eitaa logo
Rahnama99
108 دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
2.9هزار ویدیو
11 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️هدف اسرائیل از حملات اخیر در بیروت چیست؟ 🔹‌‌رژیم صهیونیستی در سناریو اول به دنبال این است که با این حملات ضمن ایجاد اختلال ادراکی در قدرت تصمیم گیری مقاومت (از طریق حمله تروریستی فراگیر شهری) بتواند کادر مرکزی حزب الله را وادار به عقب نشینی از ادامه جنگ نماید. 🔸‌‌به عبارت دیگر هدف رژیم قطع ارتباط میان جبهه جنوب لبنان با جبهه غزه است، تا حزب الله دست از پشتیبانی حماس بردارد. 🔹‌‌این سناریو مطلوب رژیم است چراکه بدون هزینه جنگ به اهداف‌اش درخصوص توقف ماشین جنگ حزب الله دست می یابد. 🔸‌‌رژیم صهیونیستی در سناریو دوم به این جمع بندی رسیده که امکان جدایی حزب الله از جبهه پشتیبانی وجود ندارد و لذا جنگ اجتناب ناپذیر است. 🔹‌‌برای این هدف، رژیم همانند نبرد ۳۳ روزه بطور ویژه شبکه ارتباطی مقاومت را نشانه گرفته تا ارتباط میان بیروت با جبهه جنوبی را قطع نماید. 🔸‌‌علاوه براین ضمن دستیابی به پیروزی سیاسی و تبلیغاتی می‌تواند بخش مهمی از سازمان رزم و کادر حزب‌الله را شناسایی و عملا از عرصه نبرد پیش رو خارج نماید.
⭕️چگونه بورس را صعودی کنیم؟ 🔹برخی از کارشناسان بازار سرمایه می‌گویند که ۲ سناریوی برنده، می‌تواند بورس را مجدداً احیاء کند تا افت‌ سریالی دیگری برای هفته‌های آینده رقم نخورد. سکاندار جدید سازمان بورس و ارزندگی بازار، عوامل مهمی هستند که به سرعت می‌توانند دمای دماسنج بازار را افزایش دهند و از ریسک معاملات بکاهند. اگر رئیس جدید سازمان بتواند رضایت کارشناسان و سهامداران را جلب کند، شاهد واکنش‌های مثبت به این انتخاب خواهیم بود. از آنجا که معمولاً شاخص‌های سهامی در مواجهه با شوک‌های گوناگون واکنش‌های آنی از خود نشان می‌دهند، به نظر نمی‌رسد روند نزولی روزهای گذشته بازار به طور مستمر تداوم یابد. 🔸بازار سرمایه می‌تواند در حفظ و کنترل تورم و نیز تأمین مالی برای بنگاه‌ها کمک‌کننده باشد و حمایت از بازار سرمایه و بازگشت اعتماد به سهامداران، زمینه‌ساز رونق اقتصادی است. با نگاهی به اتفاقات سال ۹۹ و ریزش بازار سهام به دلیل برخی تصمیمات خلق‌الساعه و ورود هیجانی مردم به بازار سرمایه می‌توان فهمید دولت با حمایت همه‌جانبه از بازار سرمایه باید راه را برای پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد فراهم‌تر کند و رونق را به بازار سرمایه بازگرداند.
⭕️دولت جدید و چالش پیش روی مسکن 🔹بهبود ساختار تولید مسکن، مستلزم اقدامات گسترده‌ای است که در این میان، اصلاح ساختار نظام کنترل شهر و ساختمان، عاجل‌‌‌ترین اقدام به شمار می‌رود. ضمن اینکه بهره‌مندی از ظرفیت تشکل‌های حرفه‌ای مسکن با تأکید بر روش‎های انبوه‌سازی و صنعتی‌سازی می‌تواند بهره‌وری و کیفیت ساخت را تا حد زیادی بهبود بخشد. علاوه بر این ضروری است تعدیل، تسریع و تسهیل در امور و هزینه‌های غیرساختمانی (صدور پروانه ساختمانی، خدمات مهندسی، صدور سند، مالیات، انشعابات آب و برق و گاز، بیمه و...) صورت پذیرد. 🔸در پایان باید گفت برخوردهای دستوری، راه‌حل مواجهه با مسائل اقتصاد مسکن نیست. سیاستگذار بخش مسکن باید رویکرد دستوری را مانند سوزنی بداند که به ندرت بر جان خود فرو می‌کند. تجارب جهانی حاکی از آن است که با مشخص شدن تبعات سیاست‌هایی همچون قیمت‌گذاری و نرخ‌گذاری در بازار مسکن، کارآمدی چنین سیاست‌‌‌هایی در بلندمدت، زیر سوال رفته است. در کشور خودمان نیز تجارب نرخ‌گذاری در بازار اجاره طی چند سال اخیر، موید این موضوع بوده است.
🔘نیم نگاهی به اخبار 1️⃣ شمار شهدای عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان به ۲۰ نفر رسید. 2️⃣ مجمع عمومی سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای از رژیم صهیونیستی خواست به «حضور غیرقانونی خود در قلمروهای فلسطینی در عرض یک سال پایان دهد».این قطعنامه با ۱۲۴ رأی مثبت در مقابل ۱۴ رأی منفی و ۴۳ رأی ممتنع تصویب شد. 3️⃣ به دنبال افزایش موج بازگشت مهاجرین افغانستانی از کشورهای ایران و پاکستان به افغانستان، کمیسیون عالی طالبان جلسه ویژه‌ای را برگزار کرد. 4️⃣ رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) مدعی خنثی کردن یک عملیات بزرگ هکری چین در ایالات متحده آمریکا شد. 5️⃣ آلمان: در صورت سقوط اوکراین، احتمالا مولداوی گزینه بعدی خواهد بود. 6️⃣ اوو مورالس رئیس جمهور پیشین بولیوی و هزاران تن از هوادارانش، راهپیمایی اعتراضی هفت روزه را علیه لوئیس آرسه رئیس جمهور این کشور آغاز کردند.
🔘 لوازم‌التحریر؛ فرهنگ‌ساز یا فرهنگ‌سوز؟ 🔹کم‌کم بوی ماه مهر به مشام می‌رسد و مدارس کشور در آستانه بازگشایی قرار گرفته‌اند؛ به همین خاطر، بازار خرید وسایل و ملزومات مدرسه هم رونق گرفته و خانواده‌های دانش‌آموزان تلاش می‌کنند تا مناسب‌ترین لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار را برای فرزندان خود خریداری کنند، اما نکته‌ای که شاید کمتر به آن توجه می‌شود این است که لوازم‌التحریر اعم از کتاب و دفتر و قلم و خودکاری و مدادپاک‌کن و ... فقط یک ابزار نیست؛ بلکه می‌تواند به نوعی منتقل‌کننده پیام‌های فرهنگی و تربیتی نیز به دانش‌آموزان باشد، لذا توجه به اینکه چه نوع لوازم‌التحریری و با چه حال و هوایی تولید یا وارد کشور شده و روانه بازار می‌شود، ضروری است. 🔸مسئله نوشت افزار و جایگاه آن در فرهنگ‌سازی و هویت‌سازی دانش آموزان به قدری هست که رهبر معظّم انقلاب از آن به عنوان یک کالای حیاتی یاد کرده و چند سال قبل گفتند: «نوشت‌افزار، در شمار کالاهای حیاتی برای امروز و فردای هر کشور است. تولید با کیفیت آن نیز برای کشور تولید کننده، مایه‌ی افتخار است. از این که مجموعه‌هائی در کشور ما بر این اقدام افتخارآفرین همت گماشته و گام های موفقیت‌آمیز برداشته‌اند، خرسندم و پایداری آنان در این راه را از خداوند متعال مسألت می کنم».
🔘 درخشش جهانی دانش‌آموزان ایرانی و یک تذکر 🔹المپیاد علمی دانش‌آموزان هر ساله در شش رشته علمی نجوم و اخترفیزیک، زیست‌شناسی، فیزیک، شیمی، کامپیوتر و ریاضی در سطح جهان برگزار می‌شود و امسال (سال 2024 میلادی) دانش‌آموزان ایرانی موفق شدند با کسب 22 مدال رنگارنگ، جایگاه سوم رتبه‌‌بندی مدالی المپیادهای علمی جهانی را به خود اختصاص دهند. اگرچه این موفقیت، اولین بار نیست که محقق شده اما تجربه سال‌های گذشته نشان داده، با وجود ظرفیت عظیمی که این دانشمندان آینده می‌توانند در توسعه کشور داشته باشند، اما در بسیاری از موارد با فرصت‌سوزی، بخش زیادی از این نخبگان از کشور مهاجرت کرده‌اند. حالا سوال اینجاست که آیا دولت، برنامه‌ای برای حفظ این سرمایه‌ها در کشور دارد؟ 🔸اما اگر کمی دقیق‌تر نگاه کنیم؛ نخبگانی که رفته‌اند دشمن نیستند، بی‌دغدغه نیستند و کشورشان را دوست دارند و اگر راهی برای رشد در داخل بیابند شاید که نه، حتما در کشورشان می‌مانند. دانشمندی که دوست دارد، کلکسیونی از سخت‌پوستان دنیا در دانشگاه تهران درست کند یا جوانی که نمی‌خواهد اسیر گزینش‌های خارج از ضابطه شود، دغدغه زیادی ندارد تنها می‌خواهد کمکش کنند تا بماند اما وقتی پاسخی در برابر خواسته‌اش نمی‌یابد ناگزیز از مهاجرت، تن به سفری می‌دهد که مغایر با منویات و خواسته‌های درونی‌اش است. جنگ بین «کمال‌گرایی فردی» تا «مسئولیت اجتماعی یک نخبه» درد بزرگی برای کسانی است که نه می‌توانند بمانند و نه می‌توانند راحت بروند؛ به نظر باید کاری کرد تا این کشمکش خاتمه یابد و قطعا کسی جز مسئولان نمی‌تواند برای این پایان این دغدغه تلاش کند.
⭕️علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد! 🔹اما از آنجا که «خودکرده را تدبیر نیست» موضوع محدودیت‌های اینترنت به‌ویژه در سال‌های اخیر آن هم با کیفیت پایین و هزینه‌های سرسام‌آور، حذف بسته‌های به‌صرفه اینترنت اپراتور‌ها و سرعت بعضاً لاک‌پشتی، کاربران را از روی آوردن به تجهیزات غیررسمی ناگزیر کرده و فضای مسموم برای انتشار بدافزار‌هایی مانند استارلینک و رونق یک بازار کاسب‌کارانه را فراهم نموده است. 🔸هرچند برای قضاوت در تدابیر هیئت حاکمه وزارت ارتباطات دولت چهاردهم برای درمان دردهای اینترنت هنوز زود است اما آنچه هر عقل سلیمی حکم می‌کند، علاج واقعه پیش از وقوع با راهکارهایی همچون تقویت شبکه اینترنت ثابت کشور، تلاش برای ارائه خدمات بهتر، ارزان‌تر، با سرعت بیشتر و با تنوع بیشتر شبکه ملی اطلاعات، تدبیر عاقلانه برای عبور سلامت از بحران فیلترینگ و در گام بعدی و جهت در امان ماندن از مخاطرات اجتناب‌ناپذیر رواج استارلینک، امکان پذیر است؛ اقداماتی مانند ارتقای کیفیت دسترسی زمینی به اینترنت و هوشمند سازی دسترسی به خدمات و محتوا، حمایت از توسعه 5G و فیبر نوری، پوشش مناطق غیر متصل و تخصیص یارانه برای شرکت‌های ISP و اقداماتی نظیر آن جهت رفع موانع ساختاری و تقویت اینترنت زمینی است برای حفظ سلامت فضایی که به فرموده رهبر انقلاب « بلاشک برای مردم وسیله آزادی است اما نباید این وسیله را در اختیار دشمن گذاشت که بتواند علیه کشور و ملت توطئه کند.»
⭕️هکرهای حنظله جزئیاتی از پشت پرده انفجار پیجرها را افشا کردند 🔹هکرهای حنظله گفتند طی هک‌های گسترده توانستند اطلاعات بسیار محرمانه‌ای از عملیات روزهای گذشته به دست آورند و در ساعات آینده تمامی اسناد منتشر خواهد شد! ▫️خلاصه عملیات به شرح زیر است: 🔹این حمله زنجیره تامین با آلوده کردن باتری دستگاه‌های پیجر به نوع خاصی از مواد منفجره حساس به حرارت در کشور سازنده صورت گرفته است! 🔸باتری‌ها توسط شرکت IIB (باطری‌های صنعتی اسرائیل) در نهاریا به این مواد منفجره آلوده شده‌اند! 🔹موساد مسئول انتقال باتری‌های آلوده به کشور سازنده بود! 🔸با توجه به حساسیت دستگاه‌های کشف مواد منفجره به این باتری‌ها و نیاز به جابجایی آنها در چندین کشور، موساد با همکاری شرکت ویدیسکو اقدام به جابجایی محموله‌های مذکور کرده است! 🔹شرکت ویدیسکو یک شرکت زیرمجموعه ۸۲۰۰ واحدی است و امروزه بیش از ۸۴ درصد از فرودگاه‌ها و بنادر در جهان از دستگاه های اشعه ایکس تولید شده توسط این شرکت در واحد امنیتی خود استفاده می‌کنند که در واقع دارای بک پنجره نفوذ ۸۲۰۰ و رژیم صهیونیستی است. 🔸می‌تواند هر محموله‌ای را که در کشورهایی که از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند حذف کند و از کشف خرابکاری جلوگیری کند! ( سورس کد کامل این پروژه تا ساعاتی دیگر منتشر خواهد شد! ) 🔹محموله‌های آلوده با استفاده از Vidisco و پس از سفر از چندین کشور به لبنان رسیده است! 🔸تمامی عوامل دخیل در این عملیات توسط حنظله شناسایی شده و به زودی تمامی داده‌ها منتشر خواهد شد!
🔘 شارئیل کیست و استعفای او چه معنایی دارد؟ اعتراف به شکست یازده ماه از شکست نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی در طوفان‌الاقصی می‌گذرد و با وجود ادامه جنایت‌های وحشیگرانه اشغالگرانه علیه مردم غیرنظامی غزه، ابعاد ناکارآمدی فرماندهان ارتش این رژیم همچنین به شکل گسترده مورد توجه رسانه‌های جهان قرار دارد. 🔹مخاطبان گرامی برای مشاهده کلیپ به آدرس ذیل مراجعه نمائید:👇👇👇 https://aparat.com/v/shg8a2c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘بسم الله الرحمن الرحیم 📖روزمان را با قرآن آغاز کنیم، هر روز قرائت یک صفحه از قرآن کریم ▫️ صفحه 63 قرآن کریم
Page063.mp3
747.5K
🎙 قرائت صفحه63قرآن کریم
📸انفجار پیجر در لبنان انفجار موشک در ایران عملیات موساد برای ایرن چه بود؟ 👤دکتر سید علی موسوی
💸بدهی ملی آمریکا تقریباً ۱۰۰ درصد تولید ناخالص داخلی کشور است 🔹وال استریت ژورنال می نویسد که بدهی فدرال آمریکا از ۲۸ تریلیون دلار فراتر رفته است و تقریباً ۱۰۰ درصد تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد، اما نامزدهای ریاست جمهوری این موضوع را نادیده می گیرند. این مقاله خاطرنشان می کند که آنها در عوض با وعده های پرهزینه به رای دهندگان سعی در پیشی گرفتن از یکدیگر دارند. 🔸هریس و ترامپ هر دو متعهد می شوند که امنیت اجتماعی و مراقبت های پزشکی برای سالمندان (مدیکر) را حفظ کنند. و اما همه اینها بزرگترین کاتالیزورها برای افزایش هزینه ها هستند. و هر دو می خواهند تریلیون ها دلار معافیت های مالیاتی را در بحبوحه توافق دو حزبی که مالیات بر درآمد حداقل برای ۹۷ درصد خانوارها افزایش نمی یابد، تمدید کنند. 🔹نویسنده مقاله اشاره می کند که نظرسنجی ها نشان می دهد که مردم آمریکا از کسری بودجه نگران هستند، اما در ضمن سیاستمدارانی را ترجیح می دهند که وعده معافیت های مالیاتی، مزایا و پول برای ارتش می دهند.
📸بزرگترین عملیات ترور دسته جمعی
⭕️رفع ناترازی گاز در اولویت قرار گرفت؛ از حفر چاه‌های درون میدانی تا فشارافزایی پارس جنوبی 🔹نبود توازن بین تولید و مصرف گاز در زمستان به ناترازی آن دامن می‌زند و پیش‌بینی‌ شده زمستان امسال در این زمینه مشکلاتی وجود داشته باشد. بر این اساس اقدام برای رفع این ناترازی در دستور کار قرار گرفته است. 🔸با اجرایی‌شدن پروژه حفاری هشت حلقه چاه درون میدانی (Infill) تحت قرارداد گروه پتروپارس، بیش از ۱۵ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور اضافه شده و کمک شایانی به رفع ناترازی گاز کشور انجام می‌شود. این اقدام یکی از راهکارها برای کاهش میزان ناترازی گاز است که در دستور کار قرار گرفته است.
📸اسرائیل پادگان تروریستی