eitaa logo
رجعت عیسی ع
297 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
235 ویدیو
374 فایل
اهداف: 🌐 اخبار از دنیای مسیحیت 🕍 شناخت ادیان ابراهیمی ⛪ 🗣 پاسخ به شبهات مسیحیت تبشیری 💥شناخت فرقه های سری و خطرناک💥 مدیریت: @Khodakarami313
مشاهده در ایتا
دانلود
💠💠 نحوه‌ی برخورد تفاسیر مختلف با اسرائیلیات 🔵 با آغاز عصر تدوین تفسیر، فراوانى که وارد حوزه فرهنگ اسلامى شده بود، به نیز راه یافت. مجموع تفاسیر تدوین شده را مى‌توان به لحاظ نقل و عدم نقل اسرائیلیات، کیفیّت نقل و نیز نقد این روایات به چند دسته تقسیم کرد: 1⃣ تفاسیرى که اسرائیلیات فراوانى را بدون سند و بدون این‌که به نقد یا ردّ آنها بپردازند، آورده‌اند؛ مانند تفسیر‌ مقاتل بن سلیمان، و الدر المنثور سیوطى. 2⃣ ‌تفاسیرى که اسرائیلیات را با سند ذکر کرده و جز در مواردى اندک، به نقد آن نپرداخته‌اند؛ مانند جامع البیان طبرى. 3⃣ ‌تفاسیرى که اسرائیلیات را با سند ذکر کرده و در بیشتر موارد به نقد و بررسى آنها پرداخته‌اند؛ مانند تفسیر‌ القرآن العظیم ابن‌کثیر. 4⃣ تفاسیرى که اسرائیلیات را بدون سند نقل کرده و بیشتر به نقد آن پرداخته‌اند؛ مانند مجمع البیان فى تفسیر القرآن طبرسى و روض‌الجنان و روح‌الجنان ابوالفتوح رازى. 5⃣ ‌تفاسیرى که ضمن حمله شدید به اسرائیلیات و ناقلان آنها، خود در مواردى گرفتار این روایات شده و بدون نقد آنها را در تفاسیر خود آورده‌اند؛ مانند الجامع لاحکام القرآن قرطبى و روح‌المعانى فى تفسیر القرآن آلوسى. 6⃣ ‌تفاسیرى که از نقل اسرائیلیات احتراز و جز در موارد اندک همراه با نقد و ردّ آنها، از ذکر این روایات خوددارى کرده‌اند؛ مانند المیزان فى تفسیر القرآن علامه طباطبایى که گاهى اسرائیلیات را با سند یا بدون سند و با ذکر منبع نقل کرده؛ امّا با معیارهاى عرضه بر قرآن، سنّت و عقل به نقد این روایات مى‌پردازد. 🕊🕊🕊@bazgashteeisamasih
✡ امنیت اسرائیل یا رضایت سرمایه‌داران صهیونیست؟ 1⃣ بر روی این نکته تأکید داریم که: تصور عمومی مبتنی بر «اداره شدن آمریکا توسط اسرائیل» و «فرمان‌برداری دولت‌مردان آمریکا از حاکمان اسرائیل»، دقیق و مبتنی بر واقعیت نیست. 2⃣ در واقع هر دو گروه حاکمان اسرائیل و آمریکا گوش به فرمان حلقه‌ای از سرمایه‌داران صهیونیست هستند که توسط آ‌ن‌ها انتخاب شده و تنها در مقابل آنان پاسخ‌گو هستند. 3⃣ برای این حلقه‌ی صهیونیست، نه آمریکا ارزشی دارد و نه اسرائیل تقدّسی! آمریکا و اسرائیل تا زمانی وجود دارند که وجودشان برای این شبکه ضرورت داشته باشد. لذا اگر زمانی نفع این شبکه‌ی جهانی در نابودی هریک از این دو کشور باشد، خود اقدام به نابودی آن‌ها خواهد کرد! 4⃣ در همین راستا، مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، در دیدار 2 سال قبل خود با بسیجیان به همین مطلب اشاره فرمودند که توجه شما را به اين قسمت بیانات ایشان جلب می‌کنیم: 🔸 …امّا این‌که حالا شما می‌گویید امنیت اسرائیل باید حفظ بشود، من می‌گویم این حرف هم حرف صادقانه‌اى نیست. براى دولت‌مردان و دولت‌زنانِ آمریکا، امنیت اسرائیل مسئله‌ى اصلى نیست، مسئله‌ى اصلى چیز دیگرى است. مسئله‌ى اصلى براى این حضرات، راضى نگهداشتن شبکه‌ى سرمایه‌داران صهیونیست است که رگِ حیات اینها را در دست گرفته‌اند. 🔸 مسئله‌ى آنها این است؛ والّا اسرائیل باشد یا نباشد، چه اهمیتى براى این‌ها دارد؟ آنچه برایشان مهم است این است که رگِ حیاتشان را داده‌اند به دستِ شبکه‌ى سرمایه‌داران صهیونیست؛ آن‌هایى که هم به این‌ها رشوه می‌دهند، هم این‌ها را تهدید می‌کنند؛ رشوه می‌دهند – رشوه‌ى پولى، پول به آن‌ها می‌دهند – [آن‌ها هم‌] پول می‌گیرند؛ رشوه‌ى مقامى و وعده‌ى مقام می‌دهند و اگر با آن‌ها که نبض اقتصاد آمریکا را در دست دارند ساخت و پاخت نکنند، از رسیدن به مقامات عالى – مثل ریاست جمهورى، مثل وزارت و مانند این‌ها – خبرى نیست؛ مسئله برایشان این است. 🔸 تهدید هم می‌کنند؛ اگرچنان‌چه این‌ها بر خلاف میل آن شبکه‌ى خطرناک عمل بکنند تهدیدشان می‌کنند، یا تهدید می‌کنند به این‌که شما را وادار می‌کنیم به استعفا، یا براى شما رسوایى درست می‌کنیم! که این‌ها را در زندگى آمریکایى در این چند سال دیده‌اید؛ یکى را متهم می‌کنند، یکى را بدنام می‌کنند، براى یکى ماجراى فساد جنسى درست می‌کنند، یکى را وادار به استعفا می‌کنند، یکى را هم ترور می‌کنند؛ از این رؤسا و بزرگان، کسانى را ترور هم کردند؛ دست آنها باز است! 🔸 شما از این می‌ترسید، شما ملاحظه‌ى این‌را می‌کنید؛ مسئله‌ى امنیت اسرائیل نیست، مسئله‌ى امنیت خودتان است. 🕊🕊🕊@bazgashteeisamasih
💠💠 ویژگی‌های قوم یهود (۲) خودبرتربینی 1⃣ خودپسندی و خود را بالاتر از دیگران دیدن از ویژگی‌های بارز بنی‌اسرائیل بوده که منشأ رفتارهای سیاسی و اجتماعی خاصی در طول تاریخ، توسط ایشان شده است. 2⃣ نکته‌ی قابل توجّه اینکه، همین مردمی که به کلیه‌ی مظاهر شریف الهی اهانت و دشمنی روا می‌دارند، آنجا که منافعشان ایجاب کند، احکام دین را منحصر به خود تلقّی کرده و خود را تافته‌ای جدا بافته در نظر گرفته و همین امر باعث شده که تنها دین خود را اصیل بدانند و با روحیه‌ی دین‌ستیزی خود، جهت تمرّد از دستورات الهی و بی احترامی به انبیا و شریعت‌های پس از حضرت موسی (ع) نیز مستمسکی در دست داشته باشند. 3⃣ حتّی دین پژوهانی که با تسامح، ادیان مختلف را بررسی کرده‌اند نیز معتقدند، قوم بنی‌اسرائیل تأکید بی‌مورد راجع به ممتاز بودن خود می‌نمایند. (1) 4⃣ مسلّماً ریشه‌ی توهّم برگزیده بودن یهود، از همان دخل و تصرف‌های منفعت‌طلبانه در متون دینی ناشی می‌شود: 🔸و از این جهت که پدران تو را دوست داشته، ذریّت ایشان را بعد از ایشان برگزیده بود تا تو را به حضرت خود، با قوّت عظیم از مصر بیرون آورد. (2) 🔸… و ایشان قوم من خواهند بود و من خدای ایشان خواهم بود. (3) 🔸و به فرعون بگو: خداوند چنین می‌گوید: اسرائیل پسر من و نخست زاده‌ی من است. (4) 5⃣ آنها حتّی با آن همه سابقه‌ی ضدیّت با خدا و انواع شیطنت‌های کفر آمیز، خود را فرزندان خدا دانسته و هدایت الهی را منحصر به خود می‌دانند!! 6⃣ طبق اعتقاد احبار و مفسران یهود، خدا یهود را به عنوان قوم برتر برگزیده و تمام ابنای بشر را بردگان ایشان قرار داده است. به همین علّت یهودیان مردم غیر یهود را جوییم [ گوییم ]؛ یعنی حیوان‌هایی به شکل بشر می‌خوانند. (5) 7⃣ برخی این اعتقاد افراطی قوم یهود به برگزیده بودن یا خود را تافته‌ی جدا بافته دانستن را به کتاب تلمود (6) نسبت می‌دهند. (7) 8⃣ نباید فراموش کرد که گردآوری و تدوین تلمود، تلاشی از سوی برخی علما و ربانیّون یهود بوده که در صدد حفظ وحدت و هویّت خود قوم پس از ویرانی معبد بوده‌اند و در این راستا ابتدا از اواخر قرن نخست میلادی به تهیه‌ی فهرست کتاب‌ها و نوشته‌های مقدّس اقدام نموده و سپس تدریجاً به تدوین احکام و هنجارهایی برای تضمین وحدت قومی و دینی درباره‌ی این دین دست زدند. (8) 9⃣ جالب است بدانیم که گروهی از یهودیان گرچه تلمود را بر گرفته از سخنان خاخام‌های یهودی می‌دانند، امّا شأن و منزلتی والا برای آن قائلند، بدان حد که معتقدند خدا در هر مشکلی که قابل حل در آسمان نباشد، با خاخام‌ها مشورت می‌کند! و هر آن کس که با شریعت موسی مخالفت کند، گناهش بخشوده می‌شود، امّا آنکه با تلمود مخالفت کند، عقوبتش مرگ است. (9) 🔟 اهمیّت این موضوع مهم وقتی آشکار می‌شود که بدانیم خیلی از قوانین و پروتکل‌های رسمی صهیونیسم در دوران معاصر، تفاسیر جدید خاخام‌های یهودی [مشاوران خدا!!] از منابعی مانند تلمود است. 1⃣1⃣ البتّه وقتی که طبق تصریح تلمود: "تفاوت میان یهودی و غیر یهودی همان قدر است که میان انسان و حیوان فرق وجود دارد." (10) آیا نمی‌توان با قرائت جدیدتری! از متون دینی، مجوّز نسل‌کشی حیوانات توسط تنها گروه انسان‌ها یا همان قوم برتر را صادر کرد؟! 2⃣1⃣ اسرائیل شاهاک، اندیشمند یهودی و از مخالفان سرسخت صهیونیسم جهانی در کتاب خود «تاریخ یهود – مذهب یهود»، توجیهات خاخام‌های مبلّغ «تلمود»، را درباره‌ی قتل و نژادکشی غیر یهودیان، به خوبی توضیح داده است. (11) 🔴 پی‌نوشت‌ها: 1- هیوم، رابرت ارنست، «ادیان زنده جهان»، عبدالرحیم گواهی، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، 1378، ص304. 2- تثنیه / 4-37. 3- حزقیال/ 11-20. 4- خروج / 4-22. 5- مغنیه، محمّد جواد، «اسرائیلیات القران»، دارالجواد، بیروت، 1400، ص16. 6- برای تلمود ر.ک: اشتاین سالتز، آوین، «سیری در تلمود»، باقر طالبی دارابی، مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب، 1383، ص31. 7- خان، ظفر الاسلام، «نقد و نگرشی بر تلمود»، محمّد رضا رحمتی، مرکز مطالعات وتحقیقات اسلامی، 1369، ص132. 8- کلباسی اشتری، حسین، «مدخلی بر تبار شناسی کتاب مقدّس»، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، 1384، ص222. 9- محمّد قاسمی، حمید، همان، ص20. 10- «تلمود، سهندرین» /2-58 به نقل از: محمّد قاسمی، حمید، همان، ص37 11- شاهاک، اسرائیل، «تاریخ یهود – مذهب یهود»، مجید شریف، نشر چاپخش، 1376، صص204-119. 📚 منبع: رکنی، سیّد محمّد باقر، (1389)، اخلاق یهودی و تمدّن غربی، تهران: هلال، چاپ دوم. 🕊🕊🕊@bazgashteeisamasih
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠💠 اسرائیلیات (1) ✡ روایات و داستان‌هاى وارد شده از منابع یهود به فرهنگ اسلامى 1⃣ واژه گاهى در معنایى ویژه، فقط بر آن دسته از روایاتى اطلاق مى‌گردد که صبغه‌ی دارد و از طریق فرهنگ یهودى وارد حوزه اسلامى مى‌شود، و گاهى در معنایى گسترده‌تر هر آنچه را که صبغه‌ی یهودى و مسیحى دارد و در منابع اسلامى داخل شده، و گاهى در مفهومى گسترده‌تر از دو مورد پیشین به‌کار رفته و هر نوع روایت و حکایتى را که از منابع غیر اسلامى وارد قلمرو فرهنگ اسلامى مى‌گردد شامل مى‌شود. 2⃣ مراوده زیاد با مسلمانان در صدر اسلام، گسترده‌تر بودن فرهنگ یهود در مقایسه با ملت‌هاى دیگر، عداوت بیشتر آنان با مسلمانان، کارآمدتر بودن حیله‌هایشان و نقش بیشتر در گسترش این روایات، سبب شد جنبه‌ی یهودى و اسرائیلى بر دیگر جهات غالب، و بر همه‌ی آنها واژه اطلاق شود. 3⃣ آغاز ورود اسرائیلیات به فرهنگ اسلامى به نفوذ تمدّن و فرهنگ یهودى به فرهنگ اعراب بت‌پرست قبل از اسلام بازمى‌گردد. چون داراى دین و کتاب آسمانى بودند، موقعیت و فرهنگ بالاترى در مقایسه با مشرکان داشتند و نزد آنان از جایگاه علمى ویژه‌اى برخوردار بودند. مشرکان براى فهم بسیارى از مسائل، از جمله مسائل مربوط به خلقت، تاریخ ملّت‌هاى گذشته و‌… به آنان مراجعه مى‌کردند. 4⃣ مراجعه اعراب به اهل‌کتاب، بعد از ظهور و پذیرش آیین جدید ادامه یافت و آنان براى فهم برخى ناشناخته‌ها، اهل‌کتاب را بر دیگران ترجیح مى‌دادند، تا این‌که پیامبراکرم صلى‌الله‌علیه‌وآله به‌طور صریح مسلمانان را از مراجعه به آنان منع کرد؛ ولى با وجود نهى صریح پیامبر، گروهى از مسلمانان براى دستیابى به مطالبى که به گمان آنان در معارف اسلامى وجود نداشت، به اهل‌کتاب مراجعه مى‌کردند. 5⃣ نو مسلمانانِ اهل‌کتاب که در عهد صحابه، اسلام را پذیرفته بودند، از عوامل دیگر ورود به فرهنگ اسلامى بودند. اینان با به اسلام و سوء استفاده از اعتماد برخى صحابه، فراوانى را وارد حوزه فرهنگ اسلامى کردند. 🕊🕊🕊@bazgashteeisamasih
💠💠 اسرائيليات (2) ✡ روایات و داستان‌هاى وارد شده از منابع یهود به فرهنگ اسلامى ✅ زمینه‌هاى گسترش اسرائیلیات 1⃣ ضعف فرهنگى عرب مردم جزیرة‌العرب از نظر فرهنگ و دانش در سطح بسیار پایینى قرار‌داشتند، به‌طورى که افراد با سواد میان آنان کمتر یافت مى‌شد، بدین سبب همواره در برابر اهل کتاب که موقعیّت علمى و اجتماعى برترى داشتند، خاضع و تسلیم اندیشه‌ها و افکار آنان بودند. 2⃣ کینه و دشمنى شدید یهود یهودیان كه از اسلام و مسلمانان کینه بسیار شدیدى در دل داشتند، چون از طریق مقابله نظامى و همدستى با مشرکان نتوانستند به اهداف خود دست یابند، از درِ حیله و تزویر وارد شده، با پذیرش اسلام و تظاهر به آن و جلب اعتماد برخى مسلمانان، عقاید خرافى فراوانى را وارد فرهنگ اسلامى کردند. 3⃣ ایجاز و گزیده‌گویى قرآن قرآن‌کریم فقط به ذکر آنچه با هدف و مقصود کلام ارتباط داشته، بسنده کرده و به جزئیّات داستان‌ها کمتر پرداخته است. این امر، گروهى از صحابه را بر آن داشت تا براى به دست آوردن جزئیات، به اهل‌کتاب که این داستان‌ها در کتاب‌هایشان با تفصیل بیشترى آمده است، مراجعه کنند. 4⃣ قصّه‌سرایان و همراهى دستگاه خلافت با آنان علاقه وافر به شنیدن داستان‌هاى ملّت‌هاى گذشته باعث شد داستان‌پردازى در صدر اسلام گسترش یابد. اینان با اهداف گوناگون، از جمله کسب مقام، شهرت، مال، بد نام کردن اسلام و فاسد کردن عقاید مسلمانان، داستان‌هاى خرافى فراوانى را ساخته و آنها را وارد فرهنگ اسلامى مى‌کردند. 5⃣ ممنوعیّت نگارش حدیث ممنوعیّت نگارش حدیث پیامبر که در صدر اسلام پدید آمد و تا یک قرن بعد ادامه یافت، زمینه مناسبى را براى بدعت‌هاى یهودى پدید آورد تا اینان احادیث فراوانى را جعل کنند و آن را به پیامبران الهى از جمله پیامبر اسلام نسبت دهند. 6⃣ مسامحه در نقل و بررسى روایات از دیگر زمینه‌هاى نشر و گسترش اسرائیلیات، تسامح مفسّران و راویان حدیث است که بدون توجه به موثّق بودن راویان این احادیث و سازگار بودن مضمون این روایات با کتاب و سنّت و عقل، آنها را براى دیگران نقل یا در کتاب‌هاى تفسیرى خود ثبت مى‌کردند. ✅ آثار و پیامدهاى اسرائیلیات 1⃣ آمیخته شدن تفسیر و حدیث صحیح اسلامى با خرافات 2⃣ فساد و انحراف در عقاید مسلمانان 3⃣ مشوّه کردن چهره اسلام 🕊🕊🕊@bazgashteeisamasih
💠💠 اسرائيليات (3) ✡روایات و داستان‌هاى وارد شده از منابع یهود به فرهنگ اسلامى 🔴🔴 دلايل جواز مراجعه به یهود 1⃣ دلايل قرآنی 🔸قرآن پیامبر و مسلمانان را به مراجعه به دعوت کرده است: «فَاِن‌کُنتَ فى شَکّ مِمّا اَنزَلنا اِلَیکَ فَسئلِ الَّذینَ یَقرَءونَ الکِتابَ مِن قَبلِکَ لَقَد جاءَکَ الحَقُّ مِن رَبِّکَ فَلا تَکونَنَّ مِنَ المُمتَرین». (یونس:94) در آیه‌اى دیگر به مسلمانان مى‌گوید: از‌ اهل ذکر که همان اهل‌کتاب هستند، بپرسید: «فَسألوا اَهلَ الذِّکرِ اِن کُنتُم لاتَعلَمون». (نحل:43) و در آیه‌ی 45 سوره زخرف مى‌گوید: «و‌سأل مَن اَرسَلنا مِن قَبلِکَ مِن رُسُلِنا…». مقصود از کسانى که باید از آنان پرسیده شود امّت‌هاى گذشته و عالمان دینى آنان هستند. در آیاتى نیز به صراحت، پرسش از بنی‌اسرائیل به میان آمده است: «فَسأل بَنى اِسرائیلَ» (اسراء:101 و نیز بقره:211) 2⃣ دليل روایی 🔸اهل سنت روایتى از پیامبراکرم نقل کرده‌اند که فرمودند: «حدثوا عن و لا حرج : از بنى‌اسرائیل روایت کنید و مانعى ندارد». 3⃣ دليل سیره 🔸از این‌که برخى صحابه از جمله و ابن‌عبّاس به اهل‌کتاب تازه مسلمان مراجعه مى‌کردند و در برخى از مسائل قرآنى از آنان مى‌پرسیدند و عبداللّه بن عمرو ‌بن عاص در جنگ یرموک به دو بار شتر از کتب دست یافت و از آنها روایت نقل کرد، مى‌توان جواز مراجعه به اهل‌کتاب را به‌دست آورد. 🔵🔵 پاسخ به دلايل جواز مراجعه به یهود 1⃣ پاسخ به آیات 🔹مخاطب آیات مورد استناد، کافران و منافقانى هستند که در رسالت پیامبر شک دارند. دلیل این امر، صدر و ذیل آیه 94 سوره یونس است: «فَاِن کُنتَ فى شَکّ مِمّا اَنزَلنا اِلَیکَ … فَلا تَکونَنَّ مِنَ المُمتَرین». چنان‌که مخاطب در آیات «فَسألوا اَهلَ الذِّکرِ اِن کُنتُم لاتَعلَمون * بِالبَیِّناتِ…» نیز ارشاد به اصل عقلایى رجوع به‌کارشناسان و اهل خبره است و بر جواز رجوع به فرد یا گروهى خاص دلالت ندارد. 🔹بر فرض دلالت داشتن این آیات، در مقابل آنها آیاتى هست که اهل کتاب، به ویژه عالمان آنان را اهل تزویر، مکر و کتاب‌هاى آسمانى معرّفى کرده است: (بقره:‌75) در آیه‌اى دیگر آنان را کسانى دانسته که مطالبى را از جانب خود نوشته و براى دستیابى به متاع دنیا آن را میان مردم منتشر مى‌کنند: (بقره:79) بر همین اساس، قرآن در آیاتى دیگر به صراحت مسلمانان را از مراجعه و پرسش از آنان درباره تاریخ گذشتگان منع کرده است: (کهف:‌22) 2⃣ پاسخ به روایت 🔹حدیث «حدثوا عن بنی‌إسرائیل و‌ لا‌حرج» نیز کنایه از این است که شما در بیان زشتی‌ها و فضاحت‌هاى اهل‌کتاب در وسعت هستید و هرچه درباره آنان بگویید خلاف واقع نخواهد بود، زیرا رسوایى و پلیدى این قوم گسترده‌تر از آن است که در مورد آنان احتمال داده مى‌شود. مؤیّد این مسأله روایت دیگرى است که پیامبر فرمودند: «تحدثوا عن بنی‌اسرائیل و لا حرج فإنکم لاتحدثون بشىء الاّ و قد کان فیهم أعجب ‌: درباره بنى‌اسرائیل سخن بگویید و ایرادى ندارد، زیرا شما هیچ مطلبى درباره آنان نقل نمى‌کنید جز این‌که شگفت‌انگیزتر از آن میان آنان وجود دارد». 🔹افزون بر این، روایات متعدّدى در منع از مراجعه به اهل‌کتاب وارد شده است؛ از ‌جمله در روایتى نقل شده که پیامبر پس از مشاهده نسخه‌اى از در دست به‌شدّت خشمناک شد و مسلمانان را از پرسش از اهل‌کتاب منع کرد. سپس فرمود: اگر موسى علیه السلام نیز اکنون زنده بود براى او پیروى جز از دین من جایز‌ نبود. در روایتى دیگر، حضرت در برابر قرائت مطالبى از اهل‌کتاب به‌وسیله فرمود: من برانگیخته شدم، درحالى‌که آغازکننده و پایان‌دهنده بودم. به من کلمات مفید و بى‌شمار داده شده است. مبادا سخنان اهل‌کتاب شما را سرگرم سازد. 3⃣ پاسخ به ادعای وجود سیره 🔹در پاسخ به دلیل عمل صحابه، باید گفت عالمان از صحابه از مراجعه به اهل‌کتاب خوددارى مى‌کردند، زیرا آنان با وجود شخص پیامبر که منبع علوم اوّل و آخر بود و امیرمؤمنان که دروازه علم حضرت به شمار مى‌رفت، نیازى به مراجعه به اهل‌کتاب و ابى بن کعب و امثال او نداشتند. 🕊🕊🕊@bazgashteeisamasih
💠💠 اسرائیلیات (4) ✡ روایات و داستان‌هاى وارد شده از منابع یهود به فرهنگ اسلامى 🔴 معروف‌ترین چهره‌هاى پدیدآورنده افرادى که روایات اسرائیلى را پدید آورده یا به نشر و گسترش آن کمک کرده‌اند، فراوان‌اند؛ امّا برخى در این زمینه، بیشترین نقش را ایفا کرده‌اند، به‌گونه‌اى که بیشتر روایات و افسانه‌هاى اسرائیلى موجود در کتاب‌هاى تفسیر، حدیث و تاریخ اسلامى به این گروه ختم مى‌شود. این عدّه را بشناسيم و از روايات آن‌ها احتراز كنيم: 1⃣ عبدالله بن سلام از عالمان و از قبیله خزرج است. او از کسانى بود که احادیث فراوانى را جعل کرد تا نظر عوام را به خود متوجه، و جایگاهش را میان آنان رفیع سازد. از وى روایت شده که پیامبر به او اجازه داده یک شب قرآن و یک شب بخواند!! 2⃣ کعب الاحبار از دانشمندان بزرگ در یمن بود. صحابه از جمله عمر در آغاز براى اطّلاع از برخى معلومات به او مراجعه مى‌کردند؛ امّا پس از مدّتى بر اثر نقل روایات دروغ به سخنان او با دیده تردید نگریسته، او را تکذیب کردند. این به ظاهر مسلمان، توانست به کمک برخى صحابه از جمله ابوهریره که بیشترین نقش را در نقل و گسترش روایات کعب برعهده داشت، خرافات و داستان‌هاى دروغ و جعلى فراوانى را وارد معارف دینى مسلمانان کند. 3⃣ تمیم بن اوس الدارى او نخستین کسى است که داستان‌سرایى را در مسجد رواج داد و حتّى به اتفاق روایات، نخستین قصّه‌گو در اسلام است. وى از خلیفه دوم اجازه قصّه‌گویى خواست. ابتدا ممانعت کرد. سپس به او اجازه داد تا پیش از نماز‌جمعه مردم را موعظه کند. 4⃣ وهب بن منبّه از دانشمندان بزرگ در یمن بود. محمد رشید‌رضا درباره او و کعب‌الاحبار مى‌نویسد: هیچ خرافه‌اى در کتاب‌هاى تفسیرى و تاریخى درباره آفرینش موجودات، پیامبران، امّت‌هاى آنان و رستاخیز، به کتاب‌هاى تفسیر و تاریخ اسلامى راه‌نیافت، جز آن‌که این دو در آن نقش داشتند. 5⃣ محمد بن کعب القرظى پدر وى از اسیران و از فرزندان بود. در مساجد به قصّه‌گویى مى‌پرداخت و افسانه‌هایى را از کتاب‌هاى پیشینیان نقل مى‌کرد و سرانجام درحالى‌که در مسجد مشغول قصّه‌گویى بود، سقف مسجد فرو ریخت و به همراه گروهى دیگر جان‌سپرد. 6⃣ عبدالله بن عمرو بن عاص او نخستین کسى بود که پس از وفات پیامبر، به نشر پرداخت. در جنگ یرموک به دو بار شتر از دست یافت [!!!] و از آن، مطالب و داستان‌هایى نقل مى‌کرد. 7⃣ ابوهریره وى نخستین راوى است که در اسلام مورد اتّهام قرار گرفت و بسیارى از اصحاب از جمله عمر، عثمان، عایشه او را به دروغگویى متّهم کردند و على علیه‌السلام او را دروغ‌گوترین مردم دانست. 8⃣ ابن جریج اصل وى رومى، و پیش از اسلام نصرانى مذهب بود. ذهبى وى را یکى از قطب‌هاى نشر می‌داند. 🕊🕊🕊@bazgashteeisamasih
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بارگیری.jpeg
7.7K
✡ از کلیسای شیطان تا پروتکل‌های یهود 👹 (1) مؤسس در کتاب خود با عنوان در خصوص طرح برای سلطه بر جهان موسوم به اظهار می‌دارد: ✍ «پروتکل‌های زعمای صهیون را مطالعه کردم، با خود گفتم که این طرح چه ایرادی دارد؟ آیا این همان شیوه‌ی کارکرد تمام طرح‌های جامع نیست؟ آیا عموم مردم مستحق -و حتی می‌توان گفت خواستار- چنین استبدادی نیستند؟» (1) نام حقیقی لاوی (Anton Szandor LaVey) ؛ «لوی» بود، ولی یهودی بودنش را پنهان می‌کرد. 🕊🕊🕊 @bazgashteeisamasih
(به انگلیسی: Church of Satan) یک سازمان مذهبی برای معتقدین به مبادی مذهبی شیطان‌پرستی است که عقایدشان در انجیل شیطان نوشته شده توسط آنتوان لاوی نگاشته شده‌است. این کلیسا در ۳۰ آوریل ۱۹۶۶ (میلادی) در سانفرانسیسکو تأسیس شد. کلیسای شیطان کلیسا اعتقاد ندارد که شیطان مانند یک نهاد به معنی واقعی کلمه وجود دارد و لاوی کسی را به پرستش شیطان تشویق نمی‌کرد. در یک مصاحبه پیتر گیلمور کاهن اعظم فعلی کلیسای شیطان اظهار داشت: «احساس واقعی من این است که هر کسی که به وجود نیروهای ما فوق طبیعت اعتقاد دارد دیوانه است. وقتی آن‌ها به خدا یا شیطان اعتقاد دارند از شعور محروم می‌شوند»، گیلمور کلمه «شیطان» را یک مدل یا یک حالت رفتار تعریف می‌کند و اشاره می‌کند که این کلمه در زبان عبری به معنای «دشمن» یا «مخالف» است. گیلمور می‌گوید: «شیطان‌پرستی با خداناباوری و در نظر گرفتن این دیدگاه که جهان نسبت به ما بی‌تفاوت است شروع می‌شود هیچ خدا، شیطان یا مراقبی وجود ندارد.» لاوی به دنبال پیوستن مجموعه ی اعتقاداتش به جهان بینی سکولار که از علوم طبیعی نشات گرفته‌است، بود، بنابراین او اساسی خداناباورانه با انتقاد از مسیحیت و سایر باورهای مافوق طبیعه ارائه کرد. اعضای کلیسا ممکن است همچنین در مجموعه‌ای از سحر و جادو که لاوی آن را جادوهای کوچک و بزرگ می تعریف می‌کند، شرکت کنند. جادوی بزرگ عملی تشریفاتی-آیینی ست که به معنای تمرکز انرژی عاطفی فرد برای یک هدف خاص است، جادوی کوچک عملی با استفاده از روانشناسی کاربردی و افسون برای منحرف کردن فرد یا وضعیت به میل فرد است. اگر چه بیشتر اندیشه لاوی نزدیک به شکلی از جهان بینی سکولار و علمی‌است، دیگران این اعتقاد را بیان کردند که نیروهای مختلف جادویی در وجود فرد، وجود دارد؛ بنابراین به جای این گونه توصیف ماورا طبیعه، لاوی بیان کرد که این نیروها بخشی از جهان طبیعی اند ولی تاکنون توسط علم کشف نشده‌اند. در انجیل شیطانی لاوی جادو با عنوان «تغییر در شرایط یا حوادث مطابق با میل و ارادهٔ فرد، که با استفاده از روش‌های معمولی پذیرفته شده، غیرقابل تغییر است.» بیان کرد. بیشتر در خدمت رشد مادی فرد است در نتیجه شیطان‌پرستی لاوی یک دین ماده گرایانه است تا روحانی. او معتقد است که: "سال هاست که بین روانشناسی و مذهب فاصلهی زیادی وجود دارد و هیچ مذهبی بر اساس نیازهای غریزی انسان بنا نشده‌است. همهٔ مذاهب کنونی تأکید بر پرهیزکاری و ریاضت دارند، در حالیکه شیطان گرایی لاوی، مذهبی معتقد به ارضای نفس است و پرهیزکردن از ارضای نفس را عملی بی‌مورد و از روی ترس می‌داند. شیطان‌پرستی لاوی یک مذهب بسیار خودخواهانه و نفس گرایانه است، ما معتقد به شهوت و قدرت هستیم، ما معتقد به بلندپروازی و طمع هستیم و تمام آنچه را که ادیان دیگر گناه می‌خوانند راهی به سوی ارضای نفس و رستگاری خود می‌دانیم. (خلاصه‌ای مقاله‌ای از گیلمور) قبل از کلیسای شیطان و انتشار انجیل شیطانی نمادهای آشنای کنونی بز، پنتاگرام، لویتان به عنوان نمادهای شیطان‌پرستی استفاده نمی‌شدند، بررسی ادبیات و تصاویر تأسیسات کلیسای شیطان به سال ۱۹۶۶ بر می‌گردد: شیطان‌پرستی که معمولاً توسط صلیب وارونه یا صلیب و تقلید کفر آمیز از هنر مسیحی نشان داده می‌شود، همچنین تصاویر بز، شیطان، دیو برای نشان دادن شیطان‌پرستی استفاده می‌شود. با این حال در حال حاضر علامت ما «بافومت» است که به عنوان نماد شیطان‌پرستی در ذهن مردم و رسانه پس از تأسیس کلیسای شیطان توسط دکتر آنتوان لاوی ثبت شده‌است. پنتاگرام مدت طولانی است که به فعالیت‌های شیطانی مرتبط است، حداقل از اوایل قرون وسطی کتابچه‌های مراسم سحر و جادو و کتاب‌های راهنما ادعا کرده‌اند که سرچشمه‌اش ملک سلیمان است که از شهرت افسانه‌ای اش برای جادو کردن و به‌کارگیری شیاطین در ساخت معبدش استفاده می‌کرده‌است. از قدیمی‌ترین این متون می‌توان به وصیتنامهی سلیمان در صد سال قبل از میلاد مسیح اشاره کرد که در آن نمودار یک پنتاگرام مرتبط با حلقهی سلیمان که رویش این نقش حک شده بود و با آن شیاطین فرا می‌خواند و به کار می‌گرفت وجود دارد. کلیسای شیطان کلیسا انواع مراسم تشییع جنازه، عروسی، [[غس ل تعمید]]، عشای ربانی را انجام می‌دهد، کلیسا دارای شبکهی رادیویی، مجله و انواع فیلم‌های مرتبط است. برای عضویت در کلیسا شیطان باید سنی بالای هیجده داشت و خواندن کتاب‌های انجیل شیطانی و آیین پرستش شیطانی لاوی و کتاب مقدس شیطانی گیلمور ضروری ست. 🕊🕊🕊@bazgashteeisamasih جستارهای وابسته شیطان‌پرستی معبد ست آنتوان لاوی پیتر گیلمور منابع کلیسای شیطان