eitaa logo
🇵🇸 رهپویان بصیرت🇮🇷
1.5هزار دنبال‌کننده
42.4هزار عکس
32.4هزار ویدیو
305 فایل
"بایدازحالت انفعال درعرصه فضای مجازی خارج بشویم" "مقام معظم رهبری" کانال دیگر ما @Nahjolbalaghe2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آتش گرفتن نفتکش متخلف در دریای سرخ 🔹نیروهای مسلح یمن تصاویری از لحظات آتش گرفتن نفتکش متخلف SOUNION یونانی در دریای سرخ در عملیات نیروهای یمنی را منتشر کرد. 🔹این کشتی به سبب نقض تصمیم منع ورود به بنادر فلسطین اشغالی از سوی مالک آن هدف قرار گرفته بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻🔻🔻 سونیون غرق در آتش 🔥 🎥 نیروهای مسلح یمن ویدیویی از به آتش کشیدن نفتکش یونانی سونیون در دریای سرخ منتشر کرد. ▪️مطابق آنچه که مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا در عصر روز گذشته گزارش داد، ارتش یمن پس از تخلیه نفتکش سونیون توسط ناوشکن فرانسوی اتحادیه اروپا، این کشتی یونانی را با سه ضربه سنگین به آتش کشیدند. طبق این گزارش، ضربات یمنی‌ها باعث شده تا کشتی مجددا در دریای سرخ رها شود. 🔍 نفتکش سونیون حامل ۱۵۰ هزار تن نفت خام از بندر بصره عراق به سمت مبدا ظاهری "آفریقای جنوبی" بود! اما به یکباره سر از دریای سرخ درآورد و در فاصله ۷۷ مایل دریایی غرب بندر الحدیده غافلگیر شد. 🔻 اما علت هدف قرار گرفتن این نفتکش حرکت نامعلوم و خاموش کردن موقعیت یاب آن نبود بلکه همکاری شرکت مالک آن یعنی شرکت "آتن دلتا تانکرز" با اسرائیل بود. حالا یونانی‌ها باید ضرر خود را از صهیونیست‌ها طلب کنند و یا از این شراکت پرخسارت زانوی فم بغل کنند و پشت دست خود را داغ کنند تا با صهیونیست و یهودی جماعت معامله نکنند.
🔴 واشنگتن پست: ترس از حمله ایران دلیل دروغگویی مقامات آمریکایی درباره نزدیک بودن آتش بس 🔹 واشنگتن پست می‌گویید مقامات آمریکایی به دلیل ترس از حمله ایران به اسرائیل مدام شانس رسیدن به توافق را بسیار زیاد عنوان می‌کنند در صورتی که خود مذاکره کنندگان و نمایندگان مصر، قطر و اسرائیل چنین اعتقادی ندارند و می‌گویند نتانیاهو خواهان ادامه جنگ است، واشنگتن پست یکی دیگر از عوامل دروغگویی مقامات آمریکایی را کمک به دموکرات ها در انتخابات پیش رو عنوان کرده است.
🔴 این کتاب فقط دو آیه دارد ایشان مسعود نیلی پیامبر اقتصاد نئولیبرالیسم در ایران است. کتاب مقدس وی فقط دو آیه برای اصلاح اقتصاد ایران دارد: تفسیر آیه اول: به اسم حذف یارانه پنهان نسخه گران سازی را صادر می‌کند. تفسیر آیه دوم : وقتی پدر مردم بعد از گران سازی درآمد آن را گردن تحریم‌ها می اندازد نسخه رابطه و مذاکره با آمریکا را مینویسد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 از اینستاگرام فاصله بگیرید، همه چیز رو متلاشی می‌کنه… من در خانه‌ام اینستاگرام را حرام اعلام کرده‌ام… استاد عزیزی 🎙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ پرسش: چطور ممکن است با وجود دو رود در کربلا، امام حسین علیه‌السلام و یارانش دچار عطش شده باشند؟
⭕️پرسش: قاتل حضرت عباس علیه‌السلام دقیقا چه کسی بود؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ حضور عراقچی بر سر مزار شهید امیرعبداللهیان عراقچی: بر خود واجب می‌دانستم قبل از آنکه وارد دفترم در وزارت خارجه بشوم با شهید امیرعبداللهیان تجدید عهد بکنم
🔴وزیر اطلاعات: بر اساس گزارشات و اطلاعیه‌ سپاه پاسداران، در ترور شهید هنیه برای عوامل نفوذی نقشی دیده نشده است 🔹‌سید اسماعیل خطیب در خصوص نقش عوامل نفوذی در ترور شهید هنیه، تأکید کرد: بر اساس گزارشات و اطلاعیه‌ای که سپاه پاسداران داده، برای این موضوع نقشی دیده نشده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷خیلی دلمان سوخت دلمان خیلی سوخت وقتی دیدیم همین حاج آقای ذوالنوری که ۱۵ سال در سخنرانی ها و نشست های بصیرتی برای ما از فتنه و مرزبندی با فتنه گران می گفت اکنون با یک تحلیل اشتباه به کسانی که آشکارا از فتنه دفاع کرده بودند رای اعتماد داد تا وزیر دولت جمهوری اسلامی شوند!!! حضرت آقا در این ۱۵ سال کی نسبت به فتنه و فتنه گران کوتاه آمده اند که شما و دیگر مدعیان ولایت کوتاه آمدید؟!! دلمان برای آقا سوخت ... ✍ "قاسم اکبری"
. ♻️ ترکیب آرای رسایی به کابینه دکتر پزشکیان 🔰 حمید رسایی: شفافیت در آرا یکی از وعده‌ها و پیمان‌هایی بود که در زمان تبلیغات انتخاباتی اعلام کردم. این البته بار اول نیست که آرای خودم را اعلام می‌کنم. در دوره‌های قبل هم که هنوز شعار شفافیت مُد نبود، آرای خودم را در برابر دوربین‌ها گرفتم. در این باره چند نکته را یادآوری می‌کنم: 1⃣ با توجه به وضعیت کشور، ویژگی‌های شخصی و شخصیتی رییس جمهور منتخب مردم و توصیه‌های رهبر انقلاب و با درنظر گرفتن شاخصه‌های اعلامی ایشان، به اکثریت کابینه رأی دادم و سخت‌گیرانه نگاه نکردم. طبعا درغیر این ظرف زمانی به نیمی از کابینه بدلایل مختلف رأی نمی‌دادم. 2⃣ ترکیب این آرا پس از مشورت با کارشناسان مختلف، متشکل از برخی همکاران نماینده و افراد بیرون از مجلس و بویژه در هماهنگی با تصمیم فراکسیون اکثریت جمع‌بندی شد. داستان‌سرایی آقای پزشکیان هم هیچ تأثیری و تغییری در رأی من نداشت. 3⃣ امیدوارم وزرایی که به آنها رأی ندادم با کارآمدی در تصمیمات، صداقت در رفتار، دوری از سیاسی‌کاری در عملکرد و جبران دلایلی که نمایندگان را از رأی به آنها منصرف کرد، در ادامه مسیر رأی ما را هم تغییر دهند. 4⃣ وزاری محترمی که به آنها رأی‌ داده‌ام، بدانند که چک سفید امضا دریافت نکرده‌اند. طبعا در ادامه مسیر بر عملکردشان نظارت می‌کنم. 5⃣ از آنجا که کابینه، رأی‌ اکثریت مجلس را گرفته‌ و همه آنها وزرای جمهوری اسلامی هستند، وظیفه می‌دانم در راستای رفع مشکلات مردم و در چارچوب قانون کمکشان کنم. 🔸 این دو پست را ببینید: eitaa.com/rasaee/12847 eitaa.com/rasaee/12926 👈 کانال حمید رسایی: @rasaee
📣 مهلت خرید ارز اربعین امروز تمام می‌شود 🔸زائران اربعین تا امروز ۳ شهریور فرصت دارند تا از طریق بانک‌های عامل نسبت به خرید ارز اربعین اقدام کنند؛ بانک مرکزی امکان عودت ارز اربعین را نیز فراهم کرده و زائران بعد از بازگشت میتوانند مازاد ارز خود را به بانک‌ها بفروشند.
🌹امام علی علیه السلام: در فریب آرزوها، عمرها به پایان می رسد. 📙غرر الحكم ص۴۷۷
🌹 امام صادق عليه السلام: تکبر این است که مردم را تحقیر کنی و حق را خوار شماری. به درستی که تکبر نپذیرفتن حق است. 🔸 تکبر فقط این نیست که قیافه بگیریم یا صدایمان را کلفت کنیم، اینها صورت های ابتدایی و کودکانه تکبر هستند. پس با توجه به حدیث ، اگر حرف حقی به ما عرضه شد و آن را نپذیرفتیم، در واقع متکبر هستیم. به همین سادگی! یعنی ممکن است افرادی قلب شان پر از تکبر باشد ، ولی به ظاهر افراد مهربان و متواضعی باشند ولی چون حق را نمی پذیرند در زمره متکبرین هستند. 📚منابع: الکافی ج۲ ص۳۱۰ معانی الاخبار ص۲۴۱ کتاب رهایی از تکبر پنهان استاد پناهیان
🏴 زیارت اربعین از راه دور 🔸شخصی نزد امام صادق(ع) رفت وپرسید ما که نتوانستیم اربعین به کربلا برویم چه می‌شود؟ امام زیارت اربعین را به او آموزش دادند و فرمودند: خداوند در روز اربعین فرشتگانی در عالم دارد که صبح سحر می آیند و تا غروبش در زمین هستند، حتی اگر از راه دور هرکس در قالب انجام دادن زیارت اربعین ارتباط دلی و قلبی برقرارکند، ملائک می‌آیند و آن زیارت را برمی‌دارند و تا دم غروب نزد سیدالشهدا(ع) می‌برند و حضرت به آنان امر می کند که بنویسید اینجا آمدند و زیارت کردند. غصه نخور که نرفتی فقط دراین روز دلت به یاد کربلا باشد و غم کربلا داشته باشی یعنی رفتی. آه که میتوانی بکشی؟ چه بسا این آه(حسرت) ثوابش بیشتر از آن زیارت می‌شود. 🔸امام صادق علیه‌السلام به سُدیر فرمودند: آیا زیاد به زیارت حسین علیه‌السلام می‌روی؟ سُدیر گفت: آقاجان راهم دور است، نمی‌توانم. حضرت فرمودند: در‌منزلت غسل کن، به بام خانه برو، به سوی قبر حسین علیه‌السلام اشاره کن و به او سلام بده، برایت زیارتش نوشته می‌شود. 📙وسایل الشیعه جلد ۱۴ صفحه ۵۷۸
2_144189955854014531.pdf
705.4K
نسخه PDF زیارت اربعین با ترجمه فارسی برای خواندن با گوشی همراه صفوان جمّال روایت كرده است: مولایم امام صادق(ع) درباره زیارت اربعین به من گفت: هنگامی كه قسمت قابل توجهی از روز اربعین برآمده(هنگام طلوع آفتاب روز اربعین و تا قبل از غروب آفتاب فرصت است)، این زیارتنامه را بخوان. برای خواندن زیارت با معرفت برای کسانی که به زبان عربی تسلط ندارند بهتر است ابتدا ترجمه فارسی آن با حضور ذهن و توجه خوانده شود و سپس متن عربی آن.
زیارت نامه اربعین حسینی