی را کـه نشـود و کـرد، قبـول نداریـم. اگـر برخـی انحـرافـات ادامـه پیـدا کنـد، ۲۰ سـال دیگـر بطـور طبیـعی حـادثـه در ایـران اتفـاق می‌افتـد! 🔹 مرکز اطلاع‌رسانی راه رشد 📱@Raheroshd_news 🌐 www.AProshd.ir
❗️ خبـاثـت‌هــای انـگلیـس در یـک نـگــاه 👁 📱 @Raheroshd_news
با سلام و احترام خدمت همراهان گرامی؛ پذیرفتـه شدگـان محتـرم دوره امربه‌معروف‌ونهی‌ازمنکروحکمرانی‌اسلامی، می‌توانند ازطریق لینک زیر اقدام به دریافت نمایند. 🔰 نکات لازم: 1⃣ جهت ورود به صفحه شخصی نام کاربری کدملی و رمزعبور شماره همراه (باصفر) شرکت کننده می باشد. 2⃣ دوستان گرامی می بایست قبل از صدور گواهی، به تکمیل مشخصات فردی اقدام نمایند. اطلاعاتی از قبیل نام پدر، کدملی و محل صدور برای صدور گواهی الزامی است و در صورت عدم تکمیل اطلاعات فوق، گواهی صادر شده فاقد اعتبار خواهد بود. لینک دریافت 🌐 http://lms.dte.ir/login/index.php 🔹 مرکز اطلاع‌رسانی راه رشد 📱@Raheroshd_news 🌐www.AProshd.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یک اتّفاق ناخوشایند از دریچۀ امنیّت اخلاقی: گذار به سوی غلبۀ سازوکار فرهنگی ۱. حادثۀ تلخ درگذشت خانم مهسا امینی، گزنده و غم‌بار بود و کام همۀ ما را تلخ کرد؛ چنان‌که روح حاکم بر بسیاری از واکنش‌ها، حاکی از تأثّر نسبت به از دست رفتن جان شریف ایشان بود. در این درد و اندوه، خود را با خانوادۀ ایشان شریک می‌شماریم و از خدای متعال برای او، تمنّای مغفرت و طلب رحمت داریم. امّا آنچه که رخ داد، فقط یک «اتّفاق» بود که در پهنۀ گستردۀ کارنامۀ پلیس امنیّت اخلاقی، نظیر و شبیهی ندارد. ازاین‌رو، نباید از یک حادثۀ ناخواسته و غیرارادی، «نتایج ساختاری» گرفت و هیجان‌زده و ناموجّه، «روندها» را ناصواب معرفی کرد. آری، ضعف‌ها و کاستی‌ها در این زمینه، قابل‌انکار نیستند و نباید از آنها غفلت کرد، امّا سخن در این است که نباید «مبالغه» کرد و دلالت‌هایی را بیش از کشش درونی این حادثه به آن نسبت داد. باید زمام و عنان عواطف خویش را به دست گرفت و عالمانه و عاقلانه به داوری نشست و در ورطۀ «بی‌انصافی» و «زیاده‌روی» نغلتید. تلخی یک واقعه، مجوزی برای عبور از «اخلاق» و «انصاف» نیست. ۲. سیر حرکت و تحوّل عملکرد نیروی انتظامی در زمینۀ حجاب و عفاف، از پیشرفت تدریجی آن حکایت می‌کند؛ چنان‌که نیروی انتظامی به این نتیجه دست یافته است که باید فرد کم‌حجاب را در گام نخست، در متن «تذکّر اخلاقی» و «هشدار تنبّه‌زا» قرار بدهد و از طریق «تبیین» و «توضیح»، ذهن او را با منطق حجاب آشنا سازد تا به‌تدریج، خود او در مسیر درونی‌سازی حجاب و باورمندی به آن قرار بگیرد. این به معنی گذار تکاملی از تکیۀ محض بر «سازوکارهای سخت و حقوقی» به سوی «سازوکارهای نرم و فرهنگی» است؛ آن هم در روند فعّالیّت‌های درونیِ نیروی انتظامی، در‌حالی‌که بر اساس نگاه رایج و ابتدایی، نباید وارد این حوزه شود. نیروی انتظامی می‌توانست این حلقه از فرایند اصلاح اجتماعی را به نهادهای دیگر واگذار کند و خود بر روندهای متناسب با هویّت عرفی‌اش عمل نماید، امّا بر «گسترۀ کارکردها»ی خویش افزود و خیرخواهانه و دلسوزانه، چنین مواجهه‌ای را بر عهده گرفت. این چرخش، بسیار راهگشا و خوشایند است و نشان می‌دهد نیروی انتظامی، به‌واقع در پی اصلاح اجتماعی به‌صورت «عمیق» و «ماندگار» است و نمی‌خواهد «دافعۀ حداکثری» بیافریند. ۳. در رویکر دولت اسلامی، امنیّت اجتماعی به «بدن» افراد جامعه و «داشته‌های مادّی و مالیِ» آنها منحصر نیست، بلکه افزون بر این، باید از «امنیّت اخلاقی» نیز سخن گفت. امنیّت اخلاقی به این معنی است که باید فضای جامعه به‌مثابه عرصۀ عمومی، به بستر «تجاهر معاصی» و «آشکارسازی منکرها» تبدیل نشود و چنان نباشد که فرد در آن، احساس «ناامنیِ معنایی» و «مخاطرۀ هویّتی» کند. جامعۀ اسلامی، جامعه‌ای است که در آن خیر و صلاح، «غالب» و «عیان» است و شر و فساد، «در حاشیه» و «پنهانی». هر جامعۀ انسانی، چه جامعۀ اسلامی و چه جامعۀ غیراسلامی، خواه‌ناخواه گرفتار حدی از آسیب‌ها و آفت‌های معنوی است و این از اراده و اختیار آزادِ انسان ناشی می‌شود. با این حال، در جامعۀ اسلامی وضع به ‌گونه‌ای که بی‌پروایی در ارتکاب فسق و فجور، وجود ندارد و اهل تباهی و عصیان، جرأت نمی‌کنند که جامعه را به جولان‌گاه رفتارهای خلاف اخلاق و ارزش‌های عالیِ انسانی تبدیل کنند. بدین جهت است که عرصۀ عمومی به فضایی مساعد برای شکوفایی معنوی و روحی تبدیل می‌شود و چنین نیست که رها شدن فرد در متن جامعه، او را بیشتر به فساد سوق بدهند تا به صلاح. پس امن‌بودن جامعه عبارت است از غالب‌بودن جهت‌گیری اخلاقی و ارزشی در آن و هراس اخلاق‌ستیزان و دین‌گریزان از ارتکاب معصیّت و منکر در آن. ۴. همچنین امنیّت اجتماعی، معطوف به «جامعه» است؛ یعنی دولت اسلامی وظیفه دارد در «عرصۀ عمومی»، مداخله کند و آن را از آلودگی‌های ضدّمعنوی و جریان‌های مادّی و هوس‌بازانه پاک کند. پس سخن دربارۀ «عرصۀ عمومی» است و نه «عرصۀ خصوصی». در عرصۀ خصوصی، نه‌فقط دولت اسلامی، بلکه هیچ فردی حقّ مداخله ندارد، بلکه در آنجا تنها پای «وجدان معنوی و اخلاقیِ خودِ فرد» در میان است و این عنصر ایمانی و باطنی است که قدرت بازدارندگی دارد. در واقع، همۀ آنچه که باید صورت بگیرد به «قانون» و «دولت» و «الزام» و «ناظر بیرونی» واگذار نشده و دین، شأن «آمرانه» و «تحمیلی» نیافته است، بلکه سرچشمۀ آغازین و اصلیِ دیانت، همچنان «اعتقاد» و «باورِ» خود شخص است و تنها در عرصۀ عمومی و فقط نسبت به کسانی که دچار «ضعف تقوا» و «سستی اخلاق» هستند، دولت از طریق قانون به میان می‌آید و مجال نمی‌دهد کسانی در جامعه به فسق و فجور بپردازند و فضای عمومی و مشترک را آلوده نمایند. اگر این تفاوت‌ها و تمایزها در نظر گرفته شوند، چه‌بسا مخالفت‌ها و لجاجت‌ها فروکش کنند. 🖋 مهدی جمشیدی 🔹مرکز اطلاع‌رسانی راه رشد 📱@Raheroshd_news 🌐 www.AProshd.ir
13.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 خیلی این انقلاب چیز عجیبی است. این انقلاب برای ارباب‌های دنیا، حالاحالاها دردسرها خواهد داشت امام خامنه ای: ▪️آرام باشید.این چیزهایی که شما می‌بینید، اینها حوادث طبیعی یک راه دشوار به سمت قلّه است؛ ▪️گروه‌هایی هستند«سازمان‌یافته»، برای ضربه‌زدن از روزنه‌ فرهنگ، از روزنه‌ هنر؛ با هم ارتباط دارند، پول خرج می‌کنند، پول می‌گیرند، خیانت می‌کنند، خباثت می‌کنند، پست‌فطرتی نشان می‌دهند- از این کارها همه[شان] دارند می‌کنند- برای اینکه یک جوری، نگذارند این انقلاب حرکت بکند ▪️بعضی‌ها به ما میگویند شما با فلان حرف و حرکت و تصمیم، دشمن‌تراشی کردید؛ نه، ما با برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی دشمن‌تراشی کردیم! ما با مطرح کردن احکام الهی دشمن‌تراشی کردیم! ▪️وقتی شما عدالت را مطرح میکنید، دنیا و تمدن مبتنی بر سلطه و استکبار قهراً با شما مخالف میشوند ▪️وقتی شما معنویت را مطرح میکنید، دنیای مادی که همه چیزش مبتنی بر مادّیت است و همه‌ی مفاهیم عالم را برمیگرداند به پول، با شما مخالفت میکند، این طبیعی است. بنابراین معارضه و مقابله‌ی دنیای استکبار و دنیای سلطه با حرکت جمهوری یک امر طبیعی و قهری است. 🔁 نشرحداکثری 🔹 مرکز اطلاع‌رسانی راه رشد 📱@Raheroshd_news 🌐www.AProshd.ir
💠 ▫️لتَأْمُرُنَّ بِالْمَعْرُوفِ وَ لَتَنْهُنَّ عَنِ الْمُنْكَرِ... 🔺محمد بن عرفه گويد: از امام رضا "علیه السلام" شنيدم مى‏فرمود: بایستی كه به معروف امر و از منكر نهی كنید تا [اگر اینكار نكردید]افراد بد كردار بر شما مسلط خواهند شد و خوب هایتان دعا می كنند اما مستجاب نمى‏شوند. 🔹 مرکز اطلاع‌رسانی راه رشد 📱@Raheroshd_news 🌐www.AProshd.ir
❗️ظهر الفساد فی البر و البحر ❗️بهداشت جهانی با انتشار این پست در تمامی پیج های رسمی خود به حمایت از همجنس بازها پیوست. ✍قابل توجه کسانی که مخالف حجاب اجباری و طرفدار آزادی پوشش و کشف حجاب و عدم برخورد با ولنگاری هستند این اقدام بهداشت جهانی یعنی جهانی کردن همجنس بازی! یعنی این که در گام بعدی عده ای ولنگار در داخل خواهان آزادی همجنس‌بازی خواهند شد و خارجی ها نیز از این درخواست حمایت خواهند کرد و شما نیز به تدریج طرفدار آزادی این عمل خواهید شد و در نتیجه پس از فروپاشی خانواده باید منتظر عذاب قوم لوط باشید. 🔹 مرکز اطلاع‌رسانی راه رشد 📱@Raheroshd_news 🌐www.AProshd.ir
موسسه آموزش عالی آزاد راه‌رشد
❗️ظهر الفساد فی البر و البحر ❗️بهداشت جهانی با انتشار این پست در تمامی پیج های رسمی خود به حمایت از
عادی سازی بی حجابی بزرگترین دستاورد اغتشاش گران براساس سند ۲۰۳۰ توسعه پایدار است ۱- قبل از جریان مهسا امینی با توجه به فضای جامعه اگرچه بدحجابی رواج زیادی داشت اما بی حجابی کامل یک تابو در مقابل فرهنگ ایرانی و اسلامی محسوب می گشت ۲- طراحان نظم نوین جهانی فرهنگ ایرانی و اسلامی را سد محکمی در مقابل تغییرات فرهنگی برخاسته از سند استعماری توسعه پایدار می دانستند زیرا در سند توسعه پایدار هرزگی و بی بندوباری لازمه فرهنگ نوین جهانی است ۳- برابری جنسیتی و تبلیغات وسیع جاری بین المللی در راستای حمایت از منحرفان جنسی و همجنسبازان که حتی در جام جهانی از سوی تیم فوتبال آلمان هم مشاهده شد نشانه عزم جدی طراحان شیطان صفت نظم نوین جهانی است ۴- عقب نشینی جمهوری اسلامی از مقابله با بی‌حجابی و عادی شدن کشف حجاب در جامعه قطعا راه را برای تغییرات فرهنگی بنیادین براساس سند توسعه پایدار هموار خواهد کرد اگر مسئولان فکر جدی برای این موضوع مهم در کوتاه مدت نکنند قطعا ایران نیز دچار استحاله فرهنگی خواهد شد و همان نتیجه ای که طراحان نظم نوین در مورد ایران میخواهند به دست خواهند آورد ۵- مسولان باید بدانند تغییر فرهنگی براساس سند توسعه پایدار به شکل بی حجابی و حتی هرزگی منتهی نمیشود بلکه هدف جا انداختن فرهنگ منحط توسعه پایدار و حذف همه سنت ها و ارزش ها ی دینی در جامعه هست به نحوی که حتی حرامهای قطعی دینی همچون همجنسبازی و روابط نامشروع بین محارم نیز در بستر عادی سازی قرار گیرد استحاله فرهنگی براساس سند توسعه پایدار آنقدر هولناک است که ما را علنا وارد فرهنگ شیطانی و اهریمنی می نماید پس همه مردم جامعه و مسولان باید بهوش باشند و در مقابل بزرگترین خطر تاریخ بشری یعنی سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ آگاه شوند. 🔹 مرکز اطلاع‌رسانی راه رشد 📱@Raheroshd_news 🌐www.AProshd.ir
کتاب ظرفیت های قانونی اصل هشتم به همت نشر چلچراغ به چاپ رسید این کتاب به قلم دکتر میثم موسی پور عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور و مدیر گروه حقوق مرکز آموزشی پژوهشی راه رشد تحقیق و تألیف شده است. کتاب حاضر در شش بخش به بررسی ظرفیت های قوانین جمهوری اسلامی در تکمیل و اصلاح اصل هشت قانون اساسی و موضوع امربه‌معروف‌ونهی‌ازمنکر پرداخته است. در بخشی از این کتاب آمده است: علیرغم اهمیت اصل هشتم قانون اساسی و الزام مجلس بـه وضع قانون در این خصوص، سالها این امر مهم مورد بی‌توجهی قرار گرفت و گاها به صورت پراکنده در قوانین و مقررات مختلف اشاراتی به امربه‌معروف‌ونهی‌ازمنکر شد و موادی به آن اختصاص یافت. تا اینکه قانون حمایت از آمران‌به‌معروف‌وناهیان‌ازمنکر در فروردین ماه سال هزارسیصدونودوچهار به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. قانون مذکور علیرغم مزایا و ویژگی‌های مثبتی که دارد ظرفیت اصل هشتم قانون اساسی را برآورده نمی‌کند و با توجه به آنچه در این کتاب به تبیین و تحلیل آن می‌پردازیم باید گفت این صلاحیت تکلیفی همچنان بر عهده مجلس شورای اسلامی باقی است. جهت تهیه کتاب با شماره زیر تماس بگیرید: 📱09362190058 @ADminnashr 🔹 مرکز اطلاع‌رسانی راه رشد 📱@Raheroshd_news 🌐www.AProshd.ir
تو فرد ترین وحیــدۀ تاریخی مستوره ترین ندیــدۀ تاریخی از تربـت پنهان تـو معلــوم شده مظلومه ترین شهیدۀ تاریخی ◾️ (س) 🏴 شهادت مظلومانه بانوی دو عالم 🏴 حضرت فاطمه زهرا (س) تسلیت باد 🔹 مرکز اطلاع‌رسانی راه رشد 📱@Raheroshd_news 🌐www.AProshd.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میلاد فرخنده و با سعادت اسوه تمام عیار مکارم و قله رفیع فضائل، حضرت فاطمه زهرا(س) مبارک باد. 🔹 مرکز اطلاع‌رسانی راه رشد 📱@Raheroshd_news 🌐www.AProshd.ir
به گزارش مرکز آموزشی پژوهشی راه رشد؛ کتاب سیر مطالعاتی امر به معروف و نهی از منکر؛ منابع دینی به قلم حجت الاسلام والمسلمین شیرزاد و به همت نشر چلچراغ انتشار یافت. کتاب حاضر به جهت آشنایی علاقه مندان و محققین و پژوهشگران فعال در حوزه امر به معروف و نهی از منکر با موضوعات مهم و برخی از منابع این فریضه تألیف شده است. کتاب در دو بخش معرفی کلی مراحل سیر مطالعاتی و کتابشناسی سیر مطالعاتی، به بررسی و توضیح ۵۰ منبع از منابع امر به معروف و نهی از منکر پرداخته است. 🔹 مرکز اطلاع‌رسانی راه رشد 📱@Raheroshd_news 🌐www.AProshd.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام صادق عليه السلام: منْ سَعَادَةِ الرَّجُلِ أَنْ يَكُونَ القَيِّمَ عَلَى عِيَالِهِ از نيك بختى مَرد، اين است كه تكيه گاه خانواده اش باشد. (الکافی: ج۴، ص۱۳) 💐 بابای عزیزم، سالروز ولادت امیرالمؤمنین علیه السلام و روز پدر رو بهتون تبریک میگم و صمیمانه بر دستانت بوسه می‌زنم، بی نهایت سپاسگزارم که همیشه تکیه گاهم بودی و هستی💐 🔹 مرکز اطلاع‌رسانی راه رشد 📱@Raheroshd_news 🌐www.AProshd.ir