فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینایی که میگن ما آریایی پرستیم و طرفدار بیبندوباری هستن اگر بدونن قبل از اسلام زنان چه حجاب اجباری داشتن خود به خود اسلام میاوردن :)
در ایران باستان زنان باید از پدر و برادرش حجاب میگرفتند و این اسلام بود که با این فرهنگ غلط مبارزه کرد
استاد ازغدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باید با چادرت، سپر عمه جون باشی...
🇮🇷
📝#یادداشت | وحدتی برای گسترش اختلافات!
🍃🌹🍃
🔻 در حالی هزاران نفر از جریان مقتدی صدر در سرتاسر عراق برای نماز جمعه ای بنام "وحدت" شرکت کرده بودند که خطبه های آن بیشتر رنگ بوی اختلاف داشت تا وحدت.
🔹رفتار شناسی مقتدی صدر نشان داده که بشدت دچار افراط و تفریط و پیشبینی ناپذیر است، روزی با فرماندهی تیپ جیشالمهدی با اقدام مسلحانه دنبال خروج آمریکاییها بود و امروز دم از خروج دیپلماتیک میزند.
🔸علی ایحال به گفته کارشناسان این لشگر کشی خیابانی جریان صدر یک مانور قدرت جهت عرض اندام پس از خروج از روند سیاسی است که جلوه دهد خود تنها شخصیتی است که قدرت بسیج تودههای مردم را دارد!
🔹مقتدی صدر گویا سرگذشت غم انگیز عراق و تراژدی تلخ مردم عراق مورد تجاوز داعش را فراموش کرده است، از جنایت اسپایکر تا بردگی جنسی زنان ایزدی حکایت از عراق بی دفاع است که تنها با ایجاد حشدالشعبی به فرماندهی #حاج قاسم و ابومهدی بود که جلوی سقوط کامل عراق را گرفت.
🔸البته مقتدی صدر شاید نتواند درک درستی از عراق مورد تجاوز داعش داشته باشد چون در آن زمان در ایران و در آسایش و امنیت همراه با خانواده زندگی میکرد، شاید اگر آن زمان از عراق به ایران پناه نمی جست و در میدان جهاد مبارزه با داعش در کنار نیروهای حشد می جنگید، این روزها دست به تخریب نیروهای مقاومت نمیزد.
🔺سخن پایانی آرزوی بی اثر کردن جبهه مقاومت از آمال و آرزوهای سردمداران استبکار جهانی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی است که با خود به گور برده اند و خواهند برد؛ و به مقتدی باید گفت تو چه میبافی؟ ای پسر نابالغ در دنیای سیاست...!!
✍️محمد میری
#روشنگری | #ثامن | #عید_غدیر
🌸 پیام ناب 🌸
✍حجاب علنی ، فرهنگ و ادب ماست
# هفته عفاف و حجاب
#ابوالقاسم علیزاده
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
💢حضرت محمد (صلی الله علیه وآله وسلم):هر پیامبری، وصی و وارثی دارد و علی (علیه السلام) وصی و وارث من است.
📚 تاریخ دمشق ۳۹۲/۴۲
💢حضرت محمد (صلی الله علیه وآله وسلم):غدیر را تا قیامت، حاضران به غایبان و پدران به فرزندان برسانند.
📚 خطبه غدیر
💢حضرت صادق علیه السلام:نام غدیر در زمین، روز باز خواست شدگان است.
📚 بحارالانوار ۲۲۰/۹۸
💢امیرالمومنین علی علیه السلام:روز غدیر، روز باز کردن گره پیوند میان کفر و نفاق است.
📚 مصباح المتهجد۷۵۵/۲
💢مولانا امیرالمومنین علی علیه السلام:روز غدیر، روز بصراحت سخن گفتن از مقام ناب است.
📚 مصباح المتهجد۷۵۵/۲
💢امام صادق علیه السلام:روز غدیر، روز شادابی است.
📚 الغدیر ۲۸۶/۱
💢حضرت رضا سلام الله علیه:روز غدیر، روز کامل کردن است.
📚 المراقبات / ۲۵۷
💢مولانا امیرالمومنین علی علیه السلام:در روز غدیر، عالم بالا است.
📚 مصباح المتهجد۷۵۶/۲
💢امام صادق علیه السلام:
روز غدیر، روز اطعام است.
📚 بحار الانوار ۲۲۳/۹۵
💢حضرت محمد (صلی الله علیه وآله وسلم):«یوم الغدیر » (این نام، معروفترین نام غدیر است، که از مکان واقعه گرفته شده است)
📚 خطبه غدیر
💢امیرالمومنین علی علیه السلام:و خداوند در روز غدیر، اراده خویش را در حق بندگان خاص و گزیدگان خود اظهار داشت.
📚 مصباح المتهجد۷۵۴/۲
💢حضرت صادق علیه السلام:روز غدیر، روز شکر گزاری است.
📚 الغدیر ۲۸۵/۱
💢امام صادق علیه السلام:روز غدیر، روز نماز است.
📚 الغدیر ۲۸۵/۱
💢امام صادق علیه السلام:روز غدیر، روز محمد(صلی الله علیه وآله وسلم) و آل محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) است.
📚 المراقبات / ۲۵۷
💢امیرالمومنین علی علیه السلام:روز غدیر، روز اظهار گوهر مصون است.
📚 مصباح المتهجد۷۵۶/۲
💢حضرت صادق علیه السلام:روز غدیر، روز اتمام نعمت است.
📚 الغدیر ۲۸۵/۱
💢حضرت صادق علیه السلام:روز غدیر، روز عبادت است.
📚 الغدیر ۲۸۵/۱
💢حضرت صادق علیه السلام:روز غدیر، عید اهل بیت علیهم السلام است.
📚 بحار الانوار ۳۰۰/۹۵
💢مولانا امیرالمومنین علی علیه السلام:روز غدیر، روز امن و امان است.
📚 مصباح المتهجد۷۵۶/۲
💢حضرت رضا علیه السلام:روز غدیر، روز قبولی اعمال شیعیان است.
📚 المراقبات / ۲۵۷
💢حضرت رضا علیه السلام:روز غدیر، روز زینت است.
📚 المراقبات / ۲۵۷
💢حضرت صادق علیه السلام:روز غدیر در زمین، روز میثاق نامیده شده است.
📚 بحار الانوار ۲۳۱/۹۵
💢مولانا امیرالمومنین علی علیه السلام:روز غدیر، روز گواهی و گواهان است.
📚 مصباح المتهجد۷۵۵/۲
💢امیرالمومنین علی علیه السلام:روزغدیر، روز پیمان است
📚 مصباح المتهجد۷۵۵/۲
💢مولانا امیرالمومنین علی علیه السلام:روز غدیر، روز جداسازی حق از باطل است.
📚 المراقبات / ۲۵۷
💢مولانا امیرالمومنین علی علیه السلام:روز غدیر، روزی است که منزلت شایستگان در آن، بلندی گرفت.
📚 مصباح المتهجد/۷۵۵
💢امیرالمومنین علی علیه السلام:روز غدیر، روز بیان کردن حقایق ایمان است.
📚 مصباح المتهجد۷۵۵/۲
💢امیرالمومنین علی علیه السلام:روز غدیر، روز آشکار کردن حقیقت است.
📚 مصباح المتهجد۷۵۵/۲
💢حضرت رضا سلام الله علیه:همانا روز زبونی شیطان است
📚 بحار الانوار ۳۲۳/۹۵
💢حضرت صادق علیه السلام:در این روز، رضایت خدا نهفته است.
📚 بحار الانوار ۳۲۳/۹۵
💢امیرالمومنین علی علیه السلام:روز غدیر، روز راندن شیطان است.
📚 مصباح المتهجد ۷۵۶/۲
💢امیرالمومنین علیه السلام:روز غدیر، روز آزمایش بندگان است.
📚 مصباح المتهجد ۷۵۶/۲
💢امیرالمومنین علیه السلام روز غدیر:روزی است که دلایل خداوند در آن روشن کشت.
📚 مصباح المتهجد ۷۵۵/۲
💢امیرالمومنین علی علیه السلام: روز غدیر، روز راهنمایی است.
📚 مصباح التهجد۷۵۶/۲
💢مولانا امیرالمومنین علی علیه السلام: روز غدیر، روز گشایش است.
📚 مصباح المتهجد/۷۰۰
💢 امام رضا علیه السلام :روز غدیر، روز لبخند است.
📚 المراقبات/ ۲۵۷
💢حضرت رضا سلام الله علیه:عید غدیر، برترین عید خداوند است.
📚 الغدیر ۱/۲۸۶
💢امام صادق علیه السلام روز غدیر، روز بپا خواستن است.
📚 بحارالانوار ۳۲۳/۹۵
💢امام صادق علیه السلام:روز غدیر، روز شادمانی است.
📚 الغدیر ۲۸۶/۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجاب؛ آرمان شهیدان
رهبر انقلاب: دیدید در وصیتنامههای شهدا چقدر دربارهی حجاب توصیه شده؛ خب، حجاب یک حکم دینی است؛ این آرمان شهیدان فراموش نشود.
🌸 سخن ناب 🌸
✍ پیام شهید : خواهرم رنگ مشکی چادر تو جلوه ای از رنگ سرخ خون من است
# هفته عفاف و حجاب
# ابوالقاسم علیزاده
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
405-sedayeenghelab_ir.mp3
2.19M
📢 #صدای_انقلاب شماره: 399
💠 چرا حکم آیت الله جنتی باز هم تمدید شد؟
🎙 کارشناس برنامه: دکتر یدالله جوانی
#شورای_نگهبان
#آیت_الله_جنتی
#فقیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ : امیرالمؤمنین یک جریان است
👤 #حجت_الاسلام_والمسلمین_عابدینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
آیا وضعیت فعلی حجاب تو کشور مناسبه ؟
قطعا نه
آیا گشت ارشاد اثربخش و بی عیب و ایراد عمل کرده ؟
قطعا نه
آیا وضعیت قیمت لباس و چادر مناسب تو بازار قابل قبوله ؟
حتما نه
آیا نقدی به دستگاه های متولی حجاب و عملکردشون وارد نیست ؟
حتما هست
اما همه این موارد نفی نمیکنه منطق قانون حجاب رو
ما به عملکرد و روش های فعلی نقد داریم
اما نباید در بحث و تئوری ، بی حجابی رو ترویج و به ناچار جا افتاده تلقی کنیم
قطعا قانون برای حجاب منطقی و قابل دفاعه . . .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | #رسانه مهم ترین ابزار برای گفتمان سازی عمومی است
👤 حجتالاسلاموالمسلمین خسروپناه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍تحریف غدیر
🔷 واقعه غدیر رویداد مهم تاریخ اسلام است که در آن پیامبر اسلام در پی دستور الهی، امام علی(ع) را به سمت جانشینی خود منصوب نمودند. این انتصاب در هجدهم ذیالحجهی سال دهم هجری در راه بازگشت از سفر حجةالوداع و در مکانی به نام «غدیر خم» انجام پذیرفت.واقعه غدیر در قرآن به عنوان روز اکمال دین مورد اشاره قرار گرفته است.
⭕️به فرمایش مقام معظم رهبری: «مسئله غدیر، مسئله ایجاد یک شاخص است، یک معیار و یک میزان است تا آخر دنیا مسلمانان میتوانند این شاخص را و این معیار را جلوی خودشان قرار بدهند و تکلیف مسیر عمومی امت را معین کنند» تحریف امر خداوند در واقعه ی غدیر تبعات فراوان و بسیار دردناکی به همراه داشته است:
🔻عدم اجرای فرمان الهی با کنار گذاشتن امام علی (ع)از جانشینی پیامبر
🔻تنزل جایگاه امامت به خلافت
🔻بازگشت تعصبات و تفکرات عصر جاهلیت به اسلام
🔻شهادت مظلومانه دخت گرامی پیامبر اسلام
🔻ایجاد جنگ های مختلف میان مسلمانان
🔻شهادت امام علی و امام حسن توسط جریان انحرافی اسلام
🔻موروثی شدن خلافت توسط خاندان ظالم و قدرت طلب اموی و عباسی
🔻شکلگیری فاجعه ی عظیم عاشورا که منجر به شهادت و اسارت خاندان پیامبر شد.
🔻ایجاد خفقان فکری و سیاسی در مسلمین که منجر به تحریف آیات و روایات شد.
🔻ایجاد فرق و مذاهب متعدد در اسلام ناب محمدی.
🔻محروم ساختن مسلمین از وجود بابرکت ائمه معصومین با کنارگذاشتن،زندانی کردن و شهادت ایشان.
🔻تضعیف و متلاشی شدن امپراطوری اسلامی .
🔻مستعمره شدن بسیاری از کشورهای اسلامی توسط استعمارگران غربی.
🔻شهادت مظلومانه بسیاری از علما و مسلمین توسط جریان ضد اسلامی.
🔻ایجاد فرق ضاله در بین مسلمین به ویژه وهابیت و بهائیت.
🔻فقر،عقب ماندگی و جنگ های فراوان در بلاد اسلامی.
🔻چپاول ثروت های مادی،معنوی و انسانی مسلمانان.
🔻لگدمال کردن شخصیت،هویت و اعتماد بنفس مسلمانان
🔻حاکمیت حکام خائن و بظاهر مسلمان در کشورهای اسلامی
🔻ایجاد گروهکهای وحشی،خونخوار و تکفیری مثل داعش،القاعده،منافقین و...در بدنه مسلمین.
🔻عدم ایجاد وحدت حقیقی بین جمعیت۱٫۵میلیاردی مسلمانان.
🔻معرفی اسلام به عنوان دینی خشن، عقب مانده که قدرت اداره کشورها را ندارد.
✅تحریف واقعه ی عظیم و حیاتی غدیر خم صرفا،به معنای از بین رفتن حق یک فرد و خاندان نبوده است،بلکه به قیمت از دست رفتن جان،مال،ناموس و حیثیت میلیون ها نفر مسلمان و حتی غیرمسلمان و درحقیقت خارجشدن بشریت از مسیرکمال بوده است./مصطفی علیجانزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 بزرگترین عید بودن غدیر به خاطر مسئله ولایت است
📹 ببینید | رهبر انقلاب: غدیر در آثار اسلامی ما به «عیداللهالاکبر»، «یوم العهد المعهود» و «یوم المیثاق المأخوذ» تعبیر شده است.
🔹 این تعبیرات که نشان دهندهی تأکید و اهتمامی خاص به این روز شریف است، خصوصیتش در مسألهی ولایت است. آن عاملی که در اسلام ضامن اجرای احکام است، حکومت اسلامی و حاکمیت احکام قرآن است، والّا اگر آحاد مردم، ایمان و عقیده و عمل شخصی داشته باشند، لیکن حاکمیت - چه در مرحلهی قانونگذاری و چه در مرحلهی اجرا - در دست دیگران باشد، تحقّق اسلام در آن جامعه، به انصاف آن دیگران بستگی دارد.
🔹 در حکومتهای بشری، آنچه که از به خود بستن و نشان دادن مظاهر اقتدار و سلطنت و سلطه و زورگویی و برای خود خواستن و غیر خود را نفی کردن هست، نقطهی مقابلش در حکومت الهی است؛ مظهر آن هم امیرالمؤمنین علیهالصّلاةوالسّلام است. ۱۳۷۸/۱/۱۶
🏷 #بزرگترین_عید_برترین_تبیین
🇮🇷
📝#بازخوانی | قضیه غدیر، قضیه جعل حکومت است
🍃🌹🍃
🔻غدیر منحصر به آن زمان نیست، غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی که حضرت امیر در این حکومت پیش گرفته است باید روش ملتها و دست اندرکاران باشد.
🔹قضیه #غدیر، قضیه جعل حکومت است، این است که قابل نصب است و الّا مقامات معنوی قابل نصب نیست....
🔸غدیر آمده است که بفهماند که سیاست به همه مربوط است، در هر عصری باید حکومتی باشد با سیاست، منتها سیاست عادلانه که بتواند به واسطه آن سیاست اقامه صلاة کند، اقامه صوم کند، اقامه حج کند، اقامه همه معارف را بکند و راه را باز بگذارد برای اینکه صاحب افکار، یعنی آرام کند که صاحب افکار، افکارشان را با دلگرمی و با آرامش ارائه بدهند.
🔺بنابراین، این طور نیست که ما خیال کنیم که ولایتی که در اینجا می گویند، آن امامت است و امامت هم در عرض فروع دین است، نخیر؛ این #ولایت عبارت از حکومت است، حکومت مجری اینهاست...
📚 صحیفه امام، ج٢٠، ص: ١١١-١١٨
❌ متن کامل فرمایش امام خمینی رحمةالله علیه در لینک زیر👇👇👇
https://b2n.ir/x51317
#روشنگری | #ثامن | #عید_غدیر
اصلِ #ولایت_فقیه به عنوان استمرارِ امامت ، یکی از شاخصه هایِ مهم جریان وفرهنگِ غدیر است که باید مورد توجه قرار بگیرد
#امام_خامنه_ای
#ولایت_فقیه
#عیدغدیر
چهار ضلع کعبه عشق در مسیر هدایت و نجات بشر
(( بعثت ، غدیر ، عاشورا و ظهور ))
از ابتدای خلقت و حیات بشر که هابیل و قابیل در برابر هم قرار گرفتند ، دو جریان حق و باطل بروز و ظهور یافت و انسان نیز در مواجهه با دو جریان هابیلی و قابیلی که یکی نماد مظلومیت و پاکی و کرامت انسانی و تربیت الهی و دیگری نماد ظلم و ستم و رذائل اخلاقی و تربیت شیطانی ، مخیر به انتخاب مسیر حیات زندگی گردید . (( فالهمها فجورها و تقواها ، قد افلح من زکّیها و قد خاب من دسّاها – آیه 8 تا 10 سوره شمس )) این سنت الهی است که انسان در مسیر رشد و تعالی ، به پشتوانه نعمت عقل و خرد، برای رسیدن به کمال و سعادت و رستگاری در مواجهه با جبهه شیطانی ، پشت پا به امیال نفسانی و وسوسه ها و القائات ابلیس لعین زده و با مجاهدت و مقاومت ، از حریم خلیفه اللهی پاسداری نماید و بدینسان به مدال پر افتخار ، و شایستگی مسجود ملائک شدن و اشرف مخلوقات گردیدن نائل آید .
در این مسیر خالق هستی که انسان را برای خود آفرید (( ما خلق َ الجن و الانس الا لیعبدون – آیه 56 سوره ذاریات )) برای آنکه آدمی، در انتخابش که امتیازی برای او لحاظ می گردد دچار اشتباه و تزلزل و تردید نشود ، امر رسالت و نبوت را به عنوان پیامبر بیرون به کمک پیامبر درونش ( عقل ) ماموریت داد تا همواره حجت را به همه آحاد بندگان و نوع بشر تمام کرده باشد .
این شد که در فرآیند رشد و کمال، به تناسب شرایط هر عصر و زمانی برای هدایت و تربیت توحیدی بشر، پیامبرانی را برانگیخت (( هو الذی بعث َ فی الامیین رسولاً مِنهُم یتلوا علیهم آیاته و یزکیهم و یعلمهم ُ الکتاب و الحکمه – آیه 2 سوره جمعه ))
در گذر زمان جبهه ابلیس و شیطانی نیز که قسم یاد کرده بر مزاحمت و ممانعت بندگی انسان (( فبعز َّ تک َ لا غوینهم اجمعین الا عبادک منهم المخلصین – آیه 82 و 83 سوره ص )) ساکت ننشسته و در جنگ و ستیز با موحدان و زیبائیهای حیات بشر ( عدالت ، امنیت ، معنویت ، عبودیت ، طهارت و پاکی ) از هر گونه تلاش و فتنه و اغوا و اقدامی دریغ نکرده و پیوسته تلاش شوم خود را داشته است .
ارسال رسل از آدم تا خاتم ( ص) و مجاهدات و تلاش ها و رنج های فراوان تک تک انبیاء الهی در مبارزه با شیاطین جنی و انسی به ویژه فراعنه و قدرتهای ظالم و ستمگر و مفسد تاریخ تا ابولهب و ابوجهل دوران پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) یک حقیقت را به اثبات رساند و آن ارزش و عظمت بعثت که آغاز و پشتوانه ای برای راهنمایی و هدایت بشر به سوی کرامت و شرافت موحدانه و مومنانه بوده است . بعثتی که در جهت خدمت به آحاد بنی آدم ، همواره دو چراغ روشنایی بخش حیات یعنی کتاب و شریعت آسمانی را به فراخور قوه هاضمه و ادراکی انسان در شرایط هر عصر و زمانی پیش روی آدمیان قرار داد و اوج این عظمت در بعثت نبی خاتم (ص) بود که باید در طی بیست و سه سال ، مجاهدات تمامی انبیاء و کتاب ها و ادیان و شریعت های توجیدی و آسمانی را به کمال خود می رساند تا بدینسان ماموریت نبوت و رسالت در مسیر هدایت بشر به اتمام می رسید و لذا پس از او که بعثتش ، نوید کتاب کامل ( قرآن ) و شریعت کامل ( اسلام ) را می داد دیگر نه پیامبری خواهد آمد و نه کتاب و شریعت دیگری . از این روی بعثت رسول خاتم (ص) تجلی همه ظرفیت انبیاء الهی گردید و شجره نبوت را به ثمره و محصول نهایی خویش نزدیک کرد و با نوید رهایی و نجات نوع انسان را از پلشتی های کفر و شرک و الحاد و نیز هرگونه فسق و فجور و ظلم و ستم و تباهی به بهترین وجه بارقه امیدی نه فقط در دل موحدان عالم بلکه همه بشریت تشنه پاکی و کرامت و امنیت و عدالت به وجود آورد .
غدیر !
در امتداد مجاهدات انبیاء الهی و جریان بعثت انبیاء به ویژه نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) روزهای پایانی عمر پیامبر رحمت و ماموریت نبوت فرا رسید . در بستر حجه الوداع و بازگشت از آخرین حج ، در برکه غدیر به امر خدای منان آخرین ماموریت حضرت رقم خورد. آنجا که پیام وحی توسط جبرئیل امین اینگونه نازل گردید : (( یا ایها الر َّ سول بلغ ما انزل َ الیک من ربک و ان لم تفعل فما بلّغت رسالته - آیه 67 سوره مائده )) به دستور پیامبر اسلام همگان توقف نمودند و پیش افتادگان نیز امر به بازگشت گردیدند . 90 یا 120 و یا 150 هزار جمعیت در مسیر بازگشت از سفر حج گرد شمع وجود پیامبر رحمت ، اجتماعی بی نظیر را فراهم ساختند . پیامبر خدا برای تحقق امر الهی و انجام آخرین ماموریت ، خطبه ای خواند و در ضمن آن فرمود : ای مردم این آخرین باری است که در چنین اجتماعی به پا می ایستم ، پس بشنوید و اطاعت کنید و در مقابل امر خداوند سر تسلیم فرود آورید . چون چشم ها و دل ها متوجه حضرت شد ، عالمی از سکوت، توام با شکوهی غیر قابل وصف ، بر جمعیت حاکم گردید.
زبان حال همگان این بود : چه امر مهمی پیش آمده است و پیامبر چه می خواهد بفرماید ؟!
در این حال پیامبر اکرم (ص) از میان آن جمعیت کثیر علی ابن ابیطالب (ع) را بر منبری از جهاز اشتران در کنار خویش فراخواند و دست برد بر کمربند علی (ع) و او را بر سر دست بلند کرد تا همگان این صحنه را ببینند و سپس فرمود : (( ایها الناس الست ُ اولی بالمومنین من ا نفسهم )) . همگان فریاد زدند : بلی یا رسول الله (ص) . و یا پرسید : (( من اولی بکم من انفسکم ؟ )) همگی پاسخ دادند : خدا و رسولش اولی بر ما هستند . وقتی از همه این جمعیت اقرار و اعتراف بر این امر گرفت ، با نوا و ندایی آسمانی فرمود : (( الا من کنت مولاه فهذا علیٌ مولاه ، اللهم وال من والاه و عاد من عاداه وانصر من نصره و اخذل من خذله )) . بر شکوه این حماسه بی نظیر وقتی افزوده شد که خدای متعال مُهر تایید بر اقدام پیامبرش با نزول این آیه زد : (( الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم ُ الاسلام دینا – آیه 3 سوره مائده ))
و سپس فرمود : (( انا صراط الله المستقیم الذی امرکم باتباعه ، ثمّ علیٌ من بعدی ، ثمّ وُلدی من صُلبه ائمه الهُدی ، یهدون الی الحق و به تعدلون )) .
ای مردم حجت را بر شما تمام کردم و برایتان روشن ساختم و به شما راه را نشان دادم و این علی است که بعد از من به شما می فهماند . بدانید من با خدا بیعت کردم و علی با من بیعت کرده است و من از جانب خداوند برای او از شما بیعت می گیرم .
آری این صورت حماسه عظیم غدیر خم بود که در خطبه غدیریه حضرت به زیبائی تمام تبیین گردیده است و اما سوال این است که مگر جوهره و حقیقت غدیر چه بوده است که پیامبر خدا با این هیئت و شیوه و در آن شرایط سخت، اجتماع عظیم امت را زحمت داد و حتی سه روز و شب همگان را حول و محور آن در برکه غدیر نگهداشت ؟!
غدیر ! نه یک اتفاق و حادثه بود که پرده برداری از ثمره و محصول مجاهدات تمامی انبیاء الهی و خروجی رسالت و نبوت بود.
غدیر! نه یک پدیده صرفاً تاریخی که تجلّی جریان امامت و ولایت بود .
غدیر ! نه یک امر ساده و محدود به قطعه از زمان خاص ، که طلوع و ظهور یک جریان منحصر به فرد برای نجات بشر بود .
غدیر ! نه صرفاً برای اخذ میثاق از امت برای مودّت و محبت به شخصیتی همچون امیرالمومنین علی (علیه السلام) بود که ناظر بر پذیرش ولایت و سرپرستی و هدایت گری امت بود .
غدیر ! تجلی انسان کامل ، که در مسیر نبوت و رسالت ساخته و پرداخته شده بود و اکنون باید به منزله تجسم عینی و ملموس، الگویی مطمئن برای بشریت طالب سعادت و رستگاری ، نقش ایفا کند .
غدیر! نه فقط معرفی خلیفه و جانشین و وصی رسول خدا برای بعد از او بود که تر سیم جریانی جاودانه تا آخر عمر بشر برای نجات بشر از هر گونه پلشتی و انحراف و انحطاط و ظلم و تباهی بود .
غدیر! حلقه وصل بین رسالت و نبوت ، و امامت و ولایت بود .
غدیر! آرزوی تمامی انبیاء الهی در فرآیند هدایت و تربیت انسان موحد که متجلی از انسان کامل یعنی مولایمان علی (علیه السلام) بود .
غدیر! پرده برداری از انسان کامل علی (علیه السلام) به عنوان ثمره تلاش و مجاهدات تمامی پیامبران و کتاب ها و شریعت های آسمانی بود .
غدیر ! به واقع معرفی قرآن ناطق و ترجمان کامل شریعت اسلام به عنوان کمال یافته کتاب ها و شریعت های آسمانی بود .
این بدین معناست که دامنه غدیر از ابتدا ء خلقت و از آدم تا خاتم و پس از آن تا آخر عمر بشر امتداد و گستردگی دارد.
این بدین معناست که غدیر نه متعلق به تشیع و مسلمانان است بلکه تعلق به تمامی آحاد بشر روی زمین که در آرزوی نجات و رهایی از ظلم و فسق و فجور است ، دارد . آری گم شده بشر در برکه غدیر تجلی یافت .
زیرا گره خوردن دست علو ی با دست نبوی ، در امتداد رسالت و نبوت ، این امامت و ولایت است که بشریت تشنه عدالت و امنیت و حریّت و طهارت و پاکی را به سوی خود فرا می خواند .
غدیر! نه یک روز عید سعید است که غدیر جریانی مستمر و بلاانقطاع تا تحقق (( لیظهره علی الدین کلّه – آیه 33 سوره توبه )) است. مکتب و منطقی است قوی ، که لحظه لحظه زندگی انسان طالب سعادت و رستگاری را به سوی خود فرا می خواند و به همین جهت است که پیام غدیر همه کاخ های ظلم و ستم و همه فراعنه روزگاران را به لرزه انداخته است .
در عظمت و اهمیت غدیر همین بس که چه در تاریخ و چه در عصر حاضر ، سخت ترین دشمنان را فراسوی خود دیده و می بیند .
به مروان حکم گفتند مگر علی را نمی شناسی؟ با کلامی قاطع گفت : بهتر از من کسی علی را نمی شناسد که او بهترین و برترین انسان خلقت است و نمونه ندارد . پرسیدند پس چرا علیه او سبّ و دشنام داده و فتنه و تبلیغات سوء می کنید؟ بی شرمانه گفت : لا یستقیم لنا الامر الاّ بذلک . چون او را می شناسیم و با وجود مکتب و منطق اقناع کننده او
که اگر اقبال از توده های مردم به سوی او روان گردد ، دیگر جایی برای ما در عرصه قدرت و سیاست باقی نمی ماند . پس باید علی از چشم ها بیفتد تا چرخ روزگار به نفع ما بچرخد .
و این خود شرح حال ما نیز در این عصر و زمان است .
و البته اگر جریان غدیر ادامه نمی یافت و با همه آحاد بشر کاری نداشت ، معاویه ها و طالبان قدرت های شیطانی در امتداد فتنه ثقیفه ، علیه جریان غدیر و خروجی آن امامت و ولایت و شخصیت امیرالمومنین علی (علیه السلام) و امامان معصوم از صلب او ، فتنه و ستیز نمی کردند .
عاشورا :
عاشورا گواه حقانیت غدیر و هزینه سنگین جبهه حق برای ماندگاری پیام غدیر بود . اوج تقابل موحدان و شاکران و اهل ایمان با اعقاب پیشه گان و مرتجعان و واپس گرایان دنیا طلب بود.
براستی چرا عاشورا اتفاق افتاد ؟
آیا اهل کوفه امام حسین (علیه السلام) و اهل بیت پیغمبر و فرزندان علی ابن ابی طالب (علیهم السلام) را نمی شناختند ؟
از نظر اعقاب پیشه گان اموی و یزیدی که تهاجمات کور روانی و تبلیغات دروغین و شومشان علیه غدیر عقیم مانده بود ، باید عاشورا اتفاق می افتاد تا آخر ین رمق و نفس های غدیریان گرفته می شد و برای همیشه نام و مرام علی (علیه السلام) و فرزندان معصوم او از صفحه حیات بشری محو می گردید . والبته از منظر عاشورائیان غدیری نیز باید ایثارگرانه جویب خون راه می افتاد تا پیکر نیمه جان اسلام و قرآن و جبهه امامت و ولایت جانی دوباره می گرفت و ضمانت بقاء و ادامه حیات می یافت . عمق حماسه و نهضت خونبار کربلا خود گواه خبث طینت و اوج دنائت و پستی دنیا پرستان بی سر و پا و انسان نماهای ظالم و قدرت پرست یزیدی بود که در برابر مکتب و منطق نجات بخش غدیر و جریان امامت در عرصه کربلا ، قد علم کرده بودند و باید که این ایثار و هزینه سخت و سنگین از طرفی و تحمیل مصیبت های عظیم و بی نظیر از جهتی بر آل الله صورت می پذیرفت تا غدیر می ماند . اساساً عاشورا بدون غدیر و جدای از جبهه غدیر چه بسا هرگز اتفاق نمی افتاد و یا در قطعه ای از زمان و مکان برای همیشه دفن و حبس می گردید . ماندگاری و جاودانگی عاشورا که روز به روز می رود تا دامنه خود را عالم گیر و در نهایت بین المللی و جهانی کند تا همه عالم یکپارچه فریاد یا لثارات الحسین گردد و ندای کل یوم عا شورا و کل ارض کربلا در پهنای گیتی ، یکپارچگی و هم نوایی همه آحاد بشر طالب عدالت و حریّت روی زمین را باعث گردد. و در نهایت، زمینه برای قیام و فریاد آخر و سپس استقرار دولت کریمه و توحیدی و عدل و جهانی خاتم الاوصیاء امام زمان (عج) فراهم بشود . که البته پیش نیاز نهضت مهدوی نیز انقلاب خون بار عاشورا بوده و هست .
ظهور :
دامنه غدیر و پیام نجات بخش و امید آفرین آن با هزینه ویژه و سنگین عاشورا به پهنای همه کشورها و ملت های جهان با نشر منطق و مکتب عاشورا و آموزه های اقناع کننده دانشگاه بین المللی حسینی (علیه السلام) طبق وعده الهی (( لیُظهره عَلی الدین کُله – آیه 3 سوره توبه )) بستر گیتی را برای قیام و فریاد آخر و نیز استقرار دولت کریمه عدل جهانی آخرین حجّت خدا امام زمان ( ارواحنا فداه ) مهیا خواهد ساخت . حضرت ولی عصر (عج) آخرین ولی و امام معصوم است که پایان بخش ماموریت رسالت و ولایت خواهد بود . چنان که جدش پیامبر رحمت (ص) ماموریت رسالت و نبوت را به پایان و هدف غائی و نهایی رسانید ، آخرین حجّت خدا حضرت بقیه ا... (اروحنا فداه) نیز ماموریت امامت و ولایت را که استقرار حاکمیت یکپارچه حیات بشری است ، جامه ی عمل خواهد پوشید و بدینسان بشریت به انتظار نشسته منجی را به آرزوی دیرینه اش خواهد رسانید .
با استقرار دولت کریمه اوست که ضمن تحقق آرمان و وعده الهی ، بشریت روی زمین طعم شیرین عدالت و پاکی و امنیت و کرامت انسانی و سبک زندگی به تمام معنا الهی و توحیدی و انسانی را خواهد چشید . در این زمان است که غدیر با همه عظمت و ظرفیتش در تمامی عالم جلوه خواهد یافت و در این زمان است که تازه انسان پی به این عظمت خواهد برد .
در نتیجه ! غدیر نه یک پدیده صرفاً تاریخی بلکه حقیقتی است که از اول خلقت تا پایان خلقت جلوه گری می نماید . غدیر ، همه چیز حیات و زندگی انسان و آبروی آفرینش است و همچنان باید با شکوه ، بر تار و پود افکار و اندیشه ها و دل ها و سبک زندگی آدمی حاکم باشد. تا از این طریق صراط مستقیم نیز تفسیر گردیده و مسیر سعادت و رستگاری و نجات بشر هموار و هموارتر بشود .
ان شاءا...
ابوالقاسم علیزاده
۱۴۰۱/۴/۲۷ عید سعید غدیر خم
🇮🇷
📝#یادداشت_کوتاه | آدرس غلط و تحريف تاريخ
🍃🌹🍃
🔻دولت دوازدهم در حالي در تابستان سال ۱۴۰۰ به پايان کار خود رسيد که با بيشترين انتقادات از جانب قشرهاي مختلف جامعه روبرو بود. ضعفها و ناکارآمديها در آن تراز بود که حتي دوستان و همراهان روحاني نيز بهصف منتقدين پيوسته و ديگر دفاعي از عملکرد وي نداشتند!
🔹 اينک پس از یک سال سکوت رئیسجمهور پيشين در مراسمي به مناسبت عيد غدير پشت تريبون قرارگرفته تا به تطهیر عملکرد خود بپردازد و به تعبير خودش مانع از تحريف حقايقي شود. اما برخلاف ادعا، دقیقاً در همان مسير تحريف حرکت کرده است.
1⃣ بخشي از اظهارات آقاي روحاني اختصاص به مسئله تحريم داشته و مدعي شده که «قطعاً اين مسئله و رفع مجدد تحريمها قابلحل بود و ایکاش دچار ۹/۱۱ (۱۱ آذر ۹۹) و مصوبه هستهاي مجلس نميشديم تا ميتوانستيم در اسفند ۱۳۹۹ تحريمها را پايان دهيم.»اين اظهارات در حالي است که آقاي روحاني با شعار "عبور از تحريمها با مذاکره و گفتگو" توانست در ارديبهشت سال ۱۳۹۲ به قدرت رسيد و تا 9/11/1399 بيش از هفت سال و نيم فرصت داشت تا براي رفع تحريمها تلاش نمايد!
2⃣ در حالی آقای روحانی و جریان غربگرای داخلی دولت را براي عملياتي کردن حذف ارز ترجیحی موردحمله قرار میدهند که خود بهعنوان "بانيان وضع موجود" نقش اصلي را در شکلگیری خط فسادزاي اعطاي ارز ۴۲۰۰ اي را بر عهده داشتند. اين اظهارات نقطه آغاز حرکتي جديد خواهد بود که زين پس با شدت بيشتري ادامه خواهد يافت. چراکه انتخابات سال ۱۴۰۲ نزديک است و "بانيان وضع موجود" بازهم ميل صندلي قدرت داشته و براي دستيابي به آن خيز برداشتهاند!
🔺نکته مهم اینکه؛ آقاي روحاني بهجای آنکه تلاش کند تا با تحريف حقايق، چهره عملکرد خود را ترميم نمايد، خوب است که به خطاها و اشتباهات خود اعتراف کند تا فرصتي براي درسآموزي و عبرت گیری فراهم آيد و خطاهاي ديروز توسط دولت امروز تکرار نگردد!
✍مهدي سعيدي
#روشنگری | #ثامن | #عید_غدیر
🌹 قالَ الإمام موسى بن جعفر الكاظم (عليه السلام) : وَجَدْتُ عِلْمَ النّاسِ فى أرْبَع: أَوَّلُها أنْ تَعْرِفَ رَبَّكَ، وَالثّانِيَةُ أنْ تَعْرِفَ ما صَنَعَ بِكَ، وَالثّالِثَةُ أنْ تَعْرِفَ ما أرادَ مِنْكَ، وَالرّبِعَةُ أنْ تَعْرِفَ ما يُخْرِجُكَ عَنْ دينِكَ.
♦️حضرت امام موسي كاظم (عليه السلام) فرمود: تمام علم مردم را در چهار مورد شناسائى كرده ام:
اوّلين آن ها اين كه پروردگار و آفريدگار خود را بشناسى و نسبت به او شناخت پيدا كنى.
دوّم، اين كه بفهمى كه از براى وجود تو و نيز براى بقاء حيات تو چه كارها و تلاش هائى صورت گرفته است.
سوّم، بدانى كه براى چه آفريده شده اى و منظور چه بوده است.
چهارم، معرفت پيدا كنى به آن چيزهائى كه سبب مى شود از دين و اعتقادات خود منحرف شوى (يعنى راه خوشبختى و بدبختى خود را بشناسى و در جامعه چشم و گوش بسته حركت نكنى).
📚 بحارالأنوار، ج 78، ص 328