eitaa logo
کانون ره پویان کوثر فاطمیه جلفا
65 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
249 ویدیو
102 فایل
جهت ارتباط با مدیر کانال: مبلغ حوزه علمیه فاطمیه جلفا
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قصه ی بسیار عجیب از خدا و موسی این کلیپ را برسانید به دست کسانی که از خدا ناامید هستند بدست کسانی که از گناه های خود خسته اند ولی امید به توبه ندارند کانال دکتر مسلم داودی نژاد https://eitaa.com/joinchat/3227910160C7c4e0e8956
دوره آموزش ارکان تربیت دینی 🔹مدت دوره: ۳۰ روز 🔸شروع دوره: ۹ آبان ‼️هزینه دوره : کاملا رایگان ( آفلاین ) 🔰این دوره دارای گواهی پایان دوره می باشد. 🔻🔻🔻 لینک ثبت نام در دوره : https://davatejahani.ir/eitaa/ 🔻🔻🔻 آیدی ادمین کانال در صورت بروز مشکل : @admin_channels 🔻🔻🔻 آدرس کانال دوره : https://eitaa.com/joinchat/828833905C2cfe78469f
صرفا جهت اطلاع نظر آیت الله العظمی خامنه ای در باره بازاریابی شبکه ای جواب :  درآمد در بازاریابی شبکه‌ای هم در ازای فروش مستقیم کالا و هم در ازای فروش از طریق زیرمجموعه کسب می‌شود، نکته اصلی اینست که از درآمد حاصله از فروش در زیر مجموعه پورسانتی دریافت شود چون 👈 است. پورسانت در بازاریابی  شبکه ای یعنی اینکه شخص با معرفی این تجارت به اطرافیان و معرفی آنها به شرکت، گروه فروش خود را شکل می دهد. سودی از خرید و فروش و معامله افراد گروه فروش از سوی شرکت به این شخص معرفی کننده داده می شود.   و این سود  طبق قوانین درآمد زائی شرکتها، درصدهای مشخصی از قیمت کالاهای فروخته شده در گروه فروش است که به  عنوان پورسانت و پاداش داده می شود. و این نوع معامله به صورت شبکه ای اشکال شرعی دارد و غیر قانونی است. هر بهانه آیی که می آورند که شورای نگهبان مجوز داده است کذب محض است و ساختگی است و یا بهر مدلی توجیه می کنند تا نفس اماره خود را راضی نگه دارند قطعا مشکل دارد و لقمه حرام به خانه می آورند پس معامله و کسب سود(پورسانت) از زیرمجموعه به هر شکل و مدلی حرام است. در استفتائات جدید حضرت آیت الله العظمی خامنه ای دامت برکاته نیز که در ادامه اشاره می شود، به حرمت این نوع معامله اشاره شده است انتشار برای نجات جوانان از این کلاهبرداری های حرام لازم است کانال دکتر مسلم داودی نژاد https://eitaa.com/joinchat/3227910160C7c4e0e8956
هدایت شده از 
♦️روش محاسبۀ تورم با استفاده از جدول شاخص تورم 👈مثلا: مکلف باید در اسفند 98 مبلغ 15 میلیون خمس پرداخت می کرد که علیرغم توان، پرداخت نکرده است برای محاسبۀ مبلغی که باید اکنون ـ آبان 401 ـ بپردازد، شاخص آبان 401 (541) را بر شاخص اسفند 98 (200/5) تقسیم می کنیم، عدد به دست آمده را در مبلغ 15 میلیون ضرب میکنیم می شود: (40473815 تومان) ؛ این مبلغی است که مکلف باید به عنوان بدهی خمس خود، اکنون در تاریخ آبان 401 بپردازد که در این موارد معمولا عدد حاصل را گرد می کنیم و 40 میلیون تومان را به مکلف اعلام می کنیم. ❌ تذکر اکید و حتمی اینکه، برای مکلف اینگونه توضیح داده شود که مبلغ مازاد بر 15 میلیون سود یا جریمه یا هر عنوان دیگر نیست، بلکه به این معناست که 40 میلیون امسال همان 15 میلیون اسفند 98 است، به عبارت دیگر اکنون با 40 میلیون تومان می تواند به اندازۀ 15 میلیون اسفند سال 98 خرید انجام داد و این یعنی کاهش ارزش پول یا تورم.
هدایت شده از 
💻 متن کتاب « تفاوت فتاوا » (بر اساس فتاوای حضرت امام خمینی و حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی)) در قسمت کتابخانه "پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری" بارگزاری شد: https://www.leader.ir/fa/book
لطفا حداقل یکبار این پیام رو منتشر کنید. این کار باعث ترند شدن این هشتگ می‌شه. در ظاهر شاید فکر کنید کار خاصی نیست، اما یک انقلابه. تو گروه‌های مذهبی‌ای که هستین بفرستید و به همه بگید رونوشت بگیرن و ارسال کنن. ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃 ✋🌹🍃
📚حالت هاي مختلف وضوی جبيره (بخش اول ) 💠 اگر زخم یا شکستگی بر اعضایی است که باید شسته شود (صورت يا دست ها) ۱: چنانچه روی آن باز است: الف: آب برای آن ضرر ندارد: لازم است به طور معمول وضو گرفته شود. ب: آب برای آن ضرر دارد: اطراف آن را بشوید، کافی است و احتياط آن است که اگر کشيدن دست تر بر آن ضرر ندارد، دست تر روى آن بکشد. ۲: اگر روی آن بسته است: الف: باز کردن آن امکان دارد، چنانچه آب برای آن ضرر دارد: اطراف آن را بشوید، کافی است و احتياط آن است که اگر کشيدن دست تر بر آن ضرر ندارد، دست تر روى آن بکشد. ✳ اگر آب برای آن ضرر ندارد و زخم نجس است: باید زخم را آب بکشد و به طور معمول وضو بگیرد. ✴ اگر آب برای آن ضرر ندارد و زخم پاک است: لازم است آب را به عضو برساند و کشيدن دست تر کفايت نمي کند. ب: اگر باز کردن آن امکان ندارد و آب برای آن ضرر دارد: 🔶 اطراف زخم را بشويد و اگر جبيره پاك است روى آن را مسح كند و اگر جبيره نجس است يا نمى‏شود روى آن را دست تر كشيد (مثلًا دوايى است كه به دست مى‏چسبد)، پارچه پاكى را به طورى كه جزء جبيره حساب شود، روى آن بگذارد و دست تر روى آن بكشد و اگر اين هم ممكن نيست، احتياط واجب آن است كه وضو بگيرد و نیز تيمم کند. ✅ اگر باز کردن آن امکان ندارد و آب برای آن ضرر ندارد: 🔷 در صورتی که زخم و جبیره پاک است بايد آب را به روى زخم برساند، و اگر زخم يا چيزى كه روى آن گذاشته نجس است، چنانچه آب كشيدن آن و رساندن آب به روى زخم ممكن باشد بدون زحمت و مشقت، بايد آن را آب بكشد و موقع وضو آب را به زخم برساند. ⁉ تذکرات: ۱: هر چیزی که هنگام وضو یا تیمم، بر محل زخم، شکستگی، سوختگی یا عضو دردمند می‌گذارند، جبیره نام دارد؛ مانند پارچه، چسب، نوار، پنبه، دارو، گچ یا چوب شکسته بندی. ۲: غسل جبيره‏اى مثل وضوى جبيره‏اى است، ولى بنابر احتياط واجب بايد آن را ترتيبى به‏جا آورند نه ارتماسى. ۳: اگر جبيره، تمام صورت يا تمام يكى از دست‏ها را فرا گرفته باشد باز احكام جبيره جارى بوده و وضوى جبيره‏اى كافى است، ولى اگر بيشتر اعضاى وضو را گرفته باشد، تيمم کفایت می کند هر چند بنابر احتياط مستحب بين عمل جبيره و تيمم جمع نمايد. ۴: در جبیره ای که موضع شستن است، اگر دست کشیدن مشکل است و یا ممکن نیست مانند میان پارچه و پانسمان، دست کشیدن آن مقدار لازم نیست ولی در جبیره ای که در موضع مسح است باید به همان مقداری (که اگر جبیره نبود) از نظر مقدار و کیفیت مسح شود. ۵: كسى كه بايد با وضو يا غسل جبيره‏اى نماز بخواند، چنانچه بداند كه تا آخر وقت عذر او برطرف نمى‏شود، مى‏تواند در اول وقت نماز بخواند، ولى اگر اميد دارد كه تا آخر وقت عذر او برطرف شود احتياط واجب آن است كه صبر كند و اگر عذر او برطرف نشد در آخر وقت نماز را با وضو يا غسل جبيره‏اى به جا آورد. 🆔
🌴🌴🌴🌴 .. 😍😇 از طرف می‌پرسن: اگر بهت بده چیکار میکنی؟ 👨🏻میگه : من بهش نمیدم 😐 😂😂😍 🌷🌹🌷🌷🌷🌷🌷🌷 🌷🌹🌷 🔰 🤝 به جايز نيست❌ هرچند بدون لذّت باشد. (اگرچه آن از بستگان نزديك مثل پسردايى و پسرعمو، دخترخاله و دختردایی باشند).❌⛔️⛔️❌ ❗️هنگام و ناچاری مثل (بشرطی که همجنس نباشد)، نجات غریق و... تماس بدنی اشکالی ندارد؛ ولی باید به حد ضرورت اکتفا کرد. احکام احکام شیرین ⠀ ⠀ ╭═⊰🍂🌺🌼🌸🍂⊱━╮ @ahkameshirin ╰═⊰🍂🌺🌼🌸🍂⊱━╯
📚 جهاد تبیین 💠 سؤال: آیا جهاد تبیین و مبارزه با جنگ نرمی که دشمنان اسلام در رسانه ها، فضای مجازی و ... راه انداخته اند، واجب شرعی است؟ ✅ جواب: اگر در فضای حقیقی و مجازی و در رسانه ها، منکری انجام شده یا معروفی ترک شود، مانند این که باورهای دینی و اعتقادات حق را تضعیف کنند یا مقدسات و احکام الهی را تمسخر کرده یا به آن توهین کنند، بر همه کسانی که توانایی تبیین حقایق و دفاع را دارند و می توانند اثر گذار باشند، واجب کفایی و فوری است که به وظیفه خود عمل کنند. 🆔
▪️مراقب باشید مذهبی‌ها، با فهم ناقص خود از دین و سیره‌اهل‌بیت، شما رو به خطا نندازند! این مغالطه‌‌س. اول توئیت را بخوانید الان که در حکومت اسلامی هستیم را باید با دوران حکومت امیرالمؤمنین مقایسه کرد نه دوران خانه‌نشینی‌اش. امیرالمؤمنین دردوران حکومتش اگرکسی فتنه می‌کرد بعداز تبیین، نصیحت و اتمام حجت امانش نمی‌داد. چندین هزارنفر در سه جنگ جمل، صفین و نهروان کشته شدند، هیچ حجت شرعی برای واگذاری حکومت اسلامی به طاغوت وجود ندارد بالاتر از این، امیرالمؤمنین قسمتی از حکومتش راهم به طاغوت نداد. میتوانست بیخیال محدوده شام و معاویه شود و جنگ صفین را متحمل نشود ولی کوتاه نیامد. "نفوذی" 🆔@khabaresan
📚 عقد موقتِ طولانی مدت 💠 سؤال: اگر عقد موقتی به مدت طولانی (مثلا 99 ساله) منعقد شود، آیا صحیح است و حکم عقد دائم را دارد؟ ✅ جواب: به طور کلی صحت عقد موقتِ طولانی مدت که عادتا احتمال بقای زوجین تا آن مدت وجود ندارد، محل اشکال است. 🆔
0.جلسه صفر.mp3
16.62M
سلام خدمت همه روایت انسانی ها این صوت، یه جلسه رسمی از روایت انسان نیست ولی میخوایم امروز با ببینیم در دنیای روایت انسان چه خبره؟ تیم روایت انسان داره چیکار می کنه؟ و اصلا ما چرا اینجاییم؟ حالا با هم بریم رو بشنویم و ببینیم چه خبره. 👂درگوشی بگم اگر میخواید این صوت رو برای معرفی پخش کنید اشکال نداره. 🌹با آرزوی سلامتی و دل خوش🌹
🖍 استفتائات جدید از محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی): 🌀 جواب سلام پیامکی ❓س: اگر کسی در نامه یا پیامک ابتدا سلام نموده و بعد مسئله ای پرسیده، آیا جواب دادن به آن واجب است؟ آیا می توان آن را کوتاه و بدون سلام جواب داد؟ 👈 ج: جواب سلام جز در ملاقات حضوری و ما بحکمه مثل تلفن یا مکالمه از ورای مانع، واجب نیست.
📚 فراموش کردن سجده سهو و نماز احتیاط 💠 سؤال: اگر وظیفۀ کسی سجدۀ سهو یا نماز احتیاط باشد ولی بعد از نماز فراموش کند و پس از زمان زیادی به یادش بیاید، وظیفه اش چیست؟ ✅ جواب: باید هر وقت سجدۀ سهو را به یاد آورد، انجام دهد اما هر وقت نماز احتیاط را به یاد آورد بنابر احتیاط واجب علاوه بر انجام آن، نماز را نیز اعاده کند. 🆔
📖 با موضوع: 👈 «حجاب و عفاف» 🎁 با جوایز ارزنده برای تمامی شرکت‌کنندگان 🔻 از اینجا وارد شوید 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3864854532C34751c9911
🚨 عاقبت عجیب فردی که به رهبرانقلاب و حاج قاسم توهین کرد اینجانب استاد حوزه و نویسنده کتاب دکل هستم. چند روز پیش یک نفر بهم پیام داد و کلی به و فحش‌های رکیک داد و توهینهای زشتی کرد.😔 بهش پیام دادم اگر ایرادی نداره باهم گفتگو کنیم اما باز به توهینهای خود ادامه داد. ایندفعه سعی کردم از در دیگری وارد بشم تا بدونم مشکلش چیه. متاسفانه برخی از ماها با دیدن چنین برخوردهای زشت از طرف مخاطب زود جبهه میگیریم و طرف را از خود دور میکنیم. سعی کردم از الفاظ محترمانه استفاده کنم. به او گفتم ببین برادر عزیزم من هموطن تو هستم منو برادر و سنگ صبور خودت بدون. باور کن از فحشهایی که به رهبرم و شهید سلیمانی دادی اصلا عصبانی نشدم. من فقط دلم میخواد باهات حرف بزنم. ولی باز توهین کرد. خب بنده تجربه زیاد داشتم میدونستم با اینکه باز داره توهین میکنه ولی جملات محترمانه‌ی من اثر خودشو به تدریج میذاره. بار دوم بهش گفتم ببین برادرم من و تو مال یک خانواده هستیم مسلمانیم اگر گرفتاری خاصی داری اگر گره‌ای به کارت افتاده بگو تا برات حلش کنم اگر بیکاری اگر با همسرت مشکل داری و .... من مشاور هستم و وظیفه خودم میدونم که خادمی کنم برای یک مسلمون و برادر دینی خودم. یکدفعه در کمال ناباوری دیدم لحنش عوض شد و گفت بخدا بیکارم با چند تا بچه. بیمه‌ام رو قطع کردن و شروع کرد مشکلاتش را ردیف کردن. سرتونو درد نیارم خلاصه بگم همین فردی که زشت‌ترین فحش‌ها رو می‌داد الان یه دوست خوب برای منه😉 و با ترفندهایی مشکل شغلش را هم حل کردیم. همه را گفتم که به این نکته اشاره کنم که آهای دوستان انقلابی، آهای طلبه آهای دانشجوی فعال آهای بسیجی آهای معلم بخدا جوونها و مردم ما اکثرشون اگر نگم همه‌شون با پنج دقیقه گرم گرفتن و ایجاد رابطه صمیمی از طرف امثال ماها دلشون آروم میشه حالا چه برسه به اینکه مسائل نظام و انقلاب رو براشون تبیین کنیم و شبهاتشون رو جواب بدیم. 🗣 ✍ تخریب‌چی 🚨تخریب‌چی، کانال اخبار خاص 🆔 @takhribchi110 🆔 @takhribchi110
✉ دعوتنامه🇮🇷 با سلام وادب وصلوات بر محمد و آل محمد،به اطلاع می رساند اداره تبلیغات اسلامی به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری فاطمیه (س) با(محوریت زن )از تمامی فعالین فرهنگی( مربیان طرح امین، مبلغات،اساتید و طلاب حوزه) دعوت به عمل می آورد. مکان: اداره تبلیغات اسلامی( هادیشهر) زمان: دوشنبه ساعت ۳ بعد از ظهر ۱۴۰۱/۹/۷
از تربـت پنهان تـو معلــوم شده مظلومه ترین شهیدۀ تاریخی ✉ دعوتنامه🇮🇷 با سلام و ادب بااحترام و صلوات بر محمد و آل محمد، به اطلاع می رساند اداره تبلیغات اسلامی به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری فاطمیه(سلام الله) با (محوریت زن ) از تمامی فعالین فرهنگی ( مربیان طرح امین، مبلغات،اساتید و طلاب حوزه) دعوت به عمل می آورد. لذا خواهشمند است جهت حضور در جلسه مذکور برنامه ریزی فرمایید. مکان: اداره تبلیغات اسلامی( هادیشهر) زمان: دوشنبه ساعت ۳ بعد از ظهر ۱۴۰۱/۹/۷
📚 وصیت به تقسیم نشدن ارث 💠 سؤال: آیا شرعا می‌توان وصیت کرد ارثیه ای که پس از مرگ به جا می‌ماند تا وقتی که یکی از وارثانِ معین زنده است، تقسیم نشود (یعنی تقسیم ارث موکول شود به پس از فوت آن وارث معین)؟ ✅ جواب: اگر همه وارثان در زمان حیات یا بعد از فوت او، وصیت را قبول کنند، نافذ است و در غیر این صورت تنها به مقدار ثلث اموال، نافذ خواهد بود.
📚 نفقۀ فرزندان 💠 سؤال: اگر زنی درآمد مستقل داشته باشد، آیا بر او واجب است که در نفقۀ فرزندان مشارکت کند؟ ✅ جواب: چنانچه فرزندان از خود مالی نداشته باشند، نفقۀ آنان بر عهده پدر است و در صورتی که پدر فقیر باشد، بر پدربزرگ پدری واجب خواهد بود اما اگر او (یا پدران او در صورت زنده بودن) نیز توانایی مالی نداشته باشند، در این صورت است که پرداخت نفقه بر مادر، واجب می گردد. 🆔
🖍استفتائات جدید از محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی): 🌀 غسل، کفن و دفن قطعه جدا شده از زنده سؤال: آیا غسل، حنوط، کفن، نماز و دفن عضو قطع شده از حيّ واجب است؛ آیا فرقی بین مشتمل بر استخوان و غیر آن است؟ ♦️نظر مقام معظم رهبری(دام ظله): واجب نیست و فرقی بین موارد نمی باشد. 🔹نظر حضرت امام (قدس سره): قطعه جدا شده از حيّ اگر مشتمل بر استخوان نباشد بنابر احتياط واجب در پارچه اي بپيچند و دفن كنند؛‌ و اگر داراي استخوان باشد (ولي نه استخوان سينه) بايد غسل دهند و در پارچه اي بپيچند و دفن كنند. و اگر استخوان سينه يا مشتمل بر سينه، يا قسمتي از سينه كه مشتمل بر قلب است، علاوه بر غسل و كفن نماز هم خوانده شود و دفن شود و جايز است اكتفا كنند به ثوب(پيراهن) و لفّافه (سراسري) مگر زماني كه اجزاي جدا شده از قسمتهايي باشد كه مئزر(لنگ) به آن پيچیده مي شود و اگر از اعضاي حنوط است حنوط هم بكند. عروه الوثقی مع تعلیقه، ج1، ص319، م13 تحریرالوسیله، ج1، ص66، م2