✨بسم الله الرحمن الرحیم
♦️هر روز خود را حداقل با قرائت یک صفحه از قرآن کریم آغاز کنیم.
#هر_روز_یک_صفحه_از_قرآن
@Rahpoyankosarfatemeye
✨بسم الله الرحمن الرحیم
♦️هر روز خود را حداقل با قرائت یک صفحه از قرآن کریم آغاز کنیم.
#هر_روز_یک_صفحه_از_قرآن
@Rahpoyankosarfatemeye
پاسخ حجت الاسلام مهدی مسائلی نویسنده ی کتاب "پیشوایان شیعه، پیشگامان وحدت" به سخنان اخیر مولوی گرگیج
⚡️از قضا سِرکَنگَبین صفرا فُزود
🔸نقدی بر سخنان مولوی گرگیج
چند سالی است که بعضی از سخنان تند و تیز مولوی گرگیج امام جمعه اهلسنت آزادشهر استان گلستان در کانالها و گروههای مجازی شیعه منتشر میشود و ناراحتی و خشم شیعیان را برمیانگیزد. چند روز پیش نیز ایشان سخنانی را در نماز جمعه بیان کردهاند که به همت بعضی از چهرههای رسانهای اینطرف انتشار زیادی داشت و فضای هیجانی تقابل مذهبی را شدت بخشید. جناب مولوی در سخنانش بعد از بیان اینکه میان اهلبیت(ع) و خلفای راشیدین محبت و دوستی برقرار بوده است، گفت: «مادر زین العابدین دختر یزدگرد بود که حضرت عمر(رض) پس از فتح ایران به نکاح حضرت حسین(رض) درآورد و ۹ امام پس از آن از همین نسل به وجود آمدند، پس اگر خلافت حضرت عمر (رض) را نپذیریم اعتبار امامان و نسَب آنان را زیر سوال بردهایم.»
جناب مولوی در این استدلال خواستهاند شیعه را میان دو محذور و تنگنا قرار دهند:
۱. این که اعتقاد اهلسنت را دربارهی خلافت تام و کامل خلفای راشدین بپذیرید؛
۲. اگر خلافت آنها را نپذیرید هبه یا عقد نکاح خلیفه دوم باید نامشروع و ناصحیح باشد.
جناب گرگیج پنداشتهاند از آنجا که محذور دوم برای شیعه خیلی سخت و ناگوار و توهینآمیز است، شیعیان ناچار محذور اول را میپذیرند و استدلال ایشان مطلوب واقع میشود.
متأسفانه از این طرف نیز بعضی به جای جواب منطقی به این استدلال ناصواب و غیرعالمانه، بر محذور دوم تأکید کردهاند، به این معنا که گویا استدلال وی خیلی جدی و درست است و به خاطر اینکه شیعه نمیتواند با محذور اول کنار بیایند، توهین مذهبی و دشنامگویی بر اهلبیت(ع) صورت گرفته است.
اما جوابِ استدلال مولوی گرگیج آن است که شیعه آغاز امامتِ امام علی(ع) و امامان اهلبیت(ع) را بلافاصله بعد از رحلت پیامبر(ص) میداند نه بعد از قتل خلیفهی سوم و خلافت امام علی(ع). مفهوم امامت نیز با خلافت ظاهری خیلی متفاوت است. حتی در میان اهلسنت نیز بعضی معتقدند با توجه به سخن معروف و مشهور خلیفه دوم که: «لَوْ لَا عَلِیٌّ لَهَلَکَ عُمَرُ؛ اگر علی نبود عمر هلاک میشد» امامت شرعی از آن امام علی(ع) و خلافت ظاهری با خلفای راشدین بوده است. به هر حال، شیعه مشروعیت تصرفات و حلیّت امور را حتی در زمان خلیفهی دوم به دست امام علی(ع) و به امضای ایشان میداند نه خلیفهی دوم. پس نزد شیعه صحت هبه یا عقد نکاح جناب عمربنخطاب ملازمهای با پذیرش خلافت ایشان ندارد، تا شیعه در برابر این استدلال مسکوت شود.
در حاشیه این بحث دو نکته را نیز بیافزایم:
۱. جناب مولوی گرگیج با بیان این سخنان میخواهند موجبات ارادت و محبت شیعیان به خلفای راشدین را فراهم سازند یا حداقل از بیان توهین به آنها جلوگیری کنند، ولی ایشان همچون بسیاری از مجادلهگران مذهبی راه را اشتباه میروند، سخنان ایشان نه تنها محبت و مودتی در این طرف ایجاد نمیکند بلکه توهین به خلفا را میافزاید و موجب تضعیف فعالیتهای منطقی در جهت منع از توهین مذهبی میشود. با انتشار سخنان ایشان در میان شیعه، تندورها و مجادلهگران مذهبی یک قدم جلوتر میآیند و با دامن زدن به هیجانهای مذهبی، خروش و دعوای شیعه و سنی را منطقیتر از وحدت و تقریب مذاهب نشان میدهند. پس بهترین تعبیری که درباره عملکرد ایشان میتوانیم داشته باشیم این است که: "از قضا سرکنگبین صفرا فزود"
۲. بعضی از چهرههای رسانهای این طرف با هیجانی خاصی سخنان مولوی گرگیج را منتشر کردند و آن فرصتی برای برانگیختن هیجان و شور شیعه برای عزاداری فاطمیه(ع) دیدند. این عده فقط جنبهی توهینآمیز این سخنان را برجسته کردند و خواسته یا ناخواسته مروج استدلالهای ناصواب مولوی گرگیج شدند. این عملکرد مرا یاد سخنان مقام معظم رهبری میاندازد که فرمودند:
«سعدى میگوید: "یک نفرى به من فحش داد، من نشنیدم؛ مثل تیرى بود کهانداخت و به من نخورد. تو این تیر را برداشتهاى آمدهاى در پهلوى من فرو میکنى؟ این فحش را به من میرسانى؟" آنجا یک روزی فحشى جعل کردند و به امام صادق(ع) نسبت دادند، تو حالا برداشتى این فحش را و در طول تاریخ با خودت حمل میکنى و با جدیّت یک بار دیگر محکم در پهلوى امام صادق(ع) فرو میکنى؛ این خوب است؟ این درست است؟ این را میگویند شیعه امام صادق(ع)؟ این را میگویند علاقهمند به امام صادق(ع)؟ چرا وقتىکه نمیفهمید و نمیتوانید استنباط کنید، قضاوت میکنید؟»(همرزمان حسین(ع)، سخنان رهبری در تحلیل مبارزات سیاسی امامان معصوم (ع)، ص221)
💥https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
✨بسم الله الرحمن الرحیم
♦️هر روز خود را حداقل با قرائت یک صفحه از قرآن کریم آغاز کنیم.
#هر_روز_یک_صفحه_از_قرآن
@Rahpoyankosarfatemeye
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ محتوای نهج البلاغه
دوره راهنمایی سه مقطع
تولد و نام و القاب امام علی (ع)
مربی طرح امین موسوی
✨بسم الله الرحمن الرحیم
♦️هر روز خود را حداقل با قرائت یک صفحه از قرآن کریم آغاز کنیم.
#هر_روز_یک_صفحه_از_قرآن
@Rahpoyankosarfatemeye
✨بسم الله الرحمن الرحیم
♦️هر روز خود را حداقل با قرائت یک صفحه از قرآن کریم آغاز کنیم.
#هر_روز_یک_صفحه_از_قرآن
@Rahpoyankosarfatemeye
زندگی حضرت فاطمه سلام الله علیها از همه ابعاد، زندگی ای همراه با کار وتلاش و تکامل و تعالی روحی یک انسان کامل است.
شخصیت ایشان در ابعاد سیاسی، اجتماعی و جهادی شخصیت ممتاز و برجسته ای است.
#به_وقت_فاطمیه
#یا_زهرا
✨بسم الله الرحمن الرحیم
♦️هر روز خود را حداقل با قرائت یک صفحه از قرآن کریم آغاز کنیم.
#هر_روز_یک_صفحه_از_قرآن
@Rahpoyankosarfatemeye
#سلام_حضرت_مادر
🌹بسمه تعالی.
🌹 سلام علیکم. وقتتان بخیر.
🌹 شهادت جانگدازومظلومانه حضرت فاطمه زهراء
- سلام الله علیها - راتسلیّت و تعزیّت عرض
می نمایم.
┅═══✼❉❉✼═══┅
🌹آرزوی اهل محشر در قیامت...
ای کاش از فاطمیون بودیم
پیامبراکرم - صلّی الله علیه وآله وسلّم ؛
می فرمایند :
«....يَوَدُّ الْخَلَائِقُ أَنَّهُمْ كَانُوا فَاطِمِيِّين ...»
در روز قیامت تمامی خلق، آرزو میکنند به گونه ای
منسوب به حضرت زهراء - سلام الله علیها - باشند و
در زمره شیعیان ایشان به شمار آیند.
📚بحارالانوار ، ج ۸ ، ص ۵۴
┅═══✼❉❉✼═══┅
🌹 حضرت فاطمه زهراء - سلام الله علیها - می فرمایند :
اِن کُنتَ تَعمَلُ بِما أَمَرناکَ وَ تَنتَهي عَمّا زَجَرناکَ عَنهُ
فَأَنتَ مِن شیعَتِنا وَ اِلّا فَلا. 🌹
بحارالأنوار ، جلد۶۸ ، صفحه ۱۵۵
🌹یعنی : اگربه آنچه تورا به آن فرمان می دهیم عمل
کنی واز آنچه برحذر می داریم ، دوری کنی ،
ازشیعیان مایی و الّا هرگز.🌹
✨يَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَكِ اللّٰهُ الَّذِي خَلَقَكِ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَكِ فَوَجَدَكِ لِمَا امْتَحَنَكِ صابِرَةً، وَزَعَمْنا أَنَّا لَكِ أَوْلِياءٌ وَ مُصَدِّقُونَ وَصابِرُونَ لِكُلِّ مَا أَتَانَا بِهِ أَبُوكِ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ، وَأَتىٰ بِهِ وَصِيُّهُ، فَإِنّا نَسْأَلُكِ إِنْ كُنَّا صَدَّقْناكِ إِلّا أَلْحَقْتِنَا بِتَصْدِيقِنَا لَهُما لِنُبَشِّرَ أَنْفُسَنا بِأَنَّا قَدْ طَهُرْنا بِوِلايَتِكِ✨
🏴#آجرک_الله_یا_صاحب_الزمان_عج
#لبیک_یا_امام_خامنه_ای
بچه ها بگوشید!
پیام مادر(سلام الله علیها) خطاب به همه ی فرزندان تا صبح قیامت :
برای یاری ودفاع از #ولایت بایداز تمام وجود هزینه کرد!
مابرای نصرت دین ودفاع از ولی خدا تا بحال چقدر هزینه کرده ایم؟
#فاطمیه_درس_ولایتمداری
#ولایتمداری_رمز_نجات
#وای_مادرم🏴😔😭
https://eitaa.com/joinchat/700121175C0cdf14b0cb
🔹🔸خواندن دو سوره بعد از حمد در نماز واجب 🔸🔹
پرسش کاربر :
آیا میتوان در رکعت اول یا دوم نماز واجب به جای یک سوره، دو یا سه سوره بخوانیم؟ در نماز مستحب چطور؟
پاسخ :
در نماز واجب، خواندن بیش از یک سوره، کراهت دارد و برخی از مراجع[1] معتقدند بنابر احتیاط واجب بیش از یک سوره خوانده نشود، اما در نماز مستحبی مانعی ندارد.
نظر مراجع:
حضرت آیت الله العظمی خامنهای (مد ظله العالی):
خواندن بیشتر از یک سوره در یک رکعت از نماز واجب بنابر اقوا جایز، ولى مکروه است، بر خلاف نماز مستحبى که کراهت هم ندارد و احتیاط مستحب آن است که در نماز واجب خواندن بیش از یک سوره را ترک کند.
حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مد ظله العالی):
در رکعت اول و دوم نمازهای واجب یومیه، انسان باید اول حمد و بعد از آن سوره و ـ بنابر احتیاط واجب ـ یک سوره تمام بخواند. و سوره «الضحی» و «الم نشرح» و همچنین سوره «فیل» و «لاِیلاف» در نماز ـ بنابر احتیاط واجب ـ یک سوره حساب میشود .
حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی(مد ظله العالی):
خواندن دو سوره و بیشتر در یک رکعت از نماز فریضه مکروه است، و احتیاط در ترک است.
در نافله مانعی ندارد.
حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (مد ظله العالی):
در نماز واجب خواندن بیش از یک سوره کراهت دارد و در نماز مستحبی مانعی ندارد. بلی دو سوره فیل و قریش و نیز والضحی و الم نشرح در نماز واجب حکم یک سوره دارد.
منابع:
[1]. آیت الله سیستانی.
[2]. استفتا از دفاتر آیات عظام: خامنهای، سیستانی، صافی گلپایگانی، نوری همدانی (مد ظلهم العالی) توسط سایت اسلام کوئست.
💠کانال تخصصی احکام بانوان 💠
╔══🌿🌼🌿═══╗
🆔 @askbanoo 🚺
╚═══🌿🌼🌿══╝
✨بسم الله الرحمن الرحیم
♦️هر روز خود را حداقل با قرائت یک صفحه از قرآن کریم آغاز کنیم.
#هر_روز_یک_صفحه_از_قرآن
@Rahpoyankosarfatemeye
📚 اجاره دادن محوطۀ مسجد
💠 سؤال: آیا می توان محوطه مسجد را (که بدون استفاده است و در آنجا نماز خوانده نمی شود) برای کسب درآمد مسجد اجاره داد؟
✅ جواب: اگر محوطۀ مسجد نیز به عنوان مسجد وقف شده باشد (هر چند محل اقامۀ نماز نباشد) اجارۀ آن جایز نیست؛ در غیر این صورت اگر وقف منفعت باشد، اجارۀ آن جایز است و اگر وقف انتفاع باشد، جایز نیست.
🔷 وقف منفعت، وقفی است که مال موقوفه برای بهره برداری از منفعت و فایده آن، در موردی که واقف تعیین کرده، وقف شده است.
🔶 وقف انتفاع، وقفی است که مال موقوفه برای بهره برداری از خود آن در موردی که واقف تعیین کرده است، وقف شده است.
#احکام_وقف #اجاره_وقف
🆔
✨بسم الله الرحمن الرحیم
♦️هر روز خود را حداقل با قرائت یک صفحه از قرآن کریم آغاز کنیم.
#هر_روز_یک_صفحه_از_قرآن
@Rahpoyankosarfatemeye
✨بسم الله الرحمن الرحیم
♦️هر روز خود را حداقل با قرائت یک صفحه از قرآن کریم آغاز کنیم.
#هر_روز_یک_صفحه_از_قرآن
@Rahpoyankosarfatemeye
✨بسم الله الرحمن الرحیم
♦️هر روز خود را حداقل با قرائت یک صفحه از قرآن کریم آغاز کنیم.
#هر_روز_یک_صفحه_از_قرآن
@Rahpoyankosarfatemeye
✨بسم الله الرحمن الرحیم
♦️هر روز خود را حداقل با قرائت یک صفحه از قرآن کریم آغاز کنیم.
#هر_روز_یک_صفحه_از_قرآن
@Rahpoyankosarfatemeye
✨بسم الله الرحمن الرحیم
♦️هر روز خود را حداقل با قرائت یک صفحه از قرآن کریم آغاز کنیم.
#هر_روز_یک_صفحه_از_قرآن
@Rahpoyankosarfatemeye