eitaa logo
ربّیّون: انّا الی الله راغبون
463 دنبال‌کننده
99 عکس
15 ویدیو
16 فایل
دردنوشت ها و دل نوشته های سید مصطفی مدرس مسیر ارتباطی: @Sammmostafa
مشاهده در ایتا
دانلود
1. فقدان حرفه ای گری حرفه ای گری در عالم چیزی است. حیات ما حزب اللهی ها و جبهه انقلاب این خصیصه را نوعا انکار میکند. حرفه ای گری از رهگذر تمرین زیاد و شروع از نقطه های کوچک و به اصطلاح چیپ می آید. یک گله آدم حریف سه چهار نفر نشدند چرا؟! یکی از امورات را میتوان فقدان همین خصیصه دانست! 2. ضعف عقلانیت و فکر رهبری می فرمایند که نظام سلطه تمام پاره های وجودی اش را با فکر اداره میکند. اگر آن تیم فرمز فکر میکردند و به جای آنکه گله وار همه دنبال توپ بدوند طرح و نقشه فکر شده ای را دنبال میکردند شاید نتیجه چیز دیگری می شد. این صحنه مضحک را امت حزب الله بارها و بارها در حال تکرار کردن است. 3. ضعف رهبری و فرماندهی آن جمعیت قرمز رنگ یک گله بدون چوپان است. یک تیم بدون کاپیتان است. یک جمعیت بدون رهبر است. فقدان عاقله نخبگانی رهبر در یک جامعه نیز همین وضعیت را بل صد برابر بدتر تحمیل میکند. صدبرابری که در زندگی واقعی هزینه اش به شدت گزاف است. وقتی جامعه ای از ضرورت رهبری خالی شد و نتوانست این ضرورت را پر کند. جامعه گله وار همچو تخته پاره ای بر روی آب به این سو آن سو کشیده می شود. 4. عدم پذیرفتن نقشهای مکمل ضعف عدم پذیرش نقش های مختلف. همه گله وار دنبال توپ(بخوانید عمل و نقطه اثر) هستند!!! درحالیکه نقطه اثر ضرورتا توپ نیست. اگر تیم قرمز به جای اینکه گله وار همه دنبال توپ بدوند یارگیری سفت و سختی انجام میدادند شاید نتیجه چیز دیگری می بود. لکن همه سودای گرفتن توپ را داشتند و چون رهبری نبود که بدیشان نقشهای مختلف را ببخشد و نیز خودشان هم آنچنان خردمند نبودند که همه دنبال توپ راه نیفتند نتیجه آن شد که دیدیم. 5. تلاش بیشتر ضرورتا به معنای موفقیت نیست!! گاهی اوقات تلاش بیشتر به معنای دوری از موفقیت است! به تعبیر امام صادق علیه السلام: العامل على غير بصيرة كالسّائر على غير الطّريق لا يزيده سرعة السّير إلاّ بعدا اگر بصیرت و دانایی و آگاهی نبود گاهی دست و پا زدن های بسیار بسان تلاش مذبوحانه است. مثل کسی که در آب افتاده و در حال غرق شدن است هر چقدر سریعتر و بیشتر دست و پا بزند بیشتر فرو می رود کافیست بدن خود را به شکل صلیب در بیاورد تا بیاید روی آب!!! ساعتها میتوان پیرو این کلیپ سی ثانیه ای صحبت کرد و از آن آموخت.
🔗این یادداشت را اینجا بخوانید. .
ربّیّون: انّا الی الله راغبون
#چالش_جمهور 🔗این یادداشت را اینجا بخوانید. .
🔰 💠سکانس اول: حقیقت انقلاب اسلامی و چالش ما پس از انتخابات سالهاست حزب الله میخواهد را با پاسخ بدهد. در حالیکه فرع بر یک امر دیگر است! در انقلاب اسلامی مردم مسئله شان و سیاسی نبود. در انقلاب اسلامی مسئله مردم، بودنی دیگر، زیستنی دیگر بود و این در گرو بود. اراده دیگری که هر انسانی مسئولیت خویش و جامعه خویش را بپذیرد. میشل فوکو در این باره میگوید: مردم در بافتی از بحران و مشکلات اقتصادی و غیره قیام کردند، اما مشکلات اقتصادی ایران در این دوران آن‌قدرها بزرگ نیست که مردم در دسته‌های صدهزار نفری و میلیونی به خیابان‌ها بریزند و در مقابل مسلسل‌ها سینه سپر کنند. در مورد این پدیده است که باید صحبت کرد. ... در نهایت با در نظر گرفتن تمام مشکلات اقتصادی، هم‌چنان باید ببینیم که چرا مردم قیام کردند و گفتند : دیگر این وضع را نمی‌خواهیم. ایرانیان با قیامشان به خود گفتند باید همه چیز را در این کشور، اعم از تشکیلات سیاسی، نظام اقتصادی و سیاست خارجی تغییر دهیم. اما به ویژه باید خودمان را تغییر دهیم. باید شیوۀ بودن‌مان و رابطه‌مان با دیگران، با چیزها، با ابدیت، با خدا و غیره کاملاً تغییر کند و تنها در صورت این تغییر ریشه‌ای در تجربه‌مان است که انقلاب‌مان انقلابی واقعی خواهد بود. من فکر می‌کنم در همین‌جاست که اسلام ایفای نقش می‌کند. تشیع دقیقاً شکلی از اسلام است که با تعالیم و محتوای باطنی خود میان اطاعت صرف بیرونی و زندگی عمیق معنوی تمایز قائل می‌شود، وقتی می‌گویم که آنان از طریق اسلام در جست و جوی تغییری در ذهنیت خویش‌اند، این گفته کاملاً سازگار است با این واقعیت که روش سنتی اسلامی از پیش حضور داشته و به آنان هویت می‌داده است، در این شیوه که آنان مذهب اسلام را به منزلۀ نیرویی انقلابی زیست می‌کنند، چیزی غیر از ارده به اطاعتی وفادارانه‌تر از قانون شرع وجود داشت، یعنی اراده به تغییر کل هستی‌شان با بازگشت به تجربه‌ای معنوی که فکر می‌کنند در قلب اسلام شیعه می‌یابند. ... اسلام در آن سال 1978 افیون مردم نبوده است، دقیقاً از آن‌رو که روح یک جهان بی‌روح بوده است. (ص60،ایران روح یک جهان بی روح) 💠سکانس دوم: زمانه ما حکما زمانه، زمانه این خواهد شد که شیفتگان خدمت و نه تشنگان قدرت، یعنی جوانان حزب اللهی پر پرواز به کسب مناصب قدرت بگشایند. بر فرض هم که کارآمد باشند باز هم رویه سوپرمنی و خادم ملت بودن را در پیش خواهند گرفت. بله وضع به جهاتی بهتر خواهد شد اما تکنوکرات های حزب اللهی مخلص به وجود خواهند آمد که مسئله شان پیوند دین و دنیا نبوده و پشت به دین و رو به دنیا برای خدا به پا خواهند خواست!!! ورود جوانان حزب اللهی به مناصب قدرت بدون شک و تردید به فربگی نظام دیوانسالار خواهد انجامید و اینک زمانه این خواهد بود که رخنه پوش دولت مدرن جوانان حزب اللهی باشند که مخلصانه گرده به زیر ماشین توسعه غربی می دهند. 💠سکانس سوم: چه باید کرد؟ کسی از ایشان مقصر نیست! حوزه بایستی نقش تاریخی خویش را ببیند و بفهمد. به نام نامی جمهور، بیش از همه چیز جمهوریت در معرض خطر است. بایستی جمهوریت و اراده ملی به عنوان مسئله اساسی و جان مایه پیشرفت همه جانبه در کانون دغدغه های نخبگان وارد شده و این مقوله را در تعامل تامّ مورد خوانش تئوریک و راهبردی قرار بدهند. جوانان حزب اللهی شیفته خدمت اگر ندانند چیست دور نیست که به صبغه در آیند. مروق امری نیست جز اینکه منطق ولی را قبول داشته باشی اما طرح ولی را نه! اگر طرح رهبری را ندانستیم؛ یا از سر ندانستن کنار گذاشتیم یا فراموش کردیم یا منحرف گشتیم، قطعا و بتّا مسئولیم! فهم برای این موقف راهبردی و نیز جایگاه نقش رکنی جمهوریت و اراده ملی در نسبت با پیشرفت ایران مهمترین گام در پیشبرد انقلاب اسلامی به سوی مقاصد می باشد. .
هدایت شده از آوند
حجت‌الاسلام مدرس مصلی.mp3
9.53M
📼 صوت | نشست تخصصی با موضوع: 🔴 گفتمان‌سازی و قرارگاه گفتمان‌محور 2️⃣ ارائه دوم توسط حجت‌الاسلام مدرس مصلی 🗓 شهر مقدس قم- سوم آذرماه ۱۴۰۰ ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir