میگوید اختیارات بیشتری برای اداره کشور می خواهد!!
اولا هنوز جای اختیارات فعلیت بر تن مردم درد می کند؛
دوما تو اگر اختیاراتت کم بود چرا دوباره سال ۹۶ کاندیدا شدی؟
سوما تو با این اختیارات فعلی پدر مردم رو در آورده ای لابد با اختیارات بیشتر باید شاهد دفن دسته جمعی مردم باشم
@Abraar
💢آیت الله بهاءالدینی ره
🔺اگر هر شخص به اندازه ساختن یک خانه،
وقت برای ساختن خود میگذاشت
کار تمام بود.
@Abraar
#ابعاد_محکومیت_یک #توهین
✍تبیین
💥در یکی از بهترین هیاتهای مذهبی تهران، یک مداح مهمان، بر روی آنتن زنده تلویزیون به همسر پیامبر (ص) نسبت #حرامزادگی میدهد. ضمن محکومیت این اقدام زشت، ابعاد این موضوع حداقل از سه منظر قابل تحلیل و تبیین است.
🔻۱. از بعد شرعی:
✅حکم شرعی موضوع کاملا روشن است. علاوه بر مراجع عظام تقلید، فتوای روشن و صریح مقام معظم رهبری بسیار گویاست:
" اهانت به نمادهای برادران اهل سنت از جمله اتهام زنی به همسر پیامبر اسلام #حرام است."
این بدان معناست که اصل موضوع، #حرام_شرعی است و به آنتن تلویزیون و پخش زنده آن ربطی ندارد و حتی در غیر آن هم، این حرمت باقیست.
🔻 ۲. اهانت به رسول خدا (ص):
✅ نه فقط اهل سنت بلکه ما شیعیان بیش و پیش از دیگران این سخنان و اهانتها را محکوم میکنیم. چرا که به همسر پیامبر (ص) ما و همه بشریت چنین توهینی شده است. چگونه میتوان تصور کرد که رسول خدا (ص) [العیاذ بالله] با یک حرامزاده ازدواج کرده باشد؟ این توهین بزرگ، جسارت به ساحت مقدس رسول الله (ص) است. نقد عملکرد همسر ایشان، امری جدا از چنین نسبتی است.
🔻 ۳. ضربه به حیثیت و شعارهای نظام:
✅ از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، به برکت بصیرت بینظیر امام راحل (ره) نظام اسلامی، طلایهدار و منادی وحدت شیعه و سنی در جهان بوده است. هرچند در برخی هیاتها گاه جسارتهایی میشده، اما رسانه ملی به عنوان منعکس کننده سیاستهای نظام، هرگز پژواک دهنده جزئی این مسائل نبوده است.
رهبرانقلاب میفرمایند: "بعضیها به نام شاد کردن دل حضرت زهرا (س)، این روزها کاری میکنند که #انقلاب را در دنیا لَنگ کنند ... آن کسی که امروز کاری کند که آن دشمن انقلاب، آن مامور CIA و... دلیلی پیدا کند، نواری پُر کند و ببرد اینجا و آنجا و نشان بدهد و بگوید آن که میخواهید انقلابش را قبول کنید، این است! میدانید چه #فاجعهای اتفاق میافتد؟"
در واقع حرکاتی از این دست، فراتر از اختلافات اعتقادی و کلامی، به اساس حرکت نظام ضربه میزند. روشن است که مساله وحدت، هرگز به معنی دست کشیدن از باورهای اعتقادی نیست.
🔻 ۴. نکته پایانی،
✅هرچند مسئولین پخش رسانه ملی باید احتیاطهای لازم را به خرج میدادند و برنامه را با اندکی تاخیر بر روی آنتن میبردند، اما راه علاج آن، برکناری رئیس یک شبکه نیست. واقعیت این است که سالهاست جریان مداحی کشور بخصوص نسل جدید آن، در کنار بلوغ فکری و معنوی چشمگیر و خیرهکنندهاش در ابعاد معرفتی و انقلابی، دچار آسیبهایی جزئی نیز شده است که باید درمان شود. از گذشته دور، #رشد و تربیت، در سایه اساتید و علما، سیره ثابت مداحان و ذاکران بزرگ اهل بیت (ع) بوده است. رهاشدگی و خوداجتهادی برخی مداحان کمسواد خطری است که جامعه بزرگ و ذیقیمت مداحان و ذاکران را تهدید میکند. /صراط
@Abraar 🌹
May 11
همسر دوم نجفی به قتل رسید
شهریاری سرپرست دادسرای امور تهران از قتل همسر دوم نجفی شهردار اسبق تهران خبر داد.
بر اساس اطلاعات موجود همسر نجفی که زن جوانی بود در خانه مسکونی خود در منطقه سعادت آباد به قتل رسیده است.
شهریاری درباره حالت قتل گفت: این زن جوان به علت اصابت گلوله در خانهاش به قتل رسیده است
@Abraar
🔴 سردار "مرتضی قربانی" مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران:
آمریکاییها از این فیلمها برای ما بازی نکنند که مثلا دو ناو جنگی وارد منطقه کردند. این دو ناو را در صورت کوچکترین حماقتی با همه خدم و حشم و هواپیماهایش با دو موشک یا دو سلاح جدید و "بهکلی سرّی" به قعر دریا میفرستیم.
🇵🇸 رهپویان بصیرت🇮🇷
@Abraar ✨به نام خداوند بخشنده ى مهربان✨ (اى پيامبر!) بگو: پناه مى برم به پروردگار آدميان. پادشاه آ
نکته:
در قرآن، بيش از 300 مرتبه كلمه «قل» آمده كه بسيارى از آنها فرمان خداوند به پيامبر است و در پاسخ مخالفان يا موافقان مى باشد.
كلمه «وسواس» هم به معناى موجود وسوسه گر مى آيد و هم به معناى وسوسه و خطورات و افكار ناروا، ولى در اينجا به معناى وسوسه گر است.
گفتنِ كلمه «اعوذ» براى نجات از خطرات كافى نيست، بلكه بايد در عمل نيز از عوامل خطرساز دورى كرد. وگرنه خانه را در مسير سيل ساختن و نوشتن «اعوذ باللّه من السّيل» بر سر در خانه به منزله مسخره است. كسى كه مى گويد: «اعوذ باللّه»، بايد در عمل نيز از سرچشمه هاى فساد دورى كند.
اول چيزى كه محسوس انسان است، رشد و تكامل و تربيت اوست، «ربّ النّاس» بعد سياست و تدبير و حكومت. «ملك النّاس» و همين كه رشد او بالا رفت عبادت و پرستش است. «اله النّاس»
به كسى بايد پناه برد كه اسرار و وسوسه هاى درونى را مى شناسد. «يعلم خائنة الاعين و ما تخفى الصدور»(282) او از خيانت چشم ها و آنچه سينه ها پنهان مى كند آگاه است.
پيامبرصلى الله عليه وآله فرمود: شيطان بر دل انسان آرميده است، هرگاه ياد خدا كند پنهان مى شود و هرگاه غافل شود او را وسوسه مى كند. «فاذا ذكر العبد اللّه خنّس... و اذا غفل وسوس»(283)
كسانى كه ديگران را به ترديد و وسوسه مى اندازند، كار شيطانى مى كنند. مخالفان حضرت صالح به مردم مى گفتند: آيا شما علم داريد كه صالح پيامبر است؟ و با اين كلام در مردم ترديد به وجود مى آوردند. «أتعلمون انّ صالحاً مرسل»(284)
در اول قرآن با «بسم اللّه» از خدا استمداد كرديم و در آخر قرآن نيز به خدا پناه مى بريم.
«خنّاس» از «خنوس» به معناى پنهان شدن و عقب نشينى است. شيطان هم خودش مخفى است و هم كارش، اگر وسوسه او علنى باشد بر مردم مسلط نمى شود، ولى با تظاهر و توجيه در لباس زيبا جلوه مى كند و موفق مى شود. حضرت على عليه السلام مى فرمايد: شيطان با ظاهرنمايى حق و باطل را بهم در مى آميزد و بدين شكل بر طرفداران خود غالب مى شود. «فهنا لك يستولى الشيطان على اوليائه»(285)
حالا كه شيطان، خنّاس است، آنقدر مى رود و مى آيد تا موفق شود، ما هم بايد ياد خدا را زياد كنيم.
در قرآن بارها از انسان انتقاد شده است كه هرگاه گرفتار مى شود دعا مى كند و پناهندگى مى خواهد و همين كه خطر رفع شد، گويا ما را نمى شناسد.(286)
در اين سوره چون وسوسه درون روح و قلب انسان جاى مى گيرد و با ايمان و عقل و فكر ما بازى مى كند، سه بار نام خداوند ياد شده است: «ربّ النّاس، ملك النّاس، اله النّاس» اما در سوره فلق كه شرور خارج از سينه هاست، يكبار نام خداوند مطرح است. «ربّ الفلق» آرى خطر انحراف فكرى و تأثير آن در روح به مراتب بيشتر از خطرات خارجى است و دشمنان فرهنگى و فكرى، از دشمنان نظامى و اقتصادى مرموزتر و خطرناكترند.
در روايات آمده است كه شيطان از قبول توبه انسان از سوى خداوند ناراحت شد. ياران خود را جمع و از آنان استمداد كرد. هر كدام مطلبى گفتند، ولى يكى از آنها گفت: من انسان را وسوسه مى كنم و توبه را از يادش مى برم. ابليس اين طرح فراموشى توبه را پسنديد.(287)
حالا كه او «ربّ النّاس» است، پس شيوه هاى تربيتى ديگران را نپذيريم. حالا كه او «ملك النّاس» است، پس خود را برده ديگران قرار ندهيم و حالا كه او «اله النّاس» است، پس به غير او دل نبنديم و اين تفكر و اعتقاد بهترين وسيله پناهندگى از وسوسه هاست.
آنكه در سينه و قلب و روح مردم وسوسه مى كند، ممكن است از نژاد جن و شيطان باشد يا از نژاد انسان. آرى تطميع ها و وعده ها، امروز و فردا كردن ها از جمله راههاى وسوسه است.
وسوسه شيطان نسبت به حضرت آدم و ساير اولياى خدا در حدّ القا و پرتاب وسوسه است: «فوسوس اليه الشيطان»(288)، «القى الشيطان فى امنيّته»(289) اما نسبت به عموم مردم، ورود و نفوذ وسوسه در دل و جان آنهاست. «يوسوس فى صدور النّاس» البته نه به شكل سلطه بر دل انسان به گونه اى كه راه گريزى از آن نباشد. زيرا قرآن در آيه اى ديگر مى فرمايد: «ان الّذين اتقوا اذا مسهّم طائف من الشيطان تذكّروا فاذا هم مبصرون»(290) هنگامى كه شيطان ها به سراغ افراد باتقوا مى روند تا از طريق تماس، آنان را وسوسه كنند، آنان متوجه شده و اجازه نفوذ نمى دهند.
تكرار كلمه «ناس» در «ربّ النّاس - ملك النّاس - اله النّاس» اشاره به آن است كه ربوبيّت، حاكميّت و الوهيّت خداوند عام است و اختصاص به فرد يا گروه يا نژاد خاصى از بشر ندارد.
اول «ربّ النّاس» آمد، بعد «ملك النّاس» و سپس «اله النّاس»، شايد به خاطر آن كه آنچه به فطرت نزديكتر و ملموس تر است، پناهندگى به مربى است: «ربّ النّاس»
چنانكه كودكان به هنگام خطر اول صداى مادر مى زنند، سپس كسى كه قدرت دارد، «ملك النّاس» و در مرحله بعد سرچشمه رحمت و حيات. «اله النّاس»⬇️