📝 #یادداشت
👈 احکام شریعت، (وجه تمایز) جامعهی اومانیستی و جامعه دینی (۱)؛
▫️میتوان گفت که نقطه آغاز تحولاتِ فکری و فرهنگی غرب مدرن و پست مدرن، که به سکولاریزاسیون کامل دنیای غرب (جدا شدن کامل دین از جامعه در عرصه نظر و عمل) منجر گردید، به اواخر دورهی قرون وسطی و اوایلِ دورهی رُنِسانس باز میگردد. در آن دوران بود، که انسان غربی:
👈 از یک سو با ضعفهای گسترده مسیحیت و کلیسای تحریف شده، از فساد اخلاقی و قدرتطلبی ظالمانه گرفته، تا مبارزهی خشن، دائمی و نامعقول با دانشمندان علوم جدید،
👈 و از سوی دیگر با توسعه و پیشرفت روز افزون علوم تجربی و حسی، که او را قادر به شناخت و بهرهبری هرچه بیشتر از عالم طبیعت میکرد مواجه شده بود.
▫️در این میان اما، او که مسیحیتِ تحریف شده و ناقص آن جامعه را تنها نماد دین و دیانتِ میدید، اینگونه تصور میکرد، که اگر دین این چنین است که من میبینم، این دین را نمیخواهم!
⁉️ چرا؟ چون بدون شک چنین دینی نه تنها مهمترین عامل عقب ماندگیِ علمی و توسعهی جامعه است، بلکه به جز ضرر و خسران، هیچ سود و ثمری نیز برای جامعه و انسان نخواهد داشت.
بنابراین، در همین بزنگاه بود، که دنیای غرب، با این توهم غلط و اشتباه که دین=مسیحیت و مسیحیت=دین، دست به انتخابِ نامعقول و هولناکی زد، که آثار و عواقب شوم و نامطلوب آن، تا همین امروز بر سر کل بشریت سایه افکنده و باعث انحراف، عُصیانگری، ظلم و نا آرامی روز افزون انسان از مسیر انسانیت خود شده است.
▫️البته باید به این مطلب دقت کرد، که دلیل این انتخابِ غلط، احیاناً فطرت ناپاک شدهی انسانِ غربی نبود؛ چرا که انسان ذاتاً و فطرتاً خدا جو و خداباور است و همچنین انسان غربی در کل دوران قرون وسطی (بیش از ۱۰۰۰ سال) در تحت لوای مسیحیتِ تحریف شده کم و بیش دینمدار و خدامدار بود. بنابراین، دلیل اصلی این انتخاب، دوری آن جامعه از دین اصیل و ناب و هم جواری آن با جریان تحریف شدهی فاسدی به نام مسیحیت بود، که در نگاه آن جامعه به عنوان دین شناخته میشد، اما سراسر پر شده بود از اباطیل و تحریفاتِ رنگارنگی، که مانعِ گرایش عقل سلیم به آن میگشت.
👈 به هر صورت رنسانس آغاز شد و تمدن مغرب زمین را وارد دنیای جدیدی کرد، که محصول آن دنیا، شکل گیریِ تفکراتِ فلسفیِ متنوع (ایسمها) و ایدئولوژیها سیاسی رنگارنگ و پر زرق و برق، اما خانمان سوز بود.
ادامه دارد...
✍ | رهجُویان |
📚 واحد پژوهشهای راهبردی جامعة الاحکام
🆔️ @Rahjoyan_ja
#یادداشت
📌 ترک حرام، معنای حقیقی روزهداری، در بینش صحیفه سجادیه؛
▫️صحیفه سجادیه کتابی نورانی و بسیار ارزشمند است که باید با آن مانوس و رفیق شد و دائماً آن را همراه خود داشت. صحیفه سجادیه صرفا یک کتاب دعا نیست، بلکه در واقع یک نظامِ کامل معرفتی و یک روشِ جامعِ عملی است که توسط امام سجاد علیه السلام، در قالب دعا ارائه شده است.
▫️در دعای چهل و چهارم این کتاب شریف که امام زین العابدین علیه السلام، برای ورود به ماه مبارک رمضان بیان فرمودهاند، اینگونه میخوانیم 👇
(( اللهم ... اَعِنَّا عَلَی صِیامِهِ بِکَفِّ الجَوَارِحِ عَن مَعاصیکَ و استِعمالِها فیهِ بِما یُرضیکَ حتَّی لا نُصغِیَ بِاَسماعِنا الی لَغو و لا نُسرِعَ بِاَبصارِنا الی لهو و حتَّی لا نَبسُطُ اَیدینَا الی محظورِِ و لا نَخطُوَ بِاَقدامِنا الی محجورِِ))
▫️معنای این فراز شریف این است. حضرت میفرمایند ((خداوندا، ما را یاری بده به روزه گرفتن در این ماه)) و سپس در ادامه معنای روزه را بیان میکنند. حالا چگونه روزه بگیریم؟ ((به وسیلهی نگهداشتنِ اعضا و جوارح بدن از معصیت و گناه و حرام و به کار گرفتنِ آنها در راه رضایتمندیِ تو)). تا اینجا مشخص و معلوم میشود که روزهداریِ داریِ حقیقی در نگاهِ اهل بیت علیهم السلام صرفاً خودنگهداری از خوردن و آشامیدن نیست، بلکه روزه داری در بینش ایشان یعنی خودنگهداری از ارتکابِ به معصیتها و به پاداشتنِ واجبات که محبوب خدایند و موجبِ رضایت او (بما یرضیک). در ادامه امام سجاد علیه السلام به بیان برخی از مصادیق روزهداری جوارح میپردازند و میفرمایند آنچنان پیش برویم تا اینکه (با گوشهایمان هیچ سخنِ لغوی را نشنویم و چشمانمان به طرفِ هیچ لهوی شتاب نگیرد و تا آنکه دستهایمان به طرفِ هیچ کار ممنوع و حرامی دراز نشود و قدمهایمان به طرفِ هیچ راهِ ناروایی برداشته نشود).
▫️مشخصاً آن چیزی که در اینجا مشهود است مطابق با همان روایاتی است که در باب ایمان و کفر آمده است. نمونههای این روایات را میتوانید در کتاب شریفِ اصول کافی، اوایل باب ایمان و کفر ملاحضه کنید. در این روایات آمده است که ایمان از عمل جدا نیست و همهی ایمان عمل است (الایمانُ کلُهُ العمل)؛ سپس معصومین علیهم السلام، با تقسیم بندی اعضا و جوارحِ بدنِ انسان، به بیان وظایف و تکالیفِ هر کدام از آنها پرداخته و ایمان آنها را بیان میکنند. در واقع این همان معنای واقعی ایمان است. البته تمامیِ این موارد در ابوابِ مختلفِ فقه شیعه و توسط فقهای بزرگوارِ ما با عنوانِ تکالیفِ الزامیهی شرعی استخراج شدهاند و با عنوان احکام شرعی که همان واجبات و محرمات الهی هستند در اختیار مومنین قرار گرفتهاند. یعنی هر یک از اعضا و جوارح انسان تکالیفی دارند که این تکالیفِ شرعی، در قالب احکامِ شرعی (واجبات و محرامات) دستهبندی و در کتابهای آموزشیِ احکام شرعی بیان شده است.
از خداوند متعال طلب میکنیم که ما را از روزهدارانِ واقعی قرار دهد، انشاالله.
✍ | رهجُویان |
📚 واحد پژوهشهای راهبردی جامعة الاحکام
🆔️ @Rahjoyan_ja
احکام شرعی چیست.m4a
11.69M
#بسیار_مهم
🎧 درسگفتار (بازشناسی اهمیت استراتژیک احکام شرعی)
1️⃣ احکام شرعی چیست؟
▫️#احکام_شرعی دقیقا چیست؟ (بررسی دو بعدِ مکتب و جایگاه احکام شرعی در مکتب اسلام)
▫️دلیل مظلومیت #احکام_شرعی در جامعه (آیا دستی در کار است؟)
▫️#احکام_شرعی، کلیدواژه تحقق ۵ گام انقلاب اسلامی
▫️محصول ۲۵۰ سال تلاش ائمه علیهم السلام و ۱۱ قرن تلاش فقهای شیعه، شکل گیری قانونِ اساسی بر طبق شرع
▫️مدینه فاضلهی اسلامی، بر مبنای آرای مدینه فارابی یا بر طبق التزام عملی جامعه به #احکام_شرعی؟
▫️منظور از اصول و فروع دین
▫️#احکام_شرعی دستورات و قوانین خداوند متعال برای سراسر زندگی فردی و اجتماعی انسان
#جهاد_تبیین
#نهضت_احکام_آموزی
📚 واحد پژوهشهای راهبردی جامعة الاحکام
🆔️ @Rahjoyan_ja
📝 #یادداشت
👈 ترویج احکام شرعی، الزام استراتژیک جامعه امروز (با توجه به بیان امام خامنهای)؛
▫️اگر بخواهیم جوامعِ مختلف را با توجه به ایمان مردم به معارف دینی دسته بندی کنیم، ۴ حالتِ زیر برای دسته بندی جوامع قابل تصور خواهد بود 👇
1️⃣ جوامع کاملا بی ایمان (سکولار)
2️⃣ جوامع دارای ایمان حداقلی
3️⃣ جوامع دارای ایمان حداکثری
4️⃣ جوامع کاملا مومن
▫️حالا سوال مهم این است که جامعهی ما، با توجه به معیارِ ایمانِ مردم به معارفِ دینی، جزو کدام یک از این جوامع است؟ بدون شک با پاسخدهی به این سوالِ مهم و بسیار راهبردی، میتوان تکلیف خود را روشن کرده و در راستای اهداف دقیقتر و مهمتری گام برداشت.
▫️بر طبق آمارهای مختلف، جامعهی ایرانی یک جامعهی مومن و دارای ایمان حداکثری است. فعالیتهای مردم در مناسبتهای مختلف نشان دهندهی این مسئله است. امام خامنهای نیز در سخنرانی نوروز ۱۴۰۲ پیرامون این مطلبِ مهم به عنوانِ یکی از نقاطِ قوتِ کشور اینگونه فرمودند👇
((مردم ایران مردم مؤمنی هستند؛ حتّی آن کسانی که ممکن است به چشم به نظر برسد که به بعضی از احکام اسلامی پایبندی درستی ندارند، ایمان قلبیشان خوب است؛ به خدا ایمان دارند، به دین ایمان دارند، به قرآن ایمان دارند، به ائمّهی هدیٰ ایمان دارند؛ مردم باایمانی هستند. ملّت ایران باایمان است. ۱۴۰۲/۰۱/۰۱))
▫️اما سوالِ مهمترِ بعدی این است که آیا صرفاً ایمان به معارف دینی برای رسیدن یک جامعه به سعادت کافی است؟ قطعاً خیر. بر طبق آیاتِ متعددِ قرآنِ کریم و روایاتِ اهل بیت علیهم السلام، ایمانِ قلبی و بدونِ عمل به دستوراتِ الهی کافی نیست. اما قطعاً ایمان مقدمهی ایجادِ عملِ دینی است. به این معنا که شخصِ مومن ظرفیتِ عمل به احکام الهی را دارد و ایمانِ او عاملِ مهمی برای ترغیبِ او به عمل صالح به حساب میآید.
▫️با توجه به این موضوع، به این بیانِ امام خامنهای دقت کنید 👇
((از سرمایه ایمان مردم برای تولید #عمل_صالح بهره بگیرید...این ایمان میتواند عمل صالح تولید کند؛ این کار را شما میتوانید بکنید؛ که امام بزرگوار ما استاد بی نظیر این کار بود؛ امام، استاد بی نظیر استفادهی از ایمان مردم برای تولید #عمل_صالح بود - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴))
▫️نتیجهگیری بسیار واضح است. برای رساندنِ یک جامعه با ایمانِ حداکثری، به جامعهای کاملاً مومن راهکار این است که عمل دینی در آن جامعه پررنگ و اصیل شود. عمل صالح همان عمل بر طبق شریعت و #احکام_شرعی است. باید با ایجادِ یک #نهضت_احکام_آموزی، میزانِ پایبندیِ عمومی به احکامِ شرعی و عمل صالح را در جامعه افزایش داده و بالا برد. امروز احیای #احکام_شرعی ، همان حلقهی گمشدهای است که بیش از هر زمانی به آن نیازمندیم.
✍ | رَهجُویان |
⚠️ لطفا برای رشد این نهضت، مطالب
کانال را فقط با ذکر لینک و منبع استفاده
کنید ⚠️
#جهاد_تبیین
#نهضت_احکام_آموزی
📚 واحد پژوهشهای راهبردی جامعة الاحکام
🆔️ @Rahjoyan_ja
معنای تقوا.m4a
11.1M
#بسیار_مهم
🎧 درسگفتار (بازشناسی اهمیت استراتژیک احکام شرعی)
2️⃣ معناشناسی راهبردی مفهوم تقوا و عدالت و ارتباط آن با احکام شرعی؛
▫️مفاهیم و گزارهها، دو دسته مطلبِ پر اهمیت در بُعدِ معرفتی مکتب؛
▫️تقوا، راهبردیترین مفهوم، در هندسهی مفاهیمِ معارفیِ دین؛ با حذفِ واژه تقوا از ادبیاتِ دینی، دین ناقص میشود؛
▫️معناشناسیِ لغوی و اصطلاحیِ تقوا (تقوا یعنی محافظت و مراقبت از خود در انجام واجبات و ترک گناهان)؛
▫️#احکام_شرعی، تنها دانشی که خواندنِ مبتلا بِهِ آن واجبِ شرعی است؛
▫️معنای عدالت و ارتباط آن با تقوا؛ عدالت، یعنی ملکهی ترک گناهان؛ فردِ متقی همان فرد عادل و جامعهی متقین همان جامعهی عادل است؛
▫️رعایتِ #احکام_شرعی ایجاد تقوا میکند، تقوا ایجاد عدالت میکند؛ عدالت، فردِ عادل و جامعه عادل میسازد؛ جامعه عادل آرمان دین و ظهور امام عصر است؛
#جهاد_تبیین
#نهضت_احکام_آموزی
📚 واحد پژوهشهای راهبردی جامعة الاحکام
🆔️ @Rahjoyan_ja
.📜.
📌 ارجاعاتِ بیاناتِ امام خامنهای؛
(جلسه دوم بازشناسی اهمیت استراتژیک احکام شرعی)
#معنای_تقوا این است که هر آنچه را خدای متعال بر انسان تکلیف کرده است انجام بدهد. #واجبات را به جا بیاورد و #محرمات را ترک کند. این #اولین_مرتبه_تقوا است. محرمات الهی را باید شناخت و دور و بر آن نچرخید و نگشت.
۱۳۷۰/۰۸/۳۰
امام حسین جان خودش و جان پاکیزهترین انسانهای زمان خودش را فدا میکند، برای اینکه مردم به #احکام_دینی عمل کنند. چرا؟ چون #سعادت در عمل به احکام دین است؛ چون #عدالت در #عمل_به_احکام_دین است؛ چون آزادی و آزادگی انسان، در عمل به احکام دین است؛
۱۳۷۸/۰۱/۲۳
برادران و خواهران عزیز من در سراسر کشور توجه کنند، که #راه_خوشبختی_ملت_ایران، #تمسک_به_احکام_اسلامی و الهی است؛
۱۳۷۳/۰۳/۱۴
او (#سردار_سلیمانی) فرماندهی جنگاور و مسلط بر عرصه نظامی بود؛ اما در میدان جنگ نیز #حدود_شرعی را رعایت میکرد، تا به هیچ کس #ظلم_و_تعدی نشود، آن هم در حالی که خیلیها در عرصه نظامی اهل احتیاط و رعایت حدود شرعی نیستند؛
۱۳۹۶/۰۶/۰۶
#جهاد_تبیین
#نهضت_احکام_آموزی
📚 واحد پژوهشهای راهبردی جامعة الاحکام
🆔️ @Rahjoyan_ja
تکلیف یا تشخیص.m4a
5.85M
🎧 #شبهات_احکام
آیا صرفاً تکلیف و احکام شرعی کفایت میکند؟ یا ما نیازمندِ قوه تشخیص هم هستیم؟
▫️معنای اولیه فرقان
▫️ما مامور به تکلیفیم
▫️تکلیف، همان تشخیص است
▫️آمِرِ تکلیف همان شاخص است
📜 یا ایها الذین امنوا، اِن تَتَقوا الله یَجعَل لَکُم فرقاناً (انفال، آیه ۲۹)
📜 یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللهَ وَ أَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الأَمْرِ مِنْکمْ (النساء: ۵۹)
#نهضت_احکام_آموزی
📚 واحد پژوهشهای راهبردی جامعة الاحکام
🆔️ @Rahjoyan_ja
رَهجُویان | مطالب راهبردی 📜
📝 #یادداشت 👈 احکام شریعت، (وجه تمایز) جامعهی اومانیستی و جامعه دینی (۱)؛ ▫️میتوان گفت که نقطه آغ
📝 #یادداشت
👈 احکام شریعت، (وجه تمایز) جامعهی اومانیستی و جامعه دینی (۲)؛
▫️همانگونه که در قسمت نخست یادداشت اشاره کردیم، محصول ورود تمدن غرب به عصر مدرن، شکل گیری تفکرات فلسفی و ایسمهای متنوعی بود، که تلاش میکرد تا چارچوب جدید زندگی بدون دین انسان را تئوریزه کند.
▫️مشخصاً در جامعهی خدامدارِ دیروز، آن کسی که منبعِ اصلی شناختِ هستی و قانونگذاریِ باید و نبایدی برای انسان به شمار میآمد، (تئو) یا (خدا) بود. بنابراین، (خدا) در مرکزِ معرفتدهی و فرماندهی قرار داشت و معارف و فرامین او، از اصالت حقیقی و غایی برخوردار بودند. آن جامعه اصالت و مرکزیت را به خدا داده و اصطلاحاً در آن (تئوئیسم) حاکم بود. اما در جامعه جدید غرب، وقتی که خداوند اصالت خود را از دست میدهد، قطعاً از صحنهی ایجاد معرفت یا بیان دستورِ باید و نبایدی کنار رفته و کاملا بی اثر یا غیر موجود خواهد شد. در واقع جملهی معروف نیچه (خدا مرده است) ناظر به همین مسئله است. مرگ خدا معنایش این است، که در چنین جامعهای، خدای مسیحیت، دیگر منبع معتبری برای بیان معارفِ حقیقی، اصولِ اخلاقی، یا باید و نبایدهای رفتاری بهشمار نمیرود. پس در جامعهی مدرن غرب، یک اتفاق و یک انحراف قدیمی (همان فرعونیتِ کهن) رقم میخورد، که روح حاکم بر غرب مدرن و پست مدرن را میسازد. آن اتفاق چیست؟ 👇
▫️زمانی که خداوند در مرکزیتِ معرفتدهی و فرماندهی نباشد، معنایش این است، که دستورات او نیز در مرکزیت نبوده و معیار معرفت و عمل انسان نخواهند بود. در اینجاست، که (نعوذ بالله) مخلوق (انسان) به جای خدا مینشیند و این بار با ندای (الانسانُ رَبُکُم الاعلی)، فرعونیت و فرعون جدید را میسازد. اومانیز یعنی همین. اومانیزم یعنی آن مقطعِ منحرفی از تاریخ، که انسان و نفس امارهی انسانی در جامعه به جای خدا (تئو) در مرکزِ معرفتدهی و فرماندهی مستقر شده و شروع به دادن نظریه (تئوری) و جعل قانون (قانونگذاری) و ارائهی باید و نباید (سبک زندگی) میکند.
⚠️ بنابراین، در جامعهی اومانیستی، تفکرِ منقطع از وحی انسانی معیار اندیشه، عمل، قانونگذاری و ارائهی باید و نباید اخلاقی و رفتاری است. یعنی آنچه نوعِ انسانِ منقطع از وحی و خدا بگوید، معیار و ملاک اندیشه و عمل است. حتی اگر انسان خبیثترین عمل را به عنوان قانون و باید و نباید تصویب کند، در جامعه لازم الاجرا خواهد بود (مانند تصویب علنی قانون ازدواج با محارم در فرانسه؛ یا دفاع از ازدواج همجنسگرایان و قانونی کردن آن در اروپا و...). البته غرب در اصالتِ نوعِ انسان متوقف نمیشود. بلکه در روندِ انحرافیِ رو به جلوی خود، ما با اصالت فرد (اِگُوسِنتِریزم) مواجه میشویم. به زبان ساده اصالت فرد یعنی معیار بودنِ من! یعنی هر آنچه (من) به عنوان (یک فرد) بخواهم و بگویم و از آن لذت ببرم خوب و نیکو است و هر آنچه (من) را بیازارد قبیح و بد است. بنابراین در جامعهای که (من) اصالت دارد، تنها وظیفهی حاکمیت این است که تزاحم میان (منهای پراکنده) را حتی الامکان از بین ببرد. بنیاد ایدئولوژی لیبرالیزم بر اساس همین (منگرایی) است.
✅ نتیجه-》 با توجه به این مقدمه طولانی به این نتیجه میرسیم، که در جامعهی اومانیستی و تمدن غرب، تفکر و قانونگذاری انسان میزان و معیار اندیشه و عمل اوست و باید و نباید انسانی را نفس امارهی فردی یا جمعیِ انسان مشخص و معلوم میکند.
ادامه دارد...
✍ | رَهجُویان |
📚 واحد پژوهشهای راهبردی جامعة الاحکام
🆔️ @Rahjoyan_ja
#یادداشت
▫️ضعف و قوت احکام شرعی، آسمان صعود و پرتگاه سقوطِ انقلاب اسلامی؛
۱. تحقق انقلاب اسلامی، در برههی خاصی از تاریخ جهان رقم خورد. در دورانی که ایدئولوژیهای مدرنِ سیاسی، بر مبنای تفکراتِ فلسفی-سیاسیِ معیوبِ و الحادیِ انسانِ دورانِ رنسانس و مدرنِ غربی پدید آمده بودند و با ادعای اداره، مدیریت و سعادتِ انسانها، در درگیریهای شهوتگونه و خانمان سوز و جنگهایی با مقیاس جهانی، دنیا را به فساد و تباهی مشغول کرده بودند. در نهایت در سال ۱۹۷۹ میلادی، در اوجِ درگیریهای میان بلوک غرب و شرق، انقلاب اسلامی ایران، با الهام گیری از فقه و کلامِ مقدسِ شیعه، با اتکا به سازمانِ هزارسالهی فقاهتِ شیعه، با رهبری یک فقیه عالیقدر و مهذب و خودساخته شیعه و بر مبنای تئوریِ سیاسیِ جامع و کامل ولایت فقیه پا به عرصه وجود گذاشت.
۲. طبیعی بود، در دورانی که هدفِ حاکمانِ شهوتران و مستکبرانِ شیکپوشِ شیطان صفتِ آن، صرفاً رسیدن به قدرت و سرمایه و شهوت بود، دین و دینداری تنها خطری به حساب میآمد که میتوانست در مقابلِ کلِّ نظامِ استکبار جهانی، طاغوتِ جدید د فرعونیزم مدرن قد علم کند و آن را به انحطاط بکشاند؛ چرا که شیطان، با کمکِ انسانِ مدرنِ غربی، دین را به انزوا کشیده و آن را صرفاً به یک نهاد تشریفاتی و بی اثرِ اجتماعی تبدیل کرده بود و آن را به کلی از صحنهی زندگی و اجتماع انسانی خارج کرده و به پستوی خانهها کشانده بود و در نهایت دین را به طور کامل، تبدیل به پدیدهای کاملاً خنثی و بی اثر کرده بود؛ حالا اما انقلاب اسلامی ایران، به دنبال حاکمیت و احیای دین، آن هم نه فقط در ایران، بلکه در کلِّ جهان بود؛ انقلاب اسلامی به دنبال ظهور آخرین منجی الهی و تحقق تمدنِ حقیقی دینی در سراسر گیتی بود؛ یعنی هدفی که استکبار جهانی از آن وحشت داشت؛ پس دشمنیها با ایران و انقلاب اسلامی شروع شد؛ فتنهها پشت سر یکدیگر آمدند و شیاطین انس و جن با یکدیگر متحد گشتند، تا انقلابِ اسلامی به هدف خود نرسد؛
۳. اما و مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین...شکی نیست که انقلابی با این اهدافِ متعالی را دشمن نمیتواند دچار هیچگونه آسیبی کند. جنگ تحمیلی به ما نشان داد که اگر ما با دستانِ خالی، اما با اخلاص و پایبندی به شریعت با دشمنِ تا دندان مسلح هم مواجه شویم، تا وقتی مومن و متقی باشیم پیروزیم. انقلاب اسلامی را هیچگاه از دشمنِ خارجی باکی نبوده و نیست؛ اما آنچه مهم است این است که آسمانِ صعود و پرتگاه سقوط انقلاب اسلامی صرفاً در یک کلمه نهفته است؛ رازِ مظلوم و سر به مهری به نام تقید و تمسک به احکام شرعی، همان یک کلمه است؛ یادمان نرود. ما انقلاب کردیم تا احکام شرعی در جامعه پیاده شود؛ جامعه اسلامی و دولت اسلامی فقط و فقط با پایبندی به احکام اجتماعی شرعی محقق میشود. بیائید با هم #نهضت_احکام_آموزی را شروع کنیم و از همین امروز احکام شرعی را بخوانیم، به آن عمل کنیم و به ترویج و تبلیغ آن بپردازیم. گام بعدی دشمن قطعا کمرنگ سازی هرچه بیشتر احکام شرعی است...
✍ | رَهجُویان |
#نهضت_احکام_آموزی
📚 واحد پژوهشهای راهبردی جامعة الاحکام
🆔️ @Rahjoyan_ja